Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων Ανάλυση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων ΝΑΠΦΑ 2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων Ανάλυση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων ΝΑΠΦΑ 2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων Ανάλυση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων ΝΑΠΦΑ 2011

2 Η παρουσίαση περιέχει:  Τις βασικές κινητικές δεξιότητες που αναμένεται να διδαχτούν στην Κυπριακή Δημοτική Εκπαίδευση.  Τα στοιχεία που αποτελούν την κάθε κινητική δεξιότητα και που είναι τα σημεία διδασκαλίας που πρέπει να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το μάθημα.  Αρχικά παρουσιάζονται δύο πίνακες: οι βασικές κινητικές δεξιότητες και οι βασικές κινητικές έννοιες, των οποίων ο συνδυασμός και η εφαρμογή τους στα παιχνίδια, στο χορό και στη γυμναστική αποτελεί το κινητικό περιεχόμενο διδασκαλίας στις μικρές ηλικίες. ΝΑΠΦΑ 2011

3 Πίνακας 1Α: Βασικές Κινητικές Δεξιότητες ΜετακίνησηςΣταθεροποίησηςΧειρισμού • Περπάτημα Περπάτημα • Τρέξιμο Τρέξιμο • Γκάλοπ – Γκάλοπ – • Πλάγια βήματα Πλάγια βήματα • Λίπινγκ Λίπινγκ • Σκίπινγκ Σκίπινγκ • Κουτσό Κουτσό • Οριζόντιο άλμα Οριζόντιο άλμα • Κατακόρυφο άλμα Κατακόρυφο άλμα • Δίπλωση Δίπλωση • Διάταση Διάταση • Περιστροφή Περιστροφή • Στροφή Στροφή • Σταμάτημα Σταμάτημα • Αλλαγή κατεύθυνσης σε κίνηση Αλλαγή κατεύθυνσης σε κίνηση • Προσγείωση Προσγείωση • Ισορροπία • Ισορροπία στο ένα πόδι Ισορροπία στο ένα πόδι • Ρολάρισμα σώματος (πλάγιο, μπροστά, πίσω)πλάγιομπροστάπίσω • Κατακόρυφος • Τρόχος • Ρίξιμο πάνω από τον ώμο Ρίξιμο πάνω από τον ώμο • Ρίξιμο από κάτω Ρίξιμο από κάτω • Πιάσιμο (Υποδοχή) Πιάσιμο (Υποδοχή) • Κλώτσημα Κλώτσημα • Ντρίπλα με το χέρι Ντρίπλα με το χέρι • Ντρίπλα με το πόδι Ντρίπλα με το πόδι • Σταμάτημα της μπάλας Σταμάτημα της μπάλας • Κτύπημα βόλεϊ Κτύπημα βόλεϊ • Χτύπημα της μπάλας με αντικείμενο (π.χ.ρακέτα,ρόπαλο, μπαστούνι)ρακέτα • Χειρισμός μικρών οργάνων ΝΑΠΦΑ 2011

4 Πίνακας 1Β: Βασικές Κινητικές έννοιες Γνώση του Σώματος Γνωριμία σώματος και δυνατότητες Γνώση του Χώρου Πού κινείται το σώμα; Επίγνωση της Προσπάθειας Πώς τροποποιείται η κίνηση του σώματος ανάλογα με την προσπάθεια; Γνώση των Σχέσεων κατά τη διάρκεια της κίνησης • Μέλη σώματος (κορμός, χέρια, πόδια, κ.α) • Κινήσεις μελών σώματος ( δίπλωση, περιστροφή, στροφή, ταλάντευση, κ.α.) • Σχήματα σώματος (ανοικτό, κλειστό, πλατύ, στενό, μαζεμένο, συμμετρικό, ασύμμετρο, κ.α.) • Πεδία (ατομικός, ορισμένος,γενικός χώρος) • Επίπεδα (χαμηλό ψηλό μεσαίο) • Κ ατευθύνσεις (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά, πάνω, κάτω) • Διαδρομές (ευθεία, καμπύλη, ζικ-ζακ κυκλική, κ.α.) • Δύναμη (ελαφρά, δυνατά κ.α.) • Χρόνος (γρήγορα, αργά, απότομα, σταδιακά,ρυθμικά) • Ροή (απαλά, ρυθμικά, ελεύθερα, κ.α.) • Κίνηση σε σχέση με τους ανθρώπους: Καθρέπτισμα Σκιά Μαζί ταυτόχρονα Μαζί, χωριστά Εναλλάξ,Ταυτόχρονα Ζευγάρια, ομάδες • Κίνηση σε σχέση με αντικείμενα : Πάνω από, κάτω από Μέσα, έξω Ανάμεσα Μπροστά, πίσω Στο πάνω μέρος, στο κάτω μέρος Μέσα από, γύρω από

