Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Έρευνα Ικανοποίησης Τουριστών & Απόδοση Ξενοδοχείων στην Αττική Νοέμβριος 2013 Dr. Άρης Ίκκος consulting.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Έρευνα Ικανοποίησης Τουριστών & Απόδοση Ξενοδοχείων στην Αττική Νοέμβριος 2013 Dr. Άρης Ίκκος consulting."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Έρευνα Ικανοποίησης Τουριστών & Απόδοση Ξενοδοχείων στην Αττική Νοέμβριος 2013 Dr. Άρης Ίκκος consulting

2 Χαρακτηριστικά έρευνας Μέθοδος: ερωτηματολόγιο Δείγμα: ~1.450 ερωτηματολόγια Περίοδος Ιούλιος - Σεπτέμβριος Με την υποστήριξη του: Από Μέλη της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής ξενοδοχεία 5 * - 3* & 1*

3 Προφίλ: 30 – 40 ετών, ταξιδεύει με τον σύντροφό του στην Αθήνα για πρώτη φορά, αεροπορικώς για αναψυχή και μένει 4,5 νύχτες 42% επηρεάστηκε από συγγενείς / φίλους 70% έρχεται στην Αθήνα για αρχαιολογικούς χώρους 56% χρησιμοποιεί sites με σχόλια για ξενοδοχεία 65% κράτηση online 71% χρησιμοποιεί κοινωνικά δίκτυα, κυρίως Facebook 91% επισκέφθηκε την Ακρόπολη 59% είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από τις προσδοκίες του 7,8 συνολική αξιολόγηση 92% Θα σύστηνε την Αθήνα

4 Ταξιδεύει με… Ηλικιακές ομάδες Δεν απάντησε: 3%

5 Συχνότητα επισκεψιμότητας 4,5 ημέρες μέση διάρκεια διαμονής Δεν απάντησε: 6%

6 3% Ν. Αμερική 27% Β. Αμερική 2% Αφρική 6% Ασία 9% Αυστραλία 48% Ευρώπη 3% Μέση Ανατολή Δεν απάντησε: 3% Γεωγραφική ανάλυση

7 Σκοπός ταξιδιού Γιατί η Αθήνα ως προορισμός αναψυχής;

8 Τι επηρέασε την επιλογή για την Αθήνα Internet Sites Πρόταση συγγενών φίλων Ταξιδιωτικό Γραφείο Άλλο Τηλεόραση/ Ραδιόφωνο Τύπος Διαφήμιση

9 Προετοιμασία Ταξιδιού Sites όπως το (Tripadvisor κτλ) Web site ξενοδοχείου Sites μουσείων, αρχαιολογικών χώρων κτλ. Κοινωνικά δίκτυα ΕΟΤ Smart phone app για την Αθήνα OnlineOffline Οδηγός πόλης (έντυπος) Ταξιδιωτικό Γραφείο Άλλο 78% βρήκε τις πληροφορίες επαρκείς

10 Κράτηση 65% online 16% Offline 19% άγνωστο Απευθείας ξενοδοχείο Μέσω τρίτου Δ/Α 26%28%46% 23%72%5%

11 83% 45% 39% 29% 25% 14% blogs Κύρια Κοινωνικά δίκτυα 71% χρησιμοποιεί κοινωνικά δίκτυα (28% δεν χρησιμοποιεί)

12 Αξιολόγηση Κλίμακα % ήρθε στην Αθήνα αεροπορικώς Συχνότητα πτήσεων Ώρες πτήσεων Κόστος πτήσεων Αεροδρόμιο Πρόσβαση από αεροδρόμιο

13 Δαπάνες εκτός ξενοδοχείου ανά άτομο / μέρα Αξιοθέατα & Διασκέδαση€ Εστιατόρια & cafes€ Αγορές (Shopping)€ Άλλο€ Σύνολο€

14 Αξιοθέατα που επισκέφθηκαν ή πρόκειται να επισκεφθούν Επίσης συχνά αναφέρθηκαν η Αρχαία Αγορά και οι Στήλες Ολυμπίου Διός

15 21% συμμετείχε σε city bus tour 20% έκανε Walking Tour Επίσης αναφέρθηκαν τα: happy train, happy bus, tours με ταξί & ιδιωτικά tours

16 Γνωρίζετε ότι τα νησιά του Αργοσαρωνικού είναι εύκολα επισκέψιμα από την Αθήνα;

17 Παραλίες Σχεδόν οι μισοί από αυτούς που γνωρίζουν τις έχουν επισκεφθεί 61% γνωρίζει τις παραλίες της Αθήνας

18 Διαχείριση Προσδοκιών 59% είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από τις προσδοκίες του

