Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Twitter Στ. Δημητριάδης & Γ. Παλαιγεωργίου Εργαστήριο Πολυμέσων, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ Μάθημα: Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Twitter Στ. Δημητριάδης & Γ. Παλαιγεωργίου Εργαστήριο Πολυμέσων, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ Μάθημα: Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Twitter Στ. Δημητριάδης & Γ. Παλαιγεωργίου Εργαστήριο Πολυμέσων, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ Μάθημα: Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση

2 Ιστορικά στοιχεία • To Twitter ξεκίνησε από μια ολοήμερη συνεδρία καταιγισμού ιδεών που πραγματοποιήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της Εταιρίας Odeo (πλατφόρμα διαμοιρασμού podcasting) σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν μια εποχή δημιουργικής ύφεσης. • Σε εκείνη τη συνάντηση ο Jack Dorsey πρότεινε την ιδέα ενός ατόμου που επικοινωνεί με μια μικρή ομάδα χρησιμοποιώντας μια υπηρεσία μορφής SMS, μια ιδέα σχετική με τα ομαδικά SMS μηνύματα της υπηρεσίας TXTMob

3 Ιστορικά στοιχεία • Τον Απρίλιο του 2007 το Twitter έγινε ξεχωριστή εταιρία. • Το σημείο από το οποίο απογειώθηκε η δημοσιότητα του Twitter ήταν το φεστιβάλ South by Southwest (SXSW) – Κατά τη διάρκεια του τα tweets αυξήθηκαν από 20,000 την ημέρα σε την ημέρα. – Οι άνθρωποι του Twitter τοποθέτησαν έξυπνα δυο 60’ πλάσμα οθόνες στους διαδρόμους του συνεδρίου δείχνοντας τα Tweets. – Εκατοντάδες συμμετέχοντες άρχισαν να μιλούν μέσω tweets για τις παρουσιάσεις και να γνωρίζονται μεταξύ τους με αυτό το νέο τρόπο επικοινωνίας – Το προσωπικό του Twitter δέχθηκε το βραβείο του φεστιβάλ λέγοντας: "we'd like to thank you in 140 characters or less. And we just did!"

4 Τι είναι το Twitter? • Μέσα από το Twitter μπορούμε να στέλνουμε σύντομα μηνύματα έως και 140 χαρακτήρων – με τις σκέψεις, δραστηριότητες, ερωτήσεις ή οτιδήποτε άλλο θέλετε, τα οποία βλέπουν όσοι έχουν επιλέξει να σας ακολουθούν μέσω της υπηρεσίας. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται Tweeting. • Κατά αντίστοιχο τρόπο μπορούμε να βλέπουμε τα μηνύματα όσων έχουμε επιλέξει να ακολουθούμε.

5 Τι είναι το Twitter? • Βασικό χαρακτηριστικό του η ιδιαίτερη απλότητά του: – Όταν επιλέγεις να ακολουθείς έναν άλλο Twitter χρήστη, τότε τα tweets του, δηλαδή τα μηνύματά του εμφανίζονται σε αντίστροφη χρονολογική σειρά στην αρχική Twitter σελίδα σου – Αν ακολουθείς 20 άτομα, τότε βλέπεις μια μίξη από tweets: από ενημερώσεις για πρωινά γεύματα, προτεινόμενους νέους συνδέσμους, προτάσεις μουσικής, ή συζητήσεις για το μέλλον της εκπαίδευσης

6 Τι είναι το Twitter? • Στο Twitter, – οι χρήστες ενημερώνουν για τις καθημερινές δραστηριότητες τους με τους φίλους τους, την οικογένειά τους και τους συνεργάτες τους – Μοιράζονται πληροφορίες, νέα και απόψεις με ενδιαφερόμενους παρατηρητές – Αναζητούν γνώση και εμπειρίες – Συναισθηματικά επιδιώκουν την εγκαθίδρυση μια παρουσίας στον κυβερνοχώρο, ένα νέο διαφορετικό επίπεδο επικοινωνίας και κατανόησης φίλων και κόσμου

7 Τι είναι το Twitter? • Η όλη διαδικασία μοιάζει πολύ με την επικοινωνία μέσω instant messenger ή καλύτερα την αποστολή SMS μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου λόγω του περιορισμού στο μέγεθος των μηνυμάτων • Με μία όμως πολύ σημαντική διαφορά: – Tα μηνύματα σας δεν πηγαίνουν σε έναν μόνο παραλήπτη αλλά σε πολλούς • Κάθε μήνυμα που στέλνετε μέσω του Twitter είναι δυνητικά διαθέσιμο προς όλους τους χρήστες της υπηρεσίας.

