Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΛΕΣΧΩΝ LIONS ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΘΕΜΑ 117 ΕΛΛΑΣ - ΚΥΠΡΟΣ ΘΕΜΑ 117 Α  
Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων Υιοθέτηση θετικών προτύπων για ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α. ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΪΟΝΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013 – 2014 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΟΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ : ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΟΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

2 ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ: α) Ο χρήστης της οδού (οδηγός – επιβάτης – πεζός). β) Το όχημα. γ) Η οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, στηθαία ασφαλείας, διαφημίσεις, κλιματολογικές συνθήκες κ.λ.π).

3 α) Ο χρήστης της οδού (οδηγός – επιβάτης – πεζός).
α) Ο χρήστης της οδού (οδηγός – επιβάτης – πεζός). Οφείλεται το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων, ποσοστό που φτάνει μέχρι το 95%, από το οποίο το 85% περίπου αντιστοιχεί στον οδηγό και το υπόλοιπο 10% στον πεζό και τον επιβάτη.

4 β) Το όχημα. Το ποσοστό ευθύνης που αντιστοιχεί στο όχημα είναι περίπου 2% και με την ανανέωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων με νέα οχήματα, το ποσοστό αυτό τείνει σε μείωση.

5 γ) Η οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον.
Στον παράγοντα οδική υποδομή και οδικό περιβάλλον που έχει σχέση με το οδόστρωμα, τη σήμανση (οριζόντια και κάθετη), το φωτισμό, τα στηθαία ασφαλείας, τις διαφημίσεις κ.λ.π., αντιστοιχεί ποσοστό ευθύνης περίπου 3%.

6 ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ Αρχικά Έμμεσα Άμεσα.

7 ΑΡΧΙΚΑ ΑΙΤΙΑ Τα αρχικά αίτια ανάγονται στις Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για να λαμβάνουν μέτρα πρόληψης των ατυχημάτων. Πράξεις ή παραλείψεις των αρμόδιων οργάνων που συνιστούν πλημμελή ή ανεπαρκή εκτέλεση των καθηκόντων τους. Υπάγονται και οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας που είναι επιφορτισμένες με την εφαρμογή της νομοθεσίας τροχαίας.

8 ΕΜΜΕΣΑ ΑΙΤΙΑ ΑΝΑΓΟΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ
Έλλειψη φυσικών ικανοτήτων (προβλήματα όρασης, ακοής, μειωμένη κινητικότητα, γήρας κ.λπ.) Έλλειψη επίκτητων γνώσεων (μη επαρκής εκπαίδευση και εξάσκηση των οδηγών) Ψυχοπνευματικά ελαττώματα (εκνευρισμός, εγωπάθεια, ανυπομονησία, βιασύνη, ροπή προς τη μέθη και τα ναρκωτικά κ.λ.π.)

9 ΕΜΜΕΣΑ ΑΙΤΙΑ ΑΝΑΓΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΟΧΗΜΑ
Κακή λειτουργία ή αιφνίδια βλάβη κάποιων οργάνων και συστημάτων τα οποία είναι δυνατόν να αποτελέσουν αιτία τροχαίου ατυχήματος. Τα αίτια αυτά μπορεί να προέρχονται από τα φρένα, τα φώτα, τα ελαστικά, το σύστημα διεύθυνσης, τις αναρτήσεις κ.λπ.

10 ΕΜΜΕΣΑ ΑΙΤΙΑ ΑΝΑΓΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΟΔΟ, ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ και στις ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Επικίνδυνες στροφές Ολισθηρότητα της οδού Ισόπεδες διασταυρώσεις Βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών Κακές καιρικές συνθήκες (βροχόπτωση, χιονόπτωση, χαλάζι) Σκοτάδι Ομίχλη Καπνός

11 ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΙΑ Τα άμεσα αίτια ανάγονται μόνον στον άνθρωπο και έχουν την έννοια πράξεως ή παράλειψης, η οποία είναι αντίθετη σε διάταξη νόμου, στην πείρα, τη λογική και τη σύνεση, που οδηγούν κατ΄ ευθείαν στο ατύχημα.

