Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοινωνικά δίκτυα στο Internet Η νέα πρόκληση στην επικοινωνία για τη νέα γενιά Ισίδωρος Α. Πάσσας Ειδικός Σύμβουλος ΤΠΕ, Διαχειριστής της Σ. & Ι. Πάσσας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοινωνικά δίκτυα στο Internet Η νέα πρόκληση στην επικοινωνία για τη νέα γενιά Ισίδωρος Α. Πάσσας Ειδικός Σύμβουλος ΤΠΕ, Διαχειριστής της Σ. & Ι. Πάσσας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κοινωνικά δίκτυα στο Internet Η νέα πρόκληση στην επικοινωνία για τη νέα γενιά Ισίδωρος Α. Πάσσας Ειδικός Σύμβουλος ΤΠΕ, Διαχειριστής της Σ. & Ι. Πάσσας Ο.Ε. Ερευνητής στην ερευνητική μονάδα URENIO Α.Π.Θ.

2 Κύριο Θέμα Η έκφανση των κοινωνικών δικτύων στο διαδίκτυο θα είναι σαν τον αέρα

3 Ορισμός κοινωνικών δικτύων • Ένα κοινωνικό δίκτυο είναι μία κοινωνική δομή που συμπεριλαμβάνει κόμβους (που γενικά είναι φυσικά πρόσωπα ή οργανισμοί) οι οποίοι συνδέονται μ’ έναν ή περισσότερους παρόμοιου τύπου ή σχέσης, όπως αξίες, οράματα, στόχοι, ιδέες, οικονομικές συναλλαγές, εμπορικές συναλλαγές, φιλία.

4 Υπηρεσίες κοινωνικών δικτύων στο internet • Μία υπηρεσία κοινωνικού δικτύου στο Internet έχει στόχο την ανάπτυξη online εικονικών κοινοτήτων φυσικών προσώπων που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και / ή δραστηριότητες, ή που έχουν κοινό ενδιαφέρον στην εξερεύνηση των ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων άλλων. • Η κοινωνική δικτύωση στο internet έχει ενισχύσει και δημιουργήσει νέους τρόπους επικοινωνίας και το μοίρασμα των πληροφοριών. Οι ιστοχώροι (websites) κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους, και φαίνεται ότι η ενασχόληση με τη κοινωνική μας δικτύωση στο internet θα είναι από τις καθημερινές μας δραστηριότητες.

5 Περιτειχισμένες και κλειστές υπηρεσίες Ομογενοποίηση διαδικτυακών πυλών Εξέλιξη των ανοικτών πλατφορμών Ελευθερία στην αναζήτηση Μεταφορά δεδομένων Τα κοινωνικά δίκτυα είναι παντού

6 Δομικά στοιχεία των κοινωνικών δικτύων Προφίλ Σχέσεις Δραστηριότητες Επιχειρηματικά μοντέλα Παγκόσμια ταυτότητα Μία μοναδική παγκόσμια κοινωνική αποτύπωση Κοινωνικό περιεχόμενο των δραστηριοτήτων Η κοινωνική απήχηση στο internet θα ορίζει την επιχειρηματική αξία

7 Παγκόσμιες ταυτότητες Το νούμερο του κινητού σας

8 Πολλαπλές ταυτότητες στο διαδίκτυο

9 MySpace • Είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης με αλληλεπιδραστικό περιεχόμενο χρηστών που περιλαμβάνει φίλους, προσωπικά προφίλ, ιστολόγια, ομάδες, φωτογραφίες, μουσική, και video. Απευθύνεται κυρίως σε εφήβους και ενήλικες απ’ όλο τον κόσμο.

10 Facebook • Είναι ελεύθερης πρόσβασης ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης ιδιοκτησίας της εταιρείας Facebook, Inc. η οποία είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του. Οι χρήστες μπορούν να συνδεθούν με δίκτυα χρηστών ομαδοποιημένα κατά πόλεις, χώρους εργασίας, σχολεία, και περιοχές. Οι χρήστες μπορούν να προσκαλέσουν - προσθέσουν “φίλους”, να τους στείλουν μηνύματα και να ενημερώσουν τα προσωπικά τους προφίλ και να γνωστοποιούν τους άλλους για τις δραστηριότητες τους. • Σήμερα ο ιστοχώρος έχει περισσότερους από 175 εκατομμύρια χρήστες απ’ όλο τον κόσμο. • Το Facebook έχει γίνει τα τελευταία χρόνια αντικείμενο αρκετών κριτικών.

