Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση Υφιστάμενου Εκπαιδευτικού Υλικού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση Υφιστάμενου Εκπαιδευτικού Υλικού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση Υφιστάμενου Εκπαιδευτικού Υλικού με το Προτεινόμενο Αναλυτικό Πρόγραμμα για το Γυμνάσιο Σωκράτης Μυλωνάς

2 2 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Εισαγωγή  Στο πρώτο σεμινάριο επιμόρφωσης (3.9.2010) ζητήθηκε από όλες τις ομάδες υποστηρικτών να καταγράψουμε το υφιστάμενο εκπαιδευτικό υλικό, να το αξιολογήσουμε και να το αντιστοιχίσουμε στις ενότητες του νέου (προτεινόμενου) αναλυτικού προγράμματος  Σκοπός  Να συγκεντρωθούν πολλαπλές πηγές για να υποστηριχθεί η νέα προσέγγιση, όπου η μάθηση δε βασίζεται σε ένα και μοναδικό εγχειρίδιο/βιβλίο.  Να εντοπιστούν ελλείψεις σε υλικό, ώστε να συμπληρωθούν πρίν από την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων

3 3 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για το μάθημα της Πληροφορικής/Επιστήμης Η.Υ.  Συγκέντρωση εκπαιδευτικού υλικού από γνωστές πηγές  Συγκέντρωση επιπρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού από μάχιμους εκπαιδευτικούς  Δημιουργία βάσης δεδομένων για την καταγραφή και αντιστοίχιση  Καταμερισμός εργασίας στους υποστηρικτές (συμβούλους)  Αντιστοίχιση και ταξινόμηση του εκπαιδευτικού υλικού  Συγκέντρωση και ενοποίηση των βάσεων δεδομένων από τους υποστηρικτές  Συγκέντρωση και ενοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού  Έλεγχος  Παράδοση πίνακα (Excel) με το καταγραμμένο εκπαιδευτικό υλικό

4 4 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Συγκέντρωση εκπαιδευτικού υλικού από γνωστές πηγές  Βιβλίο από ΟΕΔΒ Ελλάδας  Πληροφορική Α' Β' Γ' Γυμνασίου (Α. Αράπογλου, Χ. Μαβόγλου, Η. Οικονομάκος, Κ. Φύτρος)  Δικτυακός τόπος ΣΥ.ΚΑ.Π.  http://www.sykap.com.cy http://www.sykap.com.cy  Δικτυακός τόπος Π.Ι. Ελλάδας  http://www.pi-schools.gr http://www.pi-schools.gr  Δικτυακός τόπος Π.Ι. Κύπρου  http://www.pi.ac.cy http://www.pi.ac.cy  http://www.e-epimorfosi.ac.cy/ (e-yliko) http://www.e-epimorfosi.ac.cy/

5 5 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Συγκέντρωση επιπρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού από μάχιμους εκπαιδευτικούς  Οι σύμβουλοι επικοινώνησαν με εκπαιδευτικούς που είχαν δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο και συμφώνησαν να το συνεισφέρουν  Συγκεντρώθηκε μεγάλος αριθμός από  Φύλλα εργασίας  Ηλεκτρονικές παρουσιάσεις  Διαδραστικό υλικό  Ιστοσελίδες  Εργαλεία αξιολόγησης  Υλικό που συγκεντρώθηκε (DVD): 2,27 GB (~6900 αρχεία)

6 6 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Δημιουργία βάσης δεδομένων για την καταγραφή και αντιστοίχιση  Αντί του απλού πίνακα για καταγραφή, δημιουργήθηκε μια Βάση δεδομένων στην Access  Συγγραφείς  Πηγές (συλλογές από μαθησιακό υλικό)  Τάξεις  Ενότητες Αναλυτικού Προγράμματος  Στόχοι Αναλυτικού προγράμματος  Αντιστοίχιση

