Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΑΓΟΡΑ της ΙΤΑΛΙΑΣ Παρουσίαση: Εμμανουήλ Στάντζος Σύμβουλος Ο. Ε. Υ. Α’ Mάρτιος 2012 8 η Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρηματιών – Επιμελητήριο Πιερίας 7 &

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΑΓΟΡΑ της ΙΤΑΛΙΑΣ Παρουσίαση: Εμμανουήλ Στάντζος Σύμβουλος Ο. Ε. Υ. Α’ Mάρτιος 2012 8 η Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρηματιών – Επιμελητήριο Πιερίας 7 &"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΑΓΟΡΑ της ΙΤΑΛΙΑΣ Παρουσίαση: Εμμανουήλ Στάντζος Σύμβουλος Ο. Ε. Υ. Α’ Mάρτιος η Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρηματιών – Επιμελητήριο Πιερίας 7 & 8 Μαρτίου 2012

2 ΥΠΟΥΡΓΕΟ ΕΞΩTΕΡΙΚΩΝ ΡΩΜΗ Προϊστάμενος Γραφείου: Κα. Χρύσα Θανασά Γραμματέας Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων Α' Διεύθυνση: Viale Rossini 4 - Roma Τηλέφωνο : (0039) FAX : (0039) Website : ΜΙΛΑΝΟ Προϊστάμενος Γραφείου: Κα. Σοφία Πουγούνια Γραμματέας Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων Α' Διεύθυνση: C.so Italia 49 Milano Τηλέφωνο: (003902) FAX: (003902) Website:

3 Βασικοί Μακροοικονομικοί Δείκτες της Ιταλίας *2010*2011* ΑΕΠ σε τρέχουσες τιμές (τρισ. ευρώ) 1,481,541,57 Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ (σε μονάδες σταθερής αγοραστικής δύναμης) Μεταβολή ΑΕΠ (%) 21,5-1,3-50,81,4 Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (%) 2,223,50,81,82 Ανεργία (%) 6,86,16,77,88,8 Δημοσιονομικό Έλλειμμα (% ΑΕΠ) -3,3-1,5-2,7-5,3 -5 Δημόσιο Χρέος ,8118,2118,9 Πρωτογενές Έλλειμμα Προϋπολογισμού (% ΑΕΠ) -4-3,2-3,5-4-3,7-3,6 Εξαγωγές (% μεταβολή) 6,24,6-3,9-19,13,44,1 Εισαγωγές (% μεταβολή)5,93,8-4,3-14,52,83,5 •Προβλέψεις Πηγή: Προβλέψεις Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Άνοιξη 2011

4 Εξωτερικό Εμπόριο Ιταλίας (αξίες σε δισ. €) 9 μηνο μηνο 2011 Εμπορικό ισοζύγιο -21,1-23,1 Εμπορικό ισοζύγιο χωρίς ενεργειακά προϊόντα -16,5-22,1 Istat Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 13,5% και οι εισαγωγές κατά 13,2%.

5 ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Ελληνικές εξαγωγές 2011 Ποσοστά εξαγωγών μας ανά χώρα προορισμού  ΙΤΑΛΙΑ 9,46  ΓΕΡΜΑΝΙΑ7,85  ΤΟΥΡΚΙΑ 7,80  ΚΥΠΡΟΣ6,09  ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 5,52  Η Π Α 5,31  ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 3,97  ΓΑΛΛΙΑ 2,90  ΡΟΥΜΑΝΙΑ 2,66 ΕΛΣΤΑΤ

6 Εμπορικό Ισοζύγιο Ελλάδας - Ιταλίας ΑΞΙΑ (εκατομ. €) Μερίδιο Αγοράς ΑΞΙΑ (εκατομ. €) Μερίδιο Αγοράς % μεταβολής ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΣΑΓ. ΕΛΛΑΔΑΣ , ,61100,00 -10,05 ΑΠΟ ΙΤΑΛΙΑ 4.641,43 9, ,4110,62 -0,95 ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΑΓ. ΕΛΛΑΔΑΣ , ,02100,00 36,97 ΠΡΟΣ ΙΤΑΛΙΑ 1.770,39 10, ,779,46 19,96 ΕΛΣΤΑΤ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012

7 Επενδύσεις το 2011 ΙΤΑΛΙΑ  H εταιρεία ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ ΑΒΕΕ, στις , προέβη στη δημιουργία μίας νέας κοινοπραξίας με την Grandi Salumifici Italiani, υπό την επωνυμία «FRANTOIO GENTILESCHI S.P.A.» και έδρα της την Ιταλία. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 5 εκ. ευρώ.  Η ΕΛΒΑΛ εξαγόρασε στις το 80% της ιταλικής Alurame Srl ΕΛΛΑΔΑ  Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2011, τέθηκε σε λειτουργία το νέο αιολικό πάρκο στην περιοχή Κουκουλώνα Ρεθύμνου από την Enel Green Power, αυξάνοντας την ισχύ του ιταλικού ενεργειακού ομίλου στην Ελλάδα σε 186 MW.

