Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΝΟΙΞΗΣ Παρουσίαση 1 ης Φάσης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Άνοιξη, 2009 EURONET Tηλ: 210 8132633.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΝΟΙΞΗΣ Παρουσίαση 1 ης Φάσης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Άνοιξη, 2009 EURONET Tηλ: 210 8132633."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΝΟΙΞΗΣ Παρουσίαση 1 ης Φάσης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Άνοιξη, 2009 EURONET Tηλ:

2 Περίγραμμα παρουσίασης ΑΝΑΛΥΣΗ  Σκοπός & στόχοι Ε.Π.  Σημεία διαφοροποίησης  Βήματα έως τώρα  Εισαγωγικές διαπιστώσεις  Προβλήματα  Πρωταγωνιστές  Οράματα  Εφόδια  Ευκαιρίες  Παγίδες  Προκλήσεις ΣΥΝΘΕΣΗ  Λογική σχεδίασης  Στοχοθεσία & Δομή Ε.Π.  Διασύνδεση έργων  Κατηγορίες έργων  Κριτήρια ένταξης έργων  Στοιχεία έργων Ε.Π.  Δυσκολίες & Εμπόδια ΕΦΑΡΜΟΓΗ  Χρήσιμοι στοχασμοί  Κρίσιμες καμπές  Περαιτέρω βήματα ΣΥΝΟΨΗ

3 Σκοπός του Ε.Π  Δημιουργία μιας μεθοδολογίας για:  Διαβούλευση για κατάρτιση ρεαλιστικών πλάνων δραστηριότητας 1-2 ετών  Επιλογή και ένταξη σε αυτά ώριμων και ολοκληρωμένων έργων και  Εξασφάλιση της διάθεσης όλων των πόρων που απαιτούνται για την υλοποίησή τους ΑΝΑΛΥΣΗ

4 Επιμέρους στόχοι  Αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης σε:  Υπάρχουσες υποδομές & δραστηριότητες  Τρέχουσες ανάγκες & βαθύτερες αντιλήψεις  Ουσιαστικοποίηση της συμμετοχής:  Τοπικών παραγόντων & στελεχών  Κατοίκων & επαγγελματιών  Δημιουργία μηχανισμού για:  Εφαρμογή & παρακολούθηση του Ε.Π.  Αξιοποίηση συλλογικής γνώσης & εμπειρίας ΑΝΑΛΥΣΗ

5 Σημεία διαφοροποίησης Ε.Π. Το παρόν Ε.Π. διαφέρει από τα παραδοσιακά Ε.Π. στα εξής σημεία: πελατοκεντρική  Έχει σχεδιασθεί σε πελατοκεντρική βάση (πελάτης=κοινότητα) και όχι στη βάση μηχανισμών (υπηρεσίες, παρατάξεις).  Έχει εκτιμηθεί η λειτουργικότητα των μηχανισμών ως έχει και όχι μια ωραιοπημένη εκδοχή της.  Δεν υιοθετείται η αντιγραφή προεκλογικών διακηρύξεων σε ένα πρόγραμμα δράσης, τελικά μη εφικτό.  Έχουν καταγραφεί και συσχετισθεί οι υποσχέσεις & απαιτήσεις όλων των πλευρών.  Οι στόχοι συνδέονται μεταξύ τους με έργα που υφαίνουν έναν ιστό συνοχής. ΣΥΝΟΨΗ

6 Βήματα έως τώρα  Δευτερογενής έρευνα:  Δημογραφικά στοιχεία περιοχής, Διοικητικός οργανισμός  Προεκλογικά προγράμματα δημοτικών παρατάξεων  Επιχειρησιακά προγράμματα άλλων ΟΤΑ  11 Συνεντεύξεις με :  Δημοτικές παρατάξεις  Τοπικούς φορείς (Οικιστών, ΣΓΚ, ΤοΣυΝ, ΚΕΔΑ, κλπ)  Δημοτικούς υπαλλήλους  Στελέχη Αναπτυξιακών εταιρειών  Πινακοποίηση απαιτήσεων - προτάσεων – υποσχέσεων  Επιστολή προς κατοίκους – πρόσκληση συμμετοχής  Δημιουργία σχετικής ιστοσελίδας  Αξιοποίηση υλικών & ευρημάτων προγράμματος Διαλόγου (2008) ΣΥΝΟΨΗ

