Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ηλεκτρονικός υπολογιστής και διαδίκτυο: Σύγχρονες Εξαρτήσεις;» Πρακτικές Συμβουλές Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας 4 Απριλίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ηλεκτρονικός υπολογιστής και διαδίκτυο: Σύγχρονες Εξαρτήσεις;» Πρακτικές Συμβουλές Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας 4 Απριλίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ηλεκτρονικός υπολογιστής και διαδίκτυο: Σύγχρονες Εξαρτήσεις;» Πρακτικές Συμβουλές Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας 4 Απριλίου 2013, Συνέδριο ΚΕΝΘΕΑ Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας

2 Περιεχόμενα • Υπολογιστές και διαδίκτυο στην Κύπρο • Απλός ορισμός του εθισμού στο Διαδίκτυο • Αναγνώριση του εθισμού στο διαδίκτυο • Συμβουλές για αντιμετώπιση του εθισμού στο διαδίκτυο • Συμβουλές γενικά για τους κινδύνους του διαδικτύου

3 Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, Νοέμβριος 2012 Το 90,6% των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

4 Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, Νοέμβριος 2012

5

6 • 55% των παιδιών στην Κύπρο έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές χειρός. EuKids Online 2011 EuKids Online 2011

7 Χρήση διαδικτύου Η χρήση του διαδικτύου είναι απόλυτα ενσωματωμένη στην καθημερινότητα των παιδιών: το 86% των παιδιών 9-16 ετών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο γύρω στα 85’ καθημερινά. Στην Κύπρο το 93% των παιδιών 9-16 ετών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα (το 60% συνδέονται καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά). Ο πιο δημοφιλής χώρος πρόσβασης στο διαδίκτυο είναι το σπίτι (87%), και αμέσως μετά το σχολείο (63%). EU Kids Online

8 • Κύπρος – 40% • Το παιδί βίωσε μια ή περισσότερες μορφές υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου αρκετά ή πολύ συχνά (11-16 ετών) EuKids Online 2011 EuKids Online 2011

9

10

11

12 Προβλήματα μπορούν να προκύψουν με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος, κοινωνικά δίκτυα και άλλα.

13 • Υπάρχει διαφωνία στο κατά πόσο μπορούμε να μιλήσουμε για πάθηση, υπάρχει εθισμός με την άποψη του υπερβολικού χρόνου ενασχόλησης. Ο Αμερικάνικός σύνδεσμος ψυχολόγων το αναγνωρίζει ως διαταραχή της χρήσης του Η.Υ.

14 Το διαδίκτυο είναι ένας υπέροχος κόσμος δυνατοτήτων

15 Το διαδίκτυο δεν απομονώνει, αντίθετα δίνει πολλές ευκαιρίες για επικοινωνία.

16 Όταν όμως ξεπερνούμε τα όρια, πάσχει και η επικοινωνία μας. Χαίρομαι που μετά από τόσες συνομιλίες στο διαδίκτυο επιτέλους συναντιόμαστε από κοντά. Και εγώ.

17 Όταν η τεχνολογία παίρνει τη θέση της ανθρώπινης επαφής τότε υπάρχει πρόβλημα.

18 Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι διασκεδαστικά, ευχάριστα, γεμάτα ερεθίσματα.

19 Είναι μια όμορφη μέρα. Πραγματικά θέλω να πας έξω να παίξεις. Πρέπει να αναγνωρίζουμε όμως πότε το παρακάνουμε…

20 …και τι επιπτώσεις έχει αυτό στη ζωή μας

21 Διαβάστε τα σημάδια • Είστε απορροφημένος με το διαδίκτυο και σκέφτεστε από πριν την επόμενη φορά που θα το χρησιμοποιήσετε; • Αισθάνεστε ανήσυχος, κυκλοθυμικός, σε κατάθλιψη ή ευερέθιστος όταν προσπαθούν να σας μειώσουν ή να σας σταματήσουν τη χρήση του Διαδικτύου; • Μένετε on-line περισσότερο από όσο υπολογίζατε αρχικά; • Διακινδυνεύετε τις σχέσεις σας ή την εκπαίδευση σας εξαιτίας του διαδικτύου;

22 • Έχετε πει ψέματα για να κρύψετε τον χρόνο που αφιερώνετε στο διαδίκτυο; • Χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο για να ξεφύγετε από τα προβλήματα ή για να ανακουφιστείτε από συναισθήματα δυσφορίας (π.χ. συναισθήματα απελπισίας, ενοχής, άγχους, κατάθλιψης); • Έχετε φτάσει στο σημείο να παραμελείτε την προσωπική σας υγεία, να γευματίζετε ανθυγιεινά, να παραμελείτε τη δουλειά ή το σχολείο, να συγκρούεστε έντονα με τους γονείς σας εξαιτίας του διαδικτύου;

23 Δεν είναι τσιρότο νικοτίνης, είναι CD. Προσπαθώ να ξεπεράσω τον εθισμό μου στον υπολογιστή!

24 Πόσο χρόνο περνάς μπροστά από μια οθόνη; Υπολόγισε τον χρόνο που περνάς στο διαδίκτυο, πόση ώρα ασχολείσαι με το κινητό.

