Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων
Ανάλυση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων ΝΑΠΦΑ 2011

2 Η παρουσίαση περιέχει:
Τις βασικές κινητικές δεξιότητες που αναμένεται να διδαχτούν στην Κυπριακή Δημοτική Εκπαίδευση. Τα στοιχεία που αποτελούν την κάθε κινητική δεξιότητα και που είναι τα σημεία διδασκαλίας που πρέπει να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το μάθημα. Αρχικά παρουσιάζονται δύο πίνακες: οι βασικές κινητικές δεξιότητες και οι βασικές κινητικές έννοιες, των οποίων ο συνδυασμός και η εφαρμογή τους στα παιχνίδια, στο χορό και στη γυμναστική αποτελεί το κινητικό περιεχόμενο διδασκαλίας στις μικρές ηλικίες. ΝΑΠΦΑ 2011

3 Πίνακας 1Α: Βασικές Κινητικές Δεξιότητες
Μετακίνησης Σταθεροποίησης Χειρισμού Περπάτημα Τρέξιμο Γκάλοπ – Πλάγια βήματα Λίπινγκ Σκίπινγκ Κουτσό Οριζόντιο άλμα Κατακόρυφο άλμα Δίπλωση Διάταση Περιστροφή Στροφή Σταμάτημα Αλλαγή κατεύθυνσης σε κίνηση Προσγείωση Ισορροπία Ισορροπία στο ένα πόδι Ρολάρισμα σώματος (πλάγιο, μπροστά, πίσω) Κατακόρυφος Τρόχος Ρίξιμο πάνω από τον ώμο Ρίξιμο από κάτω Πιάσιμο (Υποδοχή) Κλώτσημα Ντρίπλα με το χέρι Ντρίπλα με το πόδι Σταμάτημα της μπάλας Κτύπημα βόλεϊ Χτύπημα της μπάλας με αντικείμενο (π.χ.ρακέτα,ρόπαλο, μπαστούνι) Χειρισμός μικρών οργάνων ΝΑΠΦΑ 2011

4 Πίνακας 1Β: Βασικές Κινητικές έννοιες
Γνώση του Σώματος Γνωριμία σώματος και δυνατότητες Γνώση του Χώρου Πού κινείται το σώμα; Επίγνωση της Προσπάθειας Πώς τροποποιείται η κίνηση του σώματος ανάλογα με την προσπάθεια; Γνώση των Σχέσεων κατά τη διάρκεια της κίνησης Μέλη σώματος (κορμός, χέρια, πόδια, κ.α) Κινήσεις μελών σώματος (δίπλωση, περιστροφή, στροφή, ταλάντευση, κ.α.) Σχήματα σώματος (ανοικτό, κλειστό, πλατύ, στενό, μαζεμένο, συμμετρικό, ασύμμετρο, κ.α.) Πεδία (ατομικός, ορισμένος,γενικός χώρος) Επίπεδα (χαμηλό ψηλό μεσαίο) Κατευθύνσεις (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά, πάνω, κάτω) Διαδρομές (ευθεία, καμπύλη, ζικ-ζακ κυκλική, κ.α.) Δύναμη (ελαφρά, δυνατά κ.α.) Χρόνος (γρήγορα, αργά, απότομα, σταδιακά,ρυθμικά) Ροή (απαλά, ρυθμικά, ελεύθερα, κ.α.) Κίνηση σε σχέση με τους ανθρώπους: Καθρέπτισμα Σκιά Μαζί ταυτόχρονα Μαζί, χωριστά Εναλλάξ,Ταυτόχρονα Ζευγάρια, ομάδες Κίνηση σε σχέση με αντικείμενα : Πάνω από, κάτω από Μέσα, έξω Ανάμεσα Μπροστά, πίσω Στο πάνω μέρος, στο κάτω μέρος Μέσα από, γύρω από