7 Κρίσιμες διαπιστώσεις (1)  Δεν μπορείς να λειτουργήσεις ως μέρος της λύσης, αν δεν δεις τον εαυτό σου ως μέρος του προβλήματος!  Μόνον όταν κατανοήσεις τον ρόλο σου στο πρόβλημα ως γενεσιουργή αιτία ή φορέας συντήρησής του,  και αναλάβεις το μερίδιο ευθύνης που σου αναλογεί εκείνου που παίρνει την απόφαση ή που συμμετέχει στην εκτέλεσή της,  τότε μπορείς να έρθεις πιο κοντά στη λύση που μοιάζει πιο οικεία & εφικτή, χωρίς τη δικαιολογία & παρεμβολή των ‘άλλων’. ΑΝΑΛΥΣΗ

8 Κρίσιμες διαπιστώσεις (2)  Είναι δύσκολο να μάθεις καινούργια κόλπα σε γέρικο σκύλο!  Κάθε άνθρωπος μεταφράζει την εξωτερική πραγματικότητα, με βάση τις βαθύτερες προσωπικές του αντιλήψεις, που: - έχουν διαμορφωθεί από τις εμπειρίες ζωής του, - συνδέονται με το σύστημα αξιών του ίδιου και του περιβάλλοντός του, - καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις και την δράση του και - είναι πολύ δύσκολο να τις αποχωρισθεί ή ακόμα και να τις “δει”.  Οι μαθητές είναι λιγότερο δέσμιοι των κυρίαρχων μοτίβων και διαθέτουν ‘φρέσκια ματιά’, επομένως: - ο ρόλος τους στην εδραίωση του νέου είναι μεγάλος και - εκεί πρέπει να εστιάσουν πολλές δράσεις αλλαγής. ΑΝΑΛΥΣΗ

9 Κρίσιμες διαπιστώσεις (3)  Η καλύτερη αρμονία προκύπτει από τα διαφορετικά (Ηράκλειτος)  Δύο ίδια πράγματα δεν μπορούν να συντεθούν, παρά μόνο να συσσωρευθούν.  Το νέο προκύπτει ως σύνθεση - υπέρβαση παλαιότερων αντιθέσεων και όχι ως επικράτηση του ενός πόλου.  Διαφορετική οπτική είναι απλώς η οπτική από ένα μέρος που δεν είσαι εκεί. ΑΝΑΛΥΣΗ

10 Κρίσιμες διαπιστώσεις (4)  Κρίσιμη μάζα και κρίσιμες σχέσεις υποστηρικτών και ενέργειας,  Οι περισσότερες πρωτοβουλίες δεν καταφέρνουν τελικά να εξασφαλίσουν την κρίσιμη μάζα υποστηρικτών και ενέργειας, που απαιτούνται για το ξεκίνημα και τη συνέχειά τους.  Οι λίγες που τα καταφέρνουν φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει ένα απόθεμα κρίσιμων σχέσεων, τις οποίες καλλιεργούν μακρο- πρόθεσμα ανάμεσα στους συντελεστές τους.  Από την άλλη, οι ανθρώπινες κοινωνίες έχουν την ικανότητα να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης, τις οποίες χρειάζονται για τη διατήρησή τους. εμπιστοσύνης  Έτσι, για την επιτυχία των κοινωνικών αλλαγών, η προσοχή στρέφεται πλέον στην δημιουργία & καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στους συντελεστές του συστήματος. ΑΝΑΛΥΣΗ

11 Τρεις κατηγορίες προβλημάτων  “Καυτές πατάτες” (πρακτικό αντικείμενο πολιτικής)  Οργάνωση & διοίκηση δήμου (προϋπόθεση επιτυχίας πολιτικής)  Ψυχολογία κόσμου (υπόβαθρο άσκησης πολιτικής) ΑΝΑΛΥΣΗ

12 Κατηγορίες προβλημάτων (1)  “Καυτές πατάτες”  Έχουν καταγραφεί σε: • προεκλογικά προγράμματα παρατάξεων • συνεντεύξεις συμβούλων, εκπρ. φορέων & κατοίκων • απαντήσεις κατοίκων στο ερωτηματολόγιο  Δημιουργούν: • διαρκές κλίμα επίκρισης – απολογίας • αίσθηση απογοήτευση ή κυνισμό για την επίλυσής τους • έδαφος για πόλωση αλλά και υποσχέσεις ΑΝΑΛΥΣΗ

