Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία» ΠΟΛΥΒΙΟΣ Ι. ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία» ΠΟΛΥΒΙΟΣ Ι. ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία» ΠΟΛΥΒΙΟΣ Ι. ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΛ. ΠΕ01

2 Δοκίμια  «Οι δύο στιγµές του ελληνικού φεµινιστικού κινήµατος» του Χ. Αθανασιάδη  «Εκπαιδευτικοί και φύλο»  «Αγωνίστηκα όµως απεγνωσµένα και νίκησα: Η παρουσία των γυναικών εκπαιδευτικών στην ελληνική εκπαίδευση κατά το 19ο και τις αρχές του 20ού αιώνα: από την Ευανθία Καΐρη στην Αγγελική Παναγιωτάτου»  «Το έµφυλο αξίωµα του επιθεωρητή». Του Χ. Μούτσου  «Κερδίζοντας σεβασµό και εκτίµηση: φύλο και κύρος στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης» της Β. Καντζάρα  «Θέσεις διοικητικής και παιδαγωγικής ευθύνης στη Γενική Εκπαίδευση: οι γυναίκες εκπαιδευτικοί και η “γυάλινη οροφή”». της Ελ. Μαραγκουδάκη

3 Δοκίμια  «Σχολείο, Σχολική Πράξη και Φύλο»  «Η χρήση της γλώσσας και οι κυρίαρχες ιδέες: σχολιασµός της πεποίθησης για τη γλωσσική αλλαγή που “εµποδίζει” η ίδια η γλώσσα» της Αν. Φραγκουδάκη  «Φύλο και Μαθηµατικά: εκπαιδευτικές ανισότητες και Παιδαγωγική της ισότιµης συµµετοχής» της Ε. Τρέσσου- Μυλωνά  «Επιλογές σπουδών για την Ανώτατη Εκπαίδευση και ανισότητα των φύλων» της Ε. Σιάνου Κύργιου  «Το σχολείο “χτίστης και χαλαστής” του στερεότυπου του φύλου» των Αλ. Φρειδερίκου και Φ. Φαλερού

4 Οι δύο στιγμές του ελληνικού φεμινιστικού κινήματος» του Χ. Αθανασιάδη  Εξετάζει την Ιστορία του γυναικείου κινήµατος ως ένα κοινωνικό κίνημα που προσπάθησε να αντικρούσει τη διαίρεση των δύο φύλων  Παρουσιάζει τις δύο σημαντικές στιγμές του κινήματος στην Ελλάδα, δηλαδή τον φιλελεύθερο φεµινισµό του µεσοπολέµου και τον ριζοσπαστικό φεµινισµό της µεταπολίτευσης  Αναφέρει τον δυτικό προσανατολισμό των Ελληνίδων φεμινιστριών αλλά και την αξιόλογη δράση τους στον συνδικαλισμό

5 «Αγωνίστηκα όμως απεγνωσμένα και νίκησα: Η παρουσία των γυναικών εκπαιδευτικών στην ελληνική εκπαίδευση κατά το 19ο και τις αρχές του 20ού αιώνα: από την Ευανθία Καΐρη στην Αγγελική Παναγιωτάτου»  Αναφέρεται στην πρόσβαση των γυναικών στην εκπαίδευση και στην επαγγελµατική τους σταδιοδροµία από τα τέλη περίπου του 19ου µέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.  Η μελέτη εξετάζει συνοπτικά α) την περίοδο ( ) στην οποία η βασική εκπαίδευση γίνεται πλατιά αποδεκτή και η διδασκαλία στην εκπαίδευση προσδιορίζεται ως η κατάλληλη εργασία για τις γυναίκες και β) την περίοδο ( ) στην οποία όχι μόνο αυξάνεται ο αριθµός των διδασκαλισσών αλλά αρχίζει και η διεκδίκηση συµµετοχής των γυναικών στη δηµόσια δευτεροβάθµια και τριτοβάθµια εκπαίδευσ