11 Twitter • Είναι ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης και παροχής υπηρεσιών micro – ιστολογίων και έχει αναπτυχθεί από τον τέως φοιτητή του Cornell Jack Dorsey. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η αποστολή και ανάγνωση ενημερώσεων άλλων χρηστών γνωστά ως tweets. Τα Tweets είναι καταχωρήσεις κειμένου μέχρι 140 χαρακτήρες σε μέγεθος. • Μόνο εκτίμηση μπορεί να γίνει για το πλήθος των χρηστών του Twitter. Σύμφωνα με την εταιρεία Forrester Research το Νοέμβριο του 2008 μία εκτίμηση ήταν 4-5 εκατομμύρια παγκόσμιοι χρήστες. Το Twitter έχει μία ανάπτυξη της τάξης του 1382%, Zimbio της τάξης του 240%, και ακολουθεί το το Facebook με 228%.

12 Hi5 • Ακόμη ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που το 2008 ήταν ένας από τους πολύ επισκεπτόμενους χώρους στο Internet. Toν Ιανουάριο του 2009, ο ιστοχώρος ισχυρίζεται ότι είχε πάνω από 60 εκατομμύρια χρήστες. • Η λογική είναι παρόμοια με τους προηγούμενους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης. Οι “φίλοι” κατατάσσονται σε 1 ου ή 2 ου βαθμού ανάλογα με το αν είναι απευθείας συνδεδεμένοι ή μέσω κάποιου άλλου.

13 LinkedIn • Αποτελεί ίσως το μοναδικό εστιασμένο σ’ επιχειρηματικά ενδιαφέροντα κοινωνικό δίκτυο. Το Φεβρουάριο του 2009 είχε παραπάνω από 35 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες. • Οι χρήστες μοιράζονται τις επαφές τους με το δίκτυο τους. • Μπορούν να αναζητήσουν δουλειά, ανθρώπους και επιχειρηματικές ευκαιρίες που συνιστώνται από κάποια άλλα μέλη του δικτύου. • Οι εργοδότες μπορούν να καταχωρήσουν περιγραφές θέσεων εργασίας για πιθανούς υποψήφιους.

14 Microsoft Windows Live Messenger • Αποτελεί την τελευταία έκδοση ενός προγράμματος αποστολής μηνυμάτων σε χρήστες που η ηλεκτρονική τους διεύθυνση είναι γνωστή. Η τελευταία έκδοση δίνει δυνατότητα στους χρήστες » να μοιράζονται φακέλους » να καλέσουν συμβατικά τηλέφωνα » να στείλουν μηνύματα σε χρήστες του Yahoo » να στείλουν μηνύματα σε χρήστες που δεν είναι συνδεδεμένοι » να μοιράζονται παιχνίδια και εφαρμογές

15 Τα 5 δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα ΌνομαΠεριγραφή Εγγεγραμμένο ι Χρήστες Χρήστες 1MySpaceΓενικό253,145,404 >14 χρονών 2FacebookΓενικό175,000,000 >13 χρονών 3 Windows Live Spaces Δημιουργία ιστολογίων (γνωστό και ως MSN Spaces) 120,000,000Ανοιχτό 4Habbo Γενικό για εφήβους. Πάνω από 31 κοινότητες παγκοσμίως. Chat Room and προφίλ χρηστών. 117,000,000 >13 χρονών 5Friendster Γενικό. Δημοφιλές στις ασιατικές χώρες. 90,000,000 >16 χρονών Πηγή Wikipedia

16 Τα δικαιώματα των χρηστών του κοινωνικού ιστού Όλοι οι χρήστες του κοινωνικού ιστού έχουν ορισμένα βασικά δικαιώματα όπως: • Απόλυτη κυριότητα των προσωπικών τους πληροφοριών, όπως: » Τα δεδομένα του προφίλ τους » Τη λίστα των ανθρώπων που είναι συνδεδεμένοι » Το περιεχόμενο που δημιουργούν μέσα στις εφαρμογές • Έχουν απόλυτο έλεγχο πως και ποιες πληροφορίες μπορούν να μοιρασθούν με άλλους. • Έχουν δικαίωμα να επιστρέψουν ή όχι τη συνεχή πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα από εξωτερικά sites και εφαρμογές. Authored by Joseph Smarr, Marc Canter, Robert Scoble, and Michael Arrington