12 ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΙΑ Παραβίαση της προτεραιότητας γενικά Υπερβολική ταχύτητα
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα Παραβίαση σηματοδοτών Αντικανονικό προσπέρασμα Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας Επικίνδυνοι ελιγμοί Αντικανονική χρήση φώτων Μη οδήγηση στο δεξιό του οδοστρώματος

13 ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΙΑ Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας Μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και τους συνεπιβάτες των δικύκλων Υπέρβαση ορίου ταχύτητας.

14 ΑΛΚΟΟΛ Το 22% του συνόλου των νεκρών στην Ε.Ε οφείλεται στην μέθη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (Ε.Α.Ε.Ε.)

15 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ
Σημαντικές ανωμαλίες στην οπτική αίσθηση. Δυσκολία διάκρισης του ενός δένδρου από το άλλο Σημαντική επιβράδυνση της ικανότητας οδήγησης. Ανωμαλίες στην πλευρική θέα. Δυσκολίες διάκρισης των πινακίδων σήμανσης.

16 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ
Ελαφρά μείωση της ικανότητας για απλούς ελιγμούς και αλλαγές κατεύθυνσης. Δυσκολίες στον συντονισμό της οδήγησης με την τρέχουσα κυκλοφοριακή κατάσταση και οδήγηση. Σφάλματα οδήγησης.

17 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ
Μείωση της ικανότητας για αφομείωση παραστάσεων. Τάση για επικίνδυνη και γρήγορη οδήγηση, κίνδυνος ελαφρών διαταραχών στην ικανότητα ταυτόχρονης αντίδρασης.

18 ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ ΤΙΣ ΣΚΟΤΟΥΡΕΣ
Πριν οδηγήσετε αποφύγετε το δεύτερο ποτήρι. Ακόμα καλύτερα αποποιηθείτε και το πρώτο. Μην πιέζετε ποτέ κανένα που πρόκειται να οδηγήσει. Πέστε στους γονείς, φίλους, να μην οδηγούν.

19 ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Προφυλάσσει από το χτύπημα του κεφαλιού στο ανεμοθώρακα του οχήματος με αποτέλεσμα τραυματισμό. Είναι απαραίτητη και στους πίσω επιβάτες, διαφορετικά οι επιβάτες των εμπρός θέσεων λειτουργούν σαν μαξιλαράκι και προκαλούνται τραυματισμοί στον θώρακα.

20 ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Συγκρατεί το σώμα και αποφεύγεται η επαφή του προσώπου με τον αερόσακο, που θα είχε σαν αποτέλεσμα τραυματισμό και εγκαύματα. Αποφεύγεται η εκτίναξη του σώματος έξω από το όχημα σε νωτιαιωμετωπική σύγκρουση ή εκτίναξη από το παράθυρο σε ανατροπή.

21 ΚΡΑΝΟΣ Τα στοιχεία της Ελληνικής πραγματικότητας λένε ότι:
4 στους 10 αναβάτες μοτοσυκλετών δεν φορούν κράνος  2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος ακατάλληλο και επικίνδυνο! 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος που δεν είναι καλά δεμένο, άρα πολύ επικίνδυνο! 7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος! Τα 8 από τα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο αναβάτη και επιβάτη. Στα περισσότερα από το 40% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα, οι παθόντες αναβάτες και επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα το θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα εάν φορούσαν κράνος! Ωστόσο, τα κράνη που είναι ασφαλή για χρήση είναι μόνο αυτά που έχουν έγκριση τύπου (ετικέτα με την ένδειξη κατασκευής τους με τις προδιαγραφές DOT ή SNELL). Σημειώστε επίσης ότι: ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΚΡΑΝΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ

22 ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ Ιδιαίτερα σημαντική γιατί είναι σε συνάρτηση με το μέγεθος των σωματικών βλαβών. Ιδιαίτερη η σημασία της ταχύτητας ως παράγοντα πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων. Κυρίως στις κατοικημένες περιοχές και στο λοιπό οδικό δίκτυο (Εθνικό, Επαρχιακό).

