Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

2 Τίτλος δραστηριότητας: «Μάθετε για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο παίζοντας» Όνομα Εκπαιδευτικού: Πιτσούλη Αναστασία Σχολείο: 8ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τηλ.Επικοιν.:

3 Τίτλος Δραστηριότητας Αντικείμενο: Ενημέρωση για την ασφαλέστερη πλοήγηση στο διαδίκτυο Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Σκοπός: Προστασία των μαθητών από κινδύνους της χρήσης του Διαδικτύου. Στο μάθημα της Πληροφορικής 1.Παρουσίαση της ενότητας «Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου» 2.Εμπέδωση και αξιοποίηση της ενότητας «χρήση Powerpoint” 3.Αξιοποίηση των γνώσεων των μαθητών από την Α’ Γυμνασίου στη χρήση του Mspaint Λογισμικό: PowerPoint και Mspaint

4 Περιγραφή δραστηριότητας •Με αφορμή το διαγωνισμό “Safer Internet day 2008” προσπάθησα να βρω ένα τρόπο για να ενημερώσω τους μαθητές μου, πώς μπορούν να προστατευτούν από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στο Διαδίκτυο. •Σκέφτηκα ότι σε όλα τα παιδιά αρέσουν τα παιχνίδια. Έτσι αποφάσισα να δημιουργήσω ένα παιχνίδι. Θεώρησα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να συμμετέχουν και μαθητές στη δημιουργία του. •Συγκέντρωσα ενημερωτικό και άλλο εκπαιδευτικό υλικό που βρήκα στη σελίδα του ευρωπαϊκού δικτύου για την ασφάλεια στο διαδίκτυο (www.saferinternet.org) και στο αγγλόφωνο υλικό των κόμβων διαφόρων Ευρωπαϊκών χωρών.www.saferinternet.org •Επίσης συγκέντρωσα υλικό για τον μυθολογικό ή ιστορικό παραλληλισμό που περιέχει το παιχνίδι.

5 Διδασκαλία 1.Δόθηκε στους μαθητές μια δοκιμαστική εργασία για να διαπιστωθεί, ποιοι θα μπορούσαν να συνεργαστούν και απ’ αυτούς επιλέχθηκαν όσοι ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν. 2.Δημιουργήθηκε μια ομάδα 10 μαθητών. 3.Ενημερώθηκαν για το θέμα και το περιεχόμενο της εργασίας. 4.Παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο και έψαξαν οι ίδιοι σε επιλεγμένες διευθύνσεις που τους έδωσα. 5.Οι μαθητές ζωγράφισαν γραφικά του παιχνιδιού με το Mspaint και έγινε επιλογή 6.Όλη η ομάδα μαζί συνεργάστηκε για τη δημιουργία των ερωτήσεων και κειμένων του παιχνιδιού και τη μετάφραση τους στα Αγγλικά, ώστε να μπορεί να παιχθεί και από μαθητές στο εξωτερικό. 7.Πήραν οδηγίες για το σχεδιασμό του στο Powerpoint και έγινε καταμερισμός εργασίας. 8.Συγκεντρώθηκαν οι εργασίες των μαθητών, έγινε η συνένωση και διόρθωση των σημείων δυσλειτουργίας με παράλληλη ενημέρωση της ομάδας για τις διορθώσεις. 9.Δόθηκε σε όλους τους μαθητές της Γ’ τάξης να παίξουν το παιχνίδι για να διαπιστώσουμε τις αντιδράσεις της ομάδας στόχου και ακολούθησε συζήτηση. 10.Παρουσιάστηκε και στους μαθητές των τάξεων Α’ και Β’ Απαιτήθηκαν: 6 διδακτικές & 10 εξωδιδακτικές ώρες

6 Τίτλος παιχνιδιού: « The adventures of a modern Odysseus» •Ο σύγχρονος Οδυσσέας του παιχνιδιού διασχίζει τη διαδρομή του Οδυσσέα της αρχαιότητας, •Συναντά τους κινδύνους που συνάντησε κι εκείνος •και τους ξεπερνά απαντώντας σωστά σε ερωτήσεις σχετικές με την ασφαλή χρήση του Internet •Κάθε σωστή απάντηση μετασχηματίζει σταδιακά μια εικόνα που παρουσιάζει το σύγχρονο προβληματισμό

7 Παραδείγματα Δείγμα γραφικών που σχεδίασαν οι μαθητές για την κατασκευή του παιχνιδιού

8 Χάρτης διαδρομής του Οδυσσέα

9 Χάρτης με τους σταθμούς του παιχνιδιού

10 Οι τελικές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής του παιχνιδιού • 1. What do you know about the Web? A. All the websites are proper for children. Β. The websites are of all kinds, so they can be improper or dangerous for children. C. The improper websites for children have a prohibitive sign on them • 2. Can the internet influence your personal life? A. Addiction to the internet can destroy your personal life, isolate you from your friends and cause you health problems. B. The internet is the ideal way to make new friends. C. Dedicating a lot of time surfing on the internet doesn't cause any problem in your personal life and your health

11 • 3. I found an amazing offer on the internet to buy the new cell phone that I was dreaming of, much cheaper. They asked me for my parents’ credit card. A. I will not miss this opportunity. I will give my parents’ credit card number without a second thought. B. I will discuss it with my parents and let them check if the connection is safe and no one else can see the data. C. A friend of mine told me that he often buys things on the internet, this way. I will do the same. • 4. You receive an from an unknown sender. It contains an attachment. A. The subject is interesting. You open the attachment immediately because you are curious to read it. B. Don’t open it, if you haven’t checked it with your parents or your teacher. Maybe a virus is hidden inside it. C. The best is to drop it away, but if you believe that it’s absolutely essential to open it, check it with an updated Anti-virus program

