Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΡΟΕΦΗΒΟΥΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ Μεταπτυχιακή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΡΟΕΦΗΒΟΥΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ Μεταπτυχιακή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΡΟΕΦΗΒΟΥΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ Μεταπτυχιακή διατριβή τ ο υ Χ ρ ή σ τ ο υ Τ σ α δ ή μ α ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ • Άθλημα διαρκείας με εκρηκτικές κινήσεις στις κρίσιμες φάσεις του αγώνα (Vitasalo et al.1987 ) • Ο πετοσφαιριστής αντλεί ενέργεια 95% από το σύστημα ATP – CP •Χρησιμοποιεί το 5% από τον αναερόβιο γαλακτικό μηχανισμό ( Fox & Mathews 1974 ) •Η ταχύτητα και η αλτικότητα είναι καθοριστικές ικανότητες στη διαμόρφωση του αποτελέσματος ( Hakinnen 1988 )

3 ΤΑΧΥΤΗΤΑ Ορισμός: Είναι η ικανότητα - μέσω γνωστικών διαδικασιών - μέγιστης δύναμης, θέλησης και της λειτουργικότητας του νευρομυϊκού συστήματος να επιτυγχάνονται μέγιστες ταχύτητες αντίδρασης και κίνησης. ( Grosser 1991 ) Βασικές της μορφές: · η ταχύτητα αντίδρασης, · η ταχύτητα ενέργειας •η ταχύτητα συχνότητας (κυκλική)

4 Βελτίωση Δρομικής Ταχύτητας 1. Προπόνηση με βάρη: Όχι 2. Συνδυαστικά Προγράμματα: • Προπόνηση με χαμηλή (30% της ΜΒΔ) και υψηλή ένταση (80-90% της ΜΒΔ) με βάρη σε διαδοχικές ημέρες (Ηarris et al. 2000) • Προπόνηση με βάρη υψηλής έντασης (80-90% της ΜΜΔ) και δρομικής ταχύτητας σε διαφορετικές ημέρες του ιδίου προπονητικού μικρόκυκλου (Delecluse et al. 1997) • Προπόνηση με βάρη υψηλής έντασης (80-90% της ΜΜΔ) και δρομικής ταχύτητας στην ίδια προπονητική μονάδα (Mixailidis 2000)

5 Βελτίωση Δρομικής Ταχύτητας 3. Κύκλος Διάτασης-Βράχυνσης (αλτικές ασκήσεις) • Mονοδομικά (Delecluse 1995) • Συνδυαστικά με πρόγραμμα δρομικής ταχύτητας (Rimmer and Sleivert, 2000)

6 Βελτίωση Αλτικότητας 1. Προπόνηση με βάρη με υψηλές εντάσεις: •8 -3 RM ή •80-90% της ΜΔΔ η 1RM Αποτελεσματικότητα •Βελτιώνει την αλτικότητα στους απροπόνητους •Όχι στους καλά προπονημένους αθλητές

7 1. Με εξωτερικές αντιστάσεις 1. Με βάρη Χαμηλής Έντασης •Εκρηκτικής εκτέλεσης 30% της ΜΒΔ (Wilson 1992) •Υπερ -εκρηκτική εκτέλεση 30% 2. Κύκλος Διάτασης- Βράχυνσης(αλτικέςασκήσεις) Βελτίωση Αλτικότητας 2

8 Βελτίωση Αλτικότητας 3 Συνδυαστικά Προγράμματα •Συνδυασμός βαρών με υψηλές εντάσεις (8- 3 RM) και ασκήσεις διάτασης-βράχυνσης στην ίδια προπονητική μονάδα (Adams, 1992)

9 ΠΛΕΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ (ΤΙ ΕΧΕΙ ΕΡΕΥΝΗΘΕΙ;) Η επίδοση στα 10m σπριντ βελτιώθηκε μέσω ενός πλειομετρικού προγράμματος προπόνησης σε σχέση με ένα πρόγραμμα προπόνησης ταχύτητας (Delecluse & Coppenolle 1991)

10 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Σκοπός της έρευνας αυτής είναι να διερευνηθεί η επίδραση της προπόνησης δρομικής ταχύτητας και αλτικότητας -μέσω πλειομετρικών ασκήσεων χαμηλής έντασης- στην ειδική ταχύτητα και αλτικότητα σε προέφηβους πετοσφαιριστές.

11 ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ •Οι συμμετέχοντες ήταν μόνο αγόρια, υγιή, χωρίς κακώσεις και χωρίς χρόνιες ασθένειες. •Οι πειραματικές ομάδες αποτελούνταν από αθλητές πυρήνων της Ε.Ο.ΠΕ, ενώ η ομάδα ελέγχου από μαθητές που δεν γυμνάζονται συστηματικά.

12 ΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ •Το πρόγραμμα εφαρμόσθηκε σε δύο πειραματικές και μία ομάδα ελέγχου 15 αγοριών η καθεμία.Η ηλικία των εξεταζομένων ήταν ετών. •Για την ακριβή μέτρηση της επίδοσης των μαθητών στο τεστ των 30m και στις ενδιάμεσες αποστάσεις των 5, 10, 20 και 30m χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονικό χρονόμετρο της εταιρίας TAG HEUER. •Η αξιολόγηση της αλτικότητας έγινε με το ειδικό μηχάνημα Ergojump-Bosco System με τη βοήθεια του οποίου υπολογίζεται αυτόματα η επίδοση.