5 Περπάτημα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα  Το περπάτημα δείχνει άνετο- εύκολο,  Το κεφάλι ίσιο, το βλέμμα εστιάζεται μπροστά.  Το σώμα ίσιο.  Τα χέρια κινούνται ελεύθερα αντίθετα με τα πόδια.  Το μπροστινό μέρος του ποδιού δείχνει ευθεία μπροστά και ακουμπά πρώτα η φτέρνα στο έδαφος.  ΝΑΠΦΑ 2011 Επιστροφή στον πίνακα

6 Τρέξιμο Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Είναι μια γρήγορη κίνηση που περιλαμβάνει μεταφορά βάρους από το ένα πόδι στο άλλο με ενδιάμεση περίοδο πτήσης Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά Τα γόνατα λυγίζουν σε ορθή γωνία κατά τη φάση ανάκαμψης Οι αγκώνες είναι λυγισμένοι και τα χέρια κινούνται σε αντίθεση με τα πόδια Το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός Σε αντίθεση με το περπάτημα, το πόδι που ακολουθά πηγαίνει πίσω και ψηλότερα από το γόνατο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» ΝΑΠΦΑ 2011 Βίντεο ation.nsw.gov.au/primary/pdhpe/as sets/pdf/gsga/learnfms.pdf Επιστροφή στον πίνακα

7 Πλάγια βήματα Σημεία διδασκαλίας  Στη βιβλιογραφία τα πλάγια βήματα αναφέρονται και ως Γλίστρημα ή sliding ή side gallop. Είναι η ίδια κίνηση με το γκάλοπ αλλά εκτελείται με πλάγια κατεύθυνση. Αποτελεί βασική κίνηση άμυνας των ομαδικών παιχνιδιών και του χορού (πόλκα) ΝΑΠΦΑ oodForKids/documents/Children's%20Service s/FMSLanyardcards.pdf Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

8 Γκάλοπ (gallop) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα  Γκάλοπ είναι η κίνηση στην οποία το ένα πόδι είναι οδηγός και το άλλο ακολουθά, μπορεί να φτάσει, αλλά ποτέ δεν ξεπερνά το πόδι οδηγό.  Το βάρος μεταφέρεται από το μπροστινό πόδι στο πίσω πόδι με πολύ μικρή περίοδο πτήσης προτού το πόδι οδηγός κάνει το επόμενο βήμα.  Τα χέρια λυγισμένα και στο ύψος της μέσης κατά την απογείωση.  Βήμα μπροστά με το πόδι που οδηγεί (φτέρνα – δάκτυλα) και ακολουθεί βήμα με το πίσω πόδι πίσω ή δίπλα από το πόδι-οδηγό.  Υπάρχει μικρό διάστημα που και τα δύο πόδια είναι στον αέρα.  Το παιδί αναμένεται να διατηρεί ομαλή ρυθμική κίνηση τουλάχιστον σε τέσσερα συνεχόμενα γκάλοπ. ΝΑΠΦΑ odForKids/documents/Children's%20Services/F MSLanyardcards.pdf Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό: «Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» Επιστροφή στον πίνακα

9 Λίπινγκ (leaping) Σημεία διδασκαλίας o Είναι η κίνηση που χαρακτηρίζεται από την απογείωση από το ένα πόδι, μια μακρά περίοδο πτήσης και προσγείωση στο άλλο πόδι. Μια μικρή πορεία τρεξίματος βοηθά τη δυναμική της κίνησης. o Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά. o Το γόνατο του ποδιού που απογειώνεται λυγίζει. o Τα πόδια είναι τεντωμένα κατά τη διάρκεια της πτήσης. o Τα χέρια κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι αντίθετα με την κίνηση των ποδιών. o Ο κορμός γέρνει ελαφρά μπροστά. o Η προσγείωση γίνεται με το μπροστινό μέρος του πέλματος για απορρόφηση της ισχύος της προσγείωσης. o Ελεγχόμενη προσγείωση χωρίς να χάνεται η ισορροπία. ΝΑΠΦΑ Kids/documents/Children's%20Services/FMSLanyard cards.pdf Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

