Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ WORKSHOP B Προετοιμασία για αυτοπαρουσίαση σε επαγγελματική συνέντευξη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ WORKSHOP B Προετοιμασία για αυτοπαρουσίαση σε επαγγελματική συνέντευξη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ WORKSHOP B Προετοιμασία για αυτοπαρουσίαση σε επαγγελματική συνέντευξη

2 Περιεχόμενα  Σκοπός - Στόχος Workshop Β  Τεχνικές επαγγελματικής συνέντευξης  Διαδικασία Επιλογής Προσωπικού από επιχειρήσεις  Είδη συνεντεύξεων  Οι τέσσερις αρχές του Larry king  Ενέργειες πριν τη συνέντευξη ( Προετοιμασία )  Η στιγμή της συνέντευξης  Ενέργειες μετά τη συνέντευξη  Πρακτική εξάσκηση : « Εικονικές » Συνεντεύξεις

3 Σκοπός - Στόχος Workshop Β  Το συγκεκριμένο εργαστήριο συμβουλευτικής (Workshop Β ) απευθύνεται σε σπουδαστές / αποφοίτους του ΤΕΙ Λάρισας.  Αποτελεί το δεύτερο από μια σειρά τεσσάρων εργαστηρίων για την ομαδική προετοιμασία φοιτητών και αποφοίτων σε θέματα επαγγελματικής οργάνωσης και σχεδιασμό καριέρας.  Αποσκοπεί στο να εκπαιδεύσει τους σπουδαστές ως προς τη σωστή παρουσίαση του εαυτού τους κατά το τελικό στάδιο της διαδικασίας επιλογής τους για την κάλυψη μιας θέσης εργασίας.  Απώτερος στόχος είναι να βοηθήσει τους αποφοίτους του ΤΕΙ / Λάρισας στη μελλοντική εξέλιξη και σταδιοδρομία τους.

4 Διαδικασία Επιλογής Προσωπικού από επιχειρήσεις  Βήμα 1 ο : Καταγράφουν τους φακέλους υποψηφιότητας που λαμβάνουν και τους κατηγοριοποιούν ανά ειδικότητα.  Βήμα 2 ο : Μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής αξιολογούν τους φακέλους κατά ειδικότητα, ανάλογα με τις προδιαγραφές που έχει καθορίσει η επιχείρηση για τη συγκεκριμένη θέση.  Βήμα 3 ο : Καλούν σε συνέντευξη όσους αξιολόγησαν περισσότερο κατάλληλους για τη θέση ώστε να κάνουν την τελική επιλογή.

5 Είδη συνεντεύξεων  Δομημένη συνέντευξη  Ακολουθείται προκαθορισμένη διαδικασία με σειρά ερωτήσεων.  Ενδείκνυται όταν υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι / συλλέγονται στοιχεία συγκρίσιμα μεταξύ τους.  Στερεότυπη μορφή / Αυστηρό & οριοθετημένο κλίμα  Δυσκολία στον υποψήφιο να αποβάλει το άγχος του και να λειτουργήσει ελεύθερα.  Μη δομημένη συνέντευξη  Ελεύθερη συζήτηση.  Πλούσια ευρήματα / δυσκολία καταγραφής & σύγκρισης πληροφοριών.  Φιλικό κλίμα  Πλεονεκτικότερη για τον υποψήφιο, χαλαρή συμπεριφορά.

6 Οι τέσσερις αρχές συνέντευξης του Larry King  Σύμφωνα με τον γνωστό δημοσιογράφο του CNN, για μια επιτυχημένη συνέντευξη ο υποψήφιος πρέπει : 1. να δείξει εξ ’ αρχής στον εργοδότη τι μοναδικό μπορεί να κάνει γι ’ αυτόν  Εστιάζουμε στο τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για τον εργοδότη και όχι το αντίστροφο.  Επιχειρηματολογούμε τεκμηριώνοντας για ποιο / ους λόγους είμαστε εμείς οι πλέον κατάλληλοι για τη θέση. 2. να είναι ανοιχτός στη συζήτηση και να έχει θετική στάση  Δεν υιοθετούμε υπηρεσιακό ύφος γιατί έτσι περιορίζεται ο αυθορμητισμός.  Η προοπτική απασχόλησής μας στην εταιρία θα πρέπει να μας ενθουσιάζει. Το έκδηλο ενδιαφέρον μπορεί καμιά φορά να εξαλείψει την έλλειψη εμπειρίας.

