Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής

2 Εισαγωγή  Οδικά ατυχήματα  νεκροί κάθε χρόνο  ατυχήματα με τραυματίες  Επαγγελματικά οχήματα: ατυχήματα με 400 νεκρούς  Λεωφορεία: 455 ατυχήματα με 51 νεκρούς  Ιδιαίτερα υψηλό κοινωνικό αντίκτυπο και κόστος Επαγγελματικά Οχήματα ΓερμανίαΕ.Ε.Ελλάδα Μέσος όρος ηλικίας8 χρόνια12,5 χρόνια18 χρόνια Πηγή : ΣΕΑΑ

3 Στόχοι Έργου  Διερεύνηση επικινδυνότητας επαγγελματικών οχημάτων  Φορτηγά, λεωφορεία, βυτιοφόρα, αγροτικά  Χαρακτηριστικά  Μεγάλες διαστάσεις και βαρύ φορτίο  Εντατικοποιημένη επαγγελματική χρήση  Εξεταζόμενες κατηγορίες  Βαρέα φορτηγά > 3,5 τόννοι μικτού βάρους  Ελαφρά φορτηγά < 3,5 τόννοι μικτού βάρους  Λεωφορεία (τουριστικά, υπεραστικά)

4 Στοιχεία  Σύστημα Ανάλυσης ΤΡοχαίων Ατυχημάτων  Στοιχεία: Ε.Σ.Υ.Ε., Τροχαία, Υ.Μ.Ε., Συνεργεία, Εταιρείες διαχείρισης  Διάστημα μελέτης:  Βασική μεταβλητή ανάλυσης: ηλικία οχήματος  Τρόποι Ανάλυσης  Δείκτες σοβαρότητας  Αριθμός νεκρών /ατυχήματα, Αριθμός τραυματιών / ατυχήματα  Παράγοντες επιρροής για επαγγελματικά οχήματα  Τύπος σύγκρουσης, βάρη οχημάτων, τύπος εμπλεκόμενου φορτηγού  Δείκτες επικινδυνότητας  Αριθμός ατυχημάτων /οχηματοχιλιόμετρα  Παράγοντες επικινδυνότητας:  Όχημα, οδηγός, λειτουργικό περιβάλλον

5 Νεκροί σε ατυχήματα με επαγγελματικά οχήματα ( ) Βαρέα φορτηγά 38% Λεωφορεία 12% Ελαφρά φορτηγά 50% Βαρέα φορτηγάΛεωφορείαΕλαφρά φορτηγά Πηγή : ΕΣΥΕ, επεξεργασία ΕΜΠ Ατυχήματα με επαγγελματικά οχήματα ( ) Βαρέα φορτηγά 24% Λεωφορεία 13% Ελαφρά φορτηγά 63% Βαρέα φορτηγάΛεωφορείαΕλαφρά φορτηγά Πηγή : ΕΣΥΕ, επεξεργασία ΕΜΠ Τα ελαφρά φορτηγά εμπλέκονται στο 63% των ατυχημάτων με 50% των θυμάτων.

6 Ανάλυση  Η σοβαρότητα ατυχημάτων με εμπλοκή βαρέος φορτηγού είναι 2,5 φορές υψηλότερη από εκείνη των ΙΧ (για ίδιο αριθμό ατυχημάτων, 2,5 φορές περισσότεροι νεκροί).  Η σοβαρότητα των ατυχημάτων με εμπλοκή βαρέος φορτηγού είναι 2 φορές υψηλότερη από εκείνη των λεωφορείων. Δείκτες Σοβαρότητας Πηγή: ΕΣΥΕ, επεξεργασία: ΕΜΠ αριθμός νεκρών / 100 ατυχήματα Βαρέα φορτηγά Ελαφρά φορτηγά Λεωφορεία ΙΧ επιβατικά

7 Ανάλυση  Η σοβαρότητα ατυχημάτων με εμπλοκή βαρέων οχημάτων αυξάνεται.

8 Συντελεστές Επικινδυνότητας με βάση τα ατυχήματα ( ) Βαρέα φορτηγά Λεωφορεία Ελαφρά φορτηγά Πηγή : ΕΣΥΕ, επεξεργασία ΕΜΠ 0 έως 5 έτη 6 έως 10 έτη 11 έως 15 έτη 16 έως 20 έτη δείκτης επικινδυνότητας (ατυχήματα/10 8 οχηματοχιλιόμετρα) κανονικοποιημένος ως προς κλάση "0-5έτη" λεωφορείων Ανάλυση

9 Βαρέα φορτηγά Λεωφορεία Ελαφρά φορτηγά Πηγή : ΕΣΥΕ, επεξεργασία ΕΜΠ 0 έως 5 έτη 6 έως 10 έτη 11 έως 15 έτη 16 έως 20 έτη δείκτης επικινδυνότητας (νεκροί/10 8 οχηματοχιλιόμετρα) κανονικοποιημένος ως προς κλάση "0-5έτη" ελαφρών φορτηγών Ανάλυση Συντελεστές Επικινδυνότητας με βάση τους νεκρούς ( )

10 Συμπεράσματα  Η πιθανότητα εμπλοκής λεωφορείων (επικινδυνότητα) και φορτηγών σε ατυχήματα αυξάνεται σημαντικά με την ηλικία τους  Τα παλαιά βαρέα φορτηγά είναι 4,7 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα από τα νεότερα  Τα παλαιά λεωφορεία είναι 4,3 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα από τα νεότερα  Τα παλαιά ελαφρά φορτηγά (< 3,5 τ) είναι 2,3 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα από τα νεότερα

11 Συμπεράσματα  Η πιθανότητα πρόκλησης θανάτου σε ατυχήματα με λεωφορεία και φορτηγά αυξάνεται σημαντικά με την ηλικία τους  Τα παλαιά βαρέα φορτηγά αποβαίνουν 4 φορές πιο μοιραία από τα νεότερα  Τα παλαιά λεωφορεία αποβαίνουν 4,1 φορές πιο μοιραία από τα νεότερα  Τα παλαιά ελαφρά φορτηγά αποβαίνουν 2 φορές πιο θανατηφόρα από τα νεότερα

12 Προτάσεις Αντιμετώπισης  Κίνητρα για την απόσυρση οχημάτων μεγάλης ηλικίας  Τέλη κυκλοφορίας / διόδια/ ασφάλιστρα ανάλογα με ηλικία οχήματος  Περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας στα παλαιά φορτηγά  Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις  Πύκνωση & αναβάθμιση τεχνικών ελέγχων  Τεχνολογική αναβάθμιση παλαιών οχημάτων  Βελτίωση εκπαίδευσης οδηγών επαγγελματικών οχημάτων  Έλεγχοι Τροχαίας σε περισσότερες θέσεις, περισσότερες ώρες  Τήρηση κανόνων ωραρίου οδηγών επαγγελματικών οχημάτων  Βελτίωση οδικής υποδομής


Κατέβασμα ppt "Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google