Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διεθνές Έτος Χημείας 2011 Όλα τα γνωστά υλικά σώματα – αέρια, υγρά και στερεά – αποτελούνται από χημικά στοιχεία ή από χημικές ενώσεις. Η κατανόηση της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διεθνές Έτος Χημείας 2011 Όλα τα γνωστά υλικά σώματα – αέρια, υγρά και στερεά – αποτελούνται από χημικά στοιχεία ή από χημικές ενώσεις. Η κατανόηση της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Διεθνές Έτος Χημείας 2011 Όλα τα γνωστά υλικά σώματα – αέρια, υγρά και στερεά – αποτελούνται από χημικά στοιχεία ή από χημικές ενώσεις. Η κατανόηση της υλικής φύσης του κόσμου μας στηρίζεται στη γνώση της χημείας. Πράγματι, όλες οι διαδικασίες της ζωής, ενέχουν χημικές αντιδράσεις. Η Διεθνής Ένωση της Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας (IUPAC) και η UNESCO εκτιμούν ότι είναι η ώρα να γιορταστούν τα επιτεύγματα της χημείας και η συνεισφορά της στην ευημερία της ανθρωπότητας.

3 Υπόβαθρο •IUPAC Επικύρωση – Αύγουστος 2007 •UNESCO Υποστήριξη – Απρίλιος 2008 •UN Διακήρυξη – Δεκέμβριος 2008 Αφετηρία για την ιδέα του Διεθνούς Έτους Χημείας αποτέλεσε η διαπίστωση της IUPAC ότι διάφοροι επιστημονικοί κλάδοι έχουν επιτύχει σημαντικά οφέλη από το χαρακτηρισμό από τα Ηνωμένα Έθνη ενός διεθνούς έτους σχετικά με τον τομέα τους. Η ιδέα ενός ΔΕΧ συζητήθηκε αρχικά τον Απρίλιο του 2006, από την Εκτελεστική Επιτροπή της IUPAC.

4 Στόχοι του Διεθνούς Έτους Χημείας •να ενισχύσει την εκτίμηση που χαίρει η χημεία σχετικά με την ικανοποίηση των παγκόσμιων αναγκών •να ενθαρρυνθεί το ενδιαφέρον των νέων για τη χημεία, και •να αναπτύξει τον ενθουσιασμό για το δημιουργικό μέλλον της χημείας. •Να γιορτάσει το ρόλο των γυναικών στη χημεία (100 χρόνια από απονομή του Βραβείου Νόμπελ στην Marie Curie) Διάλογος ανάμεσα στη Χημεία και την κοινωνία για τη μελλοντική μορφή της χημείας και των επιτευγμάτων της υπό το πρίσμα της αειφορίας

5 Στόχος 1: Η εξάλειψη της ακραίας φτώχειας και πείνας Στόχος 2: Η επίτευξη καθολικής πρόσβασης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Στόχος 3: Η προώθηση της ισότητας των φύλων και η κατοχύρωση της θέσης της γυναίκας Στόχος 4: Η μείωση της παιδικής θνησιμότητας Στόχος 5: Η βελτίωση της μητρικής υγείας Στόχος 6: Η καταπολέμηση του AIDS, της ελονοσίας και άλλων νοσημάτων Στόχος 7: Η εξασφάλιση περιβαλλοντικής βιωσιμότητας/αειφορίας Στόχος 8: Η ανάπτυξη παγκόσμιας συνεργασίας για την πρόοδο. Στόχοι χιλιετίας Ηνωμένων Εθνών Η ΧΗΜΕΙΑ έχει καθοριστική σημασία στην επίτευξη αυτών των στόχων!

6 http://www.chemistry2011.org/

7 Εταίροι του Διεθνούς Έτους Χημείας •Συνδιοργανωτές: IUPAC και UNESCO •Ηνωμένα Έθνη •Ομοσπονδίες των Χημικών Ενώσεων FACS, FASC, FLAQ, EuCheMS •Εθνικές Χημικές Ενώσεις (ΕΕΧ από Ελλάδα) •Βιομηχανία •ΜΚΟ (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις) (MIO- ECSDE & MEdIES) •Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά ιδρύματα (ΕΚΠΑ) •Άτομα

8 Ο αντίκτυπος που μπορεί να έχει • έμφαση στη φύση, την ομορφιά και τη σχέση (οικονομική και περιβαλλοντική) της χημείας με το σύγχρονο κόσμο • Χρήση των media για να ενισχυθεί το προφίλ της χημείας, στους μαθητές, το γενικό πληθυσμό και τους πολιτικούς • συνεργασίες, για την επίτευξη των στόχων Το Διεθνές Έτος Χημείας είναι μια ευκαιρία που θα αργήσει να μας ξαναδοθεί…

