Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ιούνιος 2008 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ιούνιος 2008 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ιούνιος 2008 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC

2  Προσβάσιμος Τουρισμός  Προσβασιμότητα στην Ελλάδα  Από τα λόγια, στην πράξη Περιεχόμενα

3 3 H αγορά ‘Προσβάσιμου Τουρισμού’ ανά χώρα ΕΕ Πηγή: Eurostat 2005

4 4 Πηγή: Δαπάνη € 620, Eurostat 2005, βάσει στοιχείων 2003 Το μέγεθος της αγοράς σε €

5 5 Physical access: - handrails - ramps - lifts - lowered counters - etc Sensory access: - tactile markings - signs and labels - hearing augmentation systems - audio cues for lifts and lights Οι 2 κυριότερες αγορές της Ελλάδας

6 6 Πηγή: US Census Bureau, 2005 EE – Οι άνω των 65 σήμερα και σε 20 χρόνια

7 7 Αναπηρία & Τουρισμός  Πολλοί Ανάπηροι έχουν μέσο / υψηλό εισόδημα  Πακέτα διακοπών από Κοινωνική Ασφάλιση  50% των αναπήρων θα ταξίδευε περισσότερο εφόσον υπήρχε κατάλληλη προσβασιμότητα  Οι ανάπηροι στις ΗΠΑ (Open Door’s Organization- Harris Interactive Study) –έως το 2030, θα αυξηθούν κατά 30 εκ. –το 2002 ξόδεψαν $13,6 δις σε ταξίδια –40% ταξιδιωτών, ταξίδεψαν εκτός χώρας: 44% στην Ευρώπη: Γερμανία (28%), Ην. Βασίλειο (28%), Γαλλία (25%)

8 8 HΠΑ – “from gray to gold”  Οι άνω των 50: –ενεργοί – υγιείς – δραστήριοι –είναι το 35% πληθυσμού –κατέχουν το 42% των εισοδημάτων μετά τους φόρους –ελέγχουν ½ του προς κατανάλωση εισοδήματος ΗΠΑ –αντιπροσωπεύουν το 47% αγοράς αναψυχής ή 144 εκ. διανυκτερεύσεις ετησίως –ελέγχουν $ 800 δις (77% of financial holdings)  Οι άνω των 65 θα διπλασιασθούν σε 25 χρόνια – το 2030, 72 εκ. Αμερικανοί (20%) θα είναι > 65  Οι άνω των 85 είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ομάδα πληθυσμού των ΗΠΑ

9 9 Χαρακτηριστικά Μεγαλυτέρων Ηλικιών  Περισσότερο διατεθειμένοι να ταξιδέψουν ‘εκτός σεζόν’  Μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους στη διαθεσιμότητα αεροπορικών θέσεων / δωματίων  Πιο συνηθισμένοι σε προκαταβολές / μετρητά και λιγότερο σε πιστωτικές κάρτες  Τρώνε πιο συχνά στο ξενοδοχείο

10 10 Χαρακτηριστικά Προσβάσιμου Τουρισμού  Κρατήσεις προκαταβολικά  Internet / ανοιχτά forums  Ολική προσβασιμότητα  Πιστοί πελάτες  Με την οικογένεια, φίλους, ή συνοδούς  Ταξιδεύουν και εκτός περιόδου αιχμής  Προσβάσιμοι προορισμοί: –ανταγωνιστικό πλεονέκτημα => υψηλές πληρότητες / τιμές –φιλικό προφίλ για όλους τους ταξιδιώτες

11 11 Εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ Άτομα με λίγες ανάγκες πρόσβασης Άτομα με όλες τις ανάγκες πρόσβασης Άτομα με ανάγκες πρόσβασης Εθελοντικές ή μη οργανώσεις για ανάπηρους, Εξειδικευμένα Ταξιδιωτικά Γραφεία Destination Management Organisations ίντερνετ, Ταξιδιωτικά Γραφεία Άτομα με τις μεγαλύτερες ανάγκες πρόσβασης Πηγή : OSSATE

12  Προσβάσιμος Τουρισμός  Προσβασιμότητα στην Ελλάδα  Από τα λόγια, στην πράξη Περιεχόμενα

13 13 Φυσικά Εμπόδια Προσβασιμότητας

14 14 Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας & Λύσεις Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας

15 15 Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας & Λύσεις Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας

16 16 Κοινωνικά Εμπόδια Προσβασιμότητας

17 17 Έρευνα σε εξειδικευμένα γραφεία: Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006 Έρευνα σε εξειδικευμένα γραφεία: Αξιολόγηση Προσβασιμότητας

18 18 Γνωρίζετε οτι τα παρακάτω είναι προσβάσιμα; Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

19 19 Προσβασιμότητα στην Ακρόπολη

20 20 Η πραγματική κατάσταση διαφέρει από τη διαφημιζόμενη; Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

21 21

22 22

23 23

24 24 Ιστοσελίδα ΕΟΤ

25 25

26 26

27 27

28 28

29 29

30 30 Θέση Ελλάδας ως προορισμός Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

31 31 Συμβολή στη Μείωση της Εποχικότητας Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

32  Προσβάσιμος Τουρισμός  Προσβασιμότητα στην Ελλάδα  Από τα λόγια, στην πράξη Περιεχόμενα

33 33 Μεθοδολογία ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Σχεδιάζουμε ένα μέλλον χωρίς εμπόδια Προσαρμόζουμε τον προορισμό για την αφαίρεση των εμποδίων ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ Αναγνώριση λειτουργίας τουριστικού προορισμού Επαφή με εμπλεκόμενους φορείς και αρχές Επαφή με τις επηρεαζόμενες κοινωνικές ομάδες Προκαταρκτική μελέτη Διεξοδική επιτόπια μελέτη του προορισμού Εντοπισμός και ανάδειξη Προβλημάτων ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Λύσεις Πηγή: MHI turismo

