Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ  ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ  ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ  ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

2 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ2 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Εισαγωγή  Ανταποκριτική Διοίκηση  Διοίκηση Διαδικασιών  Ηλεκτρονική διακυβέρνηση  Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην ΕΕ  Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στις ΗΠΑ  Τα οικονομικά της ηλεκτρ. Διακυβέρνησης  Ηλεκ. Διακυβέρνηση I 2010 EGOV

3 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ3 (1) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΡΟΣ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΟΚΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣΗ

4 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ4 ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ Οι Δημόσιες Υπηρεσίες υπάρχουν, κυρίως, για να εξυπηρετούν τους Πολίτες και τις Επιχειρήσεις ( μοντέλο του Πολίτη- Πελάτη)

5 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ5 Οι δυο κανόνες της Διοικητικής μεταρρύθμισης  Πρώτος κανόνας Ο Πολίτης έχει πάντα δίκιο  Δεύτερος κανόνας Εάν καμιά φορά δεν έχει δίκιο ξαναδιάβασε τον πρώτο κανόνα

6 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ6 ΝΕΕΣ ΑΞΙΕΣ  ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ  ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ  ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ  ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ  ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

7 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ7 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Ο Πολίτης ακολουθεί τη Διοίκηση Κεντρική Διοίκηση Τοπική Αυτοδιοίκηση Δημόσιες Υπηρεσίες ΠΟΛΙΤΗΣ

8 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ8 ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Η Διοίκηση ακολουθεί τον Πολίτη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΛΙΤΗΣ Κεντρική Διοίκηση Τοπική Αυτοδιοίκηση Δημόσιες Υπηρεσίες ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ One stop, non stop, shop

9 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ9 (2) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΣ THN ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ

10 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ10 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Α ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Β Υπουργείο Α Υπουργείο ΒΥπουργείο Γ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΗΣΠΟΛΙΤΗΣ

11 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ11 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (AS IS MODEL) Είσπραξη τελών Εγγραφή αυτοκινήτου Υπουργείο ΟικονομικώνΥπουργείο Μεταφορών ΠΟΛΙΤΗΣ

12 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ12 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΤΟ ΒΕ MODEL) ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Υπουργείο Οικονομικών Υπουργείο Μεταφορών ΠΟΛΙΤΗΣ MIS Συστήματα CRM Συστήματα Ολοκληρωμένη διαδικασία

13 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ13 (3) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΌ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

14 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ14 (3) Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΌ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

15 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ15 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΛΙΣΣΑΒΟΝΑΣ Να γίνει η ΕΥΡΩΠΗ η πιο ανταγωνιστική και δυναμική οικονομία στον κόσμο ικανή για βιώσιμη ανάπτυξη με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή

16 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ16 EE : COM 2003 BRUSSELS •Οι Πολίτες έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν τους ταχύτατους χρόνους ανταπόκρισης και την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα. •….Και περιμένουν τις ίδιες επιδόσεις από τη δημόσια διοίκηση.

17 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ17 Ηλεκτρονική διακυβέρνηση COM (2003) 567, Η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στη Δημόσια Διοίκηση σε συνδυασμό με οργανωτικές αλλαγές και νέες δεξιότητες του προσωπικού με σκοπό: • τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του κοινού • την ενδυνάμωση της δημοκρατίας • την υποστήριξη των δημόσιων πολιτικών

18 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ18 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ON LINE Υπηρεσίες Δημοκρατικές διαδικασίες Υποστήριξη Δημόσιων πολιτικών  Ανασχεδιασμός διαδικασιών  Εκπαίδευση προσωπικού  Νομοθετικές αλλαγές  Νέα μοντέλα διοίκησης ■ ICT, INTERNET ■ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ■ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΔΙΟΙΚΣΗΔΗΜΟΣΙΑΔΙΟΙΚΣΗ ΠΟΛΙΤΕΣΠΟΛΙΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

19 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ19 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ  Πρόγραμμα e- EUROPE  Σχέδιο Δράσης 2002  Σχέδιο Δράσης 2005  I2010  I2010 EGOVENRMENT

