Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΣΟΛΙΣΜΟΥ (Σ.Ε.Π.) ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010 ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΡΟΔΟΥ

2 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π.

3 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π. Γραφείο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού Γυμνασίου Κρεμαστής Έδρα: 1ος όροφος Γυμνασίου Κρεμαστής Τηλέφωνο: Φαξ: Site: Υπεύθυνος Γρα.Σ.Ε.Π. : Χαράλαμπος Συργιάννης

4 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π. Οι Στόχοι του Σ.Ε.Π. Αυτογνωσία Πληροφόρηση
Οι Στόχοι του Σ.Ε.Π. Αυτογνωσία Πληροφόρηση Λήψη απόφασης Μετάβαση

5 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π. Για το εκπαιδευτικό σύστημα τα επαγγέλματα
Για το εκπαιδευτικό σύστημα τα επαγγέλματα την αγορά εργασίας *Αρχείο Πληροφόρησης Σ.Ε.Π.

6 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π. Γίνεται εφαρμογή των βασικών δεξιοτήτων της Πληροφορικής σε αντικείμενα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τον Σύμβουλο. Έτσι, για την αποδοτική παρακολούθηση του μαθήματος απαιτούνται: βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή, βασικές γνώσεις επεξεργασίας κειμένου, βασικές γνώσεις αξιοποίησης του διαδικτύου.

7 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π. Βασικές Διευθύνσεις * Υπουργείο Παιδείας Το εκπαιδευτικό Σύστημα/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση/Σ.Ε.Π. * Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού: * Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: * Παιδαγωγικό Ινστιτούτο/Τομέας ΣΕΠ:

8 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ 1. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών 2. Συγκρότηση ομάδας μαθητών 3. Διερεύνηση επιθυμιών – αναγκών – ενδιαφερόντων 4. Επιλογή θέματος 5. Καθορισμός σκοπών – στόχων 6. Προγραμματισμός ενεργειών 7. Μέθοδοι εφαρμογής - Πρακτικές 8. Αλληλοενημέρωση υποομάδων και ανατροφοδότηση 9. Παρουσίαση του προγράμματος - Διάδοση αποτελεσμάτων 10. Αξιολόγηση

9 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Ο καθηγητής συγκεντρώνει όλους τους μαθητές και τους ενημερώνει για τη αξία των Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας, τονίζοντας ότι τα προγράμματα τους βοηθούν να αναπτύξουν δεξιότητες πολύ χρήσιμες για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη και τους παρέχουν τη δυνατότητα να πάρουν αποφάσεις που σχετίζονται με τη σταδιοδρομία τους και οι οποίες είναι ανάλογες με τα προσωπικά τους κριτήρια, τις προτεραιότητες και τις ιεραρχήσεις.

10 ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Συμμετοχή μαθητών από το ίδιο τμήμα, από διαφορετικά τμήματα, από διαφορετικές τάξεις και από διαφορετικά σχολεία (δίκτυο σχολείων) – ευαισθητοποίηση μαθητών – δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην τάξη

11 ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ - ΑΝΑΓΚΩΝ - ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Συζήτηση Προβληματισμός Ανάπτυξη πρωτοβουλιών

12 ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ Ο καθηγητής βοηθά προτείνοντας έναν ενδεικτικό κατάλογο θεμάτων, αλλά η τελική απόφαση για την επιλογή του θέματος ανήκει στους μαθητές

13 ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΚΟΠΩΝ - ΣΤΟΧΩΝ
Σκοπός: Ευρεία έννοια, μακροπρόθεσμα επιτεύξιμη, γενικότερη των στόχων Στόχοι: Σειρά από μικρά, σταδιακά βήματα τα οποία «κτίζονται» το ένα πάνω στο άλλο και οδηγούν στον τελικό σκοπό

14 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Σχεδιασμός Φάσεις προγράμματος Χρονοδιάγραμμα Ανάθεση εργασιών Συλλογή υλικού Σύνθεση Συμπεράσματα

15 ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Κατασκευή ερωτηματολογίου Συνεντεύξεις Επιτόπια παρατήρηση Ανταλλαγή πληροφοριών – εμπειριών από ειδικούς επιστήμονες ή εκπροσώπους φορέων σε θέματα Αγωγής Σταδιοδρομίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο Επικοινωνία με την τοπική κοινωνία (σχολική επιτροπή, γονείς, Δήμος, επαγγελματικοί φορείς) Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) Παιχνίδια συνεργασίας Θεατρικά παιχνίδια

