Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Κ. Ξ. Γ. ΛΙΟΛΙΟΥ. Το Διαδίκτυο δεν είναι μόνο παιχνίδι! Προστάτευσε τον εαυτό σου. Σεβάσου την ζωή των άλλων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Κ. Ξ. Γ. ΛΙΟΛΙΟΥ. Το Διαδίκτυο δεν είναι μόνο παιχνίδι! Προστάτευσε τον εαυτό σου. Σεβάσου την ζωή των άλλων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Κ. Ξ. Γ. ΛΙΟΛΙΟΥ

2

3 Το Διαδίκτυο δεν είναι μόνο παιχνίδι! Προστάτευσε τον εαυτό σου. Σεβάσου την ζωή των άλλων.

4 Κάποια δεδομένα – κλειδιά για μελέτη  Οι νέοι άνθρωποι κοιμούνται 2-3 ώρες λιγότερες από ότι πριν 10 χρόνια.  Οι παίκτες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 8 ώρες παίζοντας online.  Το Facebook αναφέρει περισσότερους από 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.  Οι χρήστες του Facebook ξοδεύουν συνολικά 700 δισεκατομύρια λεπτά στον ιστόχωρο του κάθε μήνα.  Ο μέσος χρήστης αναρτά 90 φορές περιεχόμενο μηνιαίως.  Οι νέοι άνθρωποι κοιμούνται 2-3 ώρες λιγότερες από ότι πριν 10 χρόνια.  Οι παίκτες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 8 ώρες παίζοντας online.  Το Facebook αναφέρει περισσότερους από 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.  Οι χρήστες του Facebook ξοδεύουν συνολικά 700 δισεκατομύρια λεπτά στον ιστόχωρο του κάθε μήνα.  Ο μέσος χρήστης αναρτά 90 φορές περιεχόμενο μηνιαίως.

5 Συνέχεια…  Το Νοέμβριο του 2010 ήταν καταχωρημένοι 21,3 εκατομμύρια λογαριασμοί στο παιχνίδι second life!  13 εκατομμύρια παίκτες δρουν στο παιχνίδι World of War craft (ή αλλιώς WoW), που είναι το μεγαλύτερο παιχνίδι MMORPG στον κόσμο!  Τα παιχνίδια MMORPG παρουσίασαν έσοδα 1,5 δις δολλάρια παγκοσμίως το 2008, ενώ προβλέπεται να εκτιναχθούν σε 2,5 δις δολλάρια μέχρι το 2012!  Το 2009 οι συναλλαγές και πωλήσεις μέσω internet υπολογίστηκαν σε 18 δις δολλάρια!  Το Νοέμβριο του 2010 ήταν καταχωρημένοι 21,3 εκατομμύρια λογαριασμοί στο παιχνίδι second life!  13 εκατομμύρια παίκτες δρουν στο παιχνίδι World of War craft (ή αλλιώς WoW), που είναι το μεγαλύτερο παιχνίδι MMORPG στον κόσμο!  Τα παιχνίδια MMORPG παρουσίασαν έσοδα 1,5 δις δολλάρια παγκοσμίως το 2008, ενώ προβλέπεται να εκτιναχθούν σε 2,5 δις δολλάρια μέχρι το 2012!  Το 2009 οι συναλλαγές και πωλήσεις μέσω internet υπολογίστηκαν σε 18 δις δολλάρια!

6 Εισαγωγή Το Διαδίκτυο είναι ένα συναρπαστικό μέσο το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως για επικοινωνία, ενημέρωση και ψυχαγωγία από εκατομμύρια ανθρώπους.

7 Βασικές υπηρεσίες προς όλους  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ( ).  Πρόσβαση σε ιστοσελίδες, ιστολόγια, e-χώρους συζητήσεων.  e-εγκυκλοπαίδειες, αναζήτηση πληροφορίας.  Τηλεδιάσκεψη, τηλεκπαίδευση, video-on-demand (κατ' απαίτηση).  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ( ).  Πρόσβαση σε ιστοσελίδες, ιστολόγια, e-χώρους συζητήσεων.  e-εγκυκλοπαίδειες, αναζήτηση πληροφορίας.  Τηλεδιάσκεψη, τηλεκπαίδευση, video-on-demand (κατ' απαίτηση).

8 Το internet...  Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας:  Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας: Τώρα μπορούμε γρήγορα και εύκολα να επικοινωνήσουμε με όποιον θέλουμε σε όποιο μέρος της γης κι αν βρίσκεται.  Άλλαξε τον τρόπο αναζήτησης δεδομένων:  Άλλαξε τον τρόπο αναζήτησης δεδομένων: Ό,τι θέλουμε για όποιο θέμα μας ενδιαφέρει, πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα μπορούμε να το ψάξουμε και να το βρούμε.  Άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης:  Άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης: Τώρα δε χρειάζεται να μαθαίνουμε απ’ έξω χιλιάδες πληροφορίες, αφού μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε αυτά που θέλουμε να μάθουμε.  Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας:  Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας: Τώρα μπορούμε γρήγορα και εύκολα να επικοινωνήσουμε με όποιον θέλουμε σε όποιο μέρος της γης κι αν βρίσκεται.  Άλλαξε τον τρόπο αναζήτησης δεδομένων:  Άλλαξε τον τρόπο αναζήτησης δεδομένων: Ό,τι θέλουμε για όποιο θέμα μας ενδιαφέρει, πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα μπορούμε να το ψάξουμε και να το βρούμε.  Άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης:  Άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης: Τώρα δε χρειάζεται να μαθαίνουμε απ’ έξω χιλιάδες πληροφορίες, αφού μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε αυτά που θέλουμε να μάθουμε.

