Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

AEGEAN AIRLINES – TURKISH AIRLINES – ΑΣΙΑΤΙΚΟΙ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ Συγκλίσεις και αποκλίσεις κορυφής σε ευαίσθητα γεωπολιτικά πεδία,-πως και γιατί; - ΟΜΙΛΗΤΗΣ-

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "AEGEAN AIRLINES – TURKISH AIRLINES – ΑΣΙΑΤΙΚΟΙ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ Συγκλίσεις και αποκλίσεις κορυφής σε ευαίσθητα γεωπολιτικά πεδία,-πως και γιατί; - ΟΜΙΛΗΤΗΣ-"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 AEGEAN AIRLINES – TURKISH AIRLINES – ΑΣΙΑΤΙΚΟΙ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ Συγκλίσεις και αποκλίσεις κορυφής σε ευαίσθητα γεωπολιτικά πεδία,-πως και γιατί; - ΟΜΙΛΗΤΗΣ- ΜΑΝΩΛΗΣ Α. ΓΚΥΖΗΣ Εμμ. Α. Γκύζης & Συνεργάτες -Δικηγορικά Γραφεία «2Ο Ελληνικό Συνέδριο : Αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο» Αθήνα, Α.Ι.Α. κτ. 17, 09 & 10 ΜΑΙΟΥ 2012

2 Η AEGEAN ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ
Μετά την ευρωπαϊκή ανατροπή της συγχώνευσης με την OLYMPIC-AIR, οι εταιρείες αυτές προχώρησαν σε αναδιανομή των δικτύων, προσπαθώντας να επιβιώσουν. Στην παρούσα φάση δρομολογίων η Aegean πετά σε 33 προορισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παράλληλα συνεργάζεται σε πτήσεις κοινού κωδικού με τον μεγαλύτερο άτυπο συνέταιρό της τη Γερμανική LUFTHANSA, και με TAP PORTUGAL-Brussels Airlines και BM1 και γενικά εταιρείες της STAR ALLIANCE για: ΑΜΒΟΥΡΓΟ. ΑΜΠΕΡΝΤΗΝ, ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ, ΑΝΝΟΒΕΡΟ, ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ, ΔΟΥΒΛΙΝΟ, ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟ, ΚΟΠΕΝΓΧΑΓΗ, ΛΙΣΑΒΩΝΑ, ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ, ΜΠΕΛΦΑΣΤ, ΝΙΚΑΙΑ, ΟΣΛΟ, ΠΟΡΤΟ, ΣΑΡΛΟΤ, ΣΟΦΙΑ, ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ, ΤΙΡΑΝΑ. Φυσικά για Αμερική με UNITED και U.S. AIR.

3 ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΤΑΔΙΟ Η AEGEAN
Κύρια στο εξωτερικό, διατηρώντας κάποιες πτήσεις του εσωτερικού, αυτές που θεωρούνται, (αμφισβητήσιμα ίσως πλέον), πρωτοκλασάτες. Είναι σ’ αυτές η Θεσσαλονίκη; Πως αντιμετωπίζει τη συμπρωτεύσουσα; Βασικά σαν ¨σκαλοπάτι¨ για πτήσεις του εξωτερικού; Η Cyprus και η OLYMPIC AIR μήπως συμπιέζουν τη δυνατότητα της AEGEAN για πτήσεις εκεί μόνο εσωτερικού; και έως πότε;

4 Η AEGEAN ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

5 Η AEGEAN ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ, (ΣΥΝΕΧΕΙΑ)
Συμπεράσματα ενδεικτικά προηγούμενου πίνακα: 2003 Επιβάτες εξωτερικού προς επιβάτες εσωτερικού: αναλογία 28% περίπου. 2008 Επιβάτες εξωτερικού προς επιβάτες εσωτερικού: αναλογία 37% περίπου. 2011: Επιβάτες εξωτερικού προς επιβάτες εσωτερικού: αναλογία 55% περίπου. Από 2002 έως 2008 αύξηση επιβατών + 3,5 εκατομμύρια. Από 2008 έως και 2011 αύξηση επιβατών χιλιάδες. Επιβράδυνση αυξητικής τάσης : 35% περίπου

