Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε. ΚΡΗΤΗΣ 19 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε. ΚΡΗΤΗΣ 19 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε. ΚΡΗΤΗΣ 19 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ

2 ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π. Ι. ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ « ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ » 1/ θ Νηπ / γείο Βαγιονιάς, Ν. Ηρακλείου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ : ΠΑΛΗΑΝΤΩΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Διάρκεια : 2 μήνες ( Φεβρ.- Μάρτιος 2004)

3 Α΄ Φάση Α. Επιλογή θέματος : από επίκαιρο περιστατικό, η συναισθηματική φόρτιση της Αλεξάνδρας ( παρατηρείται αλλαγή της διάθεσης, έρχεται στενοχωρημέ - νη ), κατά τον επικείμενο τοκετό της εγκύου μητέρας της προκαλεί προβληματισμό και συζητήσεις

4 Β. Διερεύνηση - διαμόρφωση πλαισίων δράσης Ερώτημα 1 ο : Τι γνωρίζουμε … Ερώτημα 2 ο : Τι θέλουμε να μάθουμε … Ερώτημα 3 ο : Πώς θα τα μάθουμε..

5

6 Ομάδες δουλειάς Στα παιδιά προτείνεται να επιλέξουν ένα παραμύθι από τη βιβλιοθήκη και να « ψαρέψουν » ένα συναίσθημα. Παρουσιάζουν την επιλογή τους με ελεύθερο σχέδιο. Έτσι διαμορφώνονται οι παρακάτω 3 ομάδες :  1 η ομάδα : χαρά  2 η ομάδα : λύπη  3 η ομάδα : θυμός Στη συνέχεια ετοιμάζουμε : ενημερωτικό σημείωμα για γονείς

7 Β΄ Φάση : έρευνα - υλοποίηση δράσεων - αναπαραστάσεις  Προετοιμασία γωνιάς φιλοξενίας του σχεδίου εργασίας στην τάξη  Τακτοποίηση πρώτου υλικού ( των παιδιών και αυτού που φέρνει η νηπ / γός ) Παρουσίαση στην ολομέλεια σταδιακά

8 Προετοιμασία επίσκεψης γιατρού Ε π ίσκεψη γιατρού ( α π ό το Κέντρο Υγείας του χωριού ) Πριν Η κάθε ομάδα ετοιμάζει ερωτήσεις, όλοι μαζί την π ρόσκληση κι ένα δώρο Μετά Καταγραφές, ανα π αραστάσεις και π αρουσίαση α π ό τις ομάδες των π ληροφοριών για το κάθε συναίσθημα Κατά τη διάρκεια Παρουσίαση α π ό τη γιατρό του θέματος, διατύ π ωση ερωτήσεων, π αρουσίαση α π ό τα π αιδιά θεατρικού π αιχνιδιού με τίτλο « κάθε συναίσθημα ένα χρώμα, ένα ζώο, ένας κλόουν »

9 παρουσίαση του θέματος από τη γιατρό ( απεικόνιση του ανθρώπινου σώματος )

10 Ελεύθερο σχέδιο ( μετά την επίσκεψη γιατρού ) Όταν κατσουφιάζουμε χρησιμοποιούμε 43 μυς, ενώ όταν χαμογελάμε συνεργάζονται 17 μυς, γι αυτό…. Χαμογελάτε!!!

11 Δραστηριότητες αναπαράστασης ( από όλες τις ομάδες )  Καταγραφές με ελεύθερο σχέδιο  θεατρικές αναπαραστάσεις  Τραγούδια, μουσικοκινητική  Παραμύθια κ. α.

12 Καταγραφές πληροφοριών

13 Ομάδα χαράς : παράδειγμα ελεύθ. σχεδίου « τα παιδιά κάνουν πάρτυ »

14 Ομάδα χαράς Αφήγηση παραμυθιού : « Το χαρούμενο κρεμμύδι » της Αργυρώς Κοκορέλη

15 Ομάδα λύπης : ελεύθερο σχέδιο μετά από αφήγηση παραμυθιού

16 Ομάδα θυμού : οι χωρικοί θύμωσαν … από το παραμύθι : ο ψεύτης βοσκός

17

18 Φόβος ντροπή

19 Γ΄ Φάση : Κορύφωση - περάτωση Θεατρική παράσταση ( λήψη κοινής απόφασης ) « Το χαρούμενο κρεμμύδι », Α. Κοκορέλη Συνεργασία και των 3 ομάδων ( το χαρούμενο κρεμμύδι γίνεται λυπημένο όταν η θυμωμένη νοικοκυρά το πετάει από το παράθυρο …)

20 Αξιολόγηση  Συμμετοχή παιδιών : γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις ( στο διάγραμμα ) Στα παιδιά άρεσαν πολύ και τα παραμύθια !  Συμμετοχή γονέων και τοπικών φορέων : τη γιατρό την εντυπωσιάσαμε !  Συνεργασία εκπαιδευτικού και σχολικής συμβούλου : καθοδήγηση & συνεργασία στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης, παρουσίαση του σχεδίου σε σεμινάριο εκπαιδευτικών, ισχυρή ανατροφοδότηση … Κάθε project είναι μοναδικό

21

22 Παραμύθια & βιβλία ( που χρησιμοποιήθηκαν στο σχ. έτος ): - Το χαρούμενο κρεμμύδι, Α. Κοκορέλη - Ο ερωτευμένος βάτραχος, Μ. Βέλθιους, Πατάκη - Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά, Ε. Τριβιζά, Ελληνικά Γράμματα - Λύκε - λύκε σ ’ αγαπώ, Φ. Στερ., Μίνωας - Το ασχημόπαπο, Χ. Κ. Άντερσεν, Μοντέρνοι Καιροί - Ο ψεύτης βοσκός, Αισώπου Μύθοι - Μπορείς να λες όχι, Δωρικός - Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες, Ε. Τριβιζά, Ελληνικά Γράμματα - Χαίρομαι, Θυμώνω, Στενοχωριέμαι, Φοβάμαι, Σειρά Συναισθήματα, Μοντέρνοι Καιροί Προτείνεται επίσης για τα συναισθήματα το βιβλίο με εικονογράφηση : Νίκη Δεληκανάκη : Συναισθηματική Αγωγή, Κατανόηση και βιωματική προσέγγιση συναισθημάτων, με εικ / ση Σέβης Καλλιφατίδου, Ταξιδευτής 2005


Κατέβασμα ppt "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε. ΚΡΗΤΗΣ 19 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google