5 Περπάτημα Εικόνα Σημεία διδασκαλίας
Επιστροφή στον πίνακα Περπάτημα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Το περπάτημα δείχνει άνετο- εύκολο, Το κεφάλι ίσιο, το βλέμμα εστιάζεται μπροστά. Το σώμα ίσιο. Τα χέρια κινούνται ελεύθερα αντίθετα με τα πόδια. Το μπροστινό μέρος του ποδιού δείχνει ευθεία μπροστά και ακουμπά πρώτα η φτέρνα στο έδαφος. No video ΝΑΠΦΑ 2011

6 Τρέξιμο Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα
Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Είναι μια γρήγορη κίνηση που περιλαμβάνει μεταφορά βάρους από το ένα πόδι στο άλλο με ενδιάμεση περίοδο πτήσης Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά Τα γόνατα λυγίζουν σε ορθή γωνία κατά τη φάση ανάκαμψης Οι αγκώνες είναι λυγισμένοι και τα χέρια κινούνται σε αντίθεση με τα πόδια Το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός Σε αντίθεση με το περπάτημα, το πόδι που ακολουθά πηγαίνει πίσω και ψηλότερα από το γόνατο Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

7 Πλάγια βήματα Εικόνα Βίντεο Σημεία διδασκαλίας
Επιστροφή στον πίνακα Πλάγια βήματα Σημεία διδασκαλίας Στη βιβλιογραφία τα πλάγια βήματα αναφέρονται και ως Γλίστρημα ή sliding ή side gallop. Είναι η ίδια κίνηση με το γκάλοπ αλλά εκτελείται με πλάγια κατεύθυνση. Αποτελεί βασική κίνηση άμυνας των ομαδικών παιχνιδιών και του χορού (πόλκα) Εικόνα Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

8 Γκάλοπ (gallop) Εικόνα Σημεία διδασκαλίας Επιστροφή στον πίνακα
Γκάλοπ είναι η κίνηση στην οποία το ένα πόδι είναι οδηγός και το άλλο ακολουθά, μπορεί να φτάσει, αλλά ποτέ δεν ξεπερνά το πόδι οδηγό. Το βάρος μεταφέρεται από το μπροστινό πόδι στο πίσω πόδι με πολύ μικρή περίοδο πτήσης προτού το πόδι οδηγός κάνει το επόμενο βήμα. Τα χέρια λυγισμένα και στο ύψος της μέσης κατά την απογείωση. Βήμα μπροστά με το πόδι που οδηγεί (φτέρνα – δάκτυλα) και ακολουθεί βήμα με το πίσω πόδι πίσω ή δίπλα από το πόδι-οδηγό. Υπάρχει μικρό διάστημα που και τα δύο πόδια είναι στον αέρα. Το παιδί αναμένεται να διατηρεί ομαλή ρυθμική κίνηση τουλάχιστον σε τέσσερα συνεχόμενα γκάλοπ. Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό: «Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

9 Λίπινγκ (leaping) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο
Επιστροφή στον πίνακα Λίπινγκ (leaping) Σημεία διδασκαλίας Είναι η κίνηση που χαρακτηρίζεται από την απογείωση από το ένα πόδι, μια μακρά περίοδο πτήσης και προσγείωση στο άλλο πόδι. Μια μικρή πορεία τρεξίματος βοηθά τη δυναμική της κίνησης. Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά. Το γόνατο του ποδιού που απογειώνεται λυγίζει. Τα πόδια είναι τεντωμένα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Τα χέρια κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι αντίθετα με την κίνηση των ποδιών. Ο κορμός γέρνει ελαφρά μπροστά. Η προσγείωση γίνεται με το μπροστινό μέρος του πέλματος για απορρόφηση της ισχύος της προσγείωσης. Ελεγχόμενη προσγείωση χωρίς να χάνεται η ισορροπία. Εικόνα Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

