Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Social Networking Websites Κοινωνικά Δίκτυα & Κοινωνική δικτύωση Νίκος Παπασταματίου, φυσικός, Σχολικός Σύμβουλος κλΠΕ04 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Social Networking Websites Κοινωνικά Δίκτυα & Κοινωνική δικτύωση Νίκος Παπασταματίου, φυσικός, Σχολικός Σύμβουλος κλΠΕ04 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Social Networking Websites Κοινωνικά Δίκτυα & Κοινωνική δικτύωση Νίκος Παπασταματίου, φυσικός, Σχολικός Σύμβουλος κλΠΕ04 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

2 Η κοινωνική δικτύωση στο Διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα στο web δημιουργήθηκαν και αναπτύχθηκαν μετά τη μετάβαση από το λεγόμενο web 1.0, όπου ο χρήστης απλά επισκεπτόταν σελίδες χωρίς μεγάλες δυνατότητες δικής του συνεισφοράς στο web 2.0. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στοιχείο των κοινωνικών δικτύων του web αποτελεί το γεγονός ότι η ανάπτυξη τους ξεκίνησε από τους ίδιους τους χρήστες, δηλαδή κοινότητες ανθρώπων που έχουν κοινά ενδιαφέρονται και εκμεταλλεύονται τα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου για να μοιραστούν και να αναπτύξουν περαιτέρω το ενδιαφέρον τους. Κοινωνική δικτύωση και κοινωνικά δίκτυα Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

3 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010

4 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργήσουν δικό τους περιεχόμενο και να το μοιραστούν με ένα ευρύ δίκτυο ατόμων σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπάρχει μεγάλος αριθμός τέτοιων υπηρεσιών που απευθύνεται σε ποικίλες ομάδες των χρηστών του Διαδικτύου, αλλά χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγω από παιδιά και νέους. Κοινωνική δικτύωση και κοινωνικά δίκτυα Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010

5 Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στο χρήστη να δημιουργήσει και να σχεδιάσει την προσωπική του ιστοσελίδα, blog ή ημερολόγιο χρησιμοποιώντας γραφικά, χρώμα, μουσική και εικόνες, ώστε να της δώσει ξεχωριστό χαρακτήρα και ταυτότητα. Κοινωνική δικτύωση και κοινωνικά δίκτυα Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

6 Στις ιστοσελίδες αυτές οι χρήστες ανταλλάσσουν σκέψεις και πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους, δημοσιεύουν και ανταλλάσσουν την μουσική τους, δέχονται σχόλια από φίλους και επισκέπτες, δημοσιεύουν εικόνες και βίντεο δικά τους ή φίλων τους και συνδέονται με τις ιστοσελίδες άλλων χρηστών. Κοινωνική δικτύωση και κοινωνικά δίκτυα Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

7 Κοινωνική δικτύωση και κοινωνικά δίκτυα Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ List of social networking websites Και πόσα είναι; 200 και βάλε!...

8 To LinkedIn είναι ένας ιστότοπος επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης (social nerworking website) με επιχειρηματικό προσανα- τολισμό. Δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα δίκτυο από υπάρχουσες και νέες επαγ- γελματικές επαφές. Έχει περίπου 70 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες και αυξάνει με ρυθμό ένα νέο μέλος ανά δευτερόλεπτο.social nerworking website Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

9 To LinkedIn.com προσφέρει μια σπουδαία ευκαιρία για τους πωλητές και επιχειρηματίες να βρουν νέους πελάτες. Το κύριο όφελος του να είναι κάποιος στο LinkedIn.com είναι ότι διευκολύνει τους ανθρώπους να τον βρουν όταν πληκτρολογούν το όνομά του.LinkedIn.com Στο προφίλ σου μπορείς να παρουσιάσεις τον εαυτό σου σαν ειδικό! Για παράδειγμα, μπορείς να αναφερθείς ως: "ειδικός σε θέματα ηλεκτρονικής μάθησης, “! Αυτό γίνεται γιατί πολλοί πληκτρολογούν τη λέξη "ειδικός" στο πλαίσιο αναζήτησης… Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

10 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Το MySpace τον Ιούνιο του 2006 ήταν το μεγαλύτερο και δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο, με 100 εκατομ. χρήστες.MySpace Δυο χρόνια μετά, τον Απρίλιο του 2008, υπερκεράστηκε από το μεγάλο αντίπαλό του, το Facebook. Μέσα από τις σελίδες του MySpace οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται με τους φίλους τους φωτογραφίες, video, μουσικά αρχεία και εφαρμογές.MySpace Δες How MySpace WorksHow MySpace Works

