Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Project Β’ Λυκείου Καπαρελλίου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Project Β’ Λυκείου Καπαρελλίου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Project Β’ Λυκείου Καπαρελλίου
Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Project Β’ Λυκείου Καπαρελλίου

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Τι είναι τέχνη Η φωτογραφία ως τέχνη
Όρος φωτογραφία- πώς γεννιέται η φωτογραφία Ποιοι είναι οι γνωστότεροι φωτογράφοι Είδη φωτογραφικών μηχανών Βασικές αρχές φωτογραφίες- σύνθεση-εστίαση-διάφραγμα Συναισθήματα και πόζες

3 ΤΕΧΝΗ Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας προϊόν είναι κάτι το μη φυσικό, το οποίο ακολουθεί τους κανόνες του δημιουργού και βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί, άλλοτε αναπαράσταση, άλλοτε ερμηνεία της Φύσης. Η Τέχνη αναπαριστά μέρος του όλου, με μέσα τη γραμμή και το χρώμα. Η τέχνη έκανε τα πρώτα της βήματα πριν πολλά χρόνια. Στον Όμηρο, η ασπίδα του Αχιλλέα χαρακτηρίζεται θαυμαστό δημιούργημα. Πρόκειται για μια πρώτη κρίση για ένα έργο τέχνης. Τον 5ο αι. π.Χ. και στο εξής, επιχειρείται εντατικότερα η μελέτη των τεχνών, στα πλαίσια της ανθρωπιστικής κίνησης που εκπροσωπούν ο Σωκράτης και οι Σοφιστές.

4 Παραδείγματα σοφιστών
Πλάτων •Τέχνη = Μίμηση(της Φύσης)όπως φαίνεται όμως, όχι όπως είναι: •Το απόλυτα ωραίο συλλαμβάνεται όχι από τα μάτια αλλά από το νου. •Πρέπει να γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα σε ωφέλιμη και επιβλαβή ηθικά τέχνη. Αριστοτέλης: (Ποιητική, π.Χ.) •Η Τέχνη είναι ανεξάρτητη από την πολιτική και την ηθική. Κρίνεται μόνο αισθητικά. •Υπάρχουν δύο κατηγορίες έργων τέχνης: 1. Η Οπτική Μίμηση(Ζωγραφική) 2. Η Μίμηση Πράξεων(Δράμα).

5 Η τέχνη ως φωτογραφία Η τέχνη είναι η αναπαράσταση της ζωής και της φύσης, αποτελεί έναν ξεχωριστό κόσμο, μοναδικό και ανεπανάληπτο. Ακόμη, ένα μέσο που φέρνει τους ανθρώπους σε μια κατάσταση ισορροπίας με τον γύρω κόσμο και τους βοηθά να πλησιάσουν ο ένας τον άλλον, μέσα από μια καλλιτεχνική συγκίνηση. Κάνει τον άνθρωπο ικανό να κατανοήσει την πραγματικότητα και να εκφραστεί μέσα από αυτή. Επίσης με την τέχνη το άτομο βυθίζεται στο σύνολο, αντανακλάται η ικανότητά του να συμμερίζεται εμπειρίες και ιδέες με άλλους. Ένα είδος τέχνης είναι η φωτογραφία. Η φωτογραφία είναι σημαντική ως μέσο οπτικής επικοινωνίας. Η ιστορία της φωτογραφίας ως τέχνη, εστιάζει στις φωτογραφίες ως αντικείμενα τα οποία αποκτούν υπόσταση μέσω της αισθητικής τους ποιότητας. Η φωτογραφία πρέπει να γίνει κατανοητή ως σύμβολο αυτού που απεικονίζεται, προσφέρει μια ιδιαίτερη μορφή αντίληψης και για πολλούς η γοητεία του μέσου είναι η δημιουργική του δύναμη, μαζί με την ακρίβεια της καταγραφής.

