Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παιδαγωγική Αξιοποίηση του Διαδικτύου στην εποχή του Web 2.0 Ενότητες Γενικού Μέρους : 2.3.1 & 2.3.2 Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παιδαγωγική Αξιοποίηση του Διαδικτύου στην εποχή του Web 2.0 Ενότητες Γενικού Μέρους : 2.3.1 & 2.3.2 Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιδαγωγική Αξιοποίηση του Διαδικτύου στην εποχή του Web 2.0 Ενότητες Γενικού Μέρους : & Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης 3.1 Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών 3.2 Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών 3.3 Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση του Διαδικτύου 3.5 Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (CMS, LMS) Ειρήνη Περυσινάκη, Πόπη Αρδαβάνη

2 Θέλω να μάθω: • Τι είναι το διαδίκτυο; Τι είναι το διαδίκτυο; • Πώς συνδέομαι στο διαδίκτυο; Πώς συνδέομαι στο διαδίκτυο • Σερφάρω στο διαδίκτυο… Πώς θα καταλάβω τι είναι όλα «αυτά» που συναντώ; Σερφάρω στο διαδίκτυο… Πώς θα καταλάβω τι είναι όλα «αυτά» που συναντώ; • Τι είναι οι ιστοσελίδες; Είναι αξιόπιστες; Τι είναι οι ιστοσελίδες; Είναι αξιόπιστες; • Ποιες υπηρεσίες παρέχει το διαδίκτυο; Ποιες υπηρεσίες παρέχει το διαδίκτυο; • Τι είναι τα περιβάλλοντα και εργαλεία Web 2.0; Τι είναι τα περιβάλλοντα και εργαλεία Web 2.0; • Πώς αλλάζει η μάθηση; Τι είναι η Κοινωνική Δικτύωση; Πώς αλλάζει η μάθηση; Τι είναι η Κοινωνική Δικτύωση • Ειδικότερα τι είναι τα Συστήματα διαχείρισης μάθησης (CMS και LMS); Ειδικότερα τι είναι τα Συστήματα διαχείρισης μάθησης (CMS και LMS); • Ειδικότεροι τρόποι αξιοποίησης των πόρων του διαδικτύου στην εκπαίδευση… Ειδικότεροι τρόποι αξιοποίησης των πόρων του διαδικτύου στην εκπαίδευση…

3 Τι είναι το διαδίκτυο; Πολύ απλοϊκά, το διαδίκτυο είναι ένα δίκτυο υπολογιστών. Αυτοί ανταλλάσουν πληροφορίες! Αναπτύχθηκε μετά το 1985… Συνεχώς γιγαντώνεται και εξελίσσεται… Το μέλλον του; Ίσως το «Διαδίκτυο των πραγμάτων»Διαδίκτυο των πραγμάτων (internet of things) Δείτε και το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίουψήφισμα της 15 ης Ιουνίου 2010

4 Πώς θα συνδεθεί ο δικός μου υπολογιστής στο διαδίκτυο; • Χρειάζεστε: – Τηλεφωνική γραμμή – Modem (απλό ή ISDN) συνδεδεμένο με τον υπολογιστή σας – Άνοιγμα λογαριασμού σύνδεσης με μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτύου (ISP) όμως, μπορείτε να συνδεθείτε και απ’ ευθείας (άμεση πρόσβαση μέσω δομημένης καλωδίωσης) • Προσοχή!!! Πρώτα, λάβετε μέτρα ασφαλείας έναντι των κακόβουλων χρηστών/λογισμικών (δείτε την Ενότητα 5.1 και 5.2 του Γενικού Μέρους, την «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και το στο Διαδίκτυοwww.saferinternet.gr

5 Συνδέθηκα… • Συνδεθήκατε, σημαίνει ότι έχει δηλωθεί μια διεύθυνση IP (Internet Protocol) για τον υπολογιστή σας, δηλαδή, ένας αριθμός 32-bit. Αν διακόψετε την σύνδεσή σας και συνδεθείτε εκ νέου, το πιο πιθανόν είναι ότι θα αλλάξει και η IP σας διεύθυνση. Δείτε ποια έχετε τούτη τη στιγμή, εδώ.εδώ • Κάποιοι όμως υπολογιστές, έχουν σταθερή IP διεύθυνση και αυτό μπορεί να τους χαρακτηρίσει ως «server» (εξυπηρετητές), οι οποίοι είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο. Δείτε έναν εδώ: και έναν άλλον εδώ: • Φυσικά, αυτοί οι «server» έχουν πιο φιλικές διευθύνσεις, που λέγονται URL, όπως και Περισσότερα εδώ:

