Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 1 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 1 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 1 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

2 ΣΤΟΧΟΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ   Μείωση οδικών ατυχημάτων.   Εξάλειψη τραυματισμών / θανάτων.   Εξάλειψη ζημιών στο περιβάλλον. 2 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

3 ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ   Βυτιοφόρα οχήματα   Μεταφορικές εταιρείες / Ιδιοκτήτες βυτιοφόρων   Οδηγοί βυτιοφόρων   Φορτωτής   Εξωτερικό Περιβάλλον 3 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

4 ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Φορτηγό Φόρτωση Περιβάλλον Δρομολογητής Εταιρεία Πρατήριο Εκφόρτωση Μεταφορική Εταιρεία Οδηγός

5 ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ   Ηλικία   Εξοπλισμός   Τύπος   Λειτουργία – Συντήρηση 5 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

6 ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ / ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ   Οργάνωση εταιρείας   Υπεύθυνος ασφαλείας εταιρείας (Σύμβουλος ασφαλούς μεταφοράς).   Στόχοι εταιρείας   Εκπαίδευση / επιμόρφωση στελεχών 6 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

7 ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΟΔΗΓΟΙ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ   Τυπικά προσόντα.   Φυσική κατάσταση.   Εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας μεταφορών.   Επαγγελματισμός. 7 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

8 ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΦΟΡΤΩΤΗΣ   Χρήση βέλτιστου αριθμού βυτιοφόρων.   Χρήση κατάλληλου τύπου βυτιοφόρων.   Τρόπος δρομολόγησης βυτιοφόρου.   Εκπαίδευση υπαλλήλων σε θέματα ασφάλειας μεταφορών.   Σύστημα αναπληροφόρησης επικινδύνων καταστάσεων από οδηγούς, μεταφορικές εταιρείες. 8 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

9 ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ   Υποδομές μεταφορών.   Νομοθεσία.   Παιδεία κοινωνικού συνόλου. 9 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

10 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΕΕΠΕ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Πλήθος ατυχημάτων χρόνος Εξοπλισμός Διαδικασίες Συμπεριφορές Εξοπλισμός : Προδιαγραφές + Έλεγχος εφαρμογής  Οχήματα (ADR και προδιαγραφές )  Εξοπλισμός του Βυτιοφόρου (προδιαγραφές ) Εξοπλισμός : Προδιαγραφές + Έλεγχος εφαρμογής  Οχήματα (ADR και προδιαγραφές )  Εξοπλισμός του Βυτιοφόρου (προδιαγραφές ) Διαδικασίες : Κανόνες Λειτουργίας + Έλεγχοι  Διακίνηση Φόρτωση Εκφόρτωση (Εκπαίδευση )  Οδήγηση (Ικανότητα, Ιατρικοί έλεγχοι, Εκπαιδεύσεις  Παράδοση (Έλεγχοι στοιχείων, παράπονα πελατών)  Επικοινωνία με Πελάτες – Εταιρία - Τρίτους Διαδικασίες : Κανόνες Λειτουργίας + Έλεγχοι  Διακίνηση Φόρτωση Εκφόρτωση (Εκπαίδευση )  Οδήγηση (Ικανότητα, Ιατρικοί έλεγχοι, Εκπαιδεύσεις  Παράδοση (Έλεγχοι στοιχείων, παράπονα πελατών)  Επικοινωνία με Πελάτες – Εταιρία - Τρίτους Συμπεριφορές : Εκπαίδευση + Έλεγχοι  Εκπαίδευση (Βελτίωση συμπεριφορών)  Έλεγχοι (περιοδικοί και έκτακτοι)  Επιβραβεύσεις  Πειθαρχικά μέτρα (συστηματική παράβαση αρχών) Συμπεριφορές : Εκπαίδευση + Έλεγχοι  Εκπαίδευση (Βελτίωση συμπεριφορών)  Έλεγχοι (περιοδικοί και έκτακτοι)  Επιβραβεύσεις  Πειθαρχικά μέτρα (συστηματική παράβαση αρχών)

11 Ατυχήματα Χρόνος τι κάνουν Οι Εταιρείες για τα άτομα τι κάνει Το Άτομο για τον εαυτό του τι κάνει Η Ομάδα Ένστικτο Συστήματα- Διαδικασίες Δέσμευση Συμμετοχή Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