19 Διαχείριση Προσδοκιών 59% είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ότι περίμενε “καλύτερα από την περασμένη φορά” “φθηνότερα” “όχι απεργίες, διαδηλώσεις” “ασφαλέστερη από το αναμενόμενο” “ανησυχία ότι οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα μπορούσαν να επηρεάσουν το ταξίδι τους, δεν ίσχυσε ” “τα ΜΜΕ κάναν λάθος” “ωραίοι, φιλικοί άνθρωποι”

20 ηχορύπανση κουλτούρα συμπεριφορά κατοίκων δημόσια καθαριότητα πλατείες, πεζοδρόμια ατμοσφαιρική ρύπανση Πληρ/ρίες για ειδικές εκδηλώσεις ασφάλεια στην πόλη πάρκα, «πράσινο» σήματα & πληροφόρηση μέσα μαζικής μεταφοράς διασκέδαση & αναψυχή Αξιολόγηση διαφόρων πτυχών 7,8 ο βαθμός της συνολικής εκτίμησης Κλίμακα

21 Αξιολόγηση διαφόρων πτυχών Ξενοδοχεία Εστιατόρια Bars / cafes Αγορές Ταξί Εγκαταστάσεις Σχέση τιμής/ποιότητας Κλίμακα

22 Ναι! “ωραία, όμορφη πόλη” “φιλικοί, καλοί άνθρωποι” “αξιοθέατα: πολιτιστική κληρονομιά” “εξαιρετικοί αρχαιολογικοί χώροι” “για ένα μικρό διάλλειμα” αλλά και... “όχι το καλοκαίρι” “πολύ ακριβά, ιδίως για οικογένεια” “προσοχή στην καθαριότητα, γκράφιτι” 92% θα προτείνει την Αθήνα σε άλλους (6% όχι)

23 Συγκρίσεις consulting

24 Οι Αμερικανοί και οι ταξιδιώτες για δουλειά χρησιμοποιούν σχετικά περισσότερο τα ξενοδοχεία 5* Οι επισκέπτες ξενοδοχείων 4* αξιολογούν την συχνότητα και τις ώρες πτήσεων σημαντικά χαμηλότερα από αυτούς των 5* και 3* Οι επισκέπτες ξενοδοχείων 3* είναι λιγότερο ενήμεροι σχετικά με τα νησιά και τις παραλίες Οι ταξιδιώτες σε ξενοδοχεία 4* χρησιμοποιούν τα διάφορα εργαλεία του διαδικτύου (πάρα πολύ τα κοινωνικά δίκτυα) κατά την προετοιμασία του ταξιδιού τους Οι ταξιδιώτες σε 4* ξενοδοχεία κάνουν πιο πολύ online κράτηση Οι επισκέπτες ξενοδοχείων 3* μένουν το λιγότερο (3,1 νύχτες), των 4* το περισσότερο (5,2 νύχτες), ενώ των 5* 4,4 μέρες Οι επισκέπτες σε ξενοδοχεία 3* δίνουν την μεγαλύτερη βαθμολογία (8,0) στη συνολική εκτίμηση και είχαν καλύτερη εμπειρία σε σύγκριση με τις προσδοκίες τους από ταξιδιώτες άλλων κατηγοριών. Συγκρίσεις μεταξύ επισκεπτών σε ξενοδοχεία 5*, 4* και 3*

25 Συγκρίσεις μεταξύ ξενοδοχείων 5*, 4* και 3* δαπάνες τουριστών ανά άτομο / ημέρα σε €

26 Ξενοδοχεία Εστιατόρια Bars / cafes Αγορές Ταξί Συγκρίσεις μεταξύ τριών γεωγραφικών περιοχών Αξιολόγηση Εγκαταστάσεων Εγκαταστάσεις Β. Αμερική (8,0) Ευρώπη (7,7) Ασία (7,7) Γεωγραφικές περιοχές (συνολική εκτίμηση) Κλίμακα

27 Ξενοδοχεία Εστιατόρια Bars / cafes Αγορές Ταξί Συγκρίσεις μεταξύ τριών γεωγραφικών περιοχών Αξιολόγηση Σχέσης τιμής / ποιότητας Σχέση τιμής / ποιότητας Β. Αμερική (8,0) Ευρώπη (7,7) Ασία (7,7) Γεωγραφικές περιοχές (συνολική εκτίμηση) Κλίμακα

28 % κράτηση onlineΠροετοιμασία ταξιδιού μέσω... «Από στόμα σε στόμα» Κοινωνικά Δίκτυα

29 Αξιολόγηση% που θα σύστηνε την Αθήνα Ξενοδοχειακές Εγκαταστάσεις Συνολική Εκτίμηση Ξενοδοχείο Σχέση Τιμής / Ποιότητας Κλίμακα

30 Απόδοση Ξενοδοχείων consulting

31 Ανάκαμψη Αθήνας μετά τον Μάρτιο 2013 % Δ 2013 / 2012 Πηγή: STR Global, ΕΞΑΑΑ επεξεργασία από GBR Consulting

