Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. 01.2 Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. 01.2 Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

2 01.2 Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου

3 ΣΤΟΧΟΙ 1.Να εργάζεται με προσοχή και ασφάλεια στο εργαστήριο. 2.Να χειρίζεται με τον ορθό και ασφαλή τρόπο τα εργαλεία και υλικά του εργαστηρίου. 3.Να λαμβάνει όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις κατά την εκτέλεση χειρονακτικής εργασίας. 4.Να διατηρεί το εργαστήριο καθαρό, τις συσκευές και τα υλικά τακτοποιημένα. Σ’ αυτό το μάθημα θα μάθουμε:

4 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Σύνοψη: Δίνονται γενικές πληροφορίες για τις ασκήσεις, οδηγίες για τη συμπεριφορά και τον κανονισμό λειτουργίας και μέτρα προφύλαξης από τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Α. Γενικότητες Το Ηλεκτρονικό εργαστήριο είναι ένας χώρος που διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό, δηλ. εργαλεία, όργανα και εξαρτήματα, ώστε να μπορεί να εκπληρώσει καλύτερα και αποδοτικότερα το σκοπό του. Μέσα σ' αυτόν το χώρο, οι μαθητές αποκτούν ευχέρεια στη χρήση των οργάνων, κατανοούν τη λειτουργία του και αποκτούν πρακτική συνείδηση ηλεκτρονικού, απαραίτητη προϋπόθεση για έναν καλό και σύγχρονο τεχνικό. Το εργαστήριο διαθέτει κατάλληλους πάγκους εργασίας. Στους πάγκους αυτούς ασκούνται 2 ή 3 μαθητές σε ομάδες, η τροφοδότησή τους με τάση είναι ανεξάρτητη και, για ασφάλεια από κίνδυνο ηλεκτροπληξίας, πρέπει να διατίθεται μετασχηματιστής 220VAC/220VAC, Ρελαί προστασίας και πλαστικό δάπεδο. Τέλος, το εργαστήριο πρέπει να διαθέτει φαρμακείο και πυροσβεστήρα για έκτακτες περιστάσεις.

5 Οι μαθητές έχουν την απόλυτο ελευθερία μόνοι τους να συγκροτήσουν τις ομάδες τους για να μπορούν καλύτερα να συνεργασθούν μεταξύ τους. Σε περίπτωση όμως κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ο υπεύθυνος Καθηγητής του εργαστηρίου αντιληφθεί αδυναμία συνεργασίας ή οτιδήποτε άλλο, επεμβαίνει και ανασυγκροτεί τις ομάδες έτσι ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να προχωράει απρόσκοπτα. Κάθε μαθητής πρέπει να έχει ένα τετράδιο μεγάλου σχήματος με τετραγωνάκια στο οποίο θα γράφει την εργασία και θα την παραδίδει στο εργαστήριο για διόρθωση από τον Καθηγητή. Πρέπει από την αρχή να ξέρει ο μαθητής πως ο βαθμός του τετραδίου έχει μεγάλη βαρύτητα και συμμετοχή στην τελική βαθμολογία του μαθήματος.

6 Β) Σειρά από εργασίες για την εκτέλεση της άσκησης Ο μαθητής εισερχόμενος στο εργαστήριο πρέπει να ξέρει τη θεωρία της άσκησης και τα όργανα που θα χρησιμοποιήσει. Ας σημειωθεί ότι στην αρχή κάθε άσκησης αναφέρονται οι σελίδες του βιβλίου που καλύπτουν θεωρητικά την κάθε άσκηση. Στη συνέχεια, η ομάδα θα κατασκευάσει την άσκηση με τα υλικά που θα του δοθούν και αφού ελέγξει τη συνδεσμολογία ο υπεύθυνος Καθηγητής, θα εφαρμόσει τάση με προσοχή και αφού οι ομάδες των μαθητών καταμερίσουν μεταξύ τους τις εργασίες, θα κάνουν με προσοχή τις μετρήσεις. Μετά τις μετρήσεις οι μαθητές θα κάνουν τους υπολογισμούς που τους ζητάει η άσκηση, θα χαράξουν τις καμπύλες που ζητούνται και θα τις δείχνουν στον υπεύθυνο Καθηγητή του εργαστηρίου. Οι καμπύλες ελέγχονται από αυτόν και αν δεν είναι σωστές, η ομάδα επαναλαμβάνει τις μετρήσεις. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο οι μετρήσεις να γίνονται από ένα μόνο μαθητή. Όλοι οι μαθητές πρέπει εκ περιτροπής να χειρίζονται τα όργα­να και να παίρνουν μετρήσεις. Αφού η ομάδα ολοκληρώσει την άσκηση, υπογράφονται οι σημειώσεις των μαθητών από τον Καθηγητή και με την άδειά του διακόπτουν την τροφοδότηση του κυκλώματος.