12 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΕΕΠΕ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ   Ηλικία βυτιοφόρου : Προσπάθεια μείωσης της ηλικίας των απασχολουμένων βυτιοφόρων (ΙΧ και ΔΧ) με κίνητρα εργασίας στις μεταφορικές εταιρείες, αγορά και χρήση νέων ΙΧ βυτιοφόρων.   Εξοπλισμός βυτιοφόρου : Αναβάθμιση εξοπλισμού και τοποθέτηση πρόσθετων εξαρτημάτων για την μείωση των συνεπειών από ατυχήματα είτε σε ανθρώπους είτε στο περιβάλλον, όπως: Καθρέφτες ευρύτερου πεδίου, πλευρικές μπάρες, σύστημα προστασίας έναντι υπερχείλισης διαμερισμάτων Σύστημα κλειστού κυκλώματος διακίνησης καυσίμου και ανάκτησης ατμών. Φόρτωση από τον πυθμένα Σύστημα εντοπισμού βυτιοφόρου (GPS) Χρήση ηλεκτρονικής σφράγισης διαμερισμάτων και αποφυγή ανόδου επί του β/φ Περιμετρικές σκάφες συλλογής μικρών διαρροών Γενικός διακόπτης Ασφαλείας ηλεκτρικού κυκλώματος Ειδική θέση και διαμόρφωση εξατμίσεων, φλογοπαγίδες Καπάκια ασφαλείας των σημείων σύνδεσης διανομής καυσίμων ABS, σύστημα αποτροπής ανατροπής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών,   Τύπος βυτιοφόρου : Επιλογή βυτιοφόρων καταλλήλων για την συγκεκριμένη εργασία (Fit for purpose) Επικαθήμενο, συρόμενο ή μονό ανάλογα με τον τόπο απασχόλησης.   Λειτουργία – Συντήρηση : Καθιέρωση Safe Pass : Έλεγχος του βυτιοφόρου για :   Ασφαλή Φόρτωση – Ταξίδι - Παράδοση, ανάλογα με είδος καυσίμου που μεταφέρει και προορισμό.   Συμμόρφωση τους με την Εθνική νομοθεσία (Άδειες, ΚΤΕΟ, κάρτες ελέγχου, υπέρβαρα, ADR) 12 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

13 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΕΕΠΕ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ / ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ   Οργάνωση εταιρείας : Παρότρυνση για δημιουργία και σωστή οργάνωση μεταφορικών εταιρειών, για αποκόμιση ωφελειών και συνεργιών από τους ιδιοκτήτες / συνεργάτες, όπως αντικατάσταση παλαιών βυτιοφόρων με νέα, οικονομικότερη αλλά και ασφαλέστερη λειτουργία, στελέχωση με εκπαιδευμένο προσωπικό.   Στόχοι εταιρείας : Συμφωνία μεταξύ φορτωτριών και μεταφορικών εταιρειών για απαιτήσεις σε θέματα ασφαλείας και επιβράβευση των καλών ή απομάκρυνση των μη τηρούντων τα συμφωνημένα. Έλεγχοι απόδοσης σε θέματα ασφαλείας. Δημιουργία άμιλλας μεταξύ των εταιρειών μεταφοράς.   Εκπαίδευση / επιμόρφωση στελεχών : Εκπαίδευση / επιμόρφωση προσωπικού μεταφορικών εταιρειών σε θέματα ασφάλειας μεταφορών με σεμινάρια και ημερίδες πού διοργανώνει ο ΣΕΕΠΕ. 13 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

14 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΕΕΠΕ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ   Τυπικά προσόντα: Αποδοχή οδηγών συνεργατών πού ικανοποιούν την εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία (κατάλληλο δίπλωμα οδήγησης, κάτοχος πιστοποιητικού ADR).   Φυσική κατάσταση / Ιατρικές εξετάσεις: Απασχόληση ικανών οδηγών και εκπαίδευσή τους σε θέματα αντιμετώπισης κούρασης, χειρισμού φορτίων. Περιοδικές ιατρικές εξετάσεις.   Εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας μεταφορών : Εκπαιδεύσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα εταιρειών μελών του ΣΕΕΠΕ. Ενδεικτικά προγράμματα εκπαίδευσης είναι :Εισαγωγικές εκπαιδεύσεις νέων οδηγών (Induction courses), Αμυντική / Ασφαλής / Οικονομική οδήγηση, αποφυγή / αντιμετώπιση ανατροπής και ολίσθησης (antirollover / antiskid), αντιμετώπιση φωτιάς, έκτακτης ανάγκης, χρήση ζώνης ασφαλείας, μη χρήση κινητού, αντιμετώπιση κόπωσης, δημιουργία Master drivers πού παίζουν τον ρόλο των εκπαιδευτών στους υπολοίπους.   Επαγγελματισμός : Επιβράβευση των σωστών οδηγών σύμφωνα με τις πολιτικές εταιρειών μελών του ΣΕΕΠΕ (Διαγωνισμός Ανάδειξης Καλύτερου Οδηγού, αναγνώριση καλών ενεργειών σε καταστάσεις ανάγκης, χρήση ζώνης ασφαλείας και μη χρήση κινητού). 14 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

