Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

HDR IMAGING HIGH DYNAMIC RANGE IMAGING Γιώργος Γαλάνης Φωτογραφική λέσχη Πάτρας «ΗΔΥΦΩΣ» HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "HDR IMAGING HIGH DYNAMIC RANGE IMAGING Γιώργος Γαλάνης Φωτογραφική λέσχη Πάτρας «ΗΔΥΦΩΣ» HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 HDR IMAGING HIGH DYNAMIC RANGE IMAGING Γιώργος Γαλάνης Φωτογραφική λέσχη Πάτρας «ΗΔΥΦΩΣ» HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Photos:www.easyhr.com

2 Dynamic range – ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΥΡΟΣ Για μια σκηνή: ο λόγος ανάμεσα στα φωτεινότερα και τα σκοτεινότερα σημεία της σκηνής. Για τη μηχανή: ο λόγος κορεσμού προς θόρυβο. Για μια οθόνη: ο λόγος ανάμεσα στην μέγιστη και την ελάχιστη ένταση που παραλείπεται από την οθόνη. HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Ο σκοπός λοιπόν μιας HDR εικόνας είναι να αναπαραστήσει με ακρίβεια το εύρος των επιπέδων της έντασης που συναντώνται σε πραγματικές σκηνές, και εκτείνονται από το απευθείας ηλιακό φως ως τις βαθύτερες σκιές.

3 Η ιδέα δεν είναι νέα… Η ανάγκη αύξησης του δυναμικού εύρους προέρχεται από τους ζωγράφους, κυρίως της αναγέννησης. Οι φωτογράφοι, από τον 19 ο αιώνα χρησιμοποιούσαν τεχνικές στον σκοτεινό θάλαμο για να εξάγουν ή να παρουσιάσουν μεγαλύτερο δυναμικό εύρος στις φωτογραφίες τους. Οι τεχνικές Dodging και Burning είναι διαχρονικές τεχνικές για να εμφανίσουμε λεπτομέρεια στις φωτεινές και τις σκοτεινές περιοχές. HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Οι πρωτοπόροι, χρησιμοποιούσαν την τεχνική της εκτύπωσης από δύο ή περισσότερ αρνητικά του ίδιου θέματος με διαφορετική έκθεση (image blending), συνήθως για να μπορέσουν να αποδώσουν σωστά ένα φωτεινό ουρανό με ένα σκοτεινότερο κύριο θέμα. Αργότερα ο Ansel Adams, περιέγραψε το Ζωνικό Σύστημα και εξασκούσε διάφορες τεχνικές στην εmφάνιση και την εκτύπωση σε μια προσπάθεια να αποδώσει λεπτομέρειες στις φωτογραφίες του σε όλο το δυναμικό εύρος.

4 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Εl Greco ( ) La Agonia en el Jardin, 1590 El Greco (Greek, 1541–1614) Χρησιμοποίησε τεχνικές για να δώσει την ψευδαίσθηση του μεγαλύτερου δυναμικού εύρους, αυξάνοντας τοπικά την αντίθεση χρησιμοποιώντας: • Κορεσμένα χρώματα αντίθετης απόχρωσης • Λευκές ή μαύρες γραμμές σις αλλαγές χρωμάτων

5 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Gustave Le Gray ( ) The Great Wave, Sète, 1856–59 Gustave Le Gray (French, 1820–1884) Albumen silver print from glass negative Photo:http://www.metmuseum.org/ Χρησιμοποίησε πολλαπλές λήψεις με διαφορετικές εκθέσεις για να αποδώσει καλύτερα τις φωτεινές και σκοτεινές περιοχές.

6 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Gustave Le Gray ( ) Brig on the Water, 1856 Gustave Le Gray (French, 1820–1884) Albumen silver print from glass negative Photo:http://www.metmuseum.org/

7 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» H. P. Robinson ( ) Fading Away, 1858 H. P. Robinson (English, 1830–801) Photo:http://www.wikipedia.org/ Twilight (Studies in Light), 1859(;) H. P. Robinson (English, 1830–801) Photo:http://www.culturevoyage.co.uk/

8 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Ansel Adams ( ) The Τetons and the Snake River (1942) Ansel Adams (American, 1902–1984) Photo:http://www.wikipedia.org/ Ο Ansel Adams, έκανε θαύματα στο σκοτεινό θάλαμο, έχοντας ορίσει με σαφήνεια τον τρόπο λήψης, τον τρόπο εμφάνισης και εκτύπωσης χρησιμοποιώντας το ζωνικό σύστημα, το οποίο είχε ορίσει ο ίδιος.