20 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ20 E – Europe 2002 Action Plan 1. Φθηνότερο, ταχύτερο, και ασφαλές INTERNET Α. Φθηνότερη και ταχύτερη πρόσβαση στο INTERNET Β. Ταχύτερη πρόσβαση στο INTERNET για ερευνητές και μαθητές Γ. Ασφαλή δίκτυα και έξυπνες κάρτες

21 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ21 E – Europe 2002 Action Plan 2. Επενδύσεις σε ανθρώπους και δεξιότητες Α. Η Ευρωπαϊκή νεολαία στην ψηφιακή εποχή Β. Εργασία στην οικονομία της γνώσης Γ. Συμμετοχή για όλους στην κοινωνία της γνώσης ( DIGITAL DIVIDE)

22 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ22 E – Europe 2002 Action Plan 3. Προώθηση της χρήσης του INTERNET Α. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Β. Ηλ. Διακυβέρνηση (Online υπηρεσίες) Γ. Υγεία Online Δ. Ευρωπαϊκό ψηφιακό περιεχόμενο Ε. Έξυπνα συστήματα μεταφορών

23 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ23 ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Ηλεκτρονική αναγνώριση  Ανταλλαγή δεδομένων  Ασφάλεια συναλλαγών

24 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ24 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Αναδιοργάνωση διαδικασιών  Προσέγγιση με «γεγονότα ζωής»

25 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ25 Οι υπηρεσίες βασίζονται στα γεγονότα Ζωής Looking for work Studying or Training Separated or Divorced Arriving in Australia Help after someone has died Assisting retirees Ill, injured, disability Caring for someone Parent or Guardian Crisis or Special Help Farmers / Self Employed Transformation Compelling vision Citizen-centricity Networked virtual organisation Digital Inclusion E-Governance Standardization Interoperability Front End/Backoffice Integration

26 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ26 ON LINE ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ  ΦΑΣΗ 1:Διοικητικές πληροφορίες από το Διαδίκτυο ( On line).  ΦΑΣΗ 2:Εκτύπωση Εντύπων. ( On line).  ΦΑΣΗ 3:Αποστολή αιτήσεων.( On line).  ΦΑΣΗ 4:Διαχείριση και διεκπεραίωση των αιτήσεων. Απάντηση ( On line).

27 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ27 Ηλεκτρονικές συναλλαγές για τους Πολίτες 1.Αναζήτηση εργασίας 2.Εισφορές Πρόνοιας 3.Φόρος εισοδήματος 4.Προσωπικά έγγραφα 5.Καταχώρηση αυτοκινήτων 6.Οικοδομική άδεια 7. Δήλωση στην αστυνομία 8. Βιβλιοθήκες 9. Πιστοποιητικά 10. Εγγραφές στα πανεπιστήμια 11. Αλλαγή διεύθυνσης 12. Υπηρεσίες υγείας

28 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ28 Ηλεκτρονικές Συναλλαγές για επιχειρήσεις 1. Εργοδοτικές εισφορές 2. Φορολογία 3. ΦΠΑ 4. Ίδρυση νέας επιχείρησης 5. Στατιστικά στοιχεία 6. Δασμοί 7. Άδειες σχετικά με το περιβάλλον 8. Δημόσιες προμήθειες

29 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ29 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ USA  Η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για το μετασχηματισμό των κρατικών λειτουργιών προκειμένου να βελτιωθεί η αποδοτικότητα η αποτελεσματικότητα και η διάθεση των υπηρεσιών

30 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ30 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (USA)  Paperwork Reduction Act 1995  Εθνικό Συμβούλιο Πληροφορικής  Ομάδα ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης  E GOVERNMENT ACT 2002

31 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ31 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (USA) ΟΡΑΜΑ Καλύτερη Δημόσια Διοίκηση με καλύτερη χρήση  των πληροφοριών,  του προσωπικού,  των διαδικασιών  και της τεχνολογίας

32 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ32 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Όλοι οι Πολίτες θα είναι συνδεδεμένοι ONLINE  με τα προϊόντα  τις υπηρεσίες  και τις πληροφορίες της Κυβέρνησης τους

