Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαθητές:  Ανεστοπούλου Όλγα  Αντωνακάκη Ελένη  Κατραλή Χριστίνα  Ναθαναήλη Εύη Αθήνα 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαθητές:  Ανεστοπούλου Όλγα  Αντωνακάκη Ελένη  Κατραλή Χριστίνα  Ναθαναήλη Εύη Αθήνα 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Μαθητές:  Ανεστοπούλου Όλγα  Αντωνακάκη Ελένη  Κατραλή Χριστίνα  Ναθαναήλη Εύη Αθήνα 2013

3 Περιεχόμενα:  Ιστορία της φωτογραφίας  Camera obscura  Χημική φωτογραφία  Ψηφιακή Φωτογραφία  Έγχρωμη φωτογραφία  Η διάδοση της φωτογραφίας  Πνευματικά δικαιώματα  Τεχνική  Pinhole  Ιστορικές φωτογραφικές μεθόδοι  Εμφάνιση ασπρόμαυρου φιλμ  Αρχαιολογική φωτογραφία  Φωτογραφικά φιλμ  Κινήματα

4 Ορισμός της Φωτογραφίας  Ο όρος φωτογραφία προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «φως» και «γραφή». Φωτογραφία ονομάζεται η διαδικασία αλλά και η τέχνη της παγιοποίησης της εικόνας (ειδώλου), χρησιμοποιώντας την επίδραση του φωτός πάνω σε μια χημική επεξεργασμένη επιφάνεια. Γενικά,με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση κατάλληλων συσκευών (φωτογραφικές μηχανές).  Η φωτογραφία, πέρα από την τεχνική της διάσταση, αναγνωρίζεται ως ένα από τα ευρύτερα διαδεδομένα μέσα επικοινωνίας του 20ου αιώνα καθώς και ως μία μορφή τέχνης συγγενικής με την ζωγραφική.

5 Camera Obscura  Οι πρώτες φωτογραφίες αποτελούν ουσιαστικά απλές προβολές εικόνων πάνω σε κάποια επιφάνεια. Ως πρώτη φωτογραφική "μηχανή" μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διαθέτει μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή. Σε μία τέτοια κατασκευή, οι ακτίνες του φωτός διαδίδονται μέσα από την οπή και σχηματίζουν πάνω στην επιφάνεια ένα είδωλο των αντικειμένων έξω από το δωμάτιο ή κουτί. Το να εξηγήσει κανείς την οπτική αρχή πίσω από αυτήν τη συσκευή είναι ίσως το πιο πολύπλοκο πράγμα. Ουσιαστικά, η camera obscura λαμβάνει εικόνες όπως ακριβώς και το ανθρώπινο μάτι – μέσα από μια μικρή εσοχή και ανάποδα. Μοιάζει πραγματικά με θαύμα ή κάποιο ευφυέστατο κόλπο, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα παραπάνω από απλή εφαρμογή της φυσικής. Ο εγκέφαλος αυτόματα αναποδογυρίζει την εικόνα που έχει παρατηρήσει το μάτι, ενώ σε μια κανονική κάμερα ο καθρέπτης επιτελεί αυτήν την εργασία.