9  Άλλαξε τον τρόπο της διαφήμισης:  Άλλαξε τον τρόπο της διαφήμισης: Μέσα από το internet μπορούμε να προβάλουμε τα προϊόντα μας και να τα δουν εκατομμύρια άνθρωποι.  Άλλαξε τον τρόπο συναλλαγών:  Άλλαξε τον τρόπο συναλλαγών: Μέσα από τον υπολογιστή μας, από το σπίτι ή την επιχείρησή μας, μπορούμε να αγοράσουμε, να πουλήσουμε, να έχουμε υπηρεσίες, να εξυπηρετηθούμε για πολλά πράγματα που καθημερινά μας χρειάζονται.  Άλλαξε τον τρόπο διασκέδασης:  Άλλαξε τον τρόπο διασκέδασης: Μουσική, βίντεο, εικόνες, μπορούμε να τα βρούμε μέσα στο internet. Μπορούμε ακόμα να παίξουμε παιχνίδια με όποιον θέλουμε, ακόμη κι αν αυτός βρίσκεται στην άλλη άκρη της γης, σε κάποιο άγνωστο και μακρινό μέρος.  Άλλαξε τον τρόπο της διαφήμισης:  Άλλαξε τον τρόπο της διαφήμισης: Μέσα από το internet μπορούμε να προβάλουμε τα προϊόντα μας και να τα δουν εκατομμύρια άνθρωποι.  Άλλαξε τον τρόπο συναλλαγών:  Άλλαξε τον τρόπο συναλλαγών: Μέσα από τον υπολογιστή μας, από το σπίτι ή την επιχείρησή μας, μπορούμε να αγοράσουμε, να πουλήσουμε, να έχουμε υπηρεσίες, να εξυπηρετηθούμε για πολλά πράγματα που καθημερινά μας χρειάζονται.  Άλλαξε τον τρόπο διασκέδασης:  Άλλαξε τον τρόπο διασκέδασης: Μουσική, βίντεο, εικόνες, μπορούμε να τα βρούμε μέσα στο internet. Μπορούμε ακόμα να παίξουμε παιχνίδια με όποιον θέλουμε, ακόμη κι αν αυτός βρίσκεται στην άλλη άκρη της γης, σε κάποιο άγνωστο και μακρινό μέρος.

10 Διαδίκτυο: Βασικά Σημεία  Θεμελιώδεις Αρχές (αναφορικά με τους μαθητές):  Τα παιδιά έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους.  Αποτελεί υποχρέωση της οικογένειας και του σχολείου η προστασία των παιδιών από την έκθεσή τους σε επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο.  Διαδικτυακή κοινωνία : αντανάκλαση της πραγματικής κοινωνίας.  Σε 5-10 χρόνια το ~80% των συναλλαγών θα πραγματοποιείται με ψηφιακό τρόπο.  Όχι παραπληροφόρηση και υπερβολή! Όχι στη «δαιμονοποίηση» του Διαδικτύου! Το Διαδίκτυο είναι ένα αγαθό για όλους !  Για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του Διαδικτύου απαιτείται η συνεργασία:  Πολιτείας  Σχολείων  Σχολικών δικτύων  Χρηστών Διαδικτύου  Γονέων  Εταιρειών παροχής Διαδικτύου  Δημιουργών σελίδων περιεχομένου  Δικαιοσύνης και αστυνομίας  Θεμελιώδεις Αρχές (αναφορικά με τους μαθητές):  Τα παιδιά έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους.  Αποτελεί υποχρέωση της οικογένειας και του σχολείου η προστασία των παιδιών από την έκθεσή τους σε επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο.  Διαδικτυακή κοινωνία : αντανάκλαση της πραγματικής κοινωνίας.  Σε 5-10 χρόνια το ~80% των συναλλαγών θα πραγματοποιείται με ψηφιακό τρόπο.  Όχι παραπληροφόρηση και υπερβολή! Όχι στη «δαιμονοποίηση» του Διαδικτύου! Το Διαδίκτυο είναι ένα αγαθό για όλους !  Για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του Διαδικτύου απαιτείται η συνεργασία:  Πολιτείας  Σχολείων  Σχολικών δικτύων  Χρηστών Διαδικτύου  Γονέων  Εταιρειών παροχής Διαδικτύου  Δημιουργών σελίδων περιεχομένου  Δικαιοσύνης και αστυνομίας

