Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Καλωσορίσατε

2 2 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Ημερομηνίες σεμιναρίων Γαλλικά Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011 Τετάρτη 6 Απριλίου (αντί Πέμπτη 7 Απριλίου) 2011 ΕΦΑΡΜΟΓΗ Πέμπτη 12 Μαΐου 2011 Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν θα κληθούν: -Να εφαρμόσουν στην τάξη τους πτυχές των νέων Α.Π. -Να ετοιμάσουν και διδάξουν κάποια μαθήματα -Να ετοιμάσουν και παραδώσουν εκπαιδευτικό υλικό το οποίο θα δημοσιοποιηθεί -Να τηρούν έντυπο αναστοχασμού / ανατροφοδότησης καθ’ όλη τη διάρκεια του «μπολιάσματος» το οποίο θα αξιοποιηθεί για τη βελτίωση των νέων Α.Π. - θα επιλέξουν - θα σχεδιάσουν - θα διδάξουν - θα αξιολογήσουν μια διδακτική ενότητα με βάση τη φιλοσοφία των νέων Α.Π.

3 3 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» 3 Σεμινάρια3 ο Τελικό Σεμινάριο Μάχιμοι Εκπαιδευτικοί 1.Παρουσίαση αποτελεσμάτων διδασκαλίας θεματικής περιοχής 2.Παράδοση εντύπου αναστοχασμού 3.Συζήτηση και ανάλυση ζητημάτων που προέκυψαν κατά τη διδασκαλία Επιμορφωτής, επιθεωρητής και υποστηρικτές 1.Παρουσίαση και ανάλυση αποτελεσματικών διδακτικών πρακτικών όπως προκύπτουν μέσα από την εφαρμογή των νέων Α.Π. 2ο Προπαρασκευαστικό Σεμινάριο Συζήτηση διδακτικής πρότασης – στόχος: ανατροφοδότηση, βελτίωση, οριστικοποίηση Στόχοι (α) Ολοκλήρωση σχεδιασμού διδακτικής πρότασης (β) κατάλληλη ανατροφοδότηση στους μάχιμους εκπαιδευτικούς για ζητήματα που απορρέουν από την πρακτική εφαρμογή της διαδικασίας «μπολιάσματος» στις σχολικές μονάδες (γ) ενημέρωση μάχιμων εκπαιδευτικών για άλλα ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των Νέων Α.Π. (δ) συντονισμός για την εφαρμογή της διδακτικής πρόταση και επίλυση προβλημάτων (ε) κατανόηση τρόπου συμπλήρωσης εντύπου αναστοχασμού/ανατροφοδότησης 1 ο Προπαρασκευαστικό Σεμινάριο 1.Επιλογή μιας θεματικής ενότητας 2.Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού 3.Σχεδιασμός διδακτικής πρότασης Εφαρμογή Μάχιμοι Εκπαιδευτικοί Σε θέση να εφαρμόσουν στην πράξη τη διδακτική πρόταση που ετοίμασαν στα σχολεία τους Το μάθημα, όπου αποφασιστεί, θα είναι δειγματικό και, όπου χρειαστεί, σε συνδιδασκαλία με τον υποστηρικτή. Τετάρτη 6 Απριλίου Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011 Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

4 4 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ, ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΕΝΤΥΠΟ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ/ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ Μέρος Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 1. Όνομα Εκπαιδευτικού: ……………………………………………………………………… 2.Σχολείο: ………………………………………………………………………………………… 3. Τηλέφωνο Επικοινωνίας: ………………………………………………………………….. 4. Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: ………………………………………………………………… Σημειώστε √ στις δηλώσεις που ανταποκρίνονται στη δική σας περίπτωση. 5. Χρόνια υπηρεσίας: 0 ως 311 – 20 4 – 1021 ή περισσότερο 6. Οργανική θέση: ΔάσκαλοςΚαθηγητής Βοηθός ΔιευθυντήςΒοηθός Διευθυντής Α’ 7. Επαρχία: ΛευκωσίαΛεμεσός Λάρνακα – ΑμμόχωστοςΠάφος 8. Επιθεωρητής και Υποστηρικτής που συνεργάζονται: …………………………………………………………………………………………..

