Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα ΤΠΕ* στην Εκπαίδευση Πραγματικότητα ή σενάριο Επιστημονικής Φαντασίας Πραγματικότητασενάριο Επιστημονικής Φαντασίας * Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα ΤΠΕ* στην Εκπαίδευση Πραγματικότητα ή σενάριο Επιστημονικής Φαντασίας Πραγματικότητασενάριο Επιστημονικής Φαντασίας * Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα ΤΠΕ* στην Εκπαίδευση Πραγματικότητα ή σενάριο Επιστημονικής Φαντασίας Πραγματικότητασενάριο Επιστημονικής Φαντασίας * Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών ( ΤΠΕ ) ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

2 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

3 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

4 Ας παίξουμε?! Τι σκεφτόμαστε όταν ακούμε τις έννοιες: • ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ ΤΠΕ, web2, word, power point wiki, blog

5 • οι επικρατέστερες εκδοχές: – Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας – Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών – και η συντομογραφία ΤΠΕ-Ε όταν μιλάμε για τις ΤΠΕ στο χώρο της εκπαίδευσης. • Απόδοση του αγγλικού όρου: – CTI: Communication & Information Technologies Τι είναι οι ΤΠΕ; ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

6 Ο νέος παγκόσμιος χάρτης ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

7 Όλα αλλάζουν…. ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

8 Ας το παραδεχτούμε…. • Ο κόσμος μας αλλάζει με τέτοια ταχύτητα, που τα παιδιά είναι αναγκασμένα να ανακαλύπτουν τα πάντα μόνα τους, απορρίπτοντας τις εμπειρίες των γονιών τους ως άσχετες. • Το νέο χάσμα των γενεών είναι τεχνολογικό.τεχνολογικό. ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

9 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

10 Έρευνες δείχνουν ( Pew internet project ) ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ Ένας έφηβος εργάζεται παράλληλα σε 5-6 εφαρμογές στο διαδίκτυο Η πιο δυναμική ομάδα χρηστών είναι 5-7 ετών Το 56% των εφήβων προτιμούν ο από το τηλέφωνο Ο μέσος απόφοιτος Λυκείου έχει περάσει ώρες παίζοντας ηλεκτρονικά, ώρες στο κινητό και πάνω από ώρες στην τηλεόραση. Ο μέσος έφηβος περνά ώρες/εβδ. στον Η/Υ Το 96% των μαθητών υποστηρίζουν ότι το σχολείο συντελεί στην επιτυχία τους αλλά μόνο το 20% πιστεύει ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους

11 • Το νέο χάσμα των γενεών είναι ψηφιακό ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ !!!!

12 Ας αφουγκραστούμε • Όταν περνώ στο προαύλιο του σχολείου πρέπει να βάλω το μυαλό μου σε κατάσταση «αναμονής», συχνά όμως αδρανοποιούμαι εντελώς. • Οι μαθητές μας -κατά Μ.Ο. - εκφράζουν απορία στον καθηγητή τους κάθε 10 ώρες!!! • Κάθε μήνα γίνονται 2.27 δις ερωτήσεις στο Google. • Σε ποιον απευθύνονταν αυτές οι ερωτήσεις προ Google? (B.G.) ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

13 Δεν είναι δυνατόν να είσαι εσύ ο δάσκαλος μου?! ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

14 Γηγενής ή μετανάστες; • Σήμερα οι μαθητές θεωρούνται «ψηφιακά γηγενής», ενώ οι δάσκαλοι & οι γονείς τους χαρακτηρίζονται ως «ψηφιακοί μετανάστες» (Marc Prensky) ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

15 Και τώρα τι; • Θα πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας; ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