32 Διεθνείς Τουριστικές Αφίξεις στα κύρια αεροδρόμια YTD Νοέ 2012 / % +10% 2%

33 Διεθνείς Τουριστικές Αφίξεις σε Αθήνα και Κρήτη (Ηράκλειο & Χανιά) ΑθήναΗράκλειοΧανιά * υπολογισμένο βάσει του YTD Νοέ Πηγή: ΣΕΤΕ

34 Πληρότητα (%)Μέση Τιμή Δωματίου, (ARR, €) * υπολογισμένο βάσει του YTD Νοέ Πηγή: ΕΞΑΑΑ βάσει 22 ξενοδοχείων, ανάλυση από GBR Consulting

35 RevPAR (€) * υπολογισμένο βάσει του YTD Νοέ Πηγή: ΕΞΑΑΑ βάσει 22 ξενοδοχείων, ανάλυση από GBR Consulting

36 RevPAR 2004 – 2013* Αττική, Μεσόγειος, Ευρώπη RevPAR (€) Πηγή: STR Global 17 πόλεις Β. Ευρώπης & 6 πόλεις Ν. Ευρώπης, ΞΕΕ, ΕΞΑΑΑ βάσει 37 ξενοδοχείων, ανάλυση από GBR Consulting

37 Απώλεια εσόδων στα ξενοδοχεία της Αττικής (1*–5*) εξαιτίας της διεθνούς εικόνας της Αθήνας RevPAR (€) Απώλεια: € 630 εκατ. Πηγή: STR Global 17 πόλεις Β. Ευρώπης & 6 πόλεις Ν. Ευρώπης, ΞΕΕ, ΕΞΑΑΑ βάσει 37 ξενοδοχείων, ανάλυση από GBR Consulting

38 Έσοδα δωματίου€ 630 εκατ. Σύνολο εσόδου ξενοδοχείου€ 820 εκατ. Συνολική επίδραση της απαξίωσης της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού, κατά την περίοδο Πηγή: STR Global 17 πόλεις Β. Ευρώπης & 6 πόλεις Μεσογείου, ΞΕΕ, ΕΞΑΑΑ βάσει 37 ξενοδοχείων, ανάλυση από GBR Consulting * Βάσει των Ερευνών Ικανοποίησης Πελατών 2010 – 2013, η μέση ποσοστιαία δαπάνη του τουρίστα για ξενοδοχείο σε σχέση με τις συνολικές δαπάνες του στην πόλη είναι ~32%. Συνολική δαπάνη*€ εκατ. + πολλαπλασιαστικό φαινόμενο Εκτός ξενοδοχείου€ εκατ.

39 € 335 εκατ. € 555 εκατ. € 493 εκατ. € 348 εκατ. € 1,730 εκατ. Πηγή: ΕΞΑΑΑ Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών , ανάλυση από την GBR Consulting Αξιοθέατα & Διασκέδαση Εστιατόρια & cafes Αγορές (Shopping) Άλλο Σύνολο Απώλειες εκτός ξενοδοχείων, λόγω της μείωσης του τουρισμού της Αθήνας, κατά την περίοδο

40 Πληρότητα και Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) των μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών πόλεων YTD Οκτώβριος 2013 Πηγή: STR Global, EΞΑΑΑ επεξεργασία από GBR Consulting

41 Πληρότητα και Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) των μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών πόλεων YTD Οκτώβριος μεταβολή 2013/2012 Πηγή: STR Global, EΞΑΑΑ επεξεργασία από GBR Consulting

42 Πληρότητα - τάσεις πόλεων της Μεσογείου YTD Οκτώβριος % Πηγή: STR Global, ΕΞΑΑΑ επεξεργασία από GBR Consulting

43 ARR - τάσεις πόλεων της Μεσογείου YTD Οκτώβριος € Πηγή: STR Global, ΕΞΑΑΑ επεξεργασία από GBR Consulting

44 RevPAR - τάσεις πόλεων της Μεσογείου YTD Οκτώβριος € Πηγή: STR Global, ΕΞΑΑΑ επεξεργασία από GBR Consulting

45 % των συνολικών ξενοδοχείων / δωματίων στην Αττική φέρουν διεθνή, εθνικά ή τοπικά brand, ή συμμετέχουν σε a marketing consortium 10% των ξενοδοχείων της Αττικής ανήκουν σε brand 30% των δωματίων ξενοδοχείων Αττικής είναι branded 23 ξενοδοχεία ανήκουν σε διεθνή brand Πηγή: GBR Consulting, Hotel Brands Report – Σεπτέμβριος διεθνή brands

46 Συζήτηση Dr. Άρης Ίκκος consulting


Κατέβασμα ppt "Έρευνα Ικανοποίησης Τουριστών & Απόδοση Ξενοδοχείων στην Αττική Νοέμβριος 2013 Dr. Άρης Ίκκος consulting."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google