Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Τ Ε Ι ΧΑΛΚΙΔΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΗΒΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ/ LOGISTICS ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΚΑΙ MARKETING ΜΠΙΛΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΜ. ΣΕΑ 07060.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Τ Ε Ι ΧΑΛΚΙΔΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΗΒΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ/ LOGISTICS ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΚΑΙ MARKETING ΜΠΙΛΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΜ. ΣΕΑ 07060."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Τ Ε Ι ΧΑΛΚΙΔΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΗΒΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ/ LOGISTICS ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΚΑΙ MARKETING ΜΠΙΛΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΜ. ΣΕΑ ΘΩΜΑΙΣ ΚΑΛΛΥΒΩΚΑ ΑΜ. ΣΕΑ 07079

2 2 Συσκευασία Είναι κάθε προϊόν, κατασκευασμένο από οποιοδήποτε είδος υλικού από πρώτες ύλες μέχρι επεξεργασμένα υλικά και προορισμένο να χρησιμοποιείται για να περιέχει αγαθά με σκοπό τη προστασία, τη διακίνηση, τη διάθεση και τη παρουσίασή της από τον παραγωγό μέχρι τον χρήστη ή τον καταναλωτή. Ως συσκευασία θεωρούνται όλα τα είδη μίας ή πολλαπλής χρήσης που χρησιμοποιούνται για τον ίδιο σκοπό.

3 3 Σκοπός της συσκευασίας και ετικέτας της συσκευασίας(1/2) Η Συσκευασία και η σήμανση της συσκευασίας έχουν πολλούς στόχους:  Φυσική προστασία  Περιορισμός ή συσσώρευση  Μετάδοση πληροφοριών  Marketing  Καταπολέμηση της παραχάραξης της Συσκευασίας

4 4 Τύποι Συσκευασίας 1. Pet 2. Γυάλινη Συσκευασία 3. Χάρτινη Συσκευασία 4. Πλαστική Συσκευασία 5. Ασηπτική Συσκευασία 6. Αλουμίνενιο Κουτί 7. Λευκοσίδηρο κουτί

5 5 Επωνυμία Συσκευασίας (1/2) Είναι ένα όνομα, όρος, σύμβολο, σχέδιο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό που διαχωρίζει το προϊόν ή την υπηρεσία μιας επιχείρησης από τα προϊόντα ή υπηρεσίες των άλλων επιχειρήσεων. Μια ξεχωριστή μάρκα που μένει εύκολα στη μνήμη μπορεί να δώσει στο προϊόν ένα σχετικό προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

6 6 Επωνυμία Συσκευασίας (2/2) Μάρκα δεν είναι μόνο το όνομα ή ο όρος, είναι και οποιοδήποτε σύμβολο χρησιμοποιείται σαν γνώρισμα της μάρκας, καθώς και το χρώμα και η γραμματοσειρά με τα οποία προβάλλεται το όνομα του προϊόντος. Παραδείγματα επιτυχημένων επωνυμιών στον τομέα τους είναι η Diesel, Coca-Cola, Δέλτα, Algida, Knorr, Dove και άλλες πολλές. Η Coca- Cola είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το κόκκινο χρώμα, καθώς και με τη συγκεκριμένη γραμματοσειρά που παρουσιάζεται.

7 7 Ο Ρόλος της εικόνας Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας καταναλωτής ξοδεύει περί τα δύο τρίτα του χρόνου του μπροστά σε ένα ράφι παρατηρώντας τις εικόνες και τα γραφικά μιας συσκευασίας και μόλις το ένα τρίτο στα αναγραφόμενα κείμενα. Ο μέσος χρόνος παρατήρησης δεν ξεπερνά τα 8-10 δευτερόλεπτα, γι’ αυτό και η εμφάνιση και το σχήμα της συσκευασίας επηρεάζουν την τελική επιλογή. Πρέπει ωστόσο τα γραφικά να επιλεγούν με ιδιαίτερη προσοχή, γιατί ο συνδυασμός γραφικών-χρωμάτων επιτρέπει τη δημιουργία ποικίλων εντυπώσεων, οι οποίες ενίοτε “παγιδεύουν”.