7 Στο σπίτι τώρα πια, θα γράψουν στο καθαρό τετράδιο την αναφορά κάθε άσκησης η οποία θα περιλαμβάνει: α. λίγα λόγια θεωρίας β. όργανα και υλικά που χρησιμοποιήθηκαν γ. πρακτικά κύκλωμα της άσκησης δ. ερωτήσεις ε. απαντήσεις

8 Γ) Κανονισμός λειτουργίας και συμπεριφορά των μαθητών στο εργαστήριο Ο μαθητής πρέπει να σέβεται τον κανονισμό λειτουργίας του εργαστηρίου που, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ο Καθηγητής θα παρουσιάσει σε όλους τους μαθητές και το κυριότερο να γνωρίζει την ορθή χρήση των οργάνων που θα χρησιμοποιήσει. Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να είναι προσεκτική. Μια απροσεξία ή μία συνηθισμένη αμέλεια, πιθανό να προκαλέσει ζημιές στα χρησιμοποιούμενα όργανα ή ακόμα και ηλεκτροπληξία σε ασκούμενους μαθητές. Οι μαθητές πρέπει να εκτελούν μόνο ότι ζητεί η άσκηση. Να μην εγκαταλείπουν την ομάδα στην οποία εργάζονται, ούτε το Εργαστήριο, χωρίς άδεια του Καθηγητή τους, ούτε να πειραματίζονται σε άλλα θέματα.

9 1.2.1 Ασφάλεια στο εργαστήριο •προληπτικός έλεγχος •πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων •αποφυγή λανθασμένων ενεργειών •γνώση του τι κάνουμε •και συνεννόηση μεταξύ συνεργαζομένων τότε θα περιορίσουμε σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες ατυχημάτων και σίγουρα θα θρηνούμε λιγότερα θύματα. Όπως και σε οποιοδήποτε άλλο χώρο εργασίας έτσι και στο εργαστήριο μέλημα πρώτο θα πρέπει να είναι η ασφάλεια και η προστασία των εργαζομένων από ατυχήματα. Αν έχουμε συνεχώς το μυαλό μας στο θέμα αυτό της ασφάλειας και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να υπάρχει:

10 Ας δούμε, λοιπόν, με προσοχή διάφορα προληπτικά μέτρα: 1. Προληπτικός έλεγχος και τακτικές επιθεωρήσεις Προληπτικός έλεγχος γίνεται για να αποκαλύπτονται τυχόν φθορές, χαλαρώματα, οξειδώσεις, ραγίσματα, σαπίσματα, φθορές από τριβή κ.ά. ώστε να γίνεται αμέσως αντικατάσταση των χαλασμένων ή φθαρμένων μερών και αποφεύγεται οποιαδήποτε πιθανή αιτία κινδύνου. Για τον ίδιο σκοπό προγραμματίζονται επίσης τακτικές επιθεωρήσεις. Παραδείγματα χαλασμένων ή φθαρμένων μερών: • φθαρμένα λαστιχένια καλώδια • σχοινιά που τρίβονται • σάπια ράφια ή ξύλινα στηρίγματα • χαλαρωμένες τροχαλίες ή φτερωτές • χαλαρωμένα στηρίγματα ανεμιστήρων οροφής κτλ.