17 Κοινωνική αποτύπωση: Facebook Δεν αποτυπώνονται • Συνάδελφοι • Γονείς • Συγγενείς δευτέρου βαθμού • Γείτονες

18 Το πραγματικό κοινωνικό αποτύπωμα είναι πολύ πιο πολύπλοκο όμως…

19 Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων αρχίζει μόλις τώρα

20 Οι σχέσεις στο internet σήμερα είναι αποκλειστικές και μας δυσκολεύουν Twitter Facebook LinkedIn Plaxo

21 Νέες εφαρμογές θα δημιουργήσουν νέα πρότυπα Εκατομμύρια χρήστες Αναζήτηση στο βάθος του περιεχομένου Δίκτυα περιεχομένου Χάρτες σχέσεων

22 Ο X έχει μια ενδιαφέρουσα αξιολόγηση ενός βιβλίου στο Facebook

23 Αλλά θα ήταν ποιο χρήσιμη στο Amazon, όπου ψάχνουμε όλοι για βιβλία “See friends’ reviews”

24 Αναζήτηση βάσει των ενδιαφερόντων των φίλων μου Ποιοι από τους φίλους μου έχουν Focus και ποια είναι η γνώμη τους. Σύγκριση της αποτίμησης του χαρτοφυλακίου μου μ’ αυτό των φίλων μου Παρουσίαση πληροφοριών που αξιολογήθηκαν από φίλους Παραδείγματα για την ανάπτυξη της σχέσης της Yahoo με τα κοινωνικά δίκτυα

25 Η αξία της σύστασής σας για κάποιον βασίζεται στο δίκτυο σας •Η γνώση σας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα •Το ενδιαφέρον του δικτύου σας για το θέμα και οι σχετικές του γνώσεις. •Το επίπεδο εμπιστοσύνης μεταξύ του δικτύου για το θέμα

26 Το μελλοντικό επιχειρηματικό μοντέλο των κοινωνικών δικτύων • Οι εταιρίες marketing θα πληρώνουν για να φθάσουν στα μέλη των κοινωνικών δικτύων. • “Κάθε άνθρωπος θα έχει το προσωπικό του CPM”* • Τα κοινωνικά δίκτυα θα ανταγωνίζονται στην καλύτερη εμπειρία για να έχουν πρόσβαση σε μέλη υψηλού επιπέδου. * Marian Salzman, JWT CPM Cost per thousand (M) impressions

27 Προτάσεις σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα 1/2 • Να θυμάστε ότι οι εφαρμογές και τα portal κοινωνικής δικτύωσης είναι σε εμβρυακή φάση. • Οι εφαρμογές τρίτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πρόσθετες υπηρεσίες είναι ακόμη ποιο προβληματικές, με στοιχεία ασυμβατότητας και κινδύνους ασφαλείας. • Μην μπαίνετε στο προσωπικό σας προφίλ από δημόσιους υπολογιστές. Όλα τα δεδομένα που πληκτρολογείτε μπορεί να γίνουν κτήμα κάποιου τρίτου.

28 Προτάσεις σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα 2/2 • Να χρησιμοποιείτε πάντα την τελευταία έκδοση του browser και να εγκαθιστάτε τις ενημερώσεις ασφαλείας μόλις είναι διαθέσιμες. • Να χρησιμοποιείτε antivirus και firewall για την προστασία του προσωπικού σας υπολογιστή. • Μην κατεβάζετε, ανοίγετε ή ανταποκρίνεστε σε περιεχόμενο που σας έχει έρθει από άγνωστο αποστολέα.

29 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Ισίδωρος Α. Πάσσας Μέρος της παρουσίασης αποτελεί προσαρμογή από την “The Future Of Social Networks”, της Charlene Li, Vice President & Principal Analyst, Co-author of Groundswell, Forrester Research, March 4, 2008


Κατέβασμα ppt "Κοινωνικά δίκτυα στο Internet Η νέα πρόκληση στην επικοινωνία για τη νέα γενιά Ισίδωρος Α. Πάσσας Ειδικός Σύμβουλος ΤΠΕ, Διαχειριστής της Σ. & Ι. Πάσσας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google