Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Εκπαιδευτική πολιτική και αξιολόγηση στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Εκπαιδευτική πολιτική και αξιολόγηση στις Ηνωμένες Πολιτείες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Εκπαιδευτική πολιτική και αξιολόγηση στις Ηνωμένες Πολιτείες

2 2  Harvey Goldstein (London Institute of Education) Measuring changes in educational attainment over time: problems and possibilities. Journal of Educational Measurement, vol. 20, No. 4, Winder 1983, pp. 369 – 377).  Emma Smith (University of York, U.K.): “Raising the standards in American schools: the case of No Child Left Behind”. (Journal of Educational Policy vol. 20, No. 4, July 2005, pp. 507 – 524). •Ulf P. Lundgren (Deparment of Educational Research, Stockholm Institute of Education): Educational Evaluation: a basis for, or a legitimation of, educational policy. Scandinavian Journal of Educational Research, vol. 23, 1979, pp. 31 – 45). Κείμενα που θα δοθούν:

3 3 “Θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε δύο περιόδους εκπαιδευτικής πολιτικής στις Η.Π.Α.: την περίοδο κατά την οποία το ζητούμενο ήταν η ισότητα των εκπαιδευτικών ευκαιριών από τη δεκαετία του 1960 ως τη δεκαετία του 1980 και τη δεκαετία κατά την οποία η προσοχή στράφηκε προς τον διεθνή ανταγωνισμό και τους δείκτες ποιότητας (standards) κατά τις δεκαετίες 1980 και 1990”. Orfield 2000: Policy and equity: lessons of a third of a century of educational reforms in the Unitied States, in F. Reimers (ed.) Unequal Schools, Unequal chances: the challenges to equal opportunity in the Americas (Cambridge, MA, Harvard University Press). Και πάλι η εκπαίδευση ως μηχανισμός μετασχηματισμού της κοινωνίας στις Η.Π.Α.

4 4 Ιστορικά στοιχεία «Αν μια ξένη δύναμη επιχειρούσε να επιβάλλει στην Αμερική αυτή τη μέτρια επίδοση των μαθητών που υπάρχει σήμερα, θα μπορούσε κανείς να το εκλάβει ως πράξη πολέμου» National Commission on Excellence in Education (NCEE) 1983 A Nation at Risk (Washington DC, US Printing Office)

5 5 No Child Left Behind! Τον Φεβρουάριο του 2002 ο George Bush υπέγραψε έναν νόμο, ο οποίος θεωρείται από πολλούς ως το πιο σημαντικό κείμενο εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων 35 ετών για τις Η.Π.Α. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία αυτής της χώρας που ένας νόμος, συγκεκριμένα ο Public Law 107 – 110 συνδέει αξιολογήσεις υψηλού κινδύνου (high stakes testing) με αυστηρά μέτρα απολογισμικότητας (accountability) έτσι ώστε να εξασφαλισθεί ότι οι πόροι που δίνονται για την παιδεία θα πιάσουν τόπο. Κανένα παιδί δεν θα μείνει πίσω. Emma Smith 2005.

6 6 Ιστορικά στοιχεία  Ο Πρόεδρος Lyndon B. Johnson υπογράφει το 1965 την Elementary and Secondary Education Act (ESEA).  To «Πρώτο Πρόγραμμα» (Title I) και η ESEA οργανώνονται εκ νέου το 1994, κάτω από την ομπρέλα της Improving America’s Schools Act.  Αναδιατύπωση της ESEA: No Child Left Behind, (2002)

7 7 «As everyone knows, the promise of No Child Left Behind has been broken. … This administration is not paying attention to graduation rates and is hiding the fact that more than 1 million kids drop out every year.» «John Kerry voted for the No Child Left Behind legislation, and the graduation requirements it imposed on schools, but now he is attacking the law he once called ‘groundbreaking.» Ο νόμος στηρίζεται από τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας Πηγή : Διαδίκτυο

8 8 H ομοσπονδιακή κυβέρνηση των Η.Π.Α. προσφέρει το 7 % των απαιτούμενων πόρων για την εκπαίδευση, αλλά τώρα θέτει κριτήρια για το 100 % των δημόσιων σχολείων, καθώς και το 100 % των μαθητών σε δημόσια σχολεία Σχόλιο: Παραδοσιακά, η Κυβέρνηση στις Η.Π.Α. -ιδιαίτερα οι Ρεπουμπλικανοί-, έχουν αποφύγει την άμεση παρέμβαση στα εκπαιδευτικά θέματα.

