Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ - ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ Άποψη της Πυρσόγιαννης το 1926 Ο πέρα μαχαλάς,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ - ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ Άποψη της Πυρσόγιαννης το 1926 Ο πέρα μαχαλάς,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ - ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ Άποψη της Πυρσόγιαννης το 1926 Ο πέρα μαχαλάς, Στυλά

2 ΠΟΙΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ  Είναι εκείνος που αντιστοιχεί στις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές δομές της παραδοσιακής κοινωνίας, δηλ. της κοινωνίας πριν από τη βιομηχανική εποχή, η οποία χαρακτηριζόταν κυρίως από τον αγροτικό προσανατολισμό της, την περιορισμένη χρήση της τεχνολογίας, τη σταθερότητα των εθίμων κ.ά.

3 Παραδοσιακοί οικισμοί είναι εκείνοι, οι οποίοι διασώζουν χαρακτηριστικά της προβιομηχανικής κοινωνίας, η οποία ήταν κατά βάση αγροτοκτηνοτροφική. Η εποχή από το 15ο μ.Χ αι. έως το πρώτο μισό του 20ου αι. αντιπροσωπεύει την προβιομηχανική κοινωνία, η οποία στην Ελλάδα εκτείνεται ως το Η εποχή αυτή συμπίπτει με την ακμή του λαϊκού πολιτισμού. Τα χαρακτηριστικά της τα βρίσκουμε στην αρχιτεκτονική, στην κοινωνική οργάνωση, στα επαγγέλματα που εξασκούσαν, στα ήθη, τα έθιμά τους, στο τοπίο δηλ. στην οργάνωση του φυσικού χώρου

4 Προσεγγίζοντας το λαϊκό πολιτισμό και την προβιομηχανική κοινωνία επιδιώκουμε: •Να έρθουμε σε επαφή με τα στοιχεία που απόμειναν στο χώρο και καταδεικνύουν μια σχέση σεβασμού του ανθρώπου προς τη φύση. •Να αποκτήσουμε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά. •Να ανιχνεύσουμε το λιτό τρόπο ζωής. •Να γνωρίσουμε τα έργα των παλιών μαστόρων και να πάρουμε μαθήματα αρμονίας και μέτρου. •Να αποκτήσουμε επίγνωση των σύγχρονων προβλημάτων των χώρων μελέτης. •Να προτείνουμε πρακτικές που προστατεύουν το περιβάλλον και δημιουργούν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης.

5 οικολογικές έννοιες και αξίες, Διερευνώντας την παραδοσιακή διαχείριση του φυσικού χώρου συναντάμε οικολογικές έννοιες και αξίες, όπως: • της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας • της επαναχρησιμοποίησης των υλικών • της ελάχιστης παραγωγής απορριμμάτων • της υποστήριξης των εδαφών και της προστασίας τους από τη διάβρωση • της διαφύλαξης της γονιμότητας της γης • του σεβασμού στην κλίμακα του τόπου • της αίσθησης του μέτρου και της ισορροπίας ανάμεσα στην ανθρώπινη κατασκευή και τη φύση κ.ά.

6 Τρόπος προσέγγισης των οικισμών:  Μελετάμε τον οικισμό ως σύνολο μαζί με το χώρο που τον περιβάλλει, δηλ. το φυσικό με το πολιτισμικό περιβάλλον σε σχέση αλληλεπίδρασης

7 Θεματικές ενότητες  Αρχιτεκτονική  Φυσικό περιβάλλον  Κοινωνία-οικονομία-πολιτισμός  Ενεργειακές ανάγκες του οικισμού  Κατοικία και κλίμα  Kτίσματα έξω από τον οικισμό  Πρακτικές διαχείρισης των φυσικών πόρων  Προβλήματα των παραδοσιακών οικισμών  Προτάσεις για αειφορική διαχείριση των παραδοσιακών οικισμών που δημιουργούν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης.

8 Μελέτη του οικισμού  Η πολυδιάστατη προσέγγιση του Οικισμού και η σχέση αλληλεξάρτησης (μεταξύ τους.)