6 «Το έμφυλο αξίωμα του επιθεωρητή». Του Χ. Μούτσου  Αναφέρεται στα αίτια του αποκλεισµού των γυναικών εκπαιδευτικών από θέσεις εποπτείας στον εργασιακό τους χώρο κατά τα µέσα της δεκαετίας του ’40.  Παρουσιάζει το ιστορικό πλαίσιο και τις συνθήκες που επικρατούσαν την εποχή αυτή και επικεντρώνεται στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής από τις πολιτικές δυνάµεις, στις προσπάθειες αναδιοργάνωσης του σχολικού µηχανισµού και “εκκαθάρισης” των διοικητικών- εποπτικών λειτουργιών της εκπαίδευσης από στε­ λέχη της µεταξικής δικτατορίας και των κατοχικών κυβερνήσεων

7 «Κερδίζοντας σεβασμό και εκτίμηση: φύλο και κύρος στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» της Β. Καντζάρα  Εξετάζει το ζήτημα της εξουσίας στην εκπαίδευση ανάλογα με το φύλο και παρουσιάζει ως δεδομένο τη χαμηλή εκτίμηση που χαίρουν οι γυναίκες έναντι των ανδρών και ότι αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πολύ δύσκολα κατακτούν υψηλές θέσεις στην ιεραρχία του εκπαιδευτικού συστήματος.  Συμπεραίνει ότι η σχέση φύλου και κύρους διαφαίνεται στην επαγγελµατική ταυτότητα των εκπαιδευτικών και στην καθηµερινή τους συναναστροφή όπου φαίνονται οι ρόλοι που έχουν στην οικογένεια µε τις αντίστοιχες ευθύνες, δικαιώµατα και υποχρεώσεις.

8 «Θέσεις διοικητικής και παιδαγωγικής ευθύνης στη Γενική Εκπαίδευση: οι γυναίκες εκπαιδευτικοί και η “γυάλινη οροφή”». της Ελ. Μαραγκουδάκη  Παρουσιάζει την κατάσταση που επικρατεί στη Γενική Εκπαίδευση σε σχέση με τα στελέχη διοικητικής και παιδαγωγικής ευθύνης και τονίζει ότι οι γυναίκες και σ’ αυτόν τον τομέα αποτελούν μειοψηφία.  Σημειώνει ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι αυτό που έδωσε τη δυνατότητα στη γυναίκα να έχει κοινωνική παρουσία αλλά και οικονομική ανεξαρτησία, ωστόσο όμως εξακολουθούν να υπάρχουν διαφοροποιήσεις με βάση το φύλο στους διάφορους τομείς της εκπαίδευσης.

9 «Η χρήση της γλώσσας και οι κυρίαρχες ιδέες: σχολιασµός της πεποίθησης για τη γλωσσική αλλαγή που “εμποδίζει” η ίδια η γλώσσα» της Αν. Φραγκουδάκη  Παρουσιάζει τις απόψεις της για την έμφυλη διάσταση χρήσης της γλώσσας.  Με παραδείγματα προσπαθεί να παρουσιάσει και να αποδείξει ότι η δυσκολία δηµιουργίας και χρήσης ουσιαστικών, που συνδέουν και αποδίδουν στις γυναίκες επαγγελµατικές ιδιότητες κύρους ή τίτλους εξουσίας, δεν οφείλεται ούτε απορρέει από τους ισχύοντες γραµµατικούς κανόνες, αλλά οφείλεται στην κυρίαρχη για τα φύλα ιδεολογία και δηλώνει την κοινωνική αδράνεια, αντίσταση και άρνηση σχετικά µε την αποδοχή και νοµιµοποίηση της πρόσβασης των γυναικών σε επαγγελµατικές ή πολιτικές θέσεις

10 «Φύλο και Μαθηματικά: εκπαιδευτικές ανισότητες και Παιδαγωγική της ισότιμης συμμετοχής» της Ε. Τρέσσου-Μυλωνά  Παρουσιάζει όχι μόνο την προβαλλόµενη ως αρνητική στάση των κοριτσιών για τα µαθηµατικά αλλά αναλύει και τους λόγους που συµβάλλουν στη διαµόρφωσή της.  Προσπαθεί με επιχειρήματα να προτρέψει στην ισότιμη συμμετοχή αγοριών - κοριτσιών στη μαθηματική παιδεία.

