Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ανάλυση Ανταγωνισμού
2
Ανάλυση Ανταγωνισμού: τύποι
ΠΟΛΛΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΛΙΓΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΕΝΑΣ ΠΩΛΗΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός Διαφοροποιημένο Ολιγοπώλιο Μονοπώλιο ΜΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ Καθαρός Ανταγωνισμός Καθαρό Ολιγοπώλιο
3
Βασικά Οικονομικά Μοντέλα Ανταγωνισμού
ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΤΕΛΗΣ ΚΑΘΑΡΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΜΕΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Υψηλότερα Κέρδη Μέσω: Συνεργασίας Διαφοροποίησης Χαμηλότερου κόστους
4
Τύποι Ανταγωνισμού Βάση Ανταγωνισμού Κριτήρια Καταναλωτής - Πελάτης
Προϋπολογισμός του καταναλωτή Πότε χρησιμοποιείται το προϊόν Λειτουργίες ΜΚΤ Διανομή Προβολή – Διαφήμιση - media Πόροι Υπάλληλοι Πρώτες ύλες Γεωγραφική Περιοχή Τοπικοί ενδιάμεσοι Παγκόσμιες Αγορές
5
Επίπεδα Ανταγωνισμού Τύπου προϊόντος (product form)
Κατηγορίας προϊόντος (product category) Γενικό (generic) Προϋπολογισμού (budget)
6
Θεωρητικό πλαίσιο ανάλυσης ανταγωνισμού
Μελλοντικοί στόχοι Τωρινή στρατηγική Προφίλ αντίδρασης του ανταγωνιστή Υποθέσεις Ικανότητες
7
Διαδικασία Ανάλυσης ανταγωνιστών
Εντοπισμός στόχων κύριων ανταγωνιστών Εκτίμηση στρατηγικών που εφαρμόζουν οι ανταγωνιστές Επιλογή αγοράς-στόχου Στρατηγική Πυρήνα Εφαρμογή στρατηγικής-μίγμα μάρκετινγκ
8
Πηγές πληροφοριών Αξιολόγηση ικανοτήτων του ανταγωνιστή Ανταγωνιστικό Benchmarking Πρόβλεψη μελλοντικών στρατηγικών ανταγωνιστών
9
Αξιολόγηση ικανοτήτων
Σύλληψη και σχεδιασμός προϊόντων Ικανότητα ανάπτυξης και εισαγωγής στην αγορά νέων προϊόντων παραγωγή Ικανότητα αύξησης όγκου προϊόντων και παραγωγής νέων προϊόντων μάρκετινγκ Εφαρμογή τεχνικών μκτ σε όλα τα επίπεδα του μίγματος μκτ χρηματοδότησης Δυνατότητα λήψης δανείων για νέες επενδύσεις, χρηματική ροή διοίκησης Χαρακτηριστικά-ικανότητες των managers
10
Παράγοντες αξιολόγησης ανταγωνιστών
Χρηματοοικονομικοί παράγοντες Δείκτης ρευστότητας Κέρδη Turnover, ROI Παράγοντες προσωπικού Προσφορά εργασίας Προσόντα προσωπικού Εμπειρία, στύλ Παράγοντες παραγωγής Ικανότητα παραγωγής Μέγεθος εργοστασίου, παραγωγικότητα Παράγοντες αγοράς Μερίδιο αγοράς Εξυπηρέτηση πελατών Ανταγωνιστικότητα τιμής Κανάλια διανομής
11
Πρόβλεψη μελλοντικών στρατηγικών
Καμία ενέργεια Ακολουθεί Πιο δυναμικά Αναμενόμενη αξία στρατηγικής Στρατηγική Μ.Α. p Μείωση τιμής 12% 3 9% 5 7% 2 9,5% Βελτίωση προϊόντος 10% 4% 9,8% Στόχευση Niche 11% 8 1 8% 10,5%
12