6 Μέσο οπτικής επικοινωνίας

7 Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΩΣ ΤΕΧΝΗ Η φωτογραφία είναι σημαντική ως μέσο οπτικής επικοινωνίας. Η ιστορία της φωτογραφίας ως τέχνη, εστιάζει στις φωτογραφίες ως αντικείμενα τα οποία αποκτούν υπόσταση μέσω της αισθητικής τους ποιότητας. Η φωτογραφία πρέπει να γίνει κατανοητή ως σύμβολο αυτού που απεικονίζεται, προσφέρει μία ιδιαίτερη μορφή αντίληψης και για πολλούς η γοητεία του μέσου είναι η δημιουργική του δύναμη, μαζί με την ακρίβεια της καταγραφής. Η τέχνη μπορεί να θεωρηθεί τροφή της ανάγκης μας για σαφή αίσθηση ταυτότητας και του να ανήκουμε κάπου πολιτισμικά. Πρόκειται για μία συνεχή διαδικασία ανησυχίας και επιβεβαίωσης δεδομένου ότι η ταυτότητα ούτε ομοιόμορφη είναι, ούτε σταθερή. Οποιαδήποτε αίσθηση ατομικής τοποθέτησης που αποκτάται μέσω της μελέτης μιας φωτογραφικής εικόνας, είναι προσωρινή. Η επικοινωνία είναι όλο και περισσότερο "εικονική". Η επιθυμία για επιβεβαίωση μπορεί να είναι ένας από τους παράγοντες που μας ωθούν να συνεχίσουμε να κοιτάμε εικόνες. Το φωτογραφικό βλέμμα μπορεί να συμβάλλει στον αυτοσεβασμό και στην καλλιέργεια των κοινωνικών και πολιτικών αντιλήψεων. Η φωτογραφία λειτουργεί ως τέχνη όταν αφηγείται μία ιστορία. Η φωτογραφία ελευθερώνει την φαντασία. Στη φωτογραφία η πίστη σε ένα απόλυτο χρόνο και χώρο μοιάζει να εξαφανίζεται, με τη φαντασία να γίνεται πηγή κατανόησης της εμπειρίας. Η φωτογραφία, αντί να παρουσιάζεται ως απεικόνιση της πραγματικότητας, αποτελεί κάτι που δημιουργήθηκε για να μας δείξει πράγματα που αισθανόμαστε και όχι αναγκαστικά όσα βλέπουμε.

8 O ΟΡΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση κατάλληλων συσκευών.(φωτογραφικές συσκευές). Ετυμολογικά, η λέξη φωτογραφία είναι σύνθετη και προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις φως και γραφή. Η φωτογραφία πέρα από την τεχνική της διάσταση αναγνωρίζεται ως ένα από τα ευρύτερα διαδεδομένα μέσα επικοινωνίας του 20ου αιώνια και ως μιας μορφή τέχνης συγγενικής με την ζωγραφική. Αν υπολογίσει κανείς τον αριθμό των εντύπων, περιοδικών, εφημερίδων κλπ. Και την ποσότητα των φωτογραφικών εικόνων που κάθε ένα από αυτά παρουσιάζει, αντιλαμβάνεται εύκολα ότι ένα σοβαρό αντικείμενο ζήτησης είναι συνεχής και καινούργια παραγωγής φωτογραφίας. Θα πρέπει κανείς να προσθέσει και το χώρο που εμφανίζεται όλο και πιο απαιτητικός σε ανάγκες εικόνας που προέρχεται από την ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας, όπως πολυμέσα, internet κλπ, ένας χώρος που τις διαστάσεις ανάπτυξής του δύσκολα μπορεί να προσδιορίσει κανείς.

9 Είδη φωτογραφίας 1:Φωτοειδησεογραφία: Αφορά την εικονογράφηση της επικαιρότητας και οι φωτογραφίες αυτού του είδους διοχετεύονται συνήθως στο ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο μέσω πρακτορείων τα οποία εκπροσωπούν τον φωτογράφο. 2: Διαφημιστική φωτογραφία- φωτογραφία στούντιο: αποτελεί ένα σημαντικό είδος που περιλαμβάνει τη φωτογραφία αντικειμένων, τη φωτογραφία μόδας αλλά και τη φωτογραφία πορτρέτο. Συνδέεται με την παραγωγή περισσότερο εμπορικής φωτογραφίας. 3: Αρχιτεκτονική φωτογραφία – εσωτερικών χώρων: περιλαμβάνει τη φωτογράφηση κτηρίων και εσωτερικών χώρων. Η οπτική γωνία της φωτογραφικής λήψης, ο φωτισμός και οι ιδιαιτερότητες ενός εσωτερικού χώρου, αποτελούν τα κύρια αντικείμενα μελέτης γι’ αυτό το είδος φωτογραφίας. 4: Φωτογραφία τέχνης: αν και η πρώτη φωτογραφία αποτυπώθηκε το 1826, χρειάστηκε τουλάχιστον μισός αιώνας προκειμένου να γίνει η φωτογραφία αποδεκτή ως αυτόνομη και ανεξάρτητη τέχνη. Είναι ωστόσο γεγονός, πως ακόμα και σήμερα αμφισβητείται από πολλούς η φωτογραφία ως μορφή τέχνης, θεωρώντας πως αποτελεί περισσότερο μια τεχνική ρεαλιστικής αναπαραγωγής εικόνων. Οι πρώτες φωτογραφίες αποτελούν ουσιαστικά απλές προβολές εικόνων πάνω σε κάποια επιφάνεια