13 Κατηγορίες προβλημάτων (2)  Οργάνωση & διοίκηση δήμου  “Οικογενειακή” ατμόσφαιρα • (+): προσωπικό ενδιαφέρον, φιλότιμο & γνώση πλαισίου • (-) : μη ύπαρξη προτύπων λειτουργίας/ελέγχου & δυσκολία αλλαγών  Ανεπάρκεια όρων & τεχνογνωσίας • Υπόθεση μιας χούφτας ατόμων από την δημοτική αρχή • Λειτουργία υπηρεσιών με θύλακες ποιότητας • Αβεβαιότητα εξέλιξης εργασιών & διαρκείς εκπλήξεις-ανατροπές • Ασύνδετες σχέσεις με εξωτερικούς παράγοντες  Αρνητικός αντίκτυπος σε: • Κατοίκους (με αυξημένες απαιτήσεις) • Εργαζόμενους (προσδοκίες από την εργασία τους) • Δημοτική αρχή (εκπλήρωση της αποστολής της) • Λοιπούς φορείς (δυνατότητα & προοπτικές συνεργασίας) ΑΝΑΛΥΣΗ

14 Κατηγορίες προβλημάτων (3)  Ψυχολογία κόσμου Σαν αντίσταση στις έντονες αλλαγές σε επίπεδο:  τοπικό (ραγδαία αστικοποίηση – ενδεχόμενη συνένωση)  εθνικό (πολιτική δυσφορία - οικονομική κρίση)  παγκόσμιο (περιβαλλοντική απειλή - γενικευμένη αστάθεια), συνήθως ενισχύονται τα ατομικά και ομαδικά στερεότυπα, με συνέπεια:  δυσχέρεια επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών ομάδων  αδυναμία σύνθεσης διαφορετικών απόψεων / οπτικών ΑΝΑΛΥΣΗ

15 Οι πρωταγωνιστές ως Θεσμοί  Δημοτικές παρατάξεις  Δημοτική αρχή  Αντιπολίτευση  Υπηρεσίες  Δήμου  Παράλληλες & Υπερκείμενες (νομαρχία – περιφέρεια – κράτος – ΕΕ)  Τοπικοί σύλλογοι & φορείς  Εκπαίδευσης  Οικιστών  Ενδιαφερόντων ( αθλητικοί – πολιτιστικοί – προνοιακοί – επαγγελ/κοί )  Κάτοικοι  Είναι οι ομάδες αυτές εσωτερικά ομοιογενεις;  Ποιες είναι οι κεντρομόλες & οι φυγόκεντρες δυνάμεις τους; ΑΝΑΛΥΣΗ

16 Οι πρωταγωνιστές ως Ρόλοι  Ηγέτες (leaders)  οραματίζονται - υπόσχονται – δίνουν τον τόνο – κρίνονται  Συνεργάτες (fellows)  γνωρίζουν – εκτίθενται - υλοποιούν – επηρεάζουν  Ακόλουθοι (followers)  απαιτούν –συγκρίνουν – καταναλώνουν – δίνουν ανάδραση  Περιθωριοποιημένοι (outsiders)  χωρίς φωνή – αναμένουν - εκπλήσσουν – ευκαιρία ή απειλή;  Λειτουργεί ο κάθε ρόλος με ίδιο τρόπο;  Υπάρχει ένας βέλτιστος τρόπος για όλες τις περιστάσεις; ΑΝΑΛΥΣΗ

17 Οι πρωταγωνιστές ως “εσωτερικές Φωνές”  Ρεαλισμός  Καταγγελία  Ενδιαφέρον  Σιωπή  Περιθώριο  Καινούργιο  Παλιό Κάνει τα πράγματα να λειτουργούν Υπενθυμίζει ατέλειες και λάθη Τρέχει, συμμετέχει, υποστηρίζει Ακολουθεί κάθε τι καλό χωρίς παράπονα Κρυμμένο & αναξιοποίητο δυναμικό Επιθυμεί να αλλάξουν τα πράγματα Διαθέτει εμπειρία και απόσταση Διαχειρίζεται την εξουσία, κάποτε υπεροπτικά Διεκδικεί την εξουσία, κάποτε δημαγωγικά “Όλο τα ίδια άτομα” - κουράζεται & κουράζει Σχολιάζει και απαιτεί από τον καναπέ Ως πότε θα περιμένουμε κάτι να γίνει; Δεν γνωρίζει τα τοπικά συμφραζόμενα Γνωρίζει πώς να φρενάρει τα πράγματα +- ΑΝΑΛΥΣΗ φωνή

