Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. Ιστορική αναδρομή στα μέσα επικοινωνίας 2. ΜΜΕ 3. Κινητό 4. Διαδίκτυο Η ομάδα μας (ομορφάντρες): • Γεώργιος Κούκιος •

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. Ιστορική αναδρομή στα μέσα επικοινωνίας 2. ΜΜΕ 3. Κινητό 4. Διαδίκτυο Η ομάδα μας (ομορφάντρες): • Γεώργιος Κούκιος •"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. Ιστορική αναδρομή στα μέσα επικοινωνίας 2. ΜΜΕ 3. Κινητό 4. Διαδίκτυο Η ομάδα μας (ομορφάντρες): • Γεώργιος Κούκιος • Άγγελος Μπάμπης • Νίκος Καλορίτης • Σπύρος Κατσαρός • Νίκος Παναγιώτου • Γεώργιος Κύρκος

3 Περιεχόμενα  Εισαγωγή – Πρόλογος • Ομάδα • Εννοιολογικός χάρτης • Σκοπός έρευνας • Υπόθεση έρευνας • Διαδικασία έρευνας - Μεθοδολογία  Κύριο μέρος o Παρουσίαση Πληροφοριών • 1 ο στάδιο • 2 ο στάδιο • Στατιστική ανάλυση δημοσκόπησης • Οικονομική μελέτη  Επίλογος • Συμπεράσματα έρευνας • Βίντεο • Κλείσιμο παρουσίασης

4  Η ομάδα μας στο συγκεκριμένο project ασχολήθηκε με το διαδίκτυο.  Θα μιλήσουμε κυρίως για την ιστορική εξέλιξη του διαδικτύου, την κοινωνική δικτύωση και με τα πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα που υπάρχουν σε αυτό.  Η αναζήτηση αυτή για το διαδίκτυο θα έχει ενδιαφέρον καθώς θα γνωρίσουμε περισσότερα για κάτι που όλοι μας χρησιμοποιούμε καθημερινά είτε για διασκέδαση είτε για την εργασία μας.  Μέσο της συλλογικής αυτής εργασίας θα δούμε με ποιον τρόπο επικοινωνούν οι νέοι την σημερινή εποχή.

5 Κατά την διάρκεια του project θα γίνει μια δημοσκόπηση. Ο σκοπός της θα είναι να δούμε πόσο, που και για ποιο λόγο χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο καθημερινώς. Επιπλέον θέλουμε να δείξουμε τα ποσοστά χρησιμοποίησης των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά άτομα όλων των ηλικιών. Το αποτέλεσμα που αναμένουμε αρχικά είναι πως άτομα ηλικίας χρονών χρησιμοποιούν αρκετές ώρες το διαδίκτυο λόγο ελεύθερου χρόνου κυρίως για διασκέδαση (+σελίδες κοινωνικής δικτύωσης). Ενώ άτομα 17+ λόγο πανελλαδικών, σχολών ή κάποιας εργασιακής απάσχολησης το χρησιμοποιούν λιγότερη ώρα το διαδίκτυο, κυρίως για εργασίες.

6 Αυτή η έρευνα είναι σημαντική καθώς θα δούμε την σημασία που έχει το διαδίκτυο για τους νέους και την βοήθεια που μπορεί να προσφέρει είτε στην διασκέδαση είτε στην επικοινωνία είτε σε διάφορες σχολικές εργασίες. Βέβαια υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί που εμποδίζουν την τελειότητα. Η διάρκεια είναι περιορισμένη αφού η συμπλήρωση ερωτηματολογίων δεν είναι η μόνη εργασία που θα μας έχει ανατεθεί. Υπάρχουν και άλλες εργασίες που θα πρέπει να τελειώσουμε (π.χ. βίντεο) και μειώνουν τον χρόνο συλλογής πληροφοριών από διάφορα άτομα.

