Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

2 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εισαγωγή Ανταποκριτική Διοίκηση Διοίκηση Διαδικασιών Ηλεκτρονική διακυβέρνηση Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην ΕΕ Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στις ΗΠΑ Τα οικονομικά της ηλεκτρ. Διακυβέρνησης Ηλεκ. Διακυβέρνηση I 2010 EGOV Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

3 (1) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ
ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΟΚΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣΗ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

4 ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Οι Δημόσιες Υπηρεσίες υπάρχουν , κυρίως, για να εξυπηρετούν τους Πολίτες και τις Επιχειρήσεις ( μοντέλο του Πολίτη- Πελάτη) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

5 Οι δυο κανόνες της Διοικητικής μεταρρύθμισης
Πρώτος κανόνας Ο Πολίτης έχει πάντα δίκιο Δεύτερος κανόνας Εάν καμιά φορά δεν έχει δίκιο ξαναδιάβασε τον πρώτο κανόνα Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

6 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΝΕΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

7 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Ο Πολίτης ακολουθεί τη Διοίκηση
Κεντρική Διοίκηση Τοπική Αυτοδιοίκηση Δημόσιες Υπηρεσίες ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

8 ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Η Διοίκηση ακολουθεί τον Πολίτη
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ Δημόσιες Υπηρεσίες Κεντρική Διοίκηση Τοπική Αυτοδιοίκηση ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ One stop, non stop, shop ΠΟΛΙΤΗΣ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

9 (2) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ
ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΣ THN ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

10 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Α Π Ο Λ Ι ΤΗ Σ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Β Υπουργείο Β Υπουργείο Γ Υπουργείο Α Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

11 ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (AS IS MODEL)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (AS IS MODEL) Εγγραφή αυτοκινήτου Είσπραξη τελών ΠΟΛΙΤΗΣ Υπουργείο Οικονομικών Υπουργείο Μεταφορών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

12 ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΤΟ ΒΕ MODEL)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΤΟ ΒΕ MODEL) Ολοκληρωμένη διαδικασία ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗΣ CRM Συστήματα MIS Συστήματα Υπουργείο Οικονομικών Υπουργείο Μεταφορών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

13 (3) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ
ΑΠΌ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

14 (3) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ
ΑΠΌ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

15 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΛΙΣΣΑΒΟΝΑΣ 23-3-2000
Να γίνει η ΕΥΡΩΠΗ η πιο ανταγωνιστική και δυναμική οικονομία στον κόσμο ικανή για βιώσιμη ανάπτυξη με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

16 ….Και περιμένουν τις ίδιες επιδόσεις από τη δημόσια διοίκηση.
EE : COM BRUSSELS Οι Πολίτες έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν τους ταχύτατους χρόνους ανταπόκρισης και την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα. ….Και περιμένουν τις ίδιες επιδόσεις από τη δημόσια διοίκηση. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

17 Ηλεκτρονική διακυβέρνηση COM (2003) 567, 26-9-2003
Η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στη Δημόσια Διοίκηση σε συνδυασμό με οργανωτικές αλλαγές και νέες δεξιότητες του προσωπικού με σκοπό: τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του κοινού την ενδυνάμωση της δημοκρατίας την υποστήριξη των δημόσιων πολιτικών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

18 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΕ
Μ Ο Σ Ι Α Κ Ανασχεδιασμός διαδικασιών Εκπαίδευση προσωπικού Νομοθετικές αλλαγές Νέα μοντέλα διοίκησης Π Ο Λ Ι Τ Ε Σ Ε Π Ι Χ Ρ Η Σ ON LINE Υπηρεσίες ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Δημοκρατικές διαδικασίες Υποστήριξη Δημόσιων πολιτικών ICT, INTERNET ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

19 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Πρόγραμμα e- EUROPE Σχέδιο Δράσης 2002 Σχέδιο Δράσης 2005 I2010 I2010 EGOVENRMENT Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

20 1. Φθηνότερο , ταχύτερο, και ασφαλές INTERNET
E – Europe 2002 Action Plan 1. Φθηνότερο , ταχύτερο, και ασφαλές INTERNET Α. Φθηνότερη και ταχύτερη πρόσβαση στο INTERNET Β. Ταχύτερη πρόσβαση στο INTERNET για ερευνητές και μαθητές Γ. Ασφαλή δίκτυα και έξυπνες κάρτες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