34 34 Σχέδιο Προσβασιμότητας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Έλεγχος Προσβασιμότητας Ολοκληρωμένα Σχέδια Προσβασιμότητας Σχέδια Προσβασιμότητας Εκτέλεση Έργων Προσβασιμότητας Εγχειρίδια και Οδηγοί Τεχνικής Εφαρμογής Νομοθεσία Δημιουργία Προσόντων Συμβουλευτικές Δραστηριότητες Πηγή: MHI turismo

35 35 Προσβάσιμες Ιστορικές Πόλεις Βενετία

36 36 Λούβρο

37 37 Τολέδο

38 38 Τολέδο

39 39 Τολέδο – Κόστος εργασιών ΤομέαςΕργασίαΚόστος €Σύνολο € Ιστορικό Κέντρο (4 περιοχές) Διαγνωστική Μελέτη Πρόταση Λύσεων Εκτέλεση Έργων Μνημεία (3 μνημεία) Διαγνωστική Μελέτη Διαχείριση Διαδικασίας Αδειών Εκτέλεση Έργων BrandingΣχεδιασμός Εντύπων & Εγχειρίδιο MarketingFolder Accessible Tourism Δημόσιες Παρουσιάσεις Fam Trips – Δίκτυα Διανομής Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης Γενικό Σύνολο

40 40 Προσβάσιμα Λεωφορεία

41 41 Προσβάσιμα Λεωφορεία

42 42 Προσβάσιμα Λεωφορεία

43 43 Προσβάσιμες Ρεσεψιόν

44 44

45 45 Προσβάσιμα Ντους

46 46 Προσβάσιμα Μπάνια

47 47

48 48 Οικονομικές Λύσεις

49 49  Τοποθετείστε τηλέφωνα για άτομα με ακουστικά  Βεβαιωθείτε οτι έχετε μερικές συσκευές με μεγάλα πλήκτρα και φωτάκι που αναβοσβήνει: διευκολύνουν αυτούς που δεν ακούνε καλά ή έχουνε προβλήματα αρθρίτιδας κλπ.  Εξοπλιστείτε με 'vibrating alarm' για τους πελάτες σας που δεν ακούνε καλά και μπορεί να μην ακούσουν το συναγερμό για φωτιά  Φροντίστε οι συναγερμοί να έχουν φως που αναβοσβήνει  Φροντίστε να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός για ενοικίαση  Φροντίστε να υπάρχουν μερικά αντίγραφα του μενού με μεγάλα γράμματα  Φροντίστε στη ρεσεψιόν να υπάρχει ένα στυλό και ένα σημειωματάριο για να διευκολυνθούν άτομα μειωμένης ακοής  Αποφύγετε τα ‘ψιλά’ γράμματα στο registration form  Αν η ρεσεψιόν δεν είναι προσβάσιμη, φροντίστε να υπάρχει ένα τραπεζάκι στο οποίο πάει ο ρεσεψιονίστ για να εξυπηρετήσει και δεν σκύβει πάνω από την υψηλή ρεσεψιόν. Λύσεις άμεσης εφαρμογής - 1

50 50  Χρησιμοποιείτε χρωματιστά σερβίτσια που είναι πιο ευδιάκριτα  Όταν αλλάξετε σήμανση φροντίστε να είναι ευδιάκριτη, με μεγάλα γράμματα, καθαρά χρώματα, χωρίς αντανάκλαση και σε κατάλληλο ύψος. Φροντίστε για γραφή Braille σε κατάλληλο ύψος  Όταν κάνετε ανακαίνιση φροντίστε οι πόρτες να είναι ευδιάκριτες.  Φροντίστε τα σκαλιά να είναι ευδιάκριτα με χρήση κατάλληλων υλικών που σημειώνουν την απόληξή τους.  Αποφύγετε τα ολόλευκα ντεκόρ σε μπάνια και WC. Όπου έχετε τέτοια μπάνια βάλτε χρωματιστές πετσέτες.  Φροντίστε να υπάρχουν μερικά ‘τούβλα’ για να σηκωθεί πιο ψηλά ένα κρεβάτι αν χρειάζεται.  Κουρέψτε τα φυτά που κρέμονται στους διαδρόμους. Λύσεις άμεσης εφαρμογής - 2

51 51  Όταν μιλάτε με κάποιον που είναι σε αναπηρική καρέκλα, μην την ακουμπάτε: αποτελεί προσωπικό του χώρο.  Αν κάποιος φαίνεται να χρειάζεται βοήθεια, προσφέρετέ την αλλά περιμένετε πρώτα να την αποδεχθεί πριν τον βοηθήσετε.  Όταν κάνετε μια κράτηση, ρωτάτε για τυχόν ιδιαίτερες απαιτήσεις – πχ είναι vegetarian ή έχει κάποια άλλη δίαιτα, έχει κάποια αναπηρία, θα φτάσει νωρίς / αργά; Με αυτόν τον τρόπο, η ειδική φροντίδα δεν αποτελεί διάκριση αλλά μέρος της γενικής περιποίησης όλων των πελατών.  Οι ανάπηροι είναι άνθρωποι σαν όλους τους άλλους: μην κάνετε υποθέσεις για τις ικανότητες και τις ανάγκες τους. Λύσεις άμεσης εφαρμογής - 3

52 Dr. Άρης Ίκκος Βουκουρεστίου Αθήνα


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ιούνιος 2008 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google