Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τεχνολογίες Εκπαίδευσης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τεχνολογίες Εκπαίδευσης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνολογίες Εκπαίδευσης
1η Εργασία

2 Ομάδα Γ Βότσης Ευστάθιος Γιαζιτσής Παντελής Δημακόπουλος Θεόδωρος Γκουτσίδης Νικόλαος Σπαής Αλέξανδρος Τάτσης Γεώργιος Στεργιούλας Γεώργιος Παζιάνας Παναγιώτης

3 Η Νεφο-πληροφορική στην Εκπαίδευση

4 Περίγραμμα Παρουσίασης
Τι είναι το Cloud Computing; Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Εφαρμογή στην Εκπαίδευση Μια Περίπτωση Χρήσης στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση Συμπεράσματα Ένα Παράδειγμα

5 Τι είναι το Cloud Computing;

6 Τι είναι το Cloud Computing?
Η Νεφοπληροφορική είναι μια νέα προσέγγιση της πληροφορικής,στην οποία οι πόροι παρέχονται ως μία υπηρεσία μέσω του διαδικτύου και είναι δυναμικά επεκτάσιμοι και συχνά εικονικοί.

7 Τι είναι το Cloud Computing?
Πρόσβαση στην τεχνολογία : Με χαμηλό κόστος ( συχνά και δωρεάν ) Δυνατότητα φιλοξενίας διαρκώς αυξανόμενου περιεχομένου Εργαλεία επικοινωνίας & συνεργασίας

8 Ορισμοί του Cloud Computing (Weiss 2007)
“εφαρμογές που παρέχονται μέσω του παγκόσμιου ιστού (web-based applications)” “πρόσβαση σε υπολογιστικούς πόρους αντίστοιχα με την παραδοσιακή χρήση πόρων (utility computing) ” “περιγραφή της χρήσης κατανεμημένων ή μαζικά παράλληλων υπολογιστών”

9 Αφαιρετικός oρισμός του Cloud Computing ( έκθεση της Gartner 2008 )

10 Cloud Computing as a Service

11 Cloud Computing as a Service
Κατηγορίες “υπηρεσίας”: SaaS (Software as a Service) “Το λογισμικό ως υπηρεσία” PaaS (Platform as a Service) “Πλατφόρμα αναπτυξης λογισμικού” IaaS (Infrastructure as a Service) “Υποδομές ως υπηρεσία”

12 Cloud Computing as a Service
SaaS : Χαρακτηρίζει τις εφαρμογές που εξυπηρετούν ως μια ενιαία λειτουργία και είναι προσπελάσιμες μέσω ενός πλοηγού σελίδων. PaaS: Προσφέρει υπολογιστικούς πόρους και επιπλέον μία πλατφόρμα ανάπτυξης λογισμικού. IaaS: Αναφέρεται στην εκμετάλλευση σημαντικών υπολογιστικών πόρων (αποθήκευση & επεξεργασία δεδομένων).

13 Cloud Computing as a Service

14 Οφέλη & Χρησιμότητα Cloud computing σημαίνει μεγάλα κέντρα δεδομένων, τα οποία προσφέρουν οικονομίες κλίμακας, φθηνότερη υπολογιστική ισχύ και κυρίως, την ευελιξία να πληρώνει κανείς μόνο για ό,τι χρησιμοποιεί.

15 Οφέλη & Χρησιμότητα Μια διαδεδομένη άποψη είναι ότι τόσο χρήστες όσο και προγραμματιστές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν περισσότερα με λιγότερα: έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν μεγάλα ποσά σε εξοπλισμό.

16 Οφέλη & Χρησιμότητα Υπηρεσίες πληροφορικής για ιδιώτες και οργανισμούς φιλοξενούνται στο Διαδίκτυο και έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για τοπικούς server στο χώρο τους. Επιπλέον, επιχειρήσεις και οργανισμοί αποφεύγουν την επένδυση και τη χρήση επιπλέον εξοπλισμού για να καλύψουν εποχιακές ανάγκες.

17 Οφέλη & Χρησιμότητα “Για τους περισσότερους οργανισμούς, η επένδυση στο cloud computing θα έπρεπε να είναι αυτονόητη, δεδομένης της δυνατότητάς του να ενισχύει την καινοτομία και την ευελιξία σε επίπεδο IT, να μειώνει τις κεφαλαιακές δαπάνες και να βοηθάει στην παραγωγή εσόδων πολλαπλάσιων των αντίστοιχων δαπανών” John F. Gantz, chief research officer IDC

18 Οφέλη & Χρησιμότητα Πρόσφατη έρευνα της IDC έδειξε ότι το cloud
μπορεί να δημιουργήσει 14 εκατ. νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2015.

