Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΧΝ302 – Εκπαιδευτική Τεχνολογία Εαρινό Εξάμηνο, 2011-2012.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΧΝ302 – Εκπαιδευτική Τεχνολογία Εαρινό Εξάμηνο, 2011-2012."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΧΝ302 – Εκπαιδευτική Τεχνολογία Εαρινό Εξάμηνο,

2 Παιδιά 2-5 χρόνων: η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη ηλικιακή ομάδα που χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο (NetDay News, 2005) 214:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

3  Διαδίκτυο 1 ης γενιάς - Web 1.0  «Κοινό»  Παθητικοί «καταναλωτές» της πληροφορίας  Διαβάζω, Λαμβάνω, Ερευνώ (Reading, Receiving, Researching – the 3R’s)  Διαδίκτυο 2 ης γενιάς - Web 2.0  Δημιούργησε το πλαίσιο για τη συμμετοχή του χρήστη  Το κύριο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας δημιουργείται με τη συμμετοχή των χρηστών της  Συμβάλλω, Συνεργάζομαι, Δημιουργώ (Contributing, Collaborating, Creating - the 3C’s) 3 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

4  Απλή μορφή: Amazon.com – σχόλια από αγοραστές  Διαδίκτυο: Διαβάζω & Γράφω (The Read & Write Web)  Δυνατότητα χρηστών να ανταλλάσσουν πληροφορίες, να συνεργάζονται & να αλληλεπιδρούν  Σχεδιασμός που στηρίζεται στο χρήση  Ελευθερία να συνεισφέρουν στη δημιουργία γνώσης & διάδοση πληροφοριών  Δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα Η.Υ. & δικτύων (π.χ. προγραμματισμός)  Κάτι περισσότερο…Εκπαιδευτική αξιοποίηση 4 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

5 Εργαλεία Κοινωνικά & Επαγγελματικά Δίκτυα κ.α.  WebBlogs (Ιστολόγια)  Wikis  Chat-rooms  Ηλεκτρονικά αρχεία & ημερολόγια (i.e. Google documents)  RSS (Really Simple Syndication) & Aggregators  Social bookmarking & Tags  Twitterverse (micro-blogging)  Creating, publishing & using images online (Photo galleries)  Podcasting, Video and Screencasting & Livestreaming  Face book  MySpace  Twitter  Delicious  Flickr  LinkedIn  Live Journal  YouTube 5 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

6  Το επόμενο «μεγάλο βήμα»  Διαφωνίες 1 η προσέγγιση  Η εξέλιξη του διαδικτύου 2ης γενιάς με περισσότερες δυνατότητες εμπλοκής των χρηστών  Βελτίωση λειτουργικότητας & ευκολίας χρήσης  Ολοκληρωτική ενσωμάτωση του κόσμου – συνεχώς ενωμένοι στο διαδίκτυο  Σύγκλιση του φυσικού/πραγματικού με τον εικονικό κόσμο 6 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

7 2 η προσέγγιση  Ο υπολογιστής θα «κάνει τη δουλειά» (π.χ. μηχανές εξεύρεσης πληροφοριών – ψάξιμο: χρήστης Vs λέξεις κλειδιά) ◦ Πολυδιάστατη έρευνα – περίπλοκες ερωτήσεις ◦ «Που πρέπει να πάω για φαγητό;» ◦ Εξατομικευμένο Διαδίκτυο  Ποικιλία εφαρμογών  Συσχέτιση με τεχνητή νοημοσύνη  Η επιστροφή των ειδικών & Διαδίκτυο 4 ης γενιάς: επιστροφή στους χρήστες  Κάπου στο :08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

8 Διαδίκτυο 2 ης γενιάς & Μαθητοκεντρικότητα Πώς συνυπάρχουν & πώς συνδέονται αυτές οι δύο έννοιες; 8 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

9  Ανήκει σε ομάδα / άτομο  Bloggers = συγγραφείς  Posts = δημοσιεύσεις, αναρτήσεις  Ονομαστικές δημοσιεύσεις/αναρτήσεις  Επισκέπτες αφήνουν σχόλια/ παρατηρήσεις  Περιέχουν κείμενο, γραφικά, εικόνα, βίντεο, μουσική, συνδέσμους, άλλα προγράμματα  Διάδοση, κοινοποίηση πληροφορικών/ διάλογος  Απαιτούν αλληλεπίδραση, στοχασμό & συζήτηση  Φθίνουσα χρονολογική σειρά  2009: 133 εκατομμύρια ιστολόγια (Technorati.com/ blog-tracking service)  2 νέα ιστολόγια δημιουργούνται κάθε δευτερόλεπτο 914:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

10  Διάφορες κατηγορίες ιστολογίων ◦ Προσωπικού περιεχομένου ◦ Ενημερωτικού περιεχομένου (κάθε είδους…π.χ. ειδήσεις, πολιτική, κοινωνικά…) ◦ Εκπαιδευτικού & Επιμορφωτικού περιεχομένου ◦ Επαγγελματικού περιεχομένου  Παραδείγματα ιστολογίων ◦ ◦ ◦ ◦ ◦ ◦ 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ10

