Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καλωσορίσατε στο σχολείο μας Θέμα Εκπαίδευση και οικονομική κρίση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καλωσορίσατε στο σχολείο μας Θέμα Εκπαίδευση και οικονομική κρίση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καλωσορίσατε στο σχολείο μας Θέμα Εκπαίδευση και οικονομική κρίση

2 Ο κόσμος που ζούμε Ο κόσμος που ζούμε είναι ένας κόσμος που καθημερινά κινείται, μετακινείται, εξελίσσεται. Είναι ένας κόσμος που καθημερινά αλλάζει. Ζούμε σε ένα περιβάλλον όπου η εκρηκτική επανάσταση της επιστήμης και της τεχνολογίας, μας υποχρεώνει να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο που παράγουμε και επικοινωνούμε.

3 Η σημερινή αγορά Οι μαθητές μας σήμερα πρέπει να αποκτήσουν διαφορετικές δεξιότητες για να αναπτυχθούν στη συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία. Οι άνθρωποι που θα βρουν δουλειά σε αυτή την κοινωνία θα είναι αυτοί που θα μπορούν να επιλύουν προβλήματα, που καινοτομούν, που είναι πρωτοπόροι, που είναι έτοιμοι να πάρουν ρίσκο και είναι δημιουργικοί. Πολλοί από τους μαθητές μας θα εργαστούν σε θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμα. Η τεχνολογία θα εξακολουθεί να αλλάζει τον κόσμο με τρόπους που δεν μπορούμε να φανταστούμε.

4 Η Ευρωπαϊκή Ένωση: Με το πρόγραμμα «Νέοι εν Κινήσει» που εγκρίθηκε το 2010, στοχεύει στο να αυξηθεί ο αριθμός των αποφοίτων πανεπιστημίου και να φτάσει στο 40% των εργαζομένων στην ΕΕ μέχρι το 2020.

5 Κρίση, αβεβαιότητα, επαναπροσδιορισμός Ο κόσμος που ζούμε σήμερα βιώνει μια οικονομική κρίση. Η κρίση πέρα από οικονομική είναι και κρίση κοινωνική. Νέες ιδέες, νέα οράματα αναδεικνύονται. Η κρίση από τη μια πλευρά γεννά αβεβαιότητα και ανασφάλειες και από την άλλη οδηγεί σε ηθικό και ιδεολογικό αποπροσανατολισμό. Μέσα σε αυτό το νέο περιβάλλον, όπως όλοι έτσι και εμείς, στο δικό μας σχολείο, επαναπροσδιορίζουμε τον τρόπο λειτουργίας και διδασκαλίας μας, με στόχο να δημιουργήσουμε ακόμα καλύτερο και πιο φιλικό περιβάλλον για τους μαθητές μας.

6 Ποιος ο ρόλος της εκπαίδευσης; Μέσα λοιπόν σε αυτές τις νέες συνθήκες, θα ρωτήσει κάποιος: ποιος ο ρόλος της εκπαίδευσης; τι μπορεί να πετύχει η εκπαίδευση; Την απάντηση καλείται να δώσει ο εκπαιδευτικός με την καθημερινή του διδασκαλία, αφού αυτός είναι επιφορτισμένος με την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας. Είναι αυτός που πλάθει τη νέα γενιά για να διαμορφώσει μια άλλη πορεία κοινωνικής προόδου. Ακόμα και αν δεν γνωρίζουμε, γιατί δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε ποια ακριβώς θα είναι η κοινωνία που θα ζήσουνε τα παιδιά μας, είμαστε υποχρεωμένοι να τα εφοδιάσουμε με αξίες και μηνύματα που καλλιεργούν την αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό, την κριτική σκέψη και να προδιαθέτουν τις ευνοϊκότερες δυνατές συνθήκες για ένα καλύτερο μέλλον.

7 Σήμερα η γνώση της αγγλικής γλώσσας δεν είναι μόνο μέσο επικοινωνίας στο παγκόσμιο χωριό. Είναι προϋπόθεση για να κατανοήσουμε τον κόσμο μας και τη θέση μας σε αυτό τον κόσμο, είναι προσόν για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών μας.