9 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Ansel Adams ( ) Close-up of leaves, in Glacier National Park (1942) Ansel Adams (American, 1902–1984) Photo:http://www.wikipedia.org/ Στην τριλογία των Βιβλίων του The Camera – The negative - The print, κάλυψε τον τρόπο λήψης – εμφάνισης και εκτύπωσης μιας φωτογραφίας. Τύπωνε πάντα ο ίδιος τις φωτογραφίες του και είχε λεπτομερείς σημειώσεις για τη λήψη αλλά και την επεξεργασία που έπρεπε να γίνει για κάθε του φωτογραφία.

10 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Γιατί λοιπόν HDR? Γιατί το ανθρώπινο μάτι μπορεί να δει πολύ περισσότερα από αυτά που μπορεί να καταγράψει ο καλύτερος αισθητήρας και το καλύτερο φιλμ, και σίγουρα πολύ περισσότερα από αυτά που μπορεί να μας δείξει το monitor μας και ο εκτυπωτής μας. Chart:www.ndavidking.com

11 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Τι προσπαθούμε να πετύχουμε Ο σκοπός λοιπόν μιας HDR εικόνας είναι να αναπαραστήσει με ακρίβεια το εύρος των επιπέδων της έντασης που συναντώνται σε πραγματικές σκηνές, και εκτείνονται από το απευθείας ηλιακό φως ως τις βαθύτερες σκιές. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι να αποτυπωθεί όλο το δυναμικό εύρος μιας σκηνής, χρησιμοποιώντας πολλαπλές φωτογραφίες με διαφορετική έκθεση, και στο τέλος να συμπιεστεί το δυναμικό εύρος της αρχικής σκηνής σε κάτι το οποίο θα μπορεί να παρουσιαστεί σε μια οθόνη ή στο χαρτί, παρά το περιορισμένο δυναμικό εύρος αυτών των μέσων.

12 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Τι προσπαθούμε να πετύχουμε Chart:www.ndavidking.com

13 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Τι χρειαζόμαστε  Φωτογραφική μηχανή • Κατά προτίμηση ψηφιακή • Ιδανικά να παράγει RAW αρχεία • Κάποιες μηχανές παράγουν αυτόματα HDR φωτογραφίες  Τρίποδο (προαιρετικά)  HDR Software • Photomatix, easyHDR, HDR Efex pro κλπ  Software Επεξεργασίας εικόνας • (GIMP, Photoshop κλπ)

14 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» HDRI WORKFLOW  Προετοιμασία για τη λήψη  Λήψη  Δημιουργία εικόνας HDR – TONE MAPPING  Τελική επεξεργασία

15 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Προετοιμασία για τη λήψη  Χρήση Τρίποδου  Καδράρισμα – έλεγχος για κινούμενα στοιχεία  Επιλογή χαμηλής ευαισθησίας ISO  Εστίαση • Εστίαση στο θέμα και κατάργηση αυτόματης εστίασης  Επιλογή διαφράγματος • συνήθως κλειστό διάφραγμα – μεγάλη τιμή για μεγάλο βάθος πεδίου

16 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» H Λήψη – πόσα καρέ θα χρειαστούμε  Απόφαση για πόσα καρέ θα τραβήξουμε • Τρία ή πέντε καρέ, με απόσταση 2 στοπ (EV) συνήθως είναι αρκετά, εκτός από ειδικές περιπτώσεις όπου μπορεί να χρειαστούν και επτά καρέ. • Το σημαντικό είναι να μπορέσουμε να «γράψουμε» σωστά σε κάποια από τις λήψεις τις λεπτομέρειες τόσο στη σκοτεινή περιοχή όσο και στην φωτεινή. • Το ιστόγραμμα που δίνει το live view στις μηχανές είναι συνήθως χρήσιμο.

17 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» H Λήψη - Bracketing  Χρήση Auto Exposure Bracketing • Χρησιμοποιώντας σταθερό διάφραγμα και αλλάζοντας ταχύτητες  Χειροκίνητο Bracketing αλλάζοντας ταχύτητες

18 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» H Λήψη – Κλίκ.... Έξι λήψεις με διαφορά 2 στόπ μεταξύ τους Photos:www.ndavidking.com

19 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Προγράμματα δημιουργίας HDR  Δωρεάν – Open Source • QTPFSGUI (http://qtpfsgui.sourceforge.net/) • PFSTOOLS (http://pfstools.sourceforge.net/) • PICTURENAUT (http://www.hdrlabs.com/picturenaut/) • FDRTOOLS BASIC (http://fdrtools.com/fdrtools_basic_e.php)  Εμπορικά • Artizen HDR • DynamicPhoto HDR • easyHDR • Essential HDR • HDR Darkroom • HDR Photo Studio • Luminance HDR • Photomatix Pro • Photoshop CS5 HDR Prο