11 «Επιλογές σπουδών για την Ανώτατη Εκπαίδευση και ανισότητα των φύλων» της Ε. Σιάνου Κύργιου  Εξετάζει το ζήτημα της επιλογής των σπουδών. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τα οποία φανερώνουν τις πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ των φύλων στις επιλογές σπουδών. Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι οι μαθήτριες ακολουθούν σχολές που οδηγούν στα γυναικεία επαγγέλματα.  Τονίζει ότι η σχέση µεταξύ φύλου και εκπαίδευσης παραµένει προβληµατική, αφού τα κορίτσια δεν αποφασίζουν ελεύθερα και επηρεαζονται από το περιβάλλον.

12 «Το σχολείο “χτίστης και χαλαστής” του στερεότυπου του φύλου» των Αλ. Φρειδερίκου και Φ. Φαλερού  Εστιάζουν στους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους τα δύο φύλα εκφράζουν την ταυτότητα τους στην αυλή του σχολείου τους αλλά και στον τρόπο με τον οποίο το σχολείο αντιμετωπίζει τη διαφορετικότητα αυτή.  Σημειώνεται ότι η ταυτότητα των αγοριών σχηµατίζεται µε σηµεία αναφοράς την καριέρα και τον προσανατολισµό προς την κοινωνία, ενώ η ταυτότητα των κοριτσιών µε αναφορά στην οικογένεια και τον ιδιωτικό χώρο  Προτείνουν παρέμβαση στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης, αφού οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παρέμβουν έστω και με τα ελάχιστα που διαθέτουν για την αποδέσμευση από τα στερεότυπα

13 ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  Το βιβλίο με τίτλο «Φύλο και νέα επαγγέλματα» εμπεριέχει πολύ σοβαρό υλικό για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των μαθητών και των δύο φύλων, γιατί παρουσιάζει τις νέες συνθήκες στην αγορά εργασίας, τα νέα επαγγέλματα αλλά και την αδικία που υφίσταται η γυναίκα στην αγορά εργασίας.  Το βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το οποίο έχει τίτλο «Ισότητα των φύλλων και αγορά εργασίας» και το δεύτερο μέρος που έχει τον τίτλο «Υλικό για τη βασική ενημέρωση των εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών».

14 ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  «Ισότητα των φύλλων και αγορά εργασίας» της Ελένη Σιάνου – Κύργιου  «Πολιτικές για την ισότητα των φύλων στην αγορά εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα»  «Η µετάβαση από το σχολείο στη «ζωή» και η επιλογή σπουδών και επαγγέλµατος».  «Το Κριτικό Αναπτυξιακό Μοντέλο της Κoσµίδου - Hardy για τον Εκπαιδευτικό και Επαγγελµατικό Προσανατολισµό: Η συµβολή του στο πρόγραµµα για την ισότητα των δύο φύλων».

15 «Ισότητα των φύλων και αγορά εργασίας» της Ελένη Σιάνου – Κύργιου  Παρουσιάζει το θέμα της κοινωνικής ανισότητας των φύλων στην αγορά εργασίας αλλά και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην συντήρηση αυτής της ανισότητας.  Υποστηρίζει ότι σε μια εποχή της παγκοσµιοποίησης της οικονοµίας και της επανάστασης των νέων τεχνολογιών, ο καταµερισµός εργασίας κατά φύλο εξακολουθεί να συντηρεί την κοινωνική αδικία σε βάρος των γυναικών.  Πιστεύει ότι και η εκπαίδευση συντελεί στην συντήρηση της ανισότητας των φύλων και προτείνει την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και των µαθητών και των µαθητριών με στόχο την άµβλυνση των ανισοτήτων µεταξύ των φύλων.ιστεύει ότι και η εκπαίδευση συντελεί στην συντήρηση της ανισότητας των φύλων και προτείνει την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και των µαθητών και των µαθητριών με στόχο την άµβλυνση των ανισοτήτων µεταξύ των φύλων.

