Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Υπηρεσίες Υποστήριξης Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Διάχυση Έργου Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής σε θέματα Ηλεκτρονικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Υπηρεσίες Υποστήριξης Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Διάχυση Έργου Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής σε θέματα Ηλεκτρονικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Υπηρεσίες Υποστήριξης Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Διάχυση Έργου Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής σε θέματα Ηλεκτρονικής Μάθησης Ομάδα Υποστήριξης ΤΕΙ Αθήνας

2 Στόχος έργου ανοικτά μαθήματα! 3 κατηγορίες

3 Μαθήματα Α- Προδιαγραφές Μαθήματος Α- Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη (13 διαλέξεις για ένα 4ωρο μάθημα)  Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος  Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος  Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος  Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων  Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας  Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας  Αναφορά Βιβλιογραφίας 

4 Υποστήριξη Μαθήματος Α- (ppt, word) • Πρότυπου διδακτικού σχεδιασμού 4 Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας Αναφορά Βιβλιογραφίας • Πρότυπα/ Templates για προσβάσιμα Powerpoint και Word • Οδηγίες για προσβάσιμα Powerpoint και Word • Ενημερωτικό υλικό, newsletter Συναντήσεις, τηλεφωνική επικοινωνία,

5 Παράδειγμα Α- • Παρουσίαση Παραδειγμάτων

6 Μαθήματα Α- Συγχρονισμένη αφήγηση Προδιαγραφές Μαθήματος Α- Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη (13 διαλέξεις για ένα 4ωρο μάθημα)  Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος  Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος  Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος  Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων  Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας  Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας  Αναφορά Βιβλιογραφίας 

7 Υποστήριξη Μαθήματος Α podcast 7 • Οδηγίες για τη δημιουργία podcast με τη χρήση του λογισμικού Camtasia. • Υποστήριξη από τεχνικό Συναντήσεις, τηλεφωνική επικοινωνία

8 Παράδειγμα Α

9 Μαθήματα Α+ Ασκήσεις Χρήση ηλεκτρονικών πηγών βιβλιοθήκης Πολυμέσα Βιντεοδιαλέξεις ή βιντεοδιαλέξεις με συγχρονισμένες διαφάνειες Προδιαγραφές Μαθήματος Α- Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη (13 διαλέξεις για ένα 4ωρο μάθημα)  Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος  Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος  Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος  Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων  Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας  Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας  Αναφορά Βιβλιογραφίας 

10 Υποστήριξη Μαθήματος Α+ 10 • Βιντεοσκόπηση από Τεχνικούς του Έργου • Αίθουσες με σταθερό εγκατεστημένο εξοπλισμό για την καταγραφή εικόνας και ήχου • Επεξεργασία της βιντεοδιάλεξης από την Ομάδα Υποστήριξης του Έργου σε συνεργασία με τον καθηγητή • Υποστήριξη στη δημιουργία ασκήσεων • Προβλέπεται αμοιβή για τον καθηγητή

11 Παράδειγμα Α+

12 Γενικές Προδιαγραφές: Πνευματικά Δικαιώματα Κατοχή πνευματικών δικαιωμάτων υλικού που περιέχεται σε ένα μάθημα: • Περιεχομένου • Εικόνων, γραφημάτων σχεδιαγραμμάτων • Πινάκων Χρήση: • Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων Αποθετηρίων,βιλιοθηκών, ανοικτών επιστημονικών περιοδικών • Αποτελεσμάτων χρηματοδοτούμενων ερευνητικών, εκπαιδευτικών έργων (π.χ. βάσεις adam, eve) Χορήγηση άδειας χρήσης έργων τρίτων Πάντα αναφορά

13 Υποστήριξη εκκαθάρισης ζητημάτων πνευματικής ιδιοκτησίας 13 • Ενημερωτικό υλικό: • Πνευματική Ιδιοκτησία • Πως βρίσκω ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους • Άδειες Creative Commons • Δημιουργία λίστας με ανοικτές πηγές/τμήμα • Αίτηση επαναχρησιμοποίησης υλικού (ελ/en) Υποστήριξη διαδικασίας εκκαθάρισης: o Αναζήτηση ανοικτού υλικού π.χ. με λέξεις κλειδιά o Αίτηση άδειας επαναχρησιμοποίησης υλικού o Δημιουργία υλικού

14 Θέματα + Αντιμετώπιση

15 Άδειες - Υλικό από οργανισμούς υγείας

16 Άδειες από εκδοτικούς οίκους που δημοσιεύουν συγγράμματα οι καθηγητές • Καθηγήτρια Ιωακείμογλου Ελένη • Εκδόσεις Ίων • ΑΑΜ ΤΕΙ Α • Γραφικά, πίνακες • 5ετή άδεια επαναχρησιμοποίησης υλικού

17 Κλειστή Πρόσβαση 1 • Γνωστοί εκδοτικοί οίκοι που δε δίνουν κανένα δικαίωμα • Επαναχρησιμοποίηση γραφημάτων, πινάκων επί πληρωμή • Δε δίνεται άδεια για επαναχρησιμοποίηση υλικού

