Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α. ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων Υιοθέτηση θετικών προτύπων για ασφαλή χρήση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α. ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων Υιοθέτηση θετικών προτύπων για ασφαλή χρήση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α. ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων Υιοθέτηση θετικών προτύπων για ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου ΛΑΪΟΝΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013 – 2014 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΟΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ : ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΟΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

2 ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ:  α) Ο χρήστης της οδού (οδηγός – επιβάτης – πεζός).  β) Το όχημα.  γ) Η οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, στηθαία ασφαλείας, διαφημίσεις, κλιματολογικές συνθήκες κ.λ.π).

3  Οφείλεται το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων, ποσοστό που φτάνει μέχρι το 95%, από το οποίο το 85% περίπου αντιστοιχεί στον οδηγό και το υπόλοιπο 10% στον πεζό και τον επιβάτη.

4  Το ποσοστό ευθύνης που αντιστοιχεί στο όχημα είναι περίπου 2% και με την ανανέωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων με νέα οχήματα, το ποσοστό αυτό τείνει σε μείωση.

5  Στον παράγοντα οδική υποδομή και οδικό περιβάλλον που έχει σχέση με το οδόστρωμα, τη σήμανση (οριζόντια και κάθετη), το φωτισμό, τα στηθαία ασφαλείας, τις διαφημίσεις κ.λ.π., αντιστοιχεί ποσοστό ευθύνης περίπου 3%.

6  Αρχικά  Έμμεσα  Άμεσα.

7  Τα αρχικά αίτια ανάγονται στις Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για να λαμβάνουν μέτρα πρόληψης των ατυχημάτων.  Πράξεις ή παραλείψεις των αρμόδιων οργάνων που συνιστούν πλημμελή ή ανεπαρκή εκτέλεση των καθηκόντων τους.  Υπάγονται και οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας που είναι επιφορτισμένες με την εφαρμογή της νομοθεσίας τροχαίας.

8  Έλλειψη φυσικών ικανοτήτων (προβλήματα όρασης, ακοής, μειωμένη κινητικότητα, γήρας κ.λπ.)  Έλλειψη επίκτητων γνώσεων (μη επαρκής εκπαίδευση και εξάσκηση των οδηγών)  Ψυχοπνευματικά ελαττώματα (εκνευρισμός, εγωπάθεια, ανυπομονησία, βιασύνη, ροπή προς τη μέθη και τα ναρκωτικά κ.λ.π.)

9  Κακή λειτουργία ή αιφνίδια βλάβη κάποιων οργάνων και συστημάτων τα οποία είναι δυνατόν να αποτελέσουν αιτία τροχαίου ατυχήματος. Τα αίτια αυτά μπορεί να προέρχονται από τα φρένα, τα φώτα, τα ελαστικά, το σύστημα διεύθυνσης, τις αναρτήσεις κ.λπ.

10  Επικίνδυνες στροφές  Ολισθηρότητα της οδού  Ισόπεδες διασταυρώσεις  Βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών  Κακές καιρικές συνθήκες (βροχόπτωση, χιονόπτωση, χαλάζι)  Σκοτάδι  Ομίχλη  Καπνός

11  Τα άμεσα αίτια ανάγονται μόνον στον άνθρωπο και έχουν την έννοια πράξεως ή παράλειψης, η οποία είναι αντίθετη σε διάταξη νόμου, στην πείρα, τη λογική και τη σύνεση, που οδηγούν κατ΄ ευθείαν στο ατύχημα.

12  Παραβίαση της προτεραιότητας γενικά  Υπερβολική ταχύτητα  Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα  Παραβίαση σηματοδοτών  Αντικανονικό προσπέρασμα  Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας  Επικίνδυνοι ελιγμοί  Αντικανονική χρήση φώτων  Μη οδήγηση στο δεξιό του οδοστρώματος

13  Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος  Μη χρήση ζώνης ασφαλείας  Μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και τους συνεπιβάτες των δικύκλων  Υπέρβαση ορίου ταχύτητας.

14  Το 22% του συνόλου των νεκρών στην Ε.Ε οφείλεται στην μέθη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (Ε.Α.Ε.Ε.)