11 2. Πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων Είναι προτιμότερο να προλαμβάνουμε τις επικίνδυνες καταστάσεις παρά να θρηνούμε για τις δυσάρεστες συνέπειες τους. Τέτοιες επικίνδυνες καταστάσεις είναι οι ακόλουθες : • Λάδια στο πάτωμα • Γράσα και εύφλεκτα υλικά κοντά σε φιάλες οξυγόνου ή κοντά σε θερμάστρες. • Βαρυφορτωμένα ράφια. • Σκορπισμένοι σωλήνες και λαμαρίνες μέσα στο εργαστήριο. • Μη στερεωμένοι κύλινδροι στο πάτωμα. • Λάστιχα και σύρματα μπερδεμένα στο πάτωμα. • Φορητές σκάλες με ξεκάρφωτα σκαλιά. • Μεγάλος αριθμός διακοπτών παροχής ρεύματος σε μηχανήματα όταν αυτοί δεν φέρουν συμβολισμούς. • Φιάλες με πιεσμένα αέρια που δεν είναι καλά σφραγισμένες. • Εκτεθειμένα ή ακάλυπτα: (α) θερμά αντικείμενα (β) κινούμενα αντικείμενα (τροχαλίες, κολάνια, φτερωτές) (γ) ηλεκτρικά μέρη • Καλώδια ή κορδόνια με φθαρμένη μόνωση.

12 • Εργαλεία πάνω σε φορητές σκάλες ή περβάζια. • Στοιβασμένα αντικείμενα σε σκάλες, διαδρόμους και πόρτες. • Εμπόδια γύρω από τον πυροσβεστήρα, το γενικό διακό­πτη ή το κουτί των πρώτων βοηθειών. • Ανοιγμένες φιάλες που περιέχουν οξύ. • Πηγές νερού ή υγρασίας κοντά σε πρίζες. • Έλλειψη καλού αερισμού ή φωτισμού στο εργαστήριο. • Ηλεκτρικές συσκευές που δεν έχουν προσγείωση στο με­ταλλικό τους περίβλημα. • Σφυριά που δεν έχουν καλά στερεωμένη την κεφαλή. • Ζουμπάδες με κυρτωμένη κεφαλή. • Ασφάλειες μεγαλύτερης έντασης απ' ότι πρέπει στους ρευματοδότες. • Χαλασμένος διακόπτης διαρροής. • Βαριές συσκευές σε ψηλά σημεία. • Πηγές πιεσμένου αέρα κοντά σε γρέζα.

13 3. Αποφυγή λανθασμένων ενεργειών Με μια σταγόνα προσοχής μπορούμε να αποφύγουμε λανθασμένες ενέργειες που δυνατόν να αποβούν μοιραίες. Τέτοιες λανθασμένες ενέργειες είναι οι ακόλουθες: • Να πηδούμε ή να τρέχουμε μέσα στο εργαστήριο. • Να ανάβουμε φλόγα κοντά σε λάστιχα φιαλών αερίου. • Να ακονίζουμε ή τρυπούμε κάτι μέσα στην παλάμη μας. • Να αφήνουμε αντικείμενα μετά την ηλεκτροκόλληση ή συγκόλληση εκτεθειμένα με κίνδυνο να τα αγγίξουν άλλοι. • Να τοποθετούμε μεγάλη ασφάλεια σε μικρές συσκευές. • Να πετούμε εργαλείο σε συνάδελφο μας. • Να κατεβαίνουμε τη φορητή σκάλα ανάποδα. • Να φτάνουμε σε ψηλά αντικείμενα πατώντας στο τελευ­ταίο σκαλί της φορητής σκάλας. • Να τοποθετούμε εργαλεία στα σκαλιά των φορητών σκαλών. • Να φορούμε γραβάτα ή μακρύ μανίκι ή να έχουμε μακριά μαλλιά όταν εργαζόμαστε στο τρυπάνι ή κοντά σε τροχαλίες, κολάνια, ανεμιστήρες κ.ά.π. • Να μη φορούμε προστατευτικά γυαλιά όταν χρησιμοποιούμε το σμυριδοτροχό ή όταν συγκολλούμε.