7 7 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Καταμερισμός εργασίας στους υποστηρικτές (συμβούλους)  Ανατέθηκε σε κάθε υποστηρικτή μία ενότητα για καταγραφή λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις του/της:  Μαρία Νεοκλέους (Λειτουργικά Συστήματα + Υλικό από το ΠΙ)  Νίκος Ζάγγουλος (Λογισμικό Εφαρμογών)  Ξένιος Ξενοφώντος (Λογισμικό Εφαρμογών)  Γιάννος Ιωάννου (Αλγόριθμοι-Προγραμ/σμός & Σύγχρ. Εφαρμ.)  Σωκράτης Μυλωνάς (Δίκτυα+ Υλικό από το ΠΙ)  Μιχάλης Διονυσίου (Δίκτυα)  Παπαλυσάνδρου Αλέξανδρος (ΒΔ-Ανάλυση)  Ήβη Γρηγορίου (Βασικές Έννοιες+Αρχιτεκτονική) (πάνε μαζί)

8 8 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση και ταξινόμηση του εκπαιδευτικού υλικού  Διανεμήθηκε στους υποστηρικτές  Βάση δεδομένων (με μερικά παραδείγματα και καταχωρημένους τους περισσότερους συγγραφείς) και διαφορετική αρχικοποίηση εγγραφών στους πίνακες εκπαιδευτικού υλικού και συγγραφέων για κάθε υποστηρικτή  Οδηγός χρήσης της βάσης δεδομένων  Μια ιεραρχία φακέλων με βάση τις ενότητες/τάξεις/συγγραφείς για ταξινόμηση του εκπαιδευτικού υλικού με βάση το νέο αναλυτικό πρόγραμμα (σε μορφή αρχείου.zip)

9 9 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση και ταξινόμηση του εκπαιδευτικού υλικού  Τρόπος εργασίας  Για κάθε εκπαιδευτικό υλικό (π.χ. βιβλίο, ομάδα από φύλλα εργασίας, παρουσιάσεις κλπ.) γινόταν η καταγραφή και ταυτόχρονα η μετακίνηση στη σωστή θέση στην ιεραρχία φακέλων  Συγγραφείς καταγράφονταν μόνο όταν δεν υπήρχαν  Για κάθε εκπαιδευτικό υλικό (φύλλο εργασίας, παρουσίαση, σελίδες βιβλίου, κλπ.)  καταγραφόταν η ενότητα, τάξη και στόχος του νέου αναλυτικού προγράμματος όπου αντιστοιχεί  Καταγραφόταν η αξιολόγηση του ένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφοροποιημένη, συνεργατική, διαθεματική μάθηση και εάν καλλιεργεί κομβικές ικανότητες

10 10 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Συγκέντρωση και ενοποίηση των βάσεων δεδομένων από τους υποστηρικτές  Οι υποστηρικτές απέστειλαν τις βάσεις δεδομένων τους με ηλ. ταχυδρομείο  Ενοποιήθηκαν με ημιαυτόματο τρόπο (VBA procedure που εκτελεί SQL Insert query)  Αποτελέσματα  30 συγγραφείς/συγγραφικές ομάδες  149 πηγές εκπαιδευτικού υλικού  1260 εκπαιδευτικά αντικείμενα έχουν αντιστοιχηθεί στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα

11 11 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αποτελέσματα καταγραφής  Ενότητες/Τάξεις/Στόχοι χωρίς καθόλου εκπαιδευτικό υλικό  Λογισμικό Εφαρμογών Α Γυμνασίου: Να γνωρίζουν τι είναι λογισμικό εφαρμογών και να το διαχωρίζουν από το λειτουργικό σύστημα  Λογισμικό Εφαρμογών Β Γυμνασίου: Να αναγνωρίζουν πότε το λογισμικό εφαρμογών αλληλεπιδρά με το λειτουργικό σύστημα και πότε με άλλο λογισμικό εφαρμογών.  Υλικό που αντιστοιχήθηκε ανά είδος  Φύλλο εργασίας736  Ηλεκτρονική παρουσίαση216  Σημειώσεις162  Άλλο είδος 79  Συλλογή μαθησιακών αντικειμένων 22  Βιβλίο 16  Διαδραστικό υλικό 15  Εφαρμογή 7  Ιστοσελίδα 4

