Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιστήμη και ζωή Μαρία Μεσαρίτου - Παπαγαπίου Επιστήμη και περιβάλλον.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιστήμη και ζωή Μαρία Μεσαρίτου - Παπαγαπίου Επιστήμη και περιβάλλον."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιστήμη και ζωή Μαρία Μεσαρίτου - Παπαγαπίου Επιστήμη και περιβάλλον

2 Σκοποί Επιστήμης :  Να αναπτύξουν το ερευνητικό πνεύμα και την επιστημονική προσέγγιση στην αντιμετώπιση προβλημάτων  Να αποκτήσουν επιστημονικές γνώσεις, για να κατανοήσουν τόσο τον εαυτό τους, όσο και τον κόσμο που τους περιβάλλει  Να αναπτύξουν στάσεις για ορθή εκτίμηση του περιβάλλοντός τους και να πάρουν ενεργό ρόλο σε δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατήρηση και βελτίωσή του.

3 Επιστήμη για κατανόηση του εαυτού τους και του κόσμου που τους περιβάλλει Σε όλα τα στάδια του μαθήματος  Ως εισαγωγή - αφόρμηση  Ως μέρος του μαθήματος  Ως εφαρμογή της γνώσης στο τέλος του μαθήματος

4 Α΄ τάξη : Ιδιότητες Υλικών σωμάτων  Αναγνώριση υλικών σωμάτων από κουτί  Αντικείμενα τάξης  Αντικείμενα κουζίνας / σπιτιού

5 Β΄ τάξη : Μελετώ τους μαγνήτες  Μαγνήτες  Ψυγείου  Σε παιχνίδια  Σε δοχείο με καρφίτσες ραπτικής  Σε γερανούς στα λιμάνια  Μάζεμα καρφιτσών που σκορπίστηκαν

6 Γ΄ τάξη : Η τριβή Χρήσιμη και ανεπιθύμητη τριβή:  Σώματα που έχουν φθαρεί λόγω τριβής  Χρήσιμη τριβή και τρόποι αύξησης της.  Ανεπιθύμητη τριβή και τρόποι αποφυγής ή μείωσης της φθοράς

7 Δ΄ τάξη : Ισορροπία των σωμάτων  Αντικείμενα της καθημερινής μας ζωής και η ισορροπία τους (βάζα, οικιακά σκεύη, παιχνίδια)  Στάσεις του σώματος και ισορροπία  ΦΕ: Σχολιασμός της ισορροπίας διαφόρων αντικειμένων που βρίσκουμε στο σπίτι / στο εμπόριο (έπιπλα, αγαλματάκια κ.ά)

8 Ε΄ τάξη: Διαστολή και συστολή των στερεών  Ηλεκτρικά καλώδια  Τσιμεντένιο δάπεδο σχολείου  Κατασκευή κτιρίων.  ΦΕ: Κατασκευή μεταλλικής γέφυρας, σωλήνες ζεστού νερού, τσιμεντένιες πλάκες σε πεζοδρόμια, τσιμεντένιες κατασκευές – κτίρια, σιδηροτροχιές τρένων.

9 Στ΄ τάξη : Θερμότητα  Υλικά κατασκευής μαγειρικών σκευών (τηγάνια, κατσαρόλες, κουτάλες), πιάστρες, λαβίδα για ανακάτεμα κάρβουνων, μπογιά διαστημόπλοιου  Θερμά και κρύα ρεύματα νερού στις θάλασσες και στους ωκεανούς  Θέρμανση του πλανήτη – φαινόμενο του θερμοκηπίου

10 Ανθρώπινο σώμα  Εντοπισμός των διαφόρων οργάνων στο σώμα μας.  Υγιεινές συνήθειες που αφορούν το όργανο ή το σύστημα που μελετούμε (μύτη, αυτί, κυκλοφορικό σύστημα, μυϊκό σύστημα κ.ά)

11 Φυτά  Μελέτη φυτών επιτόπου.  Εντοπισμός καρπών / ανθέων / σπερμάτων πάνω στα δέντρα / φυτά. Ζώα  Παρατήρηση αληθινών ζώων αν είναι δυνατό ή βιντεοταινίας.

12 Επιστήμη και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

13 Σκοποί Επιστήμης :  Να αναπτύξουν το ερευνητικό πνεύμα και την επιστημονική προσέγγιση στην αντιμετώπιση προβλημάτων  Να αποκτήσουν επιστημονικές γνώσεις, για να κατανοήσουν τόσο τον εαυτό τους, όσο και τον κόσμο που τους περιβάλλει  Να αναπτύξουν στάσεις για ορθή εκτίμηση του περιβάλλοντός τους και να πάρουν ενεργό ρόλο σε δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατήρηση και βελτίωσή του.