6 Τι είναι όλα αυτά που βλέπω; • Υποθέτω ότι «βλέπετε» κάτι μέσω ενός φυλλομετρητή (browser), π.χ. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome,… • Από την διεύθυνση URL μπορείτε να καταλάβετε πολλά… Δείτε τον πίνακα που αναφέρεται στις καταλήξεις: Περιοχές στις ΗΠΑΠεριοχές εκτός ΗΠΑ com : Εμπορική εταιρεία edu : Εκπαιδευτικό ίδρυμα net : Παροχείς σύνδεσης δικτύου gov : Κυβερνητική υπηρεσία org : Μη κερδοσκοπικός οργανισμός int : Διεθνής οργανισμός de: Γερμανία fr: Γαλλία gr: Ελλάδα uk: Αγγλία it: Ιταλία fi: Φινλανδία

7 Τι είναι οι ιστοσελίδες; Είναι αξιόπιστες; • Οι ιστοσελίδες είναι αρχεία που φιλοξενούνται στους εξυπηρετητές. Κατασκευάζονται πολύ εύκολα, ακόμα και με το γνωστό «σημειωματάριο» (notebook). Προβάλλονται από τους φυλλομετρητές. • Γενικότερα, ένας ιστότοπος ή site (ενιαίο σύνολο ιστοσελίδων) δεν είναι πάντα αξιόπιστος… Επομένως, ελέγχουμε τα εξής: – Πατρότητα πηγής (δείτε ποιος υπογράφει το site) – Επικαιρότητα (ημερομηνίες δημοσίευσης – τελευταίας ενημέρωσης) – Ακρίβεια (τεκμηρίωση θεμάτων, αναφορά σε πηγές) – Αντικειμενικότητα (ελέγξτε την ταυτότητα οργανισμού που χρηματοδοτεί το site) – Αξιοπιστία (ποιος ο στόχος της πληροφορίας; Να ενημερώσει, να εξηγήσει, να πείσει, να διαφημίσει, να καταγγείλει…) • Προσοχή! Κάποιες ιστοσελίδες ίσως έχουν επιβλαβές περιεχόμενο!

8 Υπηρεσίες Διαδικτύου • Ο Παγκόσμιος ιστός (World Wide Web) που είναι υπηρεσία πληροφόρησης • Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο • Μεταφορά αρχείων • Περιβάλλοντα και εργαλεία Web 2.0 • Τηλεδιασκέψεις • τηλεφωνικές συνομιλίες βιντεοκλήσεις (Skype) • Ηλεκτρονικές πωλήσεις ή αγορές • Αναζήτηση, μέσω των μηχανών αναζήτησης (π.χ. Blackle) ή μετα-αναζήτησης (π.χ. metacrawler, WolframAlpha)BlacklemetacrawlerWolframAlpha • Χρήση χώρου για αποθήκευση αρχείων • Χρήση έτοιμων λογισμικών (με ενοικίαση, αγορά ή δωρεάν)

9 Τι είναι τα περιβάλλοντα και εργαλεία Web 2.0; • Το Web 2.0 είναι η νέα γενιά ιστότοπων, εργαλείων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο • Ο χρήστης – Σχολιάζει το υλικό των ιστοσελίδων – παρεμβαίνει στο περιεχόμενο και το αλλάζει – Παράγει δικό του υλικό – Επικοινωνεί «ζωντανά» με άλλους χρήστες, μοιράζεται ψηφιακούς πόρους μαζί τους – Δημιουργεί Ψηφιακές Κοινότητες (On Line Communities) • Παραδείγματα περιβαλλόντων και εργαλείων: – Ιστολόγια (blogs) – Wikis (π.χ. Wikipedia, wikispace)Wikipediawikispace – Διαμοίραση διαφανειών (slideshare), κειμένων (scribd), βίντεο (youtube)slidesharescribdyoutube • Και άλλα εδώ: και ένα βίντεο.http://www.go2web20.net/βίντεο

10 Πώς αλλάζει η μάθηση; Τι είναι η Κοινωνική Δικτύωση; • Μας επηρεάζει… – Στον τρόπο που εκφραζόμαστε – Στον τρόπο που επικοινωνούμε – Στη διαμόρφωση των ταυτοτήτων μας – Πολλές συνέπειες είναι ακόμα άγνωστες… • Η έννοια της «κοινότητας» διευρύνεται στο διαδίκτυο – Μαθαίνω, μέσω αλληλεπίδρασης με άλλους χρήστες (ενδεχομένως, πολύ διαφορετικούς από εμένα) – Παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας ομάδων με ειδικότερους ρόλους • Παραδείγματα κοινωνικών δικτύων: Facebook, MySpace, ning, google groupsFacebookMySpacening google groups

