Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων [ www.inf.uth.gr] ΟΜΑΔΑ Θ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων [ www.inf.uth.gr] ΟΜΑΔΑ Θ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων [ ΟΜΑΔΑ Θ

2 ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΗΥ310 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- 1 η Παρουσίαση ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Θ : Αλιμήσης Χρήστος Βερούλης Γεώργιος Δούλης Μιχαήλ Καλκάνωφ Αντώνιος Κιαμίλης Νικόλαος Κωνσταντάκος Ανδρέας Μπάδρας Γεώργιος Μπέλλος Δημήτριος Χαριτίδης Πολυχρόνης

3 Θέμα Παρουσίασης: Μεθοδολογίες Σύνταξης και Οργάνωσης Τεχνικών Παρουσιάσεων

4 Δομή παρουσίασης > Ορισμός Τεχνικής Παρουσίασης-Βασικές αρχές Σχεδίασης > Διαχωρισμός σε Large Groups και Small Groups > Αναλυτική παρουσίαση για Large Groups > Συνοπτική παρουσίαση για Small Groups > Επιλογή Χρωμάτων σε διαφάνειες > Δικές σας ερωτήσεις-απορίες

5 Ορισμός Παρουσίασης? • (Ετυμολογική Προσέγγιση): Ο ορισμός της παρουσίασης είναι να φέρω κάτι ενώπιον ενός κοινού. Η λέξη παρουσιάζω μας έρχεται από τα Λατινικά και σημαίνει να δείξουμε. • Ο κύριος σκοπός μιας παρουσίασης είναι η μεταφορά μιας σειράς ιδεών (μήνυμα)από τον εισηγητή στους ακροατές(κοινό). • Η επιτυχημένη μεταφορά του μηνύματος απαιτεί, εκτός από την ικανοποιητική γνώση του αντικειμένου, να ληφθούν υπόψη και τα χαρακτηριστικά του ακροατηρίου.

6 Large Groups vs Small Groups • Το σημαντικότερο κριτήριο στο σχεδιασμό μιας παρουσίασης είναι το μέγεθος του ακροατηρίου. • Το κοινό χωρίζεται σε μικρό ή μεγάλο και απαιτείται διαφοροποίηση στην σύνταξη και οργάνωσή της παρουσίασης αναλόγος του μεγέθους του. Σημείωση: Small Groups ( 50) Φάσεις οργάνωσης παρουσίασης Η οργάνωση της παρουσίασης εστιάζεται σε τρείς φάσεις: • Πριν την παρουσίαση • Κατά τη διάρκειά της • Μετά τη παρουσίαση

7 Large Groups Πριν τη παρουσίαση: • Αφιερώστε αρκετό χρόνο, αλλά όχι υπερβολικά πολύ για σωστή και επαρκή προετοιμασία. Για παρουσίαση διάρκειας μιας ώρας θα χρειαστείτε πολλαπλάσιο αριθμό ωρών για σωστή προετοιμασία. • Αναγνωρίστε το φυσικό περιβάλλον που θα γίνει η παρουσίαση και εξοικειωθείτε με αυτό όσο πιο καλά γίνεται εκ των προτέρων. • Κάντε μία επίσκεψη πριν από την παρουσίαση στον εν λόγω χώρο και βεβαιωθείτε ότι έχετε καλή γνώση χειρισμού όλων των βοηθητικών εγκαταστάσεων (ρύθμιση φωτισμού, υπολογιστών και οπτικοακουστικού εξοπλισμού).

8 Large Groups Πριν τη παρουσίαση: • Δουλέψτε το αντικείμενο της παρουσίασής σας. Εντάξτε την παρουσίασης σας σε έναν ευρύτερο τομέα – επιστημονικό πεδίο(π.χ. για παρουσίαση μαθήματος σε φοιτητές κάποιου πανεπιστημιακού τμήματος σημειώστε σε ποιο τομέα του προγράμματος σπουδών εντάσσεται, ποια μαθήματα θεωρούνται προαπαιτούμενα και ποια συνιστώμενα). • «Εξερευνήστε» σε μεγαλύτερο βάθος το ακροατήριό σας. Ποιοι το αποτελούν; Ποια η εμπειρία τους και η κατάρτισής τους στο αντικείμενο της παρουσίασης; • Επικοινωνήστε με άλλους που έχουν στο παρελθόν παρουσιάσει στο ίδιο κοινό.

9 Large Groups Πριν τη παρουσίαση: • Παρέχετε στο κοινό σας όλο το απαραίτητο υλικό για την σωστή παρακολούθηση της παρουσίασης(συνήθως φυλλάδια). • Φροντίστε να τα έχετε σχεδιάσει και παραδώσει έγκαιρα στο κοινό σας μερικές μέρες πριν την παρουσίαση. • Αποφασίστε τη μορφή της παρουσίασης. Θα χρησιμοποιήσετε την προβολή διαφανειών σχεδιασμένων στο Microsoft PowerPoint; Η μήπως θα στραφείτε στη λύση του διαδραστικού πίνακα; • Για παρουσίαση σε Large Group προσανατολιστείτε στη λύση της προβολής του Microsoft PowerPoint.