21 2. Επενδύσεις σε ανθρώπους και δεξιότητες
E – Europe 2002 Action Plan 2. Επενδύσεις σε ανθρώπους και δεξιότητες Α. Η Ευρωπαϊκή νεολαία στην ψηφιακή εποχή Β. Εργασία στην οικονομία της γνώσης Γ. Συμμετοχή για όλους στην κοινωνία της γνώσης ( DIGITAL DIVIDE) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

22 3. Προώθηση της χρήσης του INTERNET
E – Europe 2002 Action Plan 3. Προώθηση της χρήσης του INTERNET Α. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Β. Ηλ. Διακυβέρνηση (Online υπηρεσίες) Γ. Υγεία Online Δ. Ευρωπαϊκό ψηφιακό περιεχόμενο Ε. Έξυπνα συστήματα μεταφορών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

23 ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Ηλεκτρονική αναγνώριση Ανταλλαγή δεδομένων Ασφάλεια συναλλαγών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

24 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Αναδιοργάνωση διαδικασιών Προσέγγιση με «γεγονότα ζωής» Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

25 Οι υπηρεσίες βασίζονται στα γεγονότα Ζωής
Transformation Compelling vision Citizen-centricity Networked virtual organisation Digital Inclusion E-Governance Standardization Interoperability Front End/Backoffice Integration Οι υπηρεσίες βασίζονται στα γεγονότα Ζωής Assisting retirees Parent or Guardian Connector Community security for Families Stability and Recognising Senior Australians Help after someone has died Separated or Divorced Customer Focused Accountability Greater choice in education Integrated Service Studying or Training Arriving in Australia Business Alliances Safety Net Business Practices Reach Participation Caring for someone Looking for work Farmers / Self Employed Ill, injured, disability Crisis or Special Help Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

26 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ON LINE ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΦΑΣΗ 1:Διοικητικές πληροφορίες από το Διαδίκτυο ( On line). ΦΑΣΗ 2:Εκτύπωση Εντύπων. ( On line).  ΦΑΣΗ 3:Αποστολή αιτήσεων.( On line).  ΦΑΣΗ 4:Διαχείριση και διεκπεραίωση των αιτήσεων. Απάντηση ( On line). Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

27 Ηλεκτρονικές συναλλαγές για τους Πολίτες
Ηλεκτρονικές συναλλαγές για τους Πολίτες 1.Αναζήτηση εργασίας 2.Εισφορές Πρόνοιας 3.Φόρος εισοδήματος 4.Προσωπικά έγγραφα 5.Καταχώρηση αυτοκινήτων 6.Οικοδομική άδεια 7. Δήλωση στην αστυνομία 8. Βιβλιοθήκες 9. Πιστοποιητικά 10. Εγγραφές στα πανεπιστήμια 11. Αλλαγή διεύθυνσης 12. Υπηρεσίες υγείας Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

28 Ηλεκτρονικές Συναλλαγές για επιχειρήσεις
Ηλεκτρονικές Συναλλαγές για επιχειρήσεις 1. Εργοδοτικές εισφορές 2. Φορολογία 3. ΦΠΑ 4. Ίδρυση νέας επιχείρησης 5. Στατιστικά στοιχεία 6. Δασμοί 7. Άδειες σχετικά με το περιβάλλον 8. Δημόσιες προμήθειες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

29 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ USA
Η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για το μετασχηματισμό των κρατικών λειτουργιών προκειμένου να βελτιωθεί η αποδοτικότητα η αποτελεσματικότητα και η διάθεση των υπηρεσιών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

30 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (USA)
Paperwork Reduction Act 1995 Εθνικό Συμβούλιο Πληροφορικής Ομάδα ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης E GOVERNMENT ACT 2002 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

31 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (USA)
ΟΡΑΜΑ Καλύτερη Δημόσια Διοίκηση με καλύτερη χρήση των πληροφοριών, του προσωπικού, των διαδικασιών και της τεχνολογίας Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