20 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Δημιουργία εικόνας HDR  Εισαγωγή στο πρόγραμμα • Από κάποια προγράμματα υποστηρίζεται απευθείας εισαγωγή από RAW • Αλλιώς ιδανικά μετατρέπουμε τα RAW σε 16bit TIFFS ή εισάγουμε JPG  Μπορεί να γίνει ευθυγράμμιση (Alignment) των καρέ και αφαίρεση κινούμενων στοιχείων (ghosting artifacts)  To πρόγραμμα δημιουργεί ένα αρχείο HDR 32bit το οποίο δεν μπορεί να αναπαραχθεί σωστά από τα μέσα που έχουμε λόγω του μεγάλου του δυναμικού εύρους.  Γι’ αυτό χρησιμοποιούμε την τεχνική TONE MAPPING

21 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Δημιουργία εικόνας HDR – TONE MAPPING  Με το Tone Mapping (χαρτογράφιση τόνων) μετατρέπονται οι τιμές των τόνων απο 32bit σε 16bit, σε κάτι δηλαδή που μπορούμε να δούμε σε ένα μόνιτορ ή τυπωμένο στο χαρτί  Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η παραπάνω διαδικασία μπορεί να δώσει διαφορετικές εικόνες, από απόλυτα ρεαλιστικές ως εντελώς σουρεαλιστικές. 12-bit RAW 8-bit 32-bit HDR 8-bit HDR 8-bit Tone Mapping (Συμπίεση δυναμικού εύρους) Μετατροπή RAW (προαιρετικά) Μίξη έκθεσης

22 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Το αποτέλεσμα... Έξι λήψεις με διαφορά 2 στόπ μεταξύ τους Photos:www.ndavidking.com

23 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» ‘Άλλα παραδείγματα Photos:www.easyhdr.com

24 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Άλλα παραδείγματα Photos:www.easyhdr.com

25 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Τελική επεξεργασία  Μπορούμε να αποθηκεύσουμε το HDR αρχείο στην αρχική 32bit μορφή του για να το επεξεργαστούμε εκ νέου  Εξάγουμε το 16bit ή 8bit tone mapped αρχείο μας και μπορούμε να το επεξεργαστούμε για τις λεπτομέρειες, όπως όλα μας τα αρχεία στο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας που χρησιμοποιούμε.

26 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» HDR με μία φωτογραφια  Μπορούμε να πάρουμε περισσοτερη πληροφορία, ιδίως από ένα αρχείο RAW (12bit)  Δε πρόκειται για HDRI, αλλά περισσότερο για HDRI εφέ, αν και όντως λαμβάνεται περισσότερη πληροφορία.  Γίνεται και στο Photoshop (adjustments – HDR toning)

27 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Τι μπορεί να πάει λάθος?  Η υπερβολή στς ρυθμίσεις συνήθως παράγει μια μη- πιστευτή φωτογραφία  Μπορεί η φωτογραφία να μην είναι αληθοφανής, μπορεί όμως να έχει άλλο ενδιαφέρον...

28 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Η τεχνική σαν δημιουργικό εργαλείο Εκτός από την απόδοση μεγαλύτερου δυναμικού εύρους σε μια φωτογραφία, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνική για να δημιουργήσουμε ενδιαφέροντα εφέ...

29 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Η τεχνική σαν δημιουργικό εργαλείο

30 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Περισσότερα στα μαθήματα της Λέσχης που θα συνεχιστούν το Φθινόπωρο... Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας, και σας περιμένουμε στα εγκαίνια της έκθεση της Λέσχης μας την Πέμπτη 26/5/2011 στο IDEAL...

31 HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «ΗΔΥΦΩΣ» Βιβλiογραφία - Links 1.David Prackel, Photography Basics 7, EXPOSURE, AVA Publishing, www.wikipedia.org 3.www.hdrsoft.com/examples.html 4.www.lubbockcameraclub.com 5.www.easyHDR.com 6.range.wordpress.com/2006/07/15/modern-hdr-photography-a-how-to-or- saturday-morning-relaxation 8.www.ndavidking.com 9.http://images.google.com/search?tbm=isch&hl=en&source=hp&biw=1280&bih=679 &q=hdr&gbv=2&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=


Κατέβασμα ppt "HDR IMAGING HIGH DYNAMIC RANGE IMAGING Γιώργος Γαλάνης Φωτογραφική λέσχη Πάτρας «ΗΔΥΦΩΣ» HDR IMAGING – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google