7 Διαδικασία της Έρευνας  Ø Εισαγωγή στην έννοια του Project  Ø Δημιουργία ομάδας  Ø Οικονομική μελέτη μέσα στις ομάδες  Ø Προσδιορισμός υποερωτημάτων  Ø Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη  Ø Σύνταξη συμβολαίου ­ θυρεού  Ø Δημιουργία ερωτηματολογίων  Ø Δημιουργία video  Ø Ενημέρωση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου

8  Ø Παρουσίαση μέσα στην ομάδα  Ø Επεξεργασία των αποτελεσμάτων  Ø Δημιουργία τελικής παρουσίασης  Ø Οργάνωση παρουσίασης σε όλα τα project  Ø Ανάρτηση εργασίας στο διαδίκτυο  Η εργασία ολοκληρώθηκε στη βιβλιοθήκη και σε μια αίθουσα του σχολείου. Κάποια μέρη γράφτηκαν και στο σπίτι των μελών της ομάδας. Ακόμα χρησιμοποιήσαμε υπολογιστές και βιβλία από τη βιβλιοθήκη.  Απευθυνθήκαμε σε 29 γονείς, σε 12 καθηγητές και σε 74 μαθητές οι οποίοι ήταν μαθητές γυμνασίου και λυκείου.

9 Κύριο Μέρος

10 Διαδίκτυο  Το Διαδίκτυο ή Ίντερνετ είναι ένα επικοινωνιακό δίκτυο, που επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ οποιουδήποτε διασυνδεδεμένου υπολογιστή. Το Διαδίκτυο θεωρείται ένα άκρως δημοκρατικό μέσο μαζικής επικοινωνίας στο οποίο παύουν να υφίστανται οι κοινωνικές και πολιτιστικές διαχωριστικές γραμμές που υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο. Η τεχνική της διασύνδεσης δικτύων μέσω μεταγωγής πακέτων και της στοίβας πρωτοκόλλων ονομάζεται Διαδικτύωση

11 Ιστορία του Διαδικτύου  Οι πρώτες απόπειρες για την δημιουργία ενός διαδικτύου ξεκίνησαν στις ΗΠΑ κατά την διάρκεια του ψυχρού πολέμου. Θέλοντας λοιπόν οι Αμερικάνοι να προστατευτούν από μια πιθανή πυρηνική επίθεση των Ρώσων δημιούργησαν την υπηρεσία προηγμένων αμυντικών ερευνών DARPA. Το αρχικό θεωρητικό υπόβαθρο δόθηκε από τον Τζ. Λικλάιντερ, εξίσου σημαντική ήταν όμως και η συμβολή των Πόλ Μπάραν και Λέοναρντ Κλάινροκ. Στηριζόμενο λοιπόν σε αυτές τις 3 θεωρίες δημιουργήθηκε το πρώτο είδος διαδικτύου γνωστό ως APRANET.

12  Εγκαταστάθηκε και λειτούργησε για 1 η φορά το 1969 με 4 κόμβους μέσω των οποίων συνδέονται 4 μίνι υπολογιστές. Μέχρι το 1972 οι συνδεδεμένοι στο APRANET υπολογιστές έχουν φτάσει τους 23, οπότε και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( ). Το 1984 υλοποιείται το πρώτο DNS (Domain Name System) σύστημα στο οποίο καταγράφονται 1000 κεντρικοί κόμβοι και οι υπολογιστές του διαδικτύου πλέον αναγνωρίζονται από διευθύνσεις κωδικοποιημένων αριθμών. Το 1986 δημιουργήθηκε η 1 η διαδικτυακή πανεπιστημιακή παχοκοκαλιά, το NSFnet από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ.

13  Έπειτα το NSFnet ενώθηκε με το APRANET. Η μεγάλη άνθιση του Διαδικτύου όμως, ξεκίνησε με την εφαρμογή της υπηρεσίας του Παγκόσμιου Ιστού από τον Τιμ Μπέρνερς-Λι στο ερευνητικό ίδρυμα CERN ΤΟ 1989.