19 Οφέλη & Χρησιμότητα Σύμφωνα με τα πορίσματα έρευνας της ΙΟΒΕ, εάν η Ελλάδα καταφέρει να πετύχει την μετάβαση στο Cloud Computing σε ορίζοντα πενταετίας, ενώ οι ανταγωνιστές της ακολουθήσουν 10ετή μετάβαση, τότε το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία μπορεί να φτάσει τα 21 δις. ευρώ, συμβάλλοντας επιπρόσθετα στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

20 Cloud Computing στην Εκπαίδευση

21 Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

22 Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Ο ρόλος της Νεφο-Πληροφορικής είναι να μετατρέπει τους ακριβούς πόρους όπως αποθηκευτικός χώρος και επεξεργαστική ισχύς σε άμεσα διαθέσιμο και φθηνό αγαθό. Γι αυτόν τον λόγο έχει γίνει ευρέως γνωστή σε ιδιώτες και επιχειρήσεις. Οπότε τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν θα μπορούσαν να αφήσουν αυτήν την τεχνολογία ανεκμετάλλευτη.

23 Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
O Bittman το 2008 είχε επισημάνει 3 επιπτώσεις στην νεφοπληροφορική: Δωρεάν εναλλακτικές λύσεις για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφόρηση μέσω π.χ παγκόσμιου ιστού. Τα περιεχόμενα μπορούν να εξελίσσονται και να είναι ευρέως διαθέσιμα. Η εξέλιξη αυτή δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή να έχει περισσότερο χρόνο για να υποστηρίξει τον μαθητή.

24 Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Καλύτερη συνεργατική μάθηση. Οι μαθητές μπορούν να έχουν διαλογική συνεργασία μεταξύ τους μέσω του παγκόσμιου ιστού καθώς είναι εξοικειωμένοι με τα social media.

25 Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Ο Wenmoth το 2009 πρότεινε και άλλους τρόπους που η νεφο-πληροφορική μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στα σχολεία. Η επίτρεψη σε όλα τα αρχεία, εφαρμογές και κοινωνικούς δεσμούς δίνοντας την δυνατότητα για περισσότερες επιλογές στην χρήση λογισμικού

26 Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Παρέχει μεγαλύτερη ευκινησία με την έννοια ότι δεν χρειάζεται το προσωπικό να ασχολείται τόσο με την συντήρηση και ενημέρωση του λογισμικού

27 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

28 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα μπορεί να θεωρηθεί σαν μία σύνθετη δομή: Υποδομές Πλατφόρμες Εφαρμογές

29 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Υποδομές ως υπηρεσία (Infrastructure as a Service - IaaS) Πιο γνωστός πάροχος το Amazon Web Services (AWS) Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2) Amazon Simple Storage Service (Amazon S3)

30 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2): Web service που παρέχει στους Developers υπολογιστική ισχύ Ιδανικό για κατανεμημένους υπολογισμούς Κόστος ανάλογο με τον χρόνο χρήσης των servers (elastic)

31 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Amazon Simple Storage Service (ES3) Υπηρεσία διαδικτυακής αποθήκευσης Απεριόριστος χώρος Δεν παρέχει εγγύηση ότι τα δεδομένα του πελάτη δεν θα χαθούν

32 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

33 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Open Source: Nimbus & Eucalyptus Εγκαθίστανται και δημιουργούν «ιδιωτικό» σύννεφο

34 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Εφαρμογή AWS UC Berkeley Reliable Adaptive Distributed Systems Lab (RAD Lab) το 2008 ένα μάθημα για την ανάπτυξη «λογισμικού ως υπηρεσία» από την υποδομή του Berkeley στο Amazon AWS

35 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Εφαρμογή AWS (πλεονεκτήματα) οι φοιτητές ήρθαν σε επαφή με εργαλεία και τεχνολογίες των οποίων η ζήτηση από την αγορά εργασίας αυξάνεται εύκολο να δημιουργηθούν ρεαλιστικές φοιτητικές εργασίες η μικρής χρονικής διάρκειας κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για εξυπηρετητές ήταν ιδανική για να επιδείξει την αξία της νεφο-πληροφορικής

36 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Πλατφόρμα (Google app engine) Δυνατότητα δημιουργίας εφαρμογών ιστού Python, Java Μικρό κόστος