8 Ο δάσκαλος θα πρέπει να βοηθάει τους μαθητές του να αναπτύξουν τις κλίσεις τους και να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους. Όλα τα παιδιά έχουν δυνατότητες να μάθουν, το καθένα με τον δικό του τρόπο και ρυθμό. Εμείς οι καθηγητές πρέπει να βρούμε και να ξεκλειδώσουμε το ιδιαίτερο ταλέντο που διαθέτει ο κάθε μαθητής/τρια ώστε παράλληλα με την ακαδημαϊκή επίδοσή τους να επιβραβεύουμε και τις άλλες ικανότητές τους.

9 Albert Einstein Charles Dickens Claude Monet Wolfgang Amadeus Mozart Steve Jobs Πρόσωπα γνωστά στην ιστορία της ανθρωπότητας: Ο Αϊνστάιν, ο Edison, o Μονέ, ο Μότσαρτ, ο Bill Gates, ως μαθητές είχαν χαρακτηριστεί άσχετοι, τεμπέληδες, με χαμηλές επιδόσεις. Μετά όμως μπήκαν στο πάνθεον των Αθανάτων.

10 Χρειαζόμαστε μεθόδους διδασκαλίας που:  Ενθαρρύνουν  Επιβεβαιώνουν  Εμπνέουν  Σέβονται τη μοναδικότητα του κάθε μαθητή  Εμπεριέχουν τη φρεσκάδα των μηνυμάτων των μαθητών μας Χρειαζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα πιο αποτελεσματικό.

11 Το εκπαιδευτικό βιβλίο Το εκπαιδευτικό διδακτικό βιβλίο είναι διαφορετικό από το λογοτεχνικό ή το βιβλίο της ποίησης. Ο συγγραφέας ενός λογοτεχνικού βιβλίου γράφει και εκφράζει με τη δική του βιωματική και οπτική γωνία αυτά που θέλει να πει. Το λογοτεχνικό βιβλίο αρέσει ή δεν αρέσει. Ο συγγραφέας διδακτικών εκπαιδευτικών βιβλίων πρέπει να καλύψει τόσο τις γνώσεις που απαιτεί το επίπεδο αλλά και να λάβει υπόψιν του την ηλικία των μαθητών. Η ιεράρχηση της οργάνωσης της γνώσης είναι προϋπόθεση για τη διεργασία κατάκτησής της. βιβλίο Για να γίνουν όμως όλα αυτά, είναι απαραίτητα και τα κατάλληλα εργαλεία. Και το βασικότερο εργαλείο είναι το βιβλίο. Το βιβλίο, αν αξιοποιηθεί σωστά, έχει σημαντική θέση σε όλη τη διεργασία της μάθησης.

12 Το διδακτικό βιβλίο στα χέρια του καθηγητή με την ανάλογη θεματολογία δύναται να οδηγήσει και να εμπνεύσει τους μαθητές σε δρόμους που διαμορφώνουν παράλληλα με τις ακαδημαϊκές τους γνώσεις (τα skills που απαιτεί κάθε επίπεδο, writing, speaking, listening κ.λπ.) και τις άλλες αξίες της ζωής του, τις ανθρώπινες αξίες και να καλλιεργήσουν την ψυχή τους. Ποιος μπορεί να συμφωνήσει με μία σχολική αίθουσα όπου ο δάσκαλος μιλάει συνεχώς, ο μαθητής παραμένει σιωπηλός και κανείς δεν ακούει; Στο διδακτικό βιβλίο έμφαση δεν πρέπει να δίνουμε στην ποσότητα αλλά στο πώς τα παιδιά θα μάθουν να μαθαίνουν και με ποιο περιεχόμενο.

13 Στο σχολείο μας διδάσκουμε την αγγλική γλώσσα και χρησιμοποιούμε βιβλία που:  προωθούν ανθρώπινες αξίες  αναπτύσσουν παράλληλα με τις γλωσσικές δεξιότητες του μαθητή και δεξιότητες ζωής, όπως κριτική σκέψη, αυτονομία, αυτοαξιολόγηση, κ.ά.  Χρησιμοποιούμε βιβλία με θέματα που δημιουργούν ενδιαφέρον π.χ. σχολικός εκφοβισμός, περιβάλλον, τεχνολογία, ανεκτικότητα, δικαίωμα στη διαφορετικότητα, κ.ά.  Ενθαρρύνουν τους μαθητές μας στο “μαθαίνω πώς να μαθαίνω” και να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία μάθησης.  Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία στην εκπαίδευση με διαδραστικά e-book και διαδραστικούς πίνακες.