6 Χημικη Φωτογραφια  Στις αρχές του 18ου αιώνα περίπου,ο Γιόχαν Χάινριχ Σούλτσε, ο οποίος είχε πετύχει την αποτύπωση του φωτός- πάνω σε ένα φωτοευαισθητοποιημένο από άλατα αργύρου χαρτί- πειραματίστηκε πάνω σε φωτοευαίσθητα υλικά. Δυστυχώς η στερέωση της εικόνας στάθηκε αδύνατη.  Αργότερα, ο Γάλλος ερευνητής Νικηφόρος Νιεπς επιχείρησε ανεξάρτητα, βέβαια, να αποτυπώσει μια αρνητική εικόνα με την ίδια όμως δυσκολία όσον αφορά τη στερέωσή της στο χαρτί. Το 1816, παίρνει τις πρώτες πειραματικές φωτογραφίες αντικειμένων,χωρίς φωτογραφική μηχανή. Αυτές με τη σειρά τους είναι βραχύβιες, καθ’ όσον δεν μπορεί να τις σταθεροποιήσει.  Παράλληλα με τον Niépce, ο αυτοαποκαλούμενος ζωγράφος Λουί Ζακ Μαντ και εφευρέτης του προδρόμου του κινηματογράφου (Diorama), πειραματιζόταν με την τεχνική της φωτογραφίας. Το 1833, κατάφερε να τελειοποιήσει τη μέθοδο του, επινοώντας τη μέθοδο της νταγκεροτυπίας, την οποία και ανακοίνωσε επισήμως το 1839 στην Ακαδημία Επιστημών και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Το 1826 κατάφερε να αποτυπώσει απευθείας σε «θετικό» την πρώτη φωτογραφία της ιστορίας, χάρη στη χρήση ενός παραγώγου του πετρελαίου. Για την αποτύπωση της φωτογραφίας αυτής απαιτήθηκε οκτάωρη έκθεση στο ηλιακό φως και το θέμα της ήταν οι στέγες των παραθύρων του χωριού Chalon-sur-Saone της Γαλλίας. Χημική φωτογραφία που απεικονίζει τον Έντγκαρ Άλαν Ποέ.

7 ΨΗΦΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ  Η ψηφιακή φωτογραφία αποτελεί ίσως την τελευταία σημαντική εξέλιξη σε ότι αφορά την τεχνική της φωτογραφίας.  Σε αυτές αντί για το κοινό "χημικό" φιλμ χρησιμοποιούνται φωτοευαίσθητοι αισθητήρες.  Η πρώτη εμπορική ψηφιακή φωτογραφική μηχανή παρουσιάστηκε το 1990.

8 Αισθητήρας  Αισθητήρας Ανάλογα με τον τρόπο μετατροπής του προσπίπτοντος φωτός σε ηλεκτρικό σήμα, οι αισθητήρες κατατάσσονται σε δύο τύπους: Αισθητήρες CMOS και αισθητήρες CCD.  Ανάλογα με τον τρόπο ανάπτυξης της χρωματικής πληροφορίας, οι αισθητήρες διακρίνονται σε:  με φίλτρο Bayer, τύπου RGB.  με φίλτρο Bayer, τύπου RGBE.  Αισθητήρες με 3 CCD.  Αισθητήρας Foveon X3.

9 Πλεονεκτήματα • Η ψηφιακή μηχανή μπορεί να έχει διαφορετική ευαισθησία στο φως, ανάλογα με τη στάθμη ευαισθησίας που επιλέγουμε. • Η ψηφιακή μηχανή μπορεί να έχει διαφορετική χρωματική απόκριση, ανάλογα με τη διαθέσιμη φωτεινή πηγή, ώστε το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι χρωματικά ουδέτερο ή να έχει την απόχρωση που επιθυμούμε. • Η κάρτα μνήμης μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί πάρα πολλές φορές,η χωρητικότητα των καρτών μνήμης, όπου αποθηκεύονται οι εικόνες είναι πάρα πολύ μεγάλη. • Η ψηφιακή φύση της εικόνας δίνει τεράστιες δυνατότητες μετάδοσης και μετέπειτα επεξεργασίας στον υπολογιστή, χωρίς την ανάγκη δύσχρηστων χημικών και σκοτεινού θαλάμου.

10 Μειονεκτήματα • Ο αισθητήρας κορέννυται πολύ γρήγορα σε υψηλές στάθμες φωτεινότητας, δίνοντας προκαλώντας απώλεια δεδομένων για τη συγκεκριμένη φωτογραφία. • Πολλά από τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μέσου δεν μπορούν να αξιοποιηθούν από όσους δεν έχουν εξοικείωση με τη χρήση προσωπικού υπολογιστή. • Στις μηχανές με μικρούς αισθητήρες η ποιότητα εικόνας είναι σημαντικά κατώτερη. • Η οικιακή εκτύπωση είναι πάντοτε αρκετά ακριβή, αν συνυπολογιστεί το κόστος των μελανιών και του ειδικού χαρτιού. • Στις ψηφιακές μηχανές με εναλλάξιμους φακούς συχνά επικάθεται σκόνη πάνω στον αισθητήρα, με ορατό αποτέλεσμα.

