Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΡΘΡΟ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ • Στόχος του άρθρου είναι η ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη της Ιατρικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΡΘΡΟ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ • Στόχος του άρθρου είναι η ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη της Ιατρικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

2 ΑΡΘΡΟ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ • Στόχος του άρθρου είναι η ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη της Ιατρικής Εκπαίδευσης και της Ιατρικής Πράξης μέσω αναδρομών στο παρελθόν. • Τα κυριότερα σημεία που πραγματεύεται το άρθρο είναι:

3 1. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ • Ο John Ellis μέσω του άρθρου του καταδικάζει το σύστημα του διαχωρισμού της εξέτασης σε προκλινική και κλινική • Αναφορά στη σημασία μιας προκατακτήριας χρονιάς πριν εγγραφούν οι μαθητές στη σχολή(Goodenough) • Αναγκαιότητα οι μαθητές να έχουν βάσεις για να μπορούν αργότερα να παρακολουθήσουν έναν κλάδο ιατρικής και παράθεση αντίστοιχου σχεδίου • Διαπίστωση ότι δε βοηθούν τους φοιτητές τα κλινικά μαθήματα από την αρχή αλλά πρώτα χρειάζονται πειράματα και έρευνα.

4 Προτάσεις σχετικά με το ιατρικό πρόγραμμα σπουδών • Κρίση του άρθρου του 1947 ως κάθετο στις προτάσεις του μη αφήνοντας χώρο για καινοτομίες και δίνοντας έμφαση στην αποστήθιση • Αλλαγή επισκέψεων στις ιατρικές σχολές, περιορισμός αριθμού φοιτητών σε κάθε τμήμα ούτως ώστε να διδαχθεί όλη η ύλη στο σύνολό της • Παράθεση 2 προτάσεων: (α) διατμηματική διδασκαλία (β) ανάπτυξη κριτικής σκέψης, απόρριψη απομνημόνευσης

5 Εκθέσεις για πανεπιστήμια 1 η έκθεση: • δημιουργία καινούριου πανεπιστήμιου στην Αγγλία με σκοπό την αύξηση του αριθμού των ιδρυμάτων προηγμένης τεχνολογίας και επιστήμης • εκπαίδευση σε δεξιότητες κατάλληλες για την εργασία, οι οποίες υποτιμούνται • θετική αναφορά στη συνεργασία της διδασκαλίας με την έρευνα 2 η έκθεση: (η πιο σημαντική στην ιστορία της Ιατρ. Εκπαίδευσης) • ο σκοπός της εκπαίδευσης πρέπει να είναι όχι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου γιατρού αλλά ενός μορφωμένου ανθρώπου που μπορεί να γίνει γιατρός με περαιτέρω εκπαίδευση • μεταπτυχιακές προοπτικές των φοιτητών και προτάσεις

6 Νέες ιατρικές σχολές και αλλαγές στις υπάρχουσες • Οι ήδη υπάρχουσες ιατρικές σχολές ανανέωσαν το πρόγραμμα μαθημάτων τους • Μία από τις καινούργιες σχολές ήταν το Πανεπιστήμιο του Southampton(θεμελιωτής κοσμήτορας ο καθηγητής Donald Acheson) • Μία δεύτερη σχολή ιδρύθηκε στο Πανεπιστήμιο του Leicester, προεδρευόμενη από τον Σερ Andrew Watt Kay • Η τρίτη έγινε στο Nottingham • Η σχέση μεταξύ αυτών των καινούργιων ιατρικών σχολών και των ήδη υπαρχόντων παγκοσμίως είχε πλέον καθιερωθεί καθαρά, και η νέα διδακτέα ύλη βασιζόταν στην ενότητα, τη θεματική διδασκαλία και την ευελιξία.

7 Έκθεση σχετικά με τις Αρμοδιότητες των Συμβούλων Βαθμών (του George Godber) • ασκούσε κριτική στην έλλειψη του σχεδιασμού στη μεταπτυχιακή εκπαίδευση και τις δυσκολίες στο σχεδιασμό καριέρας όταν κάθε σύμβουλος αναλάμβανε μία αρκετά μεγάλη ομάδα από υφιστάμενο προσωπικό • Η λύση που πρότεινε ο Σερ George ήταν η καταγραφή των ειδικοτήτων και μία σωστή επαγγελματική δομή

8 Η Έκθεση Merrison (1975) • Η επιθεώρηση ξεκινά αναλογιζόμενη τη βάση της δύναμης της GMC και τη θέση διαχείρισής της στο Πρωτόκολλο • Η τελική απόφαση της επιτροπής ήταν να αναδιαμορφώσουν την GMC και να της δώσουν νέα σύνθεση και δομή • Η έκθεση Merrison είχε τεράστια σημασία στο ιατρικό επάγγελμα, και οι αλλαγές που έφερε θα ακολουθούνταν στις επόμενες λίγες δεκαετίες.