14 Στην οικογένεια παρατηρούμε επιδράσεις:  στην ψυχική και σωματική υγεία των γονέων  στη σχέση του γάμου Η οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει επιπτώσεις τόσο στην οικογένεια όσο και στο ίδιο το παιδί.  στο περιβάλλον στο σπίτι  στις σχέσεις των γονέων με το παιδί

15 Μεγάλος αριθμός οικογενειών σήμερα, βιώνουν τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης. Τα παιδιά κατανοούν με το δικό τους τρόπο τα προβλήματα που βιώνει η οικογένειά τους. Αντιλαμβάνονται τι σημαίνει ανεργία, περιορισμός ή έλλειψη χρημάτων και βλέπουν τον φόβο για το αύριο στα μάτια των γονιών τους. Και στο δικό μας σχολείο υπάρχουν μαθητές/τριες με μείωση του ενδιαφέροντός τους για τα Αγγλικά και γενικότερα για το σχολείο.

16 Σε κάθε ΚΞΓ υπάρχουν μαθητές που βιώνουν όλη αυτή την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση, και που εκδηλώνουν τους μύριους φόβους τους με διάφορους τρόπους. Χρέος όλων μας είναι να εντοπίσουμε αυτούς τους μαθητές/τριες και να τους/τις βοηθήσουμε. Καθηγητές και γονείς να συνεργαστούμε και να μιλήσουμε στα παιδιά μας. Γιατί ένα είναι σίγουρο, ότι τα μόνα που δεν φταίνε είναι τα παιδιά!

17 Τα προβλήματα που παρατηρούνται είναι:  δυσκολία συγκέντρωσης και προσοχής  αίσθηση ανικανότητας  υπερκινητικότητα  μειωμένο κίνητρο για μάθηση  συναισθηματικό «μούδιασμα»  μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες και κριτικές ικανότητες  θυμός και επιθετική συμπεριφορά  αυξημένα ψέματα  πονοκέφαλοι και στομαχόπονοι  δυσκολία στην αναπνοή

18 Ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον που θα επιτρέψει στο παιδί να χαμογελάσει είναι ο πρώτος στόχος του σχολείου μας ενώ παράλληλα χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί του. Αποφεύγουμε τις συγκρίσεις και ενισχύουμε τη φυσική επαφή, ένα χάδι στο μάγουλο σημαίνει πάρα πολλά. Δίνουμε υπευθυνότητες στους μαθητές μας για να δημιουργήσουμε αυτόνομα και δυνατά άτομα με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, έτοιμα να αντιμετωπίσουν δυσκολίες τόσο μέσα στην τάξη όσο και έξω από την τάξη.

19 Κάθε μέρα, σε κάθε μάθημα:  δίνουμε στους μαθητές επιλογές  ενθαρρύνουμε τα επιτεύγματα αλλά και την προσπάθεια τους  βοηθάμε τους μαθητές να αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους  ορίζουμε «βοηθούς»  χωρίζουμε σε ομάδες/ζευγάρια για να μάθουν να συνεργάζονται  διδάσκουμε την επίλυση προβλημάτων χωρίς θυμό και επιθετικότητα

20 Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων:  δεν δείχνουμε ανυπομονησία, θυμό, ενόχληση  δεν χρησιμοποιούμε απειλές  δεν βγάζουμε παιδιά από την τάξη  χρησιμοποιούμε projects, παιχνίδια, κουίζ, debates, οργάνωση θεατρικών και άλλα πολλά για να αναπτύξουν οι μαθητές μας, μαζί με την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, και τις άλλες αξίες της ζωής τους

21 Στα Αγγλικά υπάρχει μια λέξη που ακούγεται συχνά, περισσότερο στην Αμερική, η λέξη nerds. Αναφέρεται σε άτομα που έχουν πάρα πολλές ακαδημαϊκές γνώσεις αλλά που δεν πρόλαβαν να αναπτύξουν και τις άλλες αξίες της ζωής, όπως να ακούν, να αισθάνονται, να νοιάζονται τον συνάνθρωπό τους. Τέτοια κοινωνία οραματιζόμαστε; Τέτοιους μαθητές θέλουμε; Στο δικό μας το σχολείο, σίγουρα όχι!

22 Διδάσκουμε την αγγλική γλώσσα με σταθερό εκπαιδευτικό προσανατολισμό πως οι μαθητές μας δεν είναι μόνο μια καρτέλα βαθμών. Είναι ο Γιάννης, η Μαρία....


Κατέβασμα ppt "Καλωσορίσατε στο σχολείο μας Θέμα Εκπαίδευση και οικονομική κρίση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google