15  Σημαντικές ανωμαλίες στην οπτική αίσθηση. Δυσκολία διάκρισης του ενός δένδρου από το άλλο  Σημαντική επιβράδυνση της ικανότητας οδήγησης.  Ανωμαλίες στην πλευρική θέα. Δυσκολίες διάκρισης των πινακίδων σήμανσης.

16  Ελαφρά μείωση της ικανότητας για απλούς ελιγμούς και αλλαγές κατεύθυνσης.  Δυσκολίες στον συντονισμό της οδήγησης με την τρέχουσα κυκλοφοριακή κατάσταση και οδήγηση.  Σφάλματα οδήγησης.

17  Μείωση της ικανότητας για αφομείωση παραστάσεων.  Τάση για επικίνδυνη και γρήγορη οδήγηση, κίνδυνος ελαφρών διαταραχών στην ικανότητα ταυτόχρονης αντίδρασης.

18  Πριν οδηγήσετε αποφύγετε το δεύτερο ποτήρι. Ακόμα καλύτερα αποποιηθείτε και το πρώτο.  Μην πιέζετε ποτέ κανένα που πρόκειται να οδηγήσει.  Πέστε στους γονείς, φίλους, να μην οδηγούν.

19  Προφυλάσσει από το χτύπημα του κεφαλιού στο ανεμοθώρακα του οχήματος με αποτέλεσμα τραυματισμό.  Είναι απαραίτητη και στους πίσω επιβάτες, διαφορετικά οι επιβάτες των εμπρός θέσεων λειτουργούν σαν μαξιλαράκι και προκαλούνται τραυματισμοί στον θώρακα.

20  Συγκρατεί το σώμα και αποφεύγεται η επαφή του προσώπου με τον αερόσακο, που θα είχε σαν αποτέλεσμα τραυματισμό και εγκαύματα.  Αποφεύγεται η εκτίναξη του σώματος έξω από το όχημα σε νωτιαιωμετωπική σύγκρουση ή εκτίναξη από το παράθυρο σε ανατροπή.

21 Τα στοιχεία της Ελληνικής πραγματικότητας λένε ότι:  4 στους 10 αναβάτες μοτοσυκλετών δεν φορούν κράνος  2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος ακατάλληλο και επικίνδυνο!  2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος που δεν είναι καλά δεμένο, άρα πολύ επικίνδυνο!  7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος!  Τα 8 από τα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο αναβάτη και επιβάτη.  Στα περισσότερα από το 40% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα, οι παθόντες αναβάτες και επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα το θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα εάν φορούσαν κράνος!  Ωστόσο, τα κράνη που είναι ασφαλή για χρήση είναι μόνο αυτά που έχουν έγκριση τύπου (ετικέτα με την ένδειξη κατασκευής τους με τις προδιαγραφές DOT ή SNELL).  Σημειώστε επίσης ότι: ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΚΡΑΝΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ

22  Ιδιαίτερα σημαντική γιατί είναι σε συνάρτηση με το μέγεθος των σωματικών βλαβών.  Ιδιαίτερη η σημασία της ταχύτητας ως παράγοντα πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων.  Κυρίως στις κατοικημένες περιοχές και στο λοιπό οδικό δίκτυο (Εθνικό, Επαρχιακό).

23  Απότομη και ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος.  Διάσχιση του οδοστρώματος εκτός διαβάσεων.  Μη χρησιμοποίηση του πεζοδρομίου  Παραβίαση σήματος τροχονόμου ή φωτεινού σηματοδότη

24  Φοράμε πάντοτε τη ζώνη ασφαλείας ή το κράνος μας.  Δεν πίνουμε όταν πρόκειται να οδηγήσουμε.  Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.  Δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας και δεν ρισκάρουμε τη ζωή μας κάνοντας αντικανονικές προσπεράσεις.  Ως πεζός, κυκλοφορώ με ασφάλεια.

25  Θύματα και οικογενειακό περιβάλλον.  Κοινωνικό επίπεδο.  Δημογραφικό πρόβλημα.

26  Η ανθρώπινη ζωή, ως απόλυτη αξία και η σωματική ακεραιότητα είναι τα πολυτιμότερα αγαθά του ατόμου.