12 12 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ ΟΙ Ενότητες/Τάξεις/Στόχοι με το περισσότερο υλικό  Λογισμικό Εφαρμογών Α Γυμνασίου:  Να μορφοποιούν έγγραφα σε μία εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου. 313  Βάσεις Δεδομένων και Ανάπτυξη Πληροφ. Συστημάτων Γ Γυμνασίου:  Να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες για την αποτελεσματική χρήση εφαρμογών βάσεων δεδομένων.125  Λογισμικό Εφαρμογών Β Γυμνασίου:  Να μορφοποιούν υπολογιστικά φύλλα. 87  Αλγ. σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Γ Γυμνασίου:  Να εφαρμόζουν τον κύκλο ανάπτυξης μιας εφαρμογής πληροφορικής/ενός προγράμματος στη δημιουργία προγραμμάτων.84  Λειτουργικά Συστήματα Α Γυμνασίου:  Να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες στις βασικές λειτουργίες του Λειτουργικού Συστήματος. 78  Λογισμικό Εφαρμογών Β Γυμνασίου:  Να διαχειρίζονται εφαρμογές υπολογιστικών φύλλων.71  Λογισμικό Εφαρμογών Β Γυμνασίου:  Να διαχειρίζονται τα περιεχόμενα μιας παρουσίασης.51

13 13 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ ΟΙ Ενότητες/Τάξεις/Στόχοι με το λιγότερο υλικό (1)  Λειτουργικά ΣυστήματαΒ Γυμνασίου  Να αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα του λειτουργικού συστήματος. 11  Λογισμικό ΕφαρμογώνΒ Γυμνασίου  Να διαχειρίζονται αρχεία παρουσιάσεων.9  Λογισμικό ΕφαρμογώνΒ Γυμνασίου  Να διαχειρίζονται γραφήματα σε ένα υπολογιστικό φύλλο. 7  Λογισμικό ΕφαρμογώνΑ Γυμνασίου  Να διαχειρίζονται γραφικά σε ένα έγγραφο.6  Βάσεις Δεδομένων και Ανάπτυξη Πληροφ. Συστημάτων Α Γυμνασίου  Να αφομοιώσουν τη διαδικασία συγχώνευσης αλληλογραφίας. 5  Δίκτυα Υπολογιστών και Διαδίκτυο Β Γυμνασίου  Να διαχειρίζονται εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.5  Υλικό / Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Β Γυμνασίου  Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. 3

14 14 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ ΟΙ Ενότητες/Τάξεις/Στόχοι με το λιγότερο υλικό (2)  Αλγ. σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Α Γυμνασίου  Να αναπτύξουν αλγοριθμική σκέψη για να δημιουργήσουν μια απλή γραφική εφαρμογή. 3  Αλγ. σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Γ Γυμνασίου  Να περιγράφουν τον κύκλο ανάπτυξης μιας εφαρμογής πληροφορικής/ενός προγράμματος και να τον εφαρμόζουν στη δημιουργία προγραμμάτων.2  Βασικές έννοιες Β Γυμνασίου  Να κατανοήσουν τις έννοιες που σχετίζονται με την αναπαράσταση δεδομένων και τη χωρητικότητα των μονάδων αποθήκευσης. 1  Υλικό / Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Γ Γυμνασίου  Να κατανοήσουν τη λειτουργική σχέση των μονάδων και των προγραμμάτων που συνθέτουν ένα υπολογιστικό σύστημα. 1

15 15 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ ΟΙ Ενότητες/Τάξεις/Στόχοι με το λιγότερο υλικό (3)  Δίκτυα Υπολογιστών και Διαδίκτυο Β Γυμνασίου  Να δημιουργούν απλές ιστοσελίδες ή ιστολόγια.1  Δίκτυα Υπολογιστών και Διαδίκτυο Β Γυμνασίου  Να διαχειρίζονται εφαρμογές διαδραστικής επικοινωνίας.1  Λογισμικό Εφαρμογών Β Γυμνασίου  Να αναγνωρίζουν πότε το λογισμικό εφαρμογών αλληλεπιδρά με το λειτουργικό σύστημα και πότε με άλλο λογισμικό εφαρμογών. 0  Λογισμικό Εφαρμογών Α Γυμνασίου  Να γνωρίζουν τι είναι λογισμικό εφαρμογών και να το διαχωρίζουν από το λειτουργικό σύστημα.0