10 Σκίπινγκ (skipping) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο
Επιστροφή στον πίνακα Σκίπινγκ (skipping) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Το Σκίπινγκ είναι η ρυθμική εναλλαγή βήμα – κουτσό. Να φαίνεται η ρυθμική κίνηση βήμα – κουτσό. Η προσγείωση γίνεται στο μπροστινό μέρος του πέλματος. Το γόνατο στο πόδι στήριξης λυγίζει για να προετοιμαστεί για κουτσό, ενώ παράλληλα το γόνατο αιώρησης λυγίζει προς τα εμπρός και πάνω. Κεφάλι και κορμός σταθερός και βλέμμα εστιασμένο μπροστά. Τα χέρια χαλαρά και κινούνται σε αντίθεση με τα πόδια. Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

11 Κουτσό Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα
Μια συνεχόμενη ρυθμική δεξιότητα που χαρακτηρίζεται από την απογείωση και την προσγείωση στο ίδιο πόδι. Είναι μια δεξιότητα που απαιτεί ισορροπία σε κίνηση γι΄ αυτό και συχνά αναφέρεται ως δυναμική ισορροπία. Το πόδι λυγίζει στην προσγείωση και μετά τεντώνεται δίνοντας ώθηση για την απογείωση. Η προσγείωση και η ώθηση για την απογείωση γίνεται με το μπροστινό μέρος του πέλματος. Το πόδι που αιωρείται είναι λυγισμένο και κινείται με ρυθμό μαζί με το πόδι στήριξης. Το κεφάλι σταθερό, το βλέμμα εστιάζεται μπροστά καθ΄ολη τη διάρκεια του άλματος. Τα χέρια είναι λυγισμένα και κινούνται μπροστά καθώς το πόδι στήριξης ωθεί για απογείωση. Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

12 Οριζόντιο Άλμα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα
Στο άλμα το ένα ή και τα δύο πόδια σπρώχνουν (απογείωση), ακολουθεί η φάση της αιώρησης και η προσγείωση που πρέπει να γίνεται με τα δύο πόδια. Πριν το άλμα λυγίζουν τα γόνατα και τα χέρια κατευθύνονται δυνατά προς τα πίσω. Τα χέρια τεντώνουν δυνατά και προς τα πάνω από το κεφάλι δημιουργώντας δυναμική κίνηση. Η προσγείωση γίνεται και με τα δύο πόδια ταυτόχρονα. Τα χέρια ωθούνται προς τα κάτω κατά τη διάρκεια της προσγείωσης . Το βάρος του σώματος πέφτει προς τα εμπρός στην προσγείωση. Εικόνα Βίντεο No video ΝΑΠΦΑ 2011

13 Κατακόρυφο Άλμα Σημεία διδασκαλίας Βίντεο Εικόνα Επιστροφή στον πίνακα
Κατακόρυφο Άλμα Εικόνα Κοιτάζω μπροστά ή προς τα πάνω κατά τη διάρκεια του άλματος Τα γόνατα λυγίζουν και τα χέρια είναι πίσω από το σώμα Γρήγορη, απότομη, δυνατή ανοδική ώθηση των χεριών και τα πόδια τεντώνουν κατά την απογείωση Η προσγείωση γίνεται με το μπροστινό μέρος του πέλματος και τα γόνατα λυγίζουν για να απορροφήσουν τη δύναμη της προσγείωσης Διατηρείται η ισορροπία στην προσγείωση χωρίς επιπρόσθετα βήματα σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

14 Δίπλωση, Διάταση, Στροφή, Περιστροφή
Επιστροφή στον πίνακα Δίπλωση, Διάταση, Στροφή, Περιστροφή Δίπλωση Διάταση Στροφή (Βίντεο) π.χ. π.χ. π.χ. Περιστροφή π.χ. Mitchell, D., Davis,B., & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastic Skills. Human Kinetics. ΝΑΠΦΑ 2011