9 H έκθεση Almert • Σκοπός της ήταν να εξετάσει τις παρούσες μεθόδους της διασφάλισης της παραμονής των καθιερωμένων της συνεχιζόμενης ικανότητας της πρακτικής και της κλινικής φροντίδας των ασθενών, και να κάνει νέες προτάσεις • Ωστόσο η έκθεση αυτή κάνει μία πολύ βασική παρατήρηση, που διαφέρει σημαντικά από τις Merrison, Todd και Goldberg. Δηλώνει ότι αν ο σκοπός της ιατρικής εκπαίδευσης είναι να διδάξει τις βασικές επιστήμες της ιατρικής • Ο γιατρός μπορεί πλέον να μη χρειάζεται να δίνει αναφορά σχετικά με τις κλινικές αποφάσεις που παίρνει, όμως εκπαιδευτικά θα συνεχίζει να μαθαίνει από δικές του εμπειρίες και από συναδέλφους • Η έκθεση αυτή δίνει μία καλή εικόνα των επαγγελματικών ιδεών λίγο μετά την έκθεση Merrison, αλλά υπήρξε λίγη διάθεση για αλλαγή.

10 Η έκθεση Short • Σχεδιάστηκε για να αναλογιστεί τον αριθμό των γιατρών που απαιτούνται και την επαγγελματική δομή στα νοσοκομεία • θα έπρεπε να υπάρχει μία αύξηση σε συμβούλους και μείωση στον αριθμό των νοσοκομειακών γιατρών, ενώ προτείνει οι ιατρικές σχολές να δέχονται πιο ώριμους φοιτητές στις εισαγωγές • Η ειδική εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα θα έπρεπε να πάρει τη μορφή σχεδιασμένων προγραμμάτων που περιλαμβάνουν εμπειρία και σε πανεπιστημιακά και σε μη- πανεπιστημιακά νοσοκομεία • Η έκθεση αυτή γράφτηκε πριν από 20 χρόνια. Πολλά έχουν αλλάξει, αλλά η διαδικασία ήταν αργή με πολύ συμβιβασμό στην πορεία.

11 2. ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ • Στην περίοδο 1950 με 1980 εμφανίστηκαν πολλά βιβλία που επηρέασαν, και είχαν μια προφανή επίδραση στο ιατρικό επάγγελμα, και ως συνέπεια στην ιατρική εκπαίδευση. Αυτό που έκανε αυτά τα έργα αποτελεσματικά ήταν η ικανότητα των συγγραφέων να βλέπουν το ιατρικό επάγγελμα με διαφορετική ματιά. • Το πρώτο αξιοσημείωτο από αυτά τα βιβλία είναι το Θαύμα της Υγείας (Mirage of Health) • Το δεύτερο βιβλίο είναι η Ιατρική Νέμεσις • Το τρίτο βιβλίο είναι από τον Thomas McKweon, Ο Ρόλος της Ιατρικής: Δράμα, Θαύμα ή Νέμεσις; (The Role of Medicine: Drama, Mirage or Nemesis?) • Το τέταρτο βιβλίο είναι Η Αποκάλυψη της Ιατρικής (The Unmasking of Medicine) από τον Ian Kennedy • Αυτά τα βιβλία λειτούργησαν ως σκηνικό για τις αλλαγές που θα γίνονταν στην ιατρική εκπαίδευση

12 Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ 1988 • Συντάχθηκε το 1988 στο Εδιμβούργο στην Παγκόσμια Διάσκεψη στην Ιατρική Εκπαίδευση • Σύμφωνα μ’ αυτή:  διασφαλίζεται ότι το περιεχόμενο σπουδών αντανακλά τις εθνικές προτεραιότητες για την υγεία  καταρτίζονται οι δάσκαλοι ως εκπαιδευτικοί, όχι μόνο ως ειδικοί στο περιεχόμενο  δίνονται οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση των ασθενών με αυξημένη έμφαση στην προαγωγή της υγείας και πρόληψη των ασθενειών

13 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ( ) • Διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας όπως: χρήση ασθενών προσομοίωσης, ειδικές θεματικές ενότητες κλπ. (Α) Ηθικά ζητήματα • Είναι μέρος της ιατρικής πράξης από την εποχή του Ιπποκράτη • Οι 2 έννοιες της ιατρικής δεοντολογίας: (α) πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς και αρμοδιοτήτων, (β) μελέτη δεοντολογικών ή ηθικών προβλημάτων που έθεσε η ιατρική πράξη • Η διδασκαλία ενθαρρύνθηκε κυρίως στη μαιευτική, τη γενική πρακτική και την επικοινωνιακή ιατρική και σε μερικά σχολεία • 1993 δημοσίευση για περαιτέρω ανάπτυξη διδασκαλίας • 1998 δημοσίευση βασικής διδακτέας ύλης