10 Σκίπινγκ ( skipping) Σημεία διδασκαλίαςΕικόνα  Το Σκίπινγκ είναι η ρυθμική εναλλαγή βήμα – κουτσό.  Να φαίνεται η ρυθμική κίνηση βήμα – κουτσό.  Η προσγείωση γίνεται στο μπροστινό μέρος του πέλματος.  Το γόνατο στο πόδι στήριξης λυγίζει για να προετοιμαστεί για κουτσό, ενώ παράλληλα το γόνατο αιώρησης λυγίζει προς τα εμπρός και πάνω.  Κεφάλι και κορμός σταθερός και βλέμμα εστιασμένο μπροστά.  Τα χέρια χαλαρά και κινούνται σε αντίθεση με τα πόδια. ΝΑΠΦΑ Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

11 Κουτσό Σημεία διδασκαλίας Εικόνα o Μια συνεχόμενη ρυθμική δεξιότητα που χαρακτηρίζεται από την απογείωση και την προσγείωση στο ίδιο πόδι. Είναι μια δεξιότητα που απαιτεί ισορροπία σε κίνηση γι΄ αυτό και συχνά αναφέρεται ως δυναμική ισορροπία. o Το πόδι λυγίζει στην προσγείωση και μετά τεντώνεται δίνοντας ώθηση για την απογείωση. o Η προσγείωση και η ώθηση για την απογείωση γίνεται με το μπροστινό μέρος του πέλματος. o Το πόδι που αιωρείται είναι λυγισμένο και κινείται με ρυθμό μαζί με το πόδι στήριξης. o Το κεφάλι σταθερό, το βλέμμα εστιάζεται μπροστά καθ΄ολη τη διάρκεια του άλματος. o Τα χέρια είναι λυγισμένα και κινούνται μπροστά καθώς το πόδι στήριξης ωθεί για απογείωση. ΝΑΠΦΑ Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

12 Οριζόντιο Άλμα Σημεία διδασκαλίας o Στο άλμα το ένα ή και τα δύο πόδια σπρώχνουν (απογείωση), ακολουθεί η φάση της αιώρησης και η προσγείωση που πρέπει να γίνεται με τα δύο πόδια. Πριν το άλμα λυγίζουν τα γόνατα και τα χέρια κατευθύνονται δυνατά προς τα πίσω. Τα χέρια τεντώνουν δυνατά και προς τα πάνω από το κεφάλι δημιουργώντας δυναμική κίνηση. Η προσγείωση γίνεται και με τα δύο πόδια ταυτόχρονα. Τα χέρια ωθούνται προς τα κάτω κατά τη διάρκεια της προσγείωσης. Το βάρος του σώματος πέφτει προς τα εμπρός στην προσγείωση. ΝΑΠΦΑ cuments/Children's%20Services/FMSLanyardcards.pdf Εικόνα Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

13 Κατακόρυφο Άλμα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Κοιτάζω μπροστά ή προς τα πάνω κατά τη διάρκεια του άλματος Τα γόνατα λυγίζουν και τα χέρια είναι πίσω από το σώμα Γρήγορη, απότομη, δυνατή ανοδική ώθηση των χεριών και τα πόδια τεντώνουν κατά την απογείωση Η προσγείωση γίνεται με το μπροστινό μέρος του πέλματος και τα γόνατα λυγίζουν για να απορροφήσουν τη δύναμη της προσγείωσης Διατηρείται η ισορροπία στην προσγείωση χωρίς επιπρόσθετα βήματα σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. ΝΑΠΦΑ nfms.pdf Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» Επιστροφή στον πίνακα