33 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ33 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1 Δημιούργησε μια διαδικτυακή θέση (PORTAL) ως μοναδική είσοδο για πρόσβαση στις δημόσιες Υπηρεσίες FIRSTGOV.GOV (Φάση «εισόδου» στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση)

34 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ34 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 2 Όλες οι δημόσιες διαδικτυακές τοποθεσίες (SITES) θα έχουν προστιθέμενη αξία για τους Πολίτες ( Φάση «ποιότητας περιεχομένου» )

35 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ35 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 3 Όλες οι διαδικασίες που διεκπεραιώνονται από διαφορετικές διοικητικές μονάδες θα είναι ενοποιημένες για τους Πολίτες ( Φάση «Ολοκλήρωσης των διοικητικών διαδικασιών» )

36 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ36 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 4 Όλες οι ηλεκτρονικές συναλλαγές των Πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες θα πιστοποιούνται εύκολα και αξιόπιστα ( Φάση «προστασίας των συναλλαγών» )

37 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ37 E GOV (USA) Στρατηγικό πρόγραμμα 2001 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 5 Δημιούργησε ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα με τη χρήση τυποποιημένων εργαλείων διαχείρισης γνώσης ( Φάση «Διαχείρισης γνώσης» )

38 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ38 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Παράγοντες επιλογής μέσου επικοινωνίας του πολίτη με τη διοίκηση  Ώριμη τεχνολογία.  Κόστος λειτουργίας.  Ασφάλεια συναλλαγών.  Προτίμηση των πολιτών.  Αποφυγή διακρίσεων μεταξύ των πολιτών.  Δυνατότητα επιλογών

39 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ39 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Δικαίωμα του πολίτη στην επιλογή του μέσου επικοινωνίας με τη διοίκηση  Επίσκεψη στη ΔΥ ή επίσκεψη στο ΚΕΠ.  Ταχυδρομείο.  Τηλεφωνικό κέντρο διοικητικής υποστήριξης και εξυπηρέτησης.  Fax.  Κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς.  Digital TV.  Personal digital assistance.  Infokiosks.  Internet.

40 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ40 To Internet ως μέσο επικοινωνίας του Πολίτη με τη Διοίκηση  Ικανοποιητικός ρυθμός διείσδυσης στον πληθυσμό τα τελευταία χρόνια.  Ικανοποιητική πρόσβαση φορέων του δημόσιου τομέα με σημαντικότερη το έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ.  Ικανοποιητική ασφάλεια συναλλαγών μέσω τεχνολογιών VPN.

41 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ41 Στάδια ανάπτυξης On line υπηρεσιών Ηλ. Διακυβέρνησης Στάδιο 1 Παροχή δημόσιας πληροφορίας Αξία Θεμελίωση επενδύσεων σε ΤΠΕ Στάδιο 2 Δυνατότητες συναλλαγών Στάδιο 3 Διαδραστικές εφαρμογές με επίκεντρο τον πολίτη •e - Πληρωμές •Self-service Πολιτών •e – Προμήθειες •Ολοκληρωμένα κέντρα πληροφόρησης •Δηλώσεις - εκκαθάριση φόρου Online •Ιστοσελίδες Δημοσίων υπηρεσιών •Δημοσίευση ανακοινώσεων •Διοικητικά έντυπα Online •Προσωποποιημένα portal Υπηρεσίες για τους πολίτες •Προσωποποιημένες •Ασφάλεια στις συναλλαγές •Διαρκώς προσαρμοζόμενες υπηρεσίες 2004+

42 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ42 Ηλ. Διακυβέρνηση μια ευκαιρία για καλύτερη Διακυβέρνηση Ενδυνάμωση του ρόλου των πολιτών Μεγιστοποίηση του ρόλου του πολίτη στη λήψη των αποφάσεων Συνεργασία ανθρώπων Διανομή των Δημόσιων αγαθών Οι δημόσιες υπηρεσίες και οι πολίτες να έλθουν πιο κοντά για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας Βελτίωση της ποιότητας και της ανταπόκρισης, αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο Ο πολίτης στο κέντρο Οι ανάγκες των πολιτών να καθοδηγούν τις πρωτοβουλίες των κυβερνήσεων IBSG - 42