14 Εισηγήσεις για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Ενσωμάτωση των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με έμφαση...:  Την αντιμετώπιση του περιβάλλοντος μέσα από το Αναλυτικό Πρόγραμμα ως ενός συνόλου θεμάτων ιδιαίτερα πολύπλευρων, τα οποία διαμορφώνουν τον κοινό τόπο συνάντησης όλων των παραδοσιακών μαθημάτων, γι’αυτό και απαιτεί διαθεματική προσέγγιση

15 Επιστήμη και ΠΕ ή ΕΑΑ  Συσχετισμός μπορεί να γίνει σε όλες τις ενότητες σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.  Εντοπισμός περιβαλλοντικών προβλημάτων στο σχολείο, στο σπίτι, στην κοινότητα  Γνώση μεγάλων διεθνών περιβαλλοντικών προβλημάτων

16 Επιστήμη και ΠΕ ή ΕΑΑ  Απλές αναφορές ή  Επεκτάσεις με μελέτες / έρευνες / ιστοεξερευνήσεις.  Παρουσιάσεις της εργασίας των μαθητών (ppt, αφίσες) σε αδελφά τμήματα, στα πλαίσια ημερίδων, σε γονείς, στην κοινότητα  Διαθεματική προσέγγιση - προσέγγιση του θέματος κι από άλλα μαθήματα.  Ιδέες για δράση σε προσωπικό επίπεδο, οικογενειακό, κοινοτικό, εθνικό και διεθνές

17 Ενότητα : Ζώα Α΄ τάξη Ανάγκες των ζώων:  Συμπεριφορά προς τα ζώα Η κότα και το πρόβατο:  Αγορά αυγών/κοτόπουλων ελεύθερης βοσκής

18 Ενότητα : Ζώα Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Γνωριμία με τα ζώα ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Το κουνέλι και η γάτα ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Ο μεταξοσκώληκας  Φροντίδα κατοικίδιων: Τι χρειάζονται για να είναι ευτυχισμένα  Σημασία μικρών και μεγάλων ζώων για τη ζωή μας

19 Ενότητα : Ζώα Γ΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Ζώα του τόπου μας Μάθημα 1: Προστατευόμενα ζώα του τόπου μας Μάθημα 2: Η πέρδικα και ο λαγός  Μείωση της βιοποικιλότητας και πιθανές επιπτώσεις  Κυνήγι

20 Ενότητα : Ζώα Δ΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 9: ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ Μάθημα 1: Ομαδοποιούμε τα ζώα Μάθημα 2: Παρατηρώ το γαιοσκώληκα Μάθημα 3: Μελετώ το σαλιγκάρι Μάθημα 4: Παρατηρώ τη μέλισσα Μάθημα 5: Η ζωή στην κυψέλη •Σημασία γαιοσκώληκα, μέλισσας. •Βιολογική και συμβατική καλλιέργεια και επιπτώσεις στα ζώα. •Συνεντεύξεις από βιολογικό καλλιεργητή / τον κηπουρό του σχολείου. •Εναλλακτικοί τρόποι καταπολέμησης του σαλιγκαριού από το λαχανόκηπο μας.

21 Ενότητα : Ζώα Ε΄ τάξη EΝΟΤΗΤΑ 2: ΟΜΑΔΕΣ ΖΩΩΝ - ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Μάθημα 1: Κατηγοριοποίηση ζώων Μάθημα 2: Κατηγοριοποίηση θηλαστικών Μάθημα 3: Τα ζώα και το περιβάλλον τους  Προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον τους.  Προσαρμογή ζώων και ανθρώπου στις ραγδαίες αλλαγές του κλίματος.  Τι μπορούμε να κάνουμε;

22 Ενότητα : Φυτά Α΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΦΥΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 6: ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ  Τι μας προσφέρουν τα φυτά.  Συνθήματα για την προστασία των φυτών του σχολείου, των δασών.  Δεντροφύτευση: στο σχολείο ή σε άλλο χώρο σε συνεργασία με το τμήμα δασών (εμπλοκή γονιών).

23 Ενότητα : Φυτά Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Μελέτη των σπερμάτων  Λαχανόκηπος  Βοήθεια στην περιποίηση του κήπου του σπιτιού / σχολείου  Συνθήματα για προστασία δέντρων  Προσπάθεια ευαισθητοποίησης γειτονιάς για δάση

24 Ενότητα : Φυτά Γ΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 8: ΤΟ ΑΝΘΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΚΑΡΠΟΥ  Ο ρόλος και η σημασία της μέλισσας  Σημασία βιοποικιλότητας  Μεταλλαγένα προϊόντα και κίνδυνος για μείωση της βιοποικιλότητας

25 Ενότητα : Φυτά Δ΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ  Προστασία δέντρων της αυλής του σχολείου  Δάση :Τι μας προσφέρουν. Σωστή συμπεριφορά.  Ενδημικά και σπάνια φυτά: Η σημασία τους και η δική μας ευθύνη.  Εκστρατεία ενημέρωσης σχολείου/ γονιών / κοινότητας.  Καθαρισμός εκδρομικού χώρου. Δεντροφύτευση  Επίσκεψη σε περιβαλλοντικό κέντρο που κάνει μελέτη δάσους.