32 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Όλοι οι Πολίτες θα είναι συνδεδεμένοι ONLINE με τα προϊόντα τις υπηρεσίες και τις πληροφορίες της Κυβέρνησης τους Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

33 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1 Δημιούργησε μια διαδικτυακή θέση (PORTAL) ως μοναδική είσοδο για πρόσβαση στις δημόσιες Υπηρεσίες FIRSTGOV.GOV (Φάση «εισόδου» στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

34 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 2 Όλες οι δημόσιες διαδικτυακές τοποθεσίες (SITES) θα έχουν προστιθέμενη αξία για τους Πολίτες ( Φάση «ποιότητας περιεχομένου» ) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

35 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 3 Όλες οι διαδικασίες που διεκπεραιώνονται από διαφορετικές διοικητικές μονάδες θα είναι ενοποιημένες για τους Πολίτες ( Φάση «Ολοκλήρωσης των διοικητικών διαδικασιών» ) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

36 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 4 Όλες οι ηλεκτρονικές συναλλαγές των Πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες θα πιστοποιούνται εύκολα και αξιόπιστα ( Φάση «προστασίας των συναλλαγών» ) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

37 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 5 Δημιούργησε ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα με τη χρήση τυποποιημένων εργαλείων διαχείρισης γνώσης ( Φάση «Διαχείρισης γνώσης» ) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

38 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Παράγοντες επιλογής μέσου επικοινωνίας του πολίτη με τη διοίκηση Ώριμη τεχνολογία. Κόστος λειτουργίας. Ασφάλεια συναλλαγών. Προτίμηση των πολιτών. Αποφυγή διακρίσεων μεταξύ των πολιτών. Δυνατότητα επιλογών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

39 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δικαίωμα του πολίτη στην επιλογή του μέσου επικοινωνίας με τη διοίκηση Επίσκεψη στη ΔΥ ή επίσκεψη στο ΚΕΠ. Ταχυδρομείο. Τηλεφωνικό κέντρο διοικητικής υποστήριξης και εξυπηρέτησης. Fax. Κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς. Digital TV. Personal digital assistance. Infokiosks. Internet. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

40 To Internet ως μέσο επικοινωνίας του Πολίτη με τη Διοίκηση
Ικανοποιητικός ρυθμός διείσδυσης στον πληθυσμό τα τελευταία χρόνια. Ικανοποιητική πρόσβαση φορέων του δημόσιου τομέα με σημαντικότερη το έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Ικανοποιητική ασφάλεια συναλλαγών μέσω τεχνολογιών VPN. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

41 Στάδια ανάπτυξης On line υπηρεσιών Ηλ. Διακυβέρνησης
Στάδιο 1 Παροχή δημόσιας πληροφορίας Στάδιο 2 Δυνατότητες συναλλαγών Στάδιο 3 Διαδραστικές εφαρμογές με επίκεντρο τον πολίτη Υπηρεσίες για τους πολίτες Προσωποποιημένες Ασφάλεια στις συναλλαγές Διαρκώς προσαρμοζόμενες υπηρεσίες e - Πληρωμές Self-service Πολιτών e – Προμήθειες Ολοκληρωμένα κέντρα πληροφόρησης Δηλώσεις - εκκαθάριση φόρου Online Αξία Ιστοσελίδες Δημοσίων υπηρεσιών Δημοσίευση ανακοινώσεων Διοικητικά έντυπα Online Προσωποποιημένα portal Θεμελίωση επενδύσεων σε ΤΠΕ 1995 2000 2004+ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

42 Ηλ. Διακυβέρνηση μια ευκαιρία για καλύτερη Διακυβέρνηση
Ενδυνάμωση του ρόλου των πολιτών Μεγιστοποίηση του ρόλου του πολίτη στη λήψη των αποφάσεων Ο πολίτης στο κέντρο Συνεργασία ανθρώπων Διανομή των Δημόσιων αγαθών Οι ανάγκες των πολιτών να καθοδηγούν τις πρωτοβουλίες των κυβερνήσεων Οι δημόσιες υπηρεσίες και οι πολίτες να έλθουν πιο κοντά για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας Βελτίωση της ποιότητας και της ανταπόκρισης, αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ IBSG - 42