11 Ειδικά χαρακτηριστικά Διαδικτύου  Καθένας μπορεί να «ανεβάσει» υλικό (κείμενα, εικόνες, μουσική, βίντεο, κλπ) στο Διαδίκτυο  Δεν υπάρχει επίπεδο ελέγχου του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο στο επίπεδο του πρωτογενούς υλικού.  Δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα σε γενικευμένη μορφή ένα σύστημα που να προειδοποιεί για το είδος του περιεχομένου.  Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πληροφορίας από διεθνείς πηγές, που πριν δεν ήταν διαθέσιμες σε αυτά.  Τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να συζητούν με ένα διεθνές και κατά το μεγαλύτερο βαθμό άγνωστο ακροατήριο.  Το Διαδίκτυο δεν περικλείεται στα όρια των χωρών.  Καθένας μπορεί να «ανεβάσει» υλικό (κείμενα, εικόνες, μουσική, βίντεο, κλπ) στο Διαδίκτυο  Δεν υπάρχει επίπεδο ελέγχου του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο στο επίπεδο του πρωτογενούς υλικού.  Δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα σε γενικευμένη μορφή ένα σύστημα που να προειδοποιεί για το είδος του περιεχομένου.  Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πληροφορίας από διεθνείς πηγές, που πριν δεν ήταν διαθέσιμες σε αυτά.  Τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να συζητούν με ένα διεθνές και κατά το μεγαλύτερο βαθμό άγνωστο ακροατήριο.  Το Διαδίκτυο δεν περικλείεται στα όρια των χωρών. Όλα αυτά δημιουργούν αγωνία στην κοινωνία και ειδικά στους γονείς.

12 Δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο (για ανήλικους) Δικτυακοί τόποι και εφαρμογές του Διαδικτύου που περιέχουν:  Πορνογραφία  Τυχερά παιχνίδια  Προπαγάνδα ναρκωτικών και αλκοόλ  Προπαγάνδα υπέρ του ρατσισμού  Προπαγάνδα βίας, μίσους και επιθετικής συμπεριφοράς  Προπαγάνδα προμήθειας και χρήσης όπλων  Διαφημιστικό υλικό  Πληροφορίες για παραβιάσεις ασφαλείας υπολογιστικών συστημάτων και για κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια  Ανεξέλεγκτη επαφή με ενήλικους (που συνήθως υποδύονται ότι είναι ανήλικοι)  Κινητή τηλεφωνία Δικτυακοί τόποι και εφαρμογές του Διαδικτύου που περιέχουν:  Πορνογραφία  Τυχερά παιχνίδια  Προπαγάνδα ναρκωτικών και αλκοόλ  Προπαγάνδα υπέρ του ρατσισμού  Προπαγάνδα βίας, μίσους και επιθετικής συμπεριφοράς  Προπαγάνδα προμήθειας και χρήσης όπλων  Διαφημιστικό υλικό  Πληροφορίες για παραβιάσεις ασφαλείας υπολογιστικών συστημάτων και για κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια  Ανεξέλεγκτη επαφή με ενήλικους (που συνήθως υποδύονται ότι είναι ανήλικοι)  Κινητή τηλεφωνία

13 Πηγές ακατάλληλου περιεχομένου Οι πιθανοί τρόποι έκθεσης των ανήλικων σε επιβλαβές ή/και παράνομο περιεχόμενο είναι πολλοί:  Υπηρεσίες πρόσβασης σε περιεχόμενο (web):  Εμπορικές και προσωπικές ιστοσελίδες  Υπηρεσίες επικοινωνίας:  Newsgroups, Chat και Bulletin boards  (spam mail, viruses)  Instant Messaging (π.χ. ICQ, MSN, Skype, κλπ)  Υπηρεσίες «Κοινωνικής Δικτύωσης»  MySpace, Hi5, Facebook, κλπ  Ηλεκτρονικό Εμπόριο:  Υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου  Ηλεκτρονική διαφήμιση Οι πιθανοί τρόποι έκθεσης των ανήλικων σε επιβλαβές ή/και παράνομο περιεχόμενο είναι πολλοί:  Υπηρεσίες πρόσβασης σε περιεχόμενο (web):  Εμπορικές και προσωπικές ιστοσελίδες  Υπηρεσίες επικοινωνίας:  Newsgroups, Chat και Bulletin boards  (spam mail, viruses)  Instant Messaging (π.χ. ICQ, MSN, Skype, κλπ)  Υπηρεσίες «Κοινωνικής Δικτύωσης»  MySpace, Hi5, Facebook, κλπ  Ηλεκτρονικό Εμπόριο:  Υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου  Ηλεκτρονική διαφήμιση

14

15 Το πρόβλημα •Το Διαδίκτυο είναι ένα μέσο που χρησιμοποιείται για μια ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων όπως η ψυχαγωγία, η επικοινωνία, η έρευνα κτλ. Δεν περιορίζεται σε σύνορα, χρησιμοποιείται από τον καθένα (ανεξαρτήτως ηλικίας, τοποθεσίας, σεξουαλικών προτιμήσεων, πολιτικών πεποιθήσεων κλπ). Η αίσθηση της ελευθερίας που αποπνέει χρησιμοποιείται παρόλαυτά από ορισμένους χρήστες με επίβουλο τρόπο και έτσι εμφανίζονται δραστηριότητες που κάποιες φορές χαρακτηρίζονται παράνομες για την Ελληνική Nομοθεσία. Οι δραστηριότητες αυτές περιγράφονται λεπτομερώς παρακάτω.