23 ΑΙΤΙΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ
Απότομη και ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος. Διάσχιση του οδοστρώματος εκτός διαβάσεων. Μη χρησιμοποίηση του πεζοδρομίου Παραβίαση σήματος τροχονόμου ή φωτεινού σηματοδότη

24 Για τους λόγους αυτούς:
Φοράμε πάντοτε τη ζώνη ασφαλείας ή το κράνος μας. Δεν πίνουμε όταν πρόκειται να οδηγήσουμε. Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε. Δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας και δεν ρισκάρουμε τη ζωή μας κάνοντας αντικανονικές προσπεράσεις. Ως πεζός, κυκλοφορώ με ασφάλεια.

25 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ Θύματα και οικογενειακό περιβάλλον. Κοινωνικό επίπεδο. Δημογραφικό πρόβλημα.

26 Συνέπειες στη ζωή Η ανθρώπινη ζωή, ως απόλυτη αξία
και η σωματική ακεραιότητα είναι τα πολυτιμότερα αγαθά του ατόμου.

27 Κοινωνικό – οικονομικό κόστος
Αποφεύγοντας ένα ατύχημα μπορούμε να πούμε ότι επιτυγχάνουμε βελτίωση της προσωπικής και κοινωνικής μας ευημερίας.

28 Επιπτώσεις στο δημογραφικό πρόβλημα
Οι επιπτώσεις στο εθνικό μας αυτό πρόβλημα είναι πολύ σημαντικές, γιατί μεγάλος αριθμός νέων ατόμων χάνει τη ζωή του, με ότι αυτό συνεπάγεται.

29 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ – ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΕΤΩΝ 2001 -2012 (ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ)
ΕΤΟΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΣΟΒΑΡΑ ΕΛΑΦΡΑ ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΟΙ 2001 1712 2512 15446 19670 1911 3251 22758 27920 2002 1458 2037 13261 16756 1655 2581 19625 23861 2003 1409 1824 12514 15747 1613 2345 18218 22176 2004 1374 2032 11993 15399 1547 2521 17254 21322 2005 1311 1861 13488 16660 1470 2327 19133 22930 2006 1353 1681 12620 15654 1494 2056 17843 21393 2007 1292 1462 11872 14626 1449 1812 16411 18223 2008 1414 1542 12035 13577 1550 1886 16685 18571 2009 1314 1389 12072 13461 1463 1669 16683 18352 2010 1162 1454 12456 15072 1281 1754 17024 20059 2011 1011 1397 11223 13631 1091 1675 15129 17895 2012 899 1189 10099 12187 976 1443 13675 16094

30 Ανάλυση – αξιολόγηση στοιχείων ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ποσοστό ΠΑΘΟΝΤΕΣ Θανατηφόρα -47,5% Νεκροί -48,9% Σοβαρά -52,7% Βαριά τραυματίες -55,6% Ελαφρά -34,6% Ελαφρά τραυματίες -39,9% ΣΥΝΟΛΟ -38,0% -42,4%

31 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ – ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΕΤΩΝ 2001 -2012 (ΑΤΤΙΚΗ)
ΕΤΟΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΣΟΒΑΡΑ ΕΛΑΦΡΑ ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΟΙ 2001 423 719 9.434 10.576 446 864 12.089 13.399 2002 327 619 7.932 8.878 352 718 10.392 11.462 2003 324 519 7.014 7.857 343 634 9.036 10.013 2004 378 514 7.006 7.898 405 601 9.004 10.010 2005 395 552 8.234 9.181 653 10.719 11.795 2006 398 410 7.619 8.427 418 481 9.944 10.843 2007 367 399 7.116 7.882 386 472 9.130 9.988 2008 347 389 6.815 7.551 363 8.519 9.328 2009 413 7.199 7.939 344 456 9.108 9.908 2010 298 360 6.869 7.527 309 417 8.614 9.340 2011 238 342 6.147 6.727 253 391 7.643 8.287 2012 212 314 5.805 6.331 226 358 7.411 7.995