43 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Τι είναι Πύλη; Στους ιστοχώρους συνήθως προσφέρεται πληροφορία για κάποιο συγκεκριμένο θέμα - αρμοδιότητα και δεν απαιτείται η έξοδος από αυτόν προκειμένου κάποιος να μπορέσει να εξυπηρετηθεί. Ιστοχώρος Ένας ιστοχώρος που το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η κατηγοριοποίηση συνδέσμων προς άλλους ιστοχώρους. Ο κύριος σκοπός τους είναι να οδηγήσουν τους επισκέπτες σε άλλους ιστοχώρους. Gateway Πύλη Μία πύλη φιλοξενεί και κατηγοριοποιεί το περιεχόμενο μέσα στο δικό της ιστοχώρο και σε αντίθεση με τα gateway προσπαθεί να κρατήσει τον επισκέπτη. Συνήθως φιλοξενεί συναλλαγές πληροφορίες και υπηρεσίες χωρίς να απαιτείται η απομάκρυνση από αυτή. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

44 Ανάγκες που καλύπτουν οι πύλες
Ανάγκες που καλύπτουν οι πύλες Οι πολίτες χρειάζονται μια και μοναδική διεύθυνση για την εύκολη πρόσβαση τους στις υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης Οι πολίτες έχουν βελτιωμένη πρόσβαση στις πληροφορίες και στις υπηρεσίες αφού δεν χρειάζεται να γνωρίζουν πώς είναι η οργάνωση της Δημόσιας Διοίκηση και τι αρμοδιότητες έχει η κάθε Δημόσια Υπηρεσία Οι πολίτες μπορούν μέσω των πυλών έχουν πρόσβαση μόνο σε υπηρεσίες του δημοσίου σε αντίθεση με τις μηχανές αναζήτηση του Διαδικτύου. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

45 Στάδια εξέλιξης Πυλών της Δημόσιας Διοίκησης
Στάδιο I Στάδιο II Στάδιο III Στάδιο IV Στατικό Δυναμικό Συναλλαγές Συνεργατικό Το περιεχόμενο υποστηρίξει προηγμένη διάδραση μεταξύ χρηστών και όχι μόνο μεταξύ πύλη και χρήστη. Το περιεχόμενο είναι ίδιο για όλους τους χρήστες και αλλάζει μόνο όταν ανανεωθούν οι ιστοσελίδες. Το περιεχόμενο αναπτύσσεται μέσω αποτελεσμάτων κάποιας εφαρμογής. Συνήθως παρέχει δομημένη πληροφορία (π.χ. εκκαθάριση φόρου με βάση το δηλωθέν εισόδημα) ή αδόμητη πληροφορία (π.χ. επικεφαλίδες νέων και πληροφοριών που αλλάζουν αυτόματα) Το περιεχόμενο επικεντρώνεται στη δυνατότητα υλοποίησης συναλλαγών (π.χ. υποβολή αιτήσεων) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

46 Βασικοί άξονες στρατηγικής για κυβερνητικές πύλες
Οι πύλες είναι για πρόσβαση…ενοποιούν τη πληροφορία που απαιτείται για τους πολίτες προκειμένου να κάνουν τη δουλειά τους πιο αποτελεσματικά Οι πύλες εξελίσσονται … η δημόσια διοίκηση έχει πολλούς «πελάτες». Ο κάθε ένας έχει διαφορετικές ανάγκες για πληροφορίες και υπηρεσίες. Οι πύλες ενισχύουν τη παραγωγικότητα … οι πύλες ρίχνουν τα οργανωτικά σύνορα του Δημοσίου και δίνουν τις πληροφορίες και υπηρεσίες με βάση τις ανάγκες των χρηστών τους. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

