Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τάξη/Τμήμα : Α3 Λυκείου Α΄ τετράμηνο Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Σίσσυ Χαδιάρη, φιλόλογος Λυκείου Ελένη Ανδριανοπούλου, καθηγήτρια πληροφορικής Σχολικό Έτος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τάξη/Τμήμα : Α3 Λυκείου Α΄ τετράμηνο Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Σίσσυ Χαδιάρη, φιλόλογος Λυκείου Ελένη Ανδριανοπούλου, καθηγήτρια πληροφορικής Σχολικό Έτος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τάξη/Τμήμα : Α3 Λυκείου Α΄ τετράμηνο Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Σίσσυ Χαδιάρη, φιλόλογος Λυκείου Ελένη Ανδριανοπούλου, καθηγήτρια πληροφορικής Σχολικό Έτος Ερευνητική εργασία « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα»

2 Κριτήρια συγκρότησης υποομάδων  ατομικά ενδιαφέροντα  προσωπικά βιώματα και εμπειρίες  γνώσεις επί του θέματος  1 η υποομάδα: ιστορική- αρχαιολογική προσέγγιση  2 η υποομάδα: λογοτεχνική προσέγγιση του θεάτρου  3 η υποομάδα: διαχρονική προσέγγιση με έμφαση στο σήμερα  4 η υποομάδα: αισθητική προσέγγιση του θεάτρου « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα»

3 Πηγές έρευνας Βιβλιογραφικές πηγές Έγκυρες διαδικτυακές πηγές Στόχος: η δημιουργική αξιοποίηση των πληροφοριών προσαρμοσμένες στο προσωπικό μας ύφος « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα» Συνεντεύξεις

4 Αποτελέσματα έρευνας  φύλλα εργασίας και βίντεο  συνεντεύξεις  συνολική σύνθεση της εργασίας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή  δημιουργία ιστοσελίδας στο διαδίκτυο - ανάρτηση της εργασίας μας Η σελίδα της εργασίας μας: « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα»

5 Ένα ταξίδι στην ιστορία του θεάτρου …. ο χώρος, οι άνθρωποι, η δράση, η προετοιμασία, η τεχνική πάνω απ ΄ όλα η βιωματική ανακάλυψη των «μυστηρίων» της ζωής Αυτό το ταξίδι δεν έχει τέλος…..

6 Μέλη της ομάδας:  Κωνσταντίνος Τσούγκος  Βασίλης Δημητρέλος (Η/Υ)  Διονύσης Σπηλιακόπουλος  Τάσος Ζαλαχώρης 1 η υποομάδα: ιστορική – αρχαιολογική προσέγγιση του θεάτρου

7  Έρευνα και συγκέντρωση ιστορικών στοιχείων για: α) τα αρχαία ελληνικά θέατρα β) το ρόλο που διαδραμάτιζε το θέατρο στην κοινωνική και πολιτική ζωή των αρχαίων Το θέατρο των Δελφών Το θέατρο του Διονύσου Το θέατρο της Δωδώνης

8  5ος -3ος αι. π. Χ. : οικονομική ευμάρεια και έντονη πνευματική καλλιέργεια  Διέθεταν κερκίδες, σκηνή και ορχήστρα  Τελούνταν ιεροτελεστίες και γιορτές πολιτικού και θρησκευτικού χαρακτήρα  Εμφάνιση θεάτρων σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο

9  αρμονική συνύπαρξη ευχαρίστησης και μάθησης  διαμόρφωση ατομικών και συλλογικών αντιλήψεων  ενασχόληση με οικουμενικές έννοιες και αξίες

10 υποστηρικτής της τραγωδίας η τέχνη «ψεύδεται» διαπαιδαγώγηση πολιτών αδυναμία παροχής γνήσιας μόρφωσης

11 Το θέατρο:  αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των αρχαίων πολιτών  πεδίο κοινωνικής και πολιτικής κριτικής  κόμβος παιδείας

12 Μέλη της ομάδας:  Χριστιάνα Τσινώνη (Η/Υ)  Θεοδώρα Σκορδά  Ανδριάνα Παναγιώτου 2 η υποομάδα: λογοτεχνική προσέγγιση του θεάτρου

13  Διερεύνηση της έννοιας δράμα:  προέλευση :θρησκευτικές τελετουργίες  ύψιστη πνευματική έκφραση κλασικής εποχής  άμεση σύνδεση των παραστάσεων με τα Μεγάλα Διονύσια • Ο διθύραμβος:  ετυμολογία: δίς +θύρα + ἐ μβα ί νω  πρώτη μορφή δράματος  ερμηνεία του όρου

14 • Διερεύνηση των βασικών θεατρικών ειδών:  τραγωδία  κωμωδία  σατυρικό δράμα • Έμφαση στην τραγωδία:  «Περί ποιητικής»: ο ορισμός της τραγωδίας κατά τον Αριστοτέλη  τα μέρη της τραγωδίας