14 Νομικά και Ηθικά ζητήματα  Η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, η πορνογραφία, η ψευδοπροσωπία και η προσφορά παρανόμων προϊόντων είναι φαινόμενα υπαρκτά στο Ίντερνετ και ο περιορισμός τους είναι ιδιαίτερα δύσκολος. Συχνά, η ανησυχία αυτή, που θεωρείται από κάποιους αβάσιμη, μπορεί να υποστηριχθεί από κάποια εγκλήματα ή αποτρόπαιες καταστάσεις. Το διαδίκτυο έχει κατηγορηθεί πολλές φορές ως παράγοντας που έπιαξε ρόλο σε θανάτους. Επιπλέον, το Διαδίκτυο είναι μη ελεγχόμενο, με την έννοια ότι δεν υπάρχει κάποια ενιαία κυβερνητική ή άλλη, αντίστοιχη, αρχή η οποία να ελέγχει το

15  Περιεχόμενο του πριν αυτό δημοσιευτεί- σύμφωνα με πολλούς χρήστες αυτό θα αποτελούσε λογοκρισία. Όπως χαρακτηριστικά λέγεται ‘Το Διαδίκτυο ελέγχεται από τους χρήστες του’.

16 Διαδυκτιακοί Κύνδυνοι  Πρόκληση ζημιών στο υπολογιστικό σύστημα  Ο κύριος κίνδυνος πρόκλησης ζημιών στο υπολογιστικό σύστημα ενός ανύποπτου χρήστη είναι η μόλυσνη του συστήματος με κάποιον ιό. Η μόλυνση γίνεται όταν ο χρήστης καλέιται να λάβει κάποιο αρχείο όπως ένα κείμενο ή μια φωτογραφία και όταν δοκιμάσει να το χρησιμοποιήσει, ο ιός αναλαμβάνει δράση επιμολύνοντας το σύστημα και μπορεί να καταστρέψει αρχεία ή και ολόκληρο το σκληρό δίσκο. Άλλες φορές είναι δυνατή η αποστολή ιού απευθείας από τον ιστότοπο που

17  Που επισκέπτεται ο χρήστης, χωρίς να εμφανισθεί κάποια ένδειξη λήψης αρχείου. Η περίπτωση αυτή εκμεταλλεύεται κενά ασφαλείας στο λογισμικό του χρήστη.  Παρόμοιας δράσης είναι ένα πρόγραμμα που αποκαλείται worm. Είναι παρόμοιο σε αποτέλεσμα με τον ιό, αλλά αντίθετα από αυτόν δεν απαιτεί την ‘προσκόλληση’ του σε ένα αρχείο, έχοντας έτσο περισσότερη αυτονομία. Η βλάβη που προκαλεί το worm δεν είναι τόσο ευρεία στο σύστημα, όσο στο δίκτυο σύνδεσης, επειδή καταναλώνει σημαντικό εύρος ζωής.

18  Πρόκληση ζημιών σε προσωπικά δεδομένα  Στην κατηγορία αυτή υπάγονται τα κακόβουλα μυνήματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνον είναι δυνατό να υφαρπαγούν προσωπικά δεδομένα όπως αριθμός ταυτότητας ή ΑΦΜ όσο και πιο σημαντικά όπως αριθμοί πιστωτικών καρτών ή αριθμοί Τραπέζης. Ανάλογη μέθοδος ακολουθείται και από μερικούς ιστότοπους στους οποίους ο ανύποπτος χρήστης καταχωρεί παρόμοια στοιχεία παραγγέλλοντας ένα προϊόν το οποίο,όχι μόνο δεν θα λάβει ποτέ, αλλά τα δεδομένα του μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους δημιουργούς του ιστοτόπου για να πραγματοποιήσουν οι ίδιοι αγορές, χρεώνοντας τον ‘πελάτη’ τους.

19  Η μέθοδος αυτή αποκαλείται ‘Phising’. Αρκετά προγράμματα περιήγησης αναγνωρίζουν τους ιστοτόπους στους οποίους παραπέμπουν τα παραπλανητικά μυνήματα, ωστόσο αύτο δεν συμβαίνει σε ποσοστό 100%. Οι χρήστες είναι καλό να γνωρίζουν ότι όλοι οι προστατευμένοι ιστότοποι αρχίζουν πάντα με το πρόθεμα https.

20 Facebook  Το facebook είναι ιστόχωρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του  Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσο μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους.  Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσο πανεπιστημίων, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.  Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League.  Το 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.  Το facebook σήμερα ξεπερνάει τους 800 εκατομμύρια χρήστες.