11 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

12 Το facebook σήμερα είναι η πιο διάσημη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης  συναναστροφής και υπολογίζεται ότι έχει 400 εκατομ. ενεργούς χρήστες, που το κατατάσσουν το ως το δημοφιλέστερο web site του πλανήτη Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010

13 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Μέσα από τη σελίδα του στο facebook o καθένας μπορεί να δείχνει σε όσους θέλει διάφορα στοιχεία σχετικά με τον εαυτό του, το σπίτι του, τις προτιμήσεις του, ποιους έχει φίλους, ποιοι τον έχουν φίλο κι ό,τι άλλο επιθυμεί.

14 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Ακόμη και κορυφαίοι συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας, όπως ο Ιούλιος Βερν ή ο Χ.Τ. Γουέλς, δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν το facebook. Μια παράλληλη, δηλαδή, πραγματικότητα, η οποία όμως είναι πραγματικότητα και καθόλου εικονική. Θεωρώ τεράστια πλάνη την άποψη πως το facebook αποξενώνει, πως αναγκάζει τον κόσμο να κλείνεται σπίτι του μπροστά σ' έναν υπολογιστή. Αντίθετα, σε φέρνει σε επαφή με τους άλλους. Δεν πρόκειται για ένα video game τύπου Sims. Τα άτομα με τα οποία «μιλάς», τα οποία γίνονται «φίλοι» σου, είναι υπαρκτά πρόσωπα. Ένα ιδανικό εργαλείο για συνεσταλμένους ανθρώπους. Για αυτούς που φοβούνται να κάνουν το πρώτο βήμα.Sims ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ (συγγραφέας)

15 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ H Sheryl Sandberg, διευθύντρια λειτουργικού της εταιρείας facebook, εξηγεί γιατί το μέλλον του Διαδικτύου βρίσκεται στα κοινωνικά δίκτυα…

16 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Το Facebook ίδρυσε ο Mark Zuckerberg*, φοιτητής στο πανεπιστήμιο του Harvard, το Φεβρουάριο του 2004.Mark ZuckerbergHarvard Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από το βιβλίο-επετηρίδα των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων των αμερικάνικων κολεγίων γνωστό ως «facebook», που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής στο facebook είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard.Πολύ αργότερα το δικαίωμα συμμετοχής επεκτάθηκε για όλους τους σπουδαστές πανεπιστημίων, κατόπιν για τους μαθητές σχολείων και τέλος για κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.facebook

17 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Το Facebook ίδρυσε ο Mark Zuckerberg*, φοιτητής στο πανεπιστήμιο του Harvard, το Φεβρουάριο του 2004.Mark ZuckerbergHarvard Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από το βιβλίο-επετηρίδα των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων των αμερικάνικων κολεγίων γνωστό ως «facebook», που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής στο Facebook είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard.Πολύ αργότερα το δικαίωμα συμμετοχής επεκτάθηκε για όλους τους σπουδαστές πανεπιστημίων, κατόπιν για τους μαθητές σχολείων και τέλος για κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.Facebook * Ο 19χρονος χάκερ Mark Zuckerberg, σύμφωνα με το μύθο, απογοητευμένος μετά το χωρισμό με το κορίτσι του, μπήκε στο σύστημα των υπολογιστών του πανεπιστημίου του Harvard «υπέκλεψε» τις φωτογραφίες (συμ)φοιτητριών και τις ανέβασε στο Facemash, μια ιστοσελίδα στην οποία οι συμφοιτητές του μπορούσαν να συγκρίνουν τις συμφοιτήτριές τους και να ψηφίσουν την πιο «καυτή». Παρά το σοκ και τις κατηγορίες για μισογυνισμό και παραβίαση του πανεπιστημιακού συστήματος, η απρόσμενα μεγάλη επιτυχία της ιστοσελίδας οδήγησε τον Zuckerberg, σε συνεργασία με τον συμφοιτητή του Eduardo Saverin, στη δημιουργία του TheHarvardConnection κι ένα χρόνο αργότερα του TheFacebook, που αργότερα θα μετατραπεί σε σκέτο Facebook, μια ιστοσελίδα η οποία μέσα σε ένα χρόνο θα αποκτήσει περισσότερους από 5 εκατ. χρήστες … …cherchez la femme!