14 • Να μη χρησιμοποιούμε παραβάν, μάσκα και γάντια όταν ηλεκτροκολλούμε. • Να μην ελέγχουμε μια συσκευή για γείωση πριν να την παραδώσουμε. • Να αστειευόμαστε ή να ξαφνιάζουμε συναδέλφους μας με το ρεύμα ή με εργαλεία για να γελάσουμε. • Να χρησιμοποιούμε το χέρι μας σαν μέγκενη στο τρυπάνι. • Να τραβούμε συσκευές από τα κορδόνια τους. • Να μπλέκουμε τα τροφοδοτικά κορδόνια διαφόρων συσκευών. • Να ξεκινούμε επικίνδυνες συσκευές χωρίς να ειδοποιούμε τους παρευρισκομένους.

15 4. Γνώση του τι κάνουμε Με τον όρο γνώση του τι κάνουμε εννοούμε ότι γνωρίζουμε την εργασία που κάνουμε και δεν καταπιανόμαστε με οποιαδήποτε άλλη για την οποία δεν είμαστε καταρτισμένοι. Ασφαλώς, η γνώση μιας δουλειάς μάς κάνει ενήμερους των επικίνδυνων πτυχών της. Γι' αυτό για κάθε εργασία αλλά και για κάθε τόπο στον οποίο εργαζόμαστε, μεριμνούμε να μαθαίνουμε όλες τις λεπτομέρειες που θα μας χρειαστούν. Για οποιαδήποτε απορία απευθυνόμαστε στον υπεύθυνο του εργαστηρίου. Δεν αναλαμβάνουμε καμιά ευθύνη για εργασία για την οποία δεν έχουμε προετοιμαστεί. Έτσι, από την αρχή της χρονιάς φροντίζουμε να μάθουμε τα διάφορα μέρη του εργαστηρίου και τους σκοπούς τους. Για παράδειγμα, το γενικό διακόπτη, τον πυροσβεστήρα, το κιβώτιο πρώτων βοηθειών, τους διακόπτες διαφόρων μηχανών κτλ.

16 5. Συνεννόηση μεταξύ συνεργαζομένων Η συνεννόηση έχει μεγάλη σημασία για την ασφάλεια. Όταν δυο ή περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται μαζί, πρέπει να μπορούν να συνεννοούνται πάνω στην ίδια βάση. Γι' αυτό πρέπει να γνωρίζουν όλοι την ίδια ορολογία και τους ίδιους κώδικες. Μερικές περιπτώσεις στις οποίες η συνεννόηση είναι απαραίτητη: • Πρέπει, όταν κάποιος θέτει σε λειτουργία μια συσκευή, να ειδοποιεί αυτούς που βρίσκονται κοντά. • Πρέπει, όταν πρόκειται να απομακρυνθούμε από μια συσκευή που βρίσκεται ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ σε λειτουργία, να τοποθετούμε μια γνωστοποίηση. • Να χρησιμοποιούμε τους διεθνείς συμβολισμούς χρωμάτων για τα επικίνδυνα μέρη. • Να τοποθετούμε ετικέτες ή άλλα σημάδια ή ειδοποιήσεις για επιβλαβή αντικείμενα (μπουκάλες με οξύ, μπουκάλες πίεσης, ζεστά αντικείμενα κτλ). • Ποτέ να μην τσακωνόμαστε στον τόπο της δουλειάς. • Για οποιαδήποτε διαφορά γνώμης ή ασυνεννοησία να απευθυνόμαστε στον υπεύθυνο του εργαστηρίου. • Να σημαδεύουμε με αριθμούς ή χρώματα ή με κάποιο άλλο τρόπο τις πρίζες ή τους διακόπτες μέσα στο εργαστήριο όταν είναι πολλοί.