5 5 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού Μέρος Β: ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - …………………………………………. 9. Τάξη: ……………………………………………………………………………………… 10. Θεματική Ενότητα: …………………………………………………………………….. Σκεφτείτε τις θεματικές σας ενότητες Θεματική Ενότητα:

6 6 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού Μέρος Β: ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - …………………………………………. 11. Δείκτες Επιτυχίας – Στόχοι ενότητας………………………………………………………………………………………………… Τι θα μπορεί να κάνει ο μαθητής στο τέλος της ενότητας – αυθεντική επικοινωνία όχι άσκηση προς αυθεντική επικοινωνία μόνο όχι λεξιλόγιο, γραμματική και εκφράσεις μόνο να μπορεί να λαμβάνει μέρος σε μια επικοινωνία, παίζοντας ένα συγκεκριμένο ρόλο ως ακροατής, συνομιλητής, αναγνώστης ή συγγραφέας προφορικού ή γραπτού λόγου, αυθεντικού τύπου, σε αυθεντική επικοινωνιακή περίσταση

7 7 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού Μέρος Β: ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - …………………………………………. 11. Δείκτες Επιτυχίας – Στόχοι ενότητας………………………………………………………………………………………………… Να λαμβάνει μέρος σε μια συνδιάλεξη, τηλεφωνική συνδιάλεξη, κουβέντα, διάλογο, να κάνει μια ομιλία ή διάλεξη, να τραγουδά, να εκφωνεί δελτίο ειδήσεων/καιρού, να παρουσιάζει μια διαφήμιση, να κάνει μια ανακοίνωση, να λέει ένα ανέκδοτο, να δίνει οδηγίες, να λέει μια συνταγή, να λαμβάνει μέρος σε θεατρική παράσταση ή παίζει σε κινηματογραφικό έργο, να λαμβάνει μέρος σε τηλεοπτικές εκπομπές ή παιγνίδια, να κάνει παρουσιάσεις, Να διαβάζει και να καταλαβαίνει άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, διαφημίσεις, ανακοινώσεις, ανέκδοτα, οδηγίες, συνταγές, στίχους, ποιήματα, ιστορίες, διηγήματα, μυθιστορήματα, ημερολόγια, επιστολές, ευχετήριες κάρτες, ηλεκτρονικά μηνύματα ( s, text messages, κλπ), συνθήματα, αφίσες, γελοιογραφίες, παραμύθια, βιογραφίες, αυτοβιογραφίες, αναφορές, δοκίμια, να συμπληρώνει αιτήσεις, σενάρια, Να ακούει και να καταλαβαίνει συνδιάλεξη, κουβέντα, διάλογο, ομιλία, τραγούδι, δελτίο ειδήσεων/καιρού, διαφήμιση, ανακοίνωση, τηλεφωνική συνδιάλεξη, διάλεξη, ανέκδοτο, οδηγίες, συνταγή, τηλεοπτικές εκπομπές και παιγνίδια, να παρακολουθεί θέατρο ή κινηματογραφικό έργο, Να γράφει σημειώσεις, σημειώματα, οδηγίες, άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, διαφημίσεις, ανακοινώσεις, ανέκδοτα, συνταγές, στίχους, ποιήματα, ιστορίες, διηγήματα, μυθιστορήματα, ημερολόγια, επιστολές, ευχετήριες κάρτες, ηλεκτρονικά μηνύματα ( s, text messages, κλπ), συνθήματα, αφίσες, γελοιογραφίες, παραμύθια, βιογραφίες, αυτοβιογραφίες, αναφορές, δοκίμια, να συμπληρώνει αιτήσεις, σενάρια,

8 8 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού Μέρος Β: ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - …………………………………………. 11. Δείκτες Επιτυχίας – Στόχοι ενότητας………………………………………………………………………………………………… Σκεφτείτε τα είδη λόγου που ταιριάζουν στις θεματικές σας ενότητες Θεματική Ενότητα:

9 9 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού Μέρος Β: ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - …………………………………………. 12. Διδακτικές περίοδοι που απαιτούνται – Ημερομηνίες έναρξης και ολοκλήρωσης: ………………………………………………………………………………………

10 10 Ό,τι χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή Σκεφτείτε τα θέματά σας σε σχέση με το πιο πάνω. 13