37 Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
Γενικά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να εκμεταλλευτούν τις πλατφόρμες προώθηση και προβολή τους να παρέχουν στους φοιτητές τους δυνατότητες ανάπτυξης λογισμικού και εφαρμογών ιστού

38 Cloud εφαρμογές στην εκπαίδευση (software as a Service – Saas)
Πρώτη εφαρμογή cloud θεωρείται το webmail Εξελίχθηκε χάρη σε AJAX κλπ τεχνολογίες φτάνοντας σε λειτουργικότητα παραδοσιακές εφαρμογές Gmail, Yahoo, Hotmail κλπ Χρησιμοποιείται από πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα Google message security Το Google message security παρέχει τη δυνατότητα να περιοριστούν τα μηνύματα με βάση το ποιος είναι ο αποστολέας, πού απευθύνονται, ή ποιο το περιεχόμενο που περιέχουν.

39 Cloud εφαρμογές γραφείου
Google Docs (Google Drive) Prezi για πρωτοποριακές παρουσιάσεις Vuvox για δημιουργία και διαμοιρασμό πολυμέσων Splashup για επεξεργασία εικόνων Παροτρύνουν το διαμοιρασμό και τη συνεργασία

40 Sharing στο Cloud Youtube Vimeo Flickr
Οι μαθητές παράγουν υλικό ως αποτέλεσμα των εργασιών τους και θέλουν να το μοιραστούν με τον έξω κόσμο

41 Sharing στο Cloud Εύκολη δημιουργία ιστοσελίδων με το Google Sites (χρησιμοποιεί templates) SlideShare και SlideRocket για διαφάνειες online

42 Μοιράζοντας τη γνώση Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να επιτευχθεί συνεργασία στη διαδικασία της μάθησης Η Wikipedia βοηθάει σε αυτό Εκτός από τα wikis, τα blogs βοηθούν εξίσου Blogger.com και wordpress.com Twitter για micro-blogging Σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μία από τις κύριες προκλήσεις είναι να επιτευχθεί συνεργασία στη μαθησιακή διαδικασία· διάφορες εφαρμογές νεφο-πληροφορικής μπορούν να βοηθήσουν ώστε να επιτευχθεί αυτό. Η Wikipedia έθεσε πρώτη την ιδέα της συνεργατικής δημιουργίας υλικού σε μεγάλη κλίμακα και έτσι έγινε δημοφιλής η χρήση των wikis στη μαθησιακή διαδικασία.

43 Online κοινωνία Εφαρμογές social networking για επικοινωνία, sharing και διασκέδαση Facebook, Google+, MySpace, Hi5 κλπ. Οι μαθητές επικοινωνούν, μοιράζονται υλικό, δημοσιεύουν έργα τους και, βέβαια, διασκεδάζουν

44 Εξειδίκευση Google Earth και Earthbrowser για τη γεωγραφία
GapMinder για κοινωνικές επιστήμες Socratica και Science Clouds για θετικές επιστήμες Εννοιολογικοί χάρτες (mindmaps) στο mindomo.com Socratica στο Google play market

45 Έξω από την αίθουσα Backpack SIS για διαχείριση, διανομή υλικού και αξιολόγηση μαθητών από διοικητικό προσωπικό και καθηγητές Είναι και δικτυακή πύλη για αλληλεπίδραση γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών με ασφάλεια

46 Ένα βήμα πιο μακριά eyeOS, open source cloud OS
Λειτουργικό που τρέχει μέσα από ένα web browser οπουδήποτε υπάρχει σύνδεση internet Απλό και ελεγχόμενο περιβάλλον, κατάλληλο για νεότερους μαθητές πχ

47 Μια Περίπτωση Χρήσης στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση
Μια Περίπτωση Χρήσης στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση

48 ΧΡΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μάθημα επιλογής «Εφαρμογές Υπολογιστών» της Β’ και Γ’ τάξης Λυκείου οι μαθητές θα υλοποιήσουνε ένα σχέδιο δράσης με θέμα της επιλογής τους στα πλαίσια του οποίου θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν εργαλεία της νεφο-πληροφορικής

49 Google Docs Η επιλογή αυτή βασίστηκε στο γεγονός ότι αυτή η υπηρεσία παρέχει λογισμικό γενικής χρήσης, είναι δωρεάν και επιτρέπει στους μαθητές να γνωρίσουν εργαλεία αντίστοιχα με αυτά που ήδη γνωρίζουν.