18 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ …σήμερα η εμπορική αξία της ιστοσελίδας φτάνει τα 25 δισεκατ. δολάρια. Mark Zuckerberg, ο νεώτερος δισε- κατομμυριούχος

19 Το facebook φέρνει πιο κοντά καθηγητές μαθητές… Στις 23 Απριλίου, ανήμερα του Αγίου Γεωργίου, ο καθηγητής φυσικής Γιώργος Παναγιωτακόπουλος δέχτηκε δεκάδες ευχές από τους μαθητές της τάξης του, αλλά και από εκείνους που έχουν αποφοιτήσει. Δεν πέρασαν όμως από το λύκειο στο οποίο διδάσκει, ούτε τηλεφώνησαν για να δώσουν τις ευχές τους, αλλά τις έστειλαν διαδικτυακά, μέσω facebook. Ανάμεσα στους 249 «φίλους» που έχει ο εκπαιδευτικός, οι περισσότεροι είναι μαθητές και απόφοιτοι του σχολείου στο οποίο διδάσκει… Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

20 O Γ. Παναγιωτακόπουλος έχει δημιουργήσει και το γκρουπ Science for the students στο facebook. «Το facebook τo δια- λέξαμε διότι είναι σήμερα το πιο διαδεδομένο κοινωνικό δίκτυο στους μαθητές μας. Εξάλλου είναι ένας προνομιακός χώρος, αφού τα παιδιά μπαίνουν κάθε μέρα για να δουν τον “τοίχο” τους και να δηλώσουν την παρουσία τους». «Τα παιδιά μπαίνουν σε ένα ασφαλές, κλειστό περιβάλλον όπου μπορούν να συνομιλήσουν με τους συμμαθητές τους, να γράψουν τις απορίες τους και όλα αυτά ενώ τα παιδιά βρίσκονται στο σπίτι τους και εγώ στο δικό μου». Το facebook φέρνει πιο κοντά καθηγητές μαθητές… Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

21 Αποβολή για γκρουπ στο facebook… …σε 14χρονη μαθήτρια στα Χανιά, η οποία φέρεται ότι έφτιαξε στο facebook για πλάκα ένα γκρουπ με θέμα «Ναι, κι εγώ μισώ τη...» (διευθύντρια του Γυμνασίου Χρυσοπηγής), στο οποίο έγιναν μέλη περισσότερα από εκατό παιδιά. Το γκρουπ, στο οποίο αναφέρεται ότι η διευθύντρια δίνει συνέχεια αποβολές, εντόπισε μια μητέρα η οποία και την ενημέρωσε. Ακολούθησε συνεδρίαση του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου και οι καθηγητές αποφάσισαν το παιδί «να αλλάξει σχολικό περιβάλλον»... Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

22 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας (Μάιος 2009) το ένα στα δύο ελληνόπουλα ηλικίας 8-15 ετών έχει λογαριασμό σε μια από τις δημοφιλείς ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης hi5, Facebook, MySpace, κτλ.

23 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Περίπου 3 εκατομμύρια Έλληνες διαθέτουν σελίδα στο facebook ή σχεδόν ο ένας στους τέσσερεις και περίπου οι έξι από τους δέκα χρήστες Διαδικτύου, κατατάσσοντας την Ελλάδα στην 31η θέση… Πηγή:

24 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Πηγή: Το προφίλ των Ελλήνων χρηστών του facebook: Άνδρες Γυναίκες Κατανομή επί τοις % ανδρών- γυναικώνΚατανομή επί τοις % ανά ηλικιακή ομάδα

25 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Μήπως το facebook, όπως κάποιοι υποστηρίζουν, αναδείχθηκε σε μια εφεύρεση που άλλαξε την κοινωνική ζωή του αιώνα μας, όπως παλιότερα είχε γίνει με το τηλέφωνο ή τον ηλεκτρισμό; Μμμ…

26 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η delisious είναι μια διαδικτυακή ιστοσελίδα κοινωνικής σελιδοσήμανσης, που επιτρέπει οι χρήστες να διαμοιράζονται σελιδοδείκτες (boomarks) ή “αγαπημένα” (favorites) μεταξύ τους. Επιπρόσθετα βοηθά στο να παρακολουθεί ο κάθε χρήστης τη συλλογή των σελιδοδεικτών του, αλλά και να βρει νέους ενδιαφέροντες σελιδοδείκτες από ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα. Η ιστοσελίδα ξεκίνησε το 2003 και αγοράστηκε από τη Yahoo! το Έχει περισσότερους από 5,3 εκατομ. χρήστες και περισσότερα από 180 εκατομ. μοναδικά boomarks (URLs).