7 Οι τέσσερις αρχές συνέντευξης του Larry King ( συν.) 3. να πάει στη συνέντευξη προετοιμασμένος  Φρεσκάρουμε στη μνήμη μας τα στοιχεία της συνοδευτικής επιστολής και του βιογραφικού μας. Σκεφτόμαστε πιθανές ερωτήσεις και ετοιμάζουμε πειστικές απαντήσεις.  Μαθαίνουμε πληροφορίες για α ) το άτομο που θα μας πάρει τη συνέντευξη, β ) τη θέση που διεκδικούμε, γ ) την εταιρεία / κλάδο.  Μειώνουμε το άγχος με χαλάρωση, ξεκούραση, αυτοσυγκέντρωση και καλή προετοιμασία. 4. να κάνει ερωτήσεις  Ετοιμάζουμε ερωτήσεις με στοιχεία που θέλουμε εμείς να μάθουμε και θεωρούμε σημαντικά.  Με τον τρόπο αυτό αποδεικνύουμε την προετοιμασία που κάναμε και το ενδιαφέρον μας για τη θέση.

8 Ενέργειες πριν τη συνέντευξη ( Προετοιμασία )  Πιθανές ερωτήσεις εργοδότη / Πληροφορίες που θέλει να μάθει για εσάς :  Τις σχέσεις που δημιουργείτε στον επαγγελματικό σας χώρο.  Την ευκολία μετάδοσης των σκέψεων / ιδέες σας.  Την ικανότητά σας να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της θέσης ( εάν διαθέτετε την απαραίτητη βασική γνώση και κατανόηση ώστε να ωφεληθείτε από τη βασική εκπαίδευση που θα σας παρασχεθεί ).  Τις επαγγελματικές σας φιλοδοξίες.  Τη στάση σας σχετικά με τις προκλήσεις / δυσκολίες που μπορούν να παρουσιαστούν κατά την εργασία.  Το επίπεδο αυτογνωσίας σας ( γνώση των δυνατών / αδύνατων σημείων σας ).  Την ικανότητά σας ως προς τη λήψη αποφάσεων.  Διευκρινήσεις σε σημεία / ασάφειες / κενά του βιογραφικού σημειώματος σας.  Το ενδιαφέρον σας. Εάν έχετε επαρκείς γνώσεις για τον εργοδότη, την επιχείρηση, τους στόχους της, το είδος / περιεχόμενο της εργασίας.

9 Ενέργειες πριν τη συνέντευξη ( Προετοιμασία ) ( συν.)  Συλλογή στοιχείων για τον εξεταστή :  Ονοματεπώνυμο.  Ιδιότητα / Θέση και ισχύ στην εταιρία.  Τύπο / στιλ συνέντευξης που χρησιμοποιεί.  Την οργανική του σχέση με την προς κάλυψη θέση. Ένας εξεταστής που είναι πιο άμεσα εμπλεκόμενος με τη θέση πιθανότατα να εστιάσει σε πιο τεχνικά ζητήματα ( τεχνογνωσία, εμπειρία ), σε σχέση με ένα στέλεχος από τη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού που διερευνά περισσότερο στοιχεία της προσωπικότητας, ικανότητες και κίνητρα.

10 Ενέργειες πριν τη συνέντευξη ( Προετοιμασία ) ( συν.)  Συλλογή στοιχείων για την προς κάλυψη θέση εργασίας :  Τίτλος θέσης.  Πλήρης εικόνα για καθήκοντα, προοπτικές θέσης.  Πλήρης εικόνα για προσόντα / απαιτήσεις θέσης.  Σε ποιόν απευθύνεται ( γενικό διευθυντή, υπεύθυνο προσωπικού, προϊστάμενο τμήματος, άλλο ).  Τόπος εργασίας.  Απολαβές ( ενημερωνόμαστε για τα επίπεδα μισθών σε ανάλογες θέσεις / προσόντα ).