8 Τι είναι το Twitter? • Η επιτυχία της συμμετοχής στο Twitter, όπως και σε κάθε άλλη παρόμοια υπηρεσία, βασίζεται στο δίκτυο των ανθρώπων που θα δημιουργήσετε. – Αρχικά πρέπει να βρεθούν οι «φίλοι» που θέλουμε να ακολουθήσουμε – Μόλις το κάνουμε αυτό, θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα μηνύματα τους στο λογαριασμό σας. – Αυτό δε σημαίνει και το αντίστροφο (όπως σε κοινωνικά δίκτυα σαν το Facebook) – Για να βλέπουν και εκείνοι τα δικά σας μηνύματα θα πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία εφόσον το επιθυμούν.

9 Τι είναι το Twitter? • Το Twitter είναι μια κοινωνική πλατφόρμα μικρο-ιστολογίων. – Κοινωνική γιατί σου επιτρέπει να έρθεις σε επαφή και να αλληλεπιδράσεις με άλλα μέλη του, που μπορεί να έχετε κάτι κοινό. – Μικρο-ιστολογίων γιατί μπορείς να γράψεις την κατάστασή σου μέσα σε 140 χαρακτήρες και χωρίς εικόνες ή άλλα media. Έτσι γίνεται πολύ πιο εύκολο να γράψεις κάτι, από το να ετοιμάσεις μια καταχώρηση για ένα ιστολόγιο.

10 Πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας • Ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Tweeter είναι η δυνατότητα αποστολής δεδομένων στους ενδιαφερόμενους χρήστες από πολλαπλά κανάλια μετάδοσης (αφού αποτελεί υπηρεσία αποστολής μικροκειμένου) • Π.χ. Τα μηνύματα του Twitter μπορούν να ληφθούν ως μηνύματα κειμένου σε κινητά τηλέφωνα, μέσω μια εφαρμογής στο Facebook μέσω και RSS ή μέσω ενός Instant Messager..

11

12 Δημιουργία και χρήση 12

13 Δημιουργία Twitter λογαριασμού •

14 Χρήση • Μια απλή ερώτηση στο επίκεντρο της χρήσης:

15 Βασικά tips • Βασικά tips: – Tweet λέμε το κείμενο που βάλαμε εμείς ή κάποιος άλλος στο twitter. – Twitters είναι όλοι όσοι χρησιμοποιούν το twitter. – Followers είναι όσοι μας ακολουθούν (διαβάζουν τα μηνύματα που γράφουμε) – Following είναι όσοι ακολουθούμε εμείς (διαβάζουμε στην κεντρική μας σελίδα αυτά που γράφουν)

16 Βασικά tips • Βασικά tips: – Για να απαντήσουμε σε κάποιον βάζουμε μπροστά από το username του ή πατάμε στο βελάκι δίπλα στο tweet του. – Βάζουμε #θέμα όταν θέλουμε να πούμε κάτι για ένα συγκεκριμένο θέμα θα γίνει το μάθημα της Πέμπτης κανονικά; #διδακτική – Αυτό μπορεί να γίνει και αυτόματα μέσω της επιλογής Reply – όταν θέλουμε να προωθήσουμε κάποιο tweet που μας φαίνεται ενδιαφέρον και πιστεύουμε ότι θα φανεί χρήσιμο στους άλλους κάνουμε ReTweet βάζοντας ή απλά πατάμε την αντίστοιχη επιλογή στο τέλος του μηνύματος – Μπορείτε να αποθηκεύσετε τα αγαπημένα σας μηνύματα (επιλέξτε favorite)