50 ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Απαιτεί την χρήση σχεδόν όλων των εργαλείων που παρέχει το Google Docs· Συλλογή πληροφοριών από διάφορες ηλεκτρονικές και έντυπες πηγές, Δημιουργία ερωτηματολογίου με τη χρήση ηλεκτρονικών φορμών Ανακοίνωση αποτελεσμάτων από την έρευνά τους

51 Αξιοποίηση της υπηρεσίας Google Docs
Η δημιουργία λογαριασμών σε αυτή από όλους τους μαθητές Κοινοποίηση των λογαριασμών τους Κοινοποίηση σε όλους τους μαθητές το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου δράσης με τη μορφή διαμοιραζόμενου εγγράφου

52 Κάθε ομάδα θα επιλέξει το θέμα το οποίο θα μελετήσει και ένα μέλος της θα δημιουργήσει ένα έγγραφο στα Google Docs το έγγραφο θα το διαμοιραστεί με τα άλλα μέλη της ομάδας του, προσκαλώντας τους και δίνοντας τους πλήρη δικαιώματα επεξεργασίας του το έγγραφο θα δοθεί και στην καθηγήτρια με δικαιώματα όμως μόνο ανάγνωσης

53 Τα μέλη μίας ομάδας μπορούν να συνεργάζονται γράφοντας ταυτόχρονα στο ίδιο έγγραφο από διαφορετικούς υπολογιστές. Παράλληλα μπορούν να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας είτε το είτε το chat του Google. Η καθηγήτρια έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πρόοδο όλων των ομάδων και των μελών της ξεχωριστά, καθώς έχει πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα, επίσης μπορεί να επικοινωνήσει με τους μαθητές με τα ίδια εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας

54 Η όψη ενός εγγράφου από χρήση με δικαιώματα επεξεργασίας

55 Πρόσκληση Ατόμων… Από το παράθυρο που ανοίγει ο μαθητής μπορεί να διαλέξει σε ποιους θέλει να διαμοιράσει το έγγραφο και τι δικαιώματα θα τους δώσει . Επίσης ο μαθητής μπορεί να δει ποιοι έχουν πρόσβαση σε αυτό το έγγραφο, τι δικαιώματα έχει ο κάθε χρήστης και εφόσον το επιθυμεί μπορεί να τα τροποποιήσει .

56 Το ιστορικό τροποποιήσεων ενός εγγράφου
Κάθε μαθητής μπορεί να δει το ιστορικό τροποποιήσεων του εγγράφου στο οποίο εργάζεται . Από το ιστορικό μπορεί να δει τη δική του συμμετοχή σε αυτό, καθώς και των άλλων μελών της ομάδας του. Η καθηγήτρια μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη όλων των ομάδων μέσα από το δικό της λογαριασμό

57 Συμπεράσματα

58 Πλεονεκτήματα Εύκολη κ δωρεάν πρόσβαση σε εφαρμογές
Αξιώνει λιγότερες απαιτήσεις σε πόρους κ υποδομές Μείωση κόστους συντήρησης Μάθηση, πιο κοντά στο σήμερα Εικονικά ταξίδια, εκπαιδευτικά παιχνίδια…

59 Παρ’ όλα αυτά: Είναι η νεφο- Πληροφορική τόσο ¨αθώα¨, όσο φαίνεται…;;;; Μυστικότητα κ εμπιστευτικότητα πρ. δεδομένων. Έλλειψη ελέγχου. Απόδοση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Περιορισμένη διαλειτουργικότητα μεταξύ υπηρεσιών.

60 Άλλοι κίνδυνοι Μη αμοιβαία δέσμευση μεταξύ χρήστη κ παρόχου.
Δύσκολη η αλλαγή παρόχου υπηρεσίας. Αξιοπιστία της υπηρεσίας Δεδομένα (Αντίγραφα ασφαλείας) Υπηρεσιών Καταλληλότητα του περιεχομένου.

61 Η νεφο-Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Συμπερασματικά: Η νεφο-Πληροφορική δεν είναι κ τόσο ¨αθώα¨, όσο θέλει να μας συστήνεται, παρ’ όλα αυτά προτείνεται η χρήση της από την εκπαιδευτική κοινότητα, με τη δημιουργία ιδιωτικών νεφών.

62 Ένα Παράδειγμα

63 Πηγές (5ο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής, Αθήνα, Απρίλιος 2010) (Ιδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών)


Κατέβασμα ppt "Τεχνολογίες Εκπαίδευσης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google