15 Σταμάτημα Εικόνα Σημεία διδασκαλίας
Επιστροφή στον πίνακα Σταμάτημα Σημεία διδασκαλίας Το σταμάτημα μετά από μετακίνηση είναι μια δεξιότητα που απαιτεί χαμήλωμα του κέντρου βάρους και αύξηση της βάσης στήριξης Το σώμα χαμηλώνει Τα γόνατα λυγίζουν Το σταμάτημα είναι άμεσο χωρίς επιπρόσθετα βήματα Το τελευταίο βήμα είναι μεγαλύτερο Εικόνα ΝΑΠΦΑ 2011

16 Αλλαγή κατεύθυνσης σε κίνηση(dodging)
Επιστροφή στον πίνακα Αλλαγή κατεύθυνσης σε κίνηση(dodging) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά στην κατεύθυνση της τελικής πορείας. Για αλλαγή κατεύθυνσης σπρώχνει το έξω πόδι Το σώμα χαμηλώνει κατά τη στιγμή που γίνεται η αλλαγή κατεύθυνσης Η αλλαγή της κατεύθυνσης επιτυγχάνεται με μόνο ένα βήμα. Η αλλαγή κατεύθυνσης επαναλαμβάνεται απο δεξιά προς τα αριστερά από αριστερά προς δεξιά κ.τ.λ Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

17 Προσγείωση Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Επιστροφή στον πίνακα
Mitchell, D., Davis,B., & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastic Skills. Human Kinetics. Η προσγείωση γίνεται και με τα 2 πόδια χωρίς επιπρόσθετα βήματα Η επαφή με το έδαφος γίνεται διαδοχικά από τις μύτες, στο μπροστινό μέρος του ποδιού και στις φτέρνες Τα γόνατα λυγίζουν για να απορροφήσουν τη δύναμη της προσγείωσης Τα γόνατα είναι ευθυγραμμισμένα με μπροστινό μέρος του ποδιού Οι κοιλιακοί μύες σφίγγουν και το πάνω μέρος του κορμού είναι κάθετο στο έδαφος Η θέση των χεριών εξαρτάται από το είδος της προσγείωσης αλλά για εξάσκηση αφήνουμε τα χέρια ψηλά δίπλα από τα αυτιά προστατεύοντας έτσι το λαιμό και το κεφάλι. ΝΑΠΦΑ 2011

18 Ισορροπία στο ένα πόδι Σημεία διδασκαλίας Βίντεο Εικόνα
Επιστροφή στον πίνακα Ισορροπία στο ένα πόδι Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Το πόδι στήριξης ακίνητο, το πέλμα επίπεδο στο έδαφος. Το ελεύθερο πόδι λυγισμένο και δεν ακουμπά το πόδι στήριξης. Το κεφάλι σταθερό , το βλέμμα εστιάζεται μπροστά. Ο κορμός σταθερός και σε όρθια θέση. Όχι υπερβολικές κινήσεις των χεριών. Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

19 Πλάγιο Ρολάρισμα Σημεία διδασκαλίας Βίντεο Εικόνα
Επιστροφή στον πίνακα Πλάγιο Ρολάρισμα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Αρχική θέση ανάσκελα με τα χέρια πάνω από το κεφάλι Τα χέρια, η σπονδυλική στήλη, και τα πόδια είναι τεντωμένα Το σώμα είναι τεντωμένο και ίσιο και μεταφέρεται το βάρος από την πλάτη στην κοιλιά Η κίνηση είναι συνεχόμενη Το ρολάρισμα γίνεται σε ευθεία πορεία. Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

20 Ρολάρισμα σώματος μπροστά (Κυβίστηση)
Επιστροφή στον πίνακα Ρολάρισμα σώματος μπροστά (Κυβίστηση) Εικόνα Σημεία διδασκαλίας Κάθισμα στον αέρα με το σαγόνι να ακουμπά στο στήθος Παλάμες στο κρεβατάκι στο άνοιγμα των ώμων, γοφοί προς τα πάνω και το πίσω μέρος του κεφαλιού ακουμπά στο κρεβατάκι Σπρώξιμο με τα πόδια ώστε το βάρος του σώματος να μεταφερθεί στα χέρια και να γίνει κύλισμα στην πλάτη Προσπάθεια για επαναφορά στην όρθια θέση χωρίς την βοήθεια των χεριών Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