11 Επιστημονικές Ενώσεις σχετικές με εκπαιδευτικές εφαρμογές των ΤΠΕ – Ενημερώνουν για τις εξελίξεις – Διοργανώνουν εκδηλώσεις (σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες…) – Εκδίδουν επιστημονικά περιοδικά ή άλλο έντυπο ή ψηφιακό υλικό – Στηρίζουν ή χορηγούν μαθήματα εξ’ αποστάσεως • Διεθνείς Επιστημονικές Ενώσεις – International Society for Technology in Education (ISTE) παράγει τη σειρά National Educational Technology Standards (NETS)ISTENETS – Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)AACE • Ελληνικές Επιστημονικές Ενώσεις – ΕΤΠΕ (Επιστημονική Ένωση Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση) ΕΤΠΕ – e-dictyo (Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση) e-dictyo – Η Logo στην Εκπαίδευση Η Logo στην Εκπαίδευση • Περισσότερα στις σημειώσεις γενικού μέρους και εδώεδώ

12 Συστήματα διαχείρισης μάθησης (CMS και LMS) Θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε ξεχωριστή προβολή γι’ αυτό το θέμα: • Σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (Content Management System). Βοηθούν στην διαχείριση περιεχομένου ιστότοπου πολλών χρηστών (π.χ. Joomla)Joomla – Δείτε π.χ. αυτό για εκπαιδευτική χρήση: • Σύστημα διαχείρισης μάθησης (Learning Management System) Δυναμικές ψηφιακά μαθήματα (π.χ. το το moodle, το claroline) – Διαμοιρασμό αρχείων – Στοχευμένες συζητήσεις – Ανάθεση εργασιών – Αξιολόγηση μαθητών – Δημιουργία ομάδων

13 Αξιοποίηση στην Εκπαίδευση Γίνεται με πάρα πολλούς τρόπους… • Αξιοποίηση υλικού από βιβλιοθήκες, εκπαιδευτικές πύλες κλπ, • Ηλεκτρονικές τάξεις ή άλλα κοινωνικά δίκτυα και περιβάλλοντα μάθησης • Αξιοποίηση ιστολογίων διδακτικά (π.χ. glyfadas.blogspot.com/, ) glyfadas.blogspot.com/ • Δημιουργία Ιστοεξερεύνησης (WebQuest)WebQuest

14 Βιβλιογραφία - Δικτυογραφία • Σημειώσεις Γενικού Μέρους Επιμόρφωσης • Σημειώσεις Επιμόρφωσης Επιμορφωτών της Κυπαρισσίας Παπανικολάου • Εισαγωγή στο internet, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: desk/internet/internet1.html desk/internet/internet1.html • Κεφάλαιο 1.4: Διαδίκτυο (από το πρόγραμμα «δικτυωθείτε»): online.gr/training/enot1/kef4/index.htmhttp://www.go- online.gr/training/enot1/kef4/index.htm • …

15 Εργασίες 1.Δημιουργήστε δικό σας ιστολόγιο (στο ή στο 2.Δημιουργήστε μια δικής σας ιστοεξερεύνηση (στο ή στο 3.Δημιουργήστε ένα μάθημα με το wikispacewikispace 4.Δημιουργήστε μια ηλεκτρονική τάξη στο περιβάλλον moodle που παρέχει το σχολικό δίκτυο: 5.Εντοπίστε ψηφιακό υλικό από την εκπαιδευτική πύλη e-yliko η την βιβλιοθήκη Ιφιγένεια. Ειδικότεραe-yliko  Εδώ εντοπίστε την εργασία του επιμορφωτή Βασίλη Τσίτσου «κλωνοποίηση»http://www2.e-yliko.gr/htmls/mathdia.aspx  Εδώ βρείτε την εργασία του επιμορφωτή Κώστα Γαβρίλη «Μετασχηματισμοί» και συγκρίνετε με την προηγούμενη. Εδώ  Εδώ βρείτε την εργασία «το τετράπλευρο των μέσων» για Λύκειο και συγκρίνετέ τη με το σενάριο «Τα μέσα πλευρών τριγώνου».http://www.e-yliko.gr/Search.aspx?k=sketchpad&s=e-yliko  Από την «Ιφιγένεια» βρείτε το σενάριο του Τηλέμαχου Γεροντόπουλου «Τα μέσα πλευρών τετραπλεύρου». Ποια καινούρια ιδέα εισάγει στη διερεύνηση; Τι γράφει για την εφαρμογή στην τάξη; 6.Πώς θα αξιοποιούσατε διδακτικά τo παρακάτω φιλμάκι;


Κατέβασμα ppt "Παιδαγωγική Αξιοποίηση του Διαδικτύου στην εποχή του Web 2.0 Ενότητες Γενικού Μέρους : 2.3.1 & 2.3.2 Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google