18 Θεσμοί, Ρόλοι και Φωνές Μόνο εάν κατανοήσουμε τις διαφορετικές φωνές μέσα σε κάθε θεσμό και ρόλο......μπορούμε να προχωρήσουμε στη σύνθεση σε επίπεδο κοινότητας ΑΝΑΛΥΣΗ

19 Τα Οράματα Υπάρχουν διαφορετικά οράματα, για μια πόλη με:  Ανθρωπιά, συνοχή & αλληλεγγύη  Πολύ πράσινο & περιβαλλοντική συνείδηση  Έντονο πολιτιστικό αποτύπωμα  Τάξη & ήρεμους ρυθμούς  Αισθητική στους δημόσιους χώρος  Σύγχρονες κοινόχρηστες υποδομές  Παροχή τεχνολογικών ευκολιών  κλπ ΑΝΑΛΥΣΗ

20 Τα Εφόδια & η Σκιά τους Υπάρχουν στην περιοχή πολλά άτομα που διαθέτουν :  Αίσθηση τοπικών ιδιαιτεροτήτων & αναγκών ( τι & γιατί ) Σκιά : Υστερόβουλη χρήση, πελατειακές επιλογές  Τεχνικές γνώσεις & ικανότητες σχεδίασης ( πώς ) Σκιά : Υπεροψία έναντι των άλλων  Πρακτικό ρεαλισμό & ικανότητες υλοποίησης ( πότε, πόσο ) Σκιά : Απλοϊκές λύσεις & πρακτικές περασμένων εποχών  Βούληση να συμμετάσχουν στην επίλυση Σκιά : “Με σαμποτάρουν οι άλλοι”  Τι εμποδίζει αυτά τα άτομα να βρεθούν μαζί;  Τι λείπει για να “δέσουν” σ’ ένα στέρεο μίγμα; Η μεταξύ τους εμπιστοσύνη Η μεταξύ τους εμπιστοσύνη. ΑΝΑΛΥΣΗ

21 Μερικές κρίσιμες ευκαιρίες...  Η ύπαρξη ώριμων προβλημάτων που προσφέρει:  την δυνατότητα ενεργοποίησης των κατοίκων για  την αντιμετώπισή τους με ρεαλιστικά σχέδια.  Η διεθνής κρίση που, εκτός από ανασφάλεια :  δημιουργεί νέες ανάγκες, κοινές σε πολλούς ανθρώπους  δίνει δυνατότητα επαφής, μέσα από μικρές δράσεις.  Η υλοποίηση έργων & η ενίσχυση κατοίκων μέσω:  της απόκτησης διαχειριστικής επάρκειας ΕΣΠΑ (διαβατήριο),  της λειτουργίας της διαδημοτικής επιχείρησης (εργαλείο) και  της συνεργασίας με τοπικούς εμπειρογνώμονες (πόροι) ΑΝΑΛΥΣΗ

22 ...και μερικές κλασικές παγίδες  Σημαντικά έργα καθυστερούν ή “ξαναγίνονται” λόγω:  ανεπαρκούς – ελλιπούς αρχικού σχεδιασμού και  μη διασφάλισης της ποιότητας στην υλοποίησή τους  Σημαντικές πρωτοβουλίες συχνά “θάβονται” λόγω:  βιαστικής έναρξης ή πλημμελούς προετοιμασίας  μη πρόβλεψης & εξασφάλισης της συνέχειάς τους  Η μονότονη προώθηση μιας κυρίαρχης στοχοθεσίας :  δημιουργεί μια αίσθηση στείρας επανάληψης (του μοτίβου) και  οδηγεί τους “άλλους” να αποσυρθούν & ν’ αντιστρατευθούν  Η μη σταθερή επικοινωνία με τους κατοίκους :  εκλαμβάνεται ως “μη σεβασμός” τους από την Δ. Αρχή  αφήνει περιθώρια παρερμηνειών & παρεξηγήσεων και  επιβεβαιώνει τις γνωστές προκαταλήψεις περί πολιτικής. ΑΝΑΛΥΣΗ