21 Ρολάρισμα σώματος πίσω (Ανακυβίστηση)
Επιστροφή στον πίνακα Ρολάρισμα σώματος πίσω (Ανακυβίστηση) Εικόνα Σημεία διδασκαλίας Παλάμες βλέπουν προς τα πάνω και είναι κοντά στα αυτιά. Σαγόνι ακουμπά στο στήθος Πλάτη στο κρεβατάκι, γρήγορο κάθισμα με γόνατα μαζεμένα στο στήθος Το ρολάρισμα γίνεται προς τα πίσω διαδοχικά από τη λεκάνη, τη μέση, την πλάτη και τον αυχένα. Όταν το βάρος του σώματος να μεταφερθεί στα χέρια, τα χέρια σπρώχνουν δυνατά για να ελευθερωθεί το κεφάλι ΝΑΠΦΑ 2011

22 Ρίξιμο πάνω από τον ώμο Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο
Επιστροφή στον πίνακα Ρίξιμο πάνω από τον ώμο Σημεία διδασκαλίας Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που απαιτεί μετάδοση δύναμης σε ένα αντικείμενο για να το ωθήσει Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά κατά τη διάρκεια της ρίψης Το χέρι ρίψης είναι σχεδόν ίσιο πίσω από το σώμα (κράτημα με δάκτυλα) ενώ το άλλο χέρι δείχνει την αναμενόμενη πορεία ρίψης Βήμα προς στο στόχο με το αντίθετο πόδι από το χέρι ρίψης (σε αρχικό στάδιο γίνεται χωρίς μετακίνηση, με το αντίθετο πόδι να έχει τη μύτη μπροστά και το ίδιο πόδι μύτη πλάγια προς τα έξω Εικόνα Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

23 Ρίξιμο από κάτω Σημεία διδασκαλίας Εικόνα
Επιστροφή στον πίνακα Ρίξιμο από κάτω Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που απαιτεί μετάδοση δύναμης σε ένα αντικείμενο που κρατούμε κάτω από τη μέση μας για να το ωθήσουμε μπροστά, συνήθως προς το έδαφος Το χέρι που θα εκτελέσει την ρίψη εκτελεί ταλάντευση προς τα κάτω και πίσω από το σώμα ενώ το στήθος το κεφάλι το πρόσωπο δείχνουν μπροστά. Στατικά ή Βήμα μπροστά με το αντίθετο πόδι από το χέρι ρίψης. Τα γόνατα λυγίζουν, το σώμα χαμηλώνει. Η μπάλα αφήνεται κοντά στο έδαφος έτσι ώστε να μην αναπηδά πάνω από 10 cm ΝΑΠΦΑ 2011

24 Πιάσιμο (υποδοχή) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο
Επιστροφή στον πίνακα Πιάσιμο (υποδοχή) Σημεία διδασκαλίας Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που περιλαμβάνει λήψη δύναμης από ένα αντικείμενο και τη συγκράτηση του στα χέρια. Το βλέμμα εστιάζεται στο αντικείμενο υποδοχής Θέση ετοιμότητας (αγκώνες λυγισμένοι, χέρια μπροστά από το σώμα Τα χέρια κινούνται να συναντήσουν το αντικείμενο Σωστή τοποθέτηση χεριών και δακτύλων Πιάνω και ελέγχω το αντικείμενο μόνο με τα χέρια Οι αγκώνες λυγίζουν για να απορροφήσουν τη δύναμη του αντικειμένου Εικόνα Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