9 Συναντήσεις ορόσημα Εναρκτήρια τελετή υπό την αιγίδα UN, UNESCO, και IUPAC 27-28 Ιανουαρίου 2011 – Παρίσι, χημεία και οι αναπτυξιακοί στόχοι χιλιετίας του ΟΗΕ Παγκόσμιο συνέδριο IUPAC (ανα δύο χρόνια) Jul 30 - Aug 7, 2011 – San Juan, Puerto Rico Chemistry Bridging Innovation among the Americas and the World Τελετή κλεισίματος - με την υποστήριξη της χημικής και φαρμακευτικής βιομηχανίας 1η Δεκέμβριου 2011 – Brussels, Belgium Ευκαιρίες για ομιλητές και συνέδρους σε πιο υψηλά επίπεδα από όλους τους τομείς

10 Δραστηριότητες ΔΕΧ – μερικά παραδείγματα •Διασκέψεις - Συνέδρια π.χ. African Conference on UN’s Strategic Approach to International Chemicals Management •Εθνικής Εμβέλειας Δράσεις π.χ. έκδοση σειράς γραμματοσήμων, διοργάνωση ανοικτών ημερών και εορτασμών, Επιδείξεις Πειραμάτων κ.λπ. •Ενίσχυση εθνικών κ διεθνών δικτύων συμπεριλαμβανομένων και των Κοινωνικών δικτύων (π.χ. facebook, YouTube) για θέματα χημείας •Προώθηση Video clip (υπαρχόντων και νέων) σχετικών με τα επιτεύγματα της Χημείας •Διοργάνωση «ημερών καριέρας» (career days), με προσκεκλημένους χημικούς και άλλα συναφή επαγγέλματα •Δημοσιοποίηση συγκεκριμένων παραδειγμάτων (case studies) όπου η χημεία βελτίωσε την ποιότητα ζωής (π.χ. οι εξελίξεις στη χημική έρευνα, νέα προϊόντα κ.λπ.)

11 Δραστηριότητες ΔΕΧ – μερικά παραδείγματα •Οργανωμένες επισκέψεις σε χημικές βιομηχανίες, μονάδες επεξεργασίας πετρελαίου κ.λπ. •Δημοσιοποίηση των επιτευγμάτων της Χημείας (με άρθρα, video, εκπομπές ραδιοφώνου κ.λπ.) •Οργάνωση project, όπου οι μαθητές καλούνται να εφαρμόσουν τις χημικές τους γνώσεις για την επίλυση τοπικών προβλημάτων •Διάχυση εμπειρίας μέσα από δράση “Ρώτα τον Επιστήμονα” (ask the scientist) •Υλοποίηση πειραμάτων με σκοπό να αντιληφθούν οι μαθητές πως είναι να εργάζεσαι σε τομέα σχετικό με την επιστήμη της Χημείας •Συγγραφή Εκπαιδευτικού υλικού – εκδόσεις – παιχνίδια – χημικά κουιζ κ.λπ. •ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

12 στην Ελλάδα Διεθνές Έτος Χημείας στην Ελλάδα •Δράσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) •Δράσεις Χημικού Τμήματος του ΕΚΠΑ (Πρόγραμμα Η2020) •Δράσεις του Μεσογειακού Γραφείου Πληροφόρησης (MIO-ECSDE), και του MEdIES (συντονισμός καθ. Μιχ. Σκούλλος). Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) Εθνικό Καποδιστρικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης Για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη Μεσογειακή Εκπαιδευτική Πρωτοβουλία για το Περιβάλλον και την Αειφορία

13 Το Παγκόσμιο Πείραμα •Πρόκειται για 4 διαδραστικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για το νερό. •οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους καλούνται να ερευνήσουν την κατάσταση των πηγών νερού σε τοπικό επίπεδο. Συλλέγουν δείγματα, παίρνουν μετρήσεις, κάνουν προσδιορισμούς και στέλνουν τα αποτελέσματά τους στην Παγκόσμια Βάση Δεδομένων μέχρι το τέλος του 2011 •Οι δραστηριότητες έχουν επιλεγεί ώστε να: - είναι κατάλληλες για εφαρμογή σε περιοχές από όλο τον κόσμο - προσαρμόζονται στις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών διαφόρων ηλικιών - βασίζονται στη χρήση ευρέως διαθέσιμου εξοπλισμού. •Το σύνολο ή μέρος των δραστηριοτήτων του Παγκόσμιου Πειράματος μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας «PROJECT» για την Α΄ Λυκείου.

