Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τα Πειραματικά Σχολεία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τα Πειραματικά Σχολεία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τα Πειραματικά Σχολεία

2 Ένα μικρό ιστορικό  Από τα Πρότυπα Σχολεία  Στα Πειραματικά Σχολεία  Στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

3 Πρότυπα Σχολεία της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ρόδου  1ο 6/θ Πρότυπο Σχολείο  2ο 6/θ Πρότυπο Σχολείο  3/θέσιο Πρότυπο Σχολείο  1/θέσιο Πρότυπο Σχολείο

4 Πειραματικά Σχολεία του ΠΤΔΕ Με το Ν.1566/1985  1ο 6/θ Πρότυπο  2ο 6/θ Πρότυπο  3/θέσιο Πρότυπο  1/θέσιο Πρότυπο  Ειδικό Πειραματικό Σχολείο

5 Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία Διακρίσεις  σύμφωνα με την /Δ4/ Απόφαση, (ΦΕΚ 2546/ )  1ο 6/θ Πρότυπο  2ο 6/θ Πρότυπο  Ειδικό Πειραματικό Σχολείο  συμπεριλήφθηκαν μέσα στα 15 Πρότυπα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα

6 Δηλαδή…  Σε σύνολο 15 Σχολείων που επιλέγηκαν σε εθνική κλίμακα ως Πρότυπα Πειραματικά, τα 3 (20%) υπάγονται στο ΠΤΔΕ με την εξής επιπλέον διάκριση:  Πρώτο στο σύνολο 15 Σχολείων κατατάχθηκε το 2ο 6/θ Πειραματικό  Το Πρότυπο Ειδικό Πειραματικό Σχολείο είναι το μόνο Ειδικό Σχολείο που επιλέχθηκε

7 Άλλες διακρίσεις 2 ο Πειραματικό Σχολείο  :  1ο Βραβείο Μαθηματικών της ΕΜΕ (Ε’ & Στ’ Τάξη)  3ο Βραβείο Ρομποτικής  1ο Βραβείο Μαθητικού Εντύπου, Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ  2011:  Διαγωνισμός Χημείας «Ερευνώ & Ανακαλύπτω –Μικροί Ερευνητές σε Δράση» - Η συμμετοχή του σχολείου κατατάσσεται στις 20 που επιλέχθηκαν ως καλύτερες πανελλαδικά, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Χημείας  2010, 2011, 2012, 2013:  Βραβεία Λογοτεχνίας, Διεθνές Κέντρο Λογοτεχνών & Μεταφραστών Ρόδου  2013:  1ο Βραβείο στο Διαγωνισμό για το Αειφόρο Σχολείο

8 Αριθμός μαθητών/τριών.  1ο 6/θ Π.Π.Δ.Σ. Ρόδου  171  2ο 6/θ Π.Π.Δ.Σ. Ρόδου  177  Ειδικό Π.Π.Δ.Σ. Ρόδου  18

9 Δράσεις στο 1 ο & στο 2 ο Σχολείο  Σχολικό έτος 2008/09  9 πιλοτικές παρεμβάσεις  2 επιμορφωτικές δράσεις  Σχολικό έτος 2009/10  6 πιλοτικές παρεμβάσεις  (δραστική μείωση αποσπασμένων εκπαιδευτικών)

10 Σχολικό έτος 2008/09 Πιλοτικές παρεμβάσεις και καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις στη διδασκαλία  Διαδικαστικό μοντέλο παραγωγής λόγου σε ηλεκτρονικό περιβάλλον  Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού κειμένου  Ποίηση και μυθολογία  Γλωσσικό μάθημα  Διαφήμιση και εφηβεία  Διαπολιτισμικό e-ημερολόγιο  e-ραδιόφωνο  Διαστάσεις της προσωπικότητας μέσα από τη φωτογραφία (φωτοκολάζ)  Παραγωγή ηλεκτρονικού υλικού με τα λογισμικά «exe» ή/και «Hotpotatoes» Επιμορφωτικές δράσεις για εκπαιδευτικούς  Τα λογισμικά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου  Ιστοσελίδα του σχολείου μας  Πρακτικές Ασκήσεις φοιτητών  Στα Πειραματικά Σχολεία πραγματοποιούνται και στις τρεις φάσεις της πρακτικής Άσκησης (Α΄, Β΄ και Γ΄) πρακτικές ασκήσεις για τρία εξάμηνα. Πραγματοποίηση Ερευνών  Κατά το σχολικό έτος πραγματοποιηθήκαν συνολικά 7 έρευνες.