10 φωτογραφική μηχανή Ως πρώτη φωτογραφική "μηχανή" μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διαθέτει μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή. Σε μία τέτοια κατασκευή, οι ακτίνες του φωτός διαδίδονται μέσα από την οπή και σχηματίζουν πάνω στην επιφάνεια ένα είδωλο των αντικειμένων έξω από το δωμάτιο ή κουτί. 4ος π.Χ. αιώνας: (γύρω στο 350). Ο Αριστοτέλης περιγράφει τον τρόπο που λειτουργεί η απλούστερη φωτογραφική μηχανή, η γνωστή ως camera obscura. Αργότερα, στον 11ο αιώνα, ο άραβας επιστήμονας Αλχαζέν περιγράφει το ίδιο φαινόμενο. Στη συνέχεια και για πολλούς αιώνες, αρκετοί ασχολήθηκαν με την camera obscura και το 1558 ο Giovanni della Porta είναι ίσως ο πρώτος που συνιστά τη χρήση μιας ανάλογης φορητής συσκευής στους ζωγράφους για σχεδίαση πορτραίτων και τοπίων. Λίγο νωρίτερα, στα 1550 είχε ήδη συντελεστεί μια σημαντική τροποποίηση της camera obscura και συγκεκριμένα η προσθήκη ενός κοίλου φακού στην οπή εισόδου του φωτός, από τον Girolamo Gardano. Το 1568 ο Daniello Barbaro επινόησε επιπλέον ένα είδος διαφράγματος που επέτρεπε την εστίαση της εικόνας, ενώ το 1636 ο Daniel Schwenter εφεύρε ένα σύστημα πολλαπλών φακών, διαφορετικών εστιακών αποστάσεων, πρόδρομο του σημερινού ζουμ. Μπορούμε να πούμε πως η φωτογραφική μέθοδος του 16ου αιώνα λειτουργεί πάνω στις ίδιες αρχές με τις σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές. Χημική φωτογραφία με τις σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές

11 Έλλη Σεραϊδάρη Γεννήθηκε στο Αϊδίνη της μικρά Ασίας και σπούδασε φωτογραφία στην Γερμανία. Το 1924 ανοίγει το πρώτο της studio στην Αθήνα. Το έργο της είναι επηρεασμένο από τον νεοκλασικισμό αλλά είναι και στιγμές που είναι ρωμαλέο ,αν και πάντα με αναφορές στην κλασική αρχαιότητα. Είναι άριστη γνώστρια της φωτογραφικής τεχνικής. Τα γυμνά της στη ακρόπολη ,παρόλες τις αντιδράσεις που προκαλούν κάνουν γνωστό το όνομα της μπροστά στον επικείμενο πόλεμο πηγαίνει στην Νέα Υόρκη και εκεί συνεχίζει την εμπορική και καλλιτεχνική δουλεία της. Το φωτογραφικό της έργο είναι πολύ μεγάλο αλλά και πολύ άνισο.

