Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση. ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ • Αναπτύσσει την φαντασία (Dewey)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση. ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ • Αναπτύσσει την φαντασία (Dewey)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση

2 ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ • Αναπτύσσει την φαντασία (Dewey) • Αναπτύσσει τα πολλαπλά είδη νοημοσύνης (Gardner, Harvard School of Education)

3 ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ • Εξοικειώνει με τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης • Χαρακτηριστικά των αυθεντικών έργων τέχνης: – Μιλούν για σημαντικές αλήθειες – Έχουν ολιστική διάσταση – Απαιτούν νοητική και συναισθηματική εγρήγορση για την κατανόηση τους

4 ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ PAULO FREIRE Συνθετική, ολιστική επεξεργασία όλων των υποθεμάτων ενός θέματος (με έναυσμα την παρατήρηση σκίτσων)

5 Γυναίκα που σιδερώνει (1904) Picasso

6 Ερωτήματα: 1.Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας του αγγειοπλάστη; 2.Πόσο πουλάει το προϊόν του; Ποιος κερδίζει από αυτό; 3.Τι σημαίνει εκμετάλλευση της εργασίας; 4.Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία του αγγειοπλάστη;

7 Υποθέμα Α: Συνθήκες Εργασίας Υποθέμα Β: Τιμές αγοράς και πώλησης Υποθέμα Γ: Εκμετάλλευση της εργασίας Υποθέμα Δ: Επιπτώσεις στην υγεία Υποθέματα

8 • Υποκίνηση του ενδιαφέροντος για να εξεταστεί το θέμα • Ανίχνευση των απόψεων των εκπαιδευομένων σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα (γίνεται μέσα από συζήτηση ή ερωτηματολόγιο) Στάδιο 1: Ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών

9 Στάδιο 2: Έκφραση των απόψεων των εκπαιδευομένων σχετικά με το θέμα

10 Στάδιο 3: Προσδιορισμός των υποθεμάτων από τον εκπαιδευτή

11 Παράδειγμα Σταδίου 3: Προσδιορισμός των υποθεμάτων του θέματος «Προστασία του περιβάλλοντος»:

12 Στάδιο 4: Ο εκπαιδευτής προσδιορίζει διάφορα έργα τέχνης ως εναύσματα επεξεργασίας των υποθεμάτων (τα έργα τέχνης σχετίζονται με τα υποθέματα) Χρησιμοποιούνται έργα αυθεντικής τέχνης από: • τη ζωγραφική • τη γλυπτική • τη φωτογραφία • τη λογοτεχνία, την ποίηση • το θέατρο • τον κινηματογράφο • το χορό • τη μουσική • κ.ά.

13 «Γυναίκα με περιστέρια» Picasso

14 Στάδιο 5: • Αλλεπάλληλη παρουσίαση των έργων τέχνης. • Γίνεται επεξεργασία καθενός έργου και συσχέτισή του με το αντίστοιχο υποθέμα (κάθε συμμετέχων εκφράζει τις εμπειρίες, τα συναισθήματα και τις σκέψεις του)

15 Στάδιο 6: • Επανεξέταση και εμπλουτισμός των αρχικών απόψεων των εκπαιδευομένων • Σύνθεση/ Συμπεράσματα • Σύνδεση με την υπόλοιπη «ύλη» της διδακτικής ενότητας ή/και του εκπαιδευτικού προγράμματος

16 “A girl on a swing”, Winslow Homer

17 “The life of Hariet Tubman”, Lacob Lawrence

18 Δεν υπάρχουν ίσως ημέρες της παιδικής μας ηλικίας τόσο μεστές, όσο εκείνες που νομίσαμε πως τις αφήσαμε να κυλήσουν δίχως να τις ζήσαμε, οι ημέρες που περάσαμε μ’ ένα αγαπημένο βιβλίο. Όλα αυτά που έμοιαζαν να τις γεμίζουν για τους άλλους και που εμείς τα παραμερίζαμε σαν πεζά εμπόδια σε μια απόλαυση θεϊκή: το παιχνίδι για το οποίο κάποιος φίλος ερχόταν να μας βρει τη στιγμή που διαβάζαμε το πιο ενδιαφέρον σημείο, μια ενοχλητική μέλισσα ή ηλιαχτίδα που μας ανάγκαζε να σηκώσουμε τα μάτια από τη σελίδα ή ν’ αλλάξουμε θέση. Έτσι, αν σήμερα μας τύχει να ξανανοίξουμε τα παλιά εκείνα βιβλία, τα ξεφυλλίζουμε σαν να είναι τα μοναδικά ημερολόγια που κρατήσαμε από τις ημέρες που χάθηκαν, και με την ελπίδα ότι θα δούμε να καθρεπτίζονται στις σελίδες τους κατοικίες και τενάγη που δεν υπάρχουν πια. Μαρσέλ Προυστ, «Ημέρες Ανάγνωσης», 1909

19 “Portrait of Taylor and McKenzie”, James Hill

20 “Ring around the Rosie”, Edward Henry Potthast

21

22 «Στοχαστής στη μελέτη του» Rembrandt

23 «Η στοχάστρια» Φρέσκο στην Πομπηία

24 “Η σχολή των Αθηνών”, Raffaello

25

26

27

28 Ο Αριστοτέλης ατενίζοντας μία προτομή του Ομήρου (1653) Rembrandt

29 «Ο σκεπτόμενος» Rodin


Κατέβασμα ppt "Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση. ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ • Αναπτύσσει την φαντασία (Dewey)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google