16 •Παιδική πορνογραφία Για πολλούς ανθρώπους είναι δύσκολο να φανταστούν εικόνες σεξουαλικού περιεχομένου με πρωταγωνιστές μικρά παιδιά και για το λόγο αυτό δεν κατανοούν τον όρο «παιδική πορνογραφία». Η έννοια της παιδικής πορνογραφίας καθορίζεται νομικά με διαφορετικό τρόπο σε κάθε χώρα. Ο ελάχιστος καθορισμός που δίνεται στον όρο είναι μία φωτογραφία η οποία παριστάνει ένα παιδί να λαμβάνει μέρος ή να παρουσιάζεται ότι λαμβάνει μέρος σε σεξουαλικές δραστηριότητες. Ένα από τα θέματα που δημιουργεί αντιρρήσεις είναι η ηλικία συναίνεσης για σεξουαλικές επαφές η οποία αλλάζει από χώρα σε χώρα. Άλλες επιπλέον νομοθετικές διαφορές είναι εάν η κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας είναι ποινικό αδίκημα ή όχι, ή κατά πόσο ένα αληθινό παιδί χρησιμοποιήθηκε στη φωτογραφία ή όχι κλπ.

17 •Ξενοφοβία και ρατσισμός Η αύξηση του αριθμού ιστοσελίδων που προάγουν μίσος στο Διαδίκτυο είναι ένα καινούριο ανησυχητικό φαινόμενο. Γνωρίζοντας ότι το Διαδίκτυο δεν μπορεί να λογοκριθεί δίδεται η δυνατότητα να προωθηθούν οι ρατσιστικές και ξενοφοβικές πεποιθήσεις κάποιων σε ένα παγκόσμιο κοινό. •Ηλεκτρονικός εκφοβισμός Μια ανερχόμενη απειλή είναι το “cyber bullying” (ηλεκτρονικός εκφοβισμός). Με τον όρο “cyber bullying” εννοούμε ένα σύνολο ενεργειών που διαπράττονται από παιδιά με σκοπό να εκφοβίσουν συνομηλίκους τους. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες (σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κινητή τηλεφωνία κ.τ.λ.) με ένα τρόπο έτσι ώστε να τραυματίζουν ψυχολογικά συνομήλικους τους στέλνοντας υλικό σε μια ευρύτερη κοινωνική ομάδα χλευάζοντας ένα συγκεκριμένο άτομο.

18 •Επικοινωνία μέσω διαδικτύου με σκοπό την αποπλάνηση Οι νέοι χρήστες του διαδικτύου καλούνται να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο του “grooming” (επικοινωνία μέσω διαδικτύου με σκοπό την αποπλάνηση). Με τον όρο “grooming” εννοούμε όλες εκείνες οι διαδικασίες κατά τις οποίες ένας ενήλικας προσποιείται κάποιον άλλο μικρότερης ηλικίας για να προσελκύσει παιδιά και να έρθει σε επαφή μαζί τους στο φυσικό κόσμο με σκοπό τη σεξουαλική εκμετάλλευση ή/και κακοποίηση. Η επικοινωνία αυτή μεταξύ του ενήλικα και του παιδιού διαρκεί αρκετά, μέχρι το παιδί να νοιώσει ασφάλεια και να δείξει εμπιστοσύνη στον ενήλικα.

19 Καταγγελίες – Στατιστικά στοιχεία Ο αριθμός των καταγγελιών που έλαβε η SafeLine το 2010, έφτασε τις 4204 (αύξηση % σε σχέση με το 2009). Οι αιτίες της γοργής αύξησης στον αριθμό των καταγγελιών, που παρατηρείται από το 2008, είναι δύσκολο να προσδιοριστούν, σίγουρα όμως περιλαμβάνουν την αύξηση της ορατότητας της SafeLine, την αύξηση του αριθμού των χρηστών του Ίντερνετ και την βελτίωση της συνειδητοποίησής τους.

20 Περιεχόμενο καταγγελιών Ανοδικό ήταν και το ποσοστό των αναφορών για τα Συστήματα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Networks) καθώς έφτασε το 44% και αφορούσε κυρίως την υποκλοπή ταυτότητας, ηλεκτρονικό εκφοβισμό (cyber bullying), αποπλάνηση ανηλίκων (grooming), ρατσισμό και υποκλοπή κωδικών πρόσβασης.

21

22 Ερωτήσεις για το Διαδίκτυο 1. Τι θεωρείται παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο; Η κάθε χώρα με την εσωτερική της νομοθεσία ορίζει τι είναι παράνομο και τι όχι στον φυσικό κόσμο. Ακολούθως, και ο κόσμος του Διαδικτύου ως μέσο επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ συμμετεχόντων υπόκειται στις αντίστοιχες εθνικές νομοθεσίες και δε λειτουργεί σε νομικό κενό. Αυτό που θεωρείται παράνομο έξω από το Διαδίκτυο πρέπει να θεωρείται παράνομο και εντός αυτού. Οι δυσκολίες που εμφανίζονται έχουν να κάνουν με την επιβολή των εθνικών νομοθεσιών σε ένα περιβάλλον που δε γνωρίζει εθνικά όρια. 2. Τι θεωρείται επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο; Επιβλαβές περιεχόμενο, κατά τον ορισμό που έχει δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι τόσο το περιεχόμενο που επιτρέπεται, αλλά του οποίου η διανομή υπόκειται σε περιορισμούς (για παράδειγμα μόνο για ενήλικες), όσο και το περιεχόμενο που μπορεί να ενοχλήσει ορισμένους χρήστες παρόλο που η δημοσίευσή του δεν περιορίζεται σύμφωνα με την αρχή της ελευθερίας της έκφρασης. Για να προστατευθείτε σε ικανοποιητικό βαθμό εσείς και τα παιδιά σας από την έκθεση σε επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα λογισμικό φίλτρο.

