Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος- Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη Γεννήθηκα στα Τρίκαλα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος- Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη Γεννήθηκα στα Τρίκαλα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος- Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη Γεννήθηκα στα Τρίκαλα Θεσσαλίας το Σπούδασα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης Ιστορία-Αρχαιολογία με ειδίκευση στην Ιστορία. Πήρα Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ' τη Φιλοσοφική Σχολή του ιδίου Πανεπιστημίου και από το 1992 διδάσκω στη Μέση Εκπαίδευση ως Φιλόλογος. Έχω συγγράψει βιβλία ιστορικού, λογοτεχνικού και παιδαγωγικού περιεχομένου. Παράλληλα, ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη ζωγραφική και την ποίηση. 1 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός

3 «Ένα ταξίδι στον κόσμο μέσα από πίνακες ζωγραφικής, αλιευμένους στο διαδίκτυο. Η μαγεία των χρωμάτων και των σχημάτων στην υπέροχη, αρμονική σύλληψη των καλλιτεχνών». Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 2

4 3 Με την αρχή της Αναγέννησης στη Δυτική Ευρώπη, παρατηρούμε: Αλλαγή στη σκέψη των ανθρώπων: ανεξαρτησία, γνώση, μόρφωση, πανεπιστήμια. Πλούσια και διαφοροποιημένη Καλλιτεχνική δημιουργία Εθνικές γλώσσες αντί για τα Λατινικά: Δάντης, Πετράρχης, Βοκκάκιος: Πρόδρομοι Αναγέννησης.

5  Ευρωπαϊκός Μεσαίωνας, δυτικός και ανατολικός  Πρώιμη Αναγέννηση: 15 ος αιώνας  Ώριμη Αναγέννηση: περ  Μανιερισμός: περ  Επιμέρους θεματικές: Αρχαιότητα, Φύση, Άτομο, Θρησκεία  Οπτικός πολιτισμός, μελέτη εικόνων κάθε εποχής, συγκριτικές προσεγγίσεις, συμπεράσματα.  Ανάλυση, σχολιασμός, συζήτηση, «αποκρυπτογράφηση» εικόνων, έργων τέχνης. 4 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός

6  Η γυμνή, αναπαυόμενη αφροδίτη στη νεότερη εικονογραφία.  Η τέχνη της προσωπογραφίας.  Ιστορικοποιώντας το θείο. 5 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός

7  Τύπος που προσφέρεται στη νεώτερη ευρωπαϊκή ζωγραφική από τη βενετσιάνικη ζωγραφική τέχνη του 16 ου αι.  Μοτίβο που κατοχυρώνεται εν γένει και κατά τρόπο πρότυπο στη νεώτερη εποχή.  Νέα εικονογραφία που αναβιώνει αγαλματικούς τύπους γνωστούς από την αρχαία τέχνη.  Αναγεννησιακοί ζωγράφοι που καθιέρωσαν το μοτίβο της γυμνής γυναικείας μορφής στον τύπο της Αφροδίτης:  Tiziano, Pietro da Cortona, Giorgione κ. ά…  Πρότυπο-ιδανικό γυναικείας ομορφιάς: διαφοροποιείται από εποχή σε εποχή ανάλογα με τις αντιλήψεις, τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, τις αισθητικές τάσεις και επιλογές… 6 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός

8 Αναγέννηση και προσωπογραφία Σήμερα και «προσωπογραφία- ψυχογραφία»  Αναγέννηση: ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της τέχνης  Απαθανάτιση-ιστορική αποτύπωση, μέσω της προσωπογραφίας, ευγενών, πλουσίων αστών, ηγεμόνων και παπών, ανθρώπων των τεχνών και των γραμμάτων  Αυτοπροσωπογραφία  Σήμερα ο ρόλος της φωτογραφίας, συμβατικής και ψηφιακής, κυρίαρχος.  Η «ψυχογραφία» μέσω της φωτογραφικής αποτύπωσης συντελείται σε αλλεπάλληλα, αυτοαναιρούμενα στρώματα ως αέναη, δυναμική διαδικασία.  «Αντικειμενικός» χαρακτήρας της φωτογραφίας σε σχέση με τον υποκειμενικό της ζωγραφικής. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 7

9 8

10 9

11 10

12 Οι αγιογραφίες, οι εικόνες, τα μικροτεχνήματα, οι ναοί με τους ποικίλους αρχιτεκτονικούς τους τύπους υπήρξαν τα βιβλία των αγραμμάτων της δύσκολης και εν πολλοίς σκοτεινής αυτής εποχής. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 11

13 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 12

14  Συλλογή γλυπτών  Συλλογή εικόνων  Συλλογή μικροτεχνίας  Συλλογή κεραμικής  Συλλογή υφασμάτων  Συλλογή τοιχογραφιών Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο είναι ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στον κόσμο. Ο πλούτος των συλλογών του και η αξία των εκθεμάτων του το καθιστούν μια πραγματική κιβωτό της βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνης. Διακεκριμένοι επιστήμονες όπως ο Αδαμάντιος Αδαμαντίου, ο Γεώργιος Σωτηρίου και ο Μανόλης Χατζηδάκης σηματοδότησαν ως διευθυντές με τις επιλογές τους την πορεία του στο χρόνο. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 13