23 4 προκλήσεις ηγεσίας (α)  Τι υπόθεση είναι για μας η δημοτική αρχή;  Δημόσια (απρόσωπη εφαρμογή νόμων – “πού είναι το κράτος;”)  Κοινόχρηστη (συμμετοχική διαμόρφωση λύσεων - υπέρβαση) ή  Ιδιωτική (προσωπικό όραμα & μοναχική προσπάθεια);  Πού/πώς αναζητούμε συμμάχους για τους στόχους μας;  Τι ζητάνε από μας και τι μπορούν να κάνουν για μας;  Πώς θα ξαναποκτήσουμε εμπιστοσύνη μεταξύ μας; ΑΝΑΛΥΣΗ

24 4 προκλήσεις ηγεσίας (β)  Μας βοηθά η οπτική μας για να κατανοούμε τον κόσμο; Είναι ακόμη λειτουργική η πρακτική μας;  Χρειάζεται μήπως να τα μετασχηματίσουμε και σε τι;  Είναι αρκετή η εμπειρία που έχουμε στο να :  ακούμε μια διαφορετική φωνή  μιλάμε σε μια διαφορετική γλώσσα  συνθέτουμε διαφορετικές απόψεις; ΑΝΑΛΥΣΗ

25 Το τρίπτυχο “Δημόσιο – Κοινόχρηστο – Ιδιωτικό” ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΔΗΜΟΣΙΟ Προσωπικό όραμα Μοναχική πορεία Πρωτοβουλίες σεβαστές Έλλειψη πόρων Απρόσωποι θεσμοί Τήρηση νομιμότητας Άκαιρο κύρος Ευθύνες στους ‘άλλους’ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ Εθελοντική βάση Προσωπικές Σχέσεις Ανοχή – συγχώρεση Συλλογική υπόθεση Διόρθωση νόμων Διαμόρφωση με χρήση ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Κοινωνικός Ιστός

26 Λογική σχεδίασης Ε.Π. (1)  Τρεις κύριοι άξονες:  Φυσικό και Οικιστικό Περιβάλλον  Ποιότητα Ζωής για όλους  Οργάνωση και λειτοργία Δήμου  Τρεις κατηγορίες εμπλεκομένων:  Δήμος & Κράτος ( χρηματοδότηση, διαχείριση, διάθεση )  Δημότες & φορείς τους ( ανάγκη, χρήση, περιφρούρηση )  Κατασκευαστές ( υλοποίηση, συντήρηση, ανανέωση ) ΣΥΝΘΕΣΗ

27 Λογική σχεδίασης Ε.Π. (2)  “Μπουκέτα” συμπληρωματικών παρεμβάσεων γύρω από ένα κύριο έργο που συμβάλλουν σε:  Κατανόηση των διαφορετικών πτυχών των προβλημάτων  Διάδοση σημασίας & ενίσχυση βιωσιμότητας έργων  Εξισορρόπηση συμμετοχής των ίδιων ατόμων στα πάντα  Συνοδευτικές ενέργειες για κάθε σημαντικό έργο:  πριν την έναρξή του (πχ συζήτηση – ωρίμανση)  κατά την υλοποίησή του (πχ προετοιμασία λειτουργίας)  μετά την παράδοσή του (πχ αναζήτηση επεκτάσεων) ΣΥΝΘΕΣΗ

28 Δομή & περιεχόμενο Ε.Π.  Φυσικό & Οικιστικό Περιβάλλον  Χωροθέτηση  Δίκτυα  Κοινόχρηστες υποδομές  Προστασία περιβάλλοντος  Ποιότητα Ζωής για όλους  Εκπαίδευση  Πολιτισμός  Αθλητισμός  Υγεία  Νεολαία  Κοιν.Συνοχή  Οικονομία-Απασχόληση  Οργάνωση & λειτουργία Δήμου  Αναδιάρθρωση - Ανθρώπινο δυναμικό - Υποδομές  Οικονομικά – Χρηματοδότηση έργων  Διαφάνεια – Λογοδοσία - Δημοκρατία  Σχέσεις με Δημότες & Φορείς ΣΥΝΘΕΣΗ