16 ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  «Νομοθετικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων στην αγορά εργασίας και την κοινωνική ασφάλιση»  «Επαγγέλματα με προοπτικές»  «Συνεντεύξεις µε γυναίκες που ασκούν τα θεωρούµενα «ανδρικά» ή νέα επαγγέλµατα»  «Ασκήσεις ευαισθητοποίησης» και «Αγγελίες»

17 « Πολιτικές για την ισότητα των φύλων στην αγορά εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα»  Παρουσιάζει συνοπτικά οι ευρωπαϊκές πολιτικές στον τοµέα της ισότητας των φύλλων κατά τη διάρκεια της πορείας της Ευρωπαϊκής ενοποίησης από τη Συνθήκη της Ρώµης (1957) µέχρι σήµερα, οι οποίες είχαν κυρίως τρεις στόχους  α) την νοµική κατοχύρωση της ισότητας των φύλων στις εργασιακές σχέσεις,  β) την προώθηση της ισότητας µε την ανάπτυξη θετικών δράσεων υπέρ των γυναικών και ίσων ευκαιριών µεταξύ ανδρών και γυναικών και  γ) την ένταξη της ισότητας στις πολιτικές απασχόλησης.

18 « Η μετάβαση από το σχολείο στη «ζωή» και η επιλογή σπουδών και επαγγέλματος».  Ερευνά τη σημασία επιλογής μαθημάτων σπουδών αλλά και επαγγέλματος και σημειώνει ότι, ενώ εξαρχής η επιλογή επαγγέλματος φαίνεται ως κάτι στατικό, ωστόσο αποτελεί μια διαδικασία που ισχύει για όλη τη ζωή.  Τη μετάβαση από το σχολείο στη ζωή συνοδεύει τους μαθητές και των δύο φύλων η ανασφάλεια που νιώθουν σχετικά με το εργασιακό τους μέλλον.  Τονίζει ιδιαίτερα τις αλλαγές που έχουν γίνει στην εκπαίδευση σε εθνικό επίπεδο, την ανάγκη για συνεχή κατάρτιση, την τάση κατάργησης της διάκρισης των επαγγελμάτων σε ανδρικά και γυναικεία κ.α.

19 «Το Κριτικό Αναπτυξιακό Μοντέλο της Κoσμίδου - Hardy για τον Εκπαιδευτικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό: Η συμβολή του στο πρόγραμμα για την ισότητα των δύο φύλων».  Παρουσιάζει Κριτικό Αναπτυξιακό Μοντέλο για τον Εκπαιδευτικό και Επαγγελµατικό Προσανατολισµό, το οποίο εκπόνησε η Χρυσούλα Κοσµίδου – Hardy και εφαρμόζεται στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.  Το μοντέλο αυτό έχει σαν βασικούς άξονες την κριτική αυτογνωσία και κοινωνιογνωσία, και συμβάλει αποτελεσματικά στη δια βίου ανάπτυξη του ατόμου.  Υποστηρίζει όχι μόνο την καλλιέργεια δεξιοτήτων και τεχνογνωσίας αλλά και ικανότητες σημαντικές για τη διαρκή του εξέλιξη.

20 «Νομοθετικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων στην αγορά εργασίας και την κοινωνική ασφάλιση»  Παρουσιάζονται κατά χρονολογική σειρά Νόμοι, Υπουργικές Αποφάσεις και Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για την ισότητα των φύλων στην ελληνική αγορά εργασίας.