11 Σχολικό έτος 2009/10 Πιλοτικές παρεμβάσεις και καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις στη διδασκαλία Κατά το σχολικό έτος 2009/10 λόγω της δραστικής μείωσης αποσπασμένων εκπαιδευτικών από το Π.Τ.Δ.Ε. οι παρεμβάσεις περιορίστηκαν σε έξι, όπως επιγραμματικά πιο κάτω: Κατά το σχολικό έτος 2009/10 λόγω της δραστικής μείωσης αποσπασμένων εκπαιδευτικών από το Π.Τ.Δ.Ε. οι παρεμβάσεις περιορίστηκαν σε έξι, όπως επιγραμματικά πιο κάτω:  Μονοπάτια δημιουργικής σκέψης  Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού κειμένου  Δράση με γραφή & ανάγνωση - Οι εκπαιδευτικοί ως αναγνώστες  Ψηφιακή τάξη – διδασκαλία με φορητούς υπολογιστές  Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση  "Διαδικασίες ενσωμάτωσης των Μαθηματικών λογισμικών του ΠΙ (ΕΛΠΙΜ) στη διδακτική πράξη" Επιμορφωτικές δράσεις για εκπαιδευτικούς  Μεθοδολογία διδακτικού σχεδιασμού για την προώθηση των νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση  Ο διαδραστικός Πίνακας στην Εκπαίδευση Πρακτικές Ασκήσεις φοιτητών  Στα Πειραματικά Σχολεία πραγματοποιούνται και στις τρεις φάσεις της πρακτικής Άσκησης (Α΄, Β΄ και Γ΄) πρακτικές ασκήσεις για τρία εξάμηνα. Πραγματοποίηση Ερευνών  Κατά το σχολικό έτος πραγματοποιηθήκαν συνολικά 6 έρευνες.

12 Σχολικό έτος 2012/13 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Comenius- Leonardo da Vinci και eTwinning) A’ Τάξη: Α)Υγιεινή Στόματος Β)Πράσινη πόλη Γ)Λογοτεχνία Β’ Τάξη: Α) Το δένδρο στη ζωή μας Β) Οι εποχές του χρόνου και οι μήνες του Γ) Το δικό μας παραμύθι/Η ανατροπή ενός παραμυθιού Β2: Α) Ζώα που κινδυνεύουν Β)Υγιεινή διατροφή – Τρόπος και διατροφικές συνήθειες Γ) Κυκλοφοριακή αγωγή : Μαθαίνω τα σήματα Γ1: Α)Μια σταγόνα θησαυρός: από την ελιά στο λάδι Β)Η θάλασσα είμαι εγώ και βοήθεια για τα ζώα μου ζητώ Γ)Ανακυκλώνω και δεν αναλώνω Γ2: Α)Τόσο διαφορετικός μα …τόσο ίδιος Β)Οι περιπέτειες του Οδυσσέα Γ)Το θέατρο σκιών : Καραγκιόζης ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Comenius- Leonardo da Vinci και eTwinning) A’ Τάξη: Α)Υγιεινή Στόματος Β)Πράσινη πόλη Γ)Λογοτεχνία Β’ Τάξη: Α) Το δένδρο στη ζωή μας Β) Οι εποχές του χρόνου και οι μήνες του Γ) Το δικό μας παραμύθι/Η ανατροπή ενός παραμυθιού Β2: Α) Ζώα που κινδυνεύουν Β)Υγιεινή διατροφή – Τρόπος και διατροφικές συνήθειες Γ) Κυκλοφοριακή αγωγή : Μαθαίνω τα σήματα Γ1: Α)Μια σταγόνα θησαυρός: από την ελιά στο λάδι Β)Η θάλασσα είμαι εγώ και βοήθεια για τα ζώα μου ζητώ Γ)Ανακυκλώνω και δεν αναλώνω Γ2: Α)Τόσο διαφορετικός μα …τόσο ίδιος Β)Οι περιπέτειες του Οδυσσέα Γ)Το θέατρο σκιών : Καραγκιόζης

13 Σχολικό έτος 2012/13 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Comenius- Leonardo da Vinci και eTwinning) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Comenius- Leonardo da Vinci και eTwinning) Δ2: Α) Προστατεύω τους φίλους μου τα δόντια Β) Καίγεται το δάσος…καίγεται το σπίτι μου. Μολύνω το νερό σημαίνει… Ε1: Α) Μέλισσες και μέλι, ένας γλυκός θησαυρός Β) Μεσογειακή διατροφή: Λάδι και ψωμί Γ)Το σχολείο μας και η ιστορία του Ε2: Α)Ο κινηματογράφος Β)Γνωρίζω το περιβάλλον του τόπου μου Γ)Τα επαγγέλματα του τόπου μας ΣΤ2: Α) Μεσογειακή διατροφή: Ένας θησαυρός στο πιάτο μας Ομάδες τροφίμων – θρεπτικά συστατικά Άσκηση – Διαφήμιση – παιδική παχυσαρκία Β) Προστατεύουμε τα παιδιά από… Γ) Το κλίμα αλλάζει - Γη βοήθεια μας φωνάζει Δ2: Α) Προστατεύω τους φίλους μου τα δόντια Β) Καίγεται το δάσος…καίγεται το σπίτι μου. Μολύνω το νερό σημαίνει… Ε1: Α) Μέλισσες και μέλι, ένας γλυκός θησαυρός Β) Μεσογειακή διατροφή: Λάδι και ψωμί Γ)Το σχολείο μας και η ιστορία του Ε2: Α)Ο κινηματογράφος Β)Γνωρίζω το περιβάλλον του τόπου μου Γ)Τα επαγγέλματα του τόπου μας ΣΤ2: Α) Μεσογειακή διατροφή: Ένας θησαυρός στο πιάτο μας Ομάδες τροφίμων – θρεπτικά συστατικά Άσκηση – Διαφήμιση – παιδική παχυσαρκία Β) Προστατεύουμε τα παιδιά από… Γ) Το κλίμα αλλάζει - Γη βοήθεια μας φωνάζει