47 Κύρια χαρακτηριστικά των καλών πρακτικών για πύλες
Ολοκλήρωση front-office / back office Συναλλαγές Self services Διαδικασίες Οργάνωση Κατηγοριοποίηση με βάση τις ανάγκες των πολιτών. Προσέγγιση με βάση το κύκλο ζωής των πολιτών Κυβερνητικές πύλες Εύκολη πρόσβαση Single sign on Ολοκλήρωση με άλλες υπηρεσίες Τεχνολογία Μετρικές / μετρήσεις Κίνητρα / Διαφήμιση Ανάδραση από τους πολίτες Οι πύλη ως Επιχειρησιακή διαδικασία Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

48 Καλές πρακτικές Κυβερνητικών Πυλών
Click to add text

49 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

50 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

51 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Επιχειρηματικά επεισόδια Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

52 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Οργάνωση σε τρεις βασικές κατηγορίες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

53 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

54 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Αυστρία: Αναζήτηση πληροφοριών για μελλοντικές υπηρεσίες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

55 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

56 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

57 Οι υπηρεσίες βασίζονται στα γεγονότα Ζωής
Transformation Compelling vision Citizen-centricity Networked virtual organisation Digital Inclusion E-Governance Standardization Interoperability Front End/Backoffice Integration Οι υπηρεσίες βασίζονται στα γεγονότα Ζωής Assisting retirees Parent or Guardian Connector Community security for Families Stability and Recognising Senior Australians Help after someone has died Separated or Divorced Customer Focused Accountability Greater choice in education Integrated Service Studying or Training Arriving in Australia Business Alliances Safety Net Business Practices Reach Participation Caring for someone Looking for work Farmers / Self Employed Ill, injured, disability Crisis or Special Help Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

58 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

59 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

60 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Αναζήτηση υπηρεσιών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

61 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Οι πλεόν χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

62 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Ολοκλήρωση με τηλεφωνικές υπηρεσίες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

63 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

64 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
e-Democracy Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

65 Ηλεκτρονική διοίκηση e-europe 2005
Έως το 2005 η Ευρώπη πρέπει να διαθέτει: Δικτυακές Δημόσιες υπηρεσίες Ηλεκτρονική διακυβέρνηση Ηλεκτρονικές υπηρεσίες μάθησης Ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας Δυναμικό περιβάλλον Ηλεκ. Επιχειρείν και ως καταλύτη για αυτές Διαδεδομένη Ευρυζωνική πρόσβαση Ασφάλεια Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

66 E- Europe 2005:E-GOV Προτεινόμενες δράσεις
Ευρυζωνική σύνδεση Διαλειτουργικότητα Ψηφιακές συναλλαγές ( διαλογικές υπηρεσίες) Δημόσιες προμήθειες Δημόσια σημεία πρόσβασης στο INTERNET Πολιτισμός και τουρισμός Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

67 ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ COMO 7-7-2003
Οι υπουργοί αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση απαιτεί ριζική αναδιοργάνωση στη δημόσια διοίκηση που περιλαμβάνει: Ανασχεδιασμό των διαδικασιών Εκπαίδευση του προσωπικού, Νομοθετικές αλλαγές Νέα μοντέλα διοίκησης Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

68 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Η τεχνολογία δεν μπορεί να μετατρέψει κακές διαδικασίες σε καλές, αλλά … η ηλεκτρονική διακυβέρνηση δημιουργεί μια καλή ευκαιρία για τη δημόσια διοίκηση να κάνει το έργο της καλύτερα COM ( 2003) BRUSSELS Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

69 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν σημαίνει, απλώς, «η δημόσια διοίκηση στο INTERNET!» Σήμερα είναι ένα εργαλείο διοικητικής μεταρρύθμισης ( πρόγραμμα ADELE ADMINISTRATION ELECTRONIQUE) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

70 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΤΠΕ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ Τα ψηφιακά δίκτυα θα είναι άχρηστα εάν η νομοθεσία επιβάλλει διακίνηση σφραγισμένων χαρτιών Χρησιμοποιούμε ΤΠΕ για να καταργήσομε τα δικαιολογητικά και όχι για να τα αυτοματοποιήσομε. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

71 ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ
EE : COM BRUSSELS ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΡΟΙ Μια παραγωγική δημόσια διοίκηση που θα διαθέτει τη μεγαλύτερη αξία για τα χρήματα των φορολογουμένων ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

