Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

2 ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

3 Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

4  Όταν οι μαθητές στρεσάρονται για τις εξετάσεις, σημαίνει ότι πραγματικά ενδιαφέρονται για την απόδοσή τους  Θετικό - αν αποτελεί ώθηση και κίνητρο για μελέτη και απόδοση  Αρνητικό - αν ανησυχούν υπερβολικά και δεν αποδίδουν το καλύτερο

5  αντίδραση του σώματος στις αλλαγές γύρω του  αλλαγή της λειτουργίας του σώματος και της διάθεσης  φυσιολογικό στη ζωή

6  Οι μαθητές αισθάνονται εφίδρωση στις παλάμες τους  Αισθάνονται την καρδιά τους να «πάει να σπάσει»  Νιώθουν έναν κόμπο στο στομάχι  Δυσκολεύονται να αναπνεύσουν

7  Μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε τις φυσικές αισθήσεις του στρες και να τις χαρακτηρίζουμε θετικά  Αναγνωρίζουμε σε ποιο επίπεδο το στρες μας παρακινεί ή μας παραλύει  Κατεβάζουμε το στρες σε διαχειρίσιμα επίπεδα

8 Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

9 Εξωτερικά Αίτια Εσωτερικά Αίτια

10  Υπερβολικές απαιτήσεις και προσδοκίες των άλλων  Μεγάλη πίεση  Ξαφνική απώλεια ή αλλαγή  Κοινωνικές - συναισθηματικές συγκρούσεις την περίοδο των εξετάσεων  Μεγάλες αλλαγές στην οικογένεια

11  Τελειοθηρία  Πολύ υψηλές προσδοκίες από τον εαυτό μας  Μόνιμη ανησυχία ότι κάτι άσχημο θα συμβεί- απαισιοδοξία  Αμφιβολία για τον εαυτό – Χαμηλή αυτοεκτίμηση

12  Εξάρτηση από τη γνώμη των άλλων  Κακή διαχείριση χρόνου  Μη ρεαλιστικές πεποιθήσεις – ανέφικτοι στόχοι  Ανταγωνισμός

13 Αρνητικές Σκέψεις Έλλειψη Αυτοπεποίθησης

14 Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

15 Απόδοση Σωματικά Διανοητικά Συναισθημα- τικά

16  Μπλοκάρισμα  Δυσκολίες προσοχής και συγκέντρωσης  Δυσκολία διαχείρισης χρόνου

17  Δυσκολία συγκράτησης/επεξεργασίας νέων πληροφοριών  Δυσκολία οργάνωσης πληροφοριών  Δυσκολία συνδυασμού διαφορετικών πληροφοριών (ερωτήσεις κρίσεως)

18  Έντονη κούραση – Αϋπνίες  Αυξομείωση της όρεξης  Πονοκέφαλος  Θολή όραση  Ζαλάδα – Ναυτία  Μυικοί πόνοι

19  Γαστρεντερικά προβλήματα  Δερματοπάθειες  Ταχυπαλμία  Τρέμουλο  Υπερβολική εφίδρωση  Κρίσεις δύσπνοιας

20  Kαταστροφολογία  Αρνητικές σκέψεις  Xαμηλή αυτοπεποίθηση  Eκνευρισμός, απαισιοδοξία

21  Aίσθηση πανικού  Eλλειψη ενθουσιασμού  Συχνά παράπονα  Κατηγορίες στους άλλους

22  Κακή διάθεση  Ανησυχία – Κλάμα  Στεναχώρια – «Πλάκωμα»  Yπερευαισθησία

23  Kοινωνική απόσυρση  Aπώλεια ενδιαφέροντος/ κινήτρων  Θυμός  Αίσθημα υπερφόρτωσης

24 Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

25  Ρεαλιστικές προσδοκίες απόδοσης  Αντίσταση στις συγκρίσεις  Διαχείριση των εξωτερικών πιέσεων  Θετικές δηλώσεις και σκέψεις για τον εαυτό  Σταμάτημα αρνητικής σκέψης

26  Σωστή διατροφή  Αποφόρτιση μέσω φυσικής άσκησης  Εκτόνωση μέσω ευχάριστων δραστηριοτήτων  Προσοχή στο αλκοόλ και τους καφέδες

27  Επικέντρωση  Εσωτερικός μονόλογος  Ρεαλιστική ανάλυση της κατάστασης  Οραματιστείτε και νικήστε τους φόβους σας

28  Νοερή επανάληψη κύριων σημείων της μελέτης κάθε βράδυ  Προετοιμασία σε πρακτικές λεπτομέρειες  Μην κάνετε επανάληψη τελευταία στιγμή: δημιουργεί ένταση και στρες

29  Ευχάριστος χώρο μελέτης, με επαρκή φωτισμό, χωρίς έντονους ήχους ή διασπάσεις  Συχνός αερισμός του δωματίου  Βρείτε βολική θέση ώστε κεφάλι, λαιμός, ώμοι να είναι σε βολική ευθυγράμμιση, δημιουργώντας ένα κανάλι σωστής αναπνοής  Αδειάστε το μυαλό από άλλες σκέψεις