14 Δίπλωση, Διάταση, Στροφή, Περιστροφή ΝΑΠΦΑ training/stretching/4/dgast/index.html Δίπλωση _1201.jpg Διάταση Περιστροφή Στροφή (Βίντεο) π.χ. Mitchell, D., Davis,B., & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastic Skills. Human Kinetics. Επιστροφή στον πίνακα

15 Σταμάτημα Εικόνα  Το σταμάτημα μετά από μετακίνηση είναι μια δεξιότητα που απαιτεί χαμήλωμα του κέντρου βάρους και αύξηση της βάσης στήριξης  Το σώμα χαμηλώνει  Τα γόνατα λυγίζουν  Το σταμάτημα είναι άμεσο χωρίς επιπρόσθετα βήματα  Το τελευταίο βήμα είναι μεγαλύτερο ΝΑΠΦΑ 2011 Σημεία διδασκαλίας op_drop_and_roll.png Επιστροφή στον πίνακα

16 Αλλαγή κατεύθυνσης σε κίνηση(dodging) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα • Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά στην κατεύθυνση της τελικής πορείας. • Για αλλαγή κατεύθυνσης σπρώχνει το έξω πόδι • Το σώμα χαμηλώνει κατά τη στιγμή που γίνεται η αλλαγή κατεύθυνσης • Η αλλαγή της κατεύθυνσης επιτυγχάνεται με μόνο ένα βήμα. • Η αλλαγή κατεύθυνσης επαναλαμβάνεται απο δεξιά προς τα αριστερά από αριστερά προς δεξιά κ.τ.λ ΝΑΠΦΑ Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

17 Προσγείωση Σημεία διδασκαλίας Εικόνα • Η προσγείωση γίνεται και με τα 2 πόδια χωρίς επιπρόσθετα βήματα • Η επαφή με το έδαφος γίνεται διαδοχικά από τις μύτες, στο μπροστινό μέρος του ποδιού και στις φτέρνες • Τα γόνατα λυγίζουν για να απορροφήσουν τη δύναμη της προσγείωσης • Τα γόνατα είναι ευθυγραμμισμένα με μπροστινό μέρος του ποδιού • Οι κοιλιακοί μύες σφίγγουν και το πάνω μέρος του κορμού είναι κάθετο στο έδαφος • Η θέση των χεριών εξαρτάται από το είδος της προσγείωσης αλλά για εξάσκηση αφήνουμε τα χέρια ψηλά δίπλα από τα αυτιά προστατεύοντας έτσι το λαιμό και το κεφάλι. ΝΑΠΦΑ 2011 Mitchell, D., Davis,B., & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastic Skills. Human Kinetics. m/2010/12/landing2.jpg?w=400&h=180 Επιστροφή στον πίνακα

18 Ισορροπία στο ένα πόδι Σημεία διδασκαλίας Εικόνα  Το πόδι στήριξης ακίνητο, το πέλμα επίπεδο στο έδαφος.  Το ελεύθερο πόδι λυγισμένο και δεν ακουμπά το πόδι στήριξης.  Το κεφάλι σταθερό, το βλέμμα εστιάζεται μπροστά.  Ο κορμός σταθερός και σε όρθια θέση.  Όχι υπερβολικές κινήσεις των χεριών. ΝΑΠΦΑ pdf Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

19 Πλάγιο Ρολάρισμα Σημεία διδασκαλίας  Αρχική θέση ανάσκελα με τα χέρια πάνω από το κεφάλι  Τα χέρια, η σπονδυλική στήλη, και τα πόδια είναι τεντωμένα  Το σώμα είναι τεντωμένο και ίσιο και μεταφέρεται το βάρος από την πλάτη στην κοιλιά  Η κίνηση είναι συνεχόμενη  Το ρολάρισμα γίνεται σε ευθεία πορεία. ΝΑΠΦΑ 2011 Εικόνα Βίντεο Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» Επιστροφή στον πίνακα

20 Ρολάρισμα σώματος μπροστά (Κυβίστηση) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα  Κάθισμα στον αέρα με το σαγόνι να ακουμπά στο στήθος  Παλάμες στο κρεβατάκι στο άνοιγμα των ώμων, γοφοί προς τα πάνω και το πίσω μέρος του κεφαλιού ακουμπά στο κρεβατάκι  Σπρώξιμο με τα πόδια ώστε το βάρος του σώματος να μεταφερθεί στα χέρια και να γίνει κύλισμα στην πλάτη  Προσπάθεια για επαναφορά στην όρθια θέση χωρίς την βοήθεια των χεριών ΝΑΠΦΑ Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