16 Ψηφιακή τάξη ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

17 Νέο ταξίδι μάθησης! ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

18 Παραδοσιακή τάξηΝέο μαθησ. περιβάλλον Παθητική αποδοχή γνώσηςΑνακάλυψη και κατάκτηση της γνώσης από το μαθητή Η μάθηση είναι μια μοναχική πορείαΗ μάθηση είναι μια κοινωνική διαδικασία ΑποστήθισηΑναζήτηση & επεξεργασία πληροφορίας Η μάθηση εστιάζεται στις γνωστικές ανεπάρκειες των μαθητών Η μάθηση εστιάζεται στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των μαθητών Το βιβλίο και ο δάσκαλος κεντρικό μέσο πληροφόρησης Η πληροφόρηση προέρχεται από πολλές διαφορετικές πηγές - Ο υπολογιστής παράθυρο στον κόσμο Ο εκπαιδευτικός μοναδικός πομπός γνώσης Ο εκπαιδευτικός καθοδηγητής – συντονιστής – διευκολύνει τη σύνδεση της γνώσης με την πραγματικότητα Υποσχέσεις για ένα νέο μαθησιακό περιβάλλον ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

19 Υπάρχει τρόπος μαγικός; ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

20 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 «…ως το προϊόν της τεχνολογίας, με το οποίο προσπαθούμε να διδάξουμε ένα γνωστικό αντικείμενο υλοποιώντας συγκεκριμένη παιδαγωγική φιλοσοφία και συγκεκριμένη εκπαιδευτική στρατηγική» (Ι.Τ.Υ., 2002). «…ως το λογισμικό για εκπαίδευση μέσω υπολογιστή, το οποίο ικανοποιεί πλήρως τις διδακτικές, παιδαγωγικές, γνωστικές και τεχνολογικές απαιτήσεις για τις οποίες σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε.» (Πιντέλας, 1999) ή αλλιώς: Το εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται: Προσδιορισμός του όρου Εκπαιδευτικό Λογισμικό (ΕΛ) ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

21 Κατηγοριοποίηση ΕΛ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

22 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 • Καθοδηγούμενης διδασκαλίας (tutorials) – πρακτικής και εκγύμνασης (drill & practice): υπηρετούν θεωρίες μάθησης συμπεριφοριστικές • Καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης: υπηρετούν εποικοδομιστικές θεωρίες μάθησης • Επικοινωνίας, συνεργασίας: υπηρετούν κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης Ως προς την υιοθετούμενη παιδαγωγική αντίληψη ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

23 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 • Κλειστά μαθησιακά περιβάλλοντα: επιτρέπουν την εισαγωγή δεδομένων αλλά η αντίδραση του συστήματος είναι προδιαγεγραμμένη και καθορισμένη (λογισμικά πρακτικής και εξάσκησης, παρουσίασης, εκπαιδευτικά παιχνίδια) • Ανοικτά μαθησιακά περιβάλλοντα: οι δραστηριότητες και οι επιλογές καθορίζονται τόσο από τις ανάγκες του μαθητή για μάθηση όσο και από τις ικανότητές του (προσομοιώσεις, προγραμματιζόμενα περιβάλλοντα, μοντελοποίησης) Ως προς το βαθμό επιτρεπόμενης αλληλεπίδρασης ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

24 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 Εκπαιδευτικά Λογισμικά Παρουσίασης (tutorial) Πρακτικής & Εξάσκησης (drill & practice) ΠροσομοίωσηςΜοντελοποίησηςΜικρόκοσμοι Επίλυσης προβλημάτων Προγραμματιζόμενα περιβάλλοντα Εκπαιδευτικής ρομποτικής Επικοινωνίας και πρόσβασης σε Κατανεμημένους ψηφιακούς πόρους Εργαλεία γενικής χρήσης Γενικότερα ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

25 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

26 • Σαφώς προσδιορισμένος μαθησιακός σκοπός και στόχοι • Υιοθέτηση σύγχρονων στρατηγικών διδασκαλίας. • Ενθάρρυνση ενεργητικής, διερευνητικής, συνεργατικής, δημιουργικής προσέγγιση της γνώσης. • Σύνδεση με πραγματικές καταστάσεις και υποστήριξη αυθεντικών δραστηριοτήτων. • Σύνδεση της βιωματικής με την επιστημονική γνώση. • Ενθάρρυνση ανάπτυξης κριτικής και δημιουργικής σκέψης. • Υποστήριξη εναλλακτικών μορφών αναπαράστασης της γνώσης. Κριτήρια Παιδ/κης – Διδ/κης καταλληλότητας Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού/ άξονες κριτηρίων