29 Κατευθύνσεις στοχοθεσίας  Φυσικό & Οικιστικό Περιβάλλον  Σχέδιο Πόλης – Χρήσεις γης (προστασία περιουσιών κατοίκων)  Ολοκλήρωση δικτύων (ύδρευση-αποχέτευση, δρόμοι-κυκλοφορία κλπ)  Κοινόχρηστες υποδομές (αναψυχή, παιδιά, στάθευση, εξοπλισμός κλπ)  Προστασία περιβάλλοντος (δάση, πράσινο, απορρίματα, απόβλητα)  Ποιότητα Ζωής για όλους  Τόνωση της αίσθησης της αλληλευγγύης (σε όλα τα επίπεδα)  Συνέχεια & ανανέωση δράσεων (με την συμμετοχή των κατοίκων)  Ετήσιοι κεντρικοί άξονες δράσεων (κατά θεματική ενότητα)  Ειδικές δράσεις για μαθητές & χρήζοντες βοήθειας (κάθε τύπου)  Οργάνωση & λειτουργία Δήμου  Ανάπτυξη στελεχιακού δυναμικού & συνεργασιών  Εισαγωγή προτύπων λειτουργίας & ελέγχου  Μηχανισμός διεκδίκησης & διαχείρισης χρηματοδοτήσεων  Διαρκής & αμφίδρομη επικοινωνία με κατοίκους & φορείς ΑΝΑΛΥΣΗ

30 Διασύνδεση έργων Ε.Π. - πχ 1 Προγράμματα Ανακύκλωσης Εκπαίδευση στα σχολεία Ενημέρωση γονέων - κατοίκων Τακτική αποκομιδή– Ανάπλαση κ.χ.. Δρώμενα σε κοινοχρ. χώρους Διεκδίκηση – διαχείριση οικονομικών πόρων εμπιστοσύνη συνοχή ΠεριβάλλονΠοιότητα Ζωής Οργάνωση Δήμου ΣΥΝΘΕΣΗ

31 Διασύνδεση έργων Ε.Π. - πχ 2 Φύλαξη δασικών εκτάσεων Ανάπτυξη εθελοντισμού Ενίσχυση τοπικών φορέων Υποδομές πυροπροστασίας Εκπαίδευση εθελοντών Διεκδίκηση – διαχείριση οικονομικών πόρων αποτέλεσμα συμμετοχή ΠεριβάλλονΠοιότητα Ζωής Οργάνωση Δήμου ΣΥΝΘΕΣΗ

32 Κατηγορίες έργων  Έργα υποδομών ώριμα & εφικτά έργα, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ  Αντιμετώπιση επείγουσας καθημερινότητας μικρά & συνεχή έργα, με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους  Συμπληρωματικές δράσεις γύρω από τα ενδιαφέροντα διαφορετικών ομάδων  Έργα μακράς πνοής μακροπρόθεσμα έργα, με ανάγκη για συναίνεση & δέσμευση ΣΥΝΘΕΣΗ

33 Κριτήρια ένταξης έργων  Κάλυψη συλλογικών αναγκών ενδιαφέρον από πολλούς, αντιδράσεις από λίγους  Ύπαρξη εμπειρίας & γνώσης από τον Δήμο ή/και δημότες (project team)  Παραγωγή αποτελεσμάτων ευκολία διαχείρισης, επάρκεια Π/Υ & χρόνου  αποτελέσματα  Ευρύτερο όραμα τόνωση ευρύτερης παιδείας & ισορροπίας Ποια χρωματική αναλογία επιθυμείτε ; ΣΥΝΘΕΣΗ

34 Στοιχεία έργων Ε.Π. Για κάθε έργο που εντάσσεται στο Ε.Π. θα δίνονται:  Στοιχεία κατά τεκμήριο “αντικειμενικά”  Κόστος & πιθανές πηγές χρηματοδότησης  Χρονική διάρκεια  Προϋποθέσεις & συνέπειες (σχέσεις με άλλα έργα).  Στοιχεία που επηρεάζονται από ατομικές οπτικές  Συμβατότητα με το συνολικό όραμα για την περιοχή  Αποδιδόμενη σημασία και προτεραιότητα  Δέσμευση – συνεισφορά στην υλοποίησή τους ΣΥΝΘΕΣΗ