16 16 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Τα επόμενα στάδια  Συγκέντρωση και ενοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού (έγινε ήδη η Α’ φάση)  Έλεγχος  Αρχικός έλεγχος και διορθώσεις έχουν ήδη γίνει  Το περιεχόμενο και η αξιολόγηση της κάθε ενότητας θα επιβεβαιωθεί από ένα δεύτερο υποστηρικτή  Παράδοση πίνακα σε μορφή Excel στο ΠΙ

17 17 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Παρατηρήσεις - Συμπεράσματα  Υπάρχει υλικό που αντιστοιχεί σε περισσότερους από ένα στόχους/τάξεις  Υπάρχει υλικό που καλύπτει πολλές ενότητες (π.χ. δράσεις Π.Ι.)  Υπάρχει υλικό που δεν έχει καταγραφεί/αντιστοιχηθεί (π.χ. από Π.Ι.)  Μπορεί η αντιστοίχιση να μην είναι απόλυτα ακριβής (η επίσημη ενημέρωση των επιμορφωτών για το περιεχόμενο των Α.Π. θα αρχίσει σήμερα)  Η αξιολόγηση είναι υποκειμενική (κατά πόσο κάποιο υλικό είναι κατάλληλο για διαφοροποιημένη ή συνεργατική διδασκαλία εξαρτάται από τη χρήση του στην τάξη ως μέρος της δραστηριότητας)  Δεν υπάρχουν πληροφορίες επίσημου συσχετισμού των Α.Π. διαφόρων ειδικοτήτων για να δοθεί ακριβής εκτίμηση κατά πόσο κάποιο υλικό μπορεί να λειτουργήσει διαθεματικά.

18 18 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Τι θα ακολουθήσει  Συνέχιση της προσπάθειας συγκέντρωσης και καταγραφής υλικού  Μεταφορά του υλικού/βάσης δεδομένων σε ελεγχόμενης πρόσβασης δικτυακό τόπο για χρήση από καθηγητές (π.χ. Moodle, Joomla, κλπ.)  Ποιοτικός έλεγχος υλικού  Οργάνωση υλικού σε μαθησιακά «πακέτα»  Δημιουργία συμπληρωματικού υλικού (σύμβουλοι, ενδιαφερόμενοι καθηγητές μετά από ενημέρωση/ εκπαίδευση)  Προσαρμογή του συγκεντρωθέντος υλικού (από τους δημιουργούς και άλλους ενδιαφερόμενους μετά από ενημέρωση/εκπαίδευση)  Χρήση εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας για επικοινωνία μεταξύ υποστηρικτών/δημιουργών για επίτευξη των στόχων  Forum/Blog/Chat/Skype κλπ.  Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τα εργαλεία τηλεκπαίδευσης του Π.Ι. (π.χ. Elluminate)  Δοκιμαστική εφαρμογή μέρους του υλικού σε πραγματικές τάξεις και αξιολόγηση  Διάθεση του νέου υλικού μέσω διαδικτυακού τόπου σε όλους τους διδάσκοντες για εφαρμογή στην τάξη

19 19 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Μαθησιακά πακέτα  Σχέδιο μαθήματος με  Συγκεκριμενοποίηση στόχων  Διαβαθμισμένους στόχους  Ευέλικτες πρακτικές (συνεργατικές προσεγγίσεις, διαβαθμισμένες δραστηριότητες)  Αξιολόγηση των στόχων  Μαθησιακές δραστηριότητες  Φύλλο εργασίας  Διαδραστικά μαθησιακά εργαλεία  Χρήση Διαδικτύου και πολλαπλών πηγών  Εργαλεία αξιολόγησης προαπαιτούμενης/νέας γνώσης  Αναστοχασμός (μετά την εφαρμογή στην τάξη)  Η συλλογή των πιο πάνω φωτογραφίζει τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος ώστε να μπορεί να αντιληφθεί ένας άλλος καθηγητής πώς εφαρμόστηκε το μάθημα

20 20 Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ


Κατέβασμα ppt "Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση Υφιστάμενου Εκπαιδευτικού Υλικού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google