43 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ43 Τι είναι Πύλη; Ιστοχώρος Στους ιστοχώρους συνήθως προσφέρεται πληροφορία για κάποιο συγκεκριμένο θέμα - αρμοδιότητα και δεν απαιτείται η έξοδος από αυτόν προκειμένου κάποιος να μπορέσει να εξυπηρετηθεί. Gateway Πύλη Ένας ιστοχώρος που το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η κατηγοριοποίηση συνδέσμων προς άλλους ιστοχώρους. Ο κύριος σκοπός τους είναι να οδηγήσουν τους επισκέπτες σε άλλους ιστοχώρους. Μία πύλη φιλοξενεί και κατηγοριοποιεί το περιεχόμενο μέσα στο δικό της ιστοχώρο και σε αντίθεση με τα gateway προσπαθεί να κρατήσει τον επισκέπτη. Συνήθως φιλοξενεί συναλλαγές πληροφορίες και υπηρεσίες χωρίς να απαιτείται η απομάκρυνση από αυτή.

44 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ44 Ανάγκες που καλύπτουν οι πύλες  Οι πολίτες χρειάζονται μια και μοναδική διεύθυνση για την εύκολη πρόσβαση τους στις υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης  Οι πολίτες έχουν βελτιωμένη πρόσβαση στις πληροφορίες και στις υπηρεσίες αφού δεν χρειάζεται να γνωρίζουν πώς είναι η οργάνωση της Δημόσιας Διοίκηση και τι αρμοδιότητες έχει η κάθε Δημόσια Υπηρεσία  Οι πολίτες μπορούν μέσω των πυλών έχουν πρόσβαση μόνο σε υπηρεσίες του δημοσίου σε αντίθεση με τις μηχανές αναζήτηση του Διαδικτύου.

45 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ45 Στάδιο I Στάδιο II Στάδιο III Στάδιο IV Στατικό Το περιεχόμενο είναι ίδιο για όλους τους χρήστες και αλλάζει μόνο όταν ανανεωθούν οι ιστοσελίδες. Δυναμικό Το περιεχόμενο αναπτύσσεται μέσω αποτελεσμάτων κάποιας εφαρμογής. Συνήθως παρέχει δομημένη πληροφορία (π.χ. εκκαθάριση φόρου με βάση το δηλωθέν εισόδημα) ή αδόμητη πληροφορία (π.χ. επικεφαλίδες νέων και πληροφοριών που αλλάζουν αυτόματα) Συναλλαγές Το περιεχόμενο επικεντρώνεται στη δυνατότητα υλοποίησης συναλλαγών (π.χ. υποβολή αιτήσεων) Συνεργατικό Στάδια εξέλιξης Πυλών της Δημόσιας Διοίκησης Το περιεχόμενο υποστηρίξει προηγμένη διάδραση μεταξύ χρηστών και όχι μόνο μεταξύ πύλη και χρήστη.

46 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ46 Βασικοί άξονες στρατηγικής για κυβερνητικές πύλες  Οι πύλες είναι για πρόσβαση…ενοποιούν τη πληροφορία που απαιτείται για τους πολίτες προκειμένου να κάνουν τη δουλειά τους πιο αποτελεσματικά  Οι πύλες εξελίσσονται … η δημόσια διοίκηση έχει πολλούς «πελάτες». Ο κάθε ένας έχει διαφορετικές ανάγκες για πληροφορίες και υπηρεσίες.  Οι πύλες ενισχύουν τη παραγωγικότητα … οι πύλες ρίχνουν τα οργανωτικά σύνορα του Δημοσίου και δίνουν τις πληροφορίες και υπηρεσίες με βάση τις ανάγκες των χρηστών τους.