17 Αναζητώντας άτομα • Μπορείτε να αναζητήσετε : – άτομα που γνωρίζετε ήδη: Μέσω της επιλογής «Find and Follow» – άτομα που συμμετέχουν σε άλλες online δραστηριότητες και παρέχουν εκεί το λογαριασμό τους – άτομα με κοινά ενδιαφέροντα ή που προέρχονται από κάποια συγκεκριμένη περιοχή – άτομα που ακολουθούν οι φίλοι σας

18 Μια περιήγηση σε λογαριασμούς Έλληνες @MariaPalas • … Εκπαίδευση, Τεχνολογία, • …

19 Χρήσεις 19

20 Χρήσεις • Μπορεί να προσφέρει ένα στιγμιότυπο από τη ζωή καθηγητών και φοιτητών: – Π.χ. Δημιουργία μιας ιστοσελίδας που περιέχει βασικές πληροφορίες για καθηγητές και μαθητευόμενους αλλά και μια μικρή λίστα από τα τελευταία τους tweets. – – Πλεονεκτήματα προσέγγισης;

21 Χρήσεις • Αποστολή χρήσιμων πληροφοριών: – Π.χ. πολλά σχολεία χρησιμοποιούν το Twitter για να στέλνουν νέα, ενημερώσεις, πληροφορίες εκδηλώσεων αλλά και θέσεις εργασίας. – Οι διαφορετικές υπηρεσίες ενός πανεπιστημίου (Κέντρο σταδιοδρομίας, κέντρο διαχείρισης δικτύου, κτλ) αποκτούν το δικό τους λογαριασμό – Π.χ. • Αναζήτηση πληροφοριών για ερευνητικά άρθρα, ενημέρωση για ερευνητικά αποτελέσματα. – Πολλοί ερευνητές ενημερώνουν για νέα άρθρα που δημοσιεύουν ή για την εξέλιξη των ερευνών τους

22 Χρήσεις • Ακολουθείς μέντορες ή διάσημα άτομα – Π.χ. καθηγητές πανεπιστημίων, διάσημους επιχειρηματίες, διάσημους συμβούλους επιχειρήσεων, προγραμματιστικές ομάδες μεγάλων εταιριών • Ψάχνεις για άτομα με κοινά ενδιαφέροντα από όλο τον κόσμο και ανήκεις σε μια κοινότητα πρακτικής – Η αναζήτηση στα tweets μπορεί να σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις λογαριασμούς που έχουν κοινά ενδιαφέροντα με σένα και βρίσκονται σε ένα διαφορετικό σημείο του πλανήτη • Συνδέεσαι με αίθουσες που βρίσκονται σε διαφορετική γεωγραφική περιοχή – Π.χ. Διαμοιρασμός έργων, πληροφοριών για την ανάπτυξη προϊόντων, για μικρά επιτεύγματα μαθητών ή τάξεων κτλ..

23 Χρήσεις • Μπορείς να παράσχεις στους μαθητές σου μια λίστα με άτομα που δημοσιεύουν πληροφορίες σχετικές με το μάθημα – Οι καθηγητές επιλέγουν προσεκτικά άτομα που δημοσιεύουν tweets με πλούσιο υλικό που σχετίζεται με το μάθημα και ζητούν από τους μαθητές τους να ακολουθήσουν τη σχετική λίστα. • Στέλνεις διδακτικά πλάνα και αντίστοιχες σημειώσεις. – Π.χ. Άλλοι καθηγητές και μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν τις δημοσιεύσεις αυτές. Παιδιά που έχασαν το μάθημα μπορούν να καταλάβουν τι συνέβη στο μάθημα • Παρακολουθείς ειδήσεις – Το Twitter έχει καταφέρει να γίνει ένας εξαιρετικός πόρος για την μετάδοση των τελευταίων νέων.