26 Ενότητα : Φυτά Ε΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ  Προστασία δέντρων της αυλής του σχολείου  Ο κύκλος οξυγόνου / διοξειδίου του άνθρακα στην πόλη και στο δάσος. Σωστή χρήση / επαναχρησιμοποίηση / ανακύκλωση χαρτιού.  Χρήση ανακυκλωμένου χαρτιού.

27 Ενότητα : Ανθρώπινο σώμα Α: ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΟΥ Β: ΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗ Γ: ΟΣΦΡΗΣΗ ΓΕΥΣΗ ΑΚΟΗ Δ:ΕΡΕΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ε:ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΤΙΑ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ Στ:ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  Το περιβάλλον και η υγεία μας:  Υγιεινή διατροφή  Καθαρό νερό  Καθαρή ατμόσφαιρα  Επιπτώσεις ρύπανσης της ατμόσφαιρας, του νερού στον οργανισμό

28 Καιρός – Γη - Διάστημα Α: Ο ΚΑΙΡΟΣ: Πρόβλεψη, Καιρός και άνθρωπος/ζώα Β: Ο ΚΑΙΡΟΣ: εξάτμιση νερού, κύκλος νερού Γ: ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Δ:ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: Είδη εδαφών, σχηματισμός εδαφών Στ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ  Κλιματολογικές αλλαγές.  Ρύποι στον κύκλο του νερού.  Δάση και διάβρωση – λάσπη στις πόλεις.  Προστασία εδάφους από ρύπανση.  Διαστημική ρύπανση.

29 Ύλη Α: ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Β: ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ Γ: ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΣΩΜΑΤΩΝ ΜΙΓΜΑΤΑ Δ: Ο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΕΡΑΣ Ε: ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ Στ: ΟΞΕΑ ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ  Ανακύκλωση  Πετρελαιοκηλίδες και επιπτώσεις  Φαινόμενο θερμοκηπίου και δράσεις  Ρύπανση νερού και πώς αποφεύγεται  Όξινη βροχή

30 Μαγνήτες Β: Ιδιότητες των μαγνητών Γ: Μαγνητισμός  Διαχωρισμός μετάλλων σε εργοστάσιο ανακύκλωσης

31 Φως Β: ΦΩΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ Γ: ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Δ:ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ε:ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ - ΕΙΔΩΛΑ - ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Στ: ΦΑΚΟΙ  Διαφάνεια καθαρού νερού σε σύγκριση με το νερό που έχει ρύπους  Χρήση φυσικών πηγών φωτός  Χρήση μικροσκοπίου: Μελέτη αποικοδομητών

32 Θερμότητα Γ: ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ Δ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΦΑΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ε: ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ Στ: ΔΙΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ – ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ  Φαινόμενο του θερμοκηπίου  Λιώσιμο μετάλλων και γυαλιού για ανακύκλωση  Αξιοποίηση παλιών κεριών  Θερμομονωτικά υλικά και εξοικονόμηση ενέργειας

33 Δυνάμεις Γ΄: Η τριβή Στον κόσμο των δυνάμεων Στον κόσμο των δυνάμεων Δ΄:Ισορροπία των σωμάτων Απλές μηχανές Απλές μηχανές Ε: Η τριβή στην κίνηση Στ΄: Ατμοσφαιρική πίεση Πίεση Πίεση  Όχι στη σπατάλη.  Ποιότητα ατμόσφαιρας

34 Ηλεκτρισμός Δ΄: Εισαγωγή στον ηλεκτρισμό Ε΄: Δυναμικός ηλεκτρισμός Στατικός ηλεκτρισμός Στατικός ηλεκτρισμός Στ΄: Ηλεκτρισμός  Εξοικονόμηση ηλεκτρισμού  Φαινόμενο του θερμοκηπίου  Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας  Φωτοβολταϊκά

35 Ήχος Δ΄: Εισαγωγή στον ήχο Στ΄: Ήχος  Ηχορύπανση

36 Ενέργεια Στ΄: Ενέργεια: μορφές, μετατροπές, πηγές  Εξοικονόμηση ενέργειας  Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας  Φαινόμενο του θερμοκηπίου

37 Οικολογία Α΄: Οικολογία Β΄: Αλυσίδες τροφής Γ΄: Αλυσίδες και πλέγματα τροφής Ε΄: Περιβαλλοντικά θέματα: νερό, απορρίμματα


Κατέβασμα ppt "Επιστήμη και ζωή Μαρία Μεσαρίτου - Παπαγαπίου Επιστήμη και περιβάλλον."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google