47 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ47 Κύρια χαρακτηριστικά των καλών πρακτικών για πύλες Κυβερνητικές πύλες Κατηγοριοποίηση με βάση τις ανάγκες των πολιτών. Προσέγγιση με βάση το κύκλο ζωής των πολιτών Οργάνωση Ολοκλήρωση front- office / back office Συναλλαγές Self services Διαδικασίες Εύκολη πρόσβαση Single sign on Ολοκλήρωση με άλλες υπηρεσίες Τεχνολογία Μετρικές / μετρήσεις Κίνητρα / Διαφήμιση Ανάδραση από τους πολίτες Οι πύλη ως Επιχειρησιακή διαδικασία

48 Καλές πρακτικές Κυβερνητικών Πυλών

49 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ49

50 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ50

51 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ51 Επιχειρηματικά επεισόδια

52 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ52 Οργάνωση σε τρεις βασικές κατηγορίες

53 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ53

54 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ54 Αυστρία: Αναζήτηση πληροφοριών για μελλοντικές υπηρεσίες

55 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ55

56 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ56

57 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ57 Οι υπηρεσίες βασίζονται στα γεγονότα Ζωής Looking for work Studying or Training Separated or Divorced Arriving in Australia Help after someone has died Assisting retirees Ill, injured, disability Caring for someone Parent or Guardian Crisis or Special Help Farmers / Self Employed Transformation Compelling vision Citizen-centricity Networked virtual organisation Digital Inclusion E-Governance Standardization Interoperability Front End/Backoffice Integration

58 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ58

59 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ59

60 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ60 Αναζήτηση υπηρεσιών

61 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ61 Οι πλεόν χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες

62 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ62 Ολοκλήρωση με τηλεφωνικές υπηρεσίες

63 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ63 Υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας

64 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ64 e-Democracy

65 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ65 Ηλεκτρονική διοίκηση e-europe 2005 Έως το 2005 η Ευρώπη πρέπει να διαθέτει:  Δικτυακές Δημόσιες υπηρεσίες Ηλεκτρονική διακυβέρνηση Ηλεκτρονικές υπηρεσίες μάθησης Ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας  Δυναμικό περιβάλλον Ηλεκ. Επιχειρείν και ως καταλύτη για αυτές  Διαδεδομένη Ευρυζωνική πρόσβαση  Ασφάλεια

66 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ66 E- Europe 2005:E-GOV Προτεινόμενες δράσεις  Ευρυζωνική σύνδεση  Διαλειτουργικότητα  Ψηφιακές συναλλαγές ( διαλογικές υπηρεσίες)  Δημόσιες προμήθειες  Δημόσια σημεία πρόσβασης στο INTERNET  Πολιτισμός και τουρισμός

67 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ67 ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ COMO Οι υπουργοί αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση απαιτεί ριζική αναδιοργάνωση στη δημόσια διοίκηση που περιλαμβάνει : 1.Ανασχεδιασμό των διαδικασιών 2. Εκπαίδευση του προσωπικού, 3.Νομοθετικές αλλαγές 4.Νέα μοντέλα διοίκησης

68 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ68 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η τεχνολογία δεν μπορεί να μετατρέψει κακές διαδικασίες σε καλές, αλλά … η ηλεκτρονική διακυβέρνηση δημιουργεί μια καλή ευκαιρία για τη δημόσια διοίκηση να κάνει το έργο της καλύτερα COM ( 2003) BRUSSELS

69 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ69 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΗΜΕΡΑ  Ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν σημαίνει, απλώς, «η δημόσια διοίκηση στο INTERNET!»  Σήμερα είναι ένα εργαλείο διοικητικής μεταρρύθμισης ( πρόγραμμα ADELE ADMINISTRATION ELECTRONIQUE)

70 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ70 ΤΠΕ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ  Τα ψηφιακά δίκτυα θα είναι άχρηστα εάν η νομοθεσία επιβάλλει διακίνηση σφραγισμένων χαρτιών  Χρησιμοποιούμε ΤΠΕ για να καταργήσομε τα δικαιολογητικά και όχι για να τα αυτοματοποιήσομε.

71 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ71 EE : COM 2003 BRUSSELS •ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΡΟΙ Μια παραγωγική δημόσια διοίκηση που θα διαθέτει τη μεγαλύτερη αξία για τα χρήματα των φορολογουμένων •ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.