21 Ρολάρισμα σώματος πίσω (Ανακυβίστηση) Σημεία διδασκαλίας Εικόνα  Παλάμες βλέπουν προς τα πάνω και είναι κοντά στα αυτιά.  Σαγόνι ακουμπά στο στήθος  Πλάτη στο κρεβατάκι, γρήγορο κάθισμα με γόνατα μαζεμένα στο στήθος  Το ρολάρισμα γίνεται προς τα πίσω διαδοχικά από τη λεκάνη, τη μέση, την πλάτη και τον αυχένα.  Όταν το βάρος του σώματος να μεταφερθεί στα χέρια, τα χέρια σπρώχνουν δυνατά για να ελευθερωθεί το κεφάλι ΝΑΠΦΑ Επιστροφή στον πίνακα

22 Ρίξιμο πάνω από τον ώμο Σημεία διδασκαλίας • Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που απαιτεί μετάδοση δύναμης σε ένα αντικείμενο για να το ωθήσει • Το βλέμμα εστιάζεται μπροστά κατά τη διάρκεια της ρίψης • Το χέρι ρίψης είναι σχεδόν ίσιο πίσω από το σώμα (κράτημα με δάκτυλα) ενώ το άλλο χέρι δείχνει την αναμενόμενη πορεία ρίψης • Βήμα προς στο στόχο με το αντίθετο πόδι από το χέρι ρίψης (σε αρχικό στάδιο γίνεται χωρίς μετακίνηση, με το αντίθετο πόδι να έχει τη μύτη μπροστά και το ίδιο πόδι μύτη πλάγια προς τα έξω ΝΑΠΦΑ ids/documents/Children's%20Services/FMSLanyardca rds.pdf Εικόνα Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

23 Ρίξιμο από κάτω Σημεία διδασκαλίας Εικόνα Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που απαιτεί μετάδοση δύναμης σε ένα αντικείμενο που κρατούμε κάτω από τη μέση μας για να το ωθήσουμε μπροστά, συνήθως προς το έδαφος  Το χέρι που θα εκτελέσει την ρίψη εκτελεί ταλάντευση προς τα κάτω και πίσω από το σώμα ενώ το στήθος το κεφάλι το πρόσωπο δείχνουν μπροστά.  Στατικά ή Βήμα μπροστά με το αντίθετο πόδι από το χέρι ρίψης.  Τα γόνατα λυγίζουν, το σώμα χαμηλώνει.  Η μπάλα αφήνεται κοντά στο έδαφος έτσι ώστε να μην αναπηδά πάνω από 10 cm ΝΑΠΦΑ ocuments/Children's%20Services/FMSLanyardcards.pdf Επιστροφή στον πίνακα

24 Πιάσιμο (υποδοχή) Σημεία διδασκαλίας • Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που περιλαμβάνει λήψη δύναμης από ένα αντικείμενο και τη συγκράτηση του στα χέρια. • Το βλέμμα εστιάζεται στο αντικείμενο υποδοχής • Θέση ετοιμότητας (αγκώνες λυγισμένοι, χέρια μπροστά από το σώμα • Τα χέρια κινούνται να συναντήσουν το αντικείμενο • Σωστή τοποθέτηση χεριών και δακτύλων • Πιάνω και ελέγχω το αντικείμενο μόνο με τα χέρια • Οι αγκώνες λυγίζουν για να απορροφήσουν τη δύναμη του αντικειμένου ΝΑΠΦΑ 2011 Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» Εικόνα /documents/Children's%20Services/FMSLanyardcards.p df Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

