Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Case Study για το Πρόγραμμα Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητα ως Εργαλείο Marketing Λαφτσίδης Μιχάλης, Κοκκοτζής Βαγγέλης Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2012.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Case Study για το Πρόγραμμα Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητα ως Εργαλείο Marketing Λαφτσίδης Μιχάλης, Κοκκοτζής Βαγγέλης Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2012."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Case Study για το Πρόγραμμα Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητα ως Εργαλείο Marketing
Λαφτσίδης Μιχάλης, Κοκκοτζής Βαγγέλης Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2012 Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμ. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

2 Πνεπιστήμιο Vrije, Άμστερνατμ
Εκπαιδευτικός Οργανισμός: Free University (VU) of Amsterdam Χώρα: Ολλανδία Τομέας Ανάλυσης: Εκπαίδευση και η χρήση της επιχειρηματικότητας για την προώθηση των προγραμμάτων του πανεπιστημίου μέσω του Ίντερνετ Μάρκετινγκ και των νέων τεχνολογιών.

3 ΠΡΟΦΙΛ - Σύντομη Περιγραφή (1)
Πρόκειται για μια μελέτη που δεν αφορά μόνον τον ρόλο του επιχειρηματία αλλά και το μέλλον ενός συντάκτη πολιτικής (policy-maker, ενός συμβούλου ή ενός ερευνητή στον τομέα της επιχειρηματικότητας). Το πανεπιστήμιο αποσκοπεί έτσι στην έμμεση προώθηση των προγραμμάτων σπουδών του μέσω του Internet Marketing και των Social Media.

4 ΠΡΟΦΙΛ - Σύντομη Περιγραφή (2)
Το πρόγραμμα σκοπεύει να δώσει έμφαση στην κοινωνική πλευρά της επιχειρηματικότητας επικεντρώνοντας στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι φοιτητές ως μέλλοντες  επαγγελματίες στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Το πρόγραμμα (ΜΚΕ) προσφέρεται τόσο σε όλους τους φοιτητές του πανεπιστημίου VU του Άμστερνταμ όσο και σε φοιτητές άλλων πανεπιστήμιων της Ολλανδίας ή του εξωτερικού.

5 ΠΡΟΦΙΛ - Το Υπόβαθρο (1) Η ΜΚΕ σχεδιάστηκε για φοιτητές όλων των ακαδημαϊκών κλάδων. Τα πρώτα τρία χρόνια η ΜΚΕ διδάσκονταν στα ολλανδικά. Κατά την έναρξη των μαθημάτων το τέταρτο έτος και έκτοτε τα μαθήματα γίνονται στα αγγλικά και προφέρονται και σε ξένους φοιτητές. H MKE αναπτύχθηκε μέσα στο πλαίσιο εργασιών για την αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών και την αύξηση των φοιτητών του πανεπιστημίου μέσω της άμεσης απορρόφησης των απόφοιτων του Ιδρύματος λόγω του προγράμματος επιχειρηματικότητας .

6 ΠΡΟΦΙΛ - Το Υπόβαθρο (1) ΠΡΟΦΙΛ - Το Υπόβαθρο (1)
Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο φοιτητής ως μέλλοντας επαγγελματίας στην επιχειρηματικότητα, και όχι ως απλός επιχειρηματίας. Στην ΜΚΕ, η επιχειρηματικότητα προσδιορίζεται ως η διαδικασία της επιδίωξης ευκαιριών, ανεξαρτήτως των διαθέσιμων πόρων. Ο απόλυτος στόχος είναι η δημιουργία μίας κοινωνικής και οικονομικής αξίας για τους υποκινητές (επιχειρηματίες), στην αγορά μέσα στην οποία λειτουργούν και την κοινωνία στην οποία ενσωματώνονται.

7 Πρόγραμμα Σπουδών (1) Κάθε πρόγραμμα ΜΚΕ αποτελείται από πέντε μαθήματα, κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε 6 πιστωτικές διδακτικές μονάδες ECTS: Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα Ο κλάδος της Επιχειρηματικότητας Δίκτυα Επιχειρηματικότητας Επιχειρηματικοί Τομείς Επιχειρηματικότητα στο Άμστερνταμ

8 Πρόγραμμα Σπουδών (2)

9 Σκοπός και Στόχος Είναι σκοπός του πανεπιστημίου του Άμστερνταμ να εισάγει τους φοιτητές του στην επιχειρηματικότητα κάνοντας τους έτσι προτιμητέους από την αγορά εργασίας. Με τον τρόπο αυτό το πανεπιστήμιο προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους φοιτητές κάθε χρόνο αφού το κίνητρο της άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης είναι υψίστης σημασίας στις μέρες μας.

10 Χρηματοδότηση Η ανάπτυξη του προγράμματος ΜΚΕ κατέστη δυνατή μέσω επιχορήγησης του ΠΠΕ. Η επιχορήγηση του ΠΠΕ κατέστη δυνατή μέσω του πλαισίου εργασιών του εθνικού προγράμματος “Centres of Excellence”. Δεδομένου ότι η ανάπτυξη του χρηματοδοτείται από τακτικούς προϋπολογισμούς διδασκαλίας (με βάση τις πιστωτικές διδακτικές μονάδες ECTS), το πρόγραμμα ΜΚΕ είναι θα λέγαμε αυτοχρηματοδοτούμενο.