6 ΓΙΑΤΙ Η AEGEAN ΕΡΩΤΟΤΡΟΠΕΙ ΜΕ TURKISH ΑΦΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗ LUFTHANSA; ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ Η.Π.Α.;
Είναι πραγματικά ένα ερώτημα πολύ μεγάλης σπουδαιότητος. Η Γερμανική εταιρεία ούσα εντός Ε.Ε. και με ανοδική επιθετική πολιτική σε τιμές, ελαχιστοποίηση προμηθειών, εσωστρέφεια στις αεροπορικές εταιρείες του group της που ελέγχει άμεσα, είναι πολύ ¨ανελαστική¨ για τα δεδομένα της AEGEAN. Επομένως που; θα εύρισκε άλλο στρατηγικό εταίρο; Φυσικά εκτός Ε.Ε. Και όχι μόνο με αυτό το κριτήριο. Αλλά και δίπλα της στην Κωνσταντινούπολη. Άλλωστε στις Η.Π.Α. ο Τουρκικός οργανισμός ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ διαφημίζει τις ακτές του Αιγαίου και τους αρχαίους ελληνικούς θησαυρούς, με τρόπο που ο ξένος τουρίστας να λέει λογικά: ¨Τι Ελλάδα, τι Τουρκία¨. Ενώ ταυτόχρονα η αεροπορική της γείτονος προβάλλεται έντονα σε ομογενειακά έντυπα και ιστοσελίδες. Business is the main Leader. Για μας ποιός;

7 Η ¨TURKISH¨ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Οι γείτονές μας όντας εκτός Ε.Ε. χωρίς ενδοιασμούς πριμοδοτούν πιθανά και κρατικά τη μεγάλη τους αεροπορική. Γιατί να αφήσουν έξω από το επιχειρηματικό τους παιχνίδι την Aegean; Αλλά γιατί; Παράλληλα εγκαθίστανται με σπουδαίες προτάσεις στη Θεσσαλονίκη; Άριστοι συνεχιστές μιας μακροχρόνιας εξωτερικής πολιτικής της χώρας τους, εφορμούν πάντοτε επιχειρηματικά όπου ¨πονάει¨. Με έξι (6) πτήσεις την εβδομάδα προς Κωνσταντινούπολη από Θεσσαλονίκη, με κίνητρα στο Δήμο της συμπρωτεύουσας, με εξαιρετικές ισορροπιστικές κινήσεις ¨δημοσίων σχέσεων¨, αλώνουν την αγορά της Βόρειας Ελλάδας. Χωρίς να εγκαταλείπουν την Αθήνα. Αφού βλέπουν, την Ελλάδα συνολικά.

8 Ο κ. Θ. Βασιλάκης, και η διάδοχη κατάσταση, ο Α. Ι. Α
Ο κ. Θ. Βασιλάκης, και η διάδοχη κατάσταση, ο Α.Ι.Α., η TURKISH και όχι μόνον. Ο Κρητικός επιχειρηματίας, αλλά και ο Ευτύχης Βασιλάκης και το νέο πολυεθνικό management της AEGEAN ¨αντικρίζουν¨ εμπερίστατοι τις εμπορικές κινήσεις του Α.Ι.Α. Οι Γερμανοί ¨παγώνουν¨ τις τιμές, δίνουν πολύπλοκα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες, αλλά παραμένουν ¨πανάκριβοι¨. Και λένε¨ στερεότυπα:¨το κόστος καθορίζεται από την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών¨. Ως πότε όμως θα παίζουν ¨μονότερμα¨ την Ελληνική αγορά; Το ¨Βατικανό ¨ τους στην Ελλάδα, με το Νόμο 2338/2002 μήπως είναι η ευκαιρία για την TURKISH να κάνει τη διαφορά; Πως; Σκέπτεται, τι σκοπεύει ο Mr Aegean; Όταν τα τέλη αεροδρομίου επιβαρύνουν περίπου 30% τα συνολικά έξοδα της εταιρείας; Το HUB της Θεσσαλονίκης και όχι μόνον, μήπως ¨παίζει¨ και γι’ αυτόν τώρα προοπτικά; Μήπως έρχεται συρρίκνωση της Aegean;