14 Το Παγκόσμιο Πείραμα Οι 4 δραστηριότητες έχουν σαφείς οδηγίες και υλικό τεκμηρίωσης για τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή. Καλύπτουν τα παρακάτω θέματα: Προσδιορισμός της ποιότητας του νερού: 1.pH: οι μαθητές προσδιορίζουν το pH μιας τοπικής πηγής νερού. 2.Αλατότητα: οι μαθητές ερευνούν την αλατότητα μιας τοπικής πηγής νερού. Επεξεργασία του νερού: 3.Διήθηση και απολύμανση: οι μαθητές ερευνούν πως η χημεία βοηθά στην εξασφάλιση ασφαλούς πόσιμου νερού. 4.Αφαλάτωση: οι μαθητές κατασκευάζουν έναν ηλιακό αποστακτήρα από απλά υλικά και πειραματίζονται με τη χρήση του για τον καθαρισμό του νερού.

15 Πως μπορώ να συμμετέχω στο Παγκόσμιο Πείραμα Υπάρχουν διάφορα επίπεδα εμπλοκής και συμμετοχής. Μπορείτε να: •Κατεβάσετε τις οδηγίες των δραστηριοτήτων στα αγγλικά ή τη γλώσσα που σας ενδιαφέρει (θεωρία, υλικά, το πείραμα βήμα βήμα, Φύλλο εργασίας) •Κάνετε εγγραφή στην ιστοσελίδα, ως άτομα ή τάξη ή ομάδα ή σχολείο. •Να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας στα σχετικά forum συζήτησης •Να υλοποιήσετε με την ομάδα σας ένα ή περισσότερα από τα 4 προτεινόμενα πειράματα •Να ανεβάσετε τα αποτελέσματά των μετρήσεών σας, συνεισφέροντας στην Παγκόσμια Βάση Δεδομένων •Να ανεβάσετε άλλο υλικό, π.χ. φωτογραφίες, video κ.λπ.

16 Στην ιστοσελίδα του Παγκόσμιο Πειράματος περιγράφονται δύο τρόποι εκτέλεσης των πειραμάτων: •ΔΙΧΩΣ τη χρήση ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑΚΑΣ •ΜE τη χρήση μικροκλίμακας. Στην περίπτωση αυτή τα πειράματα υλοποιούνται με τα απαραίτητα KITS, με προτεινόμενη αναλογία 1 (καθηγ) προς 10 (μαθητή). Στην Ελλάδα τα εμπορεύεται η ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Πως μπορώ να συμμετέχω στο Παγκόσμιο Πείραμα

17 •Το ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑ στα ελληνικά: στην ιστοσελίδα του δικτύου www.medies.net (προσεχώς και στην www.eex.gr ) έχει αναρτηθεί το σχετικό παιδαγωγικό υλικό για τις τέσσερις δραστηριότητες του παγκόσμιου πειράματος στην Ελληνική Γλώσσα. www.medies.netwww.eex.gr •Τα Χημικά KITS: Εξήντα (60) kits πρόκειται να διατεθούν σε ΚΠΕ (προβλ. 45) και ΕΚΦΕ (προβλ. 15) που θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Πείραμα (χορηγία ΕΚΠΑ). •Επιμορφωτική Ημερίδα τη 10/10/2011, 09.00-14.00, στα Γραφεία του MIO-ECSDE. Η Ημερίδα απευθύνεται σε στελέχη της εκπαίδευσης που είναι σε θέση να υλοποιήσουν οι ίδιοι το Παγκόσμιο Πείραμα ή μπορούν να δράσουν πολλαπλασιαστικά στους εκπαιδευτικούς. •Πιλοτική δράση στο πεδίο: Η γραμματεία του ΜΙΟ/MEdIES θα υλοποιήσει το παγκόσμιο πείραμα, πιλοτικά, σε συνεργασία με ένα Δημοτικό, ένα Γυμνάσιο, και ένα Λύκειο της Αττικής. Η δράση προγραμματίζεται για τον Οκτώβριο 2011. Οι δράσεις του MIO/ MEdIES για το Παγκόσμιο Πείραμα

18 Περισσότερες Πληροφορίες Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), www.eex.gr, info@eex.grwww.eex.gr info@eex.gr Χημικό Τμήμα του ΕΚΠΑ, www.chem.uoa.gr Πρόγραμμα H2020, www.h2020.netwww.chem.uoa.grwww.h2020.net Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη (MIO-ECSDE), www.mio-ecsde.org, info@mio-ecsde.orgwww.mio-ecsde.org info@mio-ecsde.org Μεσογειακή Εκπαιδευτική Πρωτοβουλία για το Περιβάλλον και την Αειφορία MEdIES, www.medies.net, info@medies.net, 210 3247490 www.medies.netinfo@medies.net


Κατέβασμα ppt "Διεθνές Έτος Χημείας 2011 Όλα τα γνωστά υλικά σώματα – αέρια, υγρά και στερεά – αποτελούνται από χημικά στοιχεία ή από χημικές ενώσεις. Η κατανόηση της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google