15 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΕΕΠΕ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΦΟΡΤΩΤΗΣ (ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕΛΗ ΣΕΕΠΕ)   Χρήση βέλτιστου αριθμού βυτιοφόρων : Χρήση νέων ελαφρών βυτιοφόρων με βυτία αλουμινίου για περιορισμό του αριθμού των διαδρομών / δρομολογίων. Καλύτερη εκμετάλλευση των νέων ασφαλών βυτιοφόρων.   Χρήση κατάλληλου τύπου βυτιοφόρων : Χρήση κατάλληλου τύπου βυτιοφόρου (επικαθήμενο, συρόμενο, τριαξονικό / τετραξονικό) ανάλογα με τις συνθήκες δρόμου και τού σημείου παράδοσης, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής κίνηση του βυτιοφόρου και παράδοση των προϊόντων.   Τρόπος δρομολόγησης βυτιοφόρου : Δρομολόγηση βυτιοφόρου και επιλογή σημείων παράδοσης και σειρά εκφόρτωσης με τέτοιον τρόπο ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ανατροπής. Προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των σημείων παράδοσης ενός βυτιοφόρου. Εξασφάλιση ότι ο χρόνος δρομολογίου είναι σύμφωνα με τις νομοθετημένες ώρες απασχόλησης. Εξασφάλιση ότι το βάρος του φορτωμένου βυτιοφόρου δεν ξεπερνά το νόμιμο όριο.   Εκπαίδευση υπαλλήλων σε θέματα ασφάλειας μεταφορών : Εκπαιδεύσεις του προσωπικού των τμημάτων δρομολόγησης, διοργάνωση ημερίδας με θέμα την εκπαίδευση μεταξύ άλλων και των υπαλλήλων των εταιρειών σε θέματα ασφαλούς δρομολόγησης.   Σύστημα αναπληροφόρησης επικινδύνων καταστάσεων από οδηγούς, μεταφορικές εταιρείες. 15 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

16 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΕΕΠΕ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ   Υποδομές μεταφορών : Μελέτες, παρεμβάσεις σε αρμόδιες αρχές (ΥΜΕ, ΥΠΕΧΩΔΕ) διοργανώσεις ημερίδων με θέμα την χρήση των νέων οδικών υποδομών (σήραγγες, Αττική Οδός, Εγνατία Οδός,) με τρόπο ώστε να μεγιστοποιηθεί η ασφάλεια κατά την μεταφορά. Παρεμβάσεις και προτάσεις για ασφαλή μεταφορά βυτιοφόρων σε νησιά.   Νομοθεσία : Προτάσεις σε σχέδια νόμου και αποφάσεων πού αφορούν την ασφάλεια των οδικών μεταφορών.   Παιδεία κοινωνικού συνόλου : Διοργάνωση ημερίδων για την εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας μεταφοράς όλων των εμπλεκομένων μερών (οδηγών, μεταφορέων, υπαλλήλων των εταιρειών / μελών), ενθάρρυνση εφαρμογής προγραμμάτων ενημέρωσης από τις εταιρείες μέλη του. Ενδεικτικά παραδείγματα προγραμμάτων εταιρειών είναι η επικοινωνία των αρχών οδικής ασφάλειας σε σχολεία, εκπαίδευση οδηγών βαρέων οχημάτων σε θέματα ασφαλούς μεταφοράς, διανομή εντύπων για την οδική ασφάλεια σε εθνικές οδούς κλπ. 16 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

17 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΕΕΠΕ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Με τις ενέργειες του ΣΕΕΠΕ και των εταιρειών – μελών πού αναφέρθηκαν έχουν επιτευχθεί τα παρακάτω:   Μείωση της συχνότητας των ατυχημάτων, θανάτων και τραυματισμών σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία των εταιρειών στο επίπεδο του 0,2 συμβάντων ανά χιλιόμετρα.   Εκσυγχρονισμός των χρησιμοποιούμενων βυτιοφόρων : Νεώτερα και σύγχρονα εξοπλισμένα βυτιοφόρα.   Αύξηση της ευαισθησίας των συνεργατών (μεταφορικών εταιρειών, οδηγών, υπαλλήλων) στα θέματα ασφαλείας.   Εμπέδώση από μεγάλο μέρος των συνεργατών (μεταφορικές εταιρείες, οδηγούς) ότι μεγαλύτερη ασφάλεια σημαίνει εκτός των άλλων και αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών, της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους. 17 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008

18 Case study: Απόδοση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας Η συχνότητα εκφράζεται σε αριθμό συμβάντων ανά εκατομμύριο διανυθέντων χιλιομέτρων.


Κατέβασμα ppt "ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 1 ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 18/9/2008."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google