Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

« Εκπαιδεύοντας τους νέους για ένα βιώσιμο αύριο » Της Λένας Τζιότζιου-Μηλιώνη Περτούλι Μάρτιος 2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "« Εκπαιδεύοντας τους νέους για ένα βιώσιμο αύριο » Της Λένας Τζιότζιου-Μηλιώνη Περτούλι Μάρτιος 2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 « Εκπαιδεύοντας τους νέους για ένα βιώσιμο αύριο » Της Λένας Τζιότζιου-Μηλιώνη Περτούλι Μάρτιος 2011

2 «Υπάρχει μια γλώσσα πέρα από τις λέξεις… αν μάθουμε να ερμηνεύουμε αυτή τη χωρίς λέξεις γλώσσα, θα μπορέσουμε να ερμηνεύσουμε τον κόσμο» Πάολο Κοέλο Βιβλίο «ο Αλχημιστής»

3 Αυτή τη γλώσσα πέρα από τις λέξεις, αναζητούμε κι εμείς, μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, γιατί θέλουμε το σχολείο, προθάλαμο για τη ζωή και … όχι ξεκομμένο απ’ τη ζωή

4 Ζούμε σε μια όμορφη χώρα

5 Με σπάνιες φυσικές ομορφιές

6 Που έχουν ιδιαίτερη αξία για κάθε τόπο γιατί είναι συνδεδεμένες • με μνήμες και ιστορίες ιδιαίτερες στη διαδρομή του χρόνου, • με αξίες και χρήσεις διαφορετικές άλλοτε και τώρα, που αξίζει να μάθουν και τα νέα παιδιά μελετώντας αυτά τα ζωντανά μνημεία της περιβαλλοντικής κληρονομιάς που φωτίζουν το χθες και σηματοδοτούν το αύριο.

7 όπως… •ένα ποτάμι, μια λίμνη, ένα λιμάνι •ένα φρούριο ή μια παραδοσιακή συνοικία •ένα άλσος, ένα πάρκο ή ένα δάσος •Ένας δρόμος ή μια πλατεία •ένας μύλος ή ένα παλιό εργοστάσιο •ένα μουσείο ή ένα μνημείο •ο χώρος του σχολείου ή η γειτονιά μας

8 Όμως… Δε μάθαμε να αγαπάμε τον τόπο μας, Δε μάθαμε την αξία της συμμετοχής, Δε μάθαμε την αξία της εθελοντικής προσφοράς, ………………………… Και αυτή την ομορφιά που υπάρχει γύρω μας … την προσπερνάμε

9 Τι γίνεται στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ? Μέσα από την ΠΕ και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης: «Ιχνηλατώντας το χθες … προσεγγίζοντας το σήμερα … προτείνουμε για ένα βιώσιμο αύριο»

10 Όλα τα σημεία αναφοράς της, Αποτελούν αγαπημένα θέματα προγραμμάτων ΠΕ των μαθητών και μαθαίνουν να αγαπάνε τον τόπο τους αλλά και να κάνουν προτάσεις για ότι νομίζουν ότι βλάπτει την εικόνα του.

11 Όπως είναι : •Το ποτάμι, η λίμνη, ή το λιμανάκι που… πολλές φορές αλλάζει χρώμα ! •Τα πεζοδρόμια που… γίνονται για τους πεζούς επικίνδυνα ! •Η καθαριότητα, τα σκουπίδια και η ανακύκλωση που… είναι ζητούμενο ! •Το κυκλοφοριακό και οι χώροι στάθμευσης που… δεν υπάρχουν •Το πράσινο που… πρέπει να πάει παντού

12 Όπως για παράδειγμα •Στις τσιμεντένιες αυλές των σχολείων & •σε κάποιες απόκεντρες γειτονιές, που οι Δήμαρχοι τις θυμούνται μόνο … παραμονές των εκλογών !!!

13 Θέματα καθημερινά, που “πληγώνουν”… την αισθητική τους και μαθαίνουν … οι μαθητές, « να αντιλαμβάνονται ότι συμβαίνει γύρω τους »

14 Και αυτό είναι το ζητούμενο στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση « οι μαθητές του σήμερα να είναι οι ενημερωμένοι και ενεργοί πολίτες του αύριο »

15 Και ξεκινώντας από τα μικρά … τα τοπικά, μπορούν να αντιληφθούν και να ασχοληθούν, με τα μεγάλα … περιβαλλοντικά προβλήματα και ζητήματα του πλανήτη μας

16 “ Εξάντληση των φυσικών πόρων ”

17 “Εξάντληση των υδάτων – Λειψυδρία – Ερημοποίηση”

18 “Αλλαγή του κλίματος και ακραία καιρικά φαινόμενα”

19 “ Όζον– Φαινόμενο του Θερμοκηπίου – Όξινη βροχή ”

20 “Εναλλακτικές Μορφές Ενέργειας”

21 “Διαχείριση απορριμμάτων & αποβλήτων”

22 “ Γιγάντωση των πόλεων & ερήμωση της υπαίθρου ”

23 “ Γενετικά τροποποιημένα προϊόντα ”

24 “Οικονομικοί Μετανάστες – Πρόσφυγες – Δουλεμπόριο”

25 “ Φτώχεια, πείνα, ανεργία, υπογεννητικότητα ή υπεργεννητικότητα ”

26 “ Τροφική αλυσίδα & μεταδοτικές ασθένειες ” ΚΟΞΑΚΙ H1N1 AIDS ΝΟΣΟΣ ΤΩΝ ΠΟΥΛΕΡΙΚΩΝ SOS

27  Η ανάπτυξη δε μπορεί να στοχεύει – μόνο – στην αύξηση της υλικής ευημερίας  Η ανάπτυξη πρέπει να είναι ολοκληρωμένη  Η ανάπτυξη δεν είναι δουλειά μόνο των τεχνοκρατών Αποτελεί κοινή aντίληψη ό,τι:

28 Η ανάπτυξη πρέπει να έχει δεοντολογική και Ανθρωπιστική διάσταση  Τροφή  Στέγη  Μόρφωση  Φάρμακα  Νερό για όλους

29 Η ορθή ανάπτυξη απαιτεί: Εκπαιδευμένους Καταρτισμένους …και κυρίως… Ενημερωμένους πολίτες

30 Που σημαίνει:  Αυτενέργεια  Αλληλοσεβασμός  Συνυπευθυνότητα  Εθελοντική προσφορά

31 « Η δράση των πολιτών ως προϋπόθεση της Δημοκρατίας » Συχνά ο κόσμος πιστεύει ότι πρέπει να κάνει κάτι ηρωικό για να αλλάξουν τα πράγματα… Όμως οι μεγάλες αλλαγές συμβαίνουν επειδή εκατομμύρια άνθρωποι κάνουν μικρά πράγματα που όλα αυτά αθροίζονται και τότε κάτι καλό συμβαίνει, τότε έρχεται η αλλαγή. Χάουαρτ Ζιν Αμερικανός, Ιστορικός - Ακτιβιστής

32


Κατέβασμα ppt "« Εκπαιδεύοντας τους νέους για ένα βιώσιμο αύριο » Της Λένας Τζιότζιου-Μηλιώνη Περτούλι Μάρτιος 2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google