11 Ενέργειες πριν τη συνέντευξη ( Προετοιμασία ) ( συν.)  Συλλογή στοιχείων για την ίδια την επιχείρηση :  Ακριβής επωνυμία ( προσοχή στις επωνυμίες με αρχικά ).  Ιστορικό / ιδιοκτησία.  Οικονομική δραστηριότητα ( από επιμελητήρια / επαγγελματικούς φορείς ).  Κλάδος δραστηριοποίησης ( μερίδιο αγοράς της εταιρίας, ανταγωνισμός, τεχνολογία, προοπτικές κλπ ).  Οργανωτική δομή.  Διοίκηση / Ακριβές σχήμα διοίκησης.  Ονόματα και πληροφορίες για τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας.  Έκταση γεωγραφικής δραστηριότητας ( τοπική, εθνική, διεθνής ).  Νέα προϊόντα / υπηρεσίες που προσφέρει ( ενδείκνυται η δοκιμή τους ).  Μέγεθος επιχείρησης ( κύκλος εργασιών, ανθρώπινο δυναμικό ).

12 Ενέργειες πριν τη συνέντευξη ( Προετοιμασία ) ( συν.)  Ενέργειες για τον υποψήφιο :  Ξαναδιαβάζουμε το βιογραφικό που στείλαμε για τη θέση. Εστιάζουμε σε τυχόν αδύνατα σημεία γιατί αυτά προκαλούν συνήθως πολλές ερωτήσεις στη συνέντευξη.  Φροντίζουμε να είμαστε συνεπής. Ενδείκνυται να φτάσουμε 10’ νωρίτερα στο χώρο της συνέντευξης.  Επιμελούμαστε την εμφάνισή μας. Αυτή πρέπει να είναι ανάλογη του περιβάλλοντος ( καθαρή, καλόγουστη, όχι εξεζητημένη ή προκλητική ). Η περιποιημένη εμφάνιση από τη μια προδιαθέτει θετικά τον επιλογέα και από την άλλη βοηθά τον υποψήφιο να ‘ ανέβει ’ ψυχολογικά.

13 Η στιγμή της συνέντευξης  Απαιτείται αμφίδρομη επικοινωνία.  Ο υποψήφιος μπορεί και πρέπει να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του, να πάρει πρωτοβουλίες, να κάνει ερωτήσεις ( με μέτρο ).  Ο εργοδότης μπορεί να υποβάλει προσωπικές και επαγγελματικές ερωτήσεις.  προσωπικές φιλοδοξίες, προσπάθειες για επίτευξη ατομικών στόχων, οικονομικοί στόχοι, παρουσίαση προσωπικής εξέλιξης, αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου, κοινωνική δράση, συνδυασμός οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής  καθήκοντα / αρμοδιότητες προηγούμενης θέσης εργασίας, αιτιολόγηση αποχώρησης, λόγοι για τους οποίους η προσφερόμενη θέση εργασίας έχει ενδιαφέρον, γιατί πιστεύει ο υποψήφιος ότι πρέπει να προσληφθεί στη θέση εργασίας, που υπερέχει σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψήφιους, τα αδύνατα σημεία του, τρόπος αντιμετώπισης εργασιακών δυσκολιών, ανθρώπινες σχέσεις / εργασία, οικονομικές απαιτήσεις

14 Είδη ερωτήσεων  Προσωπικές  « Είστε παντρεμένος ;» / « Έχετε αδέρφια ;»  Γνώσεων  « Τι προϊόντα παράγει η επιχείρηση ;» / « Ποιά η θέση της επιχείρησης στην αγορά ;»  Γνώμης / αξιών  « Ποια η γνώμη σας για τις απεργίες ;» / « Επιθυμείτε περισσότερο χρόνο ή χρήματα ;»  Ερωτήσεις ‘ Γιατί ’ ( στοχεύουν στην αιτιολόγηση, απαιτείται πληρότητα )  « Γιατί δεν έχετε παντρευτεί ;» / « Γιατί είστε υπέρ της απεργίας ;»  Ερωτήσεις πίεσης ( στοχεύουν στην ανακάλυψη αντιδράσεων )  « Μήπως τα προσόντα σας είναι λίγα για αυτή τη θέση ;» / « Είστε διευθυντής μιας επιχείρησης, πώς θα αντιμετωπίσετε μια απεργία ;»

15 Τύποι ερωτήσεων  Κλειστές  Προτιμώνται στην αρχή της συνέντευξης, διευκολύνουν τον υποψήφιο.  Συνήθως απαντώνται μονολεκτικά.  Περιορίζουν τις απαντήσεις του υποψηφίου, κίνδυνος για λάθος εντυπώσεις.  Ανοιχτές  Αφήνουν περιθώριο ανάπτυξης απόψεων, πληρέστερη απάντηση υποψηφίου.  Δίνουν περισσότερες και εγκυρότερες πληροφορίες.  Προκατασκευασμένες  Συνδυασμός κλειστών - ανοιχτών.  Απάντηση από επιλογή προεπιλεγμένων απαντήσεων στις οποίες περιλαμβάνεται και η επιλογή « άλλος λόγος ».  Πιθανό η απάντηση να υπολογίζεται βάση μιας κλίμακας συμφωνίας / διαφωνίας.