21 «Επαγγέλματα με προοπτικές»  Παρουσιάζονται τομείς απασχόλησης με θετικές προοπτικές και ειδικότητες και επαγγέλματα με θετικές προοπτικές απασχόλησης, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δίνει η έρευνα του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων.

22 «Συνεντεύξεις με γυναίκες που ασκούν τα θεωρούμενα «ανδρικά» ή νέα επαγγέλματα»  Περιλαμβάνει 5 συνεντεύξεις με γυναίκες που ασκούν τα θεωρούμενα «ανδρικά» ή νέα επαγγέλματα.  Οι ερωτήσεις είναι κοινές και για τις 5 περιπτώσεις, σχετίζονται με ζητήματα που αφορούν στο αντικείμενο εργασίας, τις ικανότητες που απαιτούνται για την αποτελεσµατική άσκηση κάθε επαγγέλµατος, την πιθανότητα να έχουν οι γυναίκες τις ικανότητες αυτές κλπ.

23 «Ασκήσεις ευαισθητοποίησης» και «Αγγελίες»  Παρουσιάζονται στη μεν πρώτη μια σειρά ασκήσεων ευαισθητοποίησης που αφορούν σε θέματα όπως: φύλο και νέα επαγγέλματα, νέα επαγγέλματα και επαγγελματικά πρότυπα, μύθοι και στερεότυπα για τη γυναίκα στην εργασία και αγγελίες προσφοράς εργασίας από τον τύπο.  Στη δεύτερη προτείνεται δραστηριότητα ταξινόμησης μιας σειράς αγγελιών, ώστε στη συνέχεια να συζητηθούν στην τάξη ζητήματα, όπως: επαγγέλµατα που παρουσιάζουν ζήτηση, διάκριση επαγγελµάτων σε «ανδρικά» και «γυναικεία», στερεότυπα για το φύλο και την άσκηση επαγγέλµατος κ.α

24 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  Περιέχει ασκήσεις που μπορούν να εφαρμοσθούν στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.  Σίγουρα οι ασκήσεις προσβλέπουν όχι μόνο στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών και των δύο φύλων σχετικά με την ισότητα αλλά και στην αλλαγή στάσεων μέσα στην τάξη.  Εκείνο που είναι χαρακτηριστικό είναι ότι προτείνονται διάφοροι τρόποι σύνδεσης του υλικού που υπάρχει με τα σχολικά εγχειρίδια

25 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  Πολύ σημαντικές θεωρώ τις προτάσεις για την αξιοποίηση του υλικού σχετικά με τις τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν όπως  συζήτηση και σχολιασµός πηγών και εικόνων  παίξιµο ρόλων και δραµα­τικό παιχνίδι  καταιγισµός ιδεών  ερωτηµατολόγια και γραπτή έκθεση απόψεων  αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο κ.α.  Το υλικό αποτελείται από πέντε ενότητες που είναι οι εξής: «Αυτογνωσία / αυτοσυνείδηση και ταυτότητες φύλου», «Φύλο, δηµοκρατία και ιδιότητα του πολίτη», «Τα δύο φύλα και η σύγχρονη οικογένεια», «Πολυπολιτισµικότητα και φύλο», Πόλεµος και Ειρήνη».

26 Αυτογνωσία / αυτοσυνείδηση και ταυτότητες φύλου  Οι μαθητές με τις ασκήσεις που υπάρχουν μπορούν να καταλάβουν όχι μόνο τους διαφορετικούς τρόπους µε τους οποίους µεγαλώνουν αλλά και τα στοιχεία εκείνα που τους επηρεάζουν στη διαµόρφωση της προσωπικής τους ταυτότητας.  Θα συνειδητοποιήσουν ότι οι σχέσεις τους με το άλλο φύλο μπορούν να γίνουν αρµονικές και ισότιµες,.