23 Ερωτήσεις για τα Κοινωνικά δίκτυα 1. Τι είναι τα κοινωνικά δίκτυα (social networks); Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν εικονικές κοινότητες, όπου οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα εικονικά τους προφίλ και να αναπτύξουν ένα δίκτυο επαφών, με τις οποίες μπορούν να επικοινωνούν μέσω της ιστοσελίδας. Οι πιο διαδεδομένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως αυτή τη στιγμή είναι το Myspace και το Facebook. 2. Τι είναι το ψάρεμα κοινωνικής δικτύωσης (social network phishing); Αντλώντας πληροφορίες και πολλά προσωπικά δεδομένα από τα προφίλ των χρηστών των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, απατεώνες στέλνουν εξατομικευμένα μηνύματα που περιλαμβάνουν συνδέσμους προς ιστοσελίδες «phishing». Η επιτυχία της μεθόδου είναι μεγάλη. Σε πρόσφατο πείραμα που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 70% όσων έλαβαν το εξατομικευμένο μήνυμα πάτησε στο σύνδεσμο που περιλαμβανόταν σε αυτό και συμπλήρωσε τα στοιχεία του στην ιστοσελίδα υποκλοπής δεδομένων.

24 3. Τι κινδύνους κρύβουν οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά και τους νέους; Παρόλο που το να συνομιλεί κανείς στο Διαδίκτυο είναι αρκετά διασκεδαστικό, οι νέοι μπορεί σε κάποιες καταστάσεις να βρεθούν σε δύσκολη θέση. Κίνδυνοι αρχίζουν να εμφανίζονται όταν δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία σε αγνώστους. Ο διαδικτυακός κόσμος είναι συχνά πολύ διαφορετικός από τον πραγματικό και οι νέοι μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν και να λένε πράγματα που δε θα διανοούνταν να κάνουν και να πουν σε κάποιον έχοντας τον μπροστά τους. Κάτι τέτοιο περιλαμβάνει και το να εμπιστεύονται προσωπικές πληροφορίες όπως για παράδειγμα αριθμούς κινητών τηλεφώνων ή φωτογραφίες. Εάν συνομιλούν με κάποιον συνομήλικό τους, τότε υπάρχει κίνδυνος να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες αυτές απρόσεχτα- για παράδειγμα, στέλνοντας προσβλητικά μηνύματα, ή ανεβάζοντας κάποια εικόνα σε μια ιστοσελίδα. Όμως, ο κίνδυνος είναι φανερά μεγαλύτερος εάν το άτομο με το οποίο συνομιλούν είναι ενήλικας. Δυστυχώς, παιδόφιλοι- ενήλικες που επιθυμούν να γνωρίσουν νέους για να ικανοποιήσουν τις σεξουαλικές τους ανάγκες- χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να τον προσεγγίσουν ενδεχομένως με τελικό σκοπό μια συνάντηση στον πραγματικό κόσμο. Οι νέοι άνθρωποι μπορεί να επιδείξουν αφέλεια μπροστά σε τέτοιους κινδύνους και συνήθως νοιώθουν αόρατοι ή ότι «θα το καταλάβαιναν αν κάποιος έλεγε ψέματα». Οι νέοι άνθρωποι ανταλλάσουν φίλους μέσω υπηρεσιών άμεσων μηνυμάτων και με τον τρόπο αυτό συνομιλούν με αγνώστους, τους οποίους νοιώθουν ότι μπορούν να εμπιστευτούν επειδή «ένας φίλος ενός φίλου» τους γνωρίζει.

25 Ερωτήσεις για τα διαδικτυακά παιχνίδια 1. Γιατί αρέσει στα παιδιά να παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια; Είναι πολύ διασκεδαστικό να παίζει κανείς στο Διαδίκτυο και είναι ένας τόπος όπου τα παιδιά μπορούν ταυτόχρονα να συνομιλούν και να παίζουν. Οι συνομιλίες έχουν σαν θέμα το εκάστοτε παιχνίδι και συχνά οι παίκτες ανταλλάζουν ονόματα χρηστών (user names) για να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο. 2. Τι είδους κίνδυνοι υπάρχουν όταν τα παιδιά παίζουν στο Διαδίκτυο; •Εθισμός. Τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν συχνά να εθίσουν τα παιδιά. Απορροφούνται τόσο πολύ από τις κοινότητες των παιχνιδιών που χάνουν την επαφή με τους φίλους τους στο φυσικό κόσμο και διαθέτουν το χρόνο τους στους διαδικτυακούς τους φίλους. Πολλοί σπαταλούν πολλές ώρες τη νύχτα παίζοντας, ειδικά μετά που κοιμούνται οι γονείς τους. Για το λόγο αυτό συστήνεται ο υπολογιστής να τοποθετείται σε επιβλέψιμο χώρο.