9 Η ¨TURKISH¨ ΣΤΗΝ Ι.Τ.Β. ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ – Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ, ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ¨ΑΙΧΜΗΣ¨, ΕΚΤΟΣ Ε.Ε. Οι Ασιάτες γείτονες στην μεγαλύτερη Τουριστική έκθεση του σύγχρονου ¨Τουριστικού επιχειρείν¨ έδειξαν τον μακρόπνοο σχεδιασμό τους, όπως τον είδαμε προσωπικά. Σε συνδυασμό με την παρουσία του μεγαλεπήβολου υπέρ-περιπτέρου προβολής της ΤΟΥΡΚΙΑΣ, και με αστείρευτο προϋπολογισμό, ¨κτίζουν¨ βήμα προς βήμα ποιοτικά. Η εταιρεία της Τουρκίας με στόλο 182 αεροσκάφη, με παραγγελίες για ακόμη 49 αεροσκάφη και πολλά επί πλέον, με μέση ηλικία στόλου σήμερα τα 6,8 έτη, έχει παγκόσμιο δίκτυο ιδιαίτερα πολυπλόκαμο. Μεταξύ άλλων ειδικά στοχεύει σε wide-Body/ long-haul αεροσκάφη, με στόλο διτυπικό. Αγοράζουν ¨σοφά¨ και από Boeing και από Airbus. Μοιράζουν τις επενδύσεις τους ισόρροπα. Για να μη παραπονιέται οποιαδήποτε ήπειρος. Γι’ αυτό το σκοπό έχει πλησιάσει τους Ελληνοαμερικανούς και την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, για να δημιουργήσει δίκτυο trans-Atlantic με καταληκτικό προορισμό την Ελλάδα. Πάντα βέβαια μέσω Κωνσταντινούπολης. Όσο ελλείπει Ελληνική αεροπορική εταιρεία για απ’ ευθείας δρομολόγια στην Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία, και πιθανά την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία και την Βραζιλία, οι γείτονες θα δώσουν ¨ρεσιτάλ¨. Είχαν το 2011, τζίρο 5,6 Δισ δολάρια Η.Π.Α., και κέρδη λίγο μικρότερα από 1,0 Δισ U.S.D. Μόνο όμως αυτά θέλουν;

10 ΤΑ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ TURKISH ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Η Aegean είναι ¨ανοικτή¨ σε trans-Atlantic μέσω Κωνσταντινούπολης. Επιδίωξη της Τουρκικής εταιρείας σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της Γενικής της Διευθύντριας στην Αθήνα, κας. ΓΚΙΟΥΛΑΝ ΟΖΤΟΥΡΚ είναι: ¨η σύνδεση της Ελλάδας με όλο το κόσμο …….. πρόσφατα πραγματοποιήσαμε ένα FAM trip στην Αμερική, για να δημιουργήσουμε την απαραίτητη σύνδεση με την εκεί Ελληνική κοινότητα και τον επιχειρηματικό κόσμο που κάνει υπερατλαντικά ταξίδια …… η διασύνδεση των Η.Π.Α. με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα γίνεται με τις καθημερινές μας, αλλά και τις έξι εβδομαδιαίες πτήσεις από Βόρεια Ελλάδα ….. Αυτό που θέλουμε είναι να ενώσουμε στρατηγικά όχι μόνο την Ελλάδα με τη Τουρκία, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο¨. Όμοια ο Γ. Δ/ντης της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, κ. ΟΥΤΚΟΥ ΓΙΑΖΑΝ, εργάζεται άοκνα για τη διμερή συνεργασία. Η 8η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στο κόσμο προωθεί και τουριστικά πακέτα εκτός Θεσσαλονίκης σ’ όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Έχει μελετήσει σε βάθος τις ¨ελλείψεις¨ του Ελληνικού αεροπορικού σκηνικού και γίνεται οσημέραι ¨απαραίτητη¨, για την Ελλάδα, και το Αιγαίο γενικά. Ως εκεί καλά όλα. Όμως ο Βόρειος Ελληνικός γεωγραφικός άξονας της χώρας μας, μήπως γίνεται πιο μακροπρόθεσμα στοχευμένος για την εξωτερική πολιτική της γείτονος μέσω επιχειρηματικών κινήσεων; Είναι ότι φαίνεται;

11 ΟΙ ΑΣΙΑΤΙΚΟΙ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ – Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ– Η ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ.
Η Thai έχει από το Νοέμβριο του 2011 διακόψει τα δρομολόγια της στην Ελλάδα. Το ίδιο και η Εθνική Αεροπορική εταιρεία του Μπαχρέιν, η GULF-AIR. Μόνο απ’ αυτές τις εταιρείες χάνουμε τα δίκτυα της Ινδίας και Κίνας, που αναγκαστικά θα υποκατασταθούν και από την TURKISH, που διείδε τα ¨κενά αέρος¨. Συμπληρωματικά οι Αμερικανικές εταιρείες που διέκοψαν και θα διακόψουν την Ελλάδα, συμπληρώνουν το πάζλ. Τι ζητούσαν οι Ασιατικές εταιρείες; Μήπως ήθελαν H.U.B.στη Θεσσαλονίκη; Εμείς έχουμε εκεί δυνατότητες; Τι έπρεπε να πράξουμε, που δεν έγινε;