11 ΕΦΑΡΜΟΓΗ - Στρατηγική και Δράσεις
Οι προσπάθειες μάρκετινγκ που γίνονται για να αντιληφθούν οι μαθητές το πρόγραμμα Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητας είναι οι εξής: συμμετοχή στην μικρο-αγορά του πανεπιστημίου, διαφημιστικά φυλλάδια, ειδικές συνεδρίες ενημέρωσης, μια ιστοσελίδα και μια ομάδσ της ΜΚΕ, διαφημίζουν τα οφέλη του προγράμματος αυτού στους επιχειρηματικούς κύκλους από στόμα σε στόμα.

12 ΕΦΑΡΜΟΓΗ - Βιωσιμότητα
Διάφορα μέτρα έχουν ληφθεί για να διατηρηθεί η ποιότητα του προγράμματος Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητας. Η πρώτη είναι να προωθηθεί το πρόγραμμα σε όλο το πανεπιστήμιο. Το δεύτερο βήμα για την αειφορία είναι να διδάσκεται το πρόγραμμα στα αγγλικά το οποίο ανοίγει την πόρτα για διεθνείς φοιτητές.

13 Επιτεύγματα Τα επιτεύγματα των μαθημάτων συνοψίζονται καλύτερα στον αριθμό των μαθητών που έχουν εγγραφεί στο πρόγραμμα. Στο πρώτο και δεύτερο έτος συμμετείχαν 30 μαθητές, ενώ κατά την διάρκεια του τρίτου έτους 75 μαθητές. Ο στόχος είναι το πρόγραμμα να φθάσει τους 100 φοιτητές ετησίως.

14 Παράγοντες Επιτυχίας (1)
Ένας βασικός παράγοντας επιτυχίας είναι το ότι το πρόγραμμα της ΜΚΕ είναι ανοιχτό για όλους τους πανεπιστημιακούς φοιτητές. Οι διαφορετικές οπτικές γωνίες και δεξιότητες που διαθέτουν οι μαθητές δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα δυναμική που τους προκαλεί να προβληματιστούν σχετικά με τις δικές τους κοσμοθεωρίες Ένας άλλος παράγοντας επιτυχίας έγκειται στην επαφή που γίνεται με επιχειρηματίες και επαγγελματίες του επιχειρηματικού πνεύματος βιομηχανία, καθώς επίσης και η ανάπτυξη των επιχειρηματικών τους δεξιοτήτων.

15 Παράγοντες Επιτυχίας (2)
Ένας ακόμα θετικό στοιχείο είναι οι ενθουσιώδεις καθηγητές που συμμετέχουν και δουλεύουν μαζί με τους φοιτητές για ένα ολόκληρο εξάμηνο. Έτσι όχι μόνο επιτρέπει στο πανεπιστήμιο να αντιμετωπίσει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να προχωρήσουν πέρα από το εισαγωγικό επίπεδο, έτσι ώστε να αναπτυχθεί μια πραγματική κοινότητα εκπαιδευόμενων, παράλληλα οι φοιτητές και οι καθηγητές μπορούν να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο καλύτερα. Τέλος η επιτυχίας του προγράμματος έγκειται στο ότι αξιοποιεί το μαθησιακό υπόβαθρο των φοιτητών και δείχνει πως μπορεί αυτό να χρησιμοποιηθεί μέσα στην επιχειρηματικότητα.

16 Επιπτώσεις Παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε πολύ δημοσιότητα για το πρόγραμμα της ΜΚΕ εκτός του πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, υπάρχει ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αυτό από άλλα πανεπιστήμια. Φοιτητές από το Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ, από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Delft συμμετέχουν στις πρόσφατες εκδόσεις της ΜΚΕ.

17 Πλεονεκτήματα Το πλεονέκτημα του προγράμματος έγκειται στο ότι εστιάζει στο ηθικό υπόβαθρο των φοιτητών και τους εισάγει στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στον τομέα της επιχειρηματικότητας - τον “κόσμο” δηλαδή των επιχειρηματιών και των επιχειρήσεων. Ένα δεύτερο πλεονέκτημα του προγράμματος είναι το ότι μέσω αυτού οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με άτομα που κατέχουν διαφορετικούς ρόλους στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε με αναθέσεις εργασιών στους φοιτητές όπου θα πρέπει να έχουν επαφές εκτός πανεπιστημίου ή μέσω επισκεπτών καθηγητών στα μαθήματα τους.

18 Μειονεκτήματα Ένα μειονέκτημα του προγράμματος είναι ότι έχει τοποθετηθεί σε προπτυχιακό επίπεδο και οι περισσότεροι φοιτητές συνεχίζουν σε μεταπτυχιακά προγράμματα, όπου η επιχειρηματικότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

19 Μεταβίβαση Το Πρόγραμμα Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητας μπορεί να εφαρμοστεί ιδιαίτερα εύκολα και σε άλλα ιδρύματα. Παρ 'όλα αυτά, μια σημαντική πτυχή είναι η εκπαιδευτική φιλοσοφία πίσω από το πρόγραμμα. Με την έννοια το ότι δεν εκπαιδεύει τους μαθητές πως να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση, αλλά τους διδάσκει σχετικά με την επιχειρηματικότητα και στο πλαίσιο στο οποίο είναι ενσωματωμένη καθώς επίσης και τι θα μπορούσε να είναι επωφελές στην μελλοντική τους σταδιοδρομία ως σύμβουλοι, συντάκτες πολιτικής, σύμβουλοι πολιτικής ή επιχειρηματίες.

20


Κατέβασμα ppt "Case Study για το Πρόγραμμα Μικρής Κλίμακας Επιχειρηματικότητα ως Εργαλείο Marketing Λαφτσίδης Μιχάλης, Κοκκοτζής Βαγγέλης Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2012."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google