Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΜΗ- ΒΙΑΙΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ TOWARDS AN ACTIVE NON-VIOLENT EDUCATION Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΜΗ- ΒΙΑΙΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ TOWARDS AN ACTIVE NON-VIOLENT EDUCATION Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΜΗ- ΒΙΑΙΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ TOWARDS AN ACTIVE NON-VIOLENT EDUCATION Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence

2 Σχολικός Εκφοβισμός Bullying Παρουσίαση Όλγα Τσικρικά Presented by Olga Tsikrika

3 Ορισμός σχολικού εκφοβισμού Bullying definition Ένας/μία μαθητής/τρια γίνεται θύμα εκφοβισμού, όταν εκτίθεται επανειλημμένα και σε διάρκεια χρόνου σε αρνητικές ενέργειες ενός ή περισσότερων μαθητών/τριών οι οποίοι δρουν χωρίς να προκληθούν άμεσα. A schoolboy/girl becomes bullying’s victim, when is being constantly exposed to the negative actions of one or more schoolmates who acts/act in this way without any direct provocations.

4 Χαρακτηριστικά σχολικού εκφοβισμού Characteristics of Bullying 1.Η σκοπιμότητα – πρόθεση του δράστη να βλάψει το θύμα 2.Η επαναληψιμότητα της εκφοβιστικής συμπεριφοράς του 3.Η ανισότητα δράστη και θύματος 1.The victimizer’s intension to hurt the victim 2.The repetition of his/her bullying behavior 3.The victimizer’s and victim’s inequality

5 Μορφές σχολικού εκφοβισμού Types of Bullying  Σωματική βία  Λεκτικός εκφοβισμός  Κοινωνικός εκφοβισμός (αποκλεισμός)  Εκβιασμός  Οπτικός εκφοβισμός  Ηλεκτρονικός εκφοβισμός  Σεξουαλικός εκφοβισμός  Ρατσιστικός εκφοβισμός  Physical violence  Verbal bullying  Social-relational bullying  Extortion  Visual bullying  Cyber bullying  Sexual bullying  Racial bullying

6 Παρεμβάσεις στο θύτη Interventions to the victimizer  Διάλογος μεταξύ θύτη, καθηγητών και γονέων  Eκπαίδευση του θύτη σε συγκεκριμένες δεξιότητες ασύμβατες με την άσκηση εκφοβισμού  Να διδαχθεί ο θύτης τη διαφορά μεταξύ της καλώς νοούμενης δύναμης και της κατάχρησης ισχύος  Dialogue between the victimizer, teachers and parents  Training of the victimizer in skills incompatible with the action of bullying  The victimizer should be taught the difference between the positive strength and the misuse of power

7 Παρεμβάσεις στα θύματα Interventions to the victims  Ενίσχυση των θυμάτων να αναφέρουν το συμβάν στο δάσκαλο  Ενθάρρυνση των θυμάτων να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις, τα ταλέντα τους, να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες  Αύξηση της διεκδικητικότητας, αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους  Reinforcement of victims to report the incident to the teacher  Encouraging of victims to develop friendships, their talents, to participate in sport activities  Growth of their vindication, self- confidence and self-esteem

8 Πρόληψη σε επίπεδο σχολικού συστήματος και σχολικής τάξης Prevention within the school system and school class  Θετική αλληλεπίδραση μαθητών και δασκάλων  Εφαρμογή συνεργατικών στρατηγικών μάθησης  Συμμετοχή όλων σε διασκεδαστικές ομαδικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου  Positive interaction between teachers and pupils  Implementation of cooperative learning strategies  Participation for all in enjoyable group activities inside or outside school

9 Μεταστροφή των στάσεων Attitudes’ diversion  Διεύρυνση της ανδρικής ταυτότητας ώστε να περιλάβει χαρακτηριστικά που παραδοσιακά θεωρούνταν «γυναικεία»  Ο ανδρισμός δεν αποδεικνύεται από εκδηλώσεις βίας και επιθετικότητας  Ο εκφοβισμός δεν είναι κομμάτι της «φυσικής τάξης πραγμάτων»  Extension of the male identity so as to include characteristics which traditionally are defined as “feminine”  Masculinity is not proved by violent and aggressive actions  Bullying is not part of the “natural order”