Ανταγωνισμός και Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Στρατηγικό πλεονέκτημα Ιδιαιτερότητα προϊόντος/υπηρεσίας Θέση χαμηλού κόστους Όλη η βιομηχανία Διαφοροποίηση ΜΚΤ Συνολική Ηγεσία κόστους Συγκεκριμένο τμήμα Αγορά Niche Στρατηγικός Στόχος
13
Βάσεις ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων
Διαφοροποίηση ΜΚΤ Ιδιαιτερότητα προϊόντος Όνομα μάρκας διανομή Ηγεσία Κόστους Αποτελέσματα κλίμακας Αποτελέσματα εμπειρίας Niche αγοράς Τμήμα πελατών Γραμμή προϊόντος
14
Κόλλημα στη Μέση Απόδοση Επενδυμένων Κεφαλαίων (ROI)
Στρατηγική Niche Διαφοροποίηση ΜΚΤ ή Ηγεσία Κόστους Κόλλημα Μερίδιο Αγοράς
15
Βάσεις Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
Ευκαιρία ΜΚΤ στηριζόμενη σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ελκυστικότητα Βιομηχανίας Τωρινοί Ανταγωνιστές Στρατηγικό Παράθυρο ευκαιρίας Μεγάλη Αδύνατοι Ισχυροί Μεγάλη Μικρή Μικρή Ικανότητα Επιχείρησης να εκμεταλλευθεί το πλεονέκτημα
16
Στρατηγικές για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Βάση ανταγωνιστ. πλεονεκτήματος Στρατηγική πρόληψης (proactive) Στρατηγική αντίδρασης (reactive) Ηγέτες Επέκταση αγοράς Ανάπτυξη μεριδίου Ενέργειες πρόληψης Διεκδικητές / Ακόλουθοι ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΗΣ Κατά μέτωπο ανταγωνισμός Πλευρικές στρατηγικές ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ Ακολουθώ τον ηγέτη Αποφεύγουν ανταγωνισμό Niche αγοράς Ανταγωνισμός παράκαμψης κατεστημένο
17
Στρατηγικές ΜΚΤ –ανάλυση ανταγωνισμού
Επένδυση σε παράγοντες-κλειδιά επιτυχίας Ανάπτυξη σχετικής υπεροχής Αλλαγή παραγόντων κλειδιών επιτυχίας Ανάπτυξη νέων προϊόντων / αγορών Καινοτομία σε κορεσμένες αγορές
18
Στρατηγικές για ηγέτες
Διατήρηση και προστασία μεριδίου αγοράς Συνεχής καινοτομία Οχύρωση Αντιμετώπιση Αύξηση μεριδίου αγοράς Νέα προϊόντα
19
Στρατηγικές για διεκδικητές
Επικεντρωμένες σε κάποια αγορά-στόχο (strong targeted strategies) Υψηλού κινδύνου (έκπτωσης τιμών, καινοτομίας προϊόντων) Χαμηλού κινδύνου (βελτίωση εξυπηρέτησης, καινοτομία στην διανομή, μείωση του κόστους) Αδύναμες (weak strategies) Ποικιλία / Καινοτομία προϊόντος Εντατικής προβολής προϊόντος
20
Στρατηγικές Ομάδες Χρησιμότητα; Εντοπισμός;
Επιπτώσεις στην στρατηγική;
21
Στρατηγικές Ομάδες – αυτοκινητοβιομηχανία ΗΠΑ
Υψηλή Mercedes Jaguar BMW GM Ford Chrysler Nissan Toyota Honda VW Τιμή / ποιότητα Hyundai Yugo Χαμηλή Πολλά Λίγα Τμήματα αγοράς που εξυπηρετούνται
22
Στρατηγικές Ομάδες Αλυσίδα αξίας Ένταση Ανταγωνισμού Απειλή εισόδου Δύναμη Προμηθευτών Αγοραστών Υποκατάστατα Εμπόδια κινητικότητας Ηγεσία κόστους Διαφοροποίηση Εστίαση Δυνάμεις ανταγωνισμού Δομή βιομηχανίας Generic strategies
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.