72 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ72 Μαθήματα που μάθαμε Η αναδιοργάνωση κοστίζει φορές περισσότερο από τον εξοπλισμό πληροφορικής, δηλαδή, Για κάθε 1 ΕΥΡΩ εξοπλισμού χρειαζόμαστε επιπλέον 5-10 ΕΥΡΩ για την αναδιοργάνωση

73 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ73 ΣΤΟΧΟΣ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚH ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ •ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΠΟΡΟΥΣ

74 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ74 ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΗΛ. ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: ΓΑΛΛΙΑ: 1.8 ΒΕΥΡΩ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 1.65 ΒΕΥΡΩ Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ: 1.42 ΒΕΥΡΩ ΙΤΑΛΙΑ: 2 ΒΕΥΡΩ ΙΣΠΑΝΙΑ: 2 ΒΕΥΡΩ

75 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ75 ΜΕΛΕΤΕΣ EPAN  Δημιουργία «αξίας» σε έργα ηλ. Διακυβέρνησης (ΔΑΝΙΑ 2002)  Η βιωσιμότητα των έργων ηλ. Διακυβέρνησης ( ΕΛΛΑΔΑ 2003)  Αποπληρώνεται η ηλ. διακυβέρνηση; (ΟΛΛΑΝΔΙΑ 2004)

76 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ76 ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ (1) Ποιοτικότερη Πληροφόρηση (2) Μείωση χρόνου επεξεργασίας (3)Μείωση Κόστους (4) Ποιοτικότερη Εξυπηρέτηση (6) Αυξημένη Ικανοποίηση των πελατών (5) Αυξημένη αποδοτικότητα

77 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ77 ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ  Λιγότερα λάθη  Μια φορά αποθήκευση, πολλαπλές χρήσεις  Καλύτερη διαχείριση  Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ Οργανισμών

78 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ78 ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ  Ψηφιακές διαδικασίες  Κατάργηση βημάτων διαδικασίας  Ολικός ανασχεδιασμός της διαδικασίας

79 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ79 ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ  Αποδοτικότερος σχεδιασμός  Μείωση χρόνου εργασίας  Συνεργασίες στην ανάπτυξη

80 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ80 ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ  Ευελιξία ( 7χ24)  Καλύτερη διαφάνεια  Εξυπηρέτηση ανάλογα με τις ανάγκες

81 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ81 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Οφέλη για τους Πολίτες  Οφέλη για τις Επιχειρήσεις  Οφέλη για τις Δημόσιες Υπηρεσίες

82 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ82 i2010 eGOVERNMENT ACTION PLAN(COM 173/ ) ΣΤΟΧΟΙ  Κανένας Πολίτης εκτός ΗΔ  Αποδοτικές και Αποτελεσματικές Δημόσιες Υπηρεσίες  Ψηφιοποίηση διαδικασιών σημαντικού ενδιαφέροντος  Δημιουργία καταλυτικών παραγόντων  Ενδυνάμωση των δημοκρατικών διαδικασιών

83 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ83 i2010 eGov: Στόχος 1 Κανένας Πολίτης εκτός ΗΔ  Μέχρι το 2010 όλοι οι Πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία, θα επωφελούνται από την ΗΔ και οι δημόσιες διοικήσεις θα διαθέτουν πληροφορίες και υπηρεσίες που θα είναι εύκολα προσβάσιμες από όλους ανεξαιρέτως, μέσω των ΤΠΕ

84 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ84 i2010 E-gov: Στόχος 1 Κανένας πολίτης εκτός ΗΔ ΔΡΑΣΕΙΣ  2006: Συμφωνία των Κρατών – Μελών για την πορεία ένταξης όλων των Πολιτών και καθορισμός μετρήσιμων στόχων.  2007: Δημιουργία ενός κοινού πλαισίου για την Προσβασιμότητα στις ψηφιακές υπηρεσίες (E- ACCESSIBILITY)  2008 : Δημιουργία πολλαπλών διαύλων διάθεσης των ψηφιακών υπηρεσιών( ψηφιακή τηλεόραση, κινητά κτλ)

85 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ85 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ  Η ανταπόκριση της Δημόσιας Διοίκησης στις πραγματικές ανάγκες των Πολιτών και των Επιχειρήσεων με ικανοποιητικό τρόπο. Πηγή: European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010