10 Large Groups Πριν τη παρουσίαση: • Προσοχή στο σχεδιασμό των διαφανειών που θα χρησιμοποιήσετε. Θα πρέπει να έχουν όλες οι διαφάνειες την ίδια μορφή, η οποία θα πρέπει να γίνεται ξεκάθαρη από την αρχή. • Χρησιμοποιείστε(με μέτρο πάντα) χρώματα, επισημάνσεις στα σημεία κλειδιά και εικόνες όπου μπορούν να βοηθήσουν. • Προετοιμαστείτε για την αντιμετώπιση τυχόν απρόοπτων γεγονότων(π.χ. βλάβη του υπολογιστή ή του μηχανήματος προβολής).

11 Large Groups Πριν τη παρουσίαση: • Σκεφτείτε ενδιαφέρουσες αστείες ιστορίες σχετικές με το αντικείμενο της διάλεξης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ανάσα ξεκούρασης για το κοινό. • Μην παραλείψετε να «προβάρετε» την παρουσίαση σας τουλάχιστον μία φορά.

12 Large Groups Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης: • Ξεκινήστε στην ώρα που έχετε προγραμματίσει. Τηρήστε αυστηρά το χρονοδιάγραμμά που εσείς έχετε θέσει. • Για μια 1 ώρα παρουσίασης φροντίστε να έχετε προβλέψει τουλάχιστον 10 λεπτά για ερωτήσεις, πιθανές απορίες και συζήτηση. Ξοδέψτε τα υπόλοιπα 50 λεπτά με έναν σταθερό ρυθμό. • Συνήθως αφιερώνουμε ανά διαφάνεια περισσότερο από 3 και λιγότερο από 5 λεπτά. • Μην διαβάζετε απλά το περιεχόμενο των διαφανειών. Ο ρόλος των διαφανειών είναι υποστηρικτικός.

13 Large Groups Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης: • Μην μιλάτε αργά ή γρήγορα. Επιδιώξτε έναν συγκεκριμένο ρυθμό στην ομιλία σας και προσπαθήστε να τον κρατήσετε σταθερό με μικρές μόνο αυξομοιώσεις. • “Break the ice”! Πριν από την έναρξη της παρουσίασης και καθώς ετοιμάζεστε, πάρτε την πρωτοβουλία να ανοίξετε κουβέντα σε ανεπίσημο και χαλαρό ύφος με συμμετέχοντες που έχουν φτάσει νωρίτερα από την επίσημη ώρα έναρξης της παρουσίασης. • Ξεκινήστε δίνοντας πληροφορίες στο κοινό για το αντικείμενο, το περιεχόμενο, τη δομή και τη διάρκεια της διάλεξης.

14 Large Groups Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης: • Πριν οποιαδήποτε αναφοράς σας, ενημερώστε το κοινό για το τι θα του πείτε εν συντομία και στην συνέχει πείτε το του. • Σε καμία περίπτωση μην πέσετε στην παγίδα του να γυρίσετε την πλάτη στο κοινό. Προσπαθήστε να κοιτάτε πότε το κοινό και πότε την εικόνα του προβολικού σας ή του λάπτοπ σας. Η παρουσίαση σας δεν πρέπει να είναι ένας μεγάλος μονόλογος. Ενθαρρύνετε το κοινό να διακόψει την παρουσίαση για κάποια απορία ή κάποια παρατήρηση.

15 Large Groups Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης: • Τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού εξασθενεί όταν ο παρουσιαστής μιλάει ασταμάτητα για περισσότερο από 20 λεπτά. • Διακόψτε λοιπόν την παρουσίαση σας τουλάχιστον κάθε 20 λεπτά. Σε καμία περίπτωση αυτή η διακοπή δεν πρέπει να σημαίνει διάλλειμα, αλλά ευκαιρία για συζήτηση πάνω σε όλα όσα έχουν ειπωθεί. • Κλείστε την παρουσίαση σας συνοψίζοντας όλο το περιεχόμενο σε 4-5, το πολύ, σημεία κλειδιά.

16 Large Groups Μετά τη παρουσίαση: • Ζητήστε από το κοινό να σας αξιολογήσει. • Συλλέξτε πληροφορίες αξιολόγησης από όσο το δυνατόν περισσότερες πηγές. • Επιδιώξτε την κριτική ακόμα και από συναδέλφους με σχετικό αντικείμενο. • Ανταποκριθείτε με ειλικρίνεια στις όποιες παρατηρήσεις προκύψουν από τη διαδικασία της αξιολόγησης, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη όλα τα αντικειμενικά και υποκειμενικά στοιχεία. • Αφιερώστε λίγα λεπτά μετά τη διάλεξη στο να σημειώσετε όλες τις θετικές και αρνητικές πτυχές, και καταλήξτε σε μερικές αλλαγές που θα κάνετε στην επόμενή σας παρουσίαση.