15  Συλλογή πληροφοριών για τους μεγάλους αττικούς τραγωδούς της αρχαιότητας:  Αισχύλος: ο μέγιστος των τραγικών και μεγάλος ποιητής  Σοφοκλής: ανθρωπιά ηρώων, έντονη δραματικότητα  Ευριπίδης: η εισαγωγή του από μηχανής θεού, συγκρούσεις καθήκοντος - πάθους ΕυριπίδηςΣοφοκλής Αισχύλος

16  Η κωμωδία:  σάτιρα της σύγχρονης πραγματικότητας  αναφορές σε πρόσωπα και καταστάσεις δημόσιου βίου  ο βαθύτερος προβληματισμός των πολιτών  η βελτίωση ή αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης Αθηναίος κωμικός ποιητής του 5 ου αι. Ο μοναδικός, του οποίου σώζονται ακέραια έργα

17 Το συνταρακτικότερο θεατρικό κείμενο της αρχαιότητας:  σύντομη παρουσίαση του έργου  αισθητική ερμηνεία (πεδία μελέτης: δραματικά, τραγικά, πολιτιστικά στοιχεία, εκφραστικά μέσα, ηθογραφία προσώπων) Το κεντρικό νόημα του δράματος:  «Η σύγκρουση ανθρώπινης βούλησης με τη σκληρή μοίρα»

18  η αδιάκοπη προσπάθεια του ανθρώπου να δώσει απάντηση στα αιώνια μεταφυσικά ερωτήματα Ο κόσμος της άγνοιας / το τραγικό παιχνίδι της μοίρας και των θεών Ο κόσμος της γνώσης: αυτοτύφλωση και προσέγγιση της αλήθειας

19 «Ένα αψηλόγκρεμο Ζάλογγο η ζωή μας, ολούθε μας κυνηγούν, θαρρώντας χαθήκαμε και δεν υπάρχει σωτηρία• μα εμείς, πάνω στην κορφή του χαλασμού μεγάλες πετούμε ορθές, διπλές ελευτεριάς φτερούγες. Δεν είναι η Μοίρα παντοδύναμη• η ψυχή ναι του ελεύτερου, του αγνού κι απελπισμένου ανθρώπου». Νίκος Καζαντζάκης

20 Μέλη της ομάδας:  Ζαφείρη Δέσποινα  Έλενα Σεβαστοπούλου  Ηρώ Βαλδεσέρα (Η/Υ)  Στεφανία Βαϊδάνη 3 η υποομάδα: διαχρονική προσέγγιση του θεάτρου με έμφαση στο σήμερα

21  Μελέτη της εξέλιξης του θεάτρου, συγκέντρωση πληροφοριών και φωτογραφικού υλικού • Αρχαίο ελληνικό θέατρο:  εμφάνιση :αρχαϊκή περίοδο  ανάπτυξη: κλασική εποχή στην Αθήνα του Περικλή

22 Ρωμαϊκό θέατρο :  μεγάλη επίδραση από το αρχαίο ελληνικό θέατρο  σπουδαίοι κωμωδιογράφοι :Πλαύτος και Τερέντιος Βυζαντινό θέατρο:  το μιμοθέατρο:  θέματά από τη μυθολογία, την καθημερινή ζωή ή τα χριστιανικά μυστήρια

23  Αναγεννησιακό θέατρο:  Ιταλία, 15 ος αι. Μακιαβέλι  Επέκταση στην Ισπανία, Γαλλία και Αγγλία  Κρητικό θέατρο:  13ος- 17ος αι.  17ος αι. : «Ερωτόκριτος»  Νεοελληνικό θέατρο:  Γρηγόριος Ξενόπουλος  δημοτική γλώσσα  δράματα, κωμωδίες, ηθογραφίες

24

25  Σύντομη παρουσίαση μεγάλων θεατρικών οργανισμών και θεμελιωτών του θεάτρου  Το Εθνικό Θέατρο  Το Θέατρο Τέχνης  η προσφορά του Καρόλου Κουν και του θεάτρου Τέχνης

26  Επιλογή και παρουσίαση βιογραφικών στοιχείων και θεατρικών έργων Ελλήνων και ξένων θεατρικών συγγραφέων:  Ο βασιλικός του Αντωνίου Μάτεση  «Η Αυλή των θαυμάτων» του I. Καμπανέλλη Από την παράσταση του Βασιλικού στο Εθνικό θέατρο το 1985, σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα.