12 • 5. You found a website where you can download for free the electronic game or other software you wanted. A. You don’t know if the website is safe, but you download it without any hesitation. It’s a big opportunity! B. You don’t know if the website is safe. There is a big danger of a virus attack. C. Why not? All your classmates and friends download games or other software from the internet. • 6. You meet an unknown person at a chat room. He/she asks you to have an appointment. A. You know him/her very well.You chat with him/her every day and you know almost everything about him/her. You decide to go to the meeting. Β. He/she has sent you his/her photograph and you have the same interests with him/her. Moreover you are going to meet him/her at a central café. C. It’s better to avoid it. You can never be sure if he/she is telling the truth. Talk with your parents and if you insist, go to the meeting with them

13 • 7. In a website you are asked for your personal data (name, address, , etc). A. You give your personal data without any hesitation. B. You give your friend’s data. C. You never give your real data. You use fictitious data. • 8. Surfing on the web, an advertising window appears saying that you are the lucky one who will win a valuable present only with a click. A. Wow!! How lucky you are! Click immediately. B. Never click on it, a virus may attack you. Close the window. C. It depends on the offer. • 9. You are looking for information about your school project. You use a search machine. A. You are very lucky. On the first website you opened, you found the information that you were looking for. B. You collect all the information that you found in several websites. Some of them may be correct. C. You compare the information that you found in different websites and you check if they are reliable.

14 Εισαγωγή στο παιχνίδι Ιστορικός παραλληλισμός

15 Παρουσίαση γραφικών του παιχνιδιού

16 …και το παιχνίδι αρχίζει •Το καράβι του Οδυσσέα μας κινείται στον πρώτο του προορισμό • Εμφανίζεται το σκίτσο της πρώτης περιπέτειας • Εμφανίζεται η πρώτη ερώτηση

17 Αν η απάντηση είναι ΛΑΘΟΣ • Εμφανίζεται και ακούγεται κατάλληλο μήνυμα • Εμφανίζεται η αντίστοιχη περιπέτεια με κατάλληλο εφέ

18 Αν η απάντηση είναι ΣΩΣΤΗ • Εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα και ακούγεται κατάλληλη μουσική • Εξαφανίζεται η αντίστοιχη περιπέτεια με κατάλληλο εφέ • Μετασχηματίζεται σταδιακά η εικόνα αριστερά

19 Το παιχνίδι συνεχίζεται • Το καράβι του Οδυσσέα μας μετακινείται στον επόμενο προορισμό • Εμφανίζεται το σκίτσο της επόμενης περιπέτειας • Εμφανίζεται η επόμενη ερώτηση

20 Επαναλαμβάνεται η διαδικασία μέχρις ότου απαντηθούν σωστά όλες οι απαντήσεις

21 Τέλος παιχνιδιού • Το καράβι τερματίζει τη διαδρομή του στην Ιθάκη • Εμφανίζεται σε μεγέθυνση η πλήρως μετασχηματισμένη εικόνα

22 Σύγκριση •Οι μαθητές που συμμετείχαν στην κατασκευή του παιχνιδιού βρήκαν την εμπειρία συναρπαστική και με βιωματικό τρόπο δέχτηκαν τα μηνύματα που αποτελούσαν τον διδακτικό στόχο, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν ο καθένας τις ιδιαίτερες δεξιότητες του στη ζωγραφική, την οργάνωση και αναζήτηση πληροφοριών, τη μετάφραση, τη δημιουργία παρουσιάσεων. •Η υποβολή της εργασίας στο διαγωνισμό “Safer internet day” αποτέλεσε ένα ακόμη κίνητρο να ασχοληθούν με ενθουσιασμό. •Για τους υπόλοιπους μαθητές ο διδακτικός στόχος επιτεύχθηκε με πολύ ευχάριστο τρόπο μέσα από το παιχνίδι. •Ο τρόπος παρουσίασης κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών, τους κινητοποίησε και τους επηρέασε θετικά.

23 Αξιολόγηση •Οι μαθητές της ομάδας κατασκευής του παιχνιδιού δούλεψαν με απίστευτο ενθουσιασμό και μετέφεραν στις οικογένειές τους την ικανοποίηση για τη συμμετοχή τους σ’ αυτή δραστηριότητα. •Το τελικό αποτέλεσμα ικανοποίησε τόσο την εκπαιδευτικό όσο και τους μαθητές που συνεργάστηκαν. •Το σχόλιο των υπολοίπων μαθητών του σχολείου που έπαιξαν μ’ αυτό ήταν ότι, διασκέδασαν και έμαθαν παράλληλα συνεπώς, η δραστηριότητα πέτυχε το σκοπό της •Η εφαρμογή αυτή χρησιμοποιήθηκε από συνάδελφο πληροφορικής στα τμήματα που διδάσκει. Επίσης έχει αναρτηθεί στο Internet, στην project gallery του διαγωνισμού Safer Internet Day 2008 για να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. •Αν θα έπρεπε να αλλάξω κάτι θα πρόσθετα επιπλέον ερωτήσεις για να καλυφθεί πληρέστερα το θέμα.

24 Επιπλέoν Σχόλια Το παιχνίδι που κατασκευάσαμε εκτελείται από αρχείο τύπου.pps και απαιτείται PowerPoint 2003 ή νεότερο


Κατέβασμα ppt "4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google