26 •Τυραννία. Μερικά παιδιά που παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν να βασανίσουν άλλους παίχτες. Η εκάστοτε επιθετική συμπεριφορά εμφανίζει ποικιλομορφία. Μπορεί να είναι απλά δυσάρεστα σχόλια στο δωμάτιο συνομιλίας του παιχνιδιού μέχρι τη μόνιμη νίκη και την άρνηση γνώσεων στο πώς να προχωρήσει κάποιος στο επόμενο επίπεδο. Συνιστάται στα παιδιά να συμπεριφέρονται στους αντιπάλους τους στα διαδικτυακά παιχνίδια με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελαν να τους συμπεριφέρονται. •Επικίνδυνη συμπεριφορά. Υπάρχουν παιδιά που θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο για να μπορέσουν να κλέψουν ή να ενημερωθούν για το πώς θα συνεχίσουν το παιχνίδι. Ενήλικες των οποίων οι σεξουαλικές τάσεις περιλαμβάνουν παιδιά, τα παροτρύνουν να εμπλακούν σε ακατάλληλες συμπεριφορές μέσω κάμερας ή συνομιλιών σεξουαλικού περιεχομένου ανταλλάσσοντας για τις συμπεριφορές αυτές ως επιβράβευση τις γνώσεις που έχουν. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι η συμπεριφορά τους στο Διαδίκτυο έχει συνέπειες και εκτός Διαδικτύου.

27 Ερωτήσεις - Παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας 1. Τι είναι τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας; Τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας είναι βασισμένα σε υπολογιστή μιμούμενο έναν κόσμο, τον οποίο οι χρήστες καλούνται να κατοικήσουν και να αλληλεπιδρούν μέσω των ειδώλων. Αυτά τα είδωλα απεικονίζονται συνήθως δυσδιάστατα, ή τρισδιάστατα, αν και άλλες μορφές είναι δυνατές (αισθήσεις ακροατηρίων και αφής παραδείγματος χάριν). Κάποια από αυτά τα παιχνίδια επιτρέπουν πολλαπλούς χρήστες και συνομιλίες μεταξύ τους (chat). Τα παιχνίδια αυτά είναι συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο. 2. Ποιοι μπορούν να παίζουν παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας; Τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας σχεδιάζονται για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. Εντούτοις, στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά τα παιχνίδια είναι ανοικτά στους χρήστες όλων των ηλικιών. Η ηλικία στην οποία απευθύνονται αναφέρεται συνήθως στις γονικές οδηγίες. Οι γονείς πρέπει να γνωρίσουν ότι όταν τα παιδιά κάτω των ηλικιακών ορίων του παιχνιδιού έχουν πρόσβαση σε αυτά, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν περιεχόμενο που είναι ενδεχομένως επιβλαβές. Τα παιδιά μπορούν να πουν ότι ανήκουν σε οποιαδήποτε ηλικιακή ομάδα και προς το παρόν δεν υπάρχει κανένα καθιερωμένο εργαλείο για να ελέγξει την ηλικία των παικτών. 3. Τι είδους επιπτώσεις μπορούν να έχουν τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας στα παιδιά; Οι εικονικοί κόσμοι είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο και επομένως καμία εκτενής έρευνα σχετικά με τα ψυχολογικά και εκπαιδευτικά αποτελέσματά τους δεν είναι ακόμα διαθέσιμη. θα μπορούσε να ισχύει ότι έχει ειπωθεί για τη τηλεόραση και τα βιντεοπαιχνίδια μόνο που στη προκειμένη περίπτωση τα εικονικά παιχνίδια έχουν μεγαλύτερη επίδραση στα παιδιά.

28 Οδηγίες Καλής Χρήσης Διαδικτύου 1/2  Τα μηνύματα Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και οι πληροφορίες που αποστέλλετε με οποιοδήποτε τρόπο σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου δεν πρέπει:  να προσβάλλουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις διάφορες μειονότητες  να σχετίζονται με παράνομες πράξεις  να έχουν υβριστικό χαρακτήρα ή διαφημιστική χροιά  να τους προσβάλλουν, αλλά να ακολουθούν τους νόμους, τα χρηστά ήθη και τα ήθη χρήσης του Διαδικτύου  Ελέγχετε προσεκτικά το περιεχόμενο των μηνυμάτων σας για την απομάκρυνση ιών ή άλλων στοιχείων που μπορεί να βλάψουν άλλους χρήστες του Διαδικτύου.  Χρησιμοποιείτε υπολογιστή με λογισμικό προστασίας από τους ιούς (antivirus), το οποίο να είναι ενεργό και ανανεώνεται αυτόματα με τους νέους ιούς από τον κατασκευαστή του.  Τα μηνύματα Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και οι πληροφορίες που αποστέλλετε με οποιοδήποτε τρόπο σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου δεν πρέπει:  να προσβάλλουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις διάφορες μειονότητες  να σχετίζονται με παράνομες πράξεις  να έχουν υβριστικό χαρακτήρα ή διαφημιστική χροιά  να τους προσβάλλουν, αλλά να ακολουθούν τους νόμους, τα χρηστά ήθη και τα ήθη χρήσης του Διαδικτύου  Ελέγχετε προσεκτικά το περιεχόμενο των μηνυμάτων σας για την απομάκρυνση ιών ή άλλων στοιχείων που μπορεί να βλάψουν άλλους χρήστες του Διαδικτύου.  Χρησιμοποιείτε υπολογιστή με λογισμικό προστασίας από τους ιούς (antivirus), το οποίο να είναι ενεργό και ανανεώνεται αυτόματα με τους νέους ιούς από τον κατασκευαστή του.