11 11 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης Ημερομηνίες Διδασκαλίας: …………………………………………………………… Διδακτικές περίοδοι ολοκλήρωσης της διδασκαλίας της ενότητας: ……………… ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. ΤΡΕΙΣ ΠΥΛΩΝΕΣ 1.Απόκτηση επαρκούς και συνεκτικού σώματος γνώσεων από όλες τις επιστήμες 2.Απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα 3.Καλλιέργεια όλων των ιδιοτήτων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στην κοινωνία του 21 ου αιώνα («ικανότητες-κλειδιά»)

12 12 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. Παρατηρήσεις: 1.Κατάκτηση γνώσεων – επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων 1. Υπάρχει συνέχεια και συνοχή με την προϋπάρχουσα γνώση: επίπεδα ΚΕΠΑ, θέματα 2. Γνωσιολογικά κριτήρια περιεχομένου - υπάρχει ακρίβεια / αντικειμενικότητα και πληρότητα στις πληροφορίες που παρέχονται - το περιεχόμενο είναι οργανωμένο με τρόπο που να αναδύονται βασικές έννοιες, φαινόμενα και γενικεύσεις - γίνεται σύνδεση της σχολικής γνώσης με την καθημερινή ζωή - δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να εφαρμόζουν και να αξιολογούν την αποκτηθείσα γνώση - προωθείται η διαθεματικότητα

13 13 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. Παρατηρήσεις: 1.Κατάκτηση γνώσεων – επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων 3. Κριτήρια διδακτικής μεθοδολογίας - Λαμβάνεται υπόψη ο μαθητικός πληθυσμός (ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο) στον οποίο απευθύνεται η θεματική ενότητα - γίνεται ισόρροπη προώθηση όλων των μαθησιακών επιδιώξεων και στόχων, σύμφωνα με τα νέα Α.Π. - είναι κατάλληλες οι προτεινόμενες διδακτικές/μαθησιακές προσεγγίσεις για την προώθηση κάθε στόχου/δεξιότητας - Υπάρχει κατάλληλη αφόρμηση και κατάλληλα ερωτήματα που να ενεργοποιούν γνωστικές, μεταγνωστικές, συναισθηματικές ή / και αισθητικές μορφές μάθησης - Αξιοποιούνται οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών - Αξιοποιούνται οι εμπειρίες και οι απόψεις των μαθητών - Εντοπίζονται και αξιολογούνται οι απαραίτητες προαπαιτούμενες γνώσεις - Συνδυάζεται η εξατομικευμένη, ομαδική και συλλογική εργασία - Προβλέπεται διαφοροποίηση στη διδακτική / μαθησιακή διαδικασία - Αξιοποιούνται κατάλληλα μέσα και υλικά για την προώθηση της μάθησης (κείμενο, φύλλα εργασίες, εικόνες, θεατρικός και ποιητικός, λόγος, εικαστικές και μουσικές εκφράσεις, μοντέλα, κτλ.)

14 14 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. Παρατηρήσεις: 1.Κατάκτηση γνώσεων – επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων 3. Κριτήρια διδακτικής μεθοδολογίας Η εργασία για το σπίτι είναι διατυπωμένη με σαφήνεια συμβάλλει στην κατανόηση των πυρηνικών εννοιών της διδακτικής ενότητας συμβάλλει στην εμπέδωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (συλλογιστικές, επιστημολογικές, επιστημονικές, πρακτικές, κτλ.) Βοηθά τους μαθητές να συνδέσουν τη νέα γνώση με την προϋπάρχουσα Παρέχει ευκαιρίες εφαρμογής της νέας γνώσης σε ζητήματα της καθημερινής ζωής (μετασχηματική γνώση); Προωθεί τη διαθεματικότητα Κατ’ οίκον εργασία ΌΧΙ Κατ’ οίκον διδασκαλία

15 15 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. (β) Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην κατάκτηση αυτών των γνώσεων Θυμηθείτε Τα θέματά σας… τις αυθεντικού τύπου δραστηριότητες που θα πρέπει να εμπλακούν … και τα είδη λόγου που πρέπει να χρησιμοποιήσουν… για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους.