11  Μάθημα Λογοτεχνίας – Μελέτη Βιβλίου – Συνεργασία Μαθητών, εκπαιδευτικού & συγγραφέα  Μαθηματικά: Eισαγωγή νέων εννοιών/ μοιράζεται συνδέσμους & ιδέες με μαθητές/ χώρος για συζήτηση με μαθητές  Τhe Write Weblog – E’ τάξη Δημοτικού – οι μαθητές στοχάζονται, (αυτό)αξιολογούν(ται) - μάθηση όσον αφορά τη γραφή  Ο εξωτερικός κόσμος σε επικοινωνία τους μαθητές  Άπειρα Παραδείγματα…. 1114:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

12 Εφαρμογές  Ιστοσελίδα τάξης ή μαθήματος (ύλη μαθήματος, διάγραμμα, κανόνες τάξεις, ασκήσεις, εργασίες, παρουσιάσεις, κριτήρια αξιολόγησης, σημειώσεις)  Διαδικτυακό Αρχείο Δεδομένων – οι μαθητές να έχουν τα δικά τους ιστολόγια – ανάρτηση εργασιών – ανατροφοδότηση από εκπαιδευτικό & συμμαθητές  Διαδικτυακό Πορτφόλιο (E-Portfolio) – Η «καλύτερη» δουλειά των μαθητών  Θέματα διοίκησης & οργάνωσης σχολείου 12 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

13  Συνδετικό γράψιμο ◦ Διαβάζω προσεκτικά & κριτικά, δημιουργία που απαιτεί σαφήνεια, οργάνωση, διαύγεια & πειστικότητα / απευθύνεται στο ευρύ κοινό  Γίνεται σύνθεση ιδεών, ανατροφοδότησης, στοχασμού & αυτό-αξιολόγησης  Προωθεί κριτική, δημιουργική, αναλυτική & συσχετιστική σκέψη  Συνδυάζει συναδελφικότητα & κοινωνική αλληλεπίδραση  Δημιουργεί σχέσεις με συμμαθητές, δασκάλους, μέντορες, επαγγελματίες  Μαθητοκεντρικότητα ◦ Παραγωγοί μαθησιακού υλικού ◦ Ενεργό ρόλο 1314:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

14  O χρήστης έχει τη δύναμη…  Χαβανέζικο wiki-wiki «γρήγορος, γρήγορα»  Λέξη κλειδί = εύκολο (easy)  Wiki = ιστοσελίδα όπου ο καθένας μπορεί να επεξεργαστεί οτιδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή  Εργαλεία: επεξεργασία σελίδας (edit page), ιστορία (history), συζήτηση (discussion- chat box), όνομα & κωδικός πρόσβασης (username & password)  Παράδειγμα: Βικιπαίδεια (Wikipedia)  Wikipedia Vs Wackypedia / Εμπιστοσύνη…;;; Ακρίβεια;;  Alex Halavais (2004) – Πείραμα: 13 λάθη – διορθώθηκαν σε διάστημα 4-5 ωρών 14 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

15  Συλλογική συμβολή στη δημιουργία περιεχομένου  Δεν είναι ονομαστικά & δεν υπάρχει χρονολογική δομή  Περιεχόμενο δεν είναι ιδιοκτησία κανενός ◦ Όλοι μπορούν να προσθέσουν, να αφαιρέσουν & να επιμεληθούν το περιεχόμενο ιστοσελίδας ◦ Περιλαμβάνουν κείμενο, εικόνα, γραφικά, μουσική, συνδέσμους άλλα προγράμματα  Ελεύθερη δημιουργία & ελεύθερη χρήση περιεχομένου από όλους  Συνεχής διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου ◦ Περιεχόμενο αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή 15 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

16  Κόσμος της Πληροφορίας, Τσουνάμι Ινδικού Ωκεανού – Χριστούγεννα 2004  +9 ώρες– 76 εγγραφές  +24 ώρες : +400 φορές επεξεργασία/ 3,000 λέξεις  + 48 ώρες: 1,200 φορές επεξεργασία/ 6,500 λέξεις  +6 μήνες: 7,000 φορές επεξεργασία/ 7,200 λέξεις  Κείμενο, εικόνες, βίντεο, συνδέσμους…  200 Γλώσσες  Τεράστιος όγκος πληροφοριών 1614:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