72 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
Μαθήματα που μάθαμε Η αναδιοργάνωση κοστίζει φορές περισσότερο από τον εξοπλισμό πληροφορικής, δηλαδή, Για κάθε 1 ΕΥΡΩ εξοπλισμού χρειαζόμαστε επιπλέον 5-10 ΕΥΡΩ για την αναδιοργάνωση Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

73 Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚH ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΠΟΡΟΥΣ
ΣΤΟΧΟΣ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚH ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΠΟΡΟΥΣ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

74 ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΗΛ. ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:2004-2007
ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΗΛ. ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: ΓΑΛΛΙΑ: 1.8 ΒΕΥΡΩ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 1.65 ΒΕΥΡΩ Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ: 1.42 ΒΕΥΡΩ ΙΤΑΛΙΑ: 2 ΒΕΥΡΩ ΙΣΠΑΝΙΑ: 2 ΒΕΥΡΩ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

75 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΜΕΛΕΤΕΣ EPAN Δημιουργία «αξίας» σε έργα ηλ. Διακυβέρνησης (ΔΑΝΙΑ 2002) Η βιωσιμότητα των έργων ηλ. Διακυβέρνησης ( ΕΛΛΑΔΑ 2003) Αποπληρώνεται η ηλ. διακυβέρνηση; (ΟΛΛΑΝΔΙΑ 2004) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

76 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ (2) Μείωση χρόνου επεξεργασίας (3)Μείωση Κόστους (5) Αυξημένη αποδοτικότητα (1) Ποιοτικότερη Πληροφόρηση (6) Αυξημένη Ικανοποίηση των πελατών (4) Ποιοτικότερη Εξυπηρέτηση Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

77 ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Λιγότερα λάθη Μια φορά αποθήκευση, πολλαπλές χρήσεις Καλύτερη διαχείριση Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ Οργανισμών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

78 ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ψηφιακές διαδικασίες Κατάργηση βημάτων διαδικασίας Ολικός ανασχεδιασμός της διαδικασίας Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

79 ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Αποδοτικότερος σχεδιασμός Μείωση χρόνου εργασίας Συνεργασίες στην ανάπτυξη Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

80 ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Ευελιξία ( 7χ24) Καλύτερη διαφάνεια Εξυπηρέτηση ανάλογα με τις ανάγκες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

81 Οφέλη για τις Επιχειρήσεις Οφέλη για τις Δημόσιες Υπηρεσίες
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οφέλη για τους Πολίτες Οφέλη για τις Επιχειρήσεις Οφέλη για τις Δημόσιες Υπηρεσίες Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

82 i2010 eGOVERNMENT ACTION PLAN(COM 173/25-4-06)
ΣΤΟΧΟΙ Κανένας Πολίτης εκτός ΗΔ Αποδοτικές και Αποτελεσματικές Δημόσιες Υπηρεσίες Ψηφιοποίηση διαδικασιών σημαντικού ενδιαφέροντος Δημιουργία καταλυτικών παραγόντων Ενδυνάμωση των δημοκρατικών διαδικασιών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

83 i2010 eGov: Στόχος 1 Κανένας Πολίτης εκτός ΗΔ
Μέχρι το 2010 όλοι οι Πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία, θα επωφελούνται από την ΗΔ και οι δημόσιες διοικήσεις θα διαθέτουν πληροφορίες και υπηρεσίες που θα είναι εύκολα προσβάσιμες από όλους ανεξαιρέτως, μέσω των ΤΠΕ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

84 i2010 E-gov: Στόχος 1 Κανένας πολίτης εκτός ΗΔ
ΔΡΑΣΕΙΣ 2006: Συμφωνία των Κρατών – Μελών για την πορεία ένταξης όλων των Πολιτών και καθορισμός μετρήσιμων στόχων. 2007: Δημιουργία ενός κοινού πλαισίου για την Προσβασιμότητα στις ψηφιακές υπηρεσίες (E- ACCESSIBILITY) 2008 : Δημιουργία πολλαπλών διαύλων διάθεσης των ψηφιακών υπηρεσιών( ψηφιακή τηλεόραση, κινητά κτλ) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