16 Προσοχή στις δύσκολες ερωτήσεις / παγίδα  Αδύνατα σημεία : όλοι έχουμε κάποια, φροντίζουμε η αναφορά μας σε αυτά να μη σταθεί η αιτία απόρριψής μας.  Μισθός : Δε συζητάμε πολλές λεπτομέρειες. Καλύτερα να γίνει αυτό σε μια δεύτερη συνάντηση, όπου θα γνωρίζουμε καλύτερα τις προθέσεις της επιχείρησης ή στο τέλος της συζήτησης. Προτείνουμε από την επιχείρηση να ορίσει το ύψος των χρηματικών μας απολαβών ( ενδείκνυται στις περιπτώσεις που δε γνωρίζουμε πως διαμορφώνονται οι μισθοί στην αγορά εργασίας ). Συνεκτιμούμε και τις όποιες μη χρηματικές απολαβές που μας παρέχονται. Δε δεσμευόμαστε για οικονομικά ζητήματα πριν ληφθούν οι σχετικές με την πρόσληψή μας αποφάσεις.  Προηγούμενη εργασία : Δεν επικρίνουμε τον προηγούμενο εργοδότη μας ούτε δίνουμε πληροφορίες σχετικά με την προηγούμενη εργασία μας ( ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων  εχεμύθεια από προσωπικό ).  Δε λέμε ανακρίβειες / ψέματα. Η ειλικρίνεια λειτουργεί θετικά.

17 Κατάλληλη συμπεριφορά υποψηφίου  Η συμπεριφορά μας πρέπει να αποδεικνύει ότι είμαστε άνετοι, φιλικοί, ευγενικοί, ευχάριστοι, ήρεμοι, συνεργάσιμοι, ώριμοι, φυσικοί, προσγειωμένοι, με αυτοπεποίθηση και σεμνότητα, με ενδιαφέρον και θετική προδιάθεση.  Η γλώσσα του σώματος ( στάση σώματος, έκφραση προσώπου, χειρονομίες, βλέμμα, ρυθμός ομιλίας κ. ά.) φανερώνει όσα δε λένε τα λόγια.  Διατηρούμε συνεχώς την οπτική επαφή με το συνομιλητή μας.  Διατηρούμε καλούς τρόπους. Είμαστε χαμογελαστοί, χαιρετάμε θερμά τον επιλογέα τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο από το γραφείο του, καθόμαστε όταν μας υποδείξουν με κατάλληλο τρόπο. Ενδείκνυται να καθόμαστε με το σώμα ελαφρά γερμένο π ρος τα εμ π ρός. Υ π οδηλώνει ενεργητικότητα, ενδιαφέρον και αντα π όκριση στα λεγόμενα του συνομιλητή μας.

18 Ορθή τακτική του υποψηφίου κατά τη συνέντευξη  Συνειδητοποιούμε τους διαφορετικούς ρόλους του καθενός ( επιλογέα / υποψηφίου ). Ο επιλογέας οριοθετεί τη συνέντευξη.  Κατανοούμε το δύσκολο έργο του επιλογέα. Έχει την ανάγκη να τον κάνει να νιώσει σίγουρος και να του κερδίσει την εμπιστοσύνη ο υποψήφιος για να τον προκρίνει.  Δεν παρασυρόμαστε από τον επιλογέα ( συντηρητικός, αγενής, απόμακρος, επιθετικός, αδιάφορος κλπ ). Διατηρούμε την ψυχραιμία μας, δείχνουμε ευελιξία και εστιάζουμε στο στόχο μας : να δημιουργήσουμε την καλύτερη θετική εντύπωση και να προσληφθούμε.  Δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να ψυχολογήσουμε τον επιλογέα και να του δώσουμε τις απαντήσεις που αυτός θέλει να ακούσει.  Ακούμε προσεκτικά και δεν διακόπτουμε. Ζητάμε διευκρινήσεις αν δεν καταλάβαμε την ερώτηση.  Δεν υποτιμάμε καμία ερώτηση.