29 Οδηγίες Καλής Χρήσης Διαδικτύου 2/2 Μην διακινείτε δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που:  προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό  προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια  περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο  αναφέρονται σε παραβιάσεις ασφάλειας διαφόρων συστημάτων  αφορούν στην παράνομη διανομή προγραμμάτων  Περιέχουν υλικό - προϊόν πνευματικής δημιουργίας που προστατεύεται  αφορούν σε υλικό με διαφημιστικά banners Μην διακινείτε δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που:  προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό  προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια  περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο  αναφέρονται σε παραβιάσεις ασφάλειας διαφόρων συστημάτων  αφορούν στην παράνομη διανομή προγραμμάτων  Περιέχουν υλικό - προϊόν πνευματικής δημιουργίας που προστατεύεται  αφορούν σε υλικό με διαφημιστικά banners

30

31 Τι δεν πρέπει να κάνετε στο διαδίκτυο 1/3  Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας.  Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτετε σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους σας, την οικογένειά σας ή το σχολείο σας.  Προστατεύστε την ιδιωτικότητά σας !!!  Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης(password) που χρησιμοποιείτε.  Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνετε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.  Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας.  Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτετε σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους σας, την οικογένειά σας ή το σχολείο σας.  Προστατεύστε την ιδιωτικότητά σας !!!  Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης(password) που χρησιμοποιείτε.  Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνετε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.

32 Τι δεν πρέπει να κάνετε στο διαδίκτυο 2/3  Να είστε επιφυλακτικός/ή ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας.  Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.  Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κλπ) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.  Να είστε επιφυλακτικός/ή ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας.  Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.  Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κλπ) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.

33 Τι δεν πρέπει να κάνετε στο διαδίκτυο 3/3  Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software).  Μην ανοίγετε μηνύματα και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας.  Μην χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια.  Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software).  Μην ανοίγετε μηνύματα και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας.  Μην χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια.

34

35 Ο ρόλος των γονέων (1/3)  Φροντίστε να ενημερωθείτε για το Διαδίκτυο.  Αντιμετωπίστε το Διαδίκτυο ως ένα σύγχρονο αγαθό με πολλές θετικές πτυχές και σαφώς λιγότερες αρνητικές.  Δείξτε στα παιδιά σας πως να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με ασφάλεια. Συζητήστε μαζί τους για τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν.  Μάθετε στα παιδιά σας:  Να μην δίνουν ποτέ προσωπικά τους στοιχεία και πληροφορίες σε αγνώστους στο Διαδίκτυο.  Να μην αποκαλύπτουν τους κωδικούς πρόσβασης (password)  Να μην επιχειρούν συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνουν στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.  Να είναι επιφυλακτικά ως προς την αποδοχή όσων διαβάζουν στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση τους  Να μην απαντούν ποτέ σε πρόστυχα ή δελεαστικά μηνύματα. Εξηγήστε τους πως αν λάβουν τέτοια μηνύματα ή μηνύματα που δεν κατανοούν, δεν φταίνε αυτά και ότι θα πρέπει να σας ενημερώσουν.  Αναφέρετε άμεσα τέτοια κρούσματα στον πάροχο υπηρεσιών Διαδικτύου (ISP) που χρησιμοποιείτε.  Φροντίστε να ενημερωθείτε για το Διαδίκτυο.  Αντιμετωπίστε το Διαδίκτυο ως ένα σύγχρονο αγαθό με πολλές θετικές πτυχές και σαφώς λιγότερες αρνητικές.  Δείξτε στα παιδιά σας πως να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με ασφάλεια. Συζητήστε μαζί τους για τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν.  Μάθετε στα παιδιά σας:  Να μην δίνουν ποτέ προσωπικά τους στοιχεία και πληροφορίες σε αγνώστους στο Διαδίκτυο.  Να μην αποκαλύπτουν τους κωδικούς πρόσβασης (password)  Να μην επιχειρούν συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνουν στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.  Να είναι επιφυλακτικά ως προς την αποδοχή όσων διαβάζουν στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση τους  Να μην απαντούν ποτέ σε πρόστυχα ή δελεαστικά μηνύματα. Εξηγήστε τους πως αν λάβουν τέτοια μηνύματα ή μηνύματα που δεν κατανοούν, δεν φταίνε αυτά και ότι θα πρέπει να σας ενημερώσουν.  Αναφέρετε άμεσα τέτοια κρούσματα στον πάροχο υπηρεσιών Διαδικτύου (ISP) που χρησιμοποιείτε.