30  Όταν αισθάνεσθε να σας κατακλύζει ένα κύμα πανικού, στρέψτε την προσοχή σας στη διαδικασία της αναπνοής  Δοκιμάστε χαλαρωτικές αναπνοές

31  Ξεκινήστε με βαθιά εισπνοή, αργή εκπνοή  Νιώστε τον αέρα να γεμίζει τα πνευμόνια σας  Στην εκπνοή θεωρείστε ότι αποβάλλετε και το στρες  Επικεντρώστε το νου στη θετική σκέψη « Μπορώ να απαντήσω στις ερωτήσεις» στην εκπνοή

32  Καλό πρωινό  Οργανωθείτε και πάρτε μαζί τα απαραίτητα

33  Διαβάστε όλες τις ερωτήσεις/οδηγίες προσεκτικά  Βεβαιωθείτε ότι καταλάβατε τι ζητάνε οι ερωτήσεις  Οργανώστε το χρόνο για να σας φτάσει για κάθε ερώτηση

34  Αποφασίστε με ποια σειρά θα απαντήσετε τις ερωτήσεις - Η καλύτερη πρακτική είναι να ξεκινήσετε με αυτές για τις οποίες είστε σίγουροι  Αν σας έρθουν σκέψεις ή ιδέες για κάποια άλλη ερώτηση, σημειώστε τις στο πρόχειρο

35  Αν νιώσετε συναισθήματα πανικού ή δυσκολία συγκέντρωσης δοκιμάστε χαλαρωτικές αναπνοές

36  Μην αναλώνεστε στο τι γράψατε - προετοιμάστε τον εαυτό σας για την επόμενη μέρα  Τέλος, πολλοί θυμούνται κάτι που ήθελαν να είχαν γράψει - Αν δεν πήγατε καλά, δεν αλλάζει το παρελθόν- εκμεταλλευτείτε μελλοντικές ευκαιρίες για καλύτερες επιδόσεις

37 Αυτά που δε λειτουργούν είναι…  Φάρμακα, αλκοόλ - δε λύνουν το πρόβλημα, μακροπρόθεσμα σας κάνουν να αισθάνεσθε χειρότερα  Κάπνισμα - η χαλάρωση που προκαλεί διαρκεί λίγο  Καφές, αναψυκτικά-η καφείνη διεγείρει μεν, αλλά προκαλεί ένταση και νευρικότητα - μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και μελέτης

38 Αυτά που λειτουργούν είναι…  Να είστε οργανωμένοι-χώρο, χρόνο, πρόγραμμα, σκέψη, συναίσθημα  Να αναγνωρίζετε τα συμπτώματα του στρες στον εαυτό σας  Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας  Αλλάξτε τον εσωτερικό σας μονόλογο-αντί για αρνητικές, κάντε θετικές ή ρεαλιστικές δηλώσεις

39 Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

40  Να ενθαρρύνουν το παιδί να αποδώσει όσο καλύτερα γίνεται, αλλά χωρίς να το πιέσουν ή να το κάνουν να αισθανθεί ότι θα απογοητευθούν αν δεν τα πάει καλά  Να είναι διαθέσιμοι να ακούσουν τις ανησυχίες και τους φόβους των παιδιών τους  Να μη δίνουν συμβουλές που δεν είναι ρεαλιστικές ή δεν ανταποκρίνονται στην ανησυχία του παιδιού

41  Μπορούν να χρησιμοποιήσουν ρεαλιστικές δηλώσεις για να τονώσουν την αυτοπεποίθηση του παιδιού τους ο φόβος της αποτυχίας είναι φυσιολογικός αν δεν περάσεις τις εξετάσεις το μόνο που θα με στεναχωρήσει πραγματικά είναι ότι δε θα ανταμειφθείς για την προσπάθειά σου ακόμα και αν δεν περάσεις δεν ήρθε η συντέλεια του κόσμου, υπάρχουν διάφορες άλλες επιλογές κάθε αποτυχία είναι μια ευκαιρία για να μάθουμε κάτι

42  Όταν αισθάνεται στρες, να το προτρέψουν να κάνει κάτι ενεργητικό (πχ βόλτα)  Να προσφέρουν τροφές που βοηθάνε στη χαλάρωση (πχ χλιαρό γάλα, χαμομήλι πριν τον ύπνο) και να αποφεύγουν τις διατροφικές παγίδες  Αν είναι φανερό ότι το παιδί δεν θα πάει καλά, να το στηρίξουν, να υπενθυμίσουν ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να προοδεύσει στη ζωή

43  Να δείξουν ενδιαφέρον γι’ αυτά που κάνει  Να δείξουν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του  Να το ενθαρρύνουν να μιλήσει με καθηγητές για τρόπους μελέτης-επανάληψης και να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα

44  Να διαμορφώσουν ήσυχο χώρο μελέτης  Να δημιουργήσουν ήρεμο κλίμα  Να αποφεύγουν εντάσεις και τσακωμούς

45 Υπάρχει ζωή μετά τις εξετάσεις

46 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...


Κατέβασμα ppt "ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google