24 Χρήσεις • Μπορείς να αναζητήσεις προτάσεις βιβλίων, διδακτικά εργαλεία, ή γενικότερα βοήθεια – Παραδειγματικό tweet: Can anyone share their successful SMART board lessons for 2nd grade? • Μπορείς να προτείνεις βιβλία, διδακτικά πλάνα, μαθησιακό υλικό – Παραδειγματικό tweet: Grade 3 #summerreading: Clementine by Sara Pennypacker, the most lovable troublemaker since Ramona Quimby

25 Χρήσεις • Να μοιραστείς ένα χρήσιμο σύνδεσμο στο διαδίκτυο, ένα άρθρο σε blog κτλ. – Παραδειγματικό tweet: Fantastic edublog giving teachers practical tips for integrating technology into the classroom. • Να παρέχεις ένα tip της ημέρας, βιβλίο της ημέρας, ένα χρήσιμο πρόγραμμα της ημέρας – Παραδειγματικό tweet: Summer Reading Tweetfest coming June 1. A daily summer book recommendation for kids. #kidlit • Να στείλεις μηνύματα για κάθε καινούρια δραστηριότητα στο σχολείο σου – Παραδειγματικό tweet: A link to ESL Summer School Information can be found on the home page

26 Χρήσεις • Να καλέσεις αυτούς που σε ακολουθούν σε ένα γεγονός – Παραδειγματικό tweet: Live Chat: Helping Students Find Their Inner Reader. Today at 4EST. • Να στείλεις ένα μήνυμα που βρήκες ενδιαφέρον σε άλλους – Sample retweet: Great podcasts for kids on our new podcast page: Sample retweet: Great #summerreading video review of "Museum Mysteries for Kids" similar to Elise Broach's MASTERPIECE

27 Χρήσεις • Να γράψεις συνεργατικά ένα κειμενικό προϊόν – Πολλοί χρησιμοποιούν το twitter για τη συγγραφή ποιημάτων, αφηγημάτων κτλ που βασίζονται σε μικρά κομμάτια πληροφοριών 140 χαρακτήρων που προέρχονται από πολλαπλούς μαθητές. • Να δημιουργήσεις ένα ιστορικό εντυπώσεων από μια εκδρομή – Οι μαθητευόμενοι καλούνται να σχολιάσουν, να φωτογραφίσουν, να συζητήσουν για αυτά που συναντούν. Το σύνολο της συνεισφοράς του επιτρέπει τη δημιουργία ενός ιστορικού της επίσκεψης.

28 Χρήσεις • Να κρατάς σημειώσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος – Οι μαθητές στέλνουν tweets με τις μικροσημειώσεις τους από τις διαλέξεις. Οι μαθητές στη συνέχεια επεξεργάζονται και επιλέγουν tweets για να δημιουργήσουν τις σημειώσεις του μαθήματος • Να επικοινωνήσεις με επαγγελματίες – Οι μαθητές έρχονται σε επαφή και συζητούν με επαγγελματίες που ασχολούνται με το αντικείμενο του μαθήματος.

29 Χρήσεις

30 Έρευνες 30

31 Παραδειγματικές μελέτες • Οι Ullrich et al. (2008): – περιγράφουν μια από τις πρώτες χρήσεις των μικροϊστολογίων για την εκμάθηση ξένων γλωσσών εξ’αποστάσεως στο University of Shanghai Jiao Tong. Το βασικό ερώτημα που είχαν ήταν το πώς θα μπορούσε να αυξηθεί η ενεργητική συμμετοχή μαθητευόμενων σε προφορική επικοινωνία με τη χρήση της ξένης γλώσσας καθώς πολλές φορές είτε ντρέπονταν είτε δεν επαρκούσαν οι γνώσεις τους για να τα καταφέρουν. Για το λόγο αυτό υποστήριξαν τη συνομιλίες μέσω Twitter. – Το 94% των μαθητευόμενων δήλωσε ότι το επίπεδο των αγγλικών τους βελτιώθηκε με τη βοήθεια του Twitter. Υπήρξε αλληλο-ενθάρρυνση για συμμετοχή και μισοί από τους φοιτητές ένιωσαν άνετα και επικοινώνησαν στα αγγλικά και με άλλους χρήστες εκτός του τμήματος