10 Συμβολή γονέων Parents’ contribution Απαραίτητη προϋπόθεση: η αρμονική συνεργασία των γονέων με το εκπαιδευτικό προσωπικό Prerequisite: The harmonic cooperation between parents and educational stuff

11 Βιβλιογραφία Bibliography Boulton, M. J., Καρέλλου, Ι., Λανίτη, Ι., Μανούσου, Β., & Λεμονή, Ο. (2001). Επιθετικότητα και θυματοποίηση ανάμεσα στους μαθητές των ελληνικών Δημοτικών σχολείων. Ψυχολογία, 8(1), Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., & Σακκά, Δ. (2005). «Ο άνδρας τό ’χει μέσα του»: απόψεις εφήβων για τη βία και την επιθετικότητα. Στο Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., & Σακκά, Δ. (με τις Ηρακλείδου, Μ. & Φρόση, Λ.). Μεγαλώνοντας ως αγόρι: Διερεύνηση της ανάπτυξης της ανδρικής ταυτότητας στην εφηβική ηλικία. (σελ ). Αθήνα: Gutenberg Espelage, D., & Swearer, S.M. (2003). Research on school bullying and victimization: what we learned and where do we go from here? School Psychology Review, 32(3), Macklem, G. L. (2003). Bullying and teasing: Social power in children’s groups. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers. O’Moore, Μ. (2000). Critical Issues for Teacher Training to Counter Bullying and Victimisation in Ireland. Aggressive Behavior, 26(1), Olweus, D. (1993). Understanding children’ s worlds: Bullying at School. What we know and what we can do. Oxford: Blackwell Publishing. Olweus Bullying Prevention Program (2007). What is Bullying? Hazelden Foundation. Ανασύρθηκε από το World Wide Web στις 7 Οκτωβρίου Sharp, S., Smith, P. K. (1994). Tackling bullying in your school: A practical handbook for teachers. London and New York: Routledge. Suckling, A., & Temple, C. (2001). Bullying: A whole-school approach. London: Jessica Kingsley Publishers. Τσικρικά, Όλ. (2009). Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Διπλωματική εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Ψάλτη, Αν., & Κωνσταντίνου, Κ. (2007). Το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η επίδραση του φύλου και της εθνο-πολιτισμικής προέλευσης. Ψυχολογία, 14(4), Boulton, M. J., Karellou, I., Laniti, I., Manousou, B., & Lemoni, O. (2001). Aggressiveness and victimisation between the pupils of greek primary schools. Psychology, 8(1), Deligianni-Kooimtzi, B., & Sakka, D. (2005). “Males have it in them”: Adolescents’ opinions on violence and aggressiveness. In Deligianni- Kooimtzi, B., & Sakka, D. (with Iraklidoo, M. & Frosi, L.). Growing up as a boy; exploration of the male identity in puberty. (pg ). Αthens: Gutenberg Espelage, D., & Swearer, S.M. (2003). Research on school bullying and victimization: what we learned and where do we go from here? School Psychology Review, 32(3), Macklem, G. L. (2003). Bullying and teasing: Social power in children’s groups. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers. O’Moore, Μ. (2000). Critical Issues for Teacher Training to Counter Bullying and Victimisation in Ireland. Aggressive Behavior, 26(1), Olweus, D. (1993). Understanding children’ s worlds: Bullying at School. What we know and what we can do. Oxford: Blackwell Publishing. Olweus Bullying Prevention Program (2007). What is Bullying? Hazelden Foundation. Retrieved from the World Wide Web on the 7th of October Sharp, S., Smith, P. K. (1994). Tackling bullying in your school: A practical handbook for teachers. London and New York: Routledge. Suckling, A., & Temple, C. (2001). Bullying: A whole-school approach. London: Jessica Kingsley Publishers. Tsikrika, Ol. (2009). Τhe phenomenon οf bullying. Degree paper, Aristotle University of Thessaloniki (AUTH). Ψάλτη, Αν., & Κωνσταντίνου, Κ. (2007). Το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η επίδραση του φύλου και της εθνο-πολιτισμικής προέλευσης. Ψυχολογία, 14(4),

12 Σας ευχαριστούμε! Thank you!

13 Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence


Κατέβασμα ppt "ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΜΗ- ΒΙΑΙΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ TOWARDS AN ACTIVE NON-VIOLENT EDUCATION Κοσμος χωρίς Πολέμους και Βία World without Wars and Violence."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google