14 (Β) Τέχνες και ανθρωπιστικές επιστήμες • Όχι μόνο η επιστημονική ματιά τρόπος για να δούμε την υγεία και την αρρώστια • Χρησιμοποίηση φιλοσοφίας για ανάλυση προβλημάτων και αναγνώριση συναισθημάτων και πράξεων, ούτως ώστε να βελτιωθεί η φροντίδα των ασθενών • Χρησιμοποίηση λογοτεχνίας για να δοθεί μια διαφορετική διάσταση στην ιατρική εκπαίδευση • Θεραπεία με τη χρήση τέχνης μέσω της μουσικής και της ζωγραφικής • Χιούμορ για βελτίωση της ποιότητας ζωής μέσω βιβλίων, καρτούν, βίντεο κλπ

15 ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ • Μικρά τμήματα και ευκαιρίες για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη • 1 η πρωτοβουλία: υποχρεωτική «προπαρασκευαστική» χρονιά(εφαρμόστηκε το 1951) • 2 η πρωτοβουλία: ίδρυση του Christchurch College στην Οξφόρδη, το οποίο ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο και το οποίο παρακολουθούσαν οι καλύτεροι(1961)

16 Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΩΝ • Η πρώτη ιατρική σχολή ιδρύθηκε το 1505 από τότε και κυρίως τα τελευταία 100 χρόνια παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση των ιατρικών σχολών • Αυτές οι σχολές εκτός από τη διεξαγωγή ενός μεγάλου εύρους προγραμμάτων, διεξάγουν και συναντήσεις και εκδίδουν περιοδικά με σκοπό να κρατούν τα μέλη τους ενήμερα

17 ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ  ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ Τρία είναι τα κυριότερα περιοδικά : 1.Academic Medicine 2. The Journal of Medical Education 3. Medical Teacher • Academic Medicine • Το περιοδικό αυτό αρχικά ξεκίνησε ως ένα δελτίο της American Association το 1926 • Ο σκοπός ήταν να προωθήσει σημαντικά θέματα στα πλαίσια της ακαδημαϊκής ιατρικής, να προάγει την διάδοση και συζήτηση πληροφοριών και ιδεών και να βοηθήσει στην κατανόηση των ευρύτερων ζητημάτων της ιατρικής εκπαίδευσης • Το 2005 μετά από απόφαση του συμβουλίου του περιοδικού ο προσανατολισμός του άλλαξε • Γι αυτό το λόγο αποφάσισαν να δημοσιεύουν άρθρα με καινοτόμες προσεγγίσεις σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και θέματα ηγεσίας

18 • The Journal of Medical Education • Ιδρύθηκε το 1966 • Σκοπός του ήταν η ενίσχυση της επικοινωνίας σε όλη την κοινότητα • Medical Teacher • Πρωτοξεκίνησε το 1979 στην Αγγλία • Έχει εγκριθεί ως το περιοδικό της ΑΜΜΕ και της CAME

19 ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ • Ξεκίνησε το 1957 • Ο σκοπός του ήταν να παρέχει σε όσους είναι υπεύθυνοι για την ιατρική εκπαίδευση ένα μέσο επικοινωνίας • Η ένωση επιδιώκει να βελτιώσει την ποιότητα της ιατρικής εκπαίδευσης. • Υπάρχουν πολλές ακόμα ενώσεις που ασχολούνται με την εκπαίδευση των φοιτητών της ιατρικής

20 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ • Ισοπέδωση ίσων όρων ανταγωνισμού στο χώρο της ιατρικής μεταξύ γυναικών και αντρών • Αδυναμία ίσης εξέλιξης στην Ιατρική από πλευράς των γυναικών • Ολοένα και αυξανόμενο ποσοστό γυναικών εισακτέων στην ιατρική

21 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ • Επιχειρήθηκε μια επισκόπηση συγκεντρώνοντας τα βασικά σημεία στη διδασκαλία της Ιατρικής Εκπαίδευσης • Κυριότερα θέματα: Ποιος είναι ο κύριος σκοπός και ρόλος της ιατρικής; Ποιες οι αρμοδιότητες; Πώς γίνεται η επιλογή των φοιτητών ιατρικής και των ειδικών; Τι είδος διδακτέας ύλης απαιτείται για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι;

22 Το άρθρο αυτό αναφέρεται στις αλλαγές στην ιατρική εκπαίδευση και στην ιατρική πράξη γενικότερα 1.ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ • Sir John Ellis • ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ • ΝΕΕΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ • ΕΚΘΕΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΒΑΘΜΩΝ • ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ • ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

23 2.ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 3.Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 5.ΗΘΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ 6.ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 7.ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 8.Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΩΝ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΛΛΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ 9.ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ 10.ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

24 • Εργασία των φοιτητριών:  Κυρίτση Βαϊα  Ράπτη Χριστιάνα  Χανταβαρίδου Σοφία  Χαρίση Βαϊα


Κατέβασμα ppt "ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΡΘΡΟ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ • Στόχος του άρθρου είναι η ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη της Ιατρικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google