32 Παραδειγματικές μελέτες • Οι Jensen et al. (2010): – Δημιούργησαν τo TwHistory (http://twhistory.com/) που είναι μια υπηρεσία μικροϊστολογίων που επιτρέπει την αναπαραγωγή ιστορικών συμβάντων με τη χρήση των εργαλείων του Twitter.http://twhistory.com/ – Τα ιστορικά πρόσωπα αποκτούν το δικό τους προφίλ, επικοινωνούν μεταξύ τους, αναπτύσσουν σχέσεις και οι μαθητές παίζουν είτε το ρόλο του θεατή είτε αναλαμβάνουν να αναπαράγουν το ρόλο των πρωταγωνιστών. – Τα μηνύματα των 140 χαρακτήρων στέλνονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ώρα και την ημέρα των πραγματικών γεγονότων για να δώσουν την αίσθηση ότι πραγματοποιούνται σε πραγματικό χρόνο. – Η ανάδραση από τους φοιτητές ήταν θετική και οι φοιτητές υποστήριξαν ότι θα επιθυμούσαν την επανάληψη της δραστηριότητας για άλλα ιστορικά γεγονότα. Παρουσιάστηκαν δυσκολίες με ένα τμήμα κακών συνεισφορών.

33 Παραδειγματικές μελέτες • Οι Smith και Rankin (2009): – περιγράφουν ένα πείραμα σε ένα μάθημα ιστορίας στο University of Texas, Dallas. Στόχος τους ήταν να δώσουν περισσότερες ευκαιρίες συμμετοχής στους φοιτητές. – Δυο από τις τρεις εβδομαδιαίες συναντήσεις πραγματοποιούνταν ως τυπικές διαλέξεις ενώ μια τρίτη συνάντηση είχε δηλωθεί ως «Το πείραμα του Twitter». Υπήρχε ένας Twitter λογαριασμός για την τάξη και ο κάθε φοιτητής είχε το δικό του λογαριασμό. Πριν από κάθε συνάντηση, οι φοιτητές έπρεπε να μελετήσουν συγκεκριμένο υλικό ενώ κατά τη διάρκεια της συνάντησης τους δίνονταν ένα ανοικτού τύπου κουίζ που καλούνταν να σχολιάσουν χρησιμοποιώντας διαφορετικά hashtags. Οι συνεισφορές των φοιτητών εμφανίζονταν ανά στήλη (hashtag) με τη χρήση του Tweetdeck σε μια κεντρική οθόνη στην αίθουσα. – Οι συζητήσεις ήταν πολύ εποικοδομητικές και οι ερευνητές δοκίμασαν διάφορες στρατηγικές συζητήσεων. Κατέληξαν ότι οι συζητήσεις σε επίπεδο μικρών ομάδων ήταν οι πιο παραγωγικές και προκαλούσαν τη δημιουργία των πιο ενδιαφερουσών ιδεών. – “Ήταν το μόνο πράγμα που άλλαξε τη δυναμική της αίθουσας περισσότερο από οτιδήποτε έχω κάνει στη διδασκαλία μου» – The twitter experiment (video) The twitter experiment (video)

34 Παραδειγματικές μελέτες • Ebner (2009) – αναφέρει ότι έστησε ένα Twitterwall δίπλα από την τυπική οθόνη προβολής των διαλέξεων. Ο τοίχος επέτρεπε στο κοινό να συζητήσει, να ανταλλάξει συνδέσμους, να μοιραστεί σκέψεις και εικόνες κατά τη διάρκεια της διάλεξης. – Το ρεύμα των tweets μπορεί να αποθηκευτεί και να προσφερθεί ως υποστηρικτικό της συγκεκριμένης διάλεξης. – Διασπαστικές συζητήσεις συνέβησαν που δυσκόλεψαν την παρακολούθηση – Επίσης όμως ότι το επιπλέον υλικό, τα σχόλια, οι ερωτήσεις κτλ από τα tweets ενίσχυσαν τη μελέτη του παρουσιαζόμενου υλικού