19 Ορθή τακτική του υποψηφίου κατά τη συνέντευξη ( συν.)  Απαντάμε συγκεκριμένα, τεκμηριωμένα και με σαφήνεια.  Δεν ασκούμε κριτική και αποφεύγουμε να δείξουμε επιφυλακτικοί, καχύποπτοι ή προκατειλημμένοι.  Έχουμε συναίσθηση του χρόνου και το δείχνουμε. Σεβόμαστε το χρόνο του επιλογέα και δεν μακρηγορούμε ( διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να βγούμε εκτός θέματος, να κουράσουμε / εκνευρίσουμε τον επιλογέα ).  Επειδή και ο υποψήφιος επιλέγει, αν αντιληφθούμε ότι η θέση / εταιρεία δεν είναι αυτό που ψάχνουμε ενημερώνουμε εγκαίρως και αποχωρούμε από τη διαδικασία επιλογής.  Φροντίζουμε να φέρουμε μαζί μας στη συνέντευξη όλα τα έγγραφά μας ( αντίγραφα πτυχίων, συστατικές επιστολές, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας και 2 αντίγραφα του βιογραφικού μας ).  Πριν φύγουμε μαθαίνουμε το επόμενο βήμα της διαδικασίας.  Κατά την αποχώρηση ευχαριστούμε και τονίζουμε ξανά το ενδιαφέρον μας.

20 Τα σημαντικότερα εμπόδια κατά την επικοινωνία  Η τάση να μη συμμετέχει στη συζήτηση ο υποψήφιος λόγο άγχους / νευρικότητας.  Η έλλειψη αξιοπιστίας και από τις δυο πλευρές.  Η έλλειψη ενδιαφέροντος για τα θέματα της συνέντευξης και από τις δυο πλευρές.  Η εχθρική στάση του εργοδότη.  Η τάση να δείχνει ο υποψήφιος ότι τα ξέρει όλα.  Η έλλειψη εμπιστοσύνης και από τις δυο πλευρές.  Η έλλειψη επανατροφοδότησης της συζήτησης και από τις δυο πλευρές.

21 Ενέργειες μετά τη συνέντευξη  Αυτοαξιολογούμε την εμπειρία μας. Σκεφτόμαστε πως μας φάνηκε η στάση μας, τα εύκολα / δύσκολα σημεία της συνέντευξης, πως τα αντιμετωπίσαμε, πως μπορούσαμε να τα βελτιώσουμε.  Συντάσσουμε μια σύντομη και μεστή επιστολή και ευχαριστούμε για τη συνέντευξη, επισημαίνουμε τις θετικές μας εντυπώσεις και την επιθυμία μας να εργαστούμε στην εταιρία. Ενδείκνυται στις περιπτώσεις που μας ενδιαφέρει πολύ η θέση και μετά τη συνέντευξη.  Αν δεν έχουμε σχετική ενημέρωση στον προβλεπόμενο χρόνο τηλεφωνούμε στον αξιολογητή για την εξέλιξη της υποψηφιότητάς μας.  Δεν απογοητευόμαστε σε περίπτωση απόρριψης.  Σε περίπτωση πρόσληψης προετοιμαζόμαστε για την ανάληψη των νέων καθηκόντων μας και επιδιώκουμε την πλήρη ένταξή μας στο σύστημα ανθρώπινων σχέσεων της επιχείρησης.

22 Βιβλιογραφία  Κωνσταντέλλος Νικήτας, Ξεχωρίστε Επαγγελματικά Πετυχαίνοντας Πρόσληψη στις Καλύτερες Εταιρίες, Β΄ έκδοση, Εκδόσεις Α. Παπασοτηρίου & ΣΙΑ ΟΕ, Αθήνα.  Μάραντος Παύλος, Τεχνικές Εύρεσης Εργασίας, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα.  Σιδέρης Θωμάς, « Προσλαμβάνεστε …». Η είσοδος των νέων στην αγορά εργασίας, Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας, Αθήνα.


Κατέβασμα ppt "ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ WORKSHOP B Προετοιμασία για αυτοπαρουσίαση σε επαγγελματική συνέντευξη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google