85 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ανταπόκριση της Δημόσιας Διοίκησης στις πραγματικές ανάγκες των Πολιτών και των Επιχειρήσεων με ικανοποιητικό τρόπο. Πηγή: European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

86 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ Το πηλίκο της ωφέλιμης εξόδου ( εκροών) δια της δαπανώμενης εισόδου ( εισροών) Α= ΕΞΟΔΟΣ/ ΕΙΣΟΔΟΣ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

87 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ Α= ΕΞΟΔΟΣ/ ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΞΟΔΟΣ ΕΙΣΟΔΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 8 ώρες εργασίας 16 πιστοποιητικά Αποδοτικότητα= 16 πιστοποιητικά/8ώρες= 2 πιστοποιητικά/ώρα Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

88 ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Η Δημόσια Διοίκηση επιτυγχάνει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος με δεδομένους πόρους. European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

89 ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Τα ίδια πράγματα με λιγότερα μέσα Ή Περισσότερα πράγματα με τα ίδια μέσα (DO MORE WITH LESS) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

90 I2010 E-gov: Στόχος 2 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα
Κάνε το σωστό, σωστά Αποτελεσματικότητα Κάνε εκείνο που επιθυμούν οι Πολίτες και οι Επιχειρήσεις (δηλαδή, το σωστό πράγμα) Αποδοτικότητα Με τον πιο φθηνό τρόπο (δηλαδή, με το σωστό τρόπο) European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

91 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα
Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Μια Υπηρεσία εξέδιδε 2 πιστοποιητικά/ώρα. Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας εκδίδει 8 πιστοποιητικά/ώρα ( Βελτίωση της αποδοτικότητας) ΌΜΩΣ: Οι πολίτες χρειάζονται αυτά τα πιστοποιητικά; (Αποτελεσματικότητα) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

92 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα
Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚH ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ: ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (αποτελεσματικότητα) ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΠΟΡΟΥΣ (αποδοτικότητα) Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

93 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα
Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα Μέχρι το 2010 η ΗΔ θα συνεισφέρει στη βελτίωση της ικανοποίησης των χρηστών και θα μειώσει τα διοικητικά εμπόδια για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Επιπλέον ο δημόσιος τομέας θα βελτιώσει την αποδοτικότητα, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία με τη χρήση καινοτόμων εφαρμογων ΤΠΕ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

94 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΣ Μέχρι το 2010 η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση θα μειώσει σημαντικά τα διοικητικά εμπόδια που επιβάλει στους πολίτες και τις Επιχειρήσεις European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

95 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ Διοικητικά εμπόδια είναι οι δαπάνες στις οποίες υποβάλλονται οι Επιχειρήσεις προκειμένου να παρέχουν στις Αρχές πληροφοριακά στοιχεία που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

96 Δαπάνες που απορρέουν από τη νομοθεσία Δαπάνες ενημέρωσης αρχών
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ Δαπάνες που απορρέουν από τη νομοθεσία Φορολογικές Δαπάνες Δαπάνες Συμμόρφωσης Πραγματικές δαπάνες Δαπάνες ενημέρωσης αρχών (Διοικητικά εμπόδια) ΦΟΡΟΙ ΤΕΛΗ Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

97 Κόστος Διοικητικών Εμποδίων
Κόστος Διοικητικών Εμποδίων ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΕ= T*P*N*F όπου: ΔΕ= Κόστος Διοικητικών εμποδίων T=Δαπανώμενος χρόνος για συλλογή και κατάθεσης της πληροφορίας + ο χρόνος επεξεργασίας των Αρχών P=Ωριαία αποζημίωση εργαζομένων N= Αριθμός Επιχειρήσεων F=Ετήσια συχνότητα πληροφόρησης των Αρχών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

98 i2010 E-gov Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα
ΔΡΑΣΕΙΣ 2006: Η ΕΕ σε συνεργασία με τα Κράτη- Μέλη θα αναπτύξει ένα κοινό πλαίσιο μέτρησης των αποτελεσμάτων της Ηλ. Διακυβέρνησης. 2007: Συγκριτική Ανάλυση ανταγωνισμού και μελέτη καλών εφαρμογών, βασισμένη σε κοινούς δείκτες ,για την αξιολόγηση αυτού του προγράμματος Δράσης 2008 : Η ΕΕ και τα Μέλη θα δημιουργήσουν μηχανισμούς για την οικονομική και λειτουργική βιωσιμότητα της ανταλλαγής εμπειριών και υπηρεσιών Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