9 9  Όλοι οι μαθητές θα έχουν επάρκεια (proficiency) στα μαθηματικά και τα γλωσσικά μαθήματα ως το σχολικό έτος  Όλοι οι μαθητές που δεν μιλούν καλά τα Αγγλικά θα πρέπει να έχουν επάρκεια στη γλώσσα ως το σχολικό έτος  Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι (qualified) μέχρι το έτος  Η μάθηση θα λαμβάνει χώρα σε ασφαλή σχολεία, χωρίς ναρκωτικά  Όλοι οι μαθητές θα έχουν απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (high school) Οι στόχοι του NCLB

10 10 Η έννοια της επάρκειας  1 κάτω από τη βάση  2 βάση  3 επάρκεια  4 advanced level  5 superior level Οι μαθητές που έχουν επάρκεια έχουν “solid grade- level knowledge and skills.”

11 11 Προσπάθεια για:  Απολογισμικότητα  Βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών  Γονεϊκή επιλογή  Μέθοδοι διδασκαλίας  Ευελιξία στην εφαρμογή

12 12  Χρήση τεστ με ειδικά χαρακτηριστικά  Επαρκής ετήσια πρόοδος (Adequate Yearly Progress - AYP)  Συνέπειες για τα σχολεία που αποτυγχάνουν  Δημόσια αναφορά (public reporting) και έλεγχος Aπολογισμικότητα

13 13 Κάθε πολιτεία χορηγεί τα δικά της τεστ, τα οποία όμως θα πρέπει να είναι:  Στοχευμένα (aligned)  Έγκυρα και αξιόπιστα (valid and reliable)  Ιnclusive, χωρίς να αποκλείουν μαθητές, οι οποίοι π.χ.:  δεν μιλούν καλά τα Αγγλικά ή  έχουν ειδικές ανάγκες Τα τεστ

14 14 Υποομάδες πληθυσμού  Γενικά, 20 μαθητές θεωρούνται υποομάδα (με εξαίρεση τα άτομα με ειδικές ανάγκες, για τα οποία απαιτούνται 43 συμμετοχές). Επίσης, υποομάδες θεωρούνται:  43 Καυκάσιοι  23 Ισπανόφωνοι 19 μαθητές κατώτερων οικονομικά τάξεων ΔΕΝ αποτελούν υποομάδα

15 15 «Ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλά από σχολεία, τα οποία θα ήταν επιτυχημένα με τα μέτρα που έχουν θεσπιστεί από τις πολιτείες, αλλά όχι με βάση το NCLB είναι εξαιτίας των αυστηρών προδιαγραφών που έχουν τεθεί για τα γκρουπ των μαθητών» Emma Smith (University of York, U.K.): “Raising the standards in American schools: the case of No Child Left Behind”. (Journal of Educational Policy vol. 20, No. 4, July 2005, pp. 507 – 524). «… the goals that NCLB sets for students achievement would be wonderfull if they could be reached, but, unfortunately, they are quite unrealistic, so much so, that they are apt to do more to demoralize educators than to inspire them». Linn: Accountabilty: responsibility and reasonable expectations. Educational Researcher, 2003, vol. 32, No. 7, pp. 3 – 13.