27 Από τη θεατρική παράσταση «Η Αυλή των θαυμάτων» στο Εθνικό Θέατρο Ρωμαίος και Ιουλιέτα

28  Παρουσίαση Ελληνίδων ηθοποιών του 20 ου αι. με πρωταγωνιστικό ρόλο στο θέατρο  Κατίνα Παξινού ( )  Μελίνα Μερκούρη ( )

29  Έρευνα για τη θέση του θεάτρου στη σύγχρονη εποχή

30  Επιθυμία του σύγχρονου Έλληνα να επισκέπτεται το θέατρο  Το θέατρο: σημαντικό μέσο εκμάθησης και πνευματικής- ψυχικής καλλιέργειας  Η έλλειψη χρόνου λειτουργεί ανασταλτικά στην επιλογή του θεάτρου  Το θέατρο έχει χάσει την αίγλη που είχε κάποτε  Προτιμήσεις κοινού: 1) κωμωδίες και σατιρικά έργα, 2) δραματικά, 3) ρομαντικά έργα

31  Τους αρέσει εξίσου με το θέατρο και ο κινηματογράφος  Υπεροχή τηλεόρασης και κινηματογράφου έναντι του θεάτρου  Καταλυτική η επίδραση της τηλεόρασης και του κινηματογράφου στο σύγχρονο άνθρωπο  Σύγκριση ηθοποιού τηλεόρασης, κινηματογράφου και θεάτρου, υπεροχή του πρώτου.

32 Μέλη της ομάδας:  Ανδρέας Αλεπάκος  Έκτορας Πολύδωρος  Γιάννης Σακκής(Η/Υ) 4 η υποομάδα: αισθητική προσέγγιση του θεάτρου (σκηνογραφία – κοστούμια )

33 Αρχαίοι μηχανισμοί «Από μηχανής θεός» «Εκκύκλημα» «Θεολογείον» «Περίακτοι» «Κεραυνοσκοπείον» «Χαιρώνειες κλίμακες» «Περιστροφική σκηνή» «περιστροφικός ορίζοντας» «Σχάρα» «Μπαλάντσα» «Βαγόνια» «Τραμπουγκέτο» Σύγχρονοι μηχανισμοί

34 Ο μηχανικός του Εθνικού θεάτρου κ. Μαυριδάκης απευθυνόμενος στους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Δούκα

35 Ο Ο από μηχανής Θεός Δημαρόγκωνας Α., Χονδρός Θ., ''Από Μηχανής Θεός'', 475, Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, Πρακτικά, 1ο Διεθνές Συνέδριο, Θεσσαλονίκη 1997 Πιθανές μορφές από το εκκύκλημα M.Bieber, "The History of greek and roman theatre", 76, Princeston University Press, 1939

36 Μηχανή απομίμησης του ήχου της βροντής Λίθινη βάση περιάκτου από το θέατρο του Διονύσου Η δική μας εμπειρία από τη μετακίνησή μας με «τραμπουκέτο»

37  Οι αρχαίοι μηχανισμοί είχαν κυρίως το ρόλο των «εφέ»  Οι σύγχρονοι μηχανισμοί υπηρετούν τόσο το ρόλο των «εφέ» όσο και τον τεχνικό ρόλο.  Τα αρχαία θέατρα ήταν τα ίδια το σκηνικό.  Στο σύγχρονο θέατρο δε μπορούμε να έχουμε μόνο ένα σκηνικό.

38 1. Τι ήταν εκείνο που σας έκανε να στραφείτε προς το θέατρο και να σπουδάσετε θεατρολογία; 2. Πώς ξεκινήσατε στο χώρο της σκηνοθεσίας; Υπήρξε κάποιο πρόσωπο που σας εμφύσησε την αγάπη γι ΄ αυτή; 3. Πώς γίνεται κανείς σκηνοθέτης; Ποια είναι τα καθήκοντα ενός σκηνοθέτη; Ποια είναι τα δικά σας καθήκοντα στο Εθνικό Θέατρο; 4. Πιστεύετε ότι ως χώρα παράγουμε σημαντικό θέατρο σήμερα; Ποιες άλλες χώρες έχουν θεατρική παράδοση την οποία και καλλιεργούν; Συνέντευξη της σκηνοθέτιδας και καλλιτεχνικής συμβούλου του Εθνικού θεάτρου κ. Έφης Θεοδώρου

39 Ερώτηση: Θα θέλαμε να καταθέσετε μια σκέψη σας, μία ευχή, κάτι που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας. Απάντηση: Θα ευχόμουν, ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που διανύει η χώρα, το Εθνικό Θέατρο να γίνει ένας πόλος έλξης για τους νέους κάθε ηλικίας, ένας χώρος πνευματικής ζύμωσης και δημιουργικής πνοής που θα μας βοηθήσει να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα.

40  Συνέντευξη της σκηνογράφου κ. Αφροδίτης Κυριακίδου και του κατασκευαστή σκηνικών κ. Β. Σακκή  Δημιουργία σχετικού video Ακολουθεί video……

41 Μουσική:


Κατέβασμα ppt "Τάξη/Τμήμα : Α3 Λυκείου Α΄ τετράμηνο Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Σίσσυ Χαδιάρη, φιλόλογος Λυκείου Ελένη Ανδριανοπούλου, καθηγήτρια πληροφορικής Σχολικό Έτος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google