16 16 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. Παρατηρήσεις: 2.Καλλιέργεια αξιών, υιοθέτηση στάσεων και επίδειξη συμπεριφορών, που απαρτίζουν τη δημοκρατική πολιτότητα 1. Προωθείται η ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που διακρίνουν το δημοκρατικό πολίτη 2. Προωθείται ο σεβασμός προς κάθε άτομο ανεξάρτητα από τη φυλή, το φύλο, την καταγωγή κτλ. 3. Προωθείται ο σεβασμός προς το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και η αειφόρος ανάπτυξη 4. Προωθείται η κοινωνική υπευθυνότητα και κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη

17 17 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. (β) Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην κατάκτηση αυτών των γνώσεων Θυμηθείτε Τα θέματά σας… τις αυθεντικού τύπου δραστηριότητες που θα πρέπει να εμπλακούν … και τα είδη λόγου που πρέπει να χρησιμοποιήσουν… για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους.

18 18 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. Παρατηρήσεις: 3.Καλλιέργεια ιδιοτήτων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται από την κοινωνία του 21 ου αιώνα – ικανότητες κλειδιά - Τη δημιουργικότητα. - Την κριτική σκέψη και αναστοχαστική διαχείριση της γνώσης (αξιοποίηση επαγωγικής συλλογιστικής. - Τη θεωρητική σκέψη και ικανότητα μετατροπής της θεωρίας σε πράξη. - Τις ικανότητες και δεξιότητες ανάλυσης και σχεδιασμού. - Την προθυμία και ικανότητα για συλλογική εργασία και ανταλλαγή πληροφοριών. - Την ικανότητα λύσης προβλημάτων και, παράλληλα, την ετοιμότητα αναζήτησης εναλλακτικών λύσεων και ικανότητα ανάπτυξης εναλλακτικών θεωριών. - Την άριστη, δόκιμη και συνετή χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας. - Την ενσυναίσθηση και τις δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας.

19 19 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π. (β) Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην κατάκτηση αυτών των γνώσεων Θυμηθείτε Τα θέματά σας… τις αυθεντικού τύπου δραστηριότητες που θα πρέπει να εμπλακούν … και τα είδη λόγου που πρέπει να χρησιμοποιήσουν… για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους.

20 20 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΔΕΙΚΤΩΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ / ΣΤΟΧΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 4.Οι δραστηριότητες που προσφέρατε εντός της / των συγκεκριμένης / νων διδακτικής / ών περιόδου / ων ήταν ικανοποιητικές για την επίτευξη των δεικτών επιτυχίας; Ναι Ήταν λιγότερες από το αναμενόμενο Ήταν περισσότερες από το αναμενόμενο 5.Ποιοι δείκτες επιτυχίας / στόχοι ενότητας επιτεύχθηκαν; …………………………………………………………………………………………………… 6.Ποιοι δείκτες επιτυχίας / στόχοι ενότητας δεν επιτεύχθηκαν και γιατί; ……………………………………………………………………………………… ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π.

21 21 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ / ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 7.Οι μαθητές / τριες: (α) Συμμετείχαν ενεργά στο μάθημα; Αν ναι, με ποιες παιδαγωγικές τεχνικές / στρατηγικές επιτεύχθηκε η συμμετοχή τους; ……………………………………………………………………………………… (β) Υπήρξε αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών / τριών – μαθητών / τριών και εκπαιδευτικού – μαθητών / τριών; Αν ναι, με ποιες παιδαγωγικές τεχνικές / στρατηγικές επιτεύχθηκε η αλληλεπίδραση; ……………………………………………………………………………………… (γ) Υπήρξε κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη (αλληλοσεβασμού, δημοκρατικού διαλόγου, κ.τ.λ.); Αν ναι, με ποιες παιδαγωγικές τεχνικές / στρατηγικές διαμορφώθηκε; ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π.