25 Κλώτσημα Σημεία διδασκαλίας • Είναι μια δεξιότητα χειρισμού που απαιτεί μετάδοση δύναμης με το πόδι σε ένα αντικείμενο (μπάλα συνήθως) για να το ωθήσει προς μια κατεύθυνση • Το βλέμμα εστιάζεται στην μπάλα κατά τη διάρκεια της κίνησης. • Βήμα προς την μπάλα με το πόδι που δεν θα κλωτσήσει να τοποθετείται δίπλα από την μπάλα (αρχικά στατικά) • Το γόνατο του ποδιού που θα κλωτσήσει είναι λυγισμένο καθώς τραβιέται πίσω για να κλωτσήσει • Μεταφορά δύναμης από το ισχίο, τέντωμα του γόνατος και χτύπημα της μπάλας • Η επαφή γίνεται με το στήθος του ποδιού (ράμματα του παπουτσιού) • Το πόδι που κλωτσά ακολουθεί την πορεία της μπάλας και μετά την επαφή ΝΑΠΦΑ 2011 Εικόνα Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό υλικό: Λογισμικό:«Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών» documents/Children's%20Services/FMSLanyardcards.pdf Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

26 Ντρίπλα με το χέρι Σημεία διδασκαλίας Εικόνα •Βλέμμα εστιασμένο μπροστά (όχι στην μπάλα) •Η επαφή με την μπάλα γίνεται με τα δάκτυλα του ενός χεριού απλωμένα στην μπάλα περίπου στο ύψος της μέσης •Ο καρπός και ο αγκώνας λυγίζουν και μετά τεντώνουν για να σπρώξουν την μπάλα •Οι γοφοί και τα γόνατα είναι ελαφρώς λυγισμένα κατά τη διάρκεια της αναπήδησης •Η μπάλα αναπηδά μπροστά και στο πλάι του σώματος. ΝΑΠΦΑ Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

27 Ντρίπλα με το πόδι Σημεία Διδασκαλίας Εικόνα  Το σώμα βρίσκεται κατευθείαν πίσω από την μπάλα σε μια ελεγχόμενη κίνηση τρεξίματος  Η μύτη του ποδιού που θα σπρώξει την μπάλα δείχνει προς τα κάτω.  Η μπάλα σπρώχνεται με το στήθος του ποδιού  Το πόδι που δεν έχει επαφή με την μπάλα μένει πίσω από το πόδι που ντριπλάρει ΝΑΠΦΑ Βίντεο -how-to-dribble-a-ball-close-to-your-feet/ Επιστροφή στον πίνακα

28 Σταμάτημα της μπάλας Σημεία Διδασκαλίας Εικόνες  Το σταμάτημα της μπάλας αναφέρεται είτε για μπάλα που κυλάει είτε για μπάλα που κινείται στον αέρα. Είναι σημαντική δεξιότητα για το άθλημα του ποδοσφαίρου και για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα στην οποία τα πόδια ή ο κορμός χρησιμοποιούνται για να σταματήσουν ένα αντικείμενο.  Το σώμα τοποθετείται κατευθείαν πίσω από την ευθεία που κινείται η μπάλα.  Το βλέμμα παρακολουθεί την μπάλα σε όλη τη διάρκεια της κίνησης της.  Το σώμα υποχωρεί κατά την επαφή με την μπάλα. ΝΑΠΦΑ Mtlk6o/SoQNkMz7ZAI/AAAAAA AAAKk/pxW1laNz5b8/s320/socc er+trap.jpg ng/skills/control-thigh.jpg Με στήθοςΜε μηρό ges/tips/1237.jpg Με μέσα μέρος του ποδιού Με την σόλα του παπουτσιού soccer.com/images/ soletrap038.jpg Με το έξω μέρος του ποδιού soccer/ _00 28_001.jpg Βίντεο Επιστροφή στον πίνακα

29 Κτύπημα βόλεϊ Σημεία διδασκαλίας Εικόνα • Το βλέμμα εστιάζεται στην μπάλα. • Το σώμα τοποθετείται κάτω από την μπάλα και κάτω από την ευθεία της μπάλας. • Το κτύπημα γίνεται με το τέντωμα των βραχιόνων και των ποδιών. • Η επιφάνεια του κτυπήματος πρέπει να είναι επίπεδη και να υπάρχει καλή επαφή με τις άκρες των δακτύλων. • Τα χέρια ακολουθούν την πορεία της μπάλας. ΝΑΠΦΑ 2011 Gallahue,D (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή γα τα σημερινά παιδιά (μετάφραση στα ελληνικά). University Studio Press Επιστροφή στον πίνακα