35 Παραδειγματικές μελέτες • Και οι Costa, Beham, Reinhardt, και Sillaots (2008): – Χρησιμοποίησαν μικροϊστολόγια ως ένα κανάλι για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας των μαθητευόμενων κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος. – Οι ερευνητές κατέληξαν ότι τα μικροιστολόγια ευνόησαν τον απρογραμμάτιστο διαμοιρασμό πληροφοριών και ενδιαφέρουσες συζητήσεις μεταξύ των μαθητευόμενων αλλά κάποιοι βρήκαν αυτή την μορφή επικοινωνίας χαοτική, υπερβολική και διασπαστική

36 Παραδειγματικές μελέτες • Ο Cole Camplese (2009): – Ζήτησε από τους φοιτητές του στο Pennsylvania State University να φέρουν τους φορητούς τους στην αίθουσα διδασκαλίας. Χρησιμοποιώντας το Twitter, ενθαρρύνθηκαν να μοιραστούν ερωτήσεις και σημειώσεις κατά τη διάρκεια των διαλέξεων – Παρότι χρειάστηκε κάποιος χρόνος για να γίνει αντιληπτή η δραστηριότητα και το νόημά της, πολύ σύντομα οι πιο ντροπαλοί άρχισαν να θέτουν ερωτήσεις – Όταν ρωτήθηκε για τη πιθανότητα διάσπασης της προσοχής ο Camplese ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η ελπίδα μου είναι ότι το δεύτερο επίπεδο συζήτησης θα επιφέρει ρήξη στο παλιό μοντέλο της αίθουσας και θα επιτρέψει νέες μορφές διδασκαλίας στις οποίες οι μαθητευόμενοι θα έχουν μεγαλύτερο ρόλο και οι πληροφορίες θα προσφέρονται και πέρα από τους τοίχους της αίθουσας»

37 Παραδειγματικές μελέτες • Οι Dunlap και Lowenthal (2009): – Χρησιμοποίησαν το Twitter με την ελπίδα ότι θα συνδέσουν τους φοιτητές με ένα ευρύτερο δίκτυο επαγγελματιών. – Παρότι με τη χρήση του Twitter, η ανεπίσημη επικοινωνία στα πλαίσια του μαθήματος υποβοηθήθηκε, οι διδάσκοντες επίσης επισήμαναν ότι οι φοιτητές ωφελήθηκαν και από τις αλληλεπιδράσεις με ένα παγκόσμιο δίκτυο επαγγελματιών που πρόσφεραν πραγματικές προοπτικές στο περιεχόμενο του μαθήματος.

38 Παραδειγματικές μελέτες • Η Michelle Everson (2009): – Χρησιμοποίησε το Twitter για να βελτιώσει τις γνώσεις στατιστικής των φοιτητών της σε αντίστοιχο μάθημα. Ζήτησε από τους φοιτητές, ως ευκαιρία για να πάρουν έξτρα βαθμούς, την αποστολή tweet σε θέματα σχετικά με το μάθημα της στατιστικής – Οι φοιτητές της το έκαναν βρίσκοντας ποικίλες πηγές πληροφοριών για τη στατιστική (αναφορές νέων, καλές ή κακές χρήσης της στατιστικής, ενδιαφέροντες γράφοι, σύνολα δεδομένων, βίντεο από το YouTube videos, κτλ.) – Το επίπεδο εμπλοκής των μαθητευόμενων ήταν εξαιρετικό.

39 Παραδειγματικές μελέτες • Οι Java, Song, Finin, and Tseng (2007) – Ανέλυσαν 1.3 εκατομμύρια tweets από 76,000 unique χρήστες στο twitter.com κατά τη διάρκεια δυο μηνών το Οι ερευνητές επίσης μελέτησαν τις σχέσεις φιλίας του κάθε χρήστη. – Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι χρήστες ανέπτυσσαν νέες σχέσεις ψάχνοντας τους φίλους των φίλων τους. – Τα περισσότερα tweets ήταν μηνύματα προς ένα γενικό δημόσιο κοινό – Ο κάθε χρήστης συμμετείχε σε δυο δίκτυα: ένα μεγάλο με όλους αυτούς που ακολουθεί και τον ακολουθούν και ένα μικρό με το οποίο ανταλλάσει απευθείας μηνύματα