27 Μέσω του διαμοιραζόμενου λογαριασμού delicious οι χρήστες μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν μια διαμοιραζόμενη βάση δεδομένων σε μια ομάδα. Αυτή η συγκεκριμένη λειτουργία διαμοιρασμού (sharing) είναι και η πιο χρήσιμη στην εκπαίδευση, μια και μπορούμε να “μοιραστούμε” κάποιους από τους σελιδοδείκτες που έχουμε αποθηκεύσει με τους μαθητές μας ή τους συναδέλφους. Έτσι μπορούμε να κατευθύνουμε τους μαθητές σε ιστοσελίδες που να αφορούν σε ένα συγκεκριμένο μάθημα ή ενότητα, αφού πρώτα τους έχουμε επιλέξει κι έχουμε αποφασίσει ότι οι συγκεκριμένοι ιστότοποι προσφέρουν στους μαθητές επιπλέον γνώση χωρίς (διαδικτυακούς) κινδύνους. Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

28 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 Το Twitter εμφανίστηκε το 2006 ως μια κοινωνική πλατφόρμα μικρο- blogging.Twitter Είναι κοινωνική ιστοσελίδα επειδή σου επιτρέπει να έρθεις σε επαφή και να αλληλεπιδράσεις με άλλα μέλη του, που μπορεί να έχεις κάτι κοινό. Είναι μικρο-blogging εφαρμογή, επειδή μπορείς να γράψεις ό,τι θέλεις, αλλά μέσα σε 140 χαρακτήρες και χωρίς εικόνες ή βίντεο. Έτσι γίνετε πολύ πιο εύκολο να γράψεις/ανακοινώσεις κάτι, από το να ετοιμάσεις ένα post για το wordpress ή το blogger. Γι΄ αυτό κι είναι γνωστό σαν «το SMS του Internet».

29 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 Στην πορεία το Twitter έγινε και άλλα πράγματα, όπως μέρος προώθησης ιδεών, προϊόντων και νέων και φυσικά εξελίχθηκε σε μια πλατφόρμα ασύγχρονης συζήτησης (chat), όπου η συζήτηση μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερη διάρκεια, αλλά και με περισσότερα άτομα απ' ό,τι ένα κλασικό chat.Twitter Έχει περισσότερους από 100 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, που αναρτούν περίπου 65 εκατ. tweets (μηνύματα) την ημέρα ή σχεδόν 750 tweets το δευτερόλεπτο! ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

30 - Tweet λέμε το κείμενο που βάλαμε εμείς ή κάποιος άλλος στο twitter. - Twitters είναι όλοι όσοι χρησιμοποιούν το twitter. - Followers είναι όσοι μας ακολουθούν (διαβάζουν τα μηνύματα που γράφουμε). - Following είναι όσοι ακολουθούμε εμείς (διαβάζουμε στην κεντρική μας σελίδα αυτά που γράφουν). - Για να απαντήσουμε σε κάποιον βάζουμε μπροστά από το username του ή πατάμε στο βελάκι δίπλα στο tweet του. - Βάζουμε #θέμα όταν θέλουμε να πούμε κάτι για ένα συγκεκριμένο θέμα (περισσότερα για το # εδώ).για το # εδώ Tweet & Twitters Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

31 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Twitting τον καιρό του Αριστοτέλη και του Νεύτωνα!