16 16  Ετήσια τεστ για Γλώσσα και Μαθηματικά στις τάξεις 3-8 ως το σχολικό έτος  Φυσικές Επιστήμες ως το  Τουλάχιστον μία φορά για μαθητές δημοτικού, κατώτερης δευτεροβάθμιας και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  Ανά διετία το NAEP, αρχής γινομένης από το σχολικό έτος στις τάξεις 4 και 8 με:  Τυχαία δειγματοληψία  Υποχρεωτική συμμετοχή  Οι μαθητές που δεν μιλούν καλά την Αγγλική (limited English students) εξετάζονται ανά διετία στην κατοχή της γλώσσας Τα τεστ

17 17 Η έννοια της Επαρκούς Ετήσιας Προόδου (Adequate Yearly Progress - AYP)  Επάρκεια:  Όλα τα σχολεία θα πρέπει να μπορούν να επιδείξουν 100% επάρκεια σε ένα διάστημα 12 ετών  Τα σχολεία πρέπει να κατακτήσουν τα standards ποιότητας για κάθε πολιτεία  Μαθησιακή πρόοδος:  Κάθε πολιτεία θα ορίσει ετήσιους στόχους μαθησιακής προόδου  Οι στόχοι σχετικά με την μαθησιακή πρόοδο θα πρέπει να κατακτηθούν από όλους τους μαθητές  Τουλάχιστον το 95% των μαθητών από τα διάφορα γκρουπ ικανοτήτων και δυνατοτήτων πρέπει να υπολογιστούν ως προς τον συνολικό βαθμό επίτευξης προόδου

18 18 Adequate Yearly Progress % 95% 90% 85% 80% 75% 70% 65% 60% 55% 50% 45% 40% Βάση: Έστω 40% το Στόχος: 100% για το

19 19 Aπολογισμικότητα: Σοβαρότατες συνέπειες προβλέπονται για σχολεία και εκπαιδευτικές περιοχές, που δεν επιδεικνύουν επαρκή ετήσια μαθησιακή πρόοδο AYP. Μάλιστα, οι συνέπειες γίνονται σοβαρότερες με την πάροδο των ετών

20 20 Συνέπειες για σχολεία και εκπαιδευτικούς Πρώτο έτος υπό επιτήρηση (δύο συνεχόμενα σχολικά έτη χωρίς AYP):  Παροχή βοήθειας  Δυνατότητα αλλαγής σχολείου  Διετές πρόγραμμα ανασυγκρότησης του σχολείου  Το 10% των πόρων του 1 ου Προγράμματος προσανατολίζονται για επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

21 21 School Improvement Status Δεύτερο έτος επιτήρησης (τρία συνεχόμενα έτη χωρίς AYP):  Συνεχίζονται οι κυρώσεις του προηγούμενου έτους  Ενισχυτική διδασκαλία  Τουλάχιστον το 5% των πόρων του Title I εκταμιεύονται γι’ αυτόν τον σκοπό  Παροχείς της ενισχυτικής διδασκαλίας εγκρίνονται από τις αρχές της πολιτείας Συνέπειες για σχολεία και εκπαιδευτικούς

22 22 School Improvement Status Τρίτο έτος επιτήρησης (τέσσερα συνεχόμενα έτη χωρίς AYP):  Συνεχίζονται οι κυρώσεις από την επιτήρηση  Οι σχολικές περιοχές πρέπει να αποφασίσουν για τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα:  Αντικατάσταση των εκπαιδευτικών του σχολείου  Νέο αναλυτικό πρόγραμμα και επιμόρφωση  Δραστική μείωση στις δυνατότητες λήψης αποφάσεων  Εξωτερικοί σύμβουλοι και αξιολογητές για παροχή συμβουλών  Επέκταση του ωραρίου ή του σχολικού έτους  Αλλαγή της λειτουργικής δομής του σχολείου