12 Τάκης Τλούπας Ο Τάκης Τλούπας γεννήθηκε στην Λάρισα και εκεί έζησε και δημιούργησε το φωτογραφικό έργο του. Γιός ξυλόγλυπτη ακολούθησε το επάγγελμα του πατέρα του αρχικά ,αλλά οι ανάγκες του βιοπορισμού τον έκαναν φωτογράφο. Η Φωτογραφία τον ενθουσίασε, κι από το 1945 και μετά που είχε φωτογραφείο στην Λάρισα ,στον ελεύθερο χρόνο του , ανάμεσα σε φωτογραφίσεις γάμων και τυπώματα φωτογραφιών ταυτότητας, δημιουργεί ένα κατά την άποψη μου μοναδικό φωτογραφικό έργο. Χωρίς καμία επίσημη χρηματοδότηση ή ιδιότητα, φωτογραφίζει την Θεσσαλική γη και τους ανθρώπους της ,τα βουνά της Πίνδου και τους ξωμάχους. Οι φωτογραφίες του είναι σαφέστατα ένα πολύ σημαντικό φωτογραφικό ντοκουμέντο, χρήσιμο στην όποια ιστορική ανασύνθεση των τόπων και των ανθρώπων στην διάρκεια 40 χρόνων καθοριστικών για την σύγχρονη Ελλάδα.

13 Κώστας Μπαλάφας Γεννήθηκε στο χωριό Κυψέλη της Άρτας και σπούδασε γαλακτοκομία. Συμμετέχει στην Εθνική αντίσταση και την φωτογραφίζει. Από το 1951 εργάστηκε στη Δ.Ε.Η. όπου συνέχισε να φωτογραφίζει με το ίδιο πάθος σε όλη την Ελλάδα. Η αγροτική καταγωγή είναι σίγουρο ότι καθόρισε την φωτογραφική μάτια του που είναι άμεση και έντονα συναισθηματική. Ο Κώστας Μπαλάφας ανήκει στην γενιά των μεταπολεμικών Ελλήνων δημιουργών που με το έργο τους στιγμάτισαν την Ελληνική φωτογραφία ,πέρα απτό ότι στην ουσία την δημιούργησαν. Το φωτογραφικό του έργο δεν είναι παραγγελία κάποιου οργανισμού ,αλλά παράγγελμα του απλού καθημερινού ανθρώπου ,και μια μοναχική καλλιτεχνική, φωτεινή διαδρομή σε δύσβατα και κακοτράχαλα φωτογραφικά μονοπάτια.

14 Λία Ζαννή Η Λία Ζαννή γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962
Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και φωτογραφία στον Φωτογραφικό Κύκλο, όπου και εργάζεται σαν μέλος της Γραμματείας από το 1988.Έχει συμμετάσχει σε όλες τις ομαδικές εκθέσεις τού «Κύκλου» και έχει εκθέσει επανειλημμένως τη δουλειά της σε ατομικές εκθέσεις στον «Φωτοχώρο» και αλλού. ".

15 Ο Stephen Shore Ο Stephen Shore γεννήθηκε το 1947 στη Νέα Υόρκη. Όντας 9 ετών, τράβηξε τις πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες του, ενώ ένα χρόνο αργότερα ανακάλυψε τον Walker Evans και επηρεάστηκε πολύ από το "American Photographs". Στα 14 τόλμησε να προσεγγίσει τον κουράτορα του MoMA, ο οποίος αναγνώρισε το ταλέντο του και αγόρασε τρείς από τις έγχρωμες φωτογραφίες του. Στα 17 γνώρισε τον Andy Warhol, και άρχισε να συχνάζει στο στούντιό του, ενώ στα 24 έγινε ο δεύτερος εν ζωή φωτογράφος που έκανε ατομική έκθεση στο Metropolitan Museum of Art στη Νέα Υόρκη. Έπειτα, ο Shore άρχισε να ταξιδεύει στην Αμερική, φωτογραφίζοντας τις πόλεις και τους δρόμους που έβλεπε, πρώτα . Πήρε δύο υποτροφίες για να συνεχίσει τη δουλειά του, μία από το NEA (National Endowment for Arts) και μία από το Guggenheim και εξέθεσε μέρος του έγχρωμου έργου Από το 1982, ο Stephen Shore διδάσκει φωτογραφία στο Bard College της Νέας Υόρκης.