9 1η φάση λειτουργίας ΙΔΡΥΣΗ: ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ, ΑΡΝΑΙΑΣ, ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΚΤΥΟΥ: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Καστοριάς, Μουζακίου, Σουφλίου, Νάουσας, Θέρμου, Σπετσών, Κλειτορίας Έγκριση Δικτύου: Ιανουάριος 2000 Διάρκεια Δικτύου: έως τον Ιούνιο του 2003

10 2η φάση λειτουργίας Από το 2004 έως το 2007  Συνεργαζόμενα ΚΠΕ : 18 (τα οποία συντονίζουν τα σχολεία σε τοπικό επίπεδο) ΚΠΕ Αρναίας, Μακρινίτσας, Καστοριάς, Μουζακίου, Σουφλίου, Έδεσσας, Νάουσας, Θέρμου, Πεταλούδων, Ευεργέτουλα Λέσβου, Ομηρούπολης Χίου, Νεάπολης Κρήτης, Ανωγείων Κρήτης, Ανατολικού Ολύμπου, Κισσάβου-Μαυροβουνίου, Βελβεντού Κοζάνης και Ζιάκα Γρεβενών.  Συνεργάζονται και οι Υπεύθυνοι Π.Ε των σχολείων που συμμετέχουν.

11 3η φάση λειτουργίας Από το 2009 έως το 2012  Συνεργαζόμενα ΚΠΕ : 14 (τα οποία συντονίζουν τα σχολεία σε τοπικό επίπεδο) ΚΠΕ Αρναίας, Μακρινίτσας, Καστοριάς, Μουζακίου, Σουφλίου, Έδεσσας-Γιαννιτσών, Καλαμάτας, Νάουσας, Θέρμου-Μεσολογγίου, Ομηρούπολης, Ανατολικού Ολύμπου, Γρεβενών, Στυλίδας-Υπάτης και Περτουλίου. Συνεργάζονται και οι Υπεύθυνοι Π.Ε των σχολείων που συμμετέχουν.

12 Δράσεις του ΚΠΕ  Υπογραφή πρωτοκόλλων συνεργασίας  Αποστολή εκπαιδευτικού υλικού  Διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων  Ανάπτυξη συνεργασιών με ειδικούς επιστήμονες, επιστημονικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα  Συναντήσεις εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων  Οργάνωση σεμιναρίων-εργαστηρίων

13 Προοπτικές εξέλιξης του Δικτύου και Διεθνείς συνεργασίες  Οι διεθνείς συνεργασίες είναι μία από τις επτά δράσεις των Κ.Π.Ε και κρίνονται απαραίτητες αφού τα περιβαλλοντικά προβλήματα έχουν διεθνή χαρακτήρα.  Γι’ αυτό το λόγο, το ΚΠΕ Κόνιτσας ως συντονιστικό του Δικτύου, έχει υπογράψει Πρωτόκολλο Συνεργασίας με το Εθνικό Πάρκο Abruzzo της Ιταλίας.

14  Το ΚΠΕ Κόνιτσας ως συντονιστικό του Δικτύου έχει υπογράψει Πρωτόκολλο Συνεργασίας με το Εθνικό Πάρκο Abruzzo της Ιταλίας.  Εκπρόσωποι από τα 17 ΚΠΕ που ανήκουν στο Δίκτυο επισκέφθηκαν το Εθνικό Πάρκο του Αbruzzo και ήρθαν σε επαφή με τον τρόπο διαχείρισης των Παραδοσιακών Οικισμών που υπάρχουν στα όρια του Πάρκου και συνεργάστηκαν με σχολεία της περιοχής. Διεθνείς συνεργασίες Διεθνείς συνεργασίες

15 Εκπαιδευτικό υλικό Εκπαιδευτικό υλικό

16 Εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από τα συνεργαζόμενα ΚΠΕ  «Μες τα στενά σοκάκια της Αρναίας»: Εκπαιδευτικό πακέτο του Κ.Π.Ε Αρναίας.  «Νοφαλιάς: Ταξίδι στη φύση και την παράδοση»: εκπαιδευτικό βαλιτσάκι του ΚΠΕ Νεάπολης.  «Επίσκεψη στο σπίτι του βοσκού. Ακολουθώντας το μονοπάτι του Αγ. Υακίνθου»: εκπαιδευτικό υλικό του ΚΠΕ Ανωγείων.  Φύλλα εργασίας που έχουν εκπονήσει συμμετέχοντα Κ.Π.Ε

17 Επικοινωνιακό πλαίσιο Δημιουργία ιστοσελίδας από την οποία τα σχολεία μπορούν να αντλήσουν υλικό για το Δίκτυο. Επίσης, τα σχολεία μπορούν να αποστέλλουν το υλικό τους για τη σελίδα του μαθητή.

18 Εργαλεία του «Περιβαλλοντικού Μονοπατιού στην Πυρσόγιαννη» 1. ο χάρτης 2. η «πυξίδα» με τις ερωτήσεις ερωτήσεις

19 Σας ευχαριστούμε!


Κατέβασμα ppt "Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ - ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ Άποψη της Πυρσόγιαννης το 1926 Ο πέρα μαχαλάς,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google