8 8 Χρώμα το Α και το Ω σε μια συσκευασία (1/2) Είναι φανερό ότι το χρώμα μιας συσκευασίας μπορεί να αλλάξει την αντίληψη του καταναλωτή για το προϊόν. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει / δημιουργεί συγκεκριμένο συναίσθημα και κάθε χρώμα εκφράζει συγκεκριμένη ψυχολογική κατάσταση. Στα χρώματα υπάρχουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες, τα οποία έχουν ανακαλυφθεί με έρευνα και πείρα. Οι ειδικοί στο Μarketing και οι σύμβουλοι εταιρειών, γνωρίζουν πολύ καλά τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού στο οποίο

9 9 Χρώμα το Α και το Ω σε μια συσκευασία (2/2) Απευθύνονται και αναλόγως προσαρμόζουν τις επιλογές των χρωμάτων. Οι άνθρωποι παρατηρούν το χρώμα πολύ πιο γρήγορα από ό,τι παρατηρούν το σχήμα ή τη μορφή. Το χρώμα όχι μόνο τραβά την προσοχή στα σημεία πώλησης αλλά και τη συγκρατεί. Πριν λοιπόν καταφύγει ο σχεδιαστής στην επιλογή ενός χρώματος, γιατί απλώς του αρέσει, θα πρέπει να λάβει υπ` όψιν του κάποιες σταθερές, προκειμένου το προϊόν να τύχει ευρείας αποδοχής.

10 10 Σήμανση Συσκευασίας Οι συσκευασίες που κυκλοφορούν στην αγορά φέρουν ορισμένα διακριτικά σχήματα και αριθμούς που εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς και έχουν άμεση σχέση με τις νομοθετικές ρυθμίσεις κάθε χώρας. Από τα σχέδια περιβαλλοντολογικής ευαισθησίας μέχρι τους γραμμωτούς κώδικες (barcodes) όλες οι συσκευασίες πρέπει να φέρουν διακριτικά.

11 11 Γραμμωτοί Κώδικες / Barcodes (1/2) Είναι η εναλλαγή λευκών και μαύρων γραμμών για την παράσταση αριθμών, ώστε να είναι εύκολα αναγνώσιμοι από τις ηλεκτρονικές μηχανές – υπολογιστές (scanners). Το πιο γνωστό σύστημα γραμμωτού κώδικα είναι το EAN-13 (European Article Numbering)και αποτελείται από 13 ψηφία, όπου το πρώτο είναι ξεχωριστό ενώ τα υπόλοιπα 12 είναι χωρισμένα στα δύο, ένα αριστερά και ένα δεξιά.

12 12 Γραμμωτοί Κώδικες / Barcodes (2/2) Το πρώτο ψηφίο γράφεται αριστερά πρώτο από όλα και με αριθμητική μορφή και μαζί με το δεύτερο υποδηλώνουν την χώρα προέλευσης, τα υπόλοιπα πέντε ψηφία υποδηλώνουν τον κατασκευαστή. Τα πέντε επόμενα δείχνουν τον τύπο του προϊόντος και το τελευταίο ψηφίο είναι το ψηφίο ελέγχου με το οποίο ο υπολογιστής ελέγχει αν διάβασε σωστά τον κώδικα. Για τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, (αλλά και τα εισαγόμενα που υφίστανται κάποια επεξεργασία, τυποποιούνται ή συσκευάζονται στην Ελλάδα, και έχουν ελληνική προστιθέμενη αξία), τα πρώτα τρία νούμερα στον γραμμικό κώδικα είναι 5 20 (ή 5 21).