18 Υλικό από γνωστά εμπορικά επιστημονικά περιοδικά

19 Κλειστή Πρόσβαση 2 • Η πολύτιμη αυτή πρόσβαση κινδυνεύει άμεσα να διακοπεί και συγκεκριμένα από 1ης Απριλίου 2013, δεδομένου ότι δεν έχουν ανανεωθεί οι σχετικές συμβάσεις πρόσβασης στις ηλεκτρονικές πηγές του Σ.Ε.Α.Β. για το Για το λόγο αυτό, οι περισσότεροι εκδότες έχουν ήδη ενημερώσει τον Σ.Ε.Α.Β. ότι η πρόσβαση για τα μέλη του «HEAL – Link» θα διακοπεί την 1η Απριλίου 2013, ενώ ήδη έχει διακοπεί η πρόσβαση στο περιεχόμενο της ΙΕΕΕ, του Project Muse και Thesarus Linguae Graecae (TLG). Οι διαστάσεις του ορατού κινδύνου ολικής διακοπής της πρόσβασης στις ηλεκτρονικές επιστημονικές πηγές είναι ευρύτατες για τους εξαιρετικής σημαντικότητας τομείς της εκπαίδευσης και της έρευνας, δεδομένου ότι αφορούν το σύνολο των ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας (Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι., ερευνητικά ιδρύματα, Εθνική Βιβλιοθήκη και Ακαδημία Αθηνών). Ερώτηση Βουλευτή στον Υπουργό Παιδείας

20 Ανοικτά Επιστημονικά Περιοδικά • Springer Open Choice Springer Open Choice • Taylor & Francis Open Access Taylor & Francis Open Access • Elsevier Open Access Elsevier Open Access • Oxford Journals - Oxford Open Oxford Journals - Oxford Open • WILEY Open Access WILEY Open Access • OMICS Group - Open Access Scholarly Journals OMICS Group - Open Access Scholarly Journals • PLOS PLOS • Hindawi Hindawi

21 Ανοικτές Επιστημονικές Πηγές

22 Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι 22

23 Άδειες Creative commons • Οι άδειες βοηθούν να διατηρεί κανείς και να διαχειρίζεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας με πιο ευέλικτο και ανοιχτό τρόπο • Ο δημιουργός δίνοντας άδεια CC στο έργο του επιτρέπει στο χρήστη να το αντιγράψει, να το διανείμει ή να το τροποποιήσει. • Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στο creativecommons.gr 23

24 Τι είναι οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι; 24 • Είναι εκπαιδευτικοί πόροι με άδειες Creative Commons, και ανοικτές άδειες γενικότερα. • Προσφέρονται ελεύθερα και ανοιχτά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και αυτό-εκπαιδευόμενους, με σκοπό τη χρήση και την επαναχρησιμοποίηση για διδασκαλία, μάθηση και έρευνα.

25 Τι περιλαμβάνουν συνήθως οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι; 25 OER • Μαθήματα • Εκπαιδευτικό υλικό μαθημάτων • Σημειώσεις • Βίντεο • Αξιολογήσεις (test, quiz,δραστηριότητες) • Λογισμικό • Εκπαιδευτικές τεχνικές • και οποιοδήποτε εργαλείο, υλικό ή τεχνική υποστηρίζει την πρόσβαση στη γνώση.

26 ΑΕΠ = Επίσημη πολική - εργαλείο ucl.ac.uk/teaching-learning/teaching_tools

27 ΑΕΠ = Κοινότητα opencourselibrary.org/

28 ΑΕΠ = Φτιάχτο μόνος σου • Πανεπιστήμιο Otago Νέα Ζηλανδία • Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού • Πολύ αμερικανοκεντρικό βιβλίο, όπου τα 2/3 δεν είναι χρήσιμα • Αντίστοιχα κοστίζουν $ + χρησιμοποιούν πολλά • Εμπειρία από αντίστοιχο project Φιλανδία + συνεργασία με 2 Παν. της Αυστραλίας • 1 ο βήμα συνεργατικό πλαίσιο • 2 ο βήμα τα πρώτα drafts • 3o βήμα σε ένα σαββατοκύριακο ολοκληρώθηκε η συγγραφή! idealog.co.nz/blog/2013/11/need-better- textbook-hack-it-yourself

29 ΑΕΠ = elearning 2.0 • Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από μαθησιακά αντικείμενα (learning objects) • Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν στη δημιουργία ή δημιουργούν οι ίδιοι το εκπαιδευτικό υλικό