16

17 ΕΙΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ...
Τα είδη των φωτογραφικών μηχανών είναι, (μόνο για τις μηχανές που δέχονται φιλμ 35 mm, το γνωστότερο είδος φιλμ): α) Απλές μηχανές "Compact"(Διοπτικές): Είναι οι μικρές αυτόματες μηχανές που απευθύνονται στους αρχάριους ερασιτέχνες. Διαθέτουν αυτόματα συστήματα φωτομέτρησης και εστίασης. Μπορεί να έχουν φακό σταθερό ή zoom και δεν χρειάζονται σχεδόν καμία ρύθμιση. Ο φωτογράφος απλώς σκοπεύει και πατάει το κουμπί, γι’ αυτό και τις λένε και "point-and-shoot". Δεν δίνουν (συνήθως) δυνατότητα αλλαγής φακών. Η εικόνα στο σκόπευτρο δεν είναι ακριβώς ίδια μ' αυτήν της φωτογραφίας γιατί για τη σκόπευση χρησιμοποιούν ένα μικρό "παράθυρο" κοντά στο φακό αλλά όχι τον ίδιο τον φακό (σε αντίθεση με τις μονοοπτικές ή SLR). 'Έχουν όχι τόσο φωτεινούς φακούς και, συνήθως, ενσωματωμένο φλας που ενεργοποιείται αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού. Μπορούν να δώσουν πολύ καλές φωτογραφίες αλλά δεν επιτρέπουν "δημιουργικές" παρεμβάσεις και δεν δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα όταν οι συνθήκες φωτισμού είναι πέραν από τις συνηθισμένες. Με τις απλές διοπτικές compact μοιάζουν και μερικές πολύ υψηλής ποιότητας μηχανές, με άριστους φακούς και επιδόσεις. Είναι κάποιες μηχανές (Leica, Haselblad, Voigtländer και άλλων γνωστών εργοστασίων), που χρησιμοποιούνται και από επαγγελματίες και είναι πανάκριβες.

18 ΕΙΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ...
β) Μονοοπτικές (SLR ή Single Lens Reflex): Αυτές είναι οι μηχανές που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι προχωρημένοι ερασιτέχνες αλλά και επαγγελματίες. Είναι μηχανές που χαρακτηρίζονται από δύο κύρια γνωρίσματα: Πρώτον, η σκόπευση γίνεται μέσα από τον μοναδικό φακό και μέσω ενός συστήματος καθρέφτη και πρίσματος που μας επιτρέπει να βλέπουμε στο σκόπευτρο ό, τι βλέπει και ο φακός. Δεύτερον, Οι φακοί τους μπορούν να αλλάζουν. Βέβαια, οι περισσότερες από αυτές τις μηχανές είναι εφοδιασμένες με πολύ περισσότερες δυνατότητες από αυτές των compact και επιτρέπουν στον φωτογράφο να κάνει σημαντικές παρεμβάσεις στον τρόπο λειτουργίας των.

19 ΕΙΔΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ.
Γ)Μηχανές Απευθείας Σκόπευσης Κοιτάξτε μέσα από το οφθαλμοσκόπιο μιας μηχανής απευθείας σκόπευσης και θα δείτε μια καθαρή και φωτεινή εικόνα του θέματός σας, ακόμη και σε φτωχές φωτιστικές συνθήκες. Μια και δεν μπορείτε να δείτε ακριβώς ότι και η μηχανή, μερικές καλές μηχανές απευθείας σκόπευσης διαθέτουν ενσωματωμένο τηλέμετρο, για καλύτερη εστίαση. Οι φτηνές μηχανές έχουν απλά ένα δαχτυλίδι εστίασης πάνω στο φακό σημαδεμένο με αποστάσεις ή σύμβολα. Οι πολύ φτηνές έχουν μόνιμη εστίαση, δίνοντας μια καθαρή εικόνα, από 2 περίπου μέτρα μέχρι τον ορίζοντα. Η κατηγορία των μηχανών 35 mm με μόνιμο φακό, μεσαίου κόστους, περιλαμβάνει πολλές εξαιρετικές και συμπαγείς μηχανές με τηλέμετρο. Οι περισσότερες απ' αυτές διαθέτουν φωτόμετρα γενικής μέτρησης και αυτόματη εκφώτιση, μάλιστα μερικά μοντέλα τώρα έχουν και αυτόματη εστίαση. Ελαφρότερες, φτηνότερες και πιο απλές από τις SLR, τέτοιες μηχανές έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Η φωτεινή εικόνα που βλέπουμε δε χάνεται κατά την εκφώτιση, έτσι φωτογραφίες δράσης μπορούν εύκολα να παρατηρηθούν απ' το σκόπευτρο. Η εστίαση με τηλέμετρο είναι καθαρή και με ακρίβεια και οι ήσυχοι φωτοφράκτες βοηθούν στη φωτογράφηση άγριων ζώων. Οι ακριβές Leica, με τους εναλλακτικούς φακούς, προσφέρουν υψηλή ποιότητα και ευελιξία παρόμοια με των SLR.Η κατηγορία των απλών μηχανών instamatic αρχίζει από τις φτηνές μόνιμης εστίασης με φορμά 126 και καταλήγει στις συνεχώς εξελισσόμενες 110. Τέτοιες μηχανές μπορεί να είναι εφοδιασμένες με τηλέμετρο, φωτόμετρο ολικής μέτρησης, μηχανισμό αυτόματης εκφώτισης και συμπληρωματικά στοιχεία φακών που αλλάζουν την εστιακή απόσταση προσφέροντας αρκετές δυνατότητες. Οι ελαφριές instamatic θα πρέπει να μένουν εντελώς ακίνητες κατά τη λήψη μερικά μοντέλα διαθέτουν γι' αυτό το σκοπό πολύ "ευαίσθητους" φωτοφράκτες (ενεργοποιούνται με μικρή πίεση).