8 Τουρισμός Σταθερότητα παρουσιάζει την τελευταία πενταετία η τουριστική κίνηση από Ιταλία προς τη χώρα μας. 1,022 εκ. επισκέπτες το Ιταλικοί προορισμοί Ταξιδιώτες (σε χιλ.) Δαπάνες (σε εκατομ. €) Ελλάδα Ε.Ε

9 ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Πρωτοβουλία Αδριατικής & Ιονίου Η μετεξέλιξη της Πρωτοβουλίας της Αδριατικής και Ιονίου σε ευρωπαϊκή Μακροπεριοχή, το 2014, παρέχει πλείστες δυνατότητες από ελληνικής πλευράς, για ανάληψη πρωτοβουλιών κυρίως στους τομείς μεταφορών, εμπορίου, τουρισμού κ.ά. Η μετεξέλιξη της Πρωτοβουλίας της Αδριατικής και Ιονίου σε ευρωπαϊκή Μακροπεριοχή, το 2014, παρέχει πλείστες δυνατότητες από ελληνικής πλευράς, για ανάληψη πρωτοβουλιών κυρίως στους τομείς μεταφορών, εμπορίου, τουρισμού κ.ά.

10 ΦΟΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ  Ένωση Ελληνικών Εστιατόριων στην Ιταλία  Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο  Camera d’ Affari Italo-Ellenica

11 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΓΟΡΑΣ Τιμές Δεκέμβριος 11 – Ιανουάριος 12  Γάλα: -0,7 %  Βούτυρο -5 %  Δημητριακά+3,1 %  Καλαμπόκι+5 %.  Τα φρούτα: -0,7 %  Τα πορτοκάλια:-12,4 %  Μήλα:+1,7 %  Ακτινίδια:+9,5 %  Κηπουρικά: +6,9 %  Κρασιά: +8,9 %  Το ελαιόλαδο: -1,7%

12 ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ: Για τα ιταλικά βιολογικά προϊόντα ο κλάδος είναι:  δυναμικός κυρίως στις χώρες όπως: –Γερμανία, –Γαλλία –Η.Β. –Σουηδία –Δανία –Ελβετία –ΗΠΑ  Ενδιαφέρον στις ακόλουθες χώρες: –Ρωσία –Λ.Δ. της Κίνας

13 Μηνιαίες δαπάνες νοικοκυριών •Αξίες σε ευρώ (€). ** πηγή 2003 Ιταλική Στατιστική Υπηρεσία Istat. *** πηγή 2008 ιταλικό περιοδικό Food, τεύχος Οκτωβρίου 2008 Κατηγορίες Τροφίμων Ψωμί και αμυλούχα 7679 Κρέας Ψαρικά3842 Γαλακτοκομικά6362 Λάδι και άλλα έλαια 1718 Πατάτες, φρούτα και λαχανικά 8284 Ζάχαρη και καφές 3232 Αναψυκτικά4342 Σύνολο453466

14 Νέοι παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση 1.οικονομική κρίση: A.Διατροφικές συνήθειες: –περισσότερο κοτόπουλο και λιγότερο κόκκινο κρέας. –Άρτος -2,5 % –βοδινό κρέας -3 % –φρούτα -2,6 % –λαχανικά -0,8 % –ζυμαρικά +1,4 % –γαλακτοκομικά προϊόντα +1,4 %.