99 i2010 eGov: Στόχος 3 Ψηφιοποίηση κρίσιμων διαδικασιών
Η ΗΔ ψηφιοποιεί δεκάδες διαδικασίες μερικές από τις οποίες έχουν σοβαρές επιπτώσεις για τους πολίτες και τη δημόσια διοίκηση. Μια από αυτές είναι η διαδικασία των Ηλεκτρονικών προμηθειών Μέχρι το όλες οι προμήθειες (100%) θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και τουλάχιστον το 50% θα είναι πάνω από το Ευρωπαϊκό όριο. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

100 i2010 e-gov: Στόχος 3 Ψηφιοποίηση κρίσιμων διαδικασιών
ΔΡΑΣΕΙΣ 2006: Συμφωνία για την πορεία υλοποίησης, θέτοντας μετρήσιμους στόχους και ορόσημα για την ψηφιοποίηση των προμηθειών μέχρι το 2010. 2007: Δημιουργία κοινών προδιαγραφών για κρίσιμα στοιχεία των διασυνοριακών προμηθειών. 2009 : Αξιολόγηση πιλοτικών εφαρμογών και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων σε όλα τα Μέλη. 2010: Αξιολόγηση της προόδου των εφαρμογών διασυνοριακών δημόσιων προμηθειών στα Κράτη -Μέλη. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

101 i2010 egov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών
Μέχρι το 2010 όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα επωφελούνται από την ασφαλή και εύκολη ταυτοποίηση τους, με ηλεκτρονικά μέσα ,κατά τις συναλλαγές τους με τις δημόσιες Υπηρεσίες σε οποιοδήποτε Κράτος -Μέλος Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

102 i2010 e-gov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών
ΔΡΑΣΕΙΣ 2006: Συμφωνία για την πορεία υλοποίησης, θέτοντας μετρήσιμους στόχους και ορόσημα για τη δημιουργία ενός Πανευρωπαϊκού συστήματος ταυτοποίησης ( e IDM)βασισμένο στη διαλειτουργικότηα και την αμοιβαία αναγνώριση των Εθνικών συστημάτων ταυτοποίησης. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

103 i2010 e-gov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών
ΔΡΑΣΕΙΣ 2007: Συμφωνία για κοινές προδιαγραφές και διαλειτουργικά συστήματα ταυτοποίησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 2008 Συντομισμός πιλοτικών μεγάλης κλίμακας για διαλειτουργικά συστήματα ατυτοποίησης για διασυνοριακές εφαρμογές Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

104 i2010 e-gov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών
ΔΡΑΣΕΙΣ 2009: Ηλεκτρονικές υπογραφές 2010: Αξιολόγηση των συστημάτων των Μελών για το Πανευρωπαϊκό σύστημα ταυτοποίησης Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

105 i2010 egov: Στόχος 5 Ενδυνάμωση των συμμετοχικών διαδικασιών
ΔΡΑΣΕΙΣ : Δοκιμή εργαλείων ΤΠΕ τα οποία διευκολύνουν τη διαφάνεια και τη συμμετοχή των Πολιτών στις δημοκρατικές διαδικασίες 2006:Έναρξη εργασιών για τη βελτίωση της κοινοβουλευτικών διαδικασιών :Η δημιουργία προχωρημένων μορφών ηλεκτρονικής δημοκρατίας θα είναι ο βασικό στόχος των ερυνητικών προγραμμάτων. Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ

106 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ: Διοικητική μεταρρύθμιση χωρίς την τεχνολογία δεν γίνεται! Η τεχνολογία από μόνη της δεν επαρκεί για την καλύτερη διακυβέρνηση. Χρειαζόμαστε καλύτερη χρήση των πληροφοριών, των ανθρώπων,των διαδικασιών και της τεχνολογίας . Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ


Κατέβασμα ppt "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google