25 Κλώτσημα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα
Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που απαιτεί μετάδοση δύναμης με το πόδι σε ένα αντικείμενο (μπάλα συνήθως) για να το ωθήσει προς μια κατεύθυνση Το βλέμμα εστιάζεται στην μπάλα κατά τη διάρκεια της κίνησης. Βήμα προς την μπάλα με το πόδι που δεν θα κλωτσήσει να τοποθετείται δίπλα από την μπάλα (αρχικά στατικά) Το γόνατο του ποδιού που θα κλωτσήσει είναι λυγισμένο καθώς τραβιέται πίσω για να κλωτσήσει Μεταφορά δύναμης από το ισχίο, τέντωμα του γόνατος και χτύπημα της μπάλας Η επαφή γίνεται με το στήθος του ποδιού (ράμματα του παπουτσιού) Το πόδι που κλωτσά ακολουθεί την πορεία της μπάλας και μετά την επαφή Εικόνα Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011

26 Ντρίπλα με το χέρι Σημεία διδασκαλίας Βίντεο Εικόνα
Επιστροφή στον πίνακα Ντρίπλα με το χέρι Σημεία διδασκαλίας Βλέμμα εστιασμένο μπροστά (όχι στην μπάλα) Η επαφή με την μπάλα γίνεται με τα δάκτυλα του ενός χεριού απλωμένα στην μπάλα περίπου στο ύψος της μέσης Ο καρπός και ο αγκώνας λυγίζουν και μετά τεντώνουν για να σπρώξουν την μπάλα Οι γοφοί και τα γόνατα είναι ελαφρώς λυγισμένα κατά τη διάρκεια της αναπήδησης Η μπάλα αναπηδά μπροστά και στο πλάι του σώματος. Εικόνα Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

27 Ντρίπλα με το πόδι Σημεία Διδασκαλίας Βίντεο
Επιστροφή στον πίνακα Ντρίπλα με το πόδι Σημεία Διδασκαλίας Το σώμα βρίσκεται κατευθείαν πίσω από την μπάλα σε μια ελεγχόμενη κίνηση τρεξίματος Η μύτη του ποδιού που θα σπρώξει την μπάλα δείχνει προς τα κάτω. Η μπάλα σπρώχνεται με το στήθος του ποδιού Το πόδι που δεν έχει επαφή με την μπάλα μένει πίσω από το πόδι που ντριπλάρει Εικόνα Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

28 Σταμάτημα της μπάλας Σημεία Διδασκαλίας Βίντεο Εικόνες
Επιστροφή στον πίνακα Σταμάτημα της μπάλας Εικόνες Σημεία Διδασκαλίας Με στήθος Με μηρό Με το έξω μέρος του ποδιού Το σταμάτημα της μπάλας αναφέρεται είτε για μπάλα που κυλάει είτε για μπάλα που κινείται στον αέρα. Είναι σημαντική δεξιότητα για το άθλημα του ποδοσφαίρου και για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα στην οποία τα πόδια ή ο κορμός χρησιμοποιούνται για να σταματήσουν ένα αντικείμενο. Το σώμα τοποθετείται κατευθείαν πίσω από την ευθεία που κινείται η μπάλα. Το βλέμμα παρακολουθεί την μπάλα σε όλη τη διάρκεια της κίνησης της. Το σώμα υποχωρεί κατά την επαφή με την μπάλα. Με μέσα μέρος του ποδιού Με την σόλα του παπουτσιού Βίντεο ΝΑΠΦΑ 2011

29 Κτύπημα βόλεϊ Σημεία διδασκαλίας Εικόνα
Επιστροφή στον πίνακα Κτύπημα βόλεϊ Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Το βλέμμα εστιάζεται στην μπάλα. Το σώμα τοποθετείται κάτω από την μπάλα και κάτω από την ευθεία της μπάλας. Το κτύπημα γίνεται με το τέντωμα των βραχιόνων και των ποδιών. Η επιφάνεια του κτυπήματος πρέπει να είναι επίπεδη και να υπάρχει καλή επαφή με τις άκρες των δακτύλων. Τα χέρια ακολουθούν την πορεία της μπάλας. Gallahue,D (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή γα τα σημερινά παιδιά (μετάφραση στα ελληνικά). University Studio Press ΝΑΠΦΑ 2011