21

22 Skype  Το skype είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή με εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο.  Αρχικά ήταν για επικοινωνία από Η/Υ σε Η/Υ.  Πλέον προσφέρει κλησεις σε οποιονδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιοδήποτε δίκτυο τηλεφωνίας, σταθερής και κινητής, με χαμηλές χρώσεις.

23 Επεξεργασία Δεδομένων

24

25

26

27

28 Συμπεράσματα ερωτηματολογίου  Στο πρώτο ερωτηματολόγιο το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοριών ου ρωτήθηκαν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο έως και μια ώρα ημερησίως, συνήθως στο σπίτι. Επίσης ο μεγαλύτερος φόβος για τα αγόρια στο διαδίκτυο είναι οι ιοί που κρύβονται στις διάφορες ιστοσελίδες. Τα αγόρια που ρωτήθηκαν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την ψυχαγωγία τους. Τέλος τα αγόρια χρησιμοποιούν περισσότερο το facebook για να επικοινωνούν μεταξύ τους.

29  Στο δεύτερο ερωτηματολόγιο το μεγαλύτερο ποσοστό των κοριτσιών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο από μια έως δυο ώρες ημερησίως, συνήθως στο σπίτι. Ακόμα, το μεγαλύτερο ποσοστό των κοριτσιών που ρωτήθηκαν φοβούνται τους ιούς. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν το διαδίκτυο κυρίως για την ψυχαγωγία τους. Επιπροσθέτως παρατηρήθηκε πως τα κορίτσια χρησιμοποιούν το facebook ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης.  Στο τρίτο ερωτηματολόγιο οι γονείς απάντησαν πως χρησιμοποιούν το διαδίκτυο από δυο έως τρεις ώρες καθημερινά. Πιο συχνά απαντούν πως χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στον εργατικό τους χώρο και το μεγαλύτερο ποσοστό φοβάται για τους ιούς που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στον

30  υπολογιστή τους. Οι γονείς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την ενημέρωση τους και παρόλο που ένα μεγάλο ποσοστό δεν χρησιμοποιεί ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το facebook.  Το τελευταίο ερωτηματολόγιο αφορούσε τους καθηγητές. Το μεγαλύτερο ποσοστό των καθηγητών απάντησαν πως χρησιμοποιούν το διαδίκτυο έως και μια ώρα καθημερινώς κυρίως στο σπίτι. Οι περισσότεροι καθηγητές φοβούνται για σεξουαλική ή άλλου είδους παρενόχληση και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους. Αντίθετα το μεγαλύτερο ποσοστό των καθηγητών δεν χρησιμοποιεί κάποιου είδους ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης.

31 Αξιολόγηση Οι αρχικές μας προβλέψεις ήταν όπως τις περιμέναμε και έτσι, όλη η ομάδα υλοποίησε και ολοκλήρωσε με επιτυχία ότι είχε αναλάβει για την εργασία. Η ομάδα συνεργάστηκε πολύ καλά και πετύχαμε το σκοπό και την ολοκλήρωση της ερευνητικής εργασίας. Το blog βοήθησε αρκετά την ομάδα. Παρόλα αυτά δεν το επισκεφτήκαμε πολλές φορές. Σε όλα τα άτομα της ομάδας άρεσε η ομαδικότητα που είχαμε κατά την διάρκεια αυτής της εργασίας. Τέλος δυσκολευτήκαμε πιο πολύ από όσο περιμέναμε στο ανέβασμα στοιχείων στο blog,αλλά οργανωθήκαμε και εκτελέσαμε όλες τις αρμοδιότητες όλα τα άτομα στην ομάδα.

32 Βιβλιογραφία  asp asp  html html  nik.freeservers.com/MikrodidaskaliaInterne t.htm nik.freeservers.com/MikrodidaskaliaInterne t.htm  history_1.html history_1.html


Κατέβασμα ppt "ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. Ιστορική αναδρομή στα μέσα επικοινωνίας 2. ΜΜΕ 3. Κινητό 4. Διαδίκτυο Η ομάδα μας (ομορφάντρες): • Γεώργιος Κούκιος •"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google