12 ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;- ΚΑΙ ΟΙ ΆΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;- ΚΑΙ ΟΙ ΆΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Αν δεν περιορισθούμε σ’ όσους ασιατικούς αερομεταφορείς προαναφέρθηκαν, αλλά επισκοπήσουμε και τους μεγαλύτερους από τους υπόλοιπους, όπως: ETIHAD, EMIRATES, ΚΑΙ QATAR δρομολογούνται καίριες σκέψεις: Ο ¨κόλπος¨/ ¨THE GULF¨, αποτελεί και στο εγγύς μέλλον θα αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα για τουρίστες και επιχειρηματίες σημεία του πλανήτη. Κύρια οι τρεις μεγάλες εταιρείες του ¨κόλπου¨ με τον διαρκώς γιγαντούμενο σύγχρονο στόλο τους, θα συνδέουν κάθε σημαντικό διεθνή προορισμό με τα ¨hubs¨ τους, και θα είναι το γεωπολιτικό κέντρο του κόσμου. Όμως αναζητούν και νέα HUBS, τα πριμοδοτούν κεφαλαιακά, αν χρειάζεται, θέλουν όμως επαγγελματίες απέναντί τους. Ιδού μια μεγίστη δυνατότητα για το Αεροδρόμιο της Συμπρωτεύουσας, που μάλλον χάνεται.

13 ΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ , ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΓΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΙΣΙΣ
ΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ , ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΓΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΙΣΙΣ. ΓΙΑΤΙ; Το πώς; τις δίνουν το είδαμε αναλυτικά ως τώρα με όσα εξετέθησαν. Το γιατί; Είναι πραγματικά δύσκολο να αιτιολογηθεί. Η μικρή αγορά μας, μπορεί να αποδειχθεί αρκούντως ¨μεγάλη¨ και σημαντική, αν υπήρχε Κεντρική Τουριστική Πολιτική στη χώρα, τη πατρίδα μας. Οι ¨ευκαιριακοί¨-ερασιτέχνες, κατ’ όνομα σκιώδεις Υπουργοί, ενός ανύπαρκτου στη πραγματικότητα Υπουργείου Τουρισμού, απεδείχθησαν και είναι για πολλές δεκαετίες ¨μικροί¨ για τούτο το πολύτιμο προϊόν της χώρας. Το Τουρισμό της.-Τις συνολικές μεταφορές της. Έτσι με έλλειμμα Τουριστικού σχεδιασμού και οι δικοί μας αερομεταφορείς θα μείνουν στη σκιά κάθε εταιρείας σαν την: ¨Globally Yours¨.

14 ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΟΝ ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ
Φίλοι μου αγαπητοί, Σας ευχαριστώ για τη μεγάλη προσοχή Σας, και εύχομαι να είναι οι σκέψεις που διατυπώθηκαν ¨έναυσμα¨ για μια νέα ημέρα στον Αεροπορικό ορίζοντα της χώρας μας. Από ποιους; είναι ένα θεμελιώδες ερώτημα. Πάντως είναι καιρός να σταματήσουμε να αποτελούμε ¨εργαλείο προσομοίωσης¨ στα χέρια των ¨καλών παικτών¨ των αερομεταφορών. Εκτός κι αν επαγγελματικά προσεγγίσει το κράτος τις εναέριες μεταφορές. Ευχή μας που δύσκολα μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Πηγές: Aegean Airlines ιστ., Turkish airlines ιστ., Business stories, Leaders Deal, Ημερ.on line, Flight Global. Μανώλης Α. Γκύζης Δικτυακός Τόπος:


Κατέβασμα ppt "AEGEAN AIRLINES – TURKISH AIRLINES – ΑΣΙΑΤΙΚΟΙ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ Συγκλίσεις και αποκλίσεις κορυφής σε ευαίσθητα γεωπολιτικά πεδία,-πως και γιατί; - ΟΜΙΛΗΤΗΣ-"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google