17  Λογοτεχνία (flatclassroomproject.wikispaces.com) ◦ Βιβλίο : The World is Flat – Μελέτη εννοιών του βιβλίου & προεκτάσεις στη ζωή των μαθητών ◦ Συνεργασία τάξεων από 2 χώρες: ΗΠΑ + Μπαγκλαντέζ / 2 βδομάδες ομαδικής εργασίας ◦ Αποτέλεσμα: Περιεκτική συλλογή από εκθέσεις, αφηγήματα εμπλουτισμένα με εικόνες, μουσική & βίντεο  Μαθηματικά (PlanetMath.com) ◦ Εγκυκλοπαίδεια Μαθηματικών ◦ “…δυναμική, εικονική κοινότητα που στοχεύει στο να κάνει τη γνώση στα μαθηματικά πιο προσβάσιμη” ◦ Οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει μέλος 17 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

18  Μάθημα Οικονομικών (http://welkerswikinomics.wetpaint.com) ◦ Προετοιμασία για εξετάσεις – καθηγητής & φοιτητές προσθέτουν υλικό για προετοιμασία ◦ Φοιτητές – προβληματισμούς, λύση ασκήσεων, δυσκολίες  Εμπειρίες μαθητών από εκπαιδευτικά ταξίδια ◦ Σημειωματάριο, συλλογή φωτογραφιών, βίντεο, αφηγήσεις  Μαθητές να φτιάξουν τη δική τους Βικιπαίδεια  Ακόμη…Να συνεχιστεί διάφορες χρονιές, συνεργασία με άλλους μαθητές & εκπαιδευτικό ίδιου μαθήματος  ΒιβλίαWiki (WikiBooks) 1814:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

19 Αμέτρητες ΕφαρμογέςΦοβερές Δυνατότητες  Wikis για συγκεκριμένες χώρες  Wikis για πολιτικές απόψεις/ ιδέες, σχολικές εκλογές  Wikis για πάρτι  Wikis εννοιών (σε οποιοδήποτε μάθημα & τάξη του Αναλυτικού Προγράμματος)  Wikis για εκθέσεις ιδεών  Wikis για ποιήματα  Wikis για σημειώσεις μαθημάτων  Wikis για την ιστορία του σχολείου/ ιστορία της κοινότητας  … 1914:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

20  Προώθηση συνεργασίας μαθητών/ εκπαιδευτικού  Μαθητές έχουν συντακτικό ρόλο & έλεγχο  Συλλογική ανάπτυξη, επεξεργασία, αναθεώρηση & δημοσίευση περιεχομένου  Ανάπτυξη & χρήση δεξιοτήτων συνεργατικής μάθησης  Μαθητές – Αλληλοδιδάσκονται  Μαθητοκεντρικότητα: ◦ Δύναμη στα χέρια των μαθητών ◦ Παραγωγοί μαθησιακού υλικού ◦ Ενεργό ρόλο 2014:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

21 Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης για για Εκπαιδευτική Χρήση…; 21 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

22  Συνδυασμός εργαλείων Διαδικτύου 2 ης γενιάς  Βασιζόμενο στο ενδιαφέρον Vs βασιζόμενο στη φιλία  Εκπαιδευτικοί: Ιδιωτικές, «κλειστές», μυστικές ομάδες & Λειτουργία: “Courses”  Wall (ιστολόγιο) – χώρος συζήτησης (ερεθίσματα από εκπαιδευτικό αλλά & μαθητές)  Χρήση διαφόρων τρόπων επικοινωνίας (κείμενο, εικόνα, βίντεο, μουσική, συνδέσμους)  News Feed, Μηνύματα, Εκδηλώσεις. Δωμάτια Συνομιλιών & Φίλοι 22 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

23  Διάφορα γνωστικά αντικείμενα & βαθμίδες εκπαίδευσης  Κάποια σχολεία δεν επιτρέπουν την πρόσβαση στο Facebook  Ning.com ◦ Περιβάλλον παρόμοιο με Facebook ◦ MYTecC – Mediterranean Youth Technology Club 23 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

24  Ο νέος ιστός αλλάζει δραματικά την εκπαίδευση του 21 ου αιώνα ◦ Τον τρόπο που οι μαθητές προσεγγίζουν τη μάθηση ◦ Τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί προσεγγίζουν τη μάθηση ◦ Τον τρόπο που όλοι αλληλεπιδρούν και μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο 24 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

25  …δεν είναι πανάκεια  …δε λύνει προβλήματα  …δεν πρέπει να χρησιμοποιείται εφ’ όλης της ύλης, καθημερινά, σε κάθε μάθημα & σε κάθε δραστηριότητα  …πρέπει να χρησιμοποιείται για να: ◦ προσθέτει αξία ◦ επιτυγχάνονται μαθησιακοί στόχοι 25 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ

26 Η αξιοποίηση της τεχνολογίας από τους μαθητές ως ένα νοητικό εργαλείο για να ενισχύσει τη μάθηση τους και να υποστηρίξει την επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών στόχων 26 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK 14:08NIKΛΕΙΑ ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ


Κατέβασμα ppt "ΤΧΝ302 – Εκπαιδευτική Τεχνολογία Εαρινό Εξάμηνο, 2011-2012."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google