15 B.Συμπεριφορά καταναλωτού: –πυρηνική οικογένεια:  +26 % στην κατανάλωση τα τελευταία 15 χρόνια  μείωση της κατανάλωσης λόγω κρίσης τελευταία –Λιγότερα ψώνια ανά επίσκεψη στο σουπερμάρκετ –Συχνότερες όμως επισκέψεις –Αναζήτηση των ειδικών προσφορών –Αύξηση της τάσης του σπιτικού φαγητού Home made –Η αναζήτηση εξοικονόμησης χρόνου που αφιερώνεται στα ψώνια και στην προετοιμασία των γευμάτων.  αύξηση των προπαρασκευασμένων ετοίμων προς βρώσιν φαγητών όπως αυτά που είναι σε σακουλάκια (ready to eat), αύξηση που φθάνει μάλιστα μέχρι και +12,3% ενώ τα έτοιμα πιάτα +47,2% (istat 2008)

16 2.Κοινωνιολογικός κατακερματισμός των καταναλωτών: –αριθμός ηλικιωμένων  μεγαλύτερη μακροζωία –αριθμός μεταναστών  πολυεθνική κοινωνία –παρατεταμένα χρόνια της νεότητας  διαμονή με τους γονείς ακόμα και πέραν των 30 ετών –έχει λιγότερα έξοδα –διατηρεί υψηλότερο επίπεδο ζωής σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες –καταναλώνει ακριβότερα προϊόντα, –παντρεύεται σε μεγαλύτερη ηλικία –τεκνοποιεί σε μεγαλύτερη ηλικία.

17 ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΡΑΦΕΙΩΝ Ο.Ε.Υ.  ΜΙΛΑΝΟ –ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ –Αγορά Αλιευτικών Προϊόντων - Ιταλία Αγορά Αλιευτικών Προϊόντων - ΙταλίαΑγορά Αλιευτικών Προϊόντων - Ιταλία –Αγορά φρούτων και λαχανικών-Ιταλία Ιούνιος 2009 Αγορά φρούτων και λαχανικών-Ιταλία Ιούνιος 2009Αγορά φρούτων και λαχανικών-Ιταλία Ιούνιος 2009 –Μελέτη με θέμα: «ΤΟΜΕΑΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ (GENERIC) ΙΤΑΛΙΑΣ» Μελέτη με θέμα: «ΤΟΜΕΑΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ (GENERIC) ΙΤΑΛΙΑΣ»Μελέτη με θέμα: «ΤΟΜΕΑΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ (GENERIC) ΙΤΑΛΙΑΣ» –Κανάλια Διανομής στην Ιταλία Κανάλια Διανομής στην ΙταλίαΚανάλια Διανομής στην Ιταλία –H Αγορά Κρασιού στην Ιταλία H Αγορά Κρασιού στην ΙταλίαH Αγορά Κρασιού στην Ιταλία

18  ΡΩΜΗ –Περιεκτική Μελέτη του Κλάδου της Σαλιγκαροτροφίας στην Ιταλία Περιεκτική Μελέτη του Κλάδου της Σαλιγκαροτροφίας στην ΙταλίαΠεριεκτική Μελέτη του Κλάδου της Σαλιγκαροτροφίας στην Ιταλία –Περιεκτικό σημείωμα για τον κλάδο της Αργυροχρυσοχοΐας στην Ιταλία Περιεκτικό σημείωμα για τον κλάδο της Αργυροχρυσοχοΐας στην ΙταλίαΠεριεκτικό σημείωμα για τον κλάδο της Αργυροχρυσοχοΐας στην Ιταλία –Γενικές πληροφορίες για την καλλιέργεια και την εμπορευσιμότητα της αγκινάρας στην Ιταλία Γενικές πληροφορίες για την καλλιέργεια και την εμπορευσιμότητα της αγκινάρας στην ΙταλίαΓενικές πληροφορίες για την καλλιέργεια και την εμπορευσιμότητα της αγκινάρας στην Ιταλία – 01. Τρόφιμα και γεωργικά προϊόντα γενικά 27/09/2010Εξαγωγή ζύθου στην Ιταλία / Απαιτούμενη αναγραφή ενδείξεων επί της συσκευασίας 01. Τρόφιμα και γεωργικά προϊόντα γενικάΕξαγωγή ζύθου στην Ιταλία / Απαιτούμενη αναγραφή ενδείξεων επί της συσκευασίας01. Τρόφιμα και γεωργικά προϊόντα γενικάΕξαγωγή ζύθου στην Ιταλία / Απαιτούμενη αναγραφή ενδείξεων επί της συσκευασίας –ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ


Κατέβασμα ppt "Η ΑΓΟΡΑ της ΙΤΑΛΙΑΣ Παρουσίαση: Εμμανουήλ Στάντζος Σύμβουλος Ο. Ε. Υ. Α’ Mάρτιος 2012 8 η Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρηματιών – Επιμελητήριο Πιερίας 7 &"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google