36 Ο ρόλος των γονέων (2/3)  Μάθετε στα παιδιά σας:  Να μην διακινούν δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που: – προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό – προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια – περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο – αναφέρονται σε παραβιάσεις ασφάλειας διαφόρων συστημάτων – αφορούν στην παράνομη διανομή προγραμμάτων – περιέχουν προϊόν πνευματικής δημιουργίας, που προστατεύεται – αφορούν σε υλικό με διαφημιστικά banners  Να ελέγχουν το περιεχόμενο των μηνυμάτων τους για την απομάκρυνση ιών που μπορεί να βλάψουν άλλους χρήστες.  Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μία οικογενειακή συμφωνία για τη χρήση του Διαδικτύου στο σπίτι.  Τοποθετήστε τον υπολογιστή σε χώρο του σπιτιού με άμεση πρόσβαση από όλα τα μέλη της οικογένειας.  Μάθετε στα παιδιά σας:  Να μην διακινούν δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που: – προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό – προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια – περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο – αναφέρονται σε παραβιάσεις ασφάλειας διαφόρων συστημάτων – αφορούν στην παράνομη διανομή προγραμμάτων – περιέχουν προϊόν πνευματικής δημιουργίας, που προστατεύεται – αφορούν σε υλικό με διαφημιστικά banners  Να ελέγχουν το περιεχόμενο των μηνυμάτων τους για την απομάκρυνση ιών που μπορεί να βλάψουν άλλους χρήστες.  Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μία οικογενειακή συμφωνία για τη χρήση του Διαδικτύου στο σπίτι.  Τοποθετήστε τον υπολογιστή σε χώρο του σπιτιού με άμεση πρόσβαση από όλα τα μέλη της οικογένειας.

37 Ο ρόλος των γονέων (3/3)  Δημιουργήστε μία λίστα με προτεινόμενους δικτυακούς τόπους και παιδικές ιστοσελίδες.  Να επιβλέπετε τα παιδιά, ιδιαίτερα τα μικρότερα, κατά τη σύνδεσή τους με το Διαδίκτυο και ειδικά κατά τις πρώτες προσπάθειές τους.  Ελέγχετε τακτικά τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά μέσω των «Αγαπημένων» και του «Ιστορικού» του προγράμματος φυλλομετρητή (browser) που χρησιμοποιείτε.  Ενημερωθείτε από τον πάροχο Διαδικτύου (ISP) που χρησιμοποιείτε για τις λύσεις γονικού ελέγχου (parental control) που προσφέρει.  Εγκαταστήστε στον υπολογιστή του σπιτιού σας κάποιο ειδικό φίλτρο για τον έλεγχο του περιεχομένου του Διαδικτύου. Δείτε εδώ review.toptenreviews.com/ έναν ενδεικτικό κατάλογο.http://internet-filter- review.toptenreviews.com/  Συστρατευτείτε στην καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου στο Διαδίκτυο καταγγέλλοντας οποιαδήποτε ιστοσελίδα με παράνομο περιεχόμενο στην Ελληνική Γραμμή Αναφοράς Παράνομου Περιεχομένου στο Διαδίκτυο (www.safeline.gr).(www.safeline.gr).  Δημιουργήστε μία λίστα με προτεινόμενους δικτυακούς τόπους και παιδικές ιστοσελίδες.  Να επιβλέπετε τα παιδιά, ιδιαίτερα τα μικρότερα, κατά τη σύνδεσή τους με το Διαδίκτυο και ειδικά κατά τις πρώτες προσπάθειές τους.  Ελέγχετε τακτικά τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά μέσω των «Αγαπημένων» και του «Ιστορικού» του προγράμματος φυλλομετρητή (browser) που χρησιμοποιείτε.  Ενημερωθείτε από τον πάροχο Διαδικτύου (ISP) που χρησιμοποιείτε για τις λύσεις γονικού ελέγχου (parental control) που προσφέρει.  Εγκαταστήστε στον υπολογιστή του σπιτιού σας κάποιο ειδικό φίλτρο για τον έλεγχο του περιεχομένου του Διαδικτύου. Δείτε εδώ review.toptenreviews.com/ έναν ενδεικτικό κατάλογο.http://internet-filter- review.toptenreviews.com/  Συστρατευτείτε στην καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου στο Διαδίκτυο καταγγέλλοντας οποιαδήποτε ιστοσελίδα με παράνομο περιεχόμενο στην Ελληνική Γραμμή Αναφοράς Παράνομου Περιεχομένου στο Διαδίκτυο (www.safeline.gr).(www.safeline.gr).

38 Ορίστε τέσσερα βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να προστατέψετε την οικογένειά σας στο Internet:  Κρατήστε ανοικτή επικοινωνία- μιλήστε με τα παιδιά σας για τους λόγους που χρησιμοποιούν το Internet.  Ορίστε σαφείς κανόνες για τη χρήση του Internet.  Κρατήστε τα προσωπικά σας δεδομένα απόρρητα.  Εγκαταστήστε και χρησιμοποιήστε τεχνολογία για την ασφάλεια της οικογένειας.  Κρατήστε ανοικτή επικοινωνία- μιλήστε με τα παιδιά σας για τους λόγους που χρησιμοποιούν το Internet.  Ορίστε σαφείς κανόνες για τη χρήση του Internet.  Κρατήστε τα προσωπικά σας δεδομένα απόρρητα.  Εγκαταστήστε και χρησιμοποιήστε τεχνολογία για την ασφάλεια της οικογένειας.

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55 Πηγές – Χρήσιμες ιστοσελίδες:

56 … για την προσοχή σας! Σας ευχόμαστε ΚΑΛΗ και ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ !!!


Κατέβασμα ppt "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Κ. Ξ. Γ. ΛΙΟΛΙΟΥ. Το Διαδίκτυο δεν είναι μόνο παιχνίδι! Προστάτευσε τον εαυτό σου. Σεβάσου την ζωή των άλλων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google