27  Αποφεύγοντας ένα ατύχημα μπορούμε να πούμε ότι επιτυγχάνουμε βελτίωση της προσωπικής και κοινωνικής μας ευημερίας.

28  Οι επιπτώσεις στο εθνικό μας αυτό πρόβλημα είναι πολύ σημαντικές, γιατί μεγάλος αριθμός νέων ατόμων χάνει τη ζωή του, με ότι αυτό συνεπάγεται.

29 ΕΤΟΣΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑΣΟΒΑΡΑΕΛΑΦΡΑΣΥΝΟΛΟΝΕΚΡΟΙΣΟΒΑΡΑΕΛΑΦΡΑΣΥΝΟΛΟ

30 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑΠοσοστόΠΑΘΟΝΤΕΣΠοσοστό Θανατηφόρα -47,5% Νεκροί -48,9% Σοβαρά -52,7% Βαριά τραυματίες -55,6% Ελαφρά -34,6% Ελαφρά τραυματίες -39,9% ΣΥΝΟΛΟ-38,0%ΣΥΝΟΛΟ-42,4%

31 ΕΤΟΣΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑΣΟΒΑΡΑΕΛΑΦΡΑΣΥΝΟΛΟΝΕΚΡΟΙΣΟΒΑΡΑΕΛΑΦΡΑΣΥΝΟΛΟ

32 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑΠοσοστόΠΑΘΟΝΤΕΣΠοσοστό Θανατηφόρα -49,88% Νεκροί -49,32% Σοβαρά -56,32% Βαριά τραυματίες -58,56% Ελαφρά -38,46% Ελαφρά τραυματίες -38,69% ΣΥΝΟΛΟ-40,13%ΣΥΝΟΛΟ-40,33%

33 Πίνακας επικίνδυνων παραβάσεων ΕΤΟΥΣ ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ Παραβάσεις ταχύτητας Παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων Μη χρήση κράνους Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ) Μη χρήση ζώνης ασφαλείας Μέθη Παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου Παραβίαση ερυθρού Σηματοδότη Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα Αντικανονικό Προσπέρασμα Φθαρμένα ελαστικά Αντικανονικοί ελιγμοί Παραβίαση προτεραιότητας Μη χρήση παιδικών καθισμάτων Κίνηση στην αριστερή λωρίδα - Μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού Παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ

34 ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Α΄ 4ΜΗΝΟ 2014 Α΄4ΜΗΝΟ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΣΟΒΑΡΑ ΕΛΑΦΡΑ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΝΕΚΡΟΙ ΣΟΒΑΡΑ ΕΛΑΦΡΑ ΣΥΝΟΛΟ

35 ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Α΄ 4ΜΗΝΟ 2014 Α΄4ΜΗΝΟ Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος Υπερβολική ταχύτητα Χρήση ζώνης ασφαλείας Προστατευτικό κράνος Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας Χρήση κινητού τηλεφώνου Οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45 ΑίτιαΠοσοστό επι του συνολου Υπερβολική ταχύτητα445,5% Αντικανονικό προσπέρασμα151,9% Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα668,3% Παραβίαση προτεραιότητας364,5% Απόσπαση προσοχής οδηγού445,5% Παραβίαση σηματοδότη70,9% Οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή60,8% Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς24130,2% Ερευνώνται29637,0% Αίτια αναφερόμενα σε επιβάτες20,3% Αίτια αναφερόμενα στους πεζούς425,3% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ799

46 ΌχημαΠοσοστό επι του συνολου Ι.Χ.Ε.37947,4% Φορτηγό κάτω των 3,5 τόνων617,6% Φορτηγό άνω των 3,5 τόνων10,1% Δίκυκλο31038,8% Άλλο475,9% Άγνωστο 10,1% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ799100,0% Ιδιότητα παθόνταΠοσοστό επι του συνολου Οδηγός57566,8% Επιβάτης13015,1% Πεζός15518,0% Άγνωστο10,1% ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΩΝ861