20 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ο κανόνας των τρίτων Το κέντρο δεν είναι πάντα το ποιο ενδιαφέρον σημείο. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία μιας φωτογραφίας είναι η σύνθεση, τα στοιχεία δηλαδή που θα επιλέξουμε να συμπεριλάβουμε στο κάδρο μας και αυτά που θα επιλέξουμε να αφήσετε έξω. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κάποιος χρυσός κανόνας, κάθε φωτογραφία είναι διαφορετική, υπάρχει όμως μια γενική κατεύθυνση η οποία μπορεί να  εφαρμοστεί όταν φωτογραφίζετε τοπία και όχι μόνο. Περισσότερα θα καταλάβουμε από την παρακάτω εικόνα!

21 ΠΡΩΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - Σταθεροποιήστε τη μηχανή σας
ΠΡΩΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - Σταθεροποιήστε τη μηχανή σας. Σταθείτε με τα πόδια ανοιχτά, σε πλάτος ίσο με αυτό των ώμων και το ένα πόδι ελαφρώς μπροστά. Κρατήστε τη μηχανή σταθερά με τα δύο χέρια, κοντά στο πρόσωπό σας, έχοντας τους αγκώνες κοντά στα πλευρά σας. Εκπνεύστε και πατήστε απαλά το κουμπί με το δείκτη του χεριού. - Πλησιάστε το φωτογραφικό σας θέμα. Φροντίστε το φωτογραφικό σας αντικείμενο να γεμίζει τουλάχιστον το 1/3 της φωτογραφίας. Φωτογραφίζοντας από κοντά πρόσωπα, αντικείμενα ή καταστάσεις μπορείτε να προκαλέσετε ποικίλα συναισθήματα στο θεατή της φωτογραφίας. - Προσέξτε το φόντο, ώστε η φωτογραφία σας να μην περιλαμβάνει αντικείμενα που δεν σας ενδιαφέρουν. Ως φόντο συνιστάται συνήθως ο ουρανός, το γρασίδι κ.ά. - Προσέξτε το φωτισμό. Το κατάλληλο σε κάθε περίπτωση φως αποτελεί τη βάση μιας καλής φωτογραφίας. - Βεβαιωθείτε ότι το φωτογραφικό σας αντικείμενο βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο του προσοφθάλμιου της μηχανής, ειδικά για την λήψη κοντινών πλάνων με μικρή φωτογραφική μηχανή. - Βρείτε την κατάλληλη γωνία λήψης για τη φωτογραφία σας. Μπορείτε, εκτός από την κοινή γωνία φωτογράφησης στο ύψος των ματιών, να γονατίσετε ακουμπώντας τον αγκώνα σας στο ένα πόδι, να καθίσετε οκλαδόν ακουμπώντας και τους δύο αγκώνες στα πόδια σας, να ξαπλώσετε ακουμπώντας τους αγκώνες στο έδαφος, να στηριχτείτε με την πλάτη σας σε τοίχο, να φωτογραφίσετε από ψηλά, από χαμηλά ή από πολύ κοντά, να στηρίξετε τη μηχανή σε τοίχο, σε στύλο ή σε δέντρο κ.ά. - Πειραματιστείτε χρησιμοποιώντας διάφορα φωτογραφικά τρικ σε χώρους που προσφέρονται γι' αυτό, όπως π.χ. η ακρογιαλιά, ή κατά την τεχνική της εμφάνισης για να επιτύχετε μοναδικές φωτογραφίες