35 12 Δυσκολίες & Εμπόδια  Αν δεν σπάσεις αυγά, δεν θα κάνεις ομελέτα  Η πίστη για την ύπαρξη μιας μόνο “σωστής λύσης - απάντησης”  Η τάση για άμεσα και πάσει θυσία αποτελέσματα  Η ταύτιση της επίτευξης των στόχων με την αποτελεσματικότητα  Η αντίληψη ότι μόνο η ισχύς εγγυάται τα αποτελέσματα  Η ψευδαίσθηση ότι διάλογος σημαίνει αντιπαράθεση  Η μη εξοικείωση να ακούμε και να ακουγόμαστε  Η ανάγκη ανταπάντησης μετά από άσκηση κριτικής  Η αποδοχή & αναπαραγωγή - από όλους- πελατειακών σχέσεων σαν παντοδύναμο μοτίβο - για όλους μας (πχ ‘οι δικοί μας’)  Η αδυναμία υπέρβασης κομματικών/προσωπικών επιδιώξεων/αντιθέσεων  Η δυσκολία συνεργασίας λόγω απαίτησης αποδοχής από τον άλλον του δικού μας πλαισίου (αντιλήψεων, οπτικής, μεθόδου)  Καθένας κουβαλάει μέσα του την παλιά του γειτονιά & τα κουσούρια της ΣΥΝΘΕΣΗ

36 1.Η διακύμανση της συμμετοχής Κρίσιμες καμπές πρωτοβουλιών Συμμετοχή Ιστός κρίσιμων σχέσεων που παράγουν την κρίσιμη μάζα συμμετοχής σε πρωτοβουλίες Διάφορες πρωτοβουλίες Χρόνος ΕΦΑΡΜΟΓΗ Δύο χρήσιμοι στοχασμοί

37 2.Η καλλιέργεια των κρίσιμων σχέσεων  Ποια είναι τα “χωράφια” προς καλλιέργεια; • Μαθητές • Περιθωριοποιημένοι • Αναδυόμενοι τοπικοί ηγέτες • Άλλοι – ποιοι;  Ποιοι είναι ο “κηπουρός” & ο “αγροφύλακας”; • Είναι υπαρκτοί; Το προφίλ τους ταιριάζει στην εργασία τους; • Με ποιο τρόπο καλλιεργεί ο ένας & φυλάει ο άλλος; • Τι σχέση έχουν με τα ‘χωράφια’; ΕΦΑΡΜΟΓΗ

38 Κρίσιμες καμπές για το Ε.Π.  Καποδίστριας 2 – Συνένωση ΟΤΑ  Δημοτικές εκλογές 2010 – Στρατηγικές συνεργασιών  Διαχειριστική επάρκεια – Διαδημοτική επιχείρηση  Εξέλιξη Σχέδιου Πόλης – Αναστολή οικοδ. αδειών ΕΦΑΡΜΟΓΗ

39 Περαιτέρω βήματα  Κριτική σχεδίου από την δημοτική αρχή  Εξειδίκευση από ομάδες εργασίας:  Κατά θεματικό αντικείμενο (αξιοποίηση εθελοντών)  Workshop με μέλη ΔΣ (επεξεργασία των ερωτημάτων του ΕΠ)  Διαπαραταξιακή επιτροπή διαμόρφωσης ΕΠ (χωρίς πλειοψηφία)  Συζητήσεις & σεμινάρια:  Ενημέρωσης δημοτικών παρατάξεων, εκπροσώπων φορέων, υπαλλήλων, εθελοντών κλπ  Ευαισθητοποίησης κοινού & συγκεκριμένων ομάδων στόχου (για προσέλκυση εν δυνάμει συμμάχων)  Παρουσίαση - συζήτηση στο ΔΣ:  Παρουσίαση σχεδίου από μελετητή  Προσπάθεια δέσμευσης του ΔΣ για υιοθέτησή του ανεξαρτήτως δημοτικής αρχής  Δημιουργία επιτροπής παρακολούθησης της εφαρμογής του. ΕΦΑΡΜΟΓΗ

40 Περαιτέρω βήματα (χρονοδιάγραμμα) Φάσεις ΑΠΡΙΟΥΝΣΕΠ  Κριτική σχεδίου από δημ. αρχή  Εξειδίκευση - ομάδες εργασίας  Συζητήσεις και σεμινάρια  Παρουσίαση - Συζήτηση στο ΔΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

41 Ο λόγος σε σας  Ερωτήσεις – Απορίες  Σχόλια - Ενστάσεις  Προτάσεις για συνέχεια ΕΠΙΛΟΓΟΣ Ευχαριστούμε για την προσοχή και την συμμετοχή σας. ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ


Κατέβασμα ppt "ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΝΟΙΞΗΣ Παρουσίαση 1 ης Φάσης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Άνοιξη, 2009 EURONET Tηλ: 210 8132633."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google