25

26

27

28 Χρησιμοποίησε τεχνικές διαχείρισης χρόνου

29 Τεχνικές διαχείρισης χρόνου • Καλλιεργήστε μια εναλλακτική δραστηριότητα. Σκεφτείτε ένα χόμπι ή δραστηριότητα που πάντα θέλατε να κάνετε και προσπαθήστε να δεσμευτείτε να την κάνετε στη θέση κάποιων από των ωρών που ξοδεύετε στο Διαδίκτυο. Όσο πιο πολλά διασκεδαστικά πράγματα βάζετε στο πρόγραμμά σας τόσο λιγότερο θα νιώθετε την επιθυμία να επιστρέψετε στο Διαδίκτυο.

30 • Προσδιορίστε το μοτίβο χρήσης του υπολογιστή σας. Ποιες μέρες και ποιες ώρες τις μέρας μπαίνετε συνήθως στο διαδίκτυο; Πόση ώρα περνάτε κάθε φορά; Που χρησιμοποιείτε συνήθως το διαδίκτυο; Για να αλλάξετε την δύναμη της συνήθειας δοκιμάστε να αλλάξετε τις ώρες, μέρες, τον χώρο. Τεχνικές διαχείρισης χρόνου

31 • Χρησιμοποιήστε τα πράγματα που έχετε να κάνετε και τους τόπους που έχετε να πάτε ως προτροπή για να σας υπενθυμίσουν πότε πρέπει να αποσυνδεθείτε από το διαδίκτυο. Προγραμματίστε τον χρόνο σας στο διαδίκτυο ακριβώς πριν από αυτά. Αν αυτό δεν είναι αποτελεσματικό επειδή στο τέλος αγνοείτε τις υποχρεώσεις σας, χρησιμοποιήστε ένα πραγματικό ξυπνητήρι ώστε να ρυθμίσετε τη διάρκεια χρήσης του υπολογιστή, και βάλτε το σε απόσταση από τον υπολογιστή για να χρειάζεται να σηκωθείτε για να το σταματήσετε. • Προγραμματίστε τον χρόνο που περνάτε στο Διαδίκτυο. Βάλτε τον στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα. Ακόμα και αν είστε «εθισμένος» στο Διαδίκτυο δεν είναι απαραίτητο να σταματήσετε κάθε χρήση. Βάλτε ώρα έναρξης και λήξης της χρήσης του Διαδικτύου, μειώνοντας τον χρόνο σταδιακά. Ορίστε ένα λογικό στόχο, για παράδειγμα αν αφιερώνατε 40 ώρες την εβδομάδα δοκιμάστε να προγραμματίσετε 20 ώρες. Τεχνικές διαχείρισης χρόνου

32 Βρες στήριξη • Επανασυνδέσου με τους αγαπημένους σου, την οικογένεια και τους φίλους σου. Αναζήτα κοινωνικές ευκαιρίες και νέες εμπειρίες για χόμπι και ομαδικές δραστηριότητες.

33 Αναγνώρισε τι ενεργοποιεί τον εθισμό σου • Σκεφτείτε τα συναισθήματά σας όταν χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή. • Συμπληρώστε την παρακάτω πρόταση: Πριν μπω στο Internet νιώθω______________. • Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσεις αυτά τα συναισθήματα επειδή είναι αυτά που ενεργοποιούν την εξάρτηση από το διαδίκτυο. • Μετά ολοκλήρωσε αυτή τη φράση: Όταν ασχολούμαι με την αγαπημένη μου δραστηριότητα στο Διαδίκτυο, νιώθω________.

34 • Μετάφερε τις θετικές σου ιδιότητες που ανακάλυψες ή ανάπτυξες στο διαδίκτυο στην «πραγματική ζωή». Αναζήτησε την στήριξη των ανθρώπων που μπορείς να δεις και να αγγίξεις και αν είσαι έξυπνος, ενεργητικός, πνευματώδης, με άποψη και ευαισθησίες στο διαδίκτυο τότε μπορείς να είσαι και στην πραγματική ζωή. • Αν υπάρχει κάτι στην ζωή σου που σε ενοχλεί, άλλαξέ το. • Εξερευνήστε τα δύσκολα συναισθήματα. Αν υπάρχει ή υπήρχε κάτι που σε έκανε να νιώσεις άσχημα μίλησε για αυτά, γράψε για αυτά, εκτόνωσε την ένταση που σου προκαλούν και προχώρα.

35

36 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

37

38

39 Λείπω!

40

41

42 τηλέφωνο, διεύθυνση κατοικίας, όνομα σχολείου, κωδικό πρόσβασης, κτλ. Προσέχω τι φωτογραφίες ανεβάζω.

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54 ΜΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕΣ ΝΑ ΠΑΩ ΕΞΩ ΝΑ ΠΑΙΞΩ!

55

56 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Χρήσιμα Τηλέφωνα Αστυνομία Κύπρου Γραφείο Καταπολέμησης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος : : Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου : : Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στo πλαίσιo του προγράμματος SaferInternet και του έργου CyberethicsSaferInternetCyberethics

57

58

59

60

61 Bc&list=UUP6b_h1QMIrgFWRWW5NPoiQ&ind ex=3&feature=plcp

62


Κατέβασμα ppt "«Ηλεκτρονικός υπολογιστής και διαδίκτυο: Σύγχρονες Εξαρτήσεις;» Πρακτικές Συμβουλές Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας 4 Απριλίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google