27 «Φύλο, Δημοκρατία και ιδιότητα του πολίτη»  Ασχολείται με την έννοια της «ιδιότητας του πολίτη», που είναι συνυφασμένη µε το ανδρικό φύλο, αφού τοποθετείται στη δηµόσια σφαίρα και κατ’ επέκταση συνδέεται με τον άνδρα.  Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός της έννοιας της ιδιότητας και της αγωγής του πολίτη και να διευρυνθεί προκειµένου να εντάξει και την ισότητα των φύ­λων ως σηµαντικού παράγοντα της δηµοκρατικής εκπαίδευσης.  Το γεγονός ότι η εκπαίδευση προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες, γι’ αυτό και το Αναλυτικό Πρόγραμμα θα πρέπει να είναι ευαισθητοποιημένο σε σχέση με το φύλο.

28 «Τα δυο φύλλα και η σύγχρονη οικογένεια»  Διερευνά τους νέους τύπους οικογενειακής οργάνωσης και το θέμα της οικογενειακής βίας.  Δίδεται σημασία στην οικογένεια ως πυρήνα κοινωνικοποίησης του ατόμου αλλά παρουσιάζονται και θέματα της σύγχρονης πραγματικότητας, όπως μορφές σύγχρονης οικογένειας, μονογονεϊκές οικογένειες, θέματα πατρότητας και μητρότητας κ.α.

29 «Πολυπολιτισμικότητα και φύλο»  Παρουσιάζει θέματα σχετικά με τα δύο φύλα στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες.  Κάθε λαός έχει τις δικές του γενικές αντιλήψεις για τις σχέσεις, τις υποχρεώσεις, τα δικαιώματα αλλά και τις συμπεριφορές των δύο φύλων. Είναι σίγουρη η πολιτιστική βάση των στερεοτύπων και σ’ αυτό σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία.  Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις γυναίκες μετανάστριες που αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, όπως ανεργία, υγεία και κοινωνική ασφάλειας, ρατσισμό κ.α.

30 «Πόλεμος και Ειρήνη»  Γίνεται αναφορά στον σχεδιασμό μιας εκπαίδευσης που εξετάζει τις διάφορες μορφές βίας και την απουσία ειρήνης κυρίως σε παγκόσμιο επίπεδο.  Θα μπορούσε να επιτευχθεί ειρήνη ανά τον κόσμο μέσω της εκπαίδευσης και αγωγής των νέων και των δύο φύλων.  Η ταύτιση δε του πολέμου συνήθως με το ανδρικό φύλο θα μπορούσε να αλλάξει, αν αποδομηθεί η έννοια του ανδρισμού από την επιθετικότητα και τη βία.

31 «Ασκήσεις – δραστηριότητες – φύλλα εργασίας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση  Ασχολείται κυρίως με ασκήσεις που αφορούν κυρίως το Δημοτικό γι’ αυτό και είναι προσαρμοσμένα στα παιδιά αυτής της ηλικίας και δίδεται ένα σύντομο γλωσσάριο για να μπορούν οι μαθητές να κατανοούν τους διάφορους όρους.  Υπάρχουν τέσσερις θεματικές ενότητες όπου προτείνονται ασκήσεις όπως : το βιογραφικό μου, εκφράσεις που παροτρύνουν ένα παιδί να συμπεριφερθεί σαν αγόρι ή σαν κορίτσι, κρυπτόλεξα που συνδέονται με την έννοια του πολίτη, υποχρεώσεις ανδρών και γυναικών, μορφές σύγχρονων οικογενειών, ο ρόλος του πατέρα και της μητέρας στην σύγχρονη οικογένεια, ημέρα της γυναίκας, ανέκδοτα και κόμικ, ταυτότητες φύλλου και εθνικές ταυτότητες κ.α.


Κατέβασμα ppt "«Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία» ΠΟΛΥΒΙΟΣ Ι. ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google