32 «Χρησιμοποιώ το twitter για να αναπτύξω ένα PLN, δηλαδή ένα Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης ».PLN «Για τους εκπαιδευτικούς το twitter υπάρχει για να ανταλλάσσουμε πληροφορίες με άλλους εκπαιδευτικούς. Αυτό το επάγγελμα απαιτεί έναν αναστοχασμό. Χρειάζεται να αξιολογήσεις τι έχεις κάνει, για να κάνεις τις αλλαγές σου και να γίνεις καλύτερος». Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Twitter for your PLN

33 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Κοινωνική δικτύωση και εκπαίδευση

34 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν εκπαιδευτικά οφέλη. Τα ιστολόγια, το facebook, το myspace, το twitter διευκολύνουν τη συνεργασία και την επικοινωνία των μαθητών. Οι μαθητές που δυσκολεύονται να εκφραστούν ή ντρέπονται να μοιραστούν τον ποιητικό τους οίστρο, το κάνουν ευκολότερα στο Διαδίκτυο. Τα ενθαρρυντικά σχόλια των φίλων τους, τους δίνουν κίνητρο να συνεχίσουν. Μαθαίνουν μία εφαρμογή στο σχολείο, πώς να φτιάξουν βίντεο, και πηγαίνουν σπίτι και το μαθαίνουν καλύτερα, ψάχνοντας. Μάλιστα, οι μαθητές "χαμηλού επιπέδου" βρίσκουν πάντα χρόνο για να περάσουν από το Διαδίκτυο είτε σπίτι τους, είτε στα internet cafe. Είναι υποψιασμένοι για τους κινδύνους τη διαχείριση του χρόνου που απαιτούν τέτοιες διαδικασίες καθώς και για την ενημέρωση που μπορούν να έχουν από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους… Κοινωνική δικτύωση και εκπαίδευση

35 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης Personal Learning Network (PLN)

36 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Μηχανές αναζήτησης Σελιδο- δείκτες Κοινωνικά δίκτυα Κοινότητες μάθησης Εργαλεία αναφοράς Επαγγελματικά συνέδρια, on line διαλέξεις, περιοδικά Οικογένεια, φίλοι, κοινωνικός περίγυρος το PLN μου… Συγγραφή… Βιβλιοθήκη RSS Wikipedia Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης

37 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ … "επαγγελματικά" δίκτυα – κοινότητες μάθησης- από εκπαιδευτικούς προς εκπαιδευτικούς με θεματολογία "επί παντός του επιστητού με στόχο την ανταλλαγή απόψεων, διδακτικού υλικού, ασκήσεων, εκπαιδευτικών βίντεο κτλ. Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης

38 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η επαγγελματική εξέλιξη και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών φαίνεται και αυτή να περνάει πλέον από τις αίθουσες και τους χώρους των συνεδρίων σε νέες μορφές επικοινωνίας και δικτύωσης όπως ηλεκτρονική συνομιλία (chat), κοινωνικά δίκτυα, κτλ. Συντεταγμένες σε αυτή την μετεξέλιξη, πολλές περιοχές (και πολιτείες) στις ΗΠΑ, έχουν ήδη ξεκινήσει πρωτοβουλίες για να δημιουργήσουν κοινωνικά δίκτυα που θα συνδέσουν τους εκπαιδευτικούς μεταξύ τους... Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης

39 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Θεωρητικά αυτά τα δίκτυα απεικονίζουν την προσέγγιση της «μαθησιακής ομάδας» στην επαγγελματική εξέλιξη, όπου οι εκπαιδευτικοί, αναζητούν νέες ιδέες και πρακτικές για την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω συζήτησης με τους συναδέλφους της. «Στον 21ο αιώνα, κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να αισθάνεται μόνος», αναφέρει ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εκπαίδευσης των ΗΠΑ... Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης

40 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ  Δημιουργήστε την προσωπική σας σελίδα στο  Έχετε τη γνώμη ότι θα βοηθήσει στην εκπαιδευτική διαδικασία μια σελίδα της τάξης σας στο ; ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ…  Ξεκινήστε το «δικό» σας Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης διαμοιραζόμενοι το blog σας ή την ιστοσελίδα σας, εγγραφόμενοι στο Διδάσκοντες Φυσικές Επιστήμες ή /και στο Υλικό Φυσικής-Χημείας κι όπου αλλού, δημιουργώντας τη δική σας σελίδα, συμμετέχοντας σε ομάδα ή ομάδες ενδιαφερόντων και ανταλλάξτε ιδέες με συνάδελφους…

41 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ…

42 Νίκος Παπασταματίου ● Κοινωνικά Δίκτυα και κοινωνική δικτύωση ● Ιούνιος 2010 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ


Κατέβασμα ppt "Social Networking Websites Κοινωνικά Δίκτυα & Κοινωνική δικτύωση Νίκος Παπασταματίου, φυσικός, Σχολικός Σύμβουλος κλΠΕ04 ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google