17 1.2.2 Εργαλεία Τα πιο σημαντικά εργαλεία του τεχνίτη είναι φυσικά τα όρ­γανα ελέγχου και μέτρησης με τα οποία βρίσκει και ανιχνεύει βλάβες στις συσκευές. Μια άλλη κατηγορία είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιεί στις χειρωνακτικές επιδιορθώσεις των συσκευών. Αναφέρουμε μερικά: 1.Το κατσαβίδι Το κατσαβίδι υπάρχει σε διάφορες μορφές για να εξυπηρετεί διάφορα είδη βίδων : (α) Το ίσιο κατσαβίδι Το ίσιο κατσαβίδι αποτελείται από τη χειρολαβή και τη λεπίδα. Η χειρολαβή μπορεί να είναι ξύλινη ή πλαστική όμως προτιμάται η τελευταία γιατί προσφέρει καλύτερη μόνωση, που πρέπει οπωσδήποτε να αντέχει σε τάσεις μέχρι 500 V. Η λεπίδα έχει στρογγυλό κορμό και καταλήγει σε μια πεπλατυσμένη και ίσια αιχμή με τέτοιο σχήμα που να προσφέ­ρει δύναμη και αποτελεσματικότητα στο βίδωμα. Το ίσιο κατσαβίδι χρησιμοποιείται για την οδήγηση βίδων με κεφαλές που έχουν ίσιο αυλάκι.

18 Κοινό κατσαβίδι Το συνηθισμένο κατσαβίδι με μήκος λεπίδας μεταξύ 100 mm και 150 mm. Χρησιμοποιείται για την πλειονότητα των περιπτώσεων σε βίδες που έχουν κεφάλι από 3 mm μέχρι 7mm. Μια σειρά κατσαβιδιών προσφέρει καθολική εξυπηρέτηση στον τεχνίτη για όλες τις βίδες όταν αποτελείται από:

19 Μικρό κατσαβίδι Μήκος λεπίδας περίπου 8 cm. Χρησιμοποιείται για πολύ μικρές βίδες που έχουν διάμετρο μέχρι 3 mm. Δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται σε μεγάλες βίδες γιατί καταστρέφεται.

20 Μεγάλο κατσαβίδι Κατσαβίδι με χονδρή λεπίδα (περίπου 10 mm) και μεγάλο μήκος. Χρησιμοποιείται για τυχόν μεγάλες βίδες σε συσκευές όπως πλυντήρια κτλ. Κοντό κατσαβίδι Το κοντό κατσαβίδι έχει χονδρή, κοντή χειρολαβή και λεπίδα πολύ μικρού μήκους (π.χ. 40 mm). Χρησιμοποιείται για βίδες σε πολύ στενούς χώρους.

21 (β) Το σταυρωτό κατσαβίδι Το σταυρωτό κατσαβίδι χρησιμοποιείται για βίδες με σταυρωτό αυλάκι στην κεφαλή (Philips). Έχει την ίδια κατασκευή με το ίσιο κατσαβίδι, μόνο που η λεπίδα του καταλήγει σε ένα σταυρωτό άκρο. Το βρίσκουμε σε όλα τα μεγέθη που υπάρχει και το ίσιο κατσαβίδι. Όμως, το μικρό σταυρωτό κατσαβίδι πρέπει να προσεχθεί ώστε να μη χρησιμοποιείται σε μεγάλες βίδες γιατί καταστρέφεται το σταυρωτό αυλάκι των βίδων. Υπάρχουν και άλλα είδη κατσαβιδιών που εξυπηρετούν ειδικές περιπτώσεις, π.χ. κατσαβίδι με μαγνήτη, κατσαβίδι με τσιμπίδα, κατσαβίδι με γωνιά κτλ.

22 Το μαχαιράκι Ένα μαχαιράκι είναι απαραίτητο στον τεχνίτη, για το καθάρισμα του περιβλήματος των ευλύγιστων κορδονιών. Το μαχαιράκι πρέπει να είναι κοντό, εύχρηστο και να έχει καλή αιχμή

23 Η πένσα Η πένσα είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο γιατί εξυπηρετεί διάφορες ανάγκες: Η πένσα παρουσιάζεται σε διάφορα μεγέθη από 150 mm μέχρι 200 mm μήκος.