27 • Παροχή γνωστικών εργαλείων που να υποστηρίζουν το συλλογισμό των μαθητών και τη διαδικασία μάθησης. • Ρόλος του εκπαιδευτικού καθοδηγητικός, υποβοηθητικός, οργανωτικός. • Δημιουργία κινήτρων μάθησης. • Παροχή δυνατότητας προγραμματισμού ενεργειών. • Παροχή δυνατότητας δοκιμής υποθέσεων και σεναρίων. • Ύπαρξη μηχανισμών υποστήριξης συμμετοχικών δραστηριοτήτων. • Προώθηση διαμορφωτικής αξιολόγησης • Προώθηση πολυεπίπεδης αξιολόγησης (αξιολόγηση και μαθησιακοί στόχοι) Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού/ άξονες κριτηρίων Κριτήρια Παιδ/κης – Διδ/κης καταλληλότητας (2)

28 Εκπαιδευτικά λογισμικά ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

29 Για το μάθημα της γλώσσας… • Αξιοποίηση του επεξεργαστή κειμένου • Αξιοποίηση των εργαλείων παρουσίασης ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

30 Για ποιο λόγο; • Ανάδειξη της ρευστότητας του κειμένου • Ενίσχυση του πειραματισμού • συμβολή στα πολλαπλά στάδια της γραφής: • Πολλαπλές γραφές • Διορθώσεις • Αναθεωρήσεις • ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ ΓΙΑΤΙ… Η γραπτή έκφραση του μαθητή δεν θεωρείται τελειωμένο προϊόν

31 Διαδίκτυο… ανακαλύψτε τη δύναμη των πολλών ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

32 Μήπως το παιδί σας είναι blogger • Blog?????? Ένα Ιστολόγιο (επίσης: μπλογκ, blog ή weblog) είναι μια διαδικτυακή έκδοση που αποτελείται από περιοδικά άρθρα (συνήθως σε ανάστροφη χρονολογική σειρά). ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

33 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ Εκπαιδευτικές εφαρμογές • Ημερολόγιο δραστηριοτήτων • Εργαλείο αναστοχασμού • Ερευνητικό ημερολόγιο • Πρόκληση συζητήσεων, καταιγισμού ιδεών

34 wikipedia • Γράψε κι εσύ μία εγκυκλοπαίδεια! • Όλοι έχουν δικαίωμα στη γνώση. Αλλά και στη σύνταξή της; ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

35 Τα wikis Τα Wikis επιτρέπουν στους χρήστες ενός ιστοχώρου να • συνεισφέρουν περιεχόμενο, • το επεξεργαστούν και να βελτιώσουν το περιεχόμενο που έχουν συνεισφέρει άλλοι χρήστες, χωρίς να διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις Η/Τ. • να εμπλουτίσουν με εικόνες, διαγράμματα, πίνακες ή ακόμα και αρχεία ήχου. ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

36 Εκπαιδευτικές εφαρμογές των wikis • Δικτυακός χώρος συνεισφοράς περιεχομένου • Εργαλείο μάθησης • Ενθαρρύνει δημιουργικότητα και συνεργασία ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

37 Εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με wiki ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

38 Ας μη κρύβουμε άλλο τα κεφάλια μας στην άμμο… • Τα νέα μέσα στην εκπαίδευση είμαστε εμείς… και όλοι οι άλλοι ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

39 Ιστογραφία • • • • • 20- %20digital%20natives,%20digital%20immigrants %20-%20part1.pdf 20- %20digital%20natives,%20digital%20immigrants %20-%20part1.pdf • • ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ

40 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 24/11/2011 ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΩΛΟΓΛΟΥ


Κατέβασμα ppt "Τα ΤΠΕ* στην Εκπαίδευση Πραγματικότητα ή σενάριο Επιστημονικής Φαντασίας Πραγματικότητασενάριο Επιστημονικής Φαντασίας * Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google