40 Παραδειγματικές μελέτες • Οι Ebner (et al. 2010) – Πραγματοποίησαν μια μελέτη για τη χρήση των μικροϊστολογίων από φοιτητές του University of Applied Sciences of Upper Austria στα πλαίσια ενός μαθήματος. Αναλύθηκαν όλα τα tweets των συμμετεχόντων (11,214) – Οι ερευνητές κατέληξαν ότι : – Τα μικροϊστολόγια αποτελούν μια εντελώς καινούρια μορφή επικοινωνίας που μπορεί να ενισχύσει την άτυπη μάθηση πέρα από τις αίθουσες – Η σημαντική συνεισφορά τους δεν εντοπίστηκε στην μεταφορά της πληροφορίας ή στα μηνύματα κατάστασης αλλά στην ευκαιρία να είσαι μέρος της διαδικασίας ανάγνωσης, σχολιασμού, συζήτησης κτλ. κάποιου άλλου! – Τα μικροιστολόγια μπορούν να βοηθήσουν τους χρήστες να είναι παρόντες σε μια κοινότητα που «μουρμουρίζει» καθώς δουλεύει σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα χωρίς περιορισμούς χρόνους και χώρου.

41 Οφέλη - μειονεκτήματα 41

42 Οφέλη 1.Διάχυση, ανταλλαγή και δημιουργία ιδεών / Επικοινωνία 2.Επίδειξη προϊόντων 3.Επαγγελματική ανέλιξη 4.Δημιουργία φίλων 5.Μετασχηματίζει τη δυναμική της τάξης 6.Συνδέει άτομα τα οποία δεν θα είχαν τη δυνατότητα να συναντηθούν κάτω από άλλες συνθήκες 7.Περιορίζει την επικοινωνία στους 140 χαρακτήρες και έτσι βοηθά τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν την προσοχή τους, τη δεξιότητα της συνοπτικής περιγραφής αλλά ακόμη και τη δεξιότητα της σύνθεσης κειμένων

43 Οφέλη 8.Μπορεί να είναι χρήσιμο για τη δημιουργία μιας αληθινής εκπαιδευτικής κοινότητας από επαγγελματίες 9.Επιτρέπει τη σύνδεση των δασκάλων με τους μαθητές στον πραγματικό κόσμο 10.Δίνει στους μαθητές την αίσθηση ότι ένα άτομο ενδιαφέρεται γι αυτούς έξω από το χώρο της τάξης (αισθάνονται πιο άνετα όταν μιλούν στο Twitter παρά μέσα στη σχολική τάξη) 11.Οι πιο ήσυχοι-ντροπαλοί μαθητές μπορούν να «ακουστούν»

44 Μειονεκτήματα 1.Το Twitter όταν ενσωματώνεται σε ένα μάθημα μπορεί να θεωρηθεί εργαλείο απόσπασης προσοχής για ορισμένους μαθητές (ιδίως για μαθητές με σχετικά προβλήματα) 2.Το «τιτίβισμα» είναι μια δραστηριότητα που απαιτεί να αφιερώσουμε έστω και λίγο χρόνο από την καθημερινότητά μας 3.Μπορεί να παρατηρηθεί έλλειψη ευγένειας από την πλευρά των μαθητών: οι μαθητές μπορούν να μην ακούν το δάσκαλό τους ομιλητή και ταυτόχρονα να μιλούν και με τους φίλους τους 4.Τα μηνύματα που αποστέλλονται λαμβάνονται υπόψη μόνο από τα άτομα που βρίσκονται στο δίκτυο του καθενός 5.Καταλήγει ορισμένες φορές ως εξάρτηση

45 Μειονεκτήματα 6.Το Twitter στα σχολεία επιτρέπει τη γρήγορη διάδοση φημών 7.Η συγγραφή με 140 χαρακτήρες θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη λανθασμένων δεξιοτήτων γραμματικής 8.Μπορεί να εκτρέπει την προσοχή των μαθητών από τη συγκέντρωσή τους σε ιδέες που ακούγονται μέσα στην τάξη 9.…

46 • Αναφορές


Κατέβασμα ppt "Twitter Στ. Δημητριάδης & Γ. Παλαιγεωργίου Εργαστήριο Πολυμέσων, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ Μάθημα: Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google