22 22 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Έντυπο Αναστοχασμού/Ανατροφοδότησης ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 8. Παρακαλώ αναφέρετε σημεία τα οποία λειτούργησαν με ιδιαίτερη επιτυχία ή ιδιαίτερα προβλήματα που τυχόν παρατηρήθηκαν σε σχέση με τα πιο κάτω: (α) Διαθέσιμος διδακτικός χρόνος (ήταν ικανοποιητικός, δεν ήταν ικανοποιητικός και γιατί;): ………………………………………………………………………………………………….. (β) Εκπαιδευτικό υλικό (το υφιστάμενο υλικό ήταν ικανοποιητικό ή χρειάστηκε ή παραγωγή και χρήση επιπρόσθετου υλικού;): …………………………………………………………………………………………………. (γ) Πρόγραμμα Σπουδών μαθήματος: Η δομή και το περιεχόμενό του είναι βοηθητικά και καθοδηγητικά στο σχεδιασμό διδακτικών προτάσεων; …………………………………………………………………………………………………. Βοηθά στην επίτευξη των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων, με βάση τα μαθήματα που σχεδιάσατε και διδάξατε; (δικαιολογήστε την απάντησή σας). …………………………………………………………………………………………………. 9.Περιγράψετε τις διδακτικές μεθόδους – δραστηριότητες που χρησιμοποιήσατε στο μάθημά σας για την ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας του μαθητή. …………………………………………………………………………………………………. 10.Εισηγήσεις – Προβληματισμοί: …………………………………………………………………………………………………………………………………. ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Α.Π.

23 23 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» 3 Σεμινάρια3 ο Τελικό Σεμινάριο Μάχιμοι Εκπαιδευτικοί 1.Παρουσίαση αποτελεσμάτων διδασκαλίας θεματικής περιοχής 2.Παράδοση εντύπου αναστοχασμού 3.Συζήτηση και ανάλυση ζητημάτων που προέκυψαν κατά τη διδασκαλία Επιμορφωτής, επιθεωρητής και υποστηρικτές 1.Παρουσίαση και ανάλυση αποτελεσματικών διδακτικών πρακτικών όπως προκύπτουν μέσα από την εφαρμογή των νέων Α.Π. 2ο Προπαρασκευαστικό Σεμινάριο Συζήτηση διδακτικής πρότασης – στόχος: ανατροφοδότηση, βελτίωση, οριστικοποίηση Στόχοι (α) Ολοκλήρωση σχεδιασμού διδακτικής πρότασης (β) κατάλληλη ανατροφοδότηση στους μάχιμους εκπαιδευτικούς για ζητήματα που απορρέουν από την πρακτική εφαρμογή της διαδικασίας «μπολιάσματος» στις σχολικές μονάδες (γ) ενημέρωση μάχιμων εκπαιδευτικών για άλλα ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των Νέων Α.Π. (δ) συντονισμός για την εφαρμογή της διδακτικής πρόταση και επίλυση προβλημάτων (ε) κατανόηση τρόπου συμπλήρωσης εντύπου αναστοχασμού/ανατροφοδότησης 1 ο Προπαρασκευαστικό Σεμινάριο 1.Επιλογή μιας θεματικής ενότητας 2.Παρουσίαση εντύπου αναστοχασμού 3.Σχεδιασμός διδακτικής πρότασης Εφαρμογή Μάχιμοι Εκπαιδευτικοί Σε θέση να εφαρμόσουν στην πράξη τη διδακτική πρόταση που ετοίμασαν στα σχολεία τους Το μάθημα, όπου αποφασιστεί, θα είναι δειγματικό και, όπου χρειαστεί, σε συνδιδασκαλία με τον υποστηρικτή. Τετάρτη 6 Απριλίου Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011 Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

24 24 Δρ. Σαλώμη Παπαδήμα Σοφοκλέους BA, GradCertEd, DipEd, PostGradDipCALL, MEd, MLit, Dprof Επίκουρη Καθηγήτρια, Διευθύντρια Κέντρου Γλωσσών Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Tηλ Κινητό: Φαξ Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Ιστοσελίδα Αντιπρόσωπος του EuroCALL στην Κύπρο Ευχαριστώ για τη συνεργασία Καλή Επιτυχία με το «Μπόλιασμα» Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος»

25 25 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής Σεμιναρίων «Μπολιάσματος» Πηγές «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»


Κατέβασμα ppt "1 Μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη εφαρμογή, συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Γυμνάσια («Μπόλιασμα») Πρόγραμμα Διεξαγωγής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google