13 ΜΕΘΟΔΟΣ •Η έρευνα εφαρμόσθηκε για 10 εβδομάδες με συχνότητα τριών ωρών την εβδομάδα (2 προπονητικές μονάδες x 1,5 ώρες). •Η ομάδα ελέγχου παρακολούθησε μόνο το σχολικό πρόγραμμα Φ.Α, όπως και οι πειραματικές ομάδες. •Όλες οι ομάδες αξιολογήθηκαν πριν την έναρξη και μετά τη λήξη του προπονητικού προγράμματος στο τεστ των 20m και στο Squat Jump τεστ

14 Σχεδιασμός Ερευνας Δύο φάσεις: •Προπαρασκευαστική : Διάρκεια προπόνησης 6 εβδομάδων με γενικό περιεχόμενο ασκήσεων για την προστασία και ενίσχυση του μυοσκελετικού συστήματος •Κύριο μέρος: Με περιεχόμενο προπόνησης ταχύτητας, αλτικότητας.

15 ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ ΠΛΕΙΟΜΕΤΡΙΚΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ (1) (Chu 1992.) • Όλα τα άλματα βάθους εκτελέστηκαν σε μαλακό συνθετικό δάπεδο. •Ο συνολικός αριθμός αλμάτων ήταν περίπου 60–100. Ταξινομημένα σε σετ των 10 επαναλήψεων •H ένταση ήταν 1–2 και στις δύο τελευταίες εβδομάδες 3. •Μεταξύ των πλειομετρικών προπονήσεων μεσολαβούσε ανάπαυλα 2 – 3 ημερών.

16 ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ ΠΛΕΙΟΜΕΤΡΙΚΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ (2) Οι πλειομετρικές ασκήσεις και οι εντάσεις τους επιλέχθηκαν σύμφωνα με το ασκησιολόγιο που παρατίθεται στο βιβλίο του D. Chu (1998) «Πλειομετρικές Ασκήσεις». •Σκίπινγκ (χόπλες) •Επιτόπια άλματα με δύο πόδια 1 •Άλμα στη στεφάνη •Μπλοκ στο φιλέ του Βόλεϊ 2 •Πολλαπλά άλματα στο ένα πόδι 3

17 ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Η δεύτερη πειραματική ομάδα εκτέλεσε:  Δρομικές αποστάσεις 10,15,20 το ανώτερο μέχρι 30m  Ρυθμός μέγιστος  Διάλειμμα μεταξύ επαναλήψεων 2 λεπτά  Αριθμός επαναλήψεων 5-8  Αριθμός σειρών 2-3  Διάλειμμα μεταξύ σειρών 5 λεπτά περίπου ( Bisanz, 1988)

18 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ •Ανάλυση διακύμανσης μονής κατεύθυνσης •Τυχόν στατιστικά σημαντικές επιδράσεις εντοπίστηκαν με τεστ Post-Hoc Scheffe ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Paired t-test Επίπεδο σημαντικότητας: p<0,05 SPSS

19 ΔΡΟΜΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 ΥΨΟΣ ΑΛΜΑΤΟΣ

30 ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΑΛΜΑΤΟΣ (%) Ομάδα Ι36,632±13,498 Ομάδα ΙΙ23,250±13,333 Ομάδα Ελέγχου-1,414±18,706

31 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τόσο το πρόγραμμα προπόνησης δρομικής ταχύτητας όσο και το πρόγραμμα πλειομετρικών ασκήσεων χαμηλής έντασης φαίνεται να βελτιώνουν την επίδοση στο άλμα από στάση.

32 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 2.Η πλειομετρική προπόνηση φαίνεται να βελτιώνει την επίδοση στα 20 και 30μ, αλλά όχι και τις ενδιάμεσες αποστάσεις 0-5, 0-10μ. Βελτιώνει επίσης το χρόνο επίδοσης στις αποστάσεις και Η προπόνηση δρομικής ταχύτητας βελτιώνει όλες τις αποστάσεις: 0-5, 0-10, 0-20 και 0-30μ. Βελτιώνει επίσης τις επιδόσεις στις αποστάσεις 0-10 και αλλά όχι την επίδοση στα 20-30μ.

33 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ •Δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο πειραματικών ομάδων στις δοκιμασίες των 30 μέτρων και squat-jump.

34 ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Προτείνει μεθόδους προπόνησης για τη βελτίωση της δρομικής ταχύτητας και της κάθετης αλτικότητας σε αγόρια προεφηβικής ηλικίας

35 ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν σαν προπονητική γνώση για την καθοδήγηση της προπόνησης στις ηλικίες ετών.

36 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Η εφαρμογή του προγράμματος  για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα  σε κορίτσια  σε προέφηβους αθλητές και αθλήτριες άλλων ομαδικών αθλημάτων

37


Κατέβασμα ppt "Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΛΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΡΟΕΦΗΒΟΥΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ Μεταπτυχιακή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google