30 Κτύπημα με ρακέτα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Επιστροφή στον πίνακα
Το βλέμμα εστιάζεται στην μπάλα κατά τη διάρκεια του χτυπήματος. Ο παίχτης στέκεται δίπλα από το στόχο κρατώντας τη ρακέτα με το ένα χέρι. Το χέρι που κρατά τη ρακέτα είναι σχεδόν τεντωμένο πίσω από τον ώμο (στην άκρη της ταλάντευσης προς τα πίσω). Βήμα προς το στόχο με το αντίθετο πόδι από το χέρι που κρατά την ρακέτα. Τα ισχία περιστρέφονται κατά τη διάρκεια του κτυπήματος. Η επαφή με την μπάλα γίνεται καθώς το αντίθετο πόδι είναι μπροστά και ο βραχίονας τεντωμένος. Η ρακέτα ακολουθεί την πορεία του κτυπήματος και έρχεται από την άλλη πλευρά του σώματος. ΝΑΠΦΑ 2011

31 Όταν ο/η εκπαιδευτικός γνωρίζει ΤΙ διδάσκει τότε είναι σε θέση να:
Η αξία της γνώσης των σημείων διδασκαλίας των βασικών κινητικών δεξιοτήτων Όταν ο/η εκπαιδευτικός γνωρίζει ΤΙ διδάσκει τότε είναι σε θέση να: Σχεδιάζει και εφαρμόζει κατάλληλες δραστηριότητες για τη γνωριμία, εξάσκηση και απόκτηση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων. Διδάσκει τη βασική κινητική δεξιότητα στο σύνολό της δίνοντας έμφαση στη βελτίωση ορισμένων σημείων διδασκαλίας. Δημιουργεί συνθήκες επιτυχίας για κάθε παιδί. Δίνει ατομική βοήθεια στο κάθε παιδί να εξελίξει προοδευτικά την κάθε βασική κινητική δεξιότητα. Δίνει συγκεκριμένη ανατροφοδότηση για την καλλιέργεια της κάθε βασικής κινητικής δεξιότητας χρησιμοποιώντας σαφείς λέξεις και φράσεις, και επίδειξη από τον ίδιο ή από μαθητή ή από βιντεάκι. Αξιολογεί το επίπεδο απόκτησης της κάθε βασικής κινητικής δεξιότητας για κάθε μαθητή αλλά και για την τάξη στο σύνολό της και επανασχεδιάζει δραστηριότητες για βελτίωσή και εφαρμογή της. ΝΑΠΦΑ 2011

32 Βιβλιογραφία Βιβλία: Buschner, Craig A. (1994). Teaching Children Movement Concepts and Skills: Becoming a Master Teacher. Windsor, ON: Human Kinetics. Gallahue, D. (1996). Developmental Physical Education for Today’s Children. Brown & Benchmark Publishers Gallahue,D (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή γα τα σημερινά παιδιά (μετάφραση στα ελληνικά). University Studio Press Graham, G., Holt/Hale, S.A. & Parker, M. (1987). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Palo Alto: Mayfield Publishing Co Kirchmer, G. (1992). Physical Education for Elementary School Children. (8th Ed.) Dubuque, IA: Wm C. Brown. Langton T.W. (2006): Applying Laban’s Movement Framework in Elementary Physical Education. Joperd, 78,1:17-39 Mitchell, D., Davis,B., & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastic Skills. Human Kinetics. Πηγή βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό Υλικό Λογισμικό: «Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών»(εγκαταστάθηκε το 2010/11 στους Η/Υ του κάθε σχολείου, τουλάχιστον μια άδεια) ΝΑΠΦΑ 2011

33 napfa_dim@cyearn.pi.ac.cy Επικοινωνία
Επικοινωνήστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ομάδας Αναλυτικών Προγραμμάτων για τη Φυσική Αγωγή: Σημείωση: Αν θα αντιγράψετε τη διεύθυνση μην παραλείψετε την κάτω παύλα ΝΑΠΦΑ 2011


Κατέβασμα ppt "Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google