17 Small Groups(Συνοπτική Αναφορά)(1) • «Ice Breaking Games/Questions»: Χρησιμοποιήστε παιχνίδια και απλές ερωτήσεις που κάθε φορά θα κατευθύνονται και σε διαφορετικό άτομο, ώστε το κοινό να αρχίσει να συμπεριφέρεται σαν μία ενιαία ομάδα εργασίας. • Καθορίστε συγκεκριμένο στόχο και σκοπό της παρουσίασης σας και κάντε τον σαφή στο κοινό σας. • Αφού δουλεύετε με μικρό group έχετε τη δυνατότητα να εντοπίσετε τις δυνατότητες και τις αδυναμίες της ομάδας που σας παρακολουθεί. • Λάβετε έγκαιρα σοβαρά υπόψη τα παραπάνω και προσαρμόστε το σχεδιασμό σας και την παρουσίαση σας στα μέτρα του κοινού σας.

18 Small Groups(Συνοπτική Αναφορά)(2) • Η μικρή ομάδα ως κοινό, σας επιτρέπει να ενθαρρύνετε τους συμμετέχοντες να μοιραστούν με το υπόλοιπο group προσωπικές σχετικές με το αντικείμενο δικές τους εμπειρίες. • Παροτρύνεται όλους τους συμμετέχοντες να εκφράσουν τη δικιά τους εμπειρία και ενσωματώστε την στο παρουσίασή σας. • «Εγκαταλείψτε» τον απόμακρο τρόπο της παρουσίασης με χρήση προβολικού και διαφανειών Microsoft PowerPoint και αντικαταστήστε τον με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα.

19 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(1) • Η επιλογή των χρωμάτων αποτελεί καθοριστικής σημασίας ζήτημα στο σχεδιασμό των slides που θα χρησιμοποιηθούν στην παρουσίαση. • Είναι καλό να επιλέξουμε τα δύο χρώματα, ώστε να έχουν αρκετά υψηλή αντίθεση, αποσκοπώντας μέσα από αυτή την επιλογή στο να κάνουμε τις διαφάνειες μας πιο ευανάγνωστες για το κοινό. • Στις επόμενες διαφάνειες παραθέτουμε τις πέντε πιο συχνές επιλογές, καθώς και τον αντίστοιχο σχολιασμό τους.

20 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(2)

21 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(3) • Αυτός είναι αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος συνδυασμός χρωμάτων, ο οποίος οδηγεί και στις πλέον ευανάγνωστες διαφάνειες. • Αν και χρησιμοποιείται ευρέως, δεν αποτελεί ένα ιδιαιτέρως αισθητικό και ελκυστικό αποτέλεσμα.

22 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(4) • Μετά από το κίτρινο σε μαύρο, ο συνδυασμός που φαίνεται αριστερά αποτελεί τον πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο. • Επιτυγχάνει υψηλή αντίθεση και αισθητικά ουδέτερο αποτέλεσμα. Χρησιμοποιείται κυρίως σε επίσημες παρουσιάσεις.

23 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(5) • Εφόσον επιλέξουμε ως χρώμα γραμματοσειράς το μπλε τότε ο συνδυασμός με λευκό φόντο είναι η καλύτερη επιλογή. • Ο εν λόγω συνδυασμός είναι ευανάγνωστος, καθώς το στοίχημα της υψηλής αντίθεσης κερδίζεται, καθώς επίσης και αισθητικός. • Τέλος το μπλε σαν χρώμα έχει την ικανότητα να ηρεμεί τον παρατηρητή.

24 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(6) • Πολύ κακή επιλογή! • Η υψηλή αντίθεση σε αυτόν το συνδυασμό υπάρχει, αλλά ο εν λόγω συνδυασμός κουράζει τον παρατηρητή και οδηγεί σε ένα αποτέλεσμα χαμηλής αισθητικής.

25 Επιλογή Χρωμάτων Αντίθεσης στις Διαφάνειες της Παρουσίασης(7) • Αυτό το είδος του συνδυασμού αναδεικνύει τα χρώματα με την λιγότερη αντίθεση. • Εκτός από το πολύ κακό αισθητικό αποτέλεσμα, είναι επίσης και πολύ δύσκολο να διαβαστεί από το κοινό.

26 Βιβλιογραφικές Αναφορές  RACE, P. (2001), The Lecturers Toolkit, 2e. London: Kogan Page  BROWN, S., Mc DOWELL, L. & RACE, P.(1995) 500 Tips for Research Students, London: Kogan Page  CANTILLON, P. (2003) ABC of Learning and Teaching in Medicine/Teaching  Large Groups, BMJ, 326, 437  GIBBS, G. & COFFEY, M. (2004), The impact of training of university teachers on their teaching skills, their approach to teaching and their approach to learning of their students, Active Learning in Higher Education, 5,  MACMANAWAY, M. A. (1970), Teaching methods in higher education - innovation and research, Universities Quarterly, 24, )  g_Impress/Subsection_0_Presentation

27 Ευχαριστούμε για τη Παρουσία σας! Ερωτήσεις-Απορίες?


Κατέβασμα ppt "Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων [ www.inf.uth.gr] ΟΜΑΔΑ Θ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google