13 13 Marketing Το κλειδί για την επίτευξη των οργανωσιακών στόχων βρίσκεται στον εντοπισμό των αναγκών και των επιθυμιών των στοχούμενων αγορών και στη παροχή της επιθυμητής ικανοποίησης με τρόπο περισσότερο αποδοτικό και αποτελεσματικό από αυτόν του ανταγωνισμού. Το Μάρκετινγκ, λοιπόν, μιας επιχείρησης πρέπει να με βάση τους πραγματικούς ή υποψήφιους καταναλωτές, να εντοπίσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους και να προσπαθεί να τις ικανοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

14 14 Pόλος Marketing Οι δραστηριότητες Μάρκετινγκ πραγματοποιούνται σε πολλούς οργανισμούς – συμπεριλαμβανομένων και τω μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Μεγάλος αριθμός εργαζομένων απασχολείται στο χώρο του Μάρκετινγκ, συνεπώς η εφαρμογή του οδηγεί στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Τέτοιες θέσεις εργασίας αφορούν το λιανεμπόριο, το χονδρεμπόριο, τη διαφήμιση κλπ. Οι δραστηριότητες Μάρκετινγκ βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των καταναλωτών, καθώς και την επίγνωσή τους για τις διαθέσιμες επιλογές.

15 15 Μίγμα Marketing(1/2) To Marketing Mix βασίζεται στο 4P,δηλαδή: Προϊόν : είναι ό,τι υλικό μπορεί να σχεδιαστεί ώστε να αγορασθεί από τον πελάτη και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του. Τιμή : είναι βασικό στοιχείο που κάνει τον καταναλωτή τελευταία στιγμή να αποφασίσει ποιο αγαθό θα προτιμήσει μεταξύ αυτού και ανταγωνιστικών.

16 16 Μίγμα Marketing(2/2) Διανομή : Tα τελικά αγαθά πρέπει να φθάνουν στον παραλήπτη πάντα σε σωστό χρόνο, ποσότητα και ποιότητα ώστε να τον ικανοποιούν πλήρως. Διανομή είναι η λειτουργία της επιχείρησης που αφορά τη διαδικασία από το εργοστάσιο ως τον τελικό πελάτη. Προώθηση : Είναι η πιο δυνατή και σημαντική μεταβλητή του Μάρκετινγκ. Βασίζεται στη διεξαγωγή επικοινώνιας της επιχείρησης με τους πελάτες της. Διερευνεί την επικοινωνία, προωθεί το διαφημιστικό κομμάτι του προϊόντος και επιλέγει προωθητικές ενέργειες.

17 17 Case Study H εταιρεία Παυλίδης ΑΕ. ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1841και είναι η πιο παλιά σοκολατοβιομηχανία στην Ελλάδα. Από το 1988 και μετά συμπεριλαμβάνεται στον όμιλο της Kraft Foods η οποία ανήκει στον όμιλο της Phillip Morris. Οι εταιρείες ονομάζονται πια πανευρωπαϊκά Kraft Foods. Το 2004 πραγματοποιήθηκε η πλήρης εξαγορά της Παυλίδης Α.Ε. από την Kraft Foods Hellas Α.Ε.

18 18 Προϊόντα Σοκολάτας  Σοκολάτα γάλακτος  Σοκολάτα με αμύγδαλο  Μαύρη Σοκολάτα  Σοκολάτες ταμπλέτες  Σοκολάτες γεμιστές  Σοκολατένιες μπουκιές  Σοκολατάκια  Σοκοπάστες

19 19 Τμηματοποίηση και τοποθέτηση της επωνυμίας «Σοκολάτας Παυλίδης» Η αγορά-στόχος για τις σοκολάτες με την επωνυμία Παυλίδης είναι άνδρες και γυναίκες ηλικίας ετών. Ενώ, οι σοκολάτες Παυλίδης με γεύσεις (φράουλα, κεράσι, καραμέλα και πραλίνα) απευθύνονται στα άτομα μικρότερης ηλικίας. Επίσης, σχετικά με το θέμα της τοποθέτησης (positioning) της συγκεκριμένης επωνυμίας στην αγορά σοκολάτας, επισημαίνεται ότι η Παυλίδης Α.Ε. προσπαθεί να μεταδώσει στον καταναλωτή την αντίληψη ότι οι σοκολάτες με την επωνυμία Παυλίδης αποτελούν εγγύηση ποιότητας και είναι στενά συνδεδεμένες με βαθιά ριζωμένες αξίες και παράδοση στην παραγωγή της σοκολάτας, καθώς η Παυλίδης Α.Ε. είναι η πρώτη σοκολατοποιία που λειτούργησε στην Ελλάδα.