32 Ανάλυση – αξιολόγηση στοιχείων ΑΤΤΙΚΗ
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ποσοστό ΠΑΘΟΝΤΕΣ Θανατηφόρα -49,88% Νεκροί -49,32% Σοβαρά -56,32% Βαριά τραυματίες -58,56% Ελαφρά -38,46% Ελαφρά τραυματίες -38,69% ΣΥΝΟΛΟ -40,13% -40,33%

33 Πίνακας επικίνδυνων παραβάσεων ΕΤΟΥΣ 2013 - 2012
Πίνακας επικίνδυνων παραβάσεων ΕΤΟΥΣ ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ 2013 2012 Παραβάσεις ταχύτητας Παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων 69.976 64.332 Μη χρήση κράνους 58.122 47.736 Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ) 41.788 36.530 Μη χρήση ζώνης ασφαλείας 35.478 33.722 Μέθη 30.853 30.707 Παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου 24.121 18.753 Παραβίαση ερυθρού Σηματοδότη 12.114 12.796 Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 11.737 12.222 Αντικανονικό Προσπέρασμα 6.749 6.426 Φθαρμένα ελαστικά 5.657 5.207 Αντικανονικοί ελιγμοί 3.471 3.224 Παραβίαση προτεραιότητας 2.433 2.462 Μη χρήση παιδικών καθισμάτων 1.583 1.549 Κίνηση στην αριστερή λωρίδα - Μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού 1.236 1.563 Παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων 1.050 792 ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ

34 ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Α΄ 4ΜΗΝΟ 2014 Α΄4ΜΗΝΟ 2013 2013 2012 ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ 53 81 202 212 ΣΟΒΑΡΑ 67 104 301 314 ΕΛΑΦΡΑ 1.926 1.897 5.682 5.865 ΣΥΝΟΛΟ 2.049 2.082 6.185 6.331 ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΝΕΚΡΟΙ 84 217 226 78 120 337 358 2.258 2.318 7.034 7.411 2.389 2.522 7.588 7.995

35 ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Α΄ 4ΜΗΝΟ 2014 Α΄4ΜΗΝΟ 2013 2013 2012 Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος 2.791 3.279 10.809 9.105 Υπερβολική ταχύτητα 5.057 12.837 35.521 39.809 Χρήση ζώνης ασφαλείας 2.512 3.826 11.195 10.169 Προστατευτικό κράνος 4.428 4.246 23.486 13.033 Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας 459 359 1.177 906 Χρήση κινητού τηλεφώνου 4.182 4.735 14.526 11.452 Οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού 3.424 2.486 25.275 14.567

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45 Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013
Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013 Αίτια Ποσοστό επι του συνολου Υπερβολική ταχύτητα 44 5,5% Αντικανονικό προσπέρασμα 15 1,9% Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 66 8,3% Παραβίαση προτεραιότητας 36 4,5% Απόσπαση προσοχής οδηγού Παραβίαση σηματοδότη 7 0,9% Οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή 6 0,8% Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς 241 30,2% Ερευνώνται 296 37,0% Αίτια αναφερόμενα σε επιβάτες 2 0,3% Αίτια αναφερόμενα στους πεζούς 42 5,3% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 799

46 Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013
Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013 Όχημα Ποσοστό επι του συνολου Ι.Χ.Ε. 379 47,4% Φορτηγό κάτω των 3,5 τόνων 61 7,6% Φορτηγό άνω των 3,5 τόνων 1 0,1% Δίκυκλο 310 38,8% Άλλο 47 5,9% Άγνωστο ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 799 100,0% Ιδιότητα παθόντα Οδηγός 575 66,8% Επιβάτης 130 15,1% Πεζός 155 18,0% ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΩΝ 861

47 Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013
Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013 Είδος Ποσοστό επι του συνολου Σύγκρουση 255 31,9% Παράσυρση Πεζού 159 19,9% Πρόσκρουση 82 10,3% Εκτροπή 269 33,7% Ανατροπή 31 3,9% Άλλο ή άγνωστο είδος 3 0,4% Ηλικία Ποσοστό επι του συνολου 0-17 35 4,1% 18-25 140 16,3% 26-35 137 15,9% 36-45 133 15,4% 46-55 97 11,3% 55+ 319 37,0%