23 23 School Improvement Status Τέταρτο έτος επιτήρησης (πέντε συνεχόμενα έτη χωρίς AYP):  Συνεχίζονται οι προηγούμενες κυρώσεις  Οι εκπαιδευτικές περιοχές πρέπει να πάρουν έναν από τα ακόλουθα μέτρα:  Να κάνουν το σχολείο charter school, δηλαδή να το θέσουν υπό τον έλεγχο της εκπαιδευτικής αρχής  Να αντικαταστήσουν το περισσότερο ή και όλο το προσωπικό  Να επιτρέψουν τη λειτουργία του σχολείου από κάποιον ιδιωτικό φορέα  Να το υπαγάγουν διοικητικά στην πολιτεία  Κάθε άλλη δράση που θα έχει ως προϋπόθεση εκτεταμένες αλλαγές (fundamental reforms)

24 24 Ένα σχολείο θεωρείται ότι έχει κάνει επαρκή AYP αν:  Το ποσοστό των μαθητών για κάθε ένα από τα γκρουπ που δεν έχει επάρκεια μειώθηκε κατά 10% από το προηγούμενο έτος

25 25 1. Στην πραγματικότητα, το χρονοδιάγραμμα αυτό δεν τηρείται… Στην πολιτεία της Ουάσιγκτον κατά το 2003, 436 από τα 2000 σχολεία δεν πέτυχαν AYP, ενώ την ίδια χρονιά στο Μισούρι τα μισά σχολεία δεν πέτυχαν AYP. Στην Καλιφόρνια, κατά το σχολικό έτος 2004 – 2005, τα 2/3 σχεδόν των σχολείων δεν πέτυχαν AYP.

26 26 Πηγή: Emma Smith (University of York, U.K.): “Raising the standards in American schools: the case of No Child Left Behind” (Journal of Educational Policy vol. 20, No. 4, July 2005, pp. 507 – 524). Σχέδιο προόδου για την πολιτεία του New Jersey

27 27 2. Υπάρχει διάσταση μεταξύ του NCLB και των ήδη καθιερωμένων συστημάτων απολογισμικότητας στις πολιτείες… Στην California, το 78% των σχολείων ήταν καλά σύμφωνα με τα κριτήρια της πολιτείας, ενώ μόνο το 47% έκανε AYP, σύμφωνα με το NCLB. Στην North Carolina το 90% ήταν καλά σύμφωνα με τα καθιερωμένα κριτήρια και μόνο το 47% πέτυχε AYP του NCLB. «Καλά» σχολεία αλλά με ποια κριτήρια;

28 28 3. Τεράστιες ανισότητες…

29 29 Εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα «The singe most important determinant of the difference in failure rates between states is likely to be the racial composition of their schools» (Kane & Staiger, 2003, in Smith 2005)

30 30 Από το σχολικό έτος , οι γονείς πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, λαμβάνουν, μεταξύ άλλων, πληροφορίες σε επίπεδο πολιτείας για:  Μαθητικές επιδόσεις  Ποσοστά μαθητών που δεν εξετάστηκαν με τεστ  Ποσοστά αποφοίτησης  Τα ονόματα των σχολείων που είναι υπό επιτήρηση  Συγκριτικούς πίνακες με συγκρίσεις στις ακαδημαϊκές επιδόσεις μεταξύ διαφορετικών γκρουπ μαθητών  Στοιχεία για τους τίτλους σπουδών των εκπαιδευτικών

31 31  Από το σχολικό έτος και ένθεν, όλοι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί στο Πρόγραμμα I πρέπει:  Να πτυχία και τίτλους στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο  Να είναι πιστοποιημένοι για να διδάσκουν ό,τι διδάσκουν  Να έχουν πάρει καλές αξιολογήσεις  Όσοι διδάσκουν μαθήματα κορμού θα πρέπει να έχουν όλα τα παραπάνω μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006  Πόροι για την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών διατίθενται από το Title II Το εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών

32 32 Όλες οι πολιτείες πρέπει:  Μέχρι το σχολικό έτος να έχουν αναπτύξει ένα σχέδιο σχετικά με το πώς θα πετύχουν τους στόχους σχετικά με τη βελτίωση του έργου των εκπαιδευτικών  Να αυξάνουν σε ετήσια βάση τα ποσοστά των πιστοποιημένων εκπαιδευτικών  Να αυξάνουν ετησίως τα ποσοστά των εκπαιδευτικών που έχουν υψηλού κύρους τίτλους σπουδών Το εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών

33 33  Εκπαιδευτική τεχνολογία (Πρόγραμμα II, Μέρος D)  Διδασκαλία της Γλώσσας για μαθητές με μητρική γλώσσα άλλη από την Αγγλική (Πρόγραμμα III)  Ασφαλή σχολεία χωρίς ναρκωτικά (safe and drug free schools/communities (Πρόγραμμα IV, Part A)  21 st Century Community Learning Centers (Πρόγραμμα IV, Part B)  Καινοτόμα Προγράμματα (Innovative Programs (Πρόγραμμα V, Part A)  Σχολεία σε μη αστικές περιοχές (Πρόγραμμα VI) Άλλες πολιτικές στο πλαίσιο του NCLB αφορούν

34 34 Ημερομηνίες - κλειδιά  Μαθηματικός τύπος υπολογισμού της AYP  Επιλογές δημόσιων σχολείων και πληροφόρηση για τα σχολεία του Title I σε καθεστώς επιτήρησης (school improvement status  Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και οι βοηθοί τους (paraprofessionals) στα σχολεία του Title I πρέπει να είναι πιστοποιημένοι στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο  Η πολιτεία επιλέγει μεταξύ υποψηφίων για παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας  Οι εκπαιδευτικές περιοχές θα χορηγήσουν ενισχυτική διδασκαλίας σε σχολεία του Title Ι, τα οποία είναι σε καθεστώς επιτήρησης

35  Ετήσια αξιολόγηση μαθητών με περιορισμένη γνώση της Αγγλικής γλώσσας  Διετής τεστ με NAEP στις τάξεις 4 και 8 στα γλωσσικά μαθήματα και τα μαθηματικά  Πολιτείες και εκπαιδευτικές περιοχές χορηγούν ετήσιες αναφορές βασισμένες στα αποτελέσματα του NCLB  Ετήσια αξιολόγηση στα μαθηματικά, τα γλωσσικά και και τα καλλιτεχνικά μαθήματα στις τάξεις 3-5, 6-9, και Ημερομηνίες - κλειδιά

36  Σχολεία που αποτυγχάνουν στην AYP για δύο συνεχόνενα έτη μπαίνουν στη δεύτερη φάση της επιτήρησης (school Improvement status)  Διετής αξιολόγηση NAEP στις τάξεις 4 και 8 στα γλωσσικά μαθήματα, τα μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες  Ετήσια αξιολόγηση στα μαθηματικά και τη Φυσική στις τάξεις 3- 8 (fall)  Όλα οι εκπαιδευτικοί σε δημόσια και charter school θα πρέπει να πετύχουν τα standards  Κάθε πολιτεία θα πρέπει να έχει standards για τις γνώσεις στις Φυσικές Επιστήμες  Βοηθοί διορισμένοι πριν τις 8 Ιανουαρίου 2002 θα πρέπει να έχουν νέα standards μέχρι τις 8 Ιανουαρίου του 2006

37  Διετής αξιολόγηση NAEP στις τάξεις 4 και 8 σε γραφή, ανάγνωση και μαθηματικά  Τέλος των τροποποιήσεων  Ετήσια αξιολόγιση στις φυσικές επιστήμες στις τάξεις 3- 5, 6-9,  Διετής αξιολόγηση NAEP στις τάξεις 4 και 8 σε ανάγνωση, μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες  Όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν επάρκεια σε γλώσσα και μαθηματικά Ημερομηνίες - κλειδιά

38 38 MDE United States Department of Education NCLB House Committee on Education and the Workforce or (thorough Q&A document) NASDSE (Special Education implications) Education Commission of the States Ιστοσελίδες


Κατέβασμα ppt "1 Εκπαιδευτική πολιτική και αξιολόγηση στις Ηνωμένες Πολιτείες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google