11 Γιατί ψηφιακή φωτογραφία? • Ευκολία και άνεση να στοχεύουμε ακριβώς την πόζα που επιθυμούμε. • Οικονομία τα φιλμ κοστίζουν αρκετά λεφτά που δεν χρειάζεται να σπαταλάει όποιος έχει ψηφιακή κάμερα. • Κόστος εμφάνισης δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε στο φωτογραφείο δυο φορές για εκτύπωση αφού μπορούμε να τις εκτυπώσουμε online! • Άμεση αρχειοθέτηση στον Η/Υ. • Αντοχή στο χρόνο.

12 Έγχρωμη Φωτογραφια  Η τεχνική της φωτογραφίας χρώματος εξερευνήθηκε σε ολόκληρη τη διάρκεια του 19ου αιώνα. Τα αρχικά πειράματα αποτύγχαναν να αποτρέψουν το χρώμα από την εξασθένιση.  Η πρώτη έγχρωμη φωτογραφία αποτέλεσε γεγονός το 1861,χάρη στο φυσικό James Clerk Maxwell.  Μια από τις πρώτες μεθόδους για έγχρωμες φωτογραφίες περιλάμβανε τη χρήση συνολικά τριών φωτογραφικών μηχανών κάθε μια από τις οποίες είχε ένα διαφορετικό φίλτρο χρώματος μπροστά από το φακό.  Το πρώτο έγχρωμο φιλμ (Autochrome) κυκλοφόρησε ως εμπορικό προϊόν το 1907,αλλά η σύσταση του ήταν διαφορετική από αυτή του μεταγενέστερου φιλμ Kodachrome, που κυκλοφόρησε το 1935 βασισμένο σε τρία επιχρωματισμένα στρώματα, το κάθε ένα ευαίσθητο σε ένα από τα τρία πρωτεύοντα χρώματα (μπλε, πράσινο και κόκκινο).

13 ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ  H χρήση ειδικών γυάλινων πλακών, αρχικά υγρών και αργότερα ξηρών, οι οποίες έπαιζαν το ρόλο των σύγχρονων φιλμ.  Οι πλάκες αυτές ζύγιζαν αρκετά, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολο να διαδοθεί η χρήση της φωτογραφικής μηχανής.

14 • Τον Ιούλιο του 1888 πραγματοποι ήθηκε η επαναστατική για την εποχή ανακάλυψη του φιλμ σε ρολό. Η ιδέα ανήκε στον Τζορτζ Οσμάν. • Από την περίοδο αυτή μέχρι σήμερα ελάχιστες σημαντικές τροποποιήσεις συντελέστηκαν στη χημική φωτογραφία, με κυριότερη ίσως την τεχνική της έγχρωμης φωτογραφίας.

15  Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας (ΕΚΦ) ιδρύθηκε το 1986 με πρωτοβουλία του Σταύρου Δροσόπουλου.  Το 1987, θεσμοθέτησε τον τριεθνή Μήνα Φωτογραφίας στην Αθήνα, που αποτελεί το παλαιότερο φεστιβάλ φωτογραφίας στην Ελλάδα.

16 Pinhole o Χωρίς φωτογραφικό φακό o Ένα σκοτεινό κουτί που μπορεί να ανοίγει για να μπορούμε να τοποθετούμε μέσα του το φωτοευαίσθητο υλικό o Προσθήκη φακού  Σημερινή φωτογραφία o George Eastman  Αρνητικό φιλμ  Μηχανή Kodak o Χαρακτηριστικά:  Μικρό βάρος  Μικρές διαστάσεις  Σταθερό διάφραγμα o Από τότε μέχρι σήμερα:  Ελάχιστες τροποποιήσεις  Κυριότερη: Έγχρωμη φωτογραφία

17 Ιστορικές φωτογραφικές μέθοδοι  Έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές μέθοδοι  Ενδιαφέρον για τις τεχνικές του 19 ου αιώνα  Developing out- Printing out  Αρνητικά  Υπολογιστής