48 Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013
Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013 Οδικό δίκτυο Ποσοστό επι του συνολου ΝΕΟ Αθηνών - Πατρών 9 1,1% ΝΕΟ Αθηνών - Θεσ/κης 15 1,9% Ε.Ο. Αντιρρίου - Ιωαννίνων Εγνατία οδό Αττική Οδό 2 0,3% Λοιπό Ε.Ο. Δίκτυο 207 25,9% Λοιπό Οδικό Δίκτυο 231 28,9% Κατοικημένη Περιοχή 297 37,2% BOAK 8 1,0% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 799

49 Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013
Ανάλυση θανατηφόρων ατυχημάτων 2013 Ώρα Ποσοστό επι του συνολου 07: :00 70 8,8% 09: :00 146 18,3% 13: :00 138 17,3% 17: :00 158 19,8% 21: :00 105 13,1% 24: :00 182 22,8% Άγνωστο 0,0% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 799

50 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΤΟΥΣ 2014 ΣΤΟΧΟΙ
Μείωση των νεκρών και των παθόντων σε ποσοστό 6,6% σε σχέση με το έτος 2013. Αύξηση του αριθμού των ελέγχων που αφορούν επικίνδυνες παραβάσεις, οι οποίες οδηγούν ευθέως στο ατύχημα σε ποσοστό 10%.

51 Δράσεις οδικής ασφάλειας
Η ενημέρωση των πολιτών. Οι εντατικοί έλεγχοι με ενισχυτικό πρόγραμμα αστυνόμευσης. Η τροχονομική αστυνόμευση εθνικών οδών. Η λειτουργία των Ομάδων Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α). Η διαρκής διενέργεια ελέγχων που στοχεύουν κυρίως στην επιθετική και επικίνδυνη οδήγηση. Η συνεργασία με τα άλλα εμπλεκόμενα με την οδική ασφάλεια συναρμόδια υπουργεία, υπηρεσίες και Φορείς της Χώρας. Πρόληψη - ενημέρωση- ευαισθητοποίηση του κοινού. Αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. Πραγματοποίηση διαλέξεων για την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών Διαλέξεις σε ηλικιωμένους . Σεμινάρια κυκλοφοριακής αγωγής σε επαγγελματικούς - εργασιακούς χώρους

52 Δράσεις οδικής ασφάλειας
Οδική ασφάλεια των μαθητών Συστηματικοί έλεγχοι των σχολικών λεωφορείων αν είναι εφοδιασμένα με : Ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου. Ζώνες Ασφαλείας και αν χρησιμοποιούνται αυτές. Πυροσβεστήρας, τρίγωνο και φαρμακείο κ.λ.π. Αν διαθέτουν κατάλληλα και όχι φθαρμένα ελαστικά. Να μη μεταφέρουν υπεράριθμους μαθητές. Να υπάρχει υπεύθυνος συνοδός. Να κινούνται με την επιτρεπόμενη ταχύτητα, Κυρίως οι οδηγοί να διαθέτουν την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης και να τηρούν το ωράριο εργασίας. Έλεγχοι της σήμανσης κοντά στα σχολεία και ενημέρωση των αρμοδίων υπηρεσιών για τυχόν ελλείψεις. Ρύθμιση της κυκλοφορίας σε σχολικά συγκροτήματα. Επέκταση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου. Συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολείων αλλά και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων.

53 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το μεγάλο ενδιαφέρον
Οι συνεχείς και ουσιαστικές προσπάθειες Η συνεχής μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η αύξηση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας.

54 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Δεν επαναπαυόμαστε.
Χρέος προς τα παιδιά και τις γενιές που έρχονται. Σεβασμός του Κ.Ο.Κ. σημαίνει σεβασμός στον συνάνθρωπο, στην ίδια μας τη ζωή και τη ζωή των αγαπημένων μας προσώπων. Αλλαγή νοοτροπίας των Ελλήνων οδηγών. Αλλαγή οδηγικής μας συμπεριφοράς.

55

56

57 ‘‘ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ’’
Α/Υ΄ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google