86 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ86 ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ  Το πηλίκο της ωφέλιμης εξόδου ( εκροών) δια της δαπανώμενης εισόδου ( εισροών) Α= ΕΞΟΔΟΣ/ ΕΙΣΟΔΟΣ

87 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ87 ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ Α= ΕΞΟΔΟΣ/ ΕΙΣΟΔΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 8 ώρες εργασίας16 πιστοποιητικά Αποδοτικότητα= 16 πιστοποιητικά/8ώρες= 2 πιστοποιητικά/ώρα ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΞΟΔΟΣ

88 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ88 ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Η Δημόσια Διοίκηση επιτυγχάνει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος με δεδομένους πόρους. European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010

89 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ89 ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Τα ίδια πράγματα με λιγότερα μέσα Ή  Περισσότερα πράγματα με τα ίδια μέσα (DO MORE WITH LESS)

90 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ90 I2010 E-gov: Στόχος 2 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα Κάνε το σωστό, σωστά  Αποτελεσματικότητα Κάνε εκείνο που επιθυμούν οι Πολίτες και οι Επιχειρήσεις (δηλαδή, το σωστό πράγμα)  Αποδοτικότητα Με τον πιο φθηνό τρόπο (δηλαδή, με το σωστό τρόπο) European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010

91 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ91 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Μια Υπηρεσία εξέδιδε 2 πιστοποιητικά/ώρα. Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας εκδίδει 8 πιστοποιητικά/ώρα ( Βελτίωση της αποδοτικότητας) ΌΜΩΣ: Οι πολίτες χρειάζονται αυτά τα πιστοποιητικά; (Αποτελεσματικότητα)

92 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ92 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚH ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ: • ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (αποτελεσματικότητα) • ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΠΟΡΟΥΣ (αποδοτικότητα)

93 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ93 Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα  Μέχρι το 2010 η ΗΔ θα συνεισφέρει στη βελτίωση της ικανοποίησης των χρηστών και θα μειώσει τα διοικητικά εμπόδια για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.  Επιπλέον ο δημόσιος τομέας θα βελτιώσει την αποδοτικότητα, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία με τη χρήση καινοτόμων εφαρμογων ΤΠΕ

94 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ94 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΣ  Μέχρι το 2010 η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση θα μειώσει σημαντικά τα διοικητικά εμπόδια που επιβάλει στους πολίτες και τις Επιχειρήσεις European Commission SIGNPOST TOWARDS EGOVERNMENT 2010

95 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ95 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ  Διοικητικά εμπόδια είναι οι δαπάνες στις οποίες υποβάλλονται οι Επιχειρήσεις προκειμένου να παρέχουν στις Αρχές πληροφοριακά στοιχεία που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία.

96 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ96 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ Δαπάνες που απορρέουν από τη νομοθεσία •Φορολογικές Δαπάνες•Δαπάνες Συμμόρφωσης ΦΟΡΟΙΤΕΛΗ •Πραγματικές δαπάνες •Δαπάνες ενημέρωσης αρχών (Διοικητικά εμπόδια)

97 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ97 Κόστος Διοικητικών Εμποδίων ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΟΣΤΟΣ  ΔΕ= T*P*N*F όπου: ΔΕ= Κόστος Διοικητικών εμποδίων T=Δαπανώμενος χρόνος για συλλογή και κατάθεσης της πληροφορίας + ο χρόνος επεξεργασίας των Αρχών P=Ωριαία αποζημίωση εργαζομένων N= Αριθμός Επιχειρήσεων F=Ετήσια συχνότητα πληροφόρησης των Αρχών

98 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ98 i2010 E-gov Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα ΔΡΑΣΕΙΣ  2006: Η ΕΕ σε συνεργασία με τα Κράτη- Μέλη θα αναπτύξει ένα κοινό πλαίσιο μέτρησης των αποτελεσμάτων της Ηλ. Διακυβέρνησης.  2007: Συγκριτική Ανάλυση ανταγωνισμού και μελέτη καλών εφαρμογών, βασισμένη σε κοινούς δείκτες,για την αξιολόγηση αυτού του προγράμματος Δράσης  2008 : Η ΕΕ και τα Μέλη θα δημιουργήσουν μηχανισμούς για την οικονομική και λειτουργική βιωσιμότητα της ανταλλαγής εμπειριών και υπηρεσιών