22 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - Κρατήστε τη μηχανή σας κάθετα για φωτογράφηση ανθρώπων, ψηλών κτιρίων κ.ά., ώστε να αποδίδεται η αίσθηση του βάθους, και οριζόντια για φωτογράφηση ομάδων ανθρώπων, τοπίων κ.ά., για να επιτύχετε την αίσθηση του μεγάλου χώρου. - Διαιρέστε νοητά τη φωτογραφία σε 9 ίσα τμήματα και τοποθετήστε το αντικείμενό σας έξω από το κέντρο, σε ένα από τα σημεία ένωσης των νοητών οριζόντιων και κάθετων γραμμών. - Συνδυάστε το πρόσωπο, το αντικείμενο ή το τοπίο που φωτογραφίζετε με άλλα στοιχεία, όπως ένα κλαδί δέντρου, λουλούδια, το πλαίσιο ενός παραθύρου, αντανακλάσεις κ.ά., σε πρώτο πλάνο, ώστε να αποδώσετε προοπτική στο θέμα σας. - Χρησιμοποιήστε δυνατές γραμμές, όπως δρόμους, φράκτες, σύρματα κ.ά., οι οποίες διατρέχουν τη φωτογραφία μέχρι το φωτογραφικό σας αντικείμενο και κατευθύνουν το βλέμμα σ' αυτό. - Συνδυάστε περισσότερες από μία φωτογραφίες από μέρος με πανοραμική θέα. Θα το επιτύχετε κρατώντας τη μηχανή οριζόντια ή τοποθετώντας την σ' ένα τρίποδα ή άλλη σταθερή επιφάνεια και τραβώντας 2, 3 ή περισσότερες διαδοχικές φωτογραφίες του ίδιου θέματος. Φροντίστε ώστε καθεμιά από αυτές τις φωτογραφίες να επικαλύπτει ελαφρώς την άλλη και, αφού τις εμφανίσετε, τοποθετήστε τις στη σειρά.

23

24

25

26

27

28

29 ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΖΕΣ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Πολλές φορές στη ζωή μας, τα συναισθήματα που νιώθουμε, είναι αδύνατο να τα εκφράσουμε. Με την βοήθεια της τέχνης της φωτογραφίας όμως, έχουμε καταφέρει όχι μόνο να τα εκφράσουμε, αλλά και να ερμηνευτούν ακόμα καλύτερα και αποτελεσματικά. Εδώ, ισχύει το «μια εικόνα ισοδυναμεί με 1000 λέξεις»! Όταν ο φωτογράφος μέσω του έργου του θέλει να εκφράσει θλίψη, συνήθως επιλέγει τοπία με μουντό καιρό ή έναν άνθρωπο να είναι ολομόναχος. Για παράδειγμα ο κύριος στην παρακάτω φωτογραφία δεν έχει κανέναν άλλο στον κόσμο, εκφράζοντας έτσι ο φωτογράφος την θλίψη και την μοναξιά! Από την άλλη πλευρά, όταν προσπαθεί μέσω των φωτογραφιών του να μεταδώσει την αιώνια αγάπη την οποία ο άνθρωπος δίνει και παίρνει, χρησιμοποιεί τον έρωτα ενός ζεύγους για να μας δείξει ότι ο έρωτας χρόνια δεν κοιτά!

30

31

32

33

34 Ομάδα Α’ Ομάδα Β’ Άννα Μαρία Τάφα Αποστόλης Πετεινάρης Αλεξάνδρα Φλώρου Τάσος Μπέκας Εύα Παπαναγιώτου Σωτήρης Στάμου Ντετιόνα Τάφα Γιώργος Γερογιάννης Παντελής Γερογιάννης Αντώνης Γιώτης


Κατέβασμα ppt "Project Β’ Λυκείου Καπαρελλίου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google