16 ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Παιχνίδια ρόλων και προσομοίωσης Έρευνα (ατομική – ομαδική) Καταιγισμός ιδεών Συνθετική δημιουργική εργασία (τα θέματα να εξετάζονται από όλες τις οπτικές γωνίες) Ομαδικές εργασίες Portfolio Αποδελτίωση εντύπων Ημερολόγια Δημιουργία περιοδικών Συζητήσεις σε ομάδες Βιβλιογραφία

17 ΑΛΛΗΛΟΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΥΠΟΟΜΑΔΩΝ
ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ Οι υποομάδες κατά τη διάρκεια εκπόνησης του προγράμματος ανταλλάσσουν απόψεις, προβληματίζονται, επανατοποθετούνται εάν υπάρχουν παρεκκλίσεις. Στην τελευταία συνάντηση διαμορφώνουν την οριστική μορφή του προγράμματος. Ο καθηγητής λειτουργεί κυρίως ως εμψυχωτής και καθοδηγητής παρέχοντας βοήθεια όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο

18 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - ΔΙΑΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Μπορεί να έχει τη μορφή: Έντυπου υλικού Οπτικοακουστικού υλικού (CD-ROM, Video) Έκθεσης με posters και φωτογραφίες Περιοδικού Διάλεξης Ραδιοφωνικής - Τηλεοπτικής εκπομπής

19 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Διαρκής σ΄ όλο το στάδιο εκπόνησης του προγράμματος από μαθητές και συντονιστή, μέσω τήρησης ημερολογίου Τελική μετά τη σύνθεση της εργασίας για να φανεί αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι, μέσω αυτοαξιολόγησης Μέσω ερωτηματολογίου από το κοινό που παρακολούθησε το πρόγραμμα

20 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΦΕΚ 1341 τ.Β΄/16-10-01, ΥΑ Γ2/5088/1-10-01)
ΦΟΡΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Γυμνάσια Γενικά Λύκεια ΧΡΟΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Από 1 έως 3 ημέρες στις εξής περιόδους: Την πρώτη εβδομάδα έναρξης του σχ. έτους, το Σεπτέμβριο Την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων Την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα

21 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΠΟΙΟΣ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΉ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Επιμορφωμένος καθηγητής ΣΕΠ Όποιος εμπλέκεται στην υλοποίηση δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το ΣΕΠ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ) Εκπαιδευτικές διέξοδοι Επαγγελματικές δυνατότητες των μαθητών (σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό επίπεδο)

22 ΕΙΔΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ
ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΕΙΔΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ Εκθεσιακό υλικό (posters, φυλλάδια, προγράμματα σπουδών, αφίσες κ.λπ.) Προβολές (video, ηλεκτρονικές προβολές κλπ) Ενημερωτικές συναντήσεις με γονείς – μαθητές – καθηγητές Ημερίδες για την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία Παρουσίαση Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας που συνδέονται με τους πιο πάνω άξονες και έχουν υλοποιηθεί στο σχολείο Πρόσκληση επαγγελματικών και εκπαιδευτικών φορέων

23 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Ο εκπαιδευτικός που υλοποιεί ένα τέτοιο πρόγραμμα θα πρέπει να καταθέσει στη Δ/νση του σχολείου προσχέδιο διοργάνωσης δύο μήνες νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία υλοποίησης. Δικαιούται υπερωριακή αποζημίωση 10 ωρών (5 ώρες επί 2 μήνες). Η υλοποίηση του προγράμματος μπορεί να στηρίζεται οικονομικά από τη Σχολική Επιτροπή, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αλλά πιθανόν και από διαφόρους φορείς και χορηγούς.

24 Η πληροφόρηση στον Σ.Ε.Π. Γνώριζε τούτο: Ότι ευτυχία είναι να ξέρεις ότι μια ψυχή αναπνέει καλύτερα γιατί εσύ υπήρξες κάποτε ή υπάρχεις. Σας ευχαριστώ! Χαράλαμπος Συργιάννης Υπεύθυνος Γρα.Σ.Ε.Π. Κρεμαστής


Κατέβασμα ppt "ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google