24 (α) Σαν τσιμπίδι. Το μπροστινό μέρος της πένσας καταλήγει σε δυο τετραγωνικές μύτες με αυλακωμένες τις εσωτερικές επιφάνειες. Αυτές χρησιμοποιούνται για το πιάσιμο διαφόρων αντικειμένων από μηδαμινού μέχρι 25 mm πάχους.

25 (β) Σαν μέγκενη. Το μεσαίο μέρος της κεφαλής φέρει ένα ημικύκλιο από δόντια στο κάθε μέλος. Όταν κλείσουν τα δυο μέλη, χρησιμεύουν σαν μια μικρή μέγκενη.

26 (γ) Σαν κόφτης. Το κοπτικό μέρος της πένσας αποτελείται από τις δυο λεπίδες στα σαγόνια της κεφαλής κοντά στην άρθρωση. Αυτές χρησιμεύουν για το κόψιμο χάλκινων αγωγών, μονώσεων, κορδονιών κτλ. Ποτέ όμως δε χρησιμοποιούνται για σιδερένια αντικείμενα. Τα σκέλη της πένσας (χέρια) είναι συνήθως μονωμένα με λάστιχο ή πλαστικό.

27

28 Ο κόφτης Ο κόφτης είναι ένα είδος πένσας με αιχμηρές τις δυο πλευρές στα δυο μέλη της κεφαλής. Χρησιμοποιείται για το κόψιμο χάλκινων συρμάτων, ελαστικών ή συνθετικών μονώσεων και κορδονιών. Για να διατηρηθούν οι δυο λεπίδες δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ποτέ για το κόψιμο σιδερένιων αντικειμένων. Ο κόφτης υπάρχει σε μεγέθη από 120 mm μέχρι 160 mm μήκος (σχ. 1/4).

29 Ο κόφτης μόνωσης είναι ένα εργαλείο ειδικό για την αφαίρεση της ελαστικής ή συνθετικής μόνωσης των συρμάτων. Αποτελείται από δυο σκέλη που καταλήγουν σε δυο ημικύκλια που όταν κλείσουν σχηματίζουν μια λεπίδα γύρω από τη μόνωση του σύρματος. Μια βίδα μεταξύ των δυο σκελών ρυθμίζει το άνοιγμα της λεπίδας ανάλογα με τη διάμετρο της μόνωσης που θα αφαιρεθεί. Ο κόφτης μόνωσης

30

31

32 Το τσιμπίδι Το τσιμπίδι είναι ένα είδος πένσας που τα δυο μέλη της καταλήγουν σε δυο πολύ στενές μύτες. Απ' έξω οι δυο μύτες είναι ημικυκλικές και εσωτερικά είναι ίσιες και αυλακωμένες. Το τσιμπίδι, που το συνολικό του μήκος μπορεί.να είναι γύρω στα 200 mm, χρησιμοποιείται για το πιάσιμο ή τη συγκράτηση αντικειμένων σε βαθιούς χώρους (π.χ. βίδων, περικοχλίων) ή για τη διευκόλυνση μιας λεπτής εργασίας (π.χ. κόλληση αγωγών, πέρασμα συρμάτων).

33 1.Να αναφέρετε πέντε σημαντικά μέτρα ασφάλειας στο εργαστήριο. 2.Να κατονομάσετε τρία μονωτικά υλικά και τρία αγώγιμα υλικά και να εξηγήσετε τα χαρακτηριστικά τους. 3.Να κατονομάσετε τα κύρια όργανα ελέγχου των οικιακών συσκευών. 4.Να εξηγήσετε τη χρήση του πολύμετρου για μέτρηση τάσης, ρεύματος και αντίστασης. 5.Γιατί η γείωση είναι σημαντική στις οικιακές συσκευές;

34 ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Το ηλεκτρόδιο γείωσης Θανάσιμοι κίνδυνοι από τη χρήση του ηλεκτρισμού ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΕΙΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Πρώτες βοήθειες Μέτρα πρόληψης Μέσα προστασίας Ηλεκτροπληξία Πυρκαγιά Κατάσβεση πυρκαγιάς Μέσα προστασίας Μέτρα πρόληψης Ισοδυναμική σύνδεση


Κατέβασμα ppt "ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. 01.2 Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google