30 Κτύπημα με ρακέτα Σημεία διδασκαλίας Εικόνα • Το βλέμμα εστιάζεται στην μπάλα κατά τη διάρκεια του χτυπήματος. • Ο παίχτης στέκεται δίπλα από το στόχο κρατώντας τη ρακέτα με το ένα χέρι. • Το χέρι που κρατά τη ρακέτα είναι σχεδόν τεντωμένο πίσω από τον ώμο (στην άκρη της ταλάντευσης προς τα πίσω). • Βήμα προς το στόχο με το αντίθετο πόδι από το χέρι που κρατά την ρακέτα. • Τα ισχία περιστρέφονται κατά τη διάρκεια του κτυπήματος. • Η επαφή με την μπάλα γίνεται καθώς το αντίθετο πόδι είναι μπροστά και ο βραχίονας τεντωμένος. • Η ρακέτα ακολουθεί την πορεία του κτυπήματος και έρχεται από την άλλη πλευρά του σώματος. ΝΑΠΦΑ dent/fmsteachermanual09.pdf Επιστροφή στον πίνακα

31 Η αξία της γνώσης των σημείων διδασκαλίας των βασικών κινητικών δεξιοτήτων  Όταν ο/η εκπαιδευτικός γνωρίζει ΤΙ διδάσκει τότε είναι σε θέση να :  Σχεδιάζει και εφαρμόζει κατάλληλες δραστηριότητες για τη γνωριμία, εξάσκηση και απόκτηση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων.  Διδάσκει τη βασική κινητική δεξιότητα στο σύνολό της δίνοντας έμφαση στη βελτίωση ορισμένων σημείων διδασκαλίας.  Δημιουργεί συνθήκες επιτυχίας για κάθε παιδί.  Δίνει ατομική βοήθεια στο κάθε παιδί να εξελίξει προοδευτικά την κάθε βασική κινητική δεξιότητα.  Δίνει συγκεκριμένη ανατροφοδότηση για την καλλιέργεια της κάθε βασικής κινητικής δεξιότητας χρησιμοποιώντας σαφείς λέξεις και φράσεις, και επίδειξη από τον ίδιο ή από μαθητή ή από βιντεάκι.  Αξιολογεί το επίπεδο απόκτησης της κάθε βασικής κινητικής δεξιότητας για κάθε μαθητή αλλά και για την τάξη στο σύνολό της και επανασχεδιάζει δραστηριότητες για βελτίωσή και εφαρμογή της. ΝΑΠΦΑ 2011

32 Βιβλιογραφία  Βιβλία: 1.Buschner, Craig A. (1994). Teaching Children Movement Concepts and Skills: Becoming a Master Teacher. Windsor, ON: Human Kinetics. 2.Gallahue, D. (1996). Developmental Physical Education for Today’s Children. Brown & Benchmark Publishers 3.Gallahue,D (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή γα τα σημερινά παιδιά (μετάφραση στα ελληνικά). University Studio Press 4.Graham, G., Holt/Hale, S.A. & Parker, M. (1987). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Palo Alto: Mayfield Publishing Co 5.Kirchmer, G. (1992). Physical Education for Elementary School Children. (8th Ed.) Dubuque, IA: Wm C. Brown. 6.Langton T.W. (2006): Applying Laban’s Movement Framework in Elementary Physical Education. Joperd, 78,1: Mitchell, D., Davis,B., & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastic Skills. Human Kinetics. Πηγή βίντεο messport/fms002a.htm messport/fms002a.htm Επιπρόσθετο Υποστηρικτικό Υλικό Λογισμικό: «Παρατηρώντας την Κίνηση των παιδιών»(εγκαταστάθηκε το 2010/11 στους Η/Υ του κάθε σχολείου, τουλάχιστον μια άδεια) ΝΑΠΦΑ 2011

33 Επικοινωνία  Επικοινωνήστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ομάδας Αναλυτικών Προγραμμάτων για τη Φυσική Αγωγή: Σημείωση: Αν θα αντιγράψετε τη διεύθυνση μην παραλείψετε την κάτω παύλα ΝΑΠΦΑ 2011


Κατέβασμα ppt "Διδακτική των βασικών κινητικών δεξιοτήτων Ανάλυση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων ΝΑΠΦΑ 2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google