20 20 Συσκευασία σοκολάτας «Παυλίδης» Βασικό χαρακτηριστικό της Συσκευασίας σε όλες τις σοκολάτες με την επωνυμία Παυλίδης είναι ότι αναγράφεται η επωνυμία με μεγάλους, καλλιγραφικούς, λευκούς χαρακτήρες. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της συσκευασίας είναι η απεικόνιση του εργοστασίου του Παυλίδη σ’ ένα κυκλικό πλαίσιο τοποθετημένο επάνω από την εταιρική επωνυμία σε όλες τις συσκευασίες σοκολάτας γάλακτος με γεύσεις. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην εταιρική εικόνα του Παυλίδη. Το χρώμα της κάθε συσκευασίας διευκολύνει την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος. Τέλος, σε κάθε συσκευασία, εκτός από το όνομα του προϊόντος και το λογότυπο του αναγράφονται τα συστατικά και το βάρος του προϊόντος οι οδηγίες συντήρησης η ημερομηνία ληξης και η διεύθυνση του παραγωγού.

21 21 Διεργασία της επιλογής συσκευασίας Ιδιαίτερη σημασία στην επιλογή συσκευασίας αποτελεί η διαδικασία που το τμήμα Μάρκετινγκ ακολουθεί. Τα βασικά στάδια είναι τα ακόλουθα: 1. Γίνεται η αρχική επιλογή μεταξύ τριών και τεσσάρων σεναρίων, δηλαδή τρεις με τέσσερις μακέτες. Αυτές οι μακέτες θα αξιολογηθούν μέσα από ποιοτική έρευνα. 2. Η ποιοτική έρευνα θα οδηγεί τα στελέχη του τμήματος μάρκετινγκ σε μια μακέτα και κατά 90% είναι η μακέτα που θα βγει στο εμπόριο. 3. Στην περίπτωση που μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, αν κάτι δεν πάει καλά είτε στα μερίδια αγοράς είτε στη διανομή του προϊόντος είτε σε οτιδήποτε άλλο αφορά τη σοκολάτα, θα διεξαχθεί μια ποσοτική έρευνα για να δείξει αν όντως τα δεδομένα της ποιοτικής συνάδουν με τα δεδομένα της ποσοτικής. Άρα, ουσιαστικά προσπαθούν τα στελέχη του τμήματος μάρκετινγκ να παρατηρήσουν μέσα από συγκεκριμένες μεθοδολογίες τι φταίει και οι καταναλωτές δεν αγοράζουν το προϊόν. Βασικός άξονας δράσης είναι η προστασία του ονόματος του Παυλίδη με 160 χρόνια παράδοση.

22 22 Συμπεράσματα Συμπερασματικά, διαφαίνεται η σημασία, η ιστορία και ο σκοπός της συσκευασίας. Επίσης, γίνεται μια αναλυτική αναφορά στους τύπους στην εικόνα το χρώμα και τέλος την σήμανση της συσκευασίας. Στη συνέχεια, αναλύεται λεπτομερώς το marketing ως δεύτερος σημαντικός συντελεστής της παρούσας εργασίας με το μίγμα του marketing να λαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο. Για να γίνουν αντιληπτά τα δυο μεγάλα και σημαντικά κομμάτια και θέματα της παρούσας εργασίας δίνεται ένα case study, όπου ο αναγνώστης μπορεί να καλύψει επιτυχώς τυχόν του απορίες και τελικά να του μείνει μια «γλυκιά» ανάμνηση από αυτή τη διεξαγωγή.

23 23 Βιβλιογραφία Ελληνόγλωσση και ξενόγλωσση  Τσακλαγκάνος Άγγελος Α 2000, Βασικές αρχές του μάρκετινγκ 2η έκδοση εκδοτικός οίκος αδελφών Κυριακίδη ΑΕ  Kotler, Philip, 1991, Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ, Prentice-Hall Inc Ιστοσελίδες • • • •

24 24 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "1 Τ Ε Ι ΧΑΛΚΙΔΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΗΒΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ/ LOGISTICS ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΚΑΙ MARKETING ΜΠΙΛΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΜ. ΣΕΑ 07060."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google