99 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ99 i2010 eGov: Στόχος 3 Ψηφιοποίηση κρίσιμων διαδικασιών  Η ΗΔ ψηφιοποιεί δεκάδες διαδικασίες μερικές από τις οποίες έχουν σοβαρές επιπτώσεις για τους πολίτες και τη δημόσια διοίκηση.  Μια από αυτές είναι η διαδικασία των Ηλεκτρονικών προμηθειών  Μέχρι το 2010 όλες οι προμήθειες (100%) θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και τουλάχιστον το 50% θα είναι πάνω από το Ευρωπαϊκό όριο.

100 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ100 i2010 e-gov: Στόχος 3 Ψηφιοποίηση κρίσιμων διαδικασιών ΔΡΑΣΕΙΣ  2006: Συμφωνία για την πορεία υλοποίησης, θέτοντας μετρήσιμους στόχους και ορόσημα για την ψηφιοποίηση των προμηθειών μέχρι το  2007: Δημιουργία κοινών προδιαγραφών για κρίσιμα στοιχεία των διασυνοριακών προμηθειών.  2009 : Αξιολόγηση πιλοτικών εφαρμογών και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων σε όλα τα Μέλη.  2010: Αξιολόγηση της προόδου των εφαρμογών διασυνοριακών δημόσιων προμηθειών στα Κράτη - Μέλη.

101 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ101 i2010 egov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών  Μέχρι το 2010 όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα επωφελούνται από την ασφαλή και εύκολη ταυτοποίηση τους, με ηλεκτρονικά μέσα,κατά τις συναλλαγές τους με τις δημόσιες Υπηρεσίες σε οποιοδήποτε Κράτος - Μέλος

102 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ102 i2010 e-gov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών ΔΡΑΣΕΙΣ 2006: Συμφωνία για την πορεία υλοποίησης, θέτοντας μετρήσιμους στόχους και ορόσημα για τη δημιουργία ενός Πανευρωπαϊκού συστήματος ταυτοποίησης ( e IDM)βασισμένο στη διαλειτουργικότηα και την αμοιβαία αναγνώριση των Εθνικών συστημάτων ταυτοποίησης.

103 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ103 i2010 e-gov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών ΔΡΑΣΕΙΣ 2007: Συμφωνία για κοινές προδιαγραφές και διαλειτουργικά συστήματα ταυτοποίησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση Συντομισμός πιλοτικών μεγάλης κλίμακας για διαλειτουργικά συστήματα ατυτοποίησης για διασυνοριακές εφαρμογές

104 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ104 i2010 e-gov: Στόχος 4 Δημιουργία αναγκαίων συνθηκών ΔΡΑΣΕΙΣ 2009: Ηλεκτρονικές υπογραφές 2010: Αξιολόγηση των συστημάτων των Μελών για το Πανευρωπαϊκό σύστημα ταυτοποίησης

105 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ105 i2010 egov: Στόχος 5 Ενδυνάμωση των συμμετοχικών διαδικασιών  ΔΡΑΣΕΙΣ  : Δοκιμή εργαλείων ΤΠΕ τα οποία διευκολύνουν τη διαφάνεια και τη συμμετοχή των Πολιτών στις δημοκρατικές διαδικασίες  2006:Έναρξη εργασιών για τη βελτίωση της κοινοβουλευτικών διαδικασιών  :Η δημιουργία προχωρημένων μορφών ηλεκτρονικής δημοκρατίας θα είναι ο βασικό στόχος των ερυνητικών προγραμμάτων.

106 Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ106 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ:  Διοικητική μεταρρύθμιση χωρίς την τεχνολογία δεν γίνεται!  Η τεχνολογία από μόνη της δεν επαρκεί για την καλύτερη διακυβέρνηση.  Χρειαζόμαστε καλύτερη χρήση των πληροφοριών, των ανθρώπων,των διαδικασιών και της τεχνολογίας.


Κατέβασμα ppt "Νίκος Σαριδάκης - Αντώνης Στασής ΥΠΕΣΔΔΑ1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ  ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google