18 Η εμφάνιση του ασπρόμαυρου φιλμ o Εμφανιστής o Αραίωση o Ανάδευση o Θερμοκρασία o Χρόνος o Πλύσιμο o Υγρό διαβροχής

19 Αρχαιολογική φωτογραφία  Προοπτική  Καταγραφή παραλλήλων γραμμών  Πρόβλημα: Κάθετες  Αντιμετώπιση με τα περιορισμένα μέσα: Χρήση ακραίων τρόπων με κίνδυνο της ζωής τους  Αρχιτεκτονικός φακός  View camera  Σκοτεινός θάλαμος

20 Φωτογραφικά φίλτρα  UV: Προστασία του φακού  Πολωτικά φίλτρα: Έλεγχος αντανακλάσεων, κορεσμός χρωμάτων  Γραμμικό πολωτικό  Κυκλικό πολωτικό (autofocus)  Close up: Μεγάλη μεγεθυντική ικανότητα φακού

21 Μπορεί τα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας να φαίνεται ότι έχουν κάνει τα φωτογραφικά φίλτρα να περάσουν σε αχρηστία αλλά τις περισσότερες φορές το αποτέλεσμα με τα φίλτρα είναι καλύτερο από την οποιαδήποτε επεξεργασία.

22  Ουμανισμός  Εικόνες που υμνούν την ανθρωπότητα  Ύπαρξη μιας αιώνιας ανθρώπινης ουσίας  Κονστρουκτιβισμός  Αστική τέχνη  Ατομικισμός  Προσωπική έκφραση  Εγγύτητα Πόσο ακόμα θα μιλάτε;;-.- ΚΙΝΗΜΑΤΑ

23  Ιμπρεσιονισμός  Ανάπτυξη στιγμιαίας φωτογραφίας  Καλοτυπία  Μειωμένη ευκρίνεια  Μετά-Ιμπρεσιονισμός  Υπόθεση φαντασίας  Μηχανιστική αποτύπωση ζωής Τι ο ιμπρεσιονισμός δεν έχει φωτογραφία;; ^.-

24  Μοντερνισμός  Νέο πεδίο δράσης για τον καλλιτέχνη  Προσδιορισμός περιόδου  Μπάουχαουζ  Εναρμόνιση καλλιτεχνικών παραδόσεων με Βιομηχανική Τεχνολογία

25  Νέα αντικειμενικότητα  Ρεαλιστικότητα  Παραστατικότητα  Πικτοριαλισμός  Φωτογραφίες που έμοιαζαν με ακαδημαϊκούς πίνακες  Εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο

26  Σουρεαλισμός  Φροϋδική ψυχολογία  Δυνάμεις ασυνειδήτου  Διατάραξη αντιλήψεων  Γυναικείο σώμα: Πεδίο ερωτισμού- Σεξουαλικού φετιχισμού  Συμβολισμός  Ασαφής αισθητική έννοια  Μη ρεαλιστική απεικόνιση  «Αιώνιες» ιδέες: Έρωτας, ομορφιά, θάνατος, φύση

27  Φουτουρισμός  Φουτουριστικό μανιφέστο  Αυτοκίνητο κυρίαρχη εικόνα  Straight φωτογραφία  Απόρριψη άλλων οπτικών τεχνών  Διαύγεια στην απόδοση λεπτομερειών  Ακριβής- Αυτόματη αποτύπωση πραγματικότητας Τι είν ‘τούτο; Το αυτοκίνητο που πήγε; :S Τι; Υπάρχει και gay; :Ο

28 Η φωτογραφία είναι μια έννοια που θα παραμείνει ανοιχτή και εξελισσόμενη στη διάρκεια των αιώνων προσφέροντας στους ανθρώπους ένα ευχάριστο θέαμα ξυπνώντας μέσα τους έντονα συναισθήματα επανάστασης, αλλά και πιο γαλήνια δίνοντάς τους την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πρωτόγνωρα αισθήματα.

29 ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!! Καλά μη χαίρεστε έρχονται κι άλλοι!


Κατέβασμα ppt "Μαθητές:  Ανεστοπούλου Όλγα  Αντωνακάκη Ελένη  Κατραλή Χριστίνα  Ναθαναήλη Εύη Αθήνα 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google