30 Παράδειγμα

31 Παράδειγμα αξιοποίησης ΑΑΜ Θα βρείτε καταρχάς επισυναπτόμενο το Πρότυπο Διδακτικού Σχεδιασμού το οποίο αφορά τη συνολική οργάνωση. Για το σχεδιασμό το πιο διάσημο μοντέλο που ακολουθείται είναι το ADDIE MODEL το οποίο έχει 5 φάσεις. Για την 1η φάση αυτή της Ανάλυσης όπου διατυπώνονται και οι μαθησιακοί στόχοι χρησιμοποιείται η ταξονομία του Bloom (Bloom's Taxonomy) και ο παρακάτω σύνδεσμος περιέχει παραδείγματα ρημάτων για τη διατύπωση των στόχων! Πάνω σε αυτό που είχαμε συζητήσει για την οργάνωση της θεωρίας, των case studies και την εργασία των φοιτητών πάνω σε αυτά, μπορείτε να έχετε τη θεωρία σε open course όπου οι φοιτητές θα τη μελετούν, το θεωρητικό background που χρειάζονται τα case studies, και στην αίθουσα ουσιαστικά κατευθείαν να επιλύονται τυχόν απορίες και να δουλεύονται τα case studies από τους φοιτητές με εσάς ως facilitator, mentor, guide. Ακόμη θα μπορούσατε να τους δίνετε τα case studies ως υλικό για διάβασμα (ακόμα και σε ομάδες) και από το διαθέσιμο υλικό που θα τους έχετε να εντοπίζουν μόνοι τους και να διαβάζουν ποιές είναι οι απαραίτητες γνώσεις για την εργασία τους πάνω σε αυτά και έπειτα πάλι σε ομάδες να προχωρούν στην επίλυση τους! Επίσης μπορείτε να εφαρμόσετε και το peer reviewing, να αξιολογούν δηλαδή ένας φοιτήτης ή μια ομάδα την εργασία άλλων φοιτητών πάνω στα case studies και να ανεβάζουν την αξιολόγησή τους στο eclass. Με τις παραπάνω μεθόδους θα επιτευχθεί αυτό που ονομάζουμε flipped classroom

32 Αξιοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων  βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων • Το φθινόπωρο του 2012 στο κρατικό πανεπιστήμιο του San Hose πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα σε συνεργασία με την πλατφόρμα edX • Ενσωμάτωσαν υλικό από ένα διαδικτυακό μάθημα σε ένα παραδοσιακό μάθημα. • Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: • Στο παραδοσιακό μάθημα έως τώρα το ποσοστό επιτυχίας κυμαινόταν στο 55% • Στο υβριδικό αυτό μάθημα τα ποσοστά επιτυχίας έφτασαν το 91%! • Ο ιδρυτής της πλατφόρμας Coursera δήλωσε πως δε συστήνουμε τη δημιουργία ενός αποκλειστικά διαδικτυακού μαθήματος. Σαφώς καλύτερο το μοντέλο της μεικτής μάθησης. online.wsj.com

33 Εντός και εκτός πλαισίου • Γνωρίζουμε από τα μεταπτυχιακά και τα σεμινάρια που πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως και από τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ότι μπορεί ένας εκπαιδευόμενος να παρακολουθήσει με επιτυχία ένα πρόγραμμα σπουδών. • Έρευνα της πλατφόρμας edX έδειξε πως οι εκπαιδευόμενοι δεν παρακολουθούν βίντεο μεγαλύτερα από 6 με 9 λεπτά. • Σε ένα μάθημα λεπτών παρακολουθούν κατά μέσο όρο τα 4.4 λεπτά. online.wsj.com

34 Συνεργασίες • Συναδέλφων καθηγητών μονίμων/εκτάκτων • Ομάδων καθηγητών π.χ. Νοσηλευτική Β’ • Καθηγητών με εξωτερικούς συνεργάτες • Καθηγητών με καθηγητές άλλων Ιδρυμάτων • Ομάδας υποστήριξης με εκδοτικούς οίκους

35 Ποια τα οφέλη των ΑΕΠ + ΑΑΜ; 35 • Κατάργηση εμποδίων πνευματικής ιδιοκτησίας • Εξοικονόμηση χρόνου για προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού • Οργάνωση μαθήματος σε άλλη βάση • Πρόσβαση σε ευρεία γκάμα πηγών • Βελτίωση ποιότητας εκπαιδευτικών υλικών μέσω αλληλεπίδρασης και ανατροφοδότησης • Προβολή συγγραφικού, ερευνητικού εργου. Παράδειγμα OER

36 Πλατφόρμα • Open e-class • Τα πρώτα μαθήματα έχουν ανέβει • Ανοικτή προς το παρόν για τα μέλη Ε.Π.

37 Ηλεκτρονική Δημοσιότητα/Διάχυση  Website Έργου Website Έργου  Social Media  Μηναία Ενημερωτικά Δελτία Μηναία Ενημερωτικά Δελτία  Εβδομαδιαία Ενημερωτικά Δελτία Εβδομαδιαία Ενημερωτικά Δελτία • Wikimedia Open Courses TEIAth Wikimedia Open Courses TEIAth • Wiki Αποθετήριο Πηγών Wiki Αποθετήριο Πηγών 37

38 Δήλωση Ενδιαφέροντος

39 Ομάδα Υποστήριξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Τηλ. επικοινωνίας : Εmail : Ηλεκτρονική Διεύθυνση: opencourses.teiath.gropencourses.teiath.gr Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Ταγκούλης Αλέξανδρος,


Κατέβασμα ppt "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Υπηρεσίες Υποστήριξης Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Διάχυση Έργου Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής σε θέματα Ηλεκτρονικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google