47 ΕίδοςΠοσοστό επι του συνολου Σύγκρουση25531,9% Παράσυρση Πεζού15919,9% Πρόσκρουση8210,3% Εκτροπή26933,7% Ανατροπή313,9% Άλλο ή άγνωστο είδος30,4% ΗλικίαΠοσοστό επι του συνολου ,1% ,3% ,9% ,4% ,3% ,0%

48 Οδικό δίκτυοΠοσοστό επι του συνολου ΝΕΟ Αθηνών - Πατρών 91,1% ΝΕΟ Αθηνών - Θεσ/κης 151,9% Ε.Ο. Αντιρρίου - Ιωαννίνων 151,9% Εγνατία οδό 151,9% Αττική Οδό 20,3% Λοιπό Ε.Ο. Δίκτυο 20725,9% Λοιπό Οδικό Δίκτυο 23128,9% Κατοικημένη Περιοχή 29737,2% BOAK 81,0% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ799

49 ΏραΠοσοστό επι του συνολου 07: :0070 8,8% 09: : ,3% 13: : ,3% 17: : ,8% 21: : ,1% 24: : ,8% Άγνωστο 0,0% ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ799

50  Μείωση των νεκρών και των παθόντων σε ποσοστό 6,6% σε σχέση με το έτος  Αύξηση του αριθμού των ελέγχων που αφορούν επικίνδυνες παραβάσεις, οι οποίες οδηγούν ευθέως στο ατύχημα σε ποσοστό 10%.

51  Η ενημέρωση των πολιτών.  Οι εντατικοί έλεγχοι με ενισχυτικό πρόγραμμα αστυνόμευσης.  Η τροχονομική αστυνόμευση εθνικών οδών.  Η λειτουργία των Ομάδων Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α).  Η διαρκής διενέργεια ελέγχων που στοχεύουν κυρίως στην επιθετική και επικίνδυνη οδήγηση.  Η συνεργασία με τα άλλα εμπλεκόμενα με την οδική ασφάλεια συναρμόδια υπουργεία, υπηρεσίες και Φορείς της Χώρας.  Πρόληψη - ενημέρωση- ευαισθητοποίηση του κοινού.  Αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής.  Πραγματοποίηση διαλέξεων για την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών  Διαλέξεις σε ηλικιωμένους.  Σεμινάρια κυκλοφοριακής αγωγής σε επαγγελματικούς - εργασιακούς χώρους

52 Οδική ασφάλεια των μαθητών  Συστηματικοί έλεγχοι των σχολικών λεωφορείων αν είναι εφοδιασμένα με :  Ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου.  Ζώνες Ασφαλείας και αν χρησιμοποιούνται αυτές.  Πυροσβεστήρας, τρίγωνο και φαρμακείο κ.λ.π.  Αν διαθέτουν κατάλληλα και όχι φθαρμένα ελαστικά.  Να μη μεταφέρουν υπεράριθμους μαθητές.  Να υπάρχει υπεύθυνος συνοδός.  Να κινούνται με την επιτρεπόμενη ταχύτητα,  Κυρίως οι οδηγοί να διαθέτουν την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης και να τηρούν το ωράριο εργασίας.  Έλεγχοι της σήμανσης κοντά στα σχολεία και ενημέρωση των αρμοδίων υπηρεσιών για τυχόν ελλείψεις.  Ρύθμιση της κυκλοφορίας σε σχολικά συγκροτήματα.  Επέκταση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου.  Συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολείων αλλά και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων.

53  Το μεγάλο ενδιαφέρον  Οι συνεχείς και ουσιαστικές προσπάθειες  Η συνεχής μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η αύξηση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας.

54  Δεν επαναπαυόμαστε.  Χρέος προς τα παιδιά και τις γενιές που έρχονται.  Σεβασμός του Κ.Ο.Κ. σημαίνει σεβασμός στον συνάνθρωπο, στην ίδια μας τη ζωή και τη ζωή των αγαπημένων μας προσώπων.  Αλλαγή νοοτροπίας των Ελλήνων οδηγών.  Αλλαγή οδηγικής μας συμπεριφοράς.

55

56

57 31


Κατέβασμα ppt "ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α. ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Συνέπεια στην Οδική Ασφάλεια Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων Υιοθέτηση θετικών προτύπων για ασφαλή χρήση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google