15 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 14

16 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 15

17 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 16

18 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 17

19 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 18

20  Καλλιτεχνικά ρεύματα-τεχνοτροπίες:  Πρωτοπορίες των δεκαετιών ΄20 και ΄30: κυβισμός, ντανταϊσμός, σουρρεαλισμός.  Άμορφη τέχνη και Λυρική Αφαίρεση των δεκαετιών ΄40 και ΄50 (art informel, abstraction lyrique)  Ριζοσπαστικοί Ρεαλισμοί της δεκαετίας του ΄60 με βασικά κινήματα τον Νεορεαλισμό και την Αφηγηματική Απεικόνιση (Nouveau Realisme, Figuration Narrative).  Η τέχνη από τις αρχές του 20 ου αιώνα μετέθετε διαρκώς τα όριά της. Επαναπροσδιοριζόταν συνεχώς για να συλλάβει πρακτικά την έννοια της ανανέωσης και της πρωτοπορίας.  Οι καλλιτέχνες των μοντερνιστικών κινημάτων «παραβιάζουν» πολυδιάστατα τους παραδοσιακούς κανόνες υπέρ της αυτοδυναμίας του ζωγραφικού γεγονότος και της ανεύρεσης νέων υφολογικών στοιχείων. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 19

21  Αποδόμηση της φόρμας και της εικόνας  Κολάζ  Ready made  Ζωγραφικός λυρισμός  Ιδεαλιστική γεωμετρικότητα  Αντιρρεαλιστική ή φαντασιακή μέθοδος αναπαράστασης  Παραμόρφωση  Οικειοποίηση και διαχείριση της πραγματικότητας και του αντικειμένου.  Μοντερνισμός: νεωτερικότητα: υπέρβαση των δεδομένων αισθητικών στερεοτύπων και επιβεβλημένων μορφολογικών χαρακτηριστικών του έργου τέχνης.  Ο Μοντερνισμός βίωσε τις μεγάλες και σημαντικές αλλαγές του μέσα από την ομφαλοσκόπηση που προέκυψε κατά τα βίαια κι ατέλειωτα χρόνια του πολέμου και του φασισμού. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 20

22  Τα φιλόδοξα σχέδια για έναν απελευθερωμένο και επαναστατικό Μοντερνισμό διακόπηκαν μέσα στη λαίλαπα μίσους, τρόμου, βίας και καταστροφής και στη χωρίς προηγούμενο αποκτήνωση και ταπείνωση του ανθρώπου.  Υπάρχουν «ξεχωριστές» μορφές καταστροφής και διαφορετικά ονόματα που τη συμβολίζουν. Η λέξη «Άουσβιτς», λόγου χάρη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πρότυπο-σύμβολο για την τραγική κατάσταση του ανθρώπου που εγκαταλείπει τα ζητήματα ανολοκλήρωτα στη σύγχρονη τέχνη.  Ωστόσο, μετά τη δραματική εμπειρία του β΄παγκοσμίου πολέμου, τα έργα τέχνης αλλάζουν και εξελίσσονται όπως κι οι άνθρωποι, υπερβαίνοντας την κοινή και δεδομένη αισθητική εμπειρία. Οι εποχές των μοντέρνων ζωγράφων και ευρύτερα καλλιτεχνών ολοκληρώνονται στα Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 21

23  Σήμερα, μια πρωτόγνωρη καλλιτεχνική εμπειρία, ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα, ένα, έστω, σημαντικό στοιχείο στο να συλλάβει κανείς, στο ελάχιστο, έννοιες όπως σουρεαλισμός και πρωτοπορία (avant-garde) στο χώρο των τεχνών, αποτελούν σαφή επιδίωξη των περισσοτέρων καλλιτεχνών.  Κινούμενοι στα όρια της φαντασίας, της πραγματικότητας και του μύθου καταφέρνουν να κρύβουν συστηματικά τις ταυτότητές τους και τα πρόσωπά τους πίσω από σουρεαλιστικές «μάσκες» οι οποίες συνθέτονται κάθε φορά από διαφορετικά ψυχικά υλικά.  Αυτή η διαρκής αγωνία για πρωτοτυπία και ανανέωση με κάθε κόστος χαρακτηρίζουν τη μοντέρνα τέχνη και τη νεωτερικότητα ως κίνημα και νοοτροπία. Οι συνέπειες, βέβαια, πάντα προκύπτουν με αμφισημία προς συζήτηση και προβληματισμό. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 22

24 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 23

25 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 24

26 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 25

27 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 26

28 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 27

29 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 28

30 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 29

31 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 30

32 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 31

33 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 32

34 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 33

35 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 34

36 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 35

37 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 36

38 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 37

39 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 38

40 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 39

41 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 40

42 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 41

43 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 42

44 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 43

45 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 44

46 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός 45


Κατέβασμα ppt "Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος- Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη Γεννήθηκα στα Τρίκαλα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google