14 Αγγλική Γλώσσα: 1. Virtual eclass: Τα παραμύθια, οι μύθοι και οι ιστορίες του τόπου μου 2. e-twinning: "Fairytales of our region" Τα παραμύθια της περιοχής μας - Ομοιότητες και διαφορές με άλλες χώρες. 3. Στοιχεία Λογοτεχνικής Μετάφρασης: Μεταφράζοντας παραμύθια Πληροφορική: Α) Ψηφιακή πραγματικότητα, η νέα διάσταση του σύγχρονου σχολείου Β)Η πολιτισμική κληρονομιά της Ρόδου μέσα από την ψηφιακή ματιά των σύγχρονων εξερευνητών της. Γ )Ψηφιακή παρουσίαση της ζωής και του έργου μιας σημαντικής προσωπικότητας. Ολοήμερο Α: Α) Δόντια φροντισμένα – Δόντια γερά Β )Κάνοντας πλοήγηση στη διατροφική πυραμίδα Γ)Ο «πράσινος κόσμος της Ρόδου» Ολοήμερο Β: Πληροφορική: Α) Ψηφιακή πραγματικότητα, η νέα διάσταση του σύγχρονου σχολείου Β)Η πολιτισμική κληρονομιά της Ρόδου μέσα από την ψηφιακή ματιά των σύγχρονων εξερευνητών της. Γ )Ψηφιακή παρουσίαση της ζωής και του έργου μιας σημαντικής προσωπικότητας. Ολοήμερο Α: Α) Δόντια φροντισμένα – Δόντια γερά Β )Κάνοντας πλοήγηση στη διατροφική πυραμίδα Γ)Ο «πράσινος κόσμος της Ρόδου» Ολοήμερο Β: Α) Κυκλοφορώντας με γνώση και άποψη Β) Εικόνα και τοπική πραγματικότητα – Η δύναμη της φωτογραφίας – φωτογραφική αποτύπωση Γ) Διευρύνοντας τις λογοτεχνικές μου αναζητήσεις: «Διεθνείς αναγνώσεις στα παιδικά κλασικά λογοτεχνικά κείμενα» Ολοήμερο Γ: Α) Διάστημα – Δομή και εξερεύνηση Β) Όταν οι κανόνες γίνονται παραμύθι Γ) Ασφαλώς κυκλοφορώ Διευθύντρια: Α) Σχολική ζωή και η αειφορική προσέγγιση (μαθητής-σχολείο-κοινωνία & η ψηφιοποίηση) Β) Διαμορφώνοντας οικολογική συνείδηση μέσα από ένα BLOG-Οι ψηφιακά εγγράμματοι μικροί-πολίτες Γ) Το μαθητικό έντυπο και η στροφή προς την Αειφορία: έκδοση και ψηφιοποίηση

15 Εκπαιδευτικοί όμιλοι μαθητών  Όμιλος Περιβάλλοντος  Όμιλος Μαθηματικών  Όμιλος Αγγλικών  Όμιλος Πληροφορικής  Όμιλος Λογοτεχνίας

16 Πρότυπο Ειδικό Πειραματικό Σχολείο

17 Μαθητές 18 Μαθητές με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, ή/ και νοητική καθυστέρηση, ή/ και νοητική καθυστέρηση, ή πολλαπλές αναπηρίες

18 Προσωπικό 9 δάσκαλοι 1 εργοθεραπευτής 1 φυσικοθεραπευτής 1 ειδικό βοηθητικό προσωπικό

19 Όμιλοι 3 Όμιλοι ΠαραμυθιούΚουζίναςΚήπου

20 Καινοτόμες Δράσεις  Πρόγραμμα αυτοεξυπηρέτησης με προετοιμασία πρωινού στο σχολείο.  Πρόγραμμα προσαρμογής στο κοινωνικό περιβάλλον.  Πρόγραμμα πρώτης γραφής και ανάγνωσης με τη χρήση εναλλακτικής υποστηρικτικής επικοινωνίας.  Λειτουργία και οργάνωση καλλιτεχνικών εργαστηρίων, που συνιστά πηγή πόρων για εξοπλισμό υλικού του σχολείου.  Πρόγραμμα συνεργασίας με οικογένειες για λειτουργική εκπαίδευση του παιδιού στο σπίτι.